Weet je wat het is..quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Ze zijn dan ook lelijk...quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Developersrus het volgende:
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!
De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
Maar het tuneobject op zich moet het natuurlijk wel waard zijn....Je gaat een botsauto toch ook geen 200 PK geven of wel, ik bedoel, what's the point!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.
Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
ben jij Probe geil?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
Flinke broodtrommelquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Nee ik heb nog geen foto's online.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef cyberbull het volgende:
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
ohwjah, das waar ook.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer
Moet je iets compenseren dan?
Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:36 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!![]()
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
Ja, een Corvette is he-le-maal super natuurlijk!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-
Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
Ik pas niet in een Corvettequote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-
Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:35 schreef Sandr het volgende:
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto'ssucces!
jah, want ik vind een seat ibiza een leuke autoquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:50 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..."quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:54 schreef Sandr het volgende:
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
En mensen die een Ibiza rijden wel??quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:56 schreef Shivo het volgende:
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker
NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen![]()
wannabee wat?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uitquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's?
Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit(beiden uit begin '90 uiteraard)
En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben.De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.
maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....
ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...
Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....![]()
nee, ook niet dat het een turbo isquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:21 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer)Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nee, ook niet dat het een turbo is
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden)
Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Ik ben het wel met je eens hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:24 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |