Denk dat dat nog nieteens zo gek is... Zijn genoeg bedrijven die tegen de 200 pk aan zitten met chiptuning voor deze motor...quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:37 schreef Googolplexian het volgende:
chip = + 48 pk kan je echt vergeten!
nou goed, de resultaten komen met een uitdraai van de rollerbank.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:37 schreef Googolplexian het volgende:
HAHAHAHA (sorry)
goos ... doe een dyno (auto op rollerbank) voordat je "berekend" hoeveel pk je erbij hebt. Ik ben bang dat je je het één en ander wijs hebt laten maken.
chip = + 48 pk kan je echt vergeten!
inlaat/filter = + 18 pk ook ... zoveel compressie maakt die turbo van je niet om zoveel winst te halen
Das volgens mij niet helemaal waar, die heeft ook daadwerkelijk een dikkere turbo erin zitten... Is mij verteld...quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
nou goed, de resultaten komen met een uitdraai van de rollerbank.
Een seat rijder die ik ken heeft de chip en het luchtinlaatsysteem laten vervangen en dat waren gewoon de eerlijke cijfers. Ik zal eens kijken og hij me die uitdraai niet kan mailen ofzo, dan zet ik hem wel online voor je.
Informeer ook eens bij Rica die zijn club tuner bij seat.
Verder heeft de audi tt ook 225 pk uit dit blok met andere chip en andere luchtinlaat en wat kleinen modificaties.
je bent serieus?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat dat nog nieteens zo gek is... Zijn genoeg bedrijven die tegen de 200 pk aan zitten met chiptuning voor deze motor...
Nee is niet nodig, heb ik navraag voor gedaan. Binnen deze marges blijft de auto veilig, verder zit esp op.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:38 schreef noidea het volgende:
Maar met een andere turbo moet je ook andere dingen gaan vervangen, kwa brandstof toevoer. En met meer pk is het ook wel verstandig wat aan de wegligging te doen.
Ow, jahoor... dat geloof ik wel... 204 niet, maar 195 moet volgens verschillende aanbieders wel werken...quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
je bent serieus?
156 > 204 pk door een chip?
Dit geloof je toch niet, he... Waarom heeft seat dat dan niet zelf gedaan?
omg
wat denk je dat chiptuning is?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:39 schreef Nerdmans het volgende:
mja een andere turbo is heel erg duur en dan moet t motormanegement systeem weer geherprogrammeerd worden.
als ik mijn uitlaatsysteem wil laten aanpassen ben ik voor 700 euro ook niet klaar....
Dat gefreubel aan de nokkenassen, geeft dat erg veel vermogenswinst dan? Voorbeelden?
stiekemerds bij Audi....quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:45 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Das volgens mij niet helemaal waar, die heeft ook daadwerkelijk een dikkere turbo erin zitten... Is mij verteld...
Chip tuning is t vervangen of herprogrammeren van je chip. maar als je dat doet en daarna weer een andere turbo gaat monteren heb je 2 x werk.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:47 schreef Youp het volgende:
[..]
wat denk je dat chiptuning is?
en die nokkenassen levert over het algemeen (bij NA motoren zeker) het aller meeste vermogenswinst.. nadeel is alleen dat de motorkarakterestiek enorm veranderd wordt waardoor het wel eens onprettig kan worden om gewoon je weg door het woon/werk verkeer te banen...
ok!quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:46 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ow, jahoor... dat geloof ik wel... 204 niet, maar 195 moet volgens verschillende aanbieders wel werken...
En waarom seat dat niet gedaan heeft? Omdat die meer waarde hechten aan betrouwbaarheid, uitstoot, en inzet van finland tot spanje, zonder aanpassingen...
bij FI motoren is +-30% goed haalbaarquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
ok!
35% vermogenswinst door chip! Waar halen ze 't vandaan, he ... technologie van tegenwoordig
* move to ONZ imo
je moet eigenlijk alle mogelijke dingen die je wil veranderen als eerste doen en de chip pas als aller laatste... tenminste wanneer je de chip speciaal voor jou auto laat aanpassen.. als je gewoon een kant en klare "chip voor cupra" koopr maakt dat natuurlijk niks uit...quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:50 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Chip tuning is t vervangen of herprogrammeren van je chip. maar als je dat doet en daarna weer een andere turbo gaat monteren heb je 2 x werk.
Of ik moet beginnen met t vervangen van de turbo... maar das eik nie de bedoeling.
Heb je misschien een linkje waar ik me kan inlezen over de effecten van t aanpassen van je nokkenas, en de mogelijke kosten daarvan? Alvast bedankt
als het motormanagement nog niet is aangepast kan een chip 30% leveren. Cupra 1.8T is echter al geleverd met een motormanagement voor turbo.quote:
van chipmeister.nl"quote:zie boven
van vandervelden.nl (en jah, dat is een dealer)quote:Seat Ibiza 1.8 20VT 156pk 4-cil.inspuitmotor, katalysator.
. Standaard Gewijzigd
Cilinderinhoud 1781
Compressieverhouding 9,5:1
Vermogen 115 kW / 156 pk 143 kW / 195 pk
Koppel 210 Nm bij 1750/min. 290 Nm bij 2750/min.
Aandrijving Voorwielaandrijving, 5-versnellingsbak ofwel automaat
Topsnelheid 218 km/h 225 km/h
Verbruik bij 90 km/h 4,1 l / 100 km 4,1 l / 100 km
Verbruik bij 120 km/h 5,3 l / 100 km 5,6 l / 100 km
Verbruik in de stad 6,1 l / 100 km 5,8 l / 100 km
Op turbomotoren kun je een hoop met chiptuning hoor...quote:Ibiza Cupra 1.8T 156pk 200pk 210 290 ¤ 750
als die chip van de cupra al zo veel performance levert is het toch echt een brakke motor die er in ligt 156pk uit een 1800 20v MET turboquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
als het motormanagement nog niet is aangepast kan een chip 30% leveren. Cupra 1.8T is echter al geleverd met een motormanagement voor turbo.
Effe realistisch: een turbo of een SC geeft 30 to 40% meer power (kosten rond de 3000 eu)... chippie doet dus hetzelfde?
Mijn atmosferische 1.6 16klepper levert idd al 172 pkquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:58 schreef Youp het volgende:
[..]
als die chip van de cupra al zo veel performance levert is het toch echt een brakke motor die er in ligt 156pk uit een 1800 20v MET turbo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |