abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32939521
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:35 schreef Sandr het volgende:
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto's succes!
Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen!
pi_32939546
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
pi_32939586
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker

NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen
Jesus saves but death prevails.
pi_32939597
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:50 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
jah, want ik vind een seat ibiza een leuke auto
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939641
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:54 schreef Sandr het volgende:
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..."
pi_32939679
De mx3 was in verzekering even duur en reed op een gegeven moment 1 op 9. De bmw rijd 1 op 10 ongeveer en scheelt alleen in wegenbelasting een aardig bedrag Aangezien ik maar rond de 150km per week rij is het best betaalbaar
pi_32939722
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:56 schreef Shivo het volgende:
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker

NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen
En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
pi_32939803
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
wannabee wat?

jij met je probe bent hier de corvette wannabee.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:07:39 #34
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32939814
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden )

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.

Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:08:11 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939827
Hallo jongens, zijn jullie kleine kinderen klaar? Zometeen gaat er nog eentje huilen, kolere... zijn jullie wel oud genoeg voor een rijbewijs? Zo gedragen jullie je zeker niet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939859
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:10:13 #37
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939893
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's?

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit (beiden uit begin '90 uiteraard) (Wel in rechte lijn, Golf zal het altijd winnen met bochten erbij )

En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939911
wat een triest topique is dit geworden zeg
volgens mij gaat het over een Ibiza en hoe je die kan/moet tunen.
Niet over een veredelde Mazda MX-6 uit 1902
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:13:38 #39
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32939969
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit (beiden uit begin '90 uiteraard)

En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:16:48 #40
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940049
TS: doe eens je topic wat meer x-factor geven met wat mooie platen. Het lijkt me dat er onder je kap al wel wat lekkers zichtbaar moet zijn met de mods die je al hebt gedaan

Plaatjes van je brembo's lijkt me ook wel goed voor de aaibaarheid van het topic

Kortom: waar blijven de foto's !
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940057
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:18:27 #42
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32940085
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32940163
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
pi_32940198
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:21 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
nee, ook niet dat het een turbo is
pi_32940205
Kun je ook net zoals een vriend van me heeft gedaan een 535 kopen en er een andere nokkenas onder gooien. Ding had toen iets minder pk's dan de m5 en door de begrenzer eraf te halen een top van rond de 275
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:22:44 #46
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940209
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen.

Die begrenzer was bij mij op een bepaald moment 'stuk'. Na een paar keer achter elkaar electrische problemen (nieuwe dynamo, verdeler, etc...) vloog het kreng gewoon door naar 220+. Verder ging de teller niet, maar de toerenteller bleef oplopen. Leuke ervaring op de autobahn, maar niet voor herhaling vatbaar op de standaard bandjes
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940260
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

nee, ook niet dat het een turbo is
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
pi_32940325
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden )

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.

Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
pi_32940351
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:24 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
Ik ben het wel met je eens hoor
pi_32940366
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
.

een NSX ja?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')