een ibi met 280 pk is echt sport.... een probe ziet er niet uit en loopt voor geen meter..houd ik haast met met carina e wagon bij....dan is een probe echt geen sportauto omdat hij er zo (lelijk)plat uitziet..quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!![]()
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te makenquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:58 schreef WittE_ReuS het volgende:
[..]
een ibi met 280 pk is echt sport....
Probe is eerste Amerikaan die wel goed is in bochtenquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:55 schreef BaraCuda het volgende:
Ibiza is leuk voor in nederland, ford probe is leuk voor in amerika waar je alleen maar rechte wegen hebt. Want aangezien het een amerikaan is, zal hij wel weer niet om een bocht willen
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te maken
Idd, een Calibra lijkt op een sportwagen, maar meer dan lijken is het niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:29 schreef WittE_ReuS het volgende:
[..]
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..
Een raceauto zou een betere omschrijving zijnquote:sport·wa·gen (de ~ (m.))
1 auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden => sportauto, sportcoupé
quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:
Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
Welnee, is gewoon een goede manier om snel thuis te komen en je 12 -urige-werkdag-frustratie op t asfalt achter te latenquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
die pauper zal straks wel weer komen zeiken over die kutbak.
Maar stoplicht sprintjes zijn....![]()
Met een apexi een waarschijnlijk ook wel andere electronische boostcontrollers kun je verschillende programma's instellen. Bijvoorbeeld programma 1 veel power en programma 2 minder power in de eerste twee versnellingen ( leuk in de regen ) en programma 3 weinig power. ( voorbeeld ) Ook een optiequote:Op zondag 18 december 2005 23:32 schreef TR08 het volgende:
Als je problemen dreigt te krijgen met beschaafd optrekken kun je misschien bij het aanpassen van het motor management meteen ook het gedrag van je gas aan laten passen. Volgens mij kan dat in 1 ruk indien je elektronisch gas hebt.
Wat ze dan kunnen doen is het eerste deel van de slag wat luier maken en het laatste deel feller. Dan krijg je een wagen waar je lekker normaal mee op kunt trekken en die tegelijk als een beest tekeer gaat als je het gas diep intrapt. Best of both worlds dus![]()
Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
Nog tragerquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:04 schreef Makster het volgende:
[..]
Nog trager![]()
![]()
Geloof mij 5,9 in een ibiza is SNEL![]()
heeft ook allemaal te maken met bakverhoudingen enz, en vooral met grip, want die zal je wel missen in zo'n klein gebakje met FWD....quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:00 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.
Ter vergelijk: de MR2 turbo heeft standaard 204 PK en doet het in 6.2 seconden, maar weegt wel 1270 kilo! Eentje met 290 PK doet het in 5.1, waardoor de mijne (250 PK) tussen de 5.5 en 6.0 zou moeten vallen. Qua gewicht is de Ibiza dik in het voordeel (maar qua grip de MR2, met z'n RWD en gewicht boven de aangedreven wielen).
nee de v70 R en die bleef ik voor. 1e 2e en een royaal deel van de derde versnelling.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:08 schreef wek het volgende:
[..]
Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...
quote:Op maandag 19 december 2005 20:28 schreef rebel84 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de betreffende Ibiza er nu uitziet!?
Dat zijn de specs van de nieuwere modellen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s
5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
1> 70quote:Op woensdag 21 december 2005 14:15 schreef 1299 het volgende:
Iemand die ik ken deed met zijn Colt @ 240PK 0-100 in 5.6 seconden met straatbanden. Dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Mijn colt gti nog standaard doet 7.6 seconden naar de 100. Ik weet niet hoe zwaar je ibiza is maar je moet echt nog wel wat sneller naar de 100 kunnen. Wat zijn je versnellingen? Hoe hard kan je in z'n 1 en in z'n 2?
Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Kogando het volgende:
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's.
Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker.
Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:13 schreef Kogando het volgende:
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's.
Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker.
ghegheheh allemaal Honda!quote:Op woensdag 21 december 2005 23:44 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile.
http://www.fastestfwdstre(...)induction%20page.htm
Dus je hebt nog ruimte zat om mee te spelen. Een een FWD kan in principe altijd lichter zijn dan een RWD.
NSX niets voor je?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:15 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen.
Ik krijg wat problemen boven de 3500rpm in zn 1e versnelling, verder kun je er goed mee weg hoor.
Mijn plan is ook om door te sparen voor een 4wd impreza, maar ik begin een beetje van dat idee af te wijken.
Ik begin erg veel waardering te krijgen voor de Supra en de 350Z. De 1e omdat je hem gigantisch vermogen kan geven en de nissan omdat ik hem erg mooi vind. ( jammer dat er geen turbo op zit).
Toch zal ik de komende 2/3 jaar t moeten doen met een suzuki van de zaak en een hobby seat.
Al met al denk ik dat vele deze auto onderschatten. Ik vind t in ieder geval geen truttebak.
dat is met de 3.0 liter vtec he?quote:
Die jappen zijn idd "begrenst" op 280 pkquote:Op donderdag 22 december 2005 18:08 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
dat is met de 3.0 liter vtec he?
Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch?
Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga.
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).quote:Op donderdag 22 december 2005 18:08 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
dat is met de 3.0 liter vtec he?
Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch?
Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga.
Indrukwekkend !quote:Op donderdag 22 december 2005 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).
http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv
Als ik mocht kiezen tussen een Supra of een NSX dan zou ik voor de NSX gaan, dat heeft uiteraard ook te maken met mijn "liefde" voor Sennaquote:Op donderdag 22 december 2005 18:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard).
http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv
Zoals iedereen op FOK! zo'n beetje wel weet, vind ik Toyota wel aardigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |