abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32937869
Als vervolg op:

Hoe verkrijg ik 250 pk?

Het gaat om een Seat Ibiza Cupra
De keuze is ondertussen gemaakt en de auto is van 156 pk naar een 200-210 pk opgewaardeerd.
-aanpassen mtotrmanagement (chip)
-andere dumpvalve
-carbon lucht inlaatsysteem
-Foam luchtfilter

De remmen zij ook onderhanden genomen
-Brembo race schijven
-speciale remblokken

Verder ligt er voor en achter pirelli p zero nero onder

Deze aanpassingen hebben er voor een leuk budget ( ongeveer 2.200,00 euro)
een giftig karretje van gemaakt.
Ondanks mijn eerdere uitspraak dat ik overig budget zou bewaren voor de aanschaf van een suub sti, ga ik hier op teug komen.
Aangezien ik in 2006 een auto van de zaak ga rijden, heb ik besloten om de Seat aan te houden en er een projectje van te maken.

Ik heb een gesprek gehad met C&E turbo parts en zij kunnen een andere turbo monteren. Samen met een aantal aanpassingen is het vermogen op te schroeven naar een veilige 280 pk.
Zij zullen enkele onderdelen moeten vervangen en tevens het management moeten aanpassen.

Om dit alles goed op de weg te krijgen wil ik enkele stabilisator stangen laten monteren en de auto voorzien van een andere ophanging.
Tevens denk ik eraan om een sterkere as te gaan gebruiken.
De intercooler krijgt het zwaar, dus voor de intercooler komt er een speciaal koelsysteem. Nter cooling, waarbij zeer koude co2 op de intercooler wordt gespoten.

Als dat alemaal rond is ga ik mijn oude audio systeem inbouwen. Wat ik al eens eerder heb gedaan in mijn oude laguna, in een ander topic.


Nou.... ik heb de planning voor 2006 klaar.
Nu alles gaan uitvoeren! De liefhebbers kunnen zo af en toe eens een kijkje komen nemen in het topic en de typische fok älsikmaarcommentaarkangeven""ers mogen natuurlijk het topic komen vervuilen met moraalverhalen en negatieve feedback.
Oftewel your average new topic.

Zo de basis is gelegd op naar een wel erg pittige Seat.

De auto
















2 filmpjes, oude laguna als vergelijk
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/70-120 in 3.MPG

http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/0-110.MPG

de seat
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/60-110 in 2.MPG

[ Bericht 32% gewijzigd door ThaFreak op 26-12-2005 16:22:28 ]
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:30:41 #2
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_32938000
wegbrengen naar tunebedrijf
je zegt "ik wil 250pk''
weekje need for speed underground spelen (om te oefenen uiteraard)
week later ophalen
stoere stoplicht sprintjes doen
:r Patty Brard :r
pi_32938114
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
pi_32938131
ja amerikanen zijn idd vetter, maja kosten he vooral wegenbelasting..... maja je hebt wel smaak zie ik
pi_32938195
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.

Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).

Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32938198
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!

De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
pi_32938282
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Developersrus het volgende:
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!

De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
Ze zijn dan ook lelijk...
pi_32938364
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook lelijk...
Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
pi_32938440
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.

Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).

Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
Maar het tuneobject op zich moet het natuurlijk wel waard zijn....Je gaat een botsauto toch ook geen 200 PK geven of wel, ik bedoel, what's the point!?!
pi_32938658
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:53 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
ben jij Probe geil?
pi_32938726
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
pi_32938741
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ben jij Probe geil?
On the 7th day, GOD created the Probe®!
pi_32938796
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...


in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32938826
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]



in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
pi_32938991
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Flinke broodtrommel
Maar goed je bent geen liefhebber van een de kleinere auto's. . . Wel betje overdone reactie, maar jij je lolletje he?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32939034
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef cyberbull het volgende:
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
Nee ik heb nog geen foto's online.
Je ziet er ook nog niets aan hoor, ik heb hem optisch niet gewijzigd.
Ik wil eigenlijk alleen maar fuctioneel tunen, het interieur zal wel aangepakt gaan worden.
En dan ook hoofdzakelijk audio.

Ik zal binnen kort wel een paar kiekjes nemen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32939098
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer

Moet je iets compenseren dan?

Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939103
Probe bezitter hier <-

Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Jesus saves but death prevails.
pi_32939182
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto's succes!
pi_32939208
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer

Moet je iets compenseren dan?

Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
pi_32939248
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:36 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939249
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook lelijk...


(1250 kilo is niet echt licht trouwens, die Ibi weegt minimaal 100 minder ..)
pi_32939447
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-

Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Ja, een Corvette is he-le-maal super natuurlijk!
pi_32939486
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:51:05 #25
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939490
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-

Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Ik pas niet in een Corvette
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939521
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:35 schreef Sandr het volgende:
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto's succes!
Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen!
pi_32939546
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
pi_32939586
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker

NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen
Jesus saves but death prevails.
pi_32939597
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:50 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
jah, want ik vind een seat ibiza een leuke auto
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939641
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:54 schreef Sandr het volgende:
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..."
pi_32939679
De mx3 was in verzekering even duur en reed op een gegeven moment 1 op 9. De bmw rijd 1 op 10 ongeveer en scheelt alleen in wegenbelasting een aardig bedrag Aangezien ik maar rond de 150km per week rij is het best betaalbaar
pi_32939722
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:56 schreef Shivo het volgende:
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker

NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen
En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
pi_32939803
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
wannabee wat?

jij met je probe bent hier de corvette wannabee.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:07:39 #34
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32939814
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden )

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.

Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:08:11 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939827
Hallo jongens, zijn jullie kleine kinderen klaar? Zometeen gaat er nog eentje huilen, kolere... zijn jullie wel oud genoeg voor een rijbewijs? Zo gedragen jullie je zeker niet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939859
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:10:13 #37
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939893
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's?

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit (beiden uit begin '90 uiteraard) (Wel in rechte lijn, Golf zal het altijd winnen met bochten erbij )

En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939911
wat een triest topique is dit geworden zeg
volgens mij gaat het over een Ibiza en hoe je die kan/moet tunen.
Niet over een veredelde Mazda MX-6 uit 1902
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:13:38 #39
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32939969
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit (beiden uit begin '90 uiteraard)

En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:16:48 #40
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940049
TS: doe eens je topic wat meer x-factor geven met wat mooie platen. Het lijkt me dat er onder je kap al wel wat lekkers zichtbaar moet zijn met de mods die je al hebt gedaan

Plaatjes van je brembo's lijkt me ook wel goed voor de aaibaarheid van het topic

Kortom: waar blijven de foto's !
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940057
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:18:27 #42
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32940085
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32940163
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
pi_32940198
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:21 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
nee, ook niet dat het een turbo is
pi_32940205
Kun je ook net zoals een vriend van me heeft gedaan een 535 kopen en er een andere nokkenas onder gooien. Ding had toen iets minder pk's dan de m5 en door de begrenzer eraf te halen een top van rond de 275
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:22:44 #46
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940209
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen.

Die begrenzer was bij mij op een bepaald moment 'stuk'. Na een paar keer achter elkaar electrische problemen (nieuwe dynamo, verdeler, etc...) vloog het kreng gewoon door naar 220+. Verder ging de teller niet, maar de toerenteller bleef oplopen. Leuke ervaring op de autobahn, maar niet voor herhaling vatbaar op de standaard bandjes
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940260
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

nee, ook niet dat het een turbo is
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
pi_32940325
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden )

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.

Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
pi_32940351
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:24 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
Ik ben het wel met je eens hoor
pi_32940366
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
.

een NSX ja?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')