abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107233655
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Raar, ik heb op 100% Bio ethanol gereden maar had meer vermogenverlies dan vermogenwinst.. En om die 15% zou ik het niet doen.. :P

Lekker V-Power Racing 100 tanken.. Krijg je meer vermogen uit dan Bio-Ethanol..
Bio ethanol in je benzine bak gooien is iets anders dan een goed afgestelde auto
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107259827
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Raar, ik heb op 100% Bio ethanol gereden maar had meer vermogenverlies dan vermogenwinst.. En om die 15% zou ik het niet doen.. :P

Lekker V-Power Racing 100 tanken.. Krijg je meer vermogen uit dan Bio-Ethanol..
Je auto moet er wel op ingeregeld zijn natuurlijk.
Maar er zit meer kracht in e85 dan in bezine.

Je kan je voorontsteking eerder zetten e.d.
Mijn Subaru kan straks op benzine en op e85 rijden.

MAx vermogen op benzine zal rond de 490-500 pk zijn.
Max vermogen op e85 zal 550-560 zijn.
Daarbij komt koppel ook wat hoger te zitten.

Is toch ruim 10% verschil
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:32:37 #178
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_107260255
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:00 schreef Turquaz52 het volgende:

Lekker V-Power Racing 100 tanken.. Krijg je meer vermogen uit dan Bio-Ethanol..
Fout.
Maar als je niet anders gewend bent dan ralle N/A BMW's kan ik me voorstellen dat je niet veel weet van agressieve timing maps en verhoogde turbodrukken.

Verdiep je er eerst eens in voor je dit soort opmerkingen maakt.
Daarbij komt dat je in veel auto's niet zomaar E85 kan gooien. Het tast waarschijnlijk de benzinepomp aan, en je brandstofleidingen. Wellicht zelfs je injectoren afhankelijk van het gebruikte materiaal.
pi_107261513
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:32 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Fout.
Maar als je niet anders gewend bent dan ralle N/A BMW's kan ik me voorstellen dat je niet veel weet van agressieve timing maps en verhoogde turbodrukken.

Verdiep je er eerst eens in voor je dit soort opmerkingen maakt.
Daarbij komt dat je in veel auto's niet zomaar E85 kan gooien. Het tast waarschijnlijk de benzinepomp aan, en je brandstofleidingen. Wellicht zelfs je injectoren afhankelijk van het gebruikte materiaal.

Denk je nou echt dat ik BioEthanol in mijn BMW heb gegooid/zou gooien? :P

En agressieve maps e.d. hou ik mijzelf niet mee bezig, gezien het feit dat ik niet zo agressief auto hoef te hebben. Liever een lekker schakellui wagen (120PK @ 1000KG met 260nm koppel nu).

Mijn auto('s) zullen natuurlijk niet kunnen tippen aan auto's van andere mensen zoals Nerdmans de jouwe. Ik heb meer plezier aan om volgende maand mijn GT19 Turbo er op te schroeven met Race 520 verstuivers en na een chip op maat op 210PK (@1000KG) uit te komen met nog steeds een verbruik van 1 op 20 :) En dan ben ik eigenlijk al klaar..

Maargoed, laten we maar weer ontopic gaan en dat brandstof verhaal achterwegen laten.. :P Het gaat uiteindelijk om de Impreza.. ^O^
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:12:17 #180
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_107261813
Mijn auto is ook verre van zaligmakend. En nee ik ging er niet vanuit dat je het in je BMW gegooid had ;)
Ontopic maar weer! :)
  donderdag 26 april 2012 @ 11:50:12 #181
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_110808323
Mijn god wat duurt het laaaaaang met de pimpert

We liepen tegen het probleem aan dat boven de 1.4 bar er te weinig benzine toevoer was...
Dit is wel vaker een probleem bij Ethanol...

340 liter per uur was te weinig, inmiddels een parallel systeem geprobeert en die trekt t wel.
400+ liter per uur.... van pomp tot pomp hahaha.

inmiddels runs aan het maken op 1.6 Bar..
Nu lopen we aan tegen t feit dat bij hele snelle acceleraties tot 8000 toeren gooit ie ondanks de “air oil seperator” toch nog een beetje olie van het blok in het catchtankje. Na een aantal acceleraties zit er zoveel olie in het catchtankje dat deze ook wat olie eruit gooit.
Dus er moet een verbinding komen.. weer bestellen....

We zitten bij 1.6 bar op 500+ krukas pk.
Er zijn een drietal acceleraties gedaan vanuit hoge gear nog.

100-160 kmh ( in zn 4) 3,4 seconden
100-200 kmh ( in zn 5) 8,2 seconden
100-200 kmh ( in zn 4) 7,5 seconden

Dat zijn alvast mooie waarden es kijken wat 100-200 doet als we vanuit 3 gaan starten.

Woensdag weer even kijken :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zaterdag 28 april 2012 @ 02:48:34 #182
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_110889952
Lol dat trek ik niet zo snel :p
Speak only if it improves upon the silence....
pi_110892422
mooi
pi_110892704
Ben je niet een godsvermogen kwijt aan arbeidsloon voor de tunert?

Turbo project lijkt me ook wel leuk om te doen, maar dan zou ik gewoon een wrakkige E30 316 (non-i) pakken en die turbo erop kwakken.
.
  maandag 30 april 2012 @ 19:27:36 #185
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_110969728
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:37 schreef Fer het volgende:
Ben je niet een godsvermogen kwijt aan arbeidsloon voor de tunert?

Turbo project lijkt me ook wel leuk om te doen, maar dan zou ik gewoon een wrakkige E30 316 (non-i) pakken en die turbo erop kwakken.
Tja het is geen goedkope optie.

Het is ook een stukje warm hart voor de pimpert... ik kon met minder meer halen.
Het is een prijzig project, maar er is een fixed prize met de tunert.
Al ben ik stiekum wel wat extra kwijt aan aanvullende hardware.

Als dit gedaan is en ik de onderdelen weer verkocht heb over een jaartje of wat dan gaan we weer niew plan maken. Ofwel een nieuwe auto met minder erbij ( GTR 35) of weer es los op iets totaal anders. We zien wel... als t maar weer wat sneller is he>
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115287733
Zo mensen het is zo ver!

De Subaru wordt zaterdag afgeleverd.
Gisteren is hij op de rollerbank gegaan.

We hebben 578,3 pk bij 6750 RPM
en koppel 647 nm bij 4800 RPM

Al met al niet gek voor een Suubke.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115287783
ow ik heb een rollerbank uitdraai als pdf maar die krijg ik bij mijnalbum.nl niet ingelezen...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:35:41 #188
182073 invine
blablabla etc.
pi_115289075
Wat ga je er nu uiteindelijk mee doen? Of het is gewoon een achievement om een 500+ pk wagen te hebben en gaat die gelijk de verkoop in nu?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_115289850
Hoe houden die steekassen dat vol, en ik geloof dat de achterste aandrijfas al moeite heeft met het normale vermogen. Hoe heb je dat opgelost
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_115293983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:35 schreef invine het volgende:
Wat ga je er nu uiteindelijk mee doen? Of het is gewoon een achievement om een 500+ pk wagen te hebben en gaat die gelijk de verkoop in nu?
Neh ff jaartje mee rijden en dan idd in de verkoop!
Wilde dit jaar graag street kings rijden ,maar dat moet 2013 worden.

Daarna aanbieden of in onderdelen eruit :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115294003
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:53 schreef densmee het volgende:
Hoe houden die steekassen dat vol, en ik geloof dat de achterste aandrijfas al moeite heeft met het normale vermogen. Hoe heb je dat opgelost
Spullen van een STI erop gezet.
Zou net moeten lukken.... zo niet vervangen :P
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115294642
Waarom heb je nu tussendoor een tt rs gekocht? Snap best dat het een leuke auto is maar in die klasse is toch ook een hoop anders leuks te krijgen :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_115294856
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:40 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Waarom heb je nu tussendoor een tt rs gekocht? Snap best dat het een leuke auto is maar in die klasse is toch ook een hoop anders leuks te krijgen :P
In mijn ogen was t een TTR$ of een M3...
De C63 AMG was te log en voelde niet als mijn auto.. RS5te duur en geen turbo
911 wil ik alleen als turbo 997 en die is te duur.
Dus ik vraag me af welke opties je bedoelt?

En ik ben zelf vrij recent pas beland in deze klasse zullen we maar zeggen.
Dus ik verwacht iedere 2 jaar weer een wissel te kunnen doen. Maar de ttrs was in mijn ogen de juiste opvolger van mn 135i :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115295461
Nou die M3 had ik wel boven de TT gekozen denk ik, maar een M1 was ook leuk geweest. (Alleen had je al een hele snelle 1 serie natuurlijk)

Kwam net deze tegen:

http://www.autoweek.nl/vi(...)udi-tt-rs-abt-501-pk

Is die van jou ook zo gechipt? Dan neem ik mijn woorden namelijk terug :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:00:27 #195
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_115295682
M1 is iets te oud voor TS gok ik ;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_115325395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:55 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Nou die M3 had ik wel boven de TT gekozen denk ik, maar een M1 was ook leuk geweest. (Alleen had je al een hele snelle 1 serie natuurlijk)

Kwam net deze tegen:

http://www.autoweek.nl/vi(...)udi-tt-rs-abt-501-pk

Is die van jou ook zo gechipt? Dan neem ik mijn woorden namelijk terug :P
De M3 is ook zeker een hele mooie rijdersmachine.
Echter als je 3 jaar een 135i hebt gehad, en je gaat in een m3 zitten.... dan is het bijna identiek qua dashboard. Het leuke van een ander merk als Audi is dat je echt een andere beleving hebt achter het stuur. Daarnaast leek me quattro wel fijner.... alles op de achterwielen is listig :)

Een M1 is identiek aan de 135i qua uiterlijk... dat is geen optie eigenlijk.

Mijn TTRS is idd getuned. De 501pk variant is met andere turbo e.d. daar heb ik geen interesse in.
Ik wil straks de intercooler en uitlaat aanpakken. Nu heb ik op racefuel 403 pk... dat zal dan een goeie 425-430 pk zijn met de hardware upgrades.

Gezien t feit dat ik nog een 578pk Subaru heb staan is dat wel voldoende eigenlijk.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115325606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:07 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

De M3 is ook zeker een hele mooie rijdersmachine.
Echter als je 3 jaar een 135i hebt gehad, en je gaat in een m3 zitten.... dan is het bijna identiek qua dashboard. Het leuke van een ander merk als Audi is dat je echt een andere beleving hebt achter het stuur. Daarnaast leek me quattro wel fijner.... alles op de achterwielen is listig :)

Een M1 is identiek aan de 135i qua uiterlijk... dat is geen optie eigenlijk.

Mijn TTRS is idd getuned. De 501pk variant is met andere turbo e.d. daar heb ik geen interesse in.
Ik wil straks de intercooler en uitlaat aanpakken. Nu heb ik op racefuel 403 pk... dat zal dan een goeie 425-430 pk zijn met de hardware upgrades.

Gezien t feit dat ik nog een 578pk Subaru heb staan is dat wel voldoende eigenlijk.
Ach ik zou al genoegen nemen met alleen de Subaru :D
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_115332031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:19 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Ach ik zou al genoegen nemen met alleen de Subaru :D
:P
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_115527669
ga je een keer naar DE, bergje op alsof het niks is lijkt me ook bijzonder.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')