Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp?quote:Op zondag 22 januari 2006 22:16 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.
Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ?quote:Op maandag 23 januari 2006 00:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp?
4.2.1 of 4.1?
dat van de uitlat heet tog EFI?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:56 schreef riceboy het volgende:
[..]
wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ?
Boven de 300 PK op de wielen heb je wel een 3" uitlaat nodig.. Als je nog onder de 300 krukas-PK's blijft geeft het alleen een hogere pats-factor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef Kolkie het volgende:
En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.
Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kennequote:Op woensdag 25 januari 2006 00:57 schreef Five_Aces het volgende:
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef fast-tuning het volgende:
[..]
Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kenne
Bij gebrek aan een carola (ken wel ene carola, maar daar wil ik echt niet op boekenquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef fast-tuning het volgende:
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
kloontjuhquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef fast-tuning het volgende:
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
Wordt idd open vanaf de turbo.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef Kolkie het volgende:
Volgens mij halen mensen nu dingen door elkaar...
Ik vermoed dat ie vanaf de turbo open gaat worden en dan hebben we het dus niet meer over het spruitstuk, die zit namelijk nog voor de turbo (en waarschijnlijk gaat er ook nog 'n pijpie van dat spruitstuk naar de turbo toe, al dan niet open). Waarom ga je eigenlijk naar EPS? Omdat je dan kunt kijken/luisteren of je niet teveel blerherrie krijgt ofzo? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen goedkopere oplossingen zijn (ik dacht dat eps nou niet echt bekend stond om de laagste prijzen). En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.
En wordt het geheel aangestuurd door aanpassingen in de originele chip of wordt de ecu vervangen (door het bv. eerder aangehaalde motec of aem of nog iets anders (bv. autronic))?
Dat zou in principe wel goed moeten gaan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:57 schreef Five_Aces het volgende:
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:00 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat laterale G's opwekkenquote:Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Dat zou in principe wel goed moeten gaan.
Ik moet alleen de vering wat strakker zetten. Hoofdzakelijk mdat bij het aanremmen hij een beetje de we moet zoeken zeg maar.
Ik zit nog te dubben of ik mn rubber wat breder neem. heb nu 195, wil liefst 205 of 215.
Gaat dat voor iedereen op?quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.
Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.
Ohja.. the bet..
Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..
So, wanna walk your talk?
Mail staat in profiel.
Ik heb er ook nog 1quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat leterale G's opwekken
testing = knowing
Ik heb 'r wel één liggen die je mag lenen (wel oudere type)
* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurtquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog 1leuk aparaatje.
Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.
( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
Wil wel racen, wil geen weddenschap.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:00 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
Mail eens ff die stats dan:)quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog 1leuk aparaatje.
Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.
( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
Ik wil best een keertje racen, geen weddenschap.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.
Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.
Ohja.. the bet..
Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..
So, wanna walk your talk?
Mail staat in profiel.
Als je gaat lenen kan je toch beter niet de mijne lenenquote:
Welke statsquote:
Hey Googol wat voor auto heb jij?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurt
edit: http://www.gtechpro.com/prod.html < ik heb dus de eerste (oudste)
PS.: voor jouw toepassingen zou ik serieus nadenken om de 2004 modellen aan te schaffen (niet dat je met die van mij of Tommeh niet goed genoeg is maar de laatste modellen zijn echt superieur).
DelSol VTiquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:26 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Hey Googol wat voor auto heb jij?
remen is ook belangrikquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
172 met kleine aanpassingen. Meeste dat gedaan is: remmen, ophanging
Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur welquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef funkmaster het volgende:
voor dat geld wat de TS in z'n ibiza stopt zou ie zo'n veel mooiere auto voor kunnen rijden!
maja ieder z'n ding, hoop voor je dat alles die 270 pk houd....'persoonlijk heb ik liever iets minder pk in een mooiere wagen
Nope ... da's de auto van m'n vriendinquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Reed jij niet vroeger een Civic CRX?
daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ikquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:32 schreef fast-tuning het volgende:
dat zijn vette autos!
ja dat ben ik sowieso met je eens, optisch tunen is in 9/10 gevallen echtquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur wel.
Maar die zelfde GTech heb ik ook.
haha ik vrees dat hiet zo'n verdeelde mening zit...quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ik
Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende..quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nope ... da's de auto van m'n vriendin
[afbeelding]
[afbeelding]
KHK ?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende..![]()
Hoe is't bij KHK?
Katholiekequote:Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef funkmaster het volgende:
Katholieke Hogeschool Kempen?? dat was mijn eerste match op google...ook geen idee wat ie ermee bedoeld
KHK, SLH whatever it's named now..quote:
Die kans is vrij groot, jaquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
KHK, SLH whatever it's named now..
(het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot, ja
TCC had nog gekund (in de context van het gesprek)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]Ik dacht ff dat jij phoenix was van KHK (voormalig StreetLegalHonda)..
![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nou ja, in ieder geval mooie auto's
Niet tegen jouquote:Op woensdag 25 januari 2006 14:00 schreef Nerdmans het volgende:
hey googol wij een keertje racen dan?
Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee![]()
Wielenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:36 schreef noidea het volgende:
En 210pk op de wielen of de krukas?
U heeft mailquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:18 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Wil wel racen, wil geen weddenschap.
Zeg maar waar en wanneer ok?
Wat rijdt Opa eigenlijk? (specifieke specs hoeft niet gezien je een race op komst hebtquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:14 schreef Five_Aces het volgende:
Wil niet stokenMaar als Opa toch een vliegveld tot zijn beschikking heeft kan je Fok sprintmeeting houden, kunnen jullie het uitvechten
![]()
Ach zo.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef ToMaSZ het volgende:
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling.
Ja het diff zat op zo'n ¤850 ongeveer dacht ikquote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:49 schreef Nerdmans het volgende:
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif.
Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan :
Dif, ophanging, bak. . . .
tjoenu is duur
da kan je blok ech nie aan hequote:Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Nerdmans het volgende:
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
Kan je nog even een overzichtje maken van wat je er tot nu toe allemaal aan gedaan hebt en de specs met 0-100 en top etc?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:18 schreef Nerdmans het volgende:
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
30 pk & 15 Nmquote:Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Repeat het volgende:
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
lekker brede omschrijving van de onderdelen ookquote:Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
joh
maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
quote:- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement
Kwestie van drukopschroeven.. ( ik zeg niets over betrouwbaarheidquote:Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
joh
maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)quote:Op zondag 19 februari 2006 16:52 schreef noidea het volgende:
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).quote:Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)
gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeetquote:Op zondag 19 februari 2006 18:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).
340 is namelijk nogal veel, zeg maarmen vergeet dat wel eens
true ... maar dan nog zou ik daar nooit van uitgaanquote:Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet![]()
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!quote:Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
Dat hij standaard al gesmede zooi heeft is wel een pluspunt natuurlijk, maar om dan ff 2x zoveel pk erin te hebben......quote:Op zondag 19 februari 2006 19:29 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |