BRONquote:Holocaust is een 'mythe'
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft verbaal opnieuw de aanval geopend op Israël en de joden. De holocaust (jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) is een "mythe" en de joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de ultraconservatief.
"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen onder de naam 'Slachting van de Joden' en ze hebben dit boven God, religie en de profeten zelf geplaatst", zei Ahmadinejad woensdag ten overstaan van een grote mensenmenigte in de zuidoostelijke stad Zahedan. De toespraak werd rechtsstreeks op de Iraanse staatstelevisie uitgezonden.
Sinds zijn aantreden in augustus heeft Ahmadinejad al een paar keer een internationale rel veroorzaakt door omstreden uitlatingen. Zo noemde hij Israël een "tumor" dat "van de kaart geveegd moet worden". Ook trok hij de holocaust eerder al openlijk in twijfel.
Israël heeft de uitspraken direct verworpen.
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Ziek!Ik vraag mij af hoe lang het nog duurt voordat Iran aangevallen wordt.
ehm, daar niet ljkt me.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.
Ja gelukkig wel he, anders zou die gast zomaar vrijuit gaan nu. O wacht dat gaat hij ookquote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.
Walgelijk of niet, er zijn genoeg mensen het met hem eens. Het is maar net wat je op school leert natuurlijk. Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit.quote:Het is gewoon walgelijk om de overlevenden ook nog eens in de grond te trappen met dit soort populistisch geblaat op nota bene een staatstelevisie.
Vanwege het uitsluiten van alle kandidaten die maar enigszins progressief waren?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef Dagonet het volgende:
Vent is gewoon compleet gestoord, hoe hebben ze hem óóit kunnen kiezen, het land ging heel langzaam maar zeker de goede kant op
zolang alles maar in hun straatje past.quote:Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit
Je zou een punt hebben als dit is wat hij zegt. Echter:quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.
Niks nuancering, noppes. Gewoon keihard holocaustontkenning, niks meer of minder.quote:"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen"
Tja, alle hervormingen die waren doorgevoerd de laatste jaren waarbij de mensen een tikkie meer vrijheid kregen zijn inmiddels weer teruggedraaid. En inderdaad zoals iemand zei: als de andere kandidaten minder vrijheid wordt gegeven of wie weet zijn de stembriefjes wel vervalst of weet ik ut...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef Dagonet het volgende:
Vent is gewoon compleet gestoord, hoe hebben ze hem óóit kunnen kiezen, het land ging heel langzaam maar zeker de goede kant op
In een land waar alle media onder controle staat van de staat zijn dit soort uitlatingen levensgevaarlijk. Propaganda om steun te krijgen voor een inval in Israel.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant.²
Ik vind niet dat jij als moslim zijnde anderen mag betichten van het vervullen van een slachtofferrol, maar goed, wie ben ik.quote:Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.
Ja ja ja, ik was het woordje "hier" vergeten...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel he, anders zou die gast zomaar vrijuit gaan nu. O wacht dat gaat hij ook![]()
[..]
Daarom is het ook een populistische uitspraak. Als hij daar ging staan verkondigen dat ze toch allemaal wel meevallen, die joden, dan zou hij niet geloofwaardig overkomen en zichzelf ook niet echt geliefder maken.quote:Walgelijk of niet, er zijn genoeg mensen het met hem eens.
Wat heeft islamitisch onderwijs in Nederland hiermee te maken?quote:Het is maar net wat je op school leert natuurlijk. Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit.
Uh, hallo. Dat zijn herstelbetalingen voor bijvoorbeeld hun geconfisqueerde bezittingen. Mensenlevens en leed is niet te vergoeden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.²
Sorry, maar dit is echt nonsens hoor.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:28 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
In een land waar alle media onder controle staat van de staat zijn dit soort uitlatingen levensgevaarlijk. Propaganda om steun te krijgen voor een inval in Israel.
[..]
Hoezo niet? Heb je mij weleens zien huilen en mij als slachtoffer zien gedragen, neen, hoewel ik wel vaak die rol ingedrukt wordt.quote:Ik vind niet dat jij als moslim zijnde anderen mag betichten van het vervullen van een slachtofferrol, maar goed, wie ben ik.
Dus als je zegt wat iedereen vind ben je populistisch en dat is negatief?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Daarom is het ook een populistische uitspraak. Als hij daar ging staan verkondigen dat ze toch allemaal wel meevallen, die joden, dan zou hij niet geloofwaardig overkomen en zichzelf ook niet echt geliefder maken.
Wie heeft het over Nederland?quote:Wat heeft islamitisch onderwijs in Nederland hiermee te maken?
Kijk, onderbouwde kritiek. Daar kan ik wat meequote:Op woensdag 14 december 2005 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt nonsens hoor.
Sorry, ik keek naar je avatar en trok te snel conclusies. Waarom heb jij het gevoel dat je in een slachtofferrol wordt geduwd en hoe uit dat zich? Ik ken het hele gevoel niet namelijk.quote:Hoezo niet? Heb je mij weleens zien huilen en mij als slachtoffer zien gedragen, neen, hoewel ik wel vaak die rol ingedrukt wordt.²
Als het zuiver om politiek gewin te verkrijgen gegild wordt, dan is het in mijn ogen laakbaar, ja.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:41 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dus als je zegt wat iedereen vind ben je populistisch en dat is negatief?
[..]
Ah, okay.quote:Wie heeft het over Nederland?
Ik heb het over het onderwijs in Iran. Je zou het niet zeggen, maar ook daar hebben ze scholen. Wat ze daar niét hebben, is vrijheid van onderwijs. Wat ze daar ook niet hebben, is objectief onderwijs. Hadden ze dat wél, dan zou iets als een Moslimstaat ook daar nooit kunnen bestaan.
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren? Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat heet geen "voordeel trekken", misselijk figuur...
Dus een politicus moet hetgene zeggen wat niemand anders vindt, zodat hij niet gekozen wordt?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als het zuiver om politiek gewin te verkrijgen gegild wordt, dan is het in mijn ogen laakbaar, ja.
Het opdringen van de eigen ideologie gebeurd in Nederland natuurlijk ook. Jij noemde de Moslimscholen; dat lijkt mij inderdaad een mooi voorbeeld. Christelijke scholen doen dit natuurlijk ook.quote:Ah, okay.
Is een bekend verschijnsel van dictaturen idd, het stelselmatig onderdrukken van diversiteit in mening en het opdringen van de eigen ideologie.
heb je ook bronnen die deze beschuldigingen waar zouden maken?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren? Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.Ik gun iedereen zijn verdriet, maar er is een grens. Overigens is dit soort leed niet in geld uit te drukken, waarom ze dan telkens weer een beroep doen op een schatkist van deze en genen is me een waar raadsel.
²
quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Heb je dit op school geleerd? Dan weet ik welk soort onderwijs je hebt gevolgd.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren? Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.Ik gun iedereen zijn verdriet, maar er is een grens. Overigens is dit soort leed niet in geld uit te drukken, waarom ze dan telkens weer een beroep doen op een schatkist van deze en genen is me een waar raadsel.
²
Waar haal je dit soort onzin nou weer vandaan?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Nou, zeg het eens. Inclusief bronvermelding gaarne.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren?
Het is mij sowieso een raadsel waar jij deze indruk vandaan haalt.quote:Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.Ik gun iedereen zijn verdriet, maar er is een grens. Overigens is dit soort leed niet in geld uit te drukken, waarom ze dan telkens weer een beroep doen op een schatkist van deze en genen is me een waar raadsel.
²
Openbare basisschool John F. Kennedy aan de Boslaan 1 in Dordrecht.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Heb je dit op school geleerd? Dan weet ik welk soort onderwijs je hebt gevolgd.
en de aarde is platquote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
ik zou nog maar snel een paar lesjes volgen dan. heb je trouwens al een bron gevonden waar je beschuldigingen feiten worden?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Openbare basisschool John F. Kennedy aan de Boslaan 1 in Dordrecht.²
Zolang het bij woorden blijft en Iran geen directe dreiging vormt, zal het niet worden aangevallen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
Ik vraag mij af hoe lang het nog duurt voordat Iran aangevallen wordt.
Hier heet het voordeel trekken uit de Nederlandse maatschappij, tot in de treure de slachtofferrol blijven spelen. Hoe vaak komt het immers wel niet voor dat een Moslim gezin wel 3x geld ziet voor uitkeringen voor het niet 'willen' werken, voor het kinderen hebben in het buitenland, voor het dubbele paspoort of weet ik ut. Ik gun iedereen zijn uitkering en zijn geld, maar er is een grens...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Wijze woorden en een correcte analyse van de huidige situatie.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....
niemand kijkt in Iran naar de staatstelevisie, maar bijna iedereen heeft een sattelietschotel (zelfs al zijn die officieel door de mullahs verboden) en kijkt naar westers-arabische populaire zenders....
De Iraanse overheid doet een verwoedde poging om de mensen in het land toch te bereiken en hen te laten radicaliseren en met populaire antisemitische uitspraken lukt dat goed, maar dat is ook zo'n beetje het laatste middel ...
Als er wat gedaan zou moeten worden aan die houding van de machthebbers in Iran, is er nog nooit zulk een grote kans, omdat de oppositie ertegen steeds breder wordt....
De Amerikanen moeten het dan echter slim doen en juist niet inzetten op geweld, maar zelf een arabisch vredesproces opzetten dat op vrede en rust gericht is ...
als de amerikanen zich namelijk laten meeslepen in een polarisatie-oorlog, heeft dat juist een omgekeerd effect en zal de Iraanse bevolking eerder anti-amerikaanse radikaliseren en alsnog de kant van de machthebbers kiezen ....
Hetzelfde zag je al in Irak en ook daar hebben de amerikanen vooral hun vijanden een grote dienst gemaakt en eigenlijk de positie van terroristen versterkt ...
Helderquote:Op woensdag 14 december 2005 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....
niemand kijkt in Iran naar de staatstelevisie, maar bijna iedereen heeft een sattelietschotel (zelfs al zijn die officieel door de mullahs verboden) en kijkt naar westers-arabische populaire zenders....
De Iraanse overheid doet een verwoedde poging om de mensen in het land toch te bereiken en hen te laten radicaliseren en met populaire antisemitische uitspraken lukt dat goed, maar dat is ook zo'n beetje het laatste middel ...
Als er wat gedaan zou moeten worden aan die houding van de machthebbers in Iran, is er nog nooit zulk een grote kans, omdat de oppositie ertegen steeds breder wordt....
De Amerikanen moeten het dan echter slim doen en juist niet inzetten op geweld, maar zelf een arabisch vredesproces opzetten dat op vrede en rust gericht is ...
als de amerikanen zich namelijk laten meeslepen in een polarisatie-oorlog, heeft dat juist een omgekeerd effect en zal de Iraanse bevolking eerder anti-amerikaanse radikaliseren en alsnog de kant van de machthebbers kiezen ....
Hetzelfde zag je al in Irak en ook daar hebben de amerikanen vooral hun vijanden een grote dienst gemaakt en eigenlijk de positie van terroristen versterkt ...
Een bron heb ik hiervoor helaas niet. Het is dan ook meer een aanname gebaseerd op nieuwsuitzendingen van bv. RTL5 waarin je tot vervelens toe elke keer weer dezelfde gezichten ziet om "hun" geld op te eisen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, zeg het eens. Inclusief bronvermelding gaarne.
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een bron heb ik hiervoor helaas niet. Het is dan ook meer een aanname gebaseerd op nieuwsuitzendingen van bv. RTL5 waarin je tot vervelens toe elke keer weer dezelfde gezichten ziet om "hun" geld op te eisen.²
helaas. try again.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een bron heb ik hiervoor helaas niet. Het is dan ook meer een aanname gebaseerd op nieuwsuitzendingen van bv. RTL5 waarin je tot vervelens toe elke keer weer dezelfde gezichten ziet om "hun" geld op te eisen.²
Het is een aanname...goh...wat een verrassing...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |