abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33332964
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:27 schreef johnwoo het volgende:
Als MR2 rijder zou ik een NSX ook wel zien zitten, het is een beetje het grote broertje (de MR2 en NSX zijn de enige twee Jap-sportwagens met middenmotor). Helaas heeft de NSX een beetje te hoge aspiraties en is veel te duur (Ferrari geld voor een Honda, geen wonder dat het niet verkocht). Ook in de tweedehands markt zou ik nooit voor een NSX gaan, hoe mooi en goed ze ook zijn. Voor het geld van een 2e hands NSX (~25K) heb je een MR2 turbo (ook middenmotor, RWD) in nieuwstaat plus geld over om hem zo op te bouwen dat de gelijk geprijsde NSX stevig het nakijken heeft. Conclusie: NSX = superbak, maar veel te duur.
NSX heeft echter alu bodywork.... nooit roest dus altijd in goede staat
Calm down, please!
pi_33333125
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:13 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Indrukwekkend !

NSX R zal wel meer dan 280 pk hebben denk ik. De wegligging is geniaal goed!
Ik zoek t echter meer in de recht toe recht aan duw in de rug. Ik ga t circuit niet op. Ik wil gewoon power op t rechte stuk. ( Oe dat zal wat commentaar geven). . . .
NSX R heeft ook 280 pk maar is een stukkie lichter. That's about it.
Calm down, please!
pi_33338573
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:28 schreef Repeat het volgende:
ach, ik krijg niet zo'n harde pik van die Senna, geloof nooit dat hij beter dingen kan "afstellen" dan willekeurige andere ingenieurs van bv porsche of ferrari.
Ik krijg ook geen "harde pik" van Senna.
Maar als fan van die coureur is het wel leuk dat hij mee heeft geholpen aan de auto.
Ik denk trouwens wel zeker een coureur als Senna instaat is de auto te verbeteren.

genoeg offtopic nu...
ik wil wel eens een foto zien van je brembo remmerij
pi_33347294
waar kun je je foto's tegenwoordig laten hosten?
Image Shak gaat geloof ik niet meer...
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33347341
tinypic ofzo
pi_33347366
Calm down, please!
pi_33378607
ok!

ik heb een aantal foto's gemaakt vandaag en een kort filmpje van 60-110 in 2.
K zal ze binnenkost hier plaatsen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33378627
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:51 schreef Nerdmans het volgende:
ok!

ik heb een aantal foto's gemaakt vandaag en een kort filmpje van 60-110 in 2.
K zal ze binnenkost hier plaatsen.
grappig wel leuk als anderen dat ook doen ter vergelijk oprit snelweg ofzo
Calm down, please!
pi_33379274
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:25 schreef Nerdmans het volgende:
waar kun je je foto's tegenwoordig laten hosten?
Image Shak gaat geloof ik niet meer...
mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33381263
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
http://xs.to werkt prima ik gebruik het ook sinds kort (ondanks 25 Gbyte webspace )
Calm down, please!
pi_33381424
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 21:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://xs.to werkt prima ik gebruik het ook sinds kort (ondanks 25 Gbyte webspace )
hou niet van dat soort gratis hosts
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33407711
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl
u f got mail
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33413518
De auto
















2 filmpjes, oude laguna als vergelijk
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/70-120 in 3.MPG

http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/0-110.MPG

de seat
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/60-110 in 2.MPG

[ Bericht 10% gewijzigd door ThaFreak op 26-12-2005 16:22:38 ]
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33415664
dat zijn twee filmpjes van mijn oude renault 1.8 ter vergelijk.
Ik krijg dat fimpje van de seat niet verstuurd, is 13 mb te groot?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nerdmans op 26-12-2005 16:18:59 ]
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33415781
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
dat zijn twee filmpjes van mijn aude renault 1.8 ter vergelijk.
Ik krijg dat fimpje van de seat niet verstuurd, is 13 mb te groot?
check je mail
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33416752
Wat een geweldige muziek had ik trouwens opstaan ghegheheh
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33416855
zoow ibiza filmpje staat nu ook online
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33419111
Ik zou wel eens naast je willen staan. Mini Cooper S Works, ben wel benieuwd hoe dat eindigt. Maar inderdaad die volvo's trek je er wel uit, zijn gewoon lompe bakken.
pi_33424974
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2

Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te beleven Dat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
pi_33429195
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2

Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te beleven Dat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo?
pi_33429227
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:33 schreef itsontoday het volgende:
Ik zou wel eens naast je willen staan. Mini Cooper S Works, ben wel benieuwd hoe dat eindigt. Maar inderdaad die volvo's trek je er wel uit, zijn gewoon lompe bakken.
Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij.
Een Cooper S win ik t wel van maar de works met 203 pk is een ander verhaal. Waar woon je?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33429309
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:53 schreef Repeat het volgende:
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2

Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te beleven Dat kan toch iedereen.... Zo krijgt iedereen die hetzelfde bedrag neerlegt precies dezelfde evensnelle auto, er komt helemaal geen kennis van de eigenaar meer bij kijken zo Mn moeder zou zo ook zonder enige kennis haar auto kunnen laten opvoeren....
We hebben nu eenmaal niet allemaal autotechniek gestudeerd.
Daarbij zie ik teveel van die onafgemaakte hobby projecten. T tunen is mij niet om t tunen, maar om t resultaat! Ik laat liever een expert met mijn auto stoeien dan dat ik zelf maar wat probeer.
Dus ik doe t meer om de lol na de tuning dan t hele proces van maken.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33430569
Nerd: Ik heb nog wat Gig vrij op mijn webspace.... wil je een account om zelf je zooi (filmpjes, foto's en wat al niet) up te kunnen loaden? Free of charge
Calm down, please!
pi_33436575
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:24 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo?
Dat is wat anders. Bedrijven als Brabus en Alpina ed richten zich gewoon op mensen die een dikke wagen willen met nog wat extra's. Wat zij willen bestaat gewoon niet, daarom kopen ze dus een brabus oid model...

Het tunen wat meestal gedaan wordt met Impreza's, allerlei turbo auto's etc wordt gedaan door mensen die het model niet kunnen betalen wat al die perfomance standaard al heeft. Die mensen geven dan vaak het argument: "Maar juist het sleutelen, tunen ed van je auto is zo leuk" Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat gaat dus alleen op als je het zelf doet

verder wil ik je helemaal niet aanvallen ofzo hoor Nerdmans, tis zeker een nette wagen zo

en als je het gewoon voor het resultaat doet en het plezier daarmee, is het natuurlijk prima wat je doet
pi_33436658
Even een tip voor de topic starter:
Houd je MAF sensor in de gaten !!
  dinsdag 27 december 2005 @ 14:22:10 #176
71115 Rnej
I walk the line
pi_33439162
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Developersrus het volgende:
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus...
en dan kan je alleen nog maar rechtdoor rijden...
pi_33440991
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:59 schreef esfice het volgende:
Even een tip voor de topic starter:
Houd je MAF sensor in de gaten !!
huh?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33462466
Door het nieuwe (Open) luchtfilter kan er meer "troep" langs de MAF (Mass Air Flow) komen, waardoor dit zeer kwetsbare onderdeel kapot kan gaan.
Dit heb ik ook op een TDi Ibi gehad, na derde nieuwe MAF is toen het originele filter er weer in gegaan. Als de MAF het begeeft, merkt je dat snel gnoeg, de auto trekt dan voor geen meter meer ..
pi_33463452
aha de luchtmassa meter.

Die heb ik laten vervangen.
Ik laat deze iedere 10k vervangen en de filters in de open inlaat iedere 5k
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33463601
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:32 schreef Nerdmans het volgende:
aha de luchtmassa meter.

Die heb ik laten vervangen.
Ik laat deze iedere 10k vervangen en de filters in de open inlaat iedere 5k
zo vaak? geen K&N filter?
Calm down, please!
pi_33464516
Phew... lang leve de "trapdoor" type AFM (gaat nooit kapot) en "droog" type luchtfilter (af en toe reinigen en klaar).
pi_33465156
Elke 5k je luchtfilter laten vervangen Das elke 2 maanden ofzo
pi_33466426
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

zo vaak? geen K&N filter?
K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk)
(Ik spreek uit ervaring)

Iedere 5K je LMM laten vervangen, das nie goedkoop ..
pi_33472198
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:24 schreef FunnyName het volgende:

[..]

K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk)
(Ik spreek uit ervaring)

Iedere 5K je LMM laten vervangen, das nie goedkoop ..
maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar.

Calm down, please!
pi_33474608
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar.

[afbeelding]
Klopt, dat begreep ik ook niet.
Ik doelde alleen op dat K&N filters ook 'grof' genoeg zijn om je LMM verot te krijgen.
pi_33481316
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 01:26 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij.
Een Cooper S win ik t wel van maar de works met 203 pk is een ander verhaal. Waar woon je?
Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan grip . De works heeft een ontzettend tractieprobleem, of het asc grijpt in en dan gaat het vermogen eraf, maar als je asc uitzet is het helemaal lastig, heb je alleen maar wielspin. Hij heeft nu ook nog een klein dipje in het begin, dat wil ik weg hebben door het chippen. Maar ja als ie eenmaal gaat, gaat ie ook goed.
pi_33482204
Strak karretje


Maar heb je de auto ook laten herkeuren? Want je hebt meer dan 40% vermogen winst, de mierenneukers van de RDW willen dan dat je herkeurd
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33511327
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:28 schreef itsontoday het volgende:

[..]

Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan grip . De works heeft een ontzettend tractieprobleem, of het asc grijpt in en dan gaat het vermogen eraf, maar als je asc uitzet is het helemaal lastig, heb je alleen maar wielspin. Hij heeft nu ook nog een klein dipje in het begin, dat wil ik weg hebben door het chippen. Maar ja als ie eenmaal gaat, gaat ie ook goed.
Mooi Karretje die Cooper!
Ik heb ook tractieproblemen, enkel in de 1 boven de 3500 rpm verder niet.
Maar laat me weten als je denkt dat je er klaar voor bent, dan gan we de confrontatie aan!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33511341
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:52 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Strak karretje


Maar heb je de auto ook laten herkeuren? Want je hebt meer dan 40% vermogen winst, de mierenneukers van de RDW willen dan dat je herkeurd
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33511398
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:40 schreef Repeat het volgende:
Elke 5k je luchtfilter laten vervangen Das elke 2 maanden ofzo
Ik doe ongeveer 15k per jaar.

dus 3x per 2 jaar massa meter dat kost ongeveer 130 euro ofzo per keer
en 3x per jaar mn filter vervangen ( feitelijk is t het filter zuiveren en invetten ) kost 15 euro

Dus valt allemaal goed mee toch?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33511491
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 03:05 schreef Googolplexian het volgende:
Nerd: Ik heb nog wat Gig vrij op mijn webspace.... wil je een account om zelf je zooi (filmpjes, foto's en wat al niet) up te kunnen loaden? Free of charge
Bedankt voor het aanbod!
Ik plaats alleen erg weinig op internet, dit is geloof ik de 2e keer dat ik iets moet laten hosten.
Je mag een account aanmaken, maar ik zal er weinig gebruik van maken.

Dus ja ik hou me aanbevolen, maar als er mensen zijn die t nodig hebben dan laat die maar voor gaan hoor!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33522587
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:42 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ik doe ongeveer 15k per jaar.

dus 3x per 2 jaar massa meter dat kost ongeveer 130 euro ofzo per keer
en 3x per jaar mn filter vervangen ( feitelijk is t het filter zuiveren en invetten ) kost 15 euro

Dus valt allemaal goed mee toch?
ah met vervangen bedoel je dus schoonmaken van je bestaande filter en geen nieuwe kopen.. Dacht al
pi_33529363
De MAF sensor verneuken door een K&N filter is helaas een zeer bekend probleem op de 1.8 20VT. Zoals ik al zei, ik heb er zelf een gehad en gelukkig ging het bij mij goed. Op seatcupra.net zijn ze toen gaan kijken naar motortype's welke er sneller uit vlogen dan andere (ik meen dat er iets van een soort code als YAP21 op je motorplaatje staat ofzo), maar het bleek geheel willekeurig.

Wat mij trouwens tegen viel is het geluid wat je overhoudt na het monteren van de K&N filter (de Green filters die omgeleid worden naar je voorbumper zijn trouens tig keer beter).

Let je trouwens ook op dat een dump valve monteren nog zelfs slechter is? Wel geil dat afblaas gelidje, maar je motor is gebouwd op een recirculating valve. Ofwel de lucht die van je turbo afgeblazen wordt, wordt NOGMAALS gebruikt. Jammer dan maar voor dat geile afblaasgeluidje, maar een blow-off valve of een bleeding-/dump valve is nog slechter voor je motor. Het verneukt het rijplezier.

De user Ibizacupra op seatcupra.net (Brembo Bill ) kan heel goedkoop de Brembo's van de R-versie fixen.
Yes, I eat pussy.... cats
pi_33560374
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:39 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Mooi Karretje die Cooper!
Ik heb ook tractieproblemen, enkel in de 1 boven de 3500 rpm verder niet.
Maar laat me weten als je denkt dat je er klaar voor bent, dan gan we de confrontatie aan!
zekers, ik laat het je weten, gaan we een leuk filmpje maken.
pi_33573497
gheghehe gisteren even getest hoe de auto zich houdt met ijzel en sneeuw.

Niet al te best.....
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33718798
Met mijn stock Cupra had ik zeker de uitdaging aangegaan met die Cooper. Hij verliest het. Zelfs toen zo gelachen met die laatste Stilo Abarth. Tjonge jonge... hele hoop bombarie, zelfs Schumacher dat ding nog aanprijzen, maar wat heb ik die dingen imbeciel gereden met me Cupra zeg.
Yes, I eat pussy.... cats
pi_33720558
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 03:19 schreef Alf het volgende:
Met mijn stock Cupra had ik zeker de uitdaging aangegaan met die Cooper. Hij verliest het. Zelfs toen zo gelachen met die laatste Stilo Abarth. Tjonge jonge... hele hoop bombarie, zelfs Schumacher dat ding nog aanprijzen, maar wat heb ik die dingen imbeciel gereden met me Cupra zeg.
Met de 210 pk works waar t over gaat hier denk ik dat de stock cupra dik het nakijken heeft hoor.
Cooper 0-100 6,7 ongeveer
Cupra 0-100 7,9 ongeveer
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33721454
Cooper ->
Cooper S ------------>
Cooper S Works ------>
Cooper S Works getuned >

Tis maar net over welke Cooper je het hebt ..
  zondag 22 januari 2006 @ 22:16:40 #199
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34360281
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.

Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 22 januari 2006 @ 22:18:20 #200
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34360344
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:16 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de koeling ga upgraden. ligt ook een beetje aan mn financiele ruimte. . . . . .

Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')