Weet je wat het is..quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Ze zijn dan ook lelijk...quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Developersrus het volgende:
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!
De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
Maar het tuneobject op zich moet het natuurlijk wel waard zijn....Je gaat een botsauto toch ook geen 200 PK geven of wel, ik bedoel, what's the point!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.
Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
ben jij Probe geil?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:53 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
Flinke broodtrommelquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Nee ik heb nog geen foto's online.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef cyberbull het volgende:
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
ohwjah, das waar ook.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer
Moet je iets compenseren dan?
Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:36 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!![]()
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
Ja, een Corvette is he-le-maal super natuurlijk!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-
Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
Ik pas niet in een Corvettequote:Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-
Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen!quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:35 schreef Sandr het volgende:
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto'ssucces!
jah, want ik vind een seat ibiza een leuke autoquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:50 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..."quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:54 schreef Sandr het volgende:
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
En mensen die een Ibiza rijden wel??quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:56 schreef Shivo het volgende:
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker
NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen![]()
wannabee wat?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uitquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's?
Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit(beiden uit begin '90 uiteraard)
En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben.De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.
maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....
ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...
Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....![]()
nee, ook niet dat het een turbo isquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:21 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer)Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nee, ook niet dat het een turbo is
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden)
Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Ik ben het wel met je eens hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:24 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
kijk dat begint interessant te worden!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:39 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.
En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud....
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef Developersrus het volgende:
[..]
On the 7th day, GOD created the Probe®!
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
In de Probe zit een Mazda motor (626 serie). Deze zijn super goed en goedkoop te tunen en alle onderdelen zijn goed te krijgen. Een Celica 4cyl kun je niet met een 6cyl Mazda motor vergelijken vind ik. Een Eclipse is zeker het overwegen waard, dat ben ik met je eens!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef Kolkie het volgende:
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik?
iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten.
Toen was ie vrij en dacht, shit, Ik wil toeren met een kar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
nee een plat geslagen escort is een blikvanger...quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
Maar wel 150 KG zwaarder, raar maar waar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
Nou, de looks van een sportauto zal een Ibiza nooit krijgen, maakt niet uit welke bodykit je eronder pleurt, 't blijft een boodschappenauto!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar wel 150 350 KG zwaarder, raar maar waar!
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he?
Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen!Sorry, blijf een beetje chevy-minded stiekum...
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:58 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.
452Nm@3900 (dacht ik zo uit het hoofd)quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:06 schreef ToMaSZ het volgende:
300zx: max. 370Nm@4200rpm
probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm
Das een bult verschil in trekkracht....
Het is ook een Mazda natuurlijkquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!![]()
Ik heb het ook niet over VW.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:29 schreef Developersrus het volgende:
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet...
hij heeft er idd dequote:Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Pasl2001 het volgende:
zeg TS. wat voor een ibiza is het en wat voor een blok heb je er in liggen? 1.8t?
Een ford probequote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Sandr het volgende:
Ontopic
280 PK met een Seat is erg leuk. Ben je dan ook van plan aan legale sprint evenementen mee te doen of ermee op shows te gaan staan?
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekkenquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:21 schreef FunnyName het volgende:
Volgens mij moet je jezelf meer zorgen gaan maken om tractie.
Ik heb een getunede TDi Ibi gereden, met maar 140pk/300Nm. Dat ding kon maar amper zijn trekkracht kwijt, kortom veel wheelspin en in de bochten alleen maar onderstuur.![]()
Dus met 280pk/300+Nm zal dat zeker een probleem worden..
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Een ford probe![]()
Ik zeg niet dat ibiza's zo ontzettend mooi zijn. Maar TS heeft een Ibiza dus wat lul je nou de hele tijd over die kansloze pauperbak van je?
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen auto's proberen op te dringen aan andere mensen. En dan ook nog een Ford Probe.Sorry gast jij vraagt erom.
ach ik heb liever Steeds Een Ander Trammelant dan dat ik moet Fietsen Of Regelmatig Duwen....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!![]()
Ik ga niet op Shows staan enzo, heb ik geen tijd/zin in.quote:
242 km/u met maar 160pk?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.
maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....
ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...
Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....![]()
Nat wegdek zuigt nu al vreselijk!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:02 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekken![]()
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
242 km/u met maar 160pk?
Een 1.9TDI cupra met 160pk loopt ook maar 220 hoor....
die kerel zegt dat ie met 160pk de 242km/u haalt, ik zeg van nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.
Heb je aanpassingen gemaakt?
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:17 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb de Seat gekocht omdat ik een eigen zaak heb.
We zijn nog niet erg lang bezig, en een dikke auto geeft een verkeerd signaal bij opdrachtgevers.
De keuze voor de Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt heb ik gemaakt omdat het een leuk en redelijk onopvallend autotje is. Het 1.820vt blok is een erg goed en sterk blok wat makkelijk te tunen is.
Ik ben er niet op uit op optisch te tunen. Ik vind het gewoon leuk om met een normaal uitziend bescheiden autotje erg hard te kunnen rijden.
De kick zit hem voor mij in de snelheidsbeleving.
Ik interesseer me niet echt voor uiterlijk vertoon.
Alles wat ik doe zal functioneel zijn en niet om zogenaamd de blits te maken.
Foto's zijn nu denk ik ook niet heel boeiend omdat je eigenlijk weinig ziet.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen om het topic wat vormte geven en zo mogelijk een plaatje schiten met 240+ op de teller om alle sceptici de mond te snoeren.
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?
Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Nu is het goed te doen hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?
Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Ow oke, dan maakt het inderdaad niet uit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:35 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.
Wat voor 'n bedrijf heb je, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:19 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Nu is het goed te doen hoor!
Je gaat t pas echt merken als je er een open rvs uitlaatsysteem onder gaat hangen.
Er komt ook een lease auto van de zaak, dus ik kan me uitleven zonder rekening te houden met de rest.
O ja voor de liefhebber, de lease auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Suzuki swift 1.5 met. Gt pakketje erop. Knal oranje, stikkers erop en klaar is kees!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |