een ibi met 280 pk is echt sport.... een probe ziet er niet uit en loopt voor geen meter..houd ik haast met met carina e wagon bij....dan is een probe echt geen sportauto omdat hij er zo (lelijk)plat uitziet..quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!![]()
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te makenquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:58 schreef WittE_ReuS het volgende:
[..]
een ibi met 280 pk is echt sport....
Probe is eerste Amerikaan die wel goed is in bochtenquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:55 schreef BaraCuda het volgende:
Ibiza is leuk voor in nederland, ford probe is leuk voor in amerika waar je alleen maar rechte wegen hebt. Want aangezien het een amerikaan is, zal hij wel weer niet om een bocht willen
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te maken
Idd, een Calibra lijkt op een sportwagen, maar meer dan lijken is het niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:29 schreef WittE_ReuS het volgende:
[..]
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..
Een raceauto zou een betere omschrijving zijnquote:sport·wa·gen (de ~ (m.))
1 auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden => sportauto, sportcoupé
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:
Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
Welnee, is gewoon een goede manier om snel thuis te komen en je 12 -urige-werkdag-frustratie op t asfalt achter te latenquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
die pauper zal straks wel weer komen zeiken over die kutbak.
Maar stoplicht sprintjes zijn....![]()
Met een apexi een waarschijnlijk ook wel andere electronische boostcontrollers kun je verschillende programma's instellen. Bijvoorbeeld programma 1 veel power en programma 2 minder power in de eerste twee versnellingen ( leuk in de regen ) en programma 3 weinig power. ( voorbeeld ) Ook een optiequote:Op zondag 18 december 2005 23:32 schreef TR08 het volgende:
Als je problemen dreigt te krijgen met beschaafd optrekken kun je misschien bij het aanpassen van het motor management meteen ook het gedrag van je gas aan laten passen. Volgens mij kan dat in 1 ruk indien je elektronisch gas hebt.
Wat ze dan kunnen doen is het eerste deel van de slag wat luier maken en het laatste deel feller. Dan krijg je een wagen waar je lekker normaal mee op kunt trekken en die tegelijk als een beest tekeer gaat als je het gas diep intrapt. Best of both worlds dus![]()
Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
Nog tragerquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:04 schreef Makster het volgende:
[..]
Nog trager![]()
![]()
Geloof mij 5,9 in een ibiza is SNEL![]()
heeft ook allemaal te maken met bakverhoudingen enz, en vooral met grip, want die zal je wel missen in zo'n klein gebakje met FWD....quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:00 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.
Ter vergelijk: de MR2 turbo heeft standaard 204 PK en doet het in 6.2 seconden, maar weegt wel 1270 kilo! Eentje met 290 PK doet het in 5.1, waardoor de mijne (250 PK) tussen de 5.5 en 6.0 zou moeten vallen. Qua gewicht is de Ibiza dik in het voordeel (maar qua grip de MR2, met z'n RWD en gewicht boven de aangedreven wielen).
nee de v70 R en die bleef ik voor. 1e 2e en een royaal deel van de derde versnelling.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:08 schreef wek het volgende:
[..]
Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...
quote:Op maandag 19 december 2005 20:28 schreef rebel84 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de betreffende Ibiza er nu uitziet!?
Dat zijn de specs van de nieuwere modellen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
1> 70quote:Op woensdag 21 december 2005 14:15 schreef 1299 het volgende:
Iemand die ik ken deed met zijn Colt @ 240PK 0-100 in 5.6 seconden met straatbanden. Dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Mijn colt gti nog standaard doet 7.6 seconden naar de 100. Ik weet niet hoe zwaar je ibiza is maar je moet echt nog wel wat sneller naar de 100 kunnen. Wat zijn je versnellingen? Hoe hard kan je in z'n 1 en in z'n 2?
Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Kogando het volgende:
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's.
Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker.
Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Kogando het volgende:
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's.
Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker.
ghegheheh allemaal Honda!quote:Op woensdag 21 december 2005 23:44 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile.
http://www.fastestfwdstre(...)induction%20page.htm
Dus je hebt nog ruimte zat om mee te spelen. Een een FWD kan in principe altijd lichter zijn dan een RWD.
NSX niets voor je?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen.
Ik krijg wat problemen boven de 3500rpm in zn 1e versnelling, verder kun je er goed mee weg hoor.
Mijn plan is ook om door te sparen voor een 4wd impreza, maar ik begin een beetje van dat idee af te wijken.
Ik begin erg veel waardering te krijgen voor de Supra en de 350Z. De 1e omdat je hem gigantisch vermogen kan geven en de nissan omdat ik hem erg mooi vind. ( jammer dat er geen turbo op zit).
Toch zal ik de komende 2/3 jaar t moeten doen met een suzuki van de zaak en een hobby seat.
Al met al denk ik dat vele deze auto onderschatten. Ik vind t in ieder geval geen truttebak.
dat is met de 3.0 liter vtec he?quote:
Die jappen zijn idd "begrenst" op 280 pkquote:Op donderdag 22 december 2005 18:08 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
dat is met de 3.0 liter vtec he?
Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch?
Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga.
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).quote:Op donderdag 22 december 2005 18:08 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
dat is met de 3.0 liter vtec he?
Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch?
Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga.
Indrukwekkend !quote:Op donderdag 22 december 2005 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).
http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv
Als ik mocht kiezen tussen een Supra of een NSX dan zou ik voor de NSX gaan, dat heeft uiteraard ook te maken met mijn "liefde" voor Sennaquote:Op donderdag 22 december 2005 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).
http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv
Zoals iedereen op FOK! zo'n beetje wel weet, vind ik Toyota wel aardigquote:
NSX heeft echter alu bodywork.... nooit roest dus altijd in goede staatquote:Op donderdag 22 december 2005 22:27 schreef johnwoo het volgende:
Als MR2 rijder zou ik een NSX ook wel zien zitten, het is een beetje het grote broertje(de MR2 en NSX zijn de enige twee Jap-sportwagens met middenmotor). Helaas heeft de NSX een beetje te hoge aspiraties en is veel te duur (Ferrari geld voor een Honda, geen wonder dat het niet verkocht). Ook in de tweedehands markt zou ik nooit voor een NSX gaan, hoe mooi en goed ze ook zijn. Voor het geld van een 2e hands NSX (~25K) heb je een MR2 turbo (ook middenmotor, RWD) in nieuwstaat plus geld over om hem zo op te bouwen dat de gelijk geprijsde NSX stevig het nakijken heeft. Conclusie: NSX = superbak, maar veel te duur.
NSX R heeft ook 280 pk maar is een stukkie lichter. That's about it.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:13 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Indrukwekkend !
NSX R zal wel meer dan 280 pk hebben denk ik. De wegligging is geniaal goed!
Ik zoek t echter meer in de recht toe recht aan duw in de rug. Ik ga t circuit niet op. Ik wil gewoon power op t rechte stuk. ( Oe dat zal wat commentaar geven). . . .![]()
Ik krijg ook geen "harde pik" van Senna.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:28 schreef Repeat het volgende:
ach, ik krijg niet zo'n harde pik van die Senna, geloof nooit dat hij beter dingen kan "afstellen" dan willekeurige andere ingenieurs van bv porsche of ferrari.
grappigquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:51 schreef Nerdmans het volgende:
ok!
ik heb een aantal foto's gemaakt vandaag en een kort filmpje van 60-110 in 2.
K zal ze binnenkost hier plaatsen.
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nlquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:25 schreef Nerdmans het volgende:
waar kun je je foto's tegenwoordig laten hosten?
Image Shak gaat geloof ik niet meer...
http://xs.to werkt primaquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
hou niet van dat soort gratis hostsquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://xs.to werkt primaik gebruik het ook sinds kort (ondanks 25 Gbyte webspace
)
u f got mailquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
check je mailquote:Op maandag 26 december 2005 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
dat zijn twee filmpjes van mijn aude renault 1.8 ter vergelijk.
Ik krijg dat fimpje van de seat niet verstuurd, is 13 mb te groot?
Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo?quote:Op maandag 26 december 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2
Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te belevenDat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo
Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij.quote:Op maandag 26 december 2005 18:33 schreef itsontoday het volgende:
Ik zou wel eens naast je willen staan. Mini Cooper S Works, ben wel benieuwd hoe dat eindigt. Maar inderdaad die volvo's trek je er wel uit, zijn gewoon lompe bakken.
We hebben nu eenmaal niet allemaal autotechniek gestudeerd.quote:Op maandag 26 december 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2
Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te belevenDat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo
Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
Dat is wat anders. Bedrijven als Brabus en Alpina ed richten zich gewoon op mensen die een dikke wagen willen met nog wat extra's. Wat zij willen bestaat gewoon niet, daarom kopen ze dus een brabus oid model...quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:24 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo?
en dan kan je alleen nog maar rechtdoor rijden...quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
huh?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:59 schreef esfice het volgende:
Even een tip voor de topic starter:
Houd je MAF sensor in de gaten !!
quote:Op woensdag 28 december 2005 10:32 schreef Nerdmans het volgende:
aha de luchtmassa meter.
Die heb ik laten vervangen.
Ik laat deze iedere 10k vervangen en de filters in de open inlaat iedere 5k
K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk)quote:Op woensdag 28 december 2005 10:39 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
zo vaak?
geen K&N filter?
maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:24 schreef FunnyName het volgende:
[..]
K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk)
(Ik spreek uit ervaring)
Iedere 5K je LMM laten vervangen, das nie goedkoop ..
Klopt, dat begreep ik ook niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar.
[afbeelding]
Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan gripquote:Op dinsdag 27 december 2005 01:26 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij.
Een Cooper S win ik t wel van maar de works met 203 pk is een ander verhaal. Waar woon je?![]()
Mooi Karretje die Cooper!quote:Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan grip. De works heeft een ontzettend tractieprobleem, of het asc grijpt in en dan gaat het vermogen eraf, maar als je asc uitzet is het helemaal lastig, heb je alleen maar wielspin. Hij heeft nu ook nog een klein dipje in het begin, dat wil ik weg hebben door het chippen. Maar ja als ie eenmaal gaat, gaat ie ook goed.
quote:Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Strak karretje![]()
Maar heb je de auto ook laten herkeuren? Want je hebt meer dan 40% vermogen winst, de mierenneukers van de RDW willen dan dat je herkeurd![]()
Ik doe ongeveer 15k per jaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:40 schreef Repeat het volgende:
Elke 5k je luchtfilter laten vervangenDas elke 2 maanden ofzo
Bedankt voor het aanbod!quote:Op dinsdag 27 december 2005 03:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nerd: Ik heb nog wat Gig vrij op mijn webspace.... wil je een account om zelf je zooi (filmpjes, foto's en wat al niet) up te kunnen loaden? Free of charge
ah met vervangen bedoel je dus schoonmaken van je bestaande filter en geen nieuwe kopen.. Dacht alquote:Op donderdag 29 december 2005 17:42 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Ik doe ongeveer 15k per jaar.
dus 3x per 2 jaar massa meter dat kost ongeveer 130 euro ofzo per keer
en 3x per jaar mn filter vervangen ( feitelijk is t het filter zuiveren en invetten ) kost 15 euro
Dus valt allemaal goed mee toch?
zekers, ik laat het je weten, gaan we een leuk filmpje maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Mooi Karretje die Cooper!
Ik heb ook tractieproblemen, enkel in de 1 boven de 3500 rpm verder niet.
Maar laat me weten als je denkt dat je er klaar voor bent, dan gan we de confrontatie aan!
![]()
Met de 210 pk works waar t over gaat hier denk ik dat de stock cupra dik het nakijken heeft hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:19 schreef Alf het volgende:
Met mijn stock Cupra had ik zeker de uitdaging aangegaan met die Cooper. Hij verliest het. Zelfs toen zo gelachen met die laatste Stilo Abarth. Tjonge jonge... hele hoop bombarie, zelfs Schumacher dat ding nog aanprijzen, maar wat heb ik die dingen imbeciel gereden met me Cupra zeg.
quote:Op zondag 22 januari 2006 22:16 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de koeling ga upgraden. ligt ook een beetje aan mn financiele ruimte. . . . . .
Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |