abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32937869
Als vervolg op:

Hoe verkrijg ik 250 pk?

Het gaat om een Seat Ibiza Cupra
De keuze is ondertussen gemaakt en de auto is van 156 pk naar een 200-210 pk opgewaardeerd.
-aanpassen mtotrmanagement (chip)
-andere dumpvalve
-carbon lucht inlaatsysteem
-Foam luchtfilter

De remmen zij ook onderhanden genomen
-Brembo race schijven
-speciale remblokken

Verder ligt er voor en achter pirelli p zero nero onder

Deze aanpassingen hebben er voor een leuk budget ( ongeveer 2.200,00 euro)
een giftig karretje van gemaakt.
Ondanks mijn eerdere uitspraak dat ik overig budget zou bewaren voor de aanschaf van een suub sti, ga ik hier op teug komen.
Aangezien ik in 2006 een auto van de zaak ga rijden, heb ik besloten om de Seat aan te houden en er een projectje van te maken.

Ik heb een gesprek gehad met C&E turbo parts en zij kunnen een andere turbo monteren. Samen met een aantal aanpassingen is het vermogen op te schroeven naar een veilige 280 pk.
Zij zullen enkele onderdelen moeten vervangen en tevens het management moeten aanpassen.

Om dit alles goed op de weg te krijgen wil ik enkele stabilisator stangen laten monteren en de auto voorzien van een andere ophanging.
Tevens denk ik eraan om een sterkere as te gaan gebruiken.
De intercooler krijgt het zwaar, dus voor de intercooler komt er een speciaal koelsysteem. Nter cooling, waarbij zeer koude co2 op de intercooler wordt gespoten.

Als dat alemaal rond is ga ik mijn oude audio systeem inbouwen. Wat ik al eens eerder heb gedaan in mijn oude laguna, in een ander topic.


Nou.... ik heb de planning voor 2006 klaar.
Nu alles gaan uitvoeren! De liefhebbers kunnen zo af en toe eens een kijkje komen nemen in het topic en de typische fok älsikmaarcommentaarkangeven""ers mogen natuurlijk het topic komen vervuilen met moraalverhalen en negatieve feedback.
Oftewel your average new topic.

Zo de basis is gelegd op naar een wel erg pittige Seat.

De auto
















2 filmpjes, oude laguna als vergelijk
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/70-120 in 3.MPG

http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/0-110.MPG

de seat
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/60-110 in 2.MPG

[ Bericht 32% gewijzigd door ThaFreak op 26-12-2005 16:22:28 ]
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:30:41 #2
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_32938000
wegbrengen naar tunebedrijf
je zegt "ik wil 250pk''
weekje need for speed underground spelen (om te oefenen uiteraard)
week later ophalen
stoere stoplicht sprintjes doen
:r Patty Brard :r
pi_32938114
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
pi_32938131
ja amerikanen zijn idd vetter, maja kosten he vooral wegenbelasting..... maja je hebt wel smaak zie ik
pi_32938195
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.

Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).

Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32938198
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!

De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
pi_32938282
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Developersrus het volgende:
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit!

De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk.
Ze zijn dan ook lelijk...
pi_32938364
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook lelijk...
Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
pi_32938440
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Weet je wat het is..
Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen.
Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal.
Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind.

Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).

Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen.
Maar het tuneobject op zich moet het natuurlijk wel waard zijn....Je gaat een botsauto toch ook geen 200 PK geven of wel, ik bedoel, what's the point!?!
pi_32938658
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:53 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it!
ben jij Probe geil?
pi_32938726
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
pi_32938741
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ben jij Probe geil?
On the 7th day, GOD created the Probe®!
pi_32938796
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...


in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32938826
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]



in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen.
Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
pi_32938991
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
Flinke broodtrommel
Maar goed je bent geen liefhebber van een de kleinere auto's. . . Wel betje overdone reactie, maar jij je lolletje he?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32939034
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef cyberbull het volgende:
ben erg benieuwd naar je eindresultaat.
ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je?
met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje...
Nee ik heb nog geen foto's online.
Je ziet er ook nog niets aan hoor, ik heb hem optisch niet gewijzigd.
Ik wil eigenlijk alleen maar fuctioneel tunen, het interieur zal wel aangepakt gaan worden.
En dan ook hoofdzakelijk audio.

Ik zal binnen kort wel een paar kiekjes nemen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32939098
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:17 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man!
ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer

Moet je iets compenseren dan?

Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939103
Probe bezitter hier <-

Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Jesus saves but death prevails.
pi_32939182
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto's succes!
pi_32939208
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ohwjah, das waar ook.
alleen grote auto's zijn stoer

Moet je iets compenseren dan?

Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen.
Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
pi_32939248
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:36 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude!
Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus....
Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939249
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook lelijk...


(1250 kilo is niet echt licht trouwens, die Ibi weegt minimaal 100 minder ..)
pi_32939447
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-

Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Ja, een Corvette is he-le-maal super natuurlijk!
pi_32939486
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn.
Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:51:05 #25
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939490
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:31 schreef Shivo het volgende:
Probe bezitter hier <-

Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt
Ik pas niet in een Corvette
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939521
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:35 schreef Sandr het volgende:
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit.
En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto's succes!
Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen!
pi_32939546
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
pi_32939586
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker

NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen
Jesus saves but death prevails.
pi_32939597
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:50 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje!
jah, want ik vind een seat ibiza een leuke auto
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32939641
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:54 schreef Sandr het volgende:
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525
Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..."
pi_32939679
De mx3 was in verzekering even duur en reed op een gegeven moment 1 op 9. De bmw rijd 1 op 10 ongeveer en scheelt alleen in wegenbelasting een aardig bedrag Aangezien ik maar rond de 150km per week rij is het best betaalbaar
pi_32939722
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:56 schreef Shivo het volgende:
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker

NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen
En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
pi_32939803
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
wannabee wat?

jij met je probe bent hier de corvette wannabee.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:07:39 #34
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32939814
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden )

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.

Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:08:11 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939827
Hallo jongens, zijn jullie kleine kinderen klaar? Zometeen gaat er nog eentje huilen, kolere... zijn jullie wel oud genoeg voor een rijbewijs? Zo gedragen jullie je zeker niet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939859
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:10:13 #37
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32939893
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's?

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.
Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit (beiden uit begin '90 uiteraard) (Wel in rechte lijn, Golf zal het altijd winnen met bochten erbij )

En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32939911
wat een triest topique is dit geworden zeg
volgens mij gaat het over een Ibiza en hoe je die kan/moet tunen.
Niet over een veredelde Mazda MX-6 uit 1902
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:13:38 #39
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32939969
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit (beiden uit begin '90 uiteraard)

En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn....
Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:16:48 #40
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940049
TS: doe eens je topic wat meer x-factor geven met wat mooie platen. Het lijkt me dat er onder je kap al wel wat lekkers zichtbaar moet zijn met de mods die je al hebt gedaan

Plaatjes van je brembo's lijkt me ook wel goed voor de aaibaarheid van het topic

Kortom: waar blijven de foto's !
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940057
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:18:27 #42
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32940085
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:13 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. De 2.2 is dramatisch, de 3.1 is leuk, maar met die luie automatenbak die ik had was het niet alles. Een golf GTI is ook niet echt vergelijkingsmateriaal, voor wat betreft de golfjes met dezelfde leeftijd als die corsica ('95).... Het zou qua vermogen en 'cubic inches' schandalig zijn als die golf het zou winnen.
Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32940163
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
pi_32940198
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:21 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

had ik al verteld dat het maar een 1.9 is?
nee, ook niet dat het een turbo is
pi_32940205
Kun je ook net zoals een vriend van me heeft gedaan een 535 kopen en er een andere nokkenas onder gooien. Ding had toen iets minder pk's dan de m5 en door de begrenzer eraf te halen een top van rond de 275
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:22:44 #46
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940209
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) Die kon je lekker doortrekken, blokje draaide maar 4250 toeren max.
Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen.

Die begrenzer was bij mij op een bepaald moment 'stuk'. Na een paar keer achter elkaar electrische problemen (nieuwe dynamo, verdeler, etc...) vloog het kreng gewoon door naar 220+. Verder ging de teller niet, maar de toerenteller bleef oplopen. Leuke ervaring op de autobahn, maar niet voor herhaling vatbaar op de standaard bandjes
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940260
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

nee, ook niet dat het een turbo is
eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
pi_32940325
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden )

Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen.

Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
pi_32940351
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:24 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo.
Ik ben het wel met je eens hoor
pi_32940366
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
.

een NSX ja?
pi_32940477
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
kijk dat begint interessant te worden!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:39:36 #52
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940619
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.

En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940650
Staat in schril contrast tot een Ibiza vind ik...
pi_32940654
Niet met een ibiza die 280pk onder de kap heeft
pi_32940662
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:39 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.

En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud....
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
pi_32940667
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef Developersrus het volgende:

[..]

On the 7th day, GOD created the Probe®!
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.
pi_32940690
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:

Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:43:58 #58
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_32940705
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik?

iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten.
Life is too short don't stress every day
pi_32940782
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef ChrisHiss het volgende:

[..]

Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.
In de Probe zit een Mazda motor (626 serie). Deze zijn super goed en goedkoop te tunen en alle onderdelen zijn goed te krijgen. Een Celica 4cyl kun je niet met een 6cyl Mazda motor vergelijken vind ik. Een Eclipse is zeker het overwegen waard, dat ben ik met je eens!
pi_32940817
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef Kolkie het volgende:
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik?

iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten.
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
pi_32940852
Ibiza heeft geen ingebouwde status dus?
pi_32940854
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef ChrisHiss het volgende:

[..]

Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.
Toen was ie vrij en dacht, shit, Ik wil toeren met een kar!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:51:31 #63
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32940870
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he?

Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen! Sorry, blijf een beetje chevy-minded stiekum...

No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32940951
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
nee een plat geslagen escort is een blikvanger...
pi_32940953
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
Maar wel 150 KG zwaarder, raar maar waar!
pi_32941001
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]

Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.

No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Nou, de looks van een sportauto zal een Ibiza nooit krijgen, maakt niet uit welke bodykit je eronder pleurt, 't blijft een boodschappenauto!
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:58:42 #67
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32941073
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Maar wel 150 350 KG zwaarder, raar maar waar!
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32941097
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]

Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he?

Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen! Sorry, blijf een beetje chevy-minded stiekum...

No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!
pi_32941127
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:58 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:06:08 #70
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_32941261
300zx: max. 370Nm@4200rpm
probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm

Das een bult verschil in trekkracht....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_32941358
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:06 schreef ToMaSZ het volgende:
300zx: max. 370Nm@4200rpm
probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm

Das een bult verschil in trekkracht....
452Nm@3900 (dacht ik zo uit het hoofd)
pi_32941644
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!
Het is ook een Mazda natuurlijk
pi_32941851
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet...
pi_32941877
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:29 schreef Developersrus het volgende:
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet...
Ik heb het ook niet over VW.
over Mazda, die zijn technisch goed, en daar pluk jij nu de vruchten van
pi_32941890
vanaf nu gaan we lekker kappen met offtopic, het gaat hier om de seat van ts en niet om andere auto's (dan open je maar je eigen topic) vanaf nu geen waarschuwingen meer maar deletes!!!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32941921
tommy heeft de eerste edit te pakken

[ Bericht 73% gewijzigd door ThaFreak op 09-12-2005 12:35:54 (KAPPEN }:|) ]
pi_32942006
Ontopic
280 PK met een Seat is erg leuk. Ben je dan ook van plan aan legale sprint evenementen mee te doen of ermee op shows te gaan staan?
pi_32942010
zeg TS. wat voor een ibiza is het en wat voor een blok heb je er in liggen? 1.8t?
pi_32942223
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Pasl2001 het volgende:
zeg TS. wat voor een ibiza is het en wat voor een blok heb je er in liggen? 1.8t?
hij heeft er idd de 1.8t in zitten
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32942253
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

En mensen die een Ibiza rijden wel?? Wat een wannabees zeg...
Een ford probe

Ik zeg niet dat ibiza's zo ontzettend mooi zijn. Maar TS heeft een Ibiza dus wat lul je nou de hele tijd over die kansloze pauperbak van je?

Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen auto's proberen op te dringen aan andere mensen. En dan ook nog een Ford Probe. Sorry gast jij vraagt erom.
pi_32942945
Ik heb de Seat gekocht omdat ik een eigen zaak heb.
We zijn nog niet erg lang bezig, en een dikke auto geeft een verkeerd signaal bij opdrachtgevers.

De keuze voor de Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt heb ik gemaakt omdat het een leuk en redelijk onopvallend autotje is. Het 1.820vt blok is een erg goed en sterk blok wat makkelijk te tunen is.
Ik ben er niet op uit op optisch te tunen. Ik vind het gewoon leuk om met een normaal uitziend bescheiden autotje erg hard te kunnen rijden.
De kick zit hem voor mij in de snelheidsbeleving.
Ik interesseer me niet echt voor uiterlijk vertoon.
Alles wat ik doe zal functioneel zijn en niet om zogenaamd de blits te maken.

Foto's zijn nu denk ik ook niet heel boeiend omdat je eigenlijk weinig ziet.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen om het topic wat vormte geven en zo mogelijk een plaatje schiten met 240+ op de teller om alle sceptici de mond te snoeren.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32943129
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Sandr het volgende:
Ontopic
280 PK met een Seat is erg leuk. Ben je dan ook van plan aan legale sprint evenementen mee te doen of ermee op shows te gaan staan?
pi_32943917
Laat die geile brembo remmerij eens zien..dat zijn pas remmen

Leuk bakkie hoor, zo'n Ibiza..vond de 156 pk die er standaard inzitten al vermakelijk. Zou best wel een keer met een 200+ pk ibiza willen spelen. En ford probes pesten
pi_32944566
Volgens mij moet je jezelf meer zorgen gaan maken om tractie.
Ik heb een getunede TDi Ibi gereden, met maar 140pk/300Nm. Dat ding kon maar amper zijn trekkracht kwijt, kortom veel wheelspin en in de bochten alleen maar onderstuur.
Dus met 280pk/300+Nm zal dat zeker een probleem worden..
pi_32944944
Gele koni's, flinke stabilisatorstangen, bredere velgen (met 225 sloffen erom heen ofzow..) zal al een hoop schelen gok ik zo. Vraag me alleen af of je dan niet uit je auto trilt op een aardig klinker weggetje. Maat heeft dat ook, met een Megane coupe, 2 liter..is niet bepaald een klinker vreter.
pi_32945675
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:21 schreef FunnyName het volgende:
Volgens mij moet je jezelf meer zorgen gaan maken om tractie.
Ik heb een getunede TDi Ibi gereden, met maar 140pk/300Nm. Dat ding kon maar amper zijn trekkracht kwijt, kortom veel wheelspin en in de bochten alleen maar onderstuur.
Dus met 280pk/300+Nm zal dat zeker een probleem worden..
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekken
pi_32946695
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Een ford probe

Ik zeg niet dat ibiza's zo ontzettend mooi zijn. Maar TS heeft een Ibiza dus wat lul je nou de hele tijd over die kansloze pauperbak van je?

Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen auto's proberen op te dringen aan andere mensen. En dan ook nog een Ford Probe. Sorry gast jij vraagt erom.
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!
pi_32947104
Ik vind die Ibiza Cupraatjes erg leuke autootjes; ze wegen niet veel, en zijn erg rap te maken. Wel ben ik het met Developersrus eens dat het geen sportwagens zijn; het zijn hot-hatches, en zo moet je ze dus ook zien: als snelle straatautootjes, niet als sport- / circuitwagen. Met die voorwielaandrijving kun je ze erg snel maken als ze eenmaal aan het rollen zijn, maar bij vermogens boven de ~250 PK wordt het "onbestuurbaar" (zeker in de bocht), en zal je alleen het TCS lampje veelvuldig zien branden. Persoonlijk zou ik zo'n Cupra dan ook niet verder dan dat vermogen tunen, of overstappen op een andere auto met RWD of 4WD, waarbij het vermogen veel beter tot zijn recht komt. Maar zoals ik al zei: het zijn echt wel leuke wagens, echte stadsracertjes
pi_32948467
Misschien dan een quafe een goed idee is
pi_32948739
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!
ach ik heb liever Steeds Een Ander Trammelant dan dat ik moet Fietsen Of Regelmatig Duwen....

/balkenende mode
kom op laat een ander even in zijn waarde!
pi_32949310
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:26 schreef Sandr het volgende:

[..]
Ik ga niet op Shows staan enzo, heb ik geen tijd/zin in.
Daarbij is het een auto waar alleen functioneel aan getuned wordt dus zo'n show case is t niet.

Ik race af en toe wel een stoplichtje!
En ik ken wel een aantal mensen met een hang naar snel spul.
Momenteel kom ik goed mee tegen een bmw330 audi s6 en dat soort spul.

Ik wil wel als ik hem op 280 pk heb een officiele snelheidsmeting doen kwart mijl ofzo.
En een rollerbank uitdraai. Leuk voor later.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32949344
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.

maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....

ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...

Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....
242 km/u met maar 160pk?

Een 1.9TDI cupra met 160pk loopt ook maar 220 hoor....
pi_32949373
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:02 schreef Pasl2001 het volgende:

[..]

ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekken
Nat wegdek zuigt nu al vreselijk!
TCS helpt dan ook weinig helaas.
Gewoon niet te ver dat pedaal naar beneden in een bocht!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32949414
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:26 schreef Repeat het volgende:

[..]

242 km/u met maar 160pk?

Een 1.9TDI cupra met 160pk loopt ook maar 220 hoor....
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.
Heb je aanpassingen gemaakt?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32949503
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.
Heb je aanpassingen gemaakt?
die kerel zegt dat ie met 160pk de 242km/u haalt, ik zeg van niet
pi_32951851
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:17 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb de Seat gekocht omdat ik een eigen zaak heb.
We zijn nog niet erg lang bezig, en een dikke auto geeft een verkeerd signaal bij opdrachtgevers.

De keuze voor de Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt heb ik gemaakt omdat het een leuk en redelijk onopvallend autotje is. Het 1.820vt blok is een erg goed en sterk blok wat makkelijk te tunen is.
Ik ben er niet op uit op optisch te tunen. Ik vind het gewoon leuk om met een normaal uitziend bescheiden autotje erg hard te kunnen rijden.
De kick zit hem voor mij in de snelheidsbeleving.
Ik interesseer me niet echt voor uiterlijk vertoon.
Alles wat ik doe zal functioneel zijn en niet om zogenaamd de blits te maken.

Foto's zijn nu denk ik ook niet heel boeiend omdat je eigenlijk weinig ziet.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen om het topic wat vormte geven en zo mogelijk een plaatje schiten met 240+ op de teller om alle sceptici de mond te snoeren.
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?

Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
pi_32952234
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:

[..]

Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?

Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.
pi_32960011
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:

[..]

Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?

Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Nu is het goed te doen hoor!
Je gaat t pas echt merken als je er een open rvs uitlaatsysteem onder gaat hangen.
Er komt ook een lease auto van de zaak, dus ik kan me uitleven zonder rekening te houden met de rest.

O ja voor de liefhebber, de lease auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Suzuki swift 1.5 met. Gt pakketje erop. Knal oranje, stikkers erop en klaar is kees!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_32960144
Met een open uitlaat kan je ook vlammen krijgen
pi_32968745
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:35 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.
Ow oke, dan maakt het inderdaad niet uit.
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:19 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Nu is het goed te doen hoor!
Je gaat t pas echt merken als je er een open rvs uitlaatsysteem onder gaat hangen.
Er komt ook een lease auto van de zaak, dus ik kan me uitleven zonder rekening te houden met de rest.

O ja voor de liefhebber, de lease auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Suzuki swift 1.5 met. Gt pakketje erop. Knal oranje, stikkers erop en klaar is kees!
Wat voor 'n bedrijf heb je, als ik vragen mag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')