Weet je wat het is..quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Ze zijn dan ook lelijk...quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Developersrus het volgende:
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!
De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
Maar het tuneobject op zich moet het natuurlijk wel waard zijn....Je gaat een botsauto toch ook geen 200 PK geven of wel, ik bedoel, what's the point!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.
Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
ben jij Probe geil?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
Flinke broodtrommelquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Nee ik heb nog geen foto's online.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef cyberbull het volgende:
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
ohwjah, das waar ook.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer
Moet je iets compenseren dan?
Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:36 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!![]()
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
Ja, een Corvette is he-le-maal super natuurlijk!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-
Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
Ik pas niet in een Corvettequote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-
Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:35 schreef Sandr het volgende:
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto'ssucces!
jah, want ik vind een seat ibiza een leuke autoquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:50 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..."quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:54 schreef Sandr het volgende:
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
En mensen die een Ibiza rijden wel??quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:56 schreef Shivo het volgende:
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker
NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen![]()
wannabee wat?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uitquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's?
Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit(beiden uit begin '90 uiteraard)
En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben.De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.
maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....
ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...
Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....![]()
nee, ook niet dat het een turbo isquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:21 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer)Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nee, ook niet dat het een turbo is
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden)
Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Ik ben het wel met je eens hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:24 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
kijk dat begint interessant te worden!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:39 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.
En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud....
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef Developersrus het volgende:
[..]
On the 7th day, GOD created the Probe®!
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
In de Probe zit een Mazda motor (626 serie). Deze zijn super goed en goedkoop te tunen en alle onderdelen zijn goed te krijgen. Een Celica 4cyl kun je niet met een 6cyl Mazda motor vergelijken vind ik. Een Eclipse is zeker het overwegen waard, dat ben ik met je eens!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef Kolkie het volgende:
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik?
iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten.
Toen was ie vrij en dacht, shit, Ik wil toeren met een kar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
nee een plat geslagen escort is een blikvanger...quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
Maar wel 150 KG zwaarder, raar maar waar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
Nou, de looks van een sportauto zal een Ibiza nooit krijgen, maakt niet uit welke bodykit je eronder pleurt, 't blijft een boodschappenauto!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar wel 150 350 KG zwaarder, raar maar waar!
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he?
Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen!Sorry, blijf een beetje chevy-minded stiekum...
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:58 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.
452Nm@3900 (dacht ik zo uit het hoofd)quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:06 schreef ToMaSZ het volgende:
300zx: max. 370Nm@4200rpm
probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm
Das een bult verschil in trekkracht....
Het is ook een Mazda natuurlijkquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!![]()
Ik heb het ook niet over VW.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:29 schreef Developersrus het volgende:
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet...
hij heeft er idd dequote:Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Pasl2001 het volgende:
zeg TS. wat voor een ibiza is het en wat voor een blok heb je er in liggen? 1.8t?
Een ford probequote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Sandr het volgende:
Ontopic
280 PK met een Seat is erg leuk. Ben je dan ook van plan aan legale sprint evenementen mee te doen of ermee op shows te gaan staan?
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekkenquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:21 schreef FunnyName het volgende:
Volgens mij moet je jezelf meer zorgen gaan maken om tractie.
Ik heb een getunede TDi Ibi gereden, met maar 140pk/300Nm. Dat ding kon maar amper zijn trekkracht kwijt, kortom veel wheelspin en in de bochten alleen maar onderstuur.![]()
Dus met 280pk/300+Nm zal dat zeker een probleem worden..
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Een ford probe![]()
Ik zeg niet dat ibiza's zo ontzettend mooi zijn. Maar TS heeft een Ibiza dus wat lul je nou de hele tijd over die kansloze pauperbak van je?
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen auto's proberen op te dringen aan andere mensen. En dan ook nog een Ford Probe.Sorry gast jij vraagt erom.
ach ik heb liever Steeds Een Ander Trammelant dan dat ik moet Fietsen Of Regelmatig Duwen....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!![]()
Ik ga niet op Shows staan enzo, heb ik geen tijd/zin in.quote:
242 km/u met maar 160pk?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.
maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....
ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...
Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....![]()
Nat wegdek zuigt nu al vreselijk!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:02 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekken![]()
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
242 km/u met maar 160pk?
Een 1.9TDI cupra met 160pk loopt ook maar 220 hoor....
die kerel zegt dat ie met 160pk de 242km/u haalt, ik zeg van nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.
Heb je aanpassingen gemaakt?
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:17 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb de Seat gekocht omdat ik een eigen zaak heb.
We zijn nog niet erg lang bezig, en een dikke auto geeft een verkeerd signaal bij opdrachtgevers.
De keuze voor de Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt heb ik gemaakt omdat het een leuk en redelijk onopvallend autotje is. Het 1.820vt blok is een erg goed en sterk blok wat makkelijk te tunen is.
Ik ben er niet op uit op optisch te tunen. Ik vind het gewoon leuk om met een normaal uitziend bescheiden autotje erg hard te kunnen rijden.
De kick zit hem voor mij in de snelheidsbeleving.
Ik interesseer me niet echt voor uiterlijk vertoon.
Alles wat ik doe zal functioneel zijn en niet om zogenaamd de blits te maken.
Foto's zijn nu denk ik ook niet heel boeiend omdat je eigenlijk weinig ziet.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen om het topic wat vormte geven en zo mogelijk een plaatje schiten met 240+ op de teller om alle sceptici de mond te snoeren.
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?
Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Nu is het goed te doen hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?
Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Ow oke, dan maakt het inderdaad niet uit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:35 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.
Wat voor 'n bedrijf heb je, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:19 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Nu is het goed te doen hoor!
Je gaat t pas echt merken als je er een open rvs uitlaatsysteem onder gaat hangen.
Er komt ook een lease auto van de zaak, dus ik kan me uitleven zonder rekening te houden met de rest.
O ja voor de liefhebber, de lease auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Suzuki swift 1.5 met. Gt pakketje erop. Knal oranje, stikkers erop en klaar is kees!
een ibi met 280 pk is echt sport.... een probe ziet er niet uit en loopt voor geen meter..houd ik haast met met carina e wagon bij....dan is een probe echt geen sportauto omdat hij er zo (lelijk)plat uitziet..quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!![]()
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te makenquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:58 schreef WittE_ReuS het volgende:
[..]
een ibi met 280 pk is echt sport....
Probe is eerste Amerikaan die wel goed is in bochtenquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:55 schreef BaraCuda het volgende:
Ibiza is leuk voor in nederland, ford probe is leuk voor in amerika waar je alleen maar rechte wegen hebt. Want aangezien het een amerikaan is, zal hij wel weer niet om een bocht willen
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te maken
Idd, een Calibra lijkt op een sportwagen, maar meer dan lijken is het niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:29 schreef WittE_ReuS het volgende:
[..]
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..
Een raceauto zou een betere omschrijving zijnquote:sport·wa·gen (de ~ (m.))
1 auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden => sportauto, sportcoupé
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:
Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
Welnee, is gewoon een goede manier om snel thuis te komen en je 12 -urige-werkdag-frustratie op t asfalt achter te latenquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
die pauper zal straks wel weer komen zeiken over die kutbak.
Maar stoplicht sprintjes zijn....![]()
Met een apexi een waarschijnlijk ook wel andere electronische boostcontrollers kun je verschillende programma's instellen. Bijvoorbeeld programma 1 veel power en programma 2 minder power in de eerste twee versnellingen ( leuk in de regen ) en programma 3 weinig power. ( voorbeeld ) Ook een optiequote:Op zondag 18 december 2005 23:32 schreef TR08 het volgende:
Als je problemen dreigt te krijgen met beschaafd optrekken kun je misschien bij het aanpassen van het motor management meteen ook het gedrag van je gas aan laten passen. Volgens mij kan dat in 1 ruk indien je elektronisch gas hebt.
Wat ze dan kunnen doen is het eerste deel van de slag wat luier maken en het laatste deel feller. Dan krijg je een wagen waar je lekker normaal mee op kunt trekken en die tegelijk als een beest tekeer gaat als je het gas diep intrapt. Best of both worlds dus![]()
Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
Nog tragerquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:04 schreef Makster het volgende:
[..]
Nog trager![]()
![]()
Geloof mij 5,9 in een ibiza is SNEL![]()
heeft ook allemaal te maken met bakverhoudingen enz, en vooral met grip, want die zal je wel missen in zo'n klein gebakje met FWD....quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:00 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.
Ter vergelijk: de MR2 turbo heeft standaard 204 PK en doet het in 6.2 seconden, maar weegt wel 1270 kilo! Eentje met 290 PK doet het in 5.1, waardoor de mijne (250 PK) tussen de 5.5 en 6.0 zou moeten vallen. Qua gewicht is de Ibiza dik in het voordeel (maar qua grip de MR2, met z'n RWD en gewicht boven de aangedreven wielen).
nee de v70 R en die bleef ik voor. 1e 2e en een royaal deel van de derde versnelling.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:08 schreef wek het volgende:
[..]
Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...
quote:Op maandag 19 december 2005 20:28 schreef rebel84 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de betreffende Ibiza er nu uitziet!?
Dat zijn de specs van de nieuwere modellen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
1> 70quote:Op woensdag 21 december 2005 14:15 schreef 1299 het volgende:
Iemand die ik ken deed met zijn Colt @ 240PK 0-100 in 5.6 seconden met straatbanden. Dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Mijn colt gti nog standaard doet 7.6 seconden naar de 100. Ik weet niet hoe zwaar je ibiza is maar je moet echt nog wel wat sneller naar de 100 kunnen. Wat zijn je versnellingen? Hoe hard kan je in z'n 1 en in z'n 2?
Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Kogando het volgende:
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's.
Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker.
Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Kogando het volgende:
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's.
Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker.
ghegheheh allemaal Honda!quote:Op woensdag 21 december 2005 23:44 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile.
http://www.fastestfwdstre(...)induction%20page.htm
Dus je hebt nog ruimte zat om mee te spelen. Een een FWD kan in principe altijd lichter zijn dan een RWD.
NSX niets voor je?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen.
Ik krijg wat problemen boven de 3500rpm in zn 1e versnelling, verder kun je er goed mee weg hoor.
Mijn plan is ook om door te sparen voor een 4wd impreza, maar ik begin een beetje van dat idee af te wijken.
Ik begin erg veel waardering te krijgen voor de Supra en de 350Z. De 1e omdat je hem gigantisch vermogen kan geven en de nissan omdat ik hem erg mooi vind. ( jammer dat er geen turbo op zit).
Toch zal ik de komende 2/3 jaar t moeten doen met een suzuki van de zaak en een hobby seat.
Al met al denk ik dat vele deze auto onderschatten. Ik vind t in ieder geval geen truttebak.
dat is met de 3.0 liter vtec he?quote:
Die jappen zijn idd "begrenst" op 280 pkquote:Op donderdag 22 december 2005 18:08 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
dat is met de 3.0 liter vtec he?
Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch?
Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga.
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).quote:Op donderdag 22 december 2005 18:08 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
dat is met de 3.0 liter vtec he?
Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch?
Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga.
Indrukwekkend !quote:Op donderdag 22 december 2005 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).
http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv
Als ik mocht kiezen tussen een Supra of een NSX dan zou ik voor de NSX gaan, dat heeft uiteraard ook te maken met mijn "liefde" voor Sennaquote:Op donderdag 22 december 2005 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).
http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv
Zoals iedereen op FOK! zo'n beetje wel weet, vind ik Toyota wel aardigquote:
NSX heeft echter alu bodywork.... nooit roest dus altijd in goede staatquote:Op donderdag 22 december 2005 22:27 schreef johnwoo het volgende:
Als MR2 rijder zou ik een NSX ook wel zien zitten, het is een beetje het grote broertje(de MR2 en NSX zijn de enige twee Jap-sportwagens met middenmotor). Helaas heeft de NSX een beetje te hoge aspiraties en is veel te duur (Ferrari geld voor een Honda, geen wonder dat het niet verkocht). Ook in de tweedehands markt zou ik nooit voor een NSX gaan, hoe mooi en goed ze ook zijn. Voor het geld van een 2e hands NSX (~25K) heb je een MR2 turbo (ook middenmotor, RWD) in nieuwstaat plus geld over om hem zo op te bouwen dat de gelijk geprijsde NSX stevig het nakijken heeft. Conclusie: NSX = superbak, maar veel te duur.
NSX R heeft ook 280 pk maar is een stukkie lichter. That's about it.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:13 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Indrukwekkend !
NSX R zal wel meer dan 280 pk hebben denk ik. De wegligging is geniaal goed!
Ik zoek t echter meer in de recht toe recht aan duw in de rug. Ik ga t circuit niet op. Ik wil gewoon power op t rechte stuk. ( Oe dat zal wat commentaar geven). . . .![]()
Ik krijg ook geen "harde pik" van Senna.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:28 schreef Repeat het volgende:
ach, ik krijg niet zo'n harde pik van die Senna, geloof nooit dat hij beter dingen kan "afstellen" dan willekeurige andere ingenieurs van bv porsche of ferrari.
grappigquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:51 schreef Nerdmans het volgende:
ok!
ik heb een aantal foto's gemaakt vandaag en een kort filmpje van 60-110 in 2.
K zal ze binnenkost hier plaatsen.
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nlquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:25 schreef Nerdmans het volgende:
waar kun je je foto's tegenwoordig laten hosten?
Image Shak gaat geloof ik niet meer...
http://xs.to werkt primaquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
hou niet van dat soort gratis hostsquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://xs.to werkt primaik gebruik het ook sinds kort (ondanks 25 Gbyte webspace
)
u f got mailquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
check je mailquote:Op maandag 26 december 2005 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
dat zijn twee filmpjes van mijn aude renault 1.8 ter vergelijk.
Ik krijg dat fimpje van de seat niet verstuurd, is 13 mb te groot?
Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo?quote:Op maandag 26 december 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2
Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te belevenDat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo
Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij.quote:Op maandag 26 december 2005 18:33 schreef itsontoday het volgende:
Ik zou wel eens naast je willen staan. Mini Cooper S Works, ben wel benieuwd hoe dat eindigt. Maar inderdaad die volvo's trek je er wel uit, zijn gewoon lompe bakken.
We hebben nu eenmaal niet allemaal autotechniek gestudeerd.quote:Op maandag 26 december 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2
Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te belevenDat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo
Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
Dat is wat anders. Bedrijven als Brabus en Alpina ed richten zich gewoon op mensen die een dikke wagen willen met nog wat extra's. Wat zij willen bestaat gewoon niet, daarom kopen ze dus een brabus oid model...quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:24 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo?
en dan kan je alleen nog maar rechtdoor rijden...quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
huh?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:59 schreef esfice het volgende:
Even een tip voor de topic starter:
Houd je MAF sensor in de gaten !!
quote:Op woensdag 28 december 2005 10:32 schreef Nerdmans het volgende:
aha de luchtmassa meter.
Die heb ik laten vervangen.
Ik laat deze iedere 10k vervangen en de filters in de open inlaat iedere 5k
K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk)quote:Op woensdag 28 december 2005 10:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
zo vaak?
geen K&N filter?
maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:24 schreef FunnyName het volgende:
[..]
K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk)
(Ik spreek uit ervaring)
Iedere 5K je LMM laten vervangen, das nie goedkoop ..
Klopt, dat begreep ik ook niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar.
[afbeelding]
Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan gripquote:Op dinsdag 27 december 2005 01:26 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij.
Een Cooper S win ik t wel van maar de works met 203 pk is een ander verhaal. Waar woon je?![]()
Mooi Karretje die Cooper!quote:Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan grip. De works heeft een ontzettend tractieprobleem, of het asc grijpt in en dan gaat het vermogen eraf, maar als je asc uitzet is het helemaal lastig, heb je alleen maar wielspin. Hij heeft nu ook nog een klein dipje in het begin, dat wil ik weg hebben door het chippen. Maar ja als ie eenmaal gaat, gaat ie ook goed.
quote:Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Strak karretje![]()
Maar heb je de auto ook laten herkeuren? Want je hebt meer dan 40% vermogen winst, de mierenneukers van de RDW willen dan dat je herkeurd![]()
Ik doe ongeveer 15k per jaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:40 schreef Repeat het volgende:
Elke 5k je luchtfilter laten vervangenDas elke 2 maanden ofzo
Bedankt voor het aanbod!quote:Op dinsdag 27 december 2005 03:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nerd: Ik heb nog wat Gig vrij op mijn webspace.... wil je een account om zelf je zooi (filmpjes, foto's en wat al niet) up te kunnen loaden? Free of charge
ah met vervangen bedoel je dus schoonmaken van je bestaande filter en geen nieuwe kopen.. Dacht alquote:Op donderdag 29 december 2005 17:42 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ik doe ongeveer 15k per jaar.
dus 3x per 2 jaar massa meter dat kost ongeveer 130 euro ofzo per keer
en 3x per jaar mn filter vervangen ( feitelijk is t het filter zuiveren en invetten ) kost 15 euro
Dus valt allemaal goed mee toch?
zekers, ik laat het je weten, gaan we een leuk filmpje maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Mooi Karretje die Cooper!
Ik heb ook tractieproblemen, enkel in de 1 boven de 3500 rpm verder niet.
Maar laat me weten als je denkt dat je er klaar voor bent, dan gan we de confrontatie aan!
![]()
Met de 210 pk works waar t over gaat hier denk ik dat de stock cupra dik het nakijken heeft hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:19 schreef Alf het volgende:
Met mijn stock Cupra had ik zeker de uitdaging aangegaan met die Cooper. Hij verliest het. Zelfs toen zo gelachen met die laatste Stilo Abarth. Tjonge jonge... hele hoop bombarie, zelfs Schumacher dat ding nog aanprijzen, maar wat heb ik die dingen imbeciel gereden met me Cupra zeg.
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:16 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de koeling ga upgraden. ligt ook een beetje aan mn financiele ruimte. . . . . .
Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:16 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.
Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ?quote:Op maandag 23 januari 2006 00:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp?
4.2.1 of 4.1?
dat van de uitlat heet tog EFI?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:56 schreef riceboy het volgende:
[..]
wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ?
Boven de 300 PK op de wielen heb je wel een 3" uitlaat nodig.. Als je nog onder de 300 krukas-PK's blijft geeft het alleen een hogere pats-factor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef Kolkie het volgende:
En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.
Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kennequote:Op woensdag 25 januari 2006 00:57 schreef Five_Aces het volgende:
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef fast-tuning het volgende:
[..]
Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kenne
Bij gebrek aan een carola (ken wel ene carola, maar daar wil ik echt niet op boekenquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef fast-tuning het volgende:
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
kloontjuhquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef fast-tuning het volgende:
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
Wordt idd open vanaf de turbo.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef Kolkie het volgende:
Volgens mij halen mensen nu dingen door elkaar...
Ik vermoed dat ie vanaf de turbo open gaat worden en dan hebben we het dus niet meer over het spruitstuk, die zit namelijk nog voor de turbo (en waarschijnlijk gaat er ook nog 'n pijpie van dat spruitstuk naar de turbo toe, al dan niet open). Waarom ga je eigenlijk naar EPS? Omdat je dan kunt kijken/luisteren of je niet teveel blerherrie krijgt ofzo? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen goedkopere oplossingen zijn (ik dacht dat eps nou niet echt bekend stond om de laagste prijzen). En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.
En wordt het geheel aangestuurd door aanpassingen in de originele chip of wordt de ecu vervangen (door het bv. eerder aangehaalde motec of aem of nog iets anders (bv. autronic))?
Dat zou in principe wel goed moeten gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:57 schreef Five_Aces het volgende:
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:00 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat laterale G's opwekkenquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Dat zou in principe wel goed moeten gaan.
Ik moet alleen de vering wat strakker zetten. Hoofdzakelijk mdat bij het aanremmen hij een beetje de we moet zoeken zeg maar.
Ik zit nog te dubben of ik mn rubber wat breder neem. heb nu 195, wil liefst 205 of 215.
Gaat dat voor iedereen op?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.
Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.
Ohja.. the bet..
Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..
So, wanna walk your talk?
Mail staat in profiel.
Ik heb er ook nog 1quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat leterale G's opwekken
testing = knowing
Ik heb 'r wel één liggen die je mag lenen (wel oudere type)
* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurtquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog 1leuk aparaatje.
Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.
( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
Wil wel racen, wil geen weddenschap.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:00 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
Mail eens ff die stats dan:)quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog 1leuk aparaatje.
Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.
( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
Ik wil best een keertje racen, geen weddenschap.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.
Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.
Ohja.. the bet..
Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..
So, wanna walk your talk?
Mail staat in profiel.
Als je gaat lenen kan je toch beter niet de mijne lenenquote:
Welke statsquote:
Hey Googol wat voor auto heb jij?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurt
edit: http://www.gtechpro.com/prod.html < ik heb dus de eerste (oudste)
PS.: voor jouw toepassingen zou ik serieus nadenken om de 2004 modellen aan te schaffen (niet dat je met die van mij of Tommeh niet goed genoeg is maar de laatste modellen zijn echt superieur).
DelSol VTiquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:26 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Hey Googol wat voor auto heb jij?
remen is ook belangrikquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
172 met kleine aanpassingen. Meeste dat gedaan is: remmen, ophanging
Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur welquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef funkmaster het volgende:
voor dat geld wat de TS in z'n ibiza stopt zou ie zo'n veel mooiere auto voor kunnen rijden!
maja ieder z'n ding, hoop voor je dat alles die 270 pk houd....'persoonlijk heb ik liever iets minder pk in een mooiere wagen
Nope ... da's de auto van m'n vriendinquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Reed jij niet vroeger een Civic CRX?
daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ikquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:32 schreef fast-tuning het volgende:
dat zijn vette autos!
ja dat ben ik sowieso met je eens, optisch tunen is in 9/10 gevallen echtquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur wel.
Maar die zelfde GTech heb ik ook.
haha ik vrees dat hiet zo'n verdeelde mening zit...quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ik
Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende..quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nope ... da's de auto van m'n vriendin
[afbeelding]
[afbeelding]
KHK ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende..![]()
Hoe is't bij KHK?
Katholiekequote:Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef funkmaster het volgende:
Katholieke Hogeschool Kempen?? dat was mijn eerste match op google...ook geen idee wat ie ermee bedoeld
KHK, SLH whatever it's named now..quote:
Die kans is vrij groot, jaquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
KHK, SLH whatever it's named now..
(het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, ja
TCC had nog gekund (in de context van het gesprek)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]Ik dacht ff dat jij phoenix was van KHK (voormalig StreetLegalHonda)..
![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nou ja, in ieder geval mooie auto's
Niet tegen jouquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:00 schreef Nerdmans het volgende:
hey googol wij een keertje racen dan?
Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee![]()
Wielenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:36 schreef noidea het volgende:
En 210pk op de wielen of de krukas?
U heeft mailquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:18 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Wil wel racen, wil geen weddenschap.
Zeg maar waar en wanneer ok?
Wat rijdt Opa eigenlijk? (specifieke specs hoeft niet gezien je een race op komst hebtquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:14 schreef Five_Aces het volgende:
Wil niet stokenMaar als Opa toch een vliegveld tot zijn beschikking heeft kan je Fok sprintmeeting houden, kunnen jullie het uitvechten
![]()
Ach zo.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef ToMaSZ het volgende:
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling.
Ja het diff zat op zo'n ¤850 ongeveer dacht ikquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:49 schreef Nerdmans het volgende:
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif.
Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan :
Dif, ophanging, bak. . . .
tjoenu is duur
da kan je blok ech nie aan hequote:Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Nerdmans het volgende:
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
Kan je nog even een overzichtje maken van wat je er tot nu toe allemaal aan gedaan hebt en de specs met 0-100 en top etc?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:18 schreef Nerdmans het volgende:
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
30 pk & 15 Nmquote:Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Repeat het volgende:
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
lekker brede omschrijving van de onderdelen ookquote:Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
joh
maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
quote:- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement
Kwestie van drukopschroeven.. ( ik zeg niets over betrouwbaarheidquote:Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
joh
maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)quote:Op zondag 19 februari 2006 16:52 schreef noidea het volgende:
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).quote:Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)
gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeetquote:Op zondag 19 februari 2006 18:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).
340 is namelijk nogal veel, zeg maarmen vergeet dat wel eens
true ... maar dan nog zou ik daar nooit van uitgaanquote:Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet![]()
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!quote:Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
Dat hij standaard al gesmede zooi heeft is wel een pluspunt natuurlijk, maar om dan ff 2x zoveel pk erin te hebben......quote:Op zondag 19 februari 2006 19:29 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |