abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34443127
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:40 schreef funkmaster het volgende:
Katholieke Hogeschool Kempen?? dat was mijn eerste match op google...ook geen idee wat ie ermee bedoeld
Katholieke Hogeschool Kempen
Calm down, please!
pi_34443159
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

KHK ?
KHK, SLH whatever it's named now..

(het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander)
Nee.
pi_34443192
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:42 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

KHK, SLH whatever it's named now..

(het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander)
Die kans is vrij groot, ja

TCC had nog gekund (in de context van het gesprek)
Calm down, please!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:43:59 #254
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_34443199
haha dit gaat niet meer over tunuh van autos!
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_34443234
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot, ja

TCC had nog gekund (in de context van het gesprek)
Ik dacht ff dat jij phoenix was van KHK (voormalig StreetLegalHonda)..
Nee.
pi_34443273
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Ik dacht ff dat jij phoenix was van KHK (voormalig StreetLegalHonda)..
nope ... da's de oude nick van m'n meisje en haar auto dus
Calm down, please!
pi_34443319
Nou ja, in ieder geval mooie auto's
Nee.
pi_34443351
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nou ja, in ieder geval mooie auto's
dank
Calm down, please!
pi_34445724
hey googol wij een keertje racen dan?
Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34447383
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:00 schreef Nerdmans het volgende:
hey googol wij een keertje racen dan?
Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee
Niet tegen jou

bak van mij is motorisch nog nagenoeg standaard man! 172 pk op zoiets van 1200 kilo = 8,3 sec > 100 km/h

we lullen wel als de SC er EINDELIJK opzit (gaat toch nooit meer gebeuren )
Calm down, please!
pi_34448962
En 210pk op de wielen of de krukas?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_34451263
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:36 schreef noidea het volgende:
En 210pk op de wielen of de krukas?
Wielen
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34467719
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:18 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wil wel racen, wil geen weddenschap.
Zeg maar waar en wanneer ok?
U heeft mail
Nee.
pi_34467744
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:11 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

U heeft mail
Wat rijdt Opa eigenlijk? (specifieke specs hoeft niet gezien je een race op komst hebt )
Calm down, please!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:14:14 #265
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34472995
Wil niet stoken Maar als Opa toch een vliegveld tot zijn beschikking heeft kan je Fok sprintmeeting houden, kunnen jullie het uitvechten
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34473220
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:14 schreef Five_Aces het volgende:
Wil niet stoken Maar als Opa toch een vliegveld tot zijn beschikking heeft kan je Fok sprintmeeting houden, kunnen jullie het uitvechten


Ik voelde al een Fok!Meet aankomen
Calm down, please!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:44:55 #267
137745 yub
r.i.p. E30 318i :'(
pi_34473732
ik ga ook mee doen met dat space wagon.
Je bent een rund als je met diesel stunt :') En zo is het!
pi_34474334
edit ThaFreak:
geen mail op het forum plaatsen

[ Bericht 92% gewijzigd door ThaFreak op 26-01-2006 11:23:24 ]
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:20:15 #269
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_34474691
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_34478717
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:20 schreef ToMaSZ het volgende:
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling.
Ach zo.

ik dacht dat t wel functionele info was voor t topic.
Ik ben niet compleet op de hoogte van de fok policy.
Lang leve de oplettende mod..

Anyhow er werd verwezen naar een site:
op StreetlegalKHK ( http://www.streetlegalkhk.nl/forums ). Een leuke
groep tuning-gekken, geloof me

Daar kan ik me uitleven !
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:22:53 #271
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34665586
Update:

Ze hebben besloten dat t toch aan te raden is om een andere benzinepomp te monteren.
Verder heb ik grotere injectoren nodig en een zwaardere intercooler.

Ik krijg offerte deze week binnen.

Het totaal plaatje is vorige maand gedaan bij een audi TT met t zelfde blok.
Deze kwam tot 295 pk. K ben overigens wel benieuwd naar t nieuwe kostenplaatje.

Pff ik ga komende maanden maar eens flink bezuinigen op stappen.
Of nee.... eten dan maar ofzo
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:28:02 #272
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34665763
en heb je nog naar dat mooie diff gekeken?!

295 pk op de voorwielen
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:49:22 #273
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34666503
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif.
Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan :
Dif, ophanging, bak. . . .

tjoenu is duur
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 1 februari 2006 @ 00:11:12 #274
140206 Zonda_F
Pagani Zonda F
pi_34667276
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:49 schreef Nerdmans het volgende:
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif.
Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan :
Dif, ophanging, bak. . . .

tjoenu is duur
Ja het diff zat op zo'n ¤850 ongeveer dacht ik
pi_34671412
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:44:16 #276
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_34673308
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:03 schreef Nerdmans het volgende:
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra
da kan je blok ech nie aan he
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_34962823
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34966199
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:18 schreef Nerdmans het volgende:
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet.
http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm
Kan je nog even een overzichtje maken van wat je er tot nu toe allemaal aan gedaan hebt en de specs met 0-100 en top etc?

pi_34971430
0-100 ergens tussen de 6,5 en 7,0 seconden.
Ik heb een acceleratie filmpje van een 225 pk audi TT volgens opgaaf doet deze 0-100 in 6,6 seconden. Ik had een filmpje met een 0-100 van de Seat. Was op t oog identiek aan elkaar.
Dus ergens in die geest.

Top is optimaal 242 kmh ( BP Ultimate en schone filters ).
Momenteel 238.

Tot nu toe gedaan:
Motormagement aangepast
Carbon open lucht inlaat
Forge Closed loop Blow off valve.
Brembo schijven en ferrodo blokken.

Te doen in juli ergens ( stap 1 vermogen)
EPS sustom 2,5 "open uitlaat vanaf turbo & race kat
K04 turbo
zwaarder intercooler
ander spruitstuk
440 injectoren
andere Benzinepomp
Teflon remleidingen
Zwaardere remklauwen

Daarna als ik weer liquide middelen heb( deel 2)
Ander differentieel
6 bak
aangepaste ophanging
Stabilisator stangen
Weight reduction.

Dat zou moeten gaan resulteren in een Seatje met 270-275 pk.
Ik heb een filmpje van een vergelijkbare Seat:
http://videos.streetfire.(...)205-C9C1EE863AFE.htm
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_34971909
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35239679
Zow, ik heb inmiddels de offerte binnen van JD.
Het lijkt me een goed plan om in te stappen op stage 4, dan blijven stage 5&6 een optie voor later!

Stage 4: 270pk @ 5600rpm
360nm @ 3000rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Nickel adapterplaat
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter
- Grotere Injectoren
- Speciale Bougies
- Intercooler Aluminium , grote FMIC is optioneel
- aangepast motormanagement


Stage 5: 310pk @ 6300rpm
375nm @ 3500rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement

Stage 6: 340pk @ 6500rpm
390nm @ 3600rpm

- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement



Overige aanpassingen( redelijke noodzakelijk )
Uitlaatsysteem
Racekat 300pk+
Schs koppelingset incl. licht vliegwiel en montage
Benzinepomp 4 bar
Power controller versnellingafhankelijk
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_35239710
De ballbearing turbo is dus niet de K04
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  zondag 19 februari 2006 @ 16:05:34 #283
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35256514
Er zijn momenteel meerdere mensen die hun Cupra een eind boven de 200 pk willen brengen.
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft een FWD.
Je zal dwars door je traction control heen trekken (heb ik nu al af en toe last van met de standaard 156 pk als het nat is) dus bochtenwerk kun je al vergeten.
Alleen leuk voor drags dus.
Ook zal hij zo snel op vermogen komen dat je met het gas los door de bocht moet.

Verder zou ik eerst eens goed kijken naar een ander onderstel, je gaf al wel aan dat je iets anders wilde monteren (heb alleen pagina 1 en 6 gelezen, dus als je het er al over gehad hebt mijn excuses).

Zelf had ik ook radicale plannen met mijn Cupra, uiteindelijk is chippen het enige nog om wat over is gebleven. De aanpassingen voor het extra vermogen zijn er in principe al.
Daarom zelf besloten de Cupra weg te doen en voor het echte werk te gaan...
pi_35257403
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
pi_35257428
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Repeat het volgende:
wat is het verschil tussen stage 5 en 6
30 pk & 15 Nm
Calm down, please!
pi_35257566
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

30 pk & 15 Nm
joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
pi_35257732
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
lekker brede omschrijving van de onderdelen ook
quote:
- Hybride ballbearing Turbo
- Speciaal uitlaatspruitstuk
- Downpipe
- inlaatbuizen van/naar turbo
- Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter
- Grotere Injectoren, benzine drukregelaar
- Speciale Bougies
- Grote FMIC intercooler Aluminium
- aangepast motormanagement
Calm down, please!
pi_35258162
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_35258331
dacht dat zoiets wel nodig was ja, maareh wat voor prijzen heeft jeroen opgegeven voor zulke mods ?
pi_35261542
en weer een filmpje van nerdmans ibiza erbij, nu van 20 tot 160 km/u
http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/20-160.MPG
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35261632
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

joh

maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde
Kwestie van drukopschroeven.. ( ik zeg niets over betrouwbaarheid )
pi_35262468
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:52 schreef noidea het volgende:
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan.
340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)

gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35262614
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!)

gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden!
Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).

340 is namelijk nogal veel, zeg maar men vergeet dat wel eens
Calm down, please!
pi_35262839
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk).

340 is namelijk nogal veel, zeg maar men vergeet dat wel eens
340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_35263162
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:49 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet
tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is!
true ... maar dan nog zou ik daar nooit van uitgaan liever voorzorgsmaatregelen en/of het blok laten balanceren... als je er dan toch geld voor over hebt; doe het dan goed.

Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
Calm down, please!
pi_35263696
Met hogere druk lijkt t me verstandig om met een hoger octaan te gaan rijden.
pi_35264539
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar.
bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 19 februari 2006 @ 20:18:29 #298
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35266419
Maar het blijft een FWD'er
pi_35269509
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:29 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400!
en nee die gaan niet met 1 maand kapot!
Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!!
Dat hij standaard al gesmede zooi heeft is wel een pluspunt natuurlijk, maar om dan ff 2x zoveel pk erin te hebben......
Mijn nissan heeft iets meer dan 200pk ik ga echt niet verder dan 300 met stock internals, anders lijkt het me niet goed voor de betrouwbaarheid.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:08:24 #300
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_35273009
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals.
Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven.
Prijs stage 4 is 4600
Prijs stage 5 is 6200
Prijs stage 6 is 7300

verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage.
Iemand enig idee of t reele prijzen zijn?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')