kijk dat begint interessant te worden!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:39 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.
En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud....
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef Developersrus het volgende:
[..]
On the 7th day, GOD created the ProbeŽ!
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
In de Probe zit een Mazda motor (626 serie). Deze zijn super goed en goedkoop te tunen en alle onderdelen zijn goed te krijgen. Een Celica 4cyl kun je niet met een 6cyl Mazda motor vergelijken vind ik. Een Eclipse is zeker het overwegen waard, dat ben ik met je eens!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef Kolkie het volgende:
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik?
iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten.
Toen was ie vrij en dacht, shit, Ik wil toeren met een kar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
nee een plat geslagen escort is een blikvanger...quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
Maar wel 150 KG zwaarder, raar maar waar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
Nou, de looks van een sportauto zal een Ibiza nooit krijgen, maakt niet uit welke bodykit je eronder pleurt, 't blijft een boodschappenauto!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar wel 150 350 KG zwaarder, raar maar waar!
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he?
Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen!Sorry, blijf een beetje chevy-minded stiekum...
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:58 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.
452Nm@3900 (dacht ik zo uit het hoofd)quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:06 schreef ToMaSZ het volgende:
300zx: max. 370Nm@4200rpm
probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm
Das een bult verschil in trekkracht....
Het is ook een Mazda natuurlijkquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!![]()
Ik heb het ook niet over VW.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:29 schreef Developersrus het volgende:
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet...
hij heeft er idd dequote:Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Pasl2001 het volgende:
zeg TS. wat voor een ibiza is het en wat voor een blok heb je er in liggen? 1.8t?
Een ford probequote:Op vrijdag 9 december 2005 11:03 schreef Developersrus het volgende:
[..]
En mensen die een Ibiza rijden wel??Wat een wannabees zeg...
quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:37 schreef Sandr het volgende:
Ontopic
280 PK met een Seat is erg leuk. Ben je dan ook van plan aan legale sprint evenementen mee te doen of ermee op shows te gaan staan?
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekkenquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:21 schreef FunnyName het volgende:
Volgens mij moet je jezelf meer zorgen gaan maken om tractie.
Ik heb een getunede TDi Ibi gereden, met maar 140pk/300Nm. Dat ding kon maar amper zijn trekkracht kwijt, kortom veel wheelspin en in de bochten alleen maar onderstuur.![]()
Dus met 280pk/300+Nm zal dat zeker een probleem worden..
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Een ford probe![]()
Ik zeg niet dat ibiza's zo ontzettend mooi zijn. Maar TS heeft een Ibiza dus wat lul je nou de hele tijd over die kansloze pauperbak van je?
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen auto's proberen op te dringen aan andere mensen. En dan ook nog een Ford Probe.Sorry gast jij vraagt erom.
ach ik heb liever Steeds Een Ander Trammelant dan dat ik moet Fietsen Of Regelmatig Duwen....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!![]()
Ik ga niet op Shows staan enzo, heb ik geen tijd/zin in.quote:
242 km/u met maar 160pk?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:17 schreef Pasl2001 het volgende:
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic.
maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot....
ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin...
Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats.....![]()
Nat wegdek zuigt nu al vreselijk!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:02 schreef Pasl2001 het volgende:
[..]
ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekken![]()
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
242 km/u met maar 160pk?
Een 1.9TDI cupra met 160pk loopt ook maar 220 hoor....
die kerel zegt dat ie met 160pk de 242km/u haalt, ik zeg van nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 17:30 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller.
Heb je aanpassingen gemaakt?
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:17 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb de Seat gekocht omdat ik een eigen zaak heb.
We zijn nog niet erg lang bezig, en een dikke auto geeft een verkeerd signaal bij opdrachtgevers.
De keuze voor de Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt heb ik gemaakt omdat het een leuk en redelijk onopvallend autotje is. Het 1.820vt blok is een erg goed en sterk blok wat makkelijk te tunen is.
Ik ben er niet op uit op optisch te tunen. Ik vind het gewoon leuk om met een normaal uitziend bescheiden autotje erg hard te kunnen rijden.
De kick zit hem voor mij in de snelheidsbeleving.
Ik interesseer me niet echt voor uiterlijk vertoon.
Alles wat ik doe zal functioneel zijn en niet om zogenaamd de blits te maken.
Foto's zijn nu denk ik ook niet heel boeiend omdat je eigenlijk weinig ziet.
Ik zal binnenkort foto's plaatsen om het topic wat vormte geven en zo mogelijk een plaatje schiten met 240+ op de teller om alle sceptici de mond te snoeren.
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?
Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Nu is het goed te doen hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:20 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!?
Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit.
Ow oke, dan maakt het inderdaad niet uit.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:35 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit.
Wat voor 'n bedrijf heb je, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:19 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Nu is het goed te doen hoor!
Je gaat t pas echt merken als je er een open rvs uitlaatsysteem onder gaat hangen.
Er komt ook een lease auto van de zaak, dus ik kan me uitleven zonder rekening te houden met de rest.
O ja voor de liefhebber, de lease auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Suzuki swift 1.5 met. Gt pakketje erop. Knal oranje, stikkers erop en klaar is kees!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |