abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34362144
Editten mag ook Klinkt leuk maar verkloot dat de 'driveability' niet? ( en wordt het langzamerhand niet een beetje zwaar voor t blokkie, is ook niet nieuw. )
pi_34364762
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:16 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers.
Het gaat om een garret turbo.
Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS.
Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering.
Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt.

Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen.
Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat.
Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen.
Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp?
4.2.1 of 4.1?
Calm down, please!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:56:42 #203
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_34429972
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp?
4.2.1 of 4.1?
wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ?
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:49:37 #204
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34432263
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:56 schreef riceboy het volgende:

[..]

wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ?
dat van de uitlat heet tog EFI?
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34432608
Electronic Fuel Injection
  woensdag 25 januari 2006 @ 00:32:23 #206
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34433608
Volgens mij halen mensen nu dingen door elkaar...

Ik vermoed dat ie vanaf de turbo open gaat worden en dan hebben we het dus niet meer over het spruitstuk, die zit namelijk nog voor de turbo (en waarschijnlijk gaat er ook nog 'n pijpie van dat spruitstuk naar de turbo toe, al dan niet open). Waarom ga je eigenlijk naar EPS? Omdat je dan kunt kijken/luisteren of je niet teveel blerherrie krijgt ofzo? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen goedkopere oplossingen zijn (ik dacht dat eps nou niet echt bekend stond om de laagste prijzen). En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.

En wordt het geheel aangestuurd door aanpassingen in de originele chip of wordt de ecu vervangen (door het bv. eerder aangehaalde motec of aem of nog iets anders (bv. autronic))?
Life is too short don't stress every day
  woensdag 25 januari 2006 @ 00:57:00 #207
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34434101
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34437752
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef Kolkie het volgende:
En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.
Boven de 300 PK op de wielen heb je wel een 3" uitlaat nodig.. Als je nog onder de 300 krukas-PK's blijft geeft het alleen een hogere pats-factor.
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:41:50 #209
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34439409
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:57 schreef Five_Aces het volgende:
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kenne
R.I.P. Volkwagen Golf G60
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:45:26 #210
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34439539
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef fast-tuning het volgende:

[..]

Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kenne
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:51:23 #211
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34439726
wat bedoel je met die popetjes
R.I.P. Volkwagen Golf G60
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:55:46 #212
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34439857
Sorry, de poppetjes zijn volkomen offtopic. Ik moest lachen om je post, waarna ik de neiging kreeg in huilen uit te barsten vanwege de verrotting van het Nederland waarin we leven.

Ik zou zeggen, petje scheef, lendesteuntje in je onderrug en met piepende bandjes de horizon tegemoet!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:59:02 #213
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34439956
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
R.I.P. Volkwagen Golf G60
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:01:19 #214
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34440010
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef fast-tuning het volgende:
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
Bij gebrek aan een carola (ken wel ene carola, maar daar wil ik echt niet op boeken ) moet ik helaas ontkennen.

En nu weer ontopic, ok?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_34440881
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:59 schreef fast-tuning het volgende:
ik hep geen pet hoor.
soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens?
kloontjuh
Calm down, please!
pi_34441274
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:32 schreef Kolkie het volgende:
Volgens mij halen mensen nu dingen door elkaar...

Ik vermoed dat ie vanaf de turbo open gaat worden en dan hebben we het dus niet meer over het spruitstuk, die zit namelijk nog voor de turbo (en waarschijnlijk gaat er ook nog 'n pijpie van dat spruitstuk naar de turbo toe, al dan niet open). Waarom ga je eigenlijk naar EPS? Omdat je dan kunt kijken/luisteren of je niet teveel blerherrie krijgt ofzo? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen goedkopere oplossingen zijn (ik dacht dat eps nou niet echt bekend stond om de laagste prijzen). En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me.

En wordt het geheel aangestuurd door aanpassingen in de originele chip of wordt de ecu vervangen (door het bv. eerder aangehaalde motec of aem of nog iets anders (bv. autronic))?
Wordt idd open vanaf de turbo.
Ik wil graag een custom uitlaat en EPS heeft mooie systemen liggen. Ik moet nog wel babbelen met die mensen daar, want t moet wel redelijk blijven met t geld.

3inch wordt me aangeraden door de levrancier van de Turbo. Als de uitlaat specialist aangeeft dat 2,5 inch voldonede is ga ik daarvoor.

De volledige ECU wordt vervangen.
Ik moet nog even kijken wat t precies gaat worden. Alles in overleg met JD engineering.
Ergens in maart ga ik overal even langs om ennnis te maken en alles goed op elkaar af te stemmen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34441325
oeh! ben erg benieuwd naar het geluid dan!

filmpjes ASAP!
Calm down, please!
pi_34441403
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 00:57 schreef Five_Aces het volgende:
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed
Dat zou in principe wel goed moeten gaan.
Ik moet alleen de vering wat strakker zetten. Hoofdzakelijk mdat bij het aanremmen hij een beetje de we moet zoeken zeg maar.

Ik zit nog te dubben of ik mn rubber wat breder neem. heb nu 195, wil liefst 205 of 215.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34441475
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:00 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.

Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.

Ohja.. the bet.

Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..

So, wanna walk your talk?

Mail staat in profiel.

/edit

Voor alle duidelijkheid, ik ben bloedserieus.


[ Bericht 4% gewijzigd door Opa_vertelt op 26-01-2006 00:09:16 ]
Nee.
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:55:41 #220
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34441652
welke japaner he b je?
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34442074
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Dat zou in principe wel goed moeten gaan.
Ik moet alleen de vering wat strakker zetten. Hoofdzakelijk mdat bij het aanremmen hij een beetje de we moet zoeken zeg maar.

Ik zit nog te dubben of ik mn rubber wat breder neem. heb nu 195, wil liefst 205 of 215.
Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat laterale G's opwekken

testing = knowing

Ik heb 'r wel één liggen die je mag lenen (wel oudere type)

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 25-01-2006 12:15:29 ]
Calm down, please!
pi_34442137
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.

Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.

Ohja.. the bet..

Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..

So, wanna walk your talk?

Mail staat in profiel.
Gaat dat voor iedereen op?
Calm down, please!
pi_34442205
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat leterale G's opwekken

testing = knowing

Ik heb 'r wel één liggen die je mag lenen (wel oudere type)
Ik heb er ook nog 1 leuk aparaatje.

Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.

( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
pi_34442318
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog 1 leuk aparaatje.

Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.

( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurt

edit: http://www.gtechpro.com/prod.html < ik heb dus de eerste (oudste)

PS.: voor jouw toepassingen zou ik serieus nadenken om de 2004 modellen aan te schaffen (niet dat je met die van mij of Tommeh niet goed genoeg is maar de laatste modellen zijn echt superieur).
Calm down, please!
pi_34442383
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:00 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Wil wel een keer racen T, wanna bet!?!
Wil wel racen, wil geen weddenschap.
Zeg maar waar en wanneer ok?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34442392
Dan heb ik niets gezegd, was goed bedoeld.
pi_34442407
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog 1 leuk aparaatje.

Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen.

( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten )
Mail eens ff die stats dan:)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34442445
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:50 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan.

Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe.
Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds
op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming,
dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan.

Ohja.. the bet..

Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is..

So, wanna walk your talk?

Mail staat in profiel.
Ik wil best een keertje racen, geen weddenschap.
Gewoon voor de fun.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34442480
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:19 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Mail eens ff die stats dan:)
Als je gaat lenen kan je toch beter niet de mijne lenen ik heb het steuntje gemold.
Calm down, please!
pi_34442556
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:19 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Mail eens ff die stats dan:)
Welke stats

Die van de 944 heb ik nog niet. Die heeft geen 12v aansluiting en wilde nog een keertje een aansluiting maken maar is er nog niet van gekomen.
pi_34442594
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Gaat dat voor iedereen op?
Neen, alleen voor degenen die neerbuigend doen over andermans project
Nee.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:25:30 #232
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34442624
maar wat vor auto hep je nou?
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34442659
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurt

edit: http://www.gtechpro.com/prod.html < ik heb dus de eerste (oudste)

PS.: voor jouw toepassingen zou ik serieus nadenken om de 2004 modellen aan te schaffen (niet dat je met die van mij of Tommeh niet goed genoeg is maar de laatste modellen zijn echt superieur).
Hey Googol wat voor auto heb jij?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34442684
Stats van het apparaatje denk ik

Check: http://www.gtechpro.com/accuracy.html

click de videolinks rechts onder
Calm down, please!
pi_34442694
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:26 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Hey Googol wat voor auto heb jij?
DelSol VTi
Calm down, please!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:28:00 #236
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34442718
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

DelSol VTi
die met 160 pk?
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34442746
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:28 schreef fast-tuning het volgende:

[..]

die met 160 pk?
172 met kleine aanpassingen. Meeste dat gedaan is: remmen, ophanging
Calm down, please!
pi_34442755
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

DelSol VTi
Reed jij niet vroeger een Civic CRX?
Nee.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:29:36 #239
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34442763
voor dat geld wat de TS in z'n ibiza stopt zou ie zo'n veel mooiere auto voor kunnen rijden!
maja ieder z'n ding, hoop voor je dat alles die 270 pk houd....'persoonlijk heb ik liever iets minder pk in een mooiere wagen
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:30:20 #240
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34442789
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

172 met kleine aanpassingen. Meeste dat gedaan is: remmen, ophanging
remen is ook belangrik
mar 172 pk is wel erg snel denk ik
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34442814
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef funkmaster het volgende:
voor dat geld wat de TS in z'n ibiza stopt zou ie zo'n veel mooiere auto voor kunnen rijden!
maja ieder z'n ding, hoop voor je dat alles die 270 pk houd....'persoonlijk heb ik liever iets minder pk in een mooiere wagen
Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur wel .

Maar die zelfde GTech heb ik ook.
pi_34442824
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Reed jij niet vroeger een Civic CRX?
Nope ... da's de auto van m'n vriendin


Calm down, please!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:32:23 #243
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34442855
dat zijn vete autos!
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34442885
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:32 schreef fast-tuning het volgende:
dat zijn vette autos!
daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ik
Calm down, please!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:35:30 #245
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34442945
dat is jaloersie!
R.I.P. Volkwagen Golf G60
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:35:34 #246
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34442952
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur wel .

Maar die zelfde GTech heb ik ook.
ja dat ben ik sowieso met je eens, optisch tunen is in 9/10 gevallen echt
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:36:25 #247
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34442978
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ik
haha ik vrees dat hiet zo'n verdeelde mening zit... maar ik heb er al een keer met Googolplexian over gehad, en we hebben de vrede kunnen bewaren
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_34443025
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nope ... da's de auto van m'n vriendin

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende..

Hoe is't bij KHK?
Nee.
pi_34443043
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende..

Hoe is't bij KHK?
KHK ?
Calm down, please!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:40:46 #250
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_34443103
Katholieke Hogeschool Kempen?? dat was mijn eerste match op google...ook geen idee wat ie ermee bedoeld
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_34443127
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef funkmaster het volgende:
Katholieke Hogeschool Kempen?? dat was mijn eerste match op google...ook geen idee wat ie ermee bedoeld
Katholieke Hogeschool Kempen
Calm down, please!
pi_34443159
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

KHK ?
KHK, SLH whatever it's named now..

(het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander)
Nee.
pi_34443192
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

KHK, SLH whatever it's named now..

(het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander)
Die kans is vrij groot, ja

TCC had nog gekund (in de context van het gesprek)
Calm down, please!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:43:59 #254
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34443199
haha dit gaat niet meer over tunuh van autos!
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34443234
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot, ja

TCC had nog gekund (in de context van het gesprek)
Ik dacht ff dat jij phoenix was van KHK (voormalig StreetLegalHonda)..
Nee.
pi_34443273
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Ik dacht ff dat jij phoenix was van KHK (voormalig StreetLegalHonda)..
nope ... da's de oude nick van m'n meisje en haar auto dus
Calm down, please!
pi_34443319
Nou ja, in ieder geval mooie auto's
Nee.
pi_34443351
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nou ja, in ieder geval mooie auto's
dank
Calm down, please!
pi_34445724
hey googol wij een keertje racen dan?
Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34447383
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:00 schreef Nerdmans het volgende:
hey googol wij een keertje racen dan?
Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee
Niet tegen jou

bak van mij is motorisch nog nagenoeg standaard man! 172 pk op zoiets van 1200 kilo = 8,3 sec > 100 km/h

we lullen wel als de SC er EINDELIJK opzit (gaat toch nooit meer gebeuren )
Calm down, please!
pi_34448962
En 210pk op de wielen of de krukas?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_34451263
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:36 schreef noidea het volgende:
En 210pk op de wielen of de krukas?
Wielen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34467719
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:18 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wil wel racen, wil geen weddenschap.
Zeg maar waar en wanneer ok?
U heeft mail
Nee.
pi_34467744
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:11 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

U heeft mail
Wat rijdt Opa eigenlijk? (specifieke specs hoeft niet gezien je een race op komst hebt )
Calm down, please!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:14:14 #265
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34472995
Wil niet stoken Maar als Opa toch een vliegveld tot zijn beschikking heeft kan je Fok sprintmeeting houden, kunnen jullie het uitvechten
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34473220
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:14 schreef Five_Aces het volgende:
Wil niet stoken Maar als Opa toch een vliegveld tot zijn beschikking heeft kan je Fok sprintmeeting houden, kunnen jullie het uitvechten


Ik voelde al een Fok!Meet aankomen
Calm down, please!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:44:55 #267
137745 yub
r.i.p. E30 318i :'(
pi_34473732
ik ga ook mee doen met dat space wagon.
Je bent een rund als je met diesel stunt :') En zo is het!
pi_34474334
edit ThaFreak:
geen mail op het forum plaatsen

[ Bericht 92% gewijzigd door ThaFreak op 26-01-2006 11:23:24 ]
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:20:15 #269
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34474691
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_34478717
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef ToMaSZ het volgende:
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling.
Ach zo.

ik dacht dat t wel functionele info was voor t topic.
Ik ben niet compleet op de hoogte van de fok policy.
Lang leve de oplettende mod..

Anyhow er werd verwezen naar een site:
op StreetlegalKHK ( http://www.streetlegalkhk.nl/forums ). Een leuke
groep tuning-gekken, geloof me

Daar kan ik me uitleven !
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:22:53 #271
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34665586
Update:

Ze hebben besloten dat t toch aan te raden is om een andere benzinepomp te monteren.
Verder heb ik grotere injectoren nodig en een zwaardere intercooler.

Ik krijg offerte deze week binnen.

Het totaal plaatje is vorige maand gedaan bij een audi TT met t zelfde blok.
Deze kwam tot 295 pk. K ben overigens wel benieuwd naar t nieuwe kostenplaatje.

Pff ik ga komende maanden maar eens flink bezuinigen op stappen.
Of nee.... eten dan maar ofzo
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:28:02 #272
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34665763
en heb je nog naar dat mooie diff gekeken?!

295 pk op de voorwielen
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:49:22 #273
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34666503
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif.
Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan :
Dif, ophanging, bak. . . .

tjoenu is duur
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:11:12 #274
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34667276
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:49 schreef Nerdmans het volgende:
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif.
Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan :
Dif, ophanging, bak. . . .

tjoenu is duur
Ja het diff zat op zo'n ¤850 ongeveer dacht ik
pi_34671412
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:44:16 #276
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_34673308
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Nerdmans het volgende:
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
da kan je blok ech nie aan he
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_34962823
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34966199
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:18 schreef Nerdmans het volgende:
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
Kan je nog even een overzichtje maken van wat je er tot nu toe allemaal aan gedaan hebt en de specs met 0-100 en top etc?

pi_34971430
0-100 ergens tussen de 6,5 en 7,0 seconden.
Ik heb een acceleratie filmpje van een 225 pk audi TT volgens opgaaf doet deze 0-100 in 6,6 seconden. Ik had een filmpje met een 0-100 van de Seat. Was op t oog identiek aan elkaar.
Dus ergens in die geest.

Top is optimaal 242 kmh ( BP Ultimate en schone filters ).
Momenteel 238.

Tot nu toe gedaan:
Motormagement aangepast
Carbon open lucht inlaat
Forge Closed loop Blow off valve.
Brembo schijven en ferrodo blokken.

Te doen in juli ergens ( stap 1 vermogen)
EPS sustom 2,5 "open uitlaat vanaf turbo & race kat
K04 turbo
zwaarder intercooler
ander spruitstuk
440 injectoren
andere Benzinepomp
Teflon remleidingen
Zwaardere remklauwen

Daarna als ik weer liquide middelen heb( deel 2)
Ander differentieel
6 bak
aangepaste ophanging
Stabilisator stangen
Weight reduction.

Dat zou moeten gaan resulteren in een Seatje met 270-275 pk.
Ik heb een filmpje van een vergelijkbare Seat:
http://videos.streetfire.(...)205-C9C1EE863AFE.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34971909
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35239679
Zow, ik heb inmiddels de offerte binnen van JD.
Het lijkt me een goed plan om in te stappen op stage 4, dan blijven stage 5&6 een optie voor later!

Stage 4: 270pk @ 5600rpm
360nm @ 3000rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Nickel adapterplaat
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter
- Grotere Injectoren
- Speciale Bougies
- Intercooler Aluminium , grote FMIC is optioneel
- aangepast motormanagement


Stage 5: 310pk @ 6300rpm
375nm @ 3500rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement

Stage 6: 340pk @ 6500rpm
390nm @ 3600rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement



Overige aanpassingen( redelijke noodzakelijk )
Uitlaatsysteem
Racekat 300pk+
Schs koppelingset incl. licht vliegwiel en montage
Benzinepomp 4 bar
Power controller versnellingafhankelijk
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35239710
De ballbearing turbo is dus niet de K04
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 19 februari 2006 @ 16:05:34 #283
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35256514
Er zijn momenteel meerdere mensen die hun Cupra een eind boven de 200 pk willen brengen.
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft een FWD.
Je zal dwars door je traction control heen trekken (heb ik nu al af en toe last van met de standaard 156 pk als het nat is) dus bochtenwerk kun je al vergeten.
Alleen leuk voor drags dus.
Ook zal hij zo snel op vermogen komen dat je met het gas los door de bocht moet.

Verder zou ik eerst eens goed kijken naar een ander onderstel, je gaf al wel aan dat je iets anders wilde monteren (heb alleen pagina 1 en 6 gelezen, dus als je het er al over gehad hebt mijn excuses).

Zelf had ik ook radicale plannen met mijn Cupra, uiteindelijk is chippen het enige nog om wat over is gebleven. De aanpassingen voor het extra vermogen zijn er in principe al.
Daarom zelf besloten de Cupra weg te doen en voor het echte werk te gaan...
pi_35257403
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
pi_35257428
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Repeat het volgende:
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
30 pk & 15 Nm
Calm down, please!
pi_35257566
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

30 pk & 15 Nm
joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
pi_35257732
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
lekker brede omschrijving van de onderdelen ook
quote:
- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement
Calm down, please!
pi_35258162
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_35258331
dacht dat zoiets wel nodig was ja, maareh wat voor prijzen heeft jeroen opgegeven voor zulke mods ?
pi_35261542
en weer een filmpje van nerdmans ibiza erbij, nu van 20 tot 160 km/u
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/20-160.MPG
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35261632
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
Kwestie van drukopschroeven.. ( ik zeg niets over betrouwbaarheid )
pi_35262468
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:52 schreef noidea het volgende:
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)

gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35262614
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)

gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).

340 is namelijk nogal veel, zeg maar men vergeet dat wel eens
Calm down, please!
pi_35262839
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).

340 is namelijk nogal veel, zeg maar men vergeet dat wel eens
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35263162
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
true ... maar dan nog zou ik daar nooit van uitgaan liever voorzorgsmaatregelen en/of het blok laten balanceren... als je er dan toch geld voor over hebt; doe het dan goed.

Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
Calm down, please!
pi_35263696
Met hogere druk lijkt t me verstandig om met een hoger octaan te gaan rijden.
pi_35264539
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 19 februari 2006 @ 20:18:29 #298
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35266419
Maar het blijft een FWD'er
pi_35269509
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:29 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Dat hij standaard al gesmede zooi heeft is wel een pluspunt natuurlijk, maar om dan ff 2x zoveel pk erin te hebben......
Mijn nissan heeft iets meer dan 200pk ik ga echt niet verder dan 300 met stock internals, anders lijkt het me niet goed voor de betrouwbaarheid.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:08:24 #300
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_35273009
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals.
Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven.
Prijs stage 4 is 4600
Prijs stage 5 is 6200
Prijs stage 6 is 7300

verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage.
Iemand enig idee of t reele prijzen zijn?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')