abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:58:28 #101
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_32969443
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:40 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje!
een ibi met 280 pk is echt sport.... een probe ziet er niet uit en loopt voor geen meter..houd ik haast met met carina e wagon bij....dan is een probe echt geen sportauto omdat hij er zo (lelijk)plat uitziet..

ontopic...een ibiza met die pk's word heel leuk,de standaard cupra loopt al goed...word moeilijk om die pk's op de weg te krijgen....maar wel leuk
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:07:58 #102
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_32969696
ik zou eens naar zo'n diff kijken wat hier eerder werd gepost, daar heb je ECHT wat aan met zulke vermogens op de voorwielen
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:09:37 #103
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_32969746
en kunnen die zielige Ford Probe en Ami bonkers misch een beetje dimmen, daar gaat het hier toch TOTAAL niet over?!!

Hiet gaat over Nerdmans, en de mods aan z'n Ibiza Cupra
  Moderator zaterdag 10 december 2005 @ 16:02:10 #104
18653 crew  D.
pi_32972444
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:58 schreef WittE_ReuS het volgende:

[..]

een ibi met 280 pk is echt sport....
een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te maken
pi_32972499
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:55 schreef BaraCuda het volgende:
Ibiza is leuk voor in nederland, ford probe is leuk voor in amerika waar je alleen maar rechte wegen hebt. Want aangezien het een amerikaan is, zal hij wel weer niet om een bocht willen
Probe is eerste Amerikaan die wel goed is in bochten
Mustang is voor rechtdoor, Probe is voor bochten. Je kan zelf kiezen voor harde demping of zachte demping. Hard is voor bochten werk, zacht is voor comfort.
Mijn Probe projectje rijd nu met 170 tot 200 pk met top van 240km/h.

P.S. Ik heb niets tegen Ibiza's want heb laatst in een Suzuki Alto gereden en door het lichte gewicht gaat dat toch erg rap(voor zo'n klein ding), zoiets stel ik me ook voor bij een Ibiza.
  zaterdag 10 december 2005 @ 17:44:08 #106
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32973902
He kappen nu met dat probe gelul.
ontopic of opbokken. er was al eens gewaarschuwd.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:29:50 #107
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_32979662
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 16:02 schreef D.Rose het volgende:

[..]

een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te maken
Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  Moderator zaterdag 10 december 2005 @ 23:45:39 #108
18653 crew  D.
pi_32983293
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:29 schreef WittE_ReuS het volgende:

[..]

Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry)..
Idd, een Calibra lijkt op een sportwagen, maar meer dan lijken is het niet.
En al heeft een Ibiza 460 pk en gaat van 0-100 onder de 4 sec. dan nog is het geen sportwagen.
De benaming sportwagen is zoals ik al zei o.a afhankelijk van de vorm.
quote:
sport·wa·gen (de ~ (m.))
1 auto met een vlotte, sportieve vorm, krachtige motor en goede wegligging bij hoge snelheden => sportauto, sportcoupé
Een raceauto zou een betere omschrijving zijn
pi_33006796
Hoe een 1.8t opfokken?

- Grotere turbo. K04 of een GT2871RS.
- Management: KMS of DTA II

Resultaat: 420PK en 500nm met de GT. Met de K04 kun je ongeveer 280-300 halen maar dan is de koek op.
pi_33009903
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:44 schreef Nerdmans het volgende:

Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus).
foto's?!?!
pi_33010037
Ik zou om te monteren een boostcontroller inbouwen, FMIC, en misschien nog een andere turbo... dan ben je al een heel stuk op weg
pi_33166608
Ik heb bericht gekregen van C&E.

Er is een KKK hybride turbo beschikbaar waarmee t vermogen op 260-270 pk komt te liggen.
deze turbo kost 1350,- ex btw.
Je dient wel een open uitlaat te monteren om het goed te kunnen laten functioneren.

de GT2871RS van garret is een erg dikke turbo, dat hebben ze daar aangegeven, maar om deze in te bouwen en te laten functioneren, komt er erg veel aanpassingswerk bij kijken. Dit werd me vanwege t budget afgeraden

Voorlopig denk ik dat deze turbo wel een goede basis is.
De specs zal ik binnenkort even posten.

O en voor de grote volvo R 300pk fan.
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_33167507
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:
Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt.
die pauper zal straks wel weer komen zeiken over die kutbak.

Maar stoplicht sprintjes zijn....
pi_33167613
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:04 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

die pauper zal straks wel weer komen zeiken over die kutbak.

Maar stoplicht sprintjes zijn....
Welnee, is gewoon een goede manier om snel thuis te komen en je 12 -urige-werkdag-frustratie op t asfalt achter te laten
  zondag 18 december 2005 @ 23:32:25 #115
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_33206502
Als je problemen dreigt te krijgen met beschaafd optrekken kun je misschien bij het aanpassen van het motor management meteen ook het gedrag van je gas aan laten passen. Volgens mij kan dat in 1 ruk indien je elektronisch gas hebt.

Wat ze dan kunnen doen is het eerste deel van de slag wat luier maken en het laatste deel feller. Dan krijg je een wagen waar je lekker normaal mee op kunt trekken en die tegelijk als een beest tekeer gaat als je het gas diep intrapt. Best of both worlds dus
pi_33208873
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:32 schreef TR08 het volgende:
Als je problemen dreigt te krijgen met beschaafd optrekken kun je misschien bij het aanpassen van het motor management meteen ook het gedrag van je gas aan laten passen. Volgens mij kan dat in 1 ruk indien je elektronisch gas hebt.

Wat ze dan kunnen doen is het eerste deel van de slag wat luier maken en het laatste deel feller. Dan krijg je een wagen waar je lekker normaal mee op kunt trekken en die tegelijk als een beest tekeer gaat als je het gas diep intrapt. Best of both worlds dus
Met een apexi een waarschijnlijk ook wel andere electronische boostcontrollers kun je verschillende programma's instellen. Bijvoorbeeld programma 1 veel power en programma 2 minder power in de eerste twee versnellingen ( leuk in de regen ) en programma 3 weinig power. ( voorbeeld ) Ook een optie
pi_33211411
Golf Hybrid Turbochargers

KKK Turbocharger – Part 5303-970-0052
Vag Part No. – 06A145713D/704T 2001->
APLICATION : 180 BHP Turbo

Stage1

CEMD349

Brief Specifications: -

CEMD349 High flow K04 2275 Spec Compressor wheel, C.N.C. re-profiled compressor housing, 360 degree thrust bearing, modified watercooled bearing housing, cut back turbine blades, lightening of turbine wheel for faster ‘spool up’, modified turbine housing, up-rated twin turbine seals. Other ‘blueprinting’ modifications. APPROX 260-270 BHP
Maximum recommended boost level – 24-26 P.S.I.

Please Note: This application needs exact engine management settings, free flow exhaust system and front mount intercooler to achieve these horsepower figures, however, the exhaust manifold is the limiting factor in achieving any real worthwhile gains and would need to be changed to get maximum benefit from the turbocharger.

Please note: - All specifications are for reference purposes only and are subject to change by C&E Turbochargers b.v. without prior notice. All boost pressure recommendations are subject to engine condition and preparation. Modifications to the engine can affect the performance and reliability of the turbocharger and the related performance figures. For further information please talk to our technical staff who may refer you to one of our recommended tuners.

Options: - All the above turbochargers can be fitted with any of the listed options by request/ special order and at extra cost, if not part of the standard specification. One off specifications and turbo matching also available.

1. Modified compressor inlet duct
2. Cut back turbine blades
3. Modified turbine housing internals (porting)
4. Uprated actuators
pi_33224724
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de betreffende Ibiza er nu uitziet!?
pi_33239337
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:32 schreef Nerdmans het volgende:

Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...
pi_33244662
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.

topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s

5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:04:31 #121
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_33254365
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:29 schreef 1299 het volgende:
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor.

topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,9 s

5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn.
Nog trager

Geloof mij 5,9 in een ibiza is SNEL
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_33256533
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:04 schreef Makster het volgende:

[..]

Nog trager

Geloof mij 5,9 in een ibiza is SNEL
Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.

Ter vergelijk: de MR2 turbo heeft standaard 204 PK en doet het in 6.2 seconden, maar weegt wel 1270 kilo! Eentje met 290 PK doet het in 5.1, waardoor de mijne (250 PK) tussen de 5.5 en 6.0 zou moeten vallen. Qua gewicht is de Ibiza dik in het voordeel (maar qua grip de MR2, met z'n RWD en gewicht boven de aangedreven wielen).
pi_33260124
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:00 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt.

Ter vergelijk: de MR2 turbo heeft standaard 204 PK en doet het in 6.2 seconden, maar weegt wel 1270 kilo! Eentje met 290 PK doet het in 5.1, waardoor de mijne (250 PK) tussen de 5.5 en 6.0 zou moeten vallen. Qua gewicht is de Ibiza dik in het voordeel (maar qua grip de MR2, met z'n RWD en gewicht boven de aangedreven wielen).
heeft ook allemaal te maken met bakverhoudingen enz, en vooral met grip, want die zal je wel missen in zo'n klein gebakje met FWD....
pi_33262695
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:08 schreef wek het volgende:

[..]

Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt...
nee de v70 R en die bleef ik voor. 1e 2e en een royaal deel van de derde versnelling.
En die man dacht waarschijnlijk precies t zelfde als hetgeen jij hier beweert en die had t net zo fout. Hij had gewoon keurig t nakijken.

Dus als jij in real life een volvo v70r een race hebt zien doen met een 200pk cupra en je hebt m zien winnen dan post nog maar n keertje. Het gaat om een model 1997 1999.
Verder legt een audi s6 t af een audi a8 4.2 quattro en een bmw 330 een een 530 ook.
Geloof me nou maar, ik lieg er niet om

De enige auto's die ik niet kon bijhouden:

impreza wrx, klein verschil
Porsche boxter, klein verschil
BMW 645, tamelijk verschil
audi rs6, alsof ik een lada had

Ik ben trouwens goed te spreken over de remmen Brembo schijven met ferrodo blokjes geven een goede vertraging. bij zacht remmen geeft t een soort turbo fluitje.
pi_33262847
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:28 schreef rebel84 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de betreffende Ibiza er nu uitziet!?

hij ziet er precies zo uit.
Origineel dus. Je ziet alleen een flinke brembo schijf zitten ipv standaard.
Als je voor door t gaas kijkt kun je wel de lucht inlaat zien zitten, maar daar moet je echt op kijken anders zie je t niet.

Straks met de andere turbo zul je ook niet veel zien.
Ik vrees wel dat hij straks, iwm met veroplichte open rvs uitlaat een beetje lawaaig gaat worden.
Ik denk ook nog andere vering te gaan gebruiken waardoor hij waarschijnlijk een 20 tot 30 mm lager komt te liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')