kijk dat begint interessant te worden!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:27 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner.
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:39 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie.
En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud....
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:12 schreef Developersrus het volgende:
[..]
On the 7th day, GOD created the ProbeŽ!
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
In de Probe zit een Mazda motor (626 serie). Deze zijn super goed en goedkoop te tunen en alle onderdelen zijn goed te krijgen. Een Celica 4cyl kun je niet met een 6cyl Mazda motor vergelijken vind ik. Een Eclipse is zeker het overwegen waard, dat ben ik met je eens!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe.
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:43 schreef Kolkie het volgende:
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik?
iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten.
Toen was ie vrij en dacht, shit, Ik wil toeren met een kar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef ChrisHiss het volgende:
[..]
Het is 8e dag.....7e dag is sabbat.
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:41 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar zijn die ook betaalbaar? NEE!
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
nee een plat geslagen escort is een blikvanger...quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:49 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits!
Maar wel 150 KG zwaarder, raar maar waar!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
Nou, de looks van een sportauto zal een Ibiza nooit krijgen, maakt niet uit welke bodykit je eronder pleurt, 't blijft een boodschappenauto!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Maar wel 150 350 KG zwaarder, raar maar waar!
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo)
[..]
Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft.
Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he?
Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen!Sorry, blijf een beetje chevy-minded stiekum...
No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me.
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:58 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen.
452Nm@3900 (dacht ik zo uit het hoofd)quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:06 schreef ToMaSZ het volgende:
300zx: max. 370Nm@4200rpm
probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm
Das een bult verschil in trekkracht....
Het is ook een Mazda natuurlijkquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:59 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor!![]()
Ik heb het ook niet over VW.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:29 schreef Developersrus het volgende:
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |