abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:09:31 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682437
quote:
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken.

Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten.
Bron: nu.nl

Een raar voorstel... dan mag ik dus geen jointje meer roken op Lowlands of op een concert Ik zie echt niet in wat er mis is met een jointje op straat roken?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:14:43 #2
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32682621
reguleren reguleren reguleren, laten we alles reguleren
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32682656
Regel dit dan gemeentelijk met plaatselijke veroordeningen...
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32682675
op straat is iets anders dan op een popfestival. Dus dat laatste mag nog wel hoor
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:17:08 #5
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682696
Ja en weet je wat, verbied het meteen om alcohol te drinken, te roken, te bellen, muziek te luisteren, te praten

Verbieden helpt niet..... je moet je verdiepen in mensen die in jou ogen verkeerde dingen doen, niet verbieden...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:18:15 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32682733
Mooi, dan loop ik niet al om half zeven 's ochtends langs een zooi zichzelf kapotblowende scholieren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:18:52 #7
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682761
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:16 schreef snoekiesnoek het volgende:
op straat is iets anders dan op een popfestival. Dus dat laatste mag nog wel hoor
Nee, want dat is in princiepe ook een openbare plek..
pi_32682913
Wat?????????

Mag ik straks niet meer lekker ergens op een bankje in de natuur van mijn wietje genieten????????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:28:03 #9
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32683060
Nee
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:30:22 #10
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32683135
SCHANDE!

Zo,
ik heb m'n zegje weer gedaan...
...dass wir fliegen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:30:24 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32683137
Ik vind het een goed plan.
Blowen of drinken midden op straat doe je gewoon niet
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:31:20 #12
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_32683167
laat maar gaan. t maakt mij niks uit. als ze maar nie gaan verbieden dat ik geen bier meer mag drinken
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:32:01 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_32683192
Ja duw het blowen maar weer helemaal de illigaliteit in, daar los je dingen mee op...
Was 65% van de bevolking ontevreden over dit kabinet nog niet genoeg?
pi_32683217
Doe maar lekker thuis ja, geloof moet ook zo veel mogelijk binnenshuis omdat veel mensen zich er aan zouden ergeren. waarom zou blowen dan wel op straat mogen, het is toch van de gekke, zeer goed plan van Rouvoet
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:34:26 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32683270
Niet zo'n raar plan hoor.

Drinken in het openbaar is toch ook niet toegestaan.

En op festivals mag dit natuurlijk wel.

Maar zoals gewoonlijk zal het wel averechts werken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32683273
Was het al niet verboden? In elk geval een goede zaak als het nu verboden gaat worden. Als iemand zo nodig moet blowen doet hij/zij dat maar in een coffeeshop of thuis. Blowen stinkt trouwens. Sigaretten stinken ook wel maar niet in die mate.
pi_32683288
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:32 schreef Agrafes het volgende:
Doe maar lekker thuis ja, geloof moet ook zo veel mogelijk binnenshuis omdat veel mensen zich er aan zouden ergeren. waarom zou blowen dan wel op straat mogen, het is toch van de gekke, zeer goed plan van Rouvoet
Dat ergeren is subjectief natuurlijk. Mensen ergeren zich aan blowende jongeren. Als dat blowen straks niet meer mag zijn niet opeens die jongeren verdwenen...

EN op deze manier zijn vele mensen die af en toe zonder mensen tot last te zijn een blowtje op straat roken wel de dupe.
pi_32683325
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Was het al niet verboden? In elk geval een goede zaak als het nu verboden gaat worden. Als iemand zo nodig moet blowen doet hij/zij dat maar in een coffeeshop of thuis. Blowen stinkt trouwens. Sigaretten stinken ook wel maar niet in die mate.
Zwervers stinken ook.
pi_32683329
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het een goed plan.
Blowen of drinken midden op straat doe je gewoon niet
Blowen juist wel, overheerlijk om lekker buiten je wietje te smoren en wie heeft er last van, het is buiten!!!!!

Je zal mij niet in de trein ofzo(geen idee of dat dan wel mocht) een wietje op zien steken, ook niet in een andere gesloten ruimte die niet de mijne is of van een ander die het mij persoonlijk toestaat er te blowen.

Maar buiten, ik snap het probleem niet, niemand heeft er last van ofzo, ikke blij met mijn wietje, lekker vrolijk enzo, iedereen blij toch?

Tjeempig wat een gezeur om niets....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:36:09 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32683330
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:32 schreef remlof het volgende:
Ja duw het blowen maar weer helemaal de illigaliteit in, daar los je dingen mee op...
Was 65% van de bevolking ontevreden over dit kabinet nog niet genoeg?
Nee, thuis en coffeeshop? Geen probleem. Maar niet bij bushaltes, voor supermarkten, drukke winkelstraten, bankjes in het park enz.

Softdrugs uit de illegale sfeer halen prima, maar Nederland is er wel in doorgeschoten.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_32683347
Wat een onzin. Dat die mensen in Den Haag eens een keer iets nuttigs gaan doen. Op straat roken mag toch ook? Ik zie het verschil niet.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32683435
gáán verbieden?? Waar sloeg die boete van 115 euro dan op
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze blowen in drukke winkelstraten ofzo willen voorkomen... stel je voor dat het winkelend publiek dood gaat aan een wietluchtje waar ze 3 seconden langs lopen.
Het komt er dus op neer dat ik mensen schaad als ik ergens op een bankje op het park op vrijdagmiddag voor het weekend een blowtje rook. Sterker nog, ik moet dan bestraft worden omdat ik het land de verloedering in aan het helpen ben met mijn blowtje. Misschien kijk ik wel zwart-wit hor... maar dat doen ze in Den Haag netzogoed. Daarnaast zie ik gewoon niet wat blowen met verloedering te maken heeft.
Nog iets.... WELK NORMAAL, GECIVILSEERD MENS ANNO 2005 LUISTERT ER IN GODSNAAM NAAR ANDRE ROUVOET??
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 22:39:20 #23
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_32683437
Midden op straat blowen ben ik ook niet zo'n voorstander van maar hiermee kan je ook de mensen pakken die niemand kwaad doen door op een bankje in een afgelegen hoekje van het park, of op een leeg strand lekker van hun jointje genieten. En dan zal er wel beweerd wordfen dat dat niet de bedoeling van de wet is en dat het alleen gaat om het voorkomen van overlast maar werd er bij de invoering van de legitimatieplicht ook niet zoiets gezegd?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:41:25 #24
109065 sungaMsunitraM
pi_32683505
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Blowen juist wel, overheerlijk om lekker buiten je wietje te smoren en wie heeft er last van, het is buiten!!!!!

Je zal mij niet in de trein ofzo(geen idee of dat dan wel mocht) een wietje op zien steken, ook niet in een andere gesloten ruimte die niet de mijne is of van een ander die het mij persoonlijk toestaat er te blowen.

Maar buiten, ik snap het probleem niet, niemand heeft er last van ofzo, ikke blij met mijn wietje, lekker vrolijk enzo, iedereen blij toch?

Tjeempig wat een gezeur om niets....
Rustig blowen in een afgelegen stuk natuur ofzo heb ik echt geen bezwaar tegen, maar met 'de openbare ruimte' bedoel ik eerder gewoon op straat waar veel mensen langs komen.
Daar drugs gebruiken draagt inderdaad bij aan de verloedering van het straatbeeld vind ik.
Een spuitende junk in een portiek staat ook niet mooi. En natuurlijk is een jointje véél minder erg, maar nog altijd een klein beetje erg
pi_32683536
Ik dacht dat er de laatste tijd iets broeide in nederland omtrent de softdrugs... het was op de goede weg. Moeten ze het vooral nógmeer criminaliseren, dat schiet lekker op. Ik weet dat nederlandse politieagenten een saai kutleven hebben en graag jongeren lastigvallen die geen vlieg kwaad doen maar moeten we het ze nou echt nog makkelijker gaan maken. Dit gaat gewoon niet werken... onhaalbaar.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:43:10 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32683561
Ze zouden moeten beginnen met het verbod op drugs te handhaven, i.p.v. die zooi te gedogen! Dan is het meteen verboden om te blazen (wat zielepoten in het Engels zeggen om er iets anders mee te bedoelen) in het openbaar.
censuur :O
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:43:31 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32683573
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:39 schreef Thomas B. het volgende:
Het komt er dus op neer dat ik mensen schaad als ik ergens op een bankje op het park op vrijdagmiddag voor het weekend een blowtje rook.
Waarom doe je dat niet gewoon thuis?
quote:
Sterker nog, ik moet dan bestraft worden omdat ik het land de verloedering in aan het helpen ben met mijn blowtje. Misschien kijk ik wel zwart-wit hor... maar dat doen ze in Den Haag netzogoed. Daarnaast zie ik gewoon niet wat blowen met verloedering te maken heeft.
Mwach, de hordes scholieren die sufgeblowed op school verschijnen bijvoorbeeld?
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:44:11 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_32683588
Prima. Je gaat ook niet midden op straat neuken. Openbare dronkenschap is ook verboden. Ik en velen met mij ondervinden aardig wat hinder van die penetrante wietgeur als je bijvoorbeeld gewoon op de trein staat te wachten. Geen enkel probleem als je wiet wil roken, zelfbeschikkingsrecht enzo, maar doe dat dan ergens waar je geen mensen te last bent. In een coffeeshop, of thuis ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32683594
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:34 schreef popolon het volgende:
Niet zo'n raar plan hoor.

Drinken in het openbaar is toch ook niet toegestaan.
Heb jij wel 's iemand die stoned was agressief of vandalistisch of asociaal zien worden ten gevolgen van wiet? Dat is onmogelijk
pi_32683628
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom doe je dat niet gewoon thuis?
doe ik ook... maar blowen doe je met vrienden... en dan ben ik lang niet altijd thuis.
quote:
[..]

Mwach, de hordes scholieren die sufgeblowed op school verschijnen bijvoorbeeld?
ow overdrijven
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:04:37 #31
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_32684155
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:18 schreef Dagonet het volgende:
Mooi, dan loop ik niet al om half zeven 's ochtends langs een zooi zichzelf kapotblowende scholieren.
And that's your problem, because?

Leven en laten leven... Vind het een beetje triest dat we zo goed zijn in het aan de ene kant liberaal lullen en aan de andere kant grote wanden van regels opwerpen om het liberale karakter van dit land iedere dag weer een beetje meer te onderdrukken.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:07:29 #32
109065 sungaMsunitraM
pi_32684232
Nou jammer dan.
Volgens mij geldt voor drugs nog altijd dat 'niet gebruiken' de norm is en wat mij betreft hoeven niet-gebruikers dan ook niet constant ongevraagd met drugsgebruik geconfronteerd te worden.
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:08:48 #33
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32684275
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Heb jij wel 's iemand die stoned was agressief of vandalistisch of asociaal zien worden ten gevolgen van wiet? Dat is onmogelijk
Je hebt er rare figuren bijzitten, zeker met alcohol als combo.

Maar daar gaat 't niet om, ik denk dat de bedoeling is het proberen weg te krijgen van de groepjes blowende hangjongeren rond winkelcentra, openbare gelegenheden e.d.

Niks mis mee.

Volgens mij valt niemand erover valt als je rustig, dan het liefst in je eentje, een stickie rookt in het park ofzo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32684312
Mooie manier om pauperjongeren op te pakken !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32684417
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:08 schreef popolon het volgende:

[..]

Je hebt er rare figuren bijzitten, zeker met alcohol als combo.

Maar daar gaat 't niet om, ik denk dat de bedoeling is het proberen weg te krijgen van de groepjes blowende hangjongeren rond winkelcentra, openbare gelegenheden e.d.

Niks mis mee.

Volgens mij valt niemand erover valt als je rustig, dan het liefst in je eentje, een stickie rookt in het park ofzo.
Niemand valt erover maar ondertussen zijn die mensen hier wel de dupe van. Ik heb ook een hekel aan groepjes hangjongeren die er een zootje van maken in de stad. Dat ze blowen is een bijkomstigheid. Nu willen ze ze via die weg aanpakken, maar dat zal alleen maar averechts werken want dan verzinnen ze wel wat anders. Het is heus niet zo dat ze dan thuis gaan zitten omdat ze daar wel kunnen blowen... daar geloof ik niks van. Het blowen zorgt er misschien zelfs nog wel dat ze enigzins normaal blijven doen in het openbaar
  woensdag 30 november 2005 @ 00:10:18 #36
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_32686049
Goed zo, !
Zolang wiet niet geurloos is kan ik dit voorstel enkel maar steunen!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  woensdag 30 november 2005 @ 00:11:48 #37
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32686091
Ze hebben mijn essay dus gelezen:

Essay: De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32686212
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:10 schreef bolivian het volgende:
Goed zo, !
Zolang wiet niet geurloos is kan ik dit voorstel enkel maar steunen!
Wiet ruikt juist lekker man. Eigen zouden ze het moeten verplichten dat alle openbare ruimtes naar wiet moeten ruiken
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:17:26 #39
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_32686241
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wiet ruikt juist lekker man. Eigen zouden ze het moeten verplichten dat alle openbare ruimtes naar wiet moeten ruiken
Zolang er mensen zijn die het juist onwelriekend vinden (like yours truly) lijkt me dat geen goed plan.
Lissabon!
  woensdag 30 november 2005 @ 00:17:55 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32686257
Weer zo'n wet die misbruikt gaat worden. Het is bedoeld om uitspattingen tegen te gaan terwijl er waarschijnlijk evengoed incidentele gebruikers die geen overlast opleveren mee aangepakt gaan worden.
Vampire Romance O+
pi_32686287
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:17 schreef bolivian het volgende:

[..]

Zolang er mensen zijn die het juist onwelriekend vinden (like yours truly) lijkt me dat geen goed plan.
Dan stel ik voor dat er in openbare ruimtes tevens gratis wasknijpers verstrekt gaan worden. Allebei blij

Poldermodel
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32686341
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:17 schreef MouseOver het volgende:
Weer zo'n wet die misbruikt gaat worden. Het is bedoeld om uitspattingen tegen te gaan terwijl er waarschijnlijk evengoed incidentele gebruikers die geen overlast opleveren mee aangepakt gaan worden.
Precies. En met het verbieden verdwijnt de overlast niet.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:35:43 #43
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_32686701
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat er in openbare ruimtes tevens gratis wasknijpers verstrekt gaan worden. Allebei blij

Poldermodel
Wasknijpers stinken ook, .
Lissabon!
  woensdag 30 november 2005 @ 00:39:00 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_32686775
Wat voor een nut heeft dit? De geur? Dan ga ik even verder:

Geen sigaretten
Geen uitlaatgassen
Geen schoorstenen
Geen frietlucht
Geen vislucht
Geen deo
Geen gierlucht
Geen zweetlucht

Of is het om het bedoeld om het blowen te verminderen? Dus ga je je helemaal suf blowen in de coffeeshop of thuis, zodat je het buiten niet meer nodig hebt. Wat schiet je hiermee op? Het feit dat men blowt zal niet minder worden.

Verbieden is een middel waar je naar grijpt als je mensen niet ergens naar toe kunt bewegen. Wat heeft dan gefaald? De opvoeding. Wie krijgt de schuld? De rest van de bevolking die zonder overlast wel kan omgaan met de vrijheid van het recht op zelfbeschikking.

Ook de overheid heeft een opvoedende taak; agenten zouden jongeren gewoon moeten kunnen aanspreken als zij vinden dat ze provocerend zijn, of overlast bezorgen. Wegwezen hier, of je krijgt een algemene boete voor het veroorzaken van overlast. Maar in een overgereguleerde land waar men leeft volgens de letter van de wet kan dit gewoon niet, want de agent zou daarmee zijn eigen regels maken om te bepalen wat overlast is of niet. Gek genoeg kan het in het buitenland wel dat jongeren weggestuurd worden als de politie dat wil, en ze luisteren ook nog. In Nederland dwingt autoriteit niets af, want de burger heeft zo z'n rechten, precies volgens de letter van de wet. Schrap overbodige regels en zet een paar goede (hoog opgeleide) agenten op straat neer, en de welwillende burger heeft niets te vrezen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_32686795
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:14 schreef Speed-Addicted het volgende:
reguleren reguleren reguleren, laten we alles reguleren
Nee, we gaan nu regelen dat we soft drugs gedogen maar niet overal...of zoiets...ik snap het ook eigenlijk niet meer..
pi_32686955
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:19 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Poldermodel
Groep A zorgt voor overlast
Groep B heeft er last van
Groep A wilt buiten blijven blowen
Groep B moet maar een wasknijper op zijn neus doen

Erg slim, erg slim
We'll keep on whispering our mantras.
  Moderator woensdag 30 november 2005 @ 02:03:47 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32688001
ik weet niet waar de kamer mee bezig is hoor maar volgens mij is dat al verboden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32688127
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Ze zouden moeten beginnen met het verbod op drugs te handhaven, i.p.v. die zooi te gedogen! Dan is het meteen verboden om te blazen (wat zielepoten in het Engels zeggen om er iets anders mee te bedoelen) in het openbaar.
Blaaswerk.

Eeh...
pi_32688172
Gelijk het roken op straat ook verbieden dan is 't tenminste te controleren.
pi_32688269
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:47 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Erg slim, erg slim
Lees eens terug waar dat over ging ajb
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 november 2005 @ 03:26:35 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32688555
je zou geen jointje meer op een pleintje mogen roken
terug naar de jaren 50
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 30 november 2005 @ 05:53:03 #52
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32688824
Uhm, misschien ligt het aan mij, maar hier is het al maanden verboden, daarnaast heeft een vriend van me een boete er voor gekregen van 165E.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32689386
ik dacht dat dat altijd al verboden was

ach als niemand er last van heeft heb ik er lak aan
pi_32689426
Echt een zure ouwe mannen kabinet dit. Bah.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32689487
Ik ben benieuwd wanneer ze slechte parfums gaan verbieden, daar heb ik meer last van dan zo nu en dan een wiet walm die voorbij komt.

En als ze zeggen dat dit in de ljn met het alcohol verbod in openbare ruimtes is, dan moeten ze eerst eens vertellen hoe dat verbod op dit moment wordt uitgevoerd, want ik zie genoeg mensen die met bier op straat lopen.

Dit kabinet zou toch juist minder regeltejs gaan maken om nederland bestuurbaarder te maken, dan gaat deze regel daar echt niets aan bijdragen.
pi_32689513
Eindelijk van die kutjunks in het openbaar verlost!
pi_32689559
quote:
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen staan alleen maar in de weg

Waar je om je heen kijkt
Enkel ouwe lullen
Ouwe grijze lullen
Die hun zakken vullen

Ze lullen je de laan uit
Ze lullen je de straat op
Ze lullen je je baan uit
Ze lullen je de vluchtstrook op

Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg

Alle jonge meisjes
Hebben ouwe lullen
Heet, en allen vaders
Keurig in de spullen

En ze lullen wat je doen moet
En ze lullen over later
En wat je met je poen moet
En zelf mooi een kater

Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg

En de ouwe lullen
Worden alsmaar jonger
Je ziet ze al van zestien
Willen 's avonds onder

En moet je ze zien lopen
In een blazer en een strop
Oude lullen, dikke jonge lullen
Donder op

Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg

Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg

Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
Ouwe lullen moeten weg
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32689620
Zo diep zijn we nu in Nederland gezakt dat de VVD meegaat in een voorstel van de GristenUnie sekte en de Tweede Kamer holt achter ze aan. Help porno Nederland uit, te beginnen uit de gevangenis. Criminaliseer blowen, te beginnen op straat. Stop met leven mensen!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_32689631

Laat mij lekker een jointje roken als ik daar zin in heb. Zolang je zo sociaal bent om te zorgen dat je met een joint een beetje uit de buurt blijft van kleine kinderen blijft moet dat mijns inziens kunnen!
Uhm...
pi_32689779
Ik heb nog nooit last gehad van blowende mensen. Wel van zuipende aso's en vrouwen die hun zweetlucht met een liter parfum willen compenseren.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_32690234
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:17 schreef maniack28 het volgende:
Verbieden helpt niet..... je moet je verdiepen in mensen die in jou ogen verkeerde dingen doen, niet verbieden...
Geldt dat ook voor pedoseksuele verkrachters?
pi_32690271
quote:
Op woensdag 30 november 2005 08:55 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer ze slechte parfums gaan verbieden, daar heb ik meer last van dan zo nu en dan een wiet walm die voorbij komt.

En als ze zeggen dat dit in de ljn met het alcohol verbod in openbare ruimtes is, dan moeten ze eerst eens vertellen hoe dat verbod op dit moment wordt uitgevoerd, want ik zie genoeg mensen die met bier op straat lopen.

Dit kabinet zou toch juist minder regeltejs gaan maken om nederland bestuurbaarder te maken, dan gaat deze regel daar echt niets aan bijdragen.
Het is dan ook waarschijnlijk een handvat om eventuele problemen aan te pakken.
pi_32690448
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Daarvioor heeft men allang de APV waarmee gemeentes naar gelang de overlast samenscholingsverboden en blow verboden kunnen instellen, wat moet de landelijke overheid er dan nog aan toevoegen met deze maatregel?

Ik zie ze al gaan controleren bij de ingang van lowlands, dan staan de mensen nog in een openbare ruimte en kunnen ze 50 % van de bezoekers een bon gaan uitdelen, en dan ook meteen maar controleren op id.
pi_32690498
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:01 schreef Basp1 het volgende:
Daarvioor heeft men allang de APV waarmee gemeentes naar gelang de overlast samenscholingsverboden en blow verboden kunnen instellen, wat moet de landelijke overheid er dan nog aan toevoegen met deze maatregel?
Dat scheelt weer tijd, dan hoeft men niet eerst een APV vast te stellen.
quote:
Ik zie ze al gaan controleren bij de ingang van lowlands, dan staan de mensen nog in een openbare ruimte en kunnen ze 50 % van de bezoekers een bon gaan uitdelen, en dan ook meteen maar controleren op id.
Welnee, ze controleren bij Lowlands toch ook niet op openbare dronkenschap?
  woensdag 30 november 2005 @ 10:04:16 #65
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32690506
Goed plan, ik ben voor.
Ik heb helemaal niks tegen blowen enzo, maar ik vind het toch wel irritant dat als ik even door de stad loop door zo'n geurbombardement moet. Doe het lekker thuis, daarnaast jaag je hopelijk hiermee ook wat zwarte pieten van de pleinen in de binnensteden weg.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:17:19 #66
109065 sungaMsunitraM
pi_32690716
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:06 schreef Fool het volgende:
Laat mij lekker een jointje roken als ik daar zin in heb. Zolang je zo sociaal bent om te zorgen dat je met een joint een beetje uit de buurt blijft van kleine kinderen blijft moet dat mijns inziens kunnen!
Precies, en met deze wet zou je figuren die dat fatsoen niet hebben mooi aan kunnen pakken
pi_32690729
quote:
Op woensdag 30 november 2005 02:23 schreef sig000 het volgende:

Gelijk het roken op straat ook verbieden dan is 't tenminste te controleren.
Nou ja, dat is wel de volgende logische stap natuurlijk. Als ze een manier konden vinden om de accijns ergens anders vandaan te halen was de wetgeving er dit jaar nog.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32690732
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:04 schreef Fliepke het volgende:

Ik heb helemaal niks tegen blowen enzo,
Nee, maar het mag toch verboden worden he? Wat zijn we toch een verschrikkelijk intolerant kutland aan het worden zeg.
pi_32690871
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dat scheelt weer tijd, dan hoeft men niet eerst een APV vast te stellen.
Ow en net was het nog een handvat om eventuele problemen aan te pakken.
Daarvoor zijn apv toch echt stukken meer geschikt dan meteen alles over 1 kam te scheren. Met apv kun je namelijk de overlast waar die plaats vind aanpakken. Daar hoeft geen algemene regel voor te komen.

Verder is niemand ingegaan op mijn opmerking van uitvoerbaarheid van deze regel, dit met als voorbeeld het al geldende alcoholverbod wat met voeten getreden wordt, en ook niet werkbaar is.

We hebben al gezien hoe fijn de wet op id plihct wordt uitgevoerd, willekeurige controles, en bij elke scheet om je id vragen. Ik ga niet meer wachten bij een ongeluk om als getuige te dienen alleen door het feit dat ik als rechtschapen burger niet door de politie dan op mijn woord geloofd wordt en die mongolen het voor elkaar krijgen om je id te vragen en als je die niet bij je hebt meteen 50 euro te gaan rekenen.
quote:
Welnee, ze controleren bij Lowlands toch ook niet op openbare dronkenschap?
Voor de ingang zou het mogen, en met dit diep trieste kabinet zie ik ze dat ook nog wel een keer voor elkaar krijgen.
  woensdag 30 november 2005 @ 10:36:39 #70
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_32691053
@dragonet

Blowende scholieren moeten door de school of leraar aangepakt worden. Je kan toch niet stoned in een klas zitten. Overigens blow ik zelf wel eens, dat is thuis als het gebeurd in een weekend. Ik zou nooit buiten willen blowen.

Ik vind het ook zeer vervelend door de wietlucht te lopen, daar waar veel andere mensen zijn die zich eraanstoren daar moet het verboden worden. Maar liever met een verordening van de gemeente dan met een algeheel verbod.
mai pen rai
pi_32691087
Volgens mij gaat het heel moeilijk worden om zo'n plan van de grond te krijgen.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:25:16 #72
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32693330
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:18 schreef kippenek het volgende:

[..]

Nee, maar het mag toch verboden worden he? Wat zijn we toch een verschrikkelijk intolerant kutland aan het worden zeg.
Nee hoor, maar ik vind die geur gewoon storend als ik gewoon even aan het winkelen ben ofzo. Dat iedereen lekker thuis even gaat blowen, maar niet middenin de stad of in een park naast de speeltuin.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:25:50 #73
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32693345
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:38 schreef Natalie het volgende:
Volgens mij gaat het heel moeilijk worden om zo'n plan van de grond te krijgen.
Hoezo?
Als je bier loopt te zuipen op straat word je daar ook op aangesproken door de politie als je pech hebt
  woensdag 30 november 2005 @ 12:43:06 #74
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32693670
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Dan moet alcohol ook verboden worden, want dat is een nog veel ergere drug dan bijv. wiet....
pi_32693754
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:25 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik vind die geur gewoon storend als ik gewoon even aan het winkelen ben ofzo. Dat iedereen lekker thuis even gaat blowen, maar niet middenin de stad of in een park naast de speeltuin.
Tsja, het overkomt me bijzonder weinig moet ik zeggen, maar als het een keer gebeurt haal ik gewoon m'n schouders op en denk, als ze het maar naar hun zin hebben. Er gebeurt zoveel op straat wat me niet zint. Maar om alles in verboden vast te leggen, nah. Kom op zeg. Zoals gezegd, als er echt structureel overlast veroorzaakt wordt door blowende mensen, is een avp een prima middel.

We gooien elkaar dood met verboden, maar helpt het? Nee toch? Dit soort problemen los je niet op met even snel een wet aanpassen.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:50:07 #76
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32693812
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:47 schreef kippenek het volgende:

[..]

Tsja, het overkomt me bijzonder weinig moet ik zeggen, maar als het een keer gebeurt haal ik gewoon m'n schouders op en denk, als ze het maar naar hun zin hebben. Er gebeurt zoveel op straat wat me niet zint. Maar om alles in verboden vast te leggen, nah. Kom op zeg. Zoals gezegd, als er echt structureel overlast veroorzaakt wordt door blowende mensen, is een avp een prima middel.

We gooien elkaar dood met verboden, maar helpt het? Nee toch? Dit soort problemen los je niet op met even snel een wet aanpassen.
Gokje: jij woont niet in een centrum.
En dit soort problemen zijn volgens mij wel degelijk opgelost door een wet aan te passen, nou ja niet zozeer door het aanpassen, maar door het uitvoeren.
pi_32693824
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:50 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar ik probeer me gewoon niet zo snel druk te maken om dit soort futiliteiten.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:52:17 #78
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32693856
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:50 schreef kippenek het volgende:

[..]

Jawel hoor. Maar ik probeer me gewoon niet zo snel druk te maken om dit soort futiliteiten.
Tja, ik vind het gewoon stom als ik zo'n groepje opgeschoten vmbo mongolen naast een speeltuin zie blowen. Ik maak me ook niet echt druk d'r om, maar als men het gaat verbieden vind ik het prima.
pi_32693915
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:52 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Tja, ik vind het gewoon stom
Prima. Mag.
Maar staan ze jou in de weg daar? Of ben je gewoon snel geirriteerd? Lekker laten staan joh, dat blowen gaat wel weer over en als er echt structureel overlast is zijn er meer dan voldoende handvaten om ze aan te pakken.
pi_32693923
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:50 schreef Fliepke het volgende:

[..]

En dit soort problemen zijn volgens mij wel degelijk opgelost door een wet aan te passen, nou ja niet zozeer door het aanpassen, maar door het uitvoeren.
Zoals vermeld die APV die kan de gemeentelijke politiek al naar gelang de overlast toepassen.

En als je in een centrum woont dan moet je gewoon accepteren dat het daar drukker is dan in de slapende buitenwijken, en dus ook blowende medemensen voorkomen.

Net zoals die mensen die in de buurt van uitgaanscentra appartement kopen en op het moment dat men er woont alllerlei procedures beginnen om de uitgaanscentra te beperken//verplaatsen. Die zou de gemeetne hoge rekeningen moeten sturen omdat mensen gewoon overlast in een centrum voor een gedeelte voor lief moeten nemen. Dat hoort bij de JC regel Elk voordeel heb zijn nadeel.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:56:54 #81
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32693972
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:54 schreef Basp1 het volgende:
En als je in een centrum woont dan moet je gewoon accepteren dat het daar drukker is dan in de slapende buitenwijken, en dus ook blowende medemensen voorkomen.
Als iedereen alles maar zou accepteren dan zou er nooit wat veranderen. Toffe instelling .
Ik ben niet echt niet snel geirriteerd hoor, maar als een stukje overlast kan verdwijnen, ben ik daarvoor. Is toch niet zo heel raar?
  woensdag 30 november 2005 @ 12:57:13 #82
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32693981
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:54 schreef kippenek het volgende:

[..]

Prima. Mag.
Selectief quoten is ook een vak
pi_32693992
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:56 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Als iedereen alles maar zou accepteren dan zou er nooit wat veranderen. Toffe instelling .
Ik ben niet echt niet snel geirriteerd hoor, maar als een stukje overlast kan verdwijnen, ben ik daarvoor. Is toch niet zo heel raar?
Dat kan ook prima zonder verbod.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:58:22 #84
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694002
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:57 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dat kan ook prima zonder verbod.
Ja, als iedereen gewoon zou stoppen met blowen in de buitenlucht
pi_32694016
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:57 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Selectief quoten is ook een vak
Ja kom op zeg, "Ik vind het gewoon stom" is toch peuterzaallogica?!
SUV weren uit centra, blowen op straat verbieden, straks besluiten we dat roodharige mantelpakjes wel erg veel visueel overlast veroorzaken, what's next?!
pi_32694058
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:58 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja, als iedereen gewoon zou stoppen met blowen in de buitenlucht
Waarom? Wat is de overlast die het veroorzaakt dat een verbod zou rechtvaardigen? Dat er wat jongeren bij elkaar staan? Daar is het samenscholingsverbod voor. Dat ze overlast veroorzaken? Daar is de politie voor, en anders een APV of iets dergelijk. Dus om een beetje wietlucht moet er maar een verbod komen. Nou, dan kan er ook een verbod op stinkende nerds want dat vind ik nog veel ranziger.
pi_32694059
Het stinkt.

Ik ben er wel voor dat het verboden wordt, weet alleen niet waarom
pi_32694073
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:52 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Tja, ik vind het gewoon stom als ik zo'n groepje opgeschoten vmbo mongolen naast een speeltuin zie blowen.
toch jammer dat je dan je mening onderbouwt met vmbo mongolen
  woensdag 30 november 2005 @ 13:04:04 #89
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694152
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:00 schreef Prego het volgende:

[..]

toch jammer dat je dan je mening onderbouwt met vmbo mongolen
Dat mongolen komt af van het feit dat ze naast een speeltuin gaat zitten en niet omdat ze vmbo doen, daar kun je meestal niet zoveel aan doen. Feit is wel dat ik nogal vooroordeeld ben over mensen met petje, bomberjack, domme uitstraling, blowend naast een speeltuin op een scooter
pi_32694172
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dat mongolen komt af van het feit dat ze naast een speeltuin gaat zitten en niet omdat ze vmbo doen, daar kun je meestal niet zoveel aan doen. Feit is wel dat ik nogal vooroordeeld ben over mensen met petje, bomberjack, domme uitstraling, blowend naast een speeltuin op een scooter
Nooit jong geweest?
pi_32694178
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:56 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik heb ook overlast van alle autos die er rondrijden in centra, maar daar doet men niets aan omdat dat anders de economie kan schaden. Omdat toevallig die blowers niet al te veel de economie schaden moeten we daar met niet uit te voeren regels gaan schermen.

De politie kan al niet eens het alcohol verbod handhaven. Nee dat is dan slim om nog meer niet te handhaven regels in te gaan stellen, dat zal wel nog meer ambetraren aan het werken kunnen houden..
  woensdag 30 november 2005 @ 13:07:16 #92
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694232
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:04 schreef kippenek het volgende:

[..]

Nooit jong geweest?
Ja hoor, het schijnt zelfs dat ik met mijn 22 nogal jong ben.
Als ik toen geblowd had, had ik iig geen petje op en zat ik niet met mijn scooter naast een speeltuin. Dat wel
pi_32694261
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:07 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ja hoor, het schijnt zelfs dat ik met mijn 22 nogal jong ben.
Met alle respect, maar je komt over als een zure VVD'er van 50.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:08:41 #94
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694269
Trouwens wel vermakelijk om te zien dat jullie er alles bij proberen te halen om jullie blowtje in de buitenlucht maar te rechtvaardigen
pi_32694299
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:08 schreef Fliepke het volgende:
Trouwens wel vermakelijk om te zien dat jullie er alles bij proberen te halen om jullie blowtje in de buitenlucht maar te rechtvaardigen
Trouwens wel vermakelijk om te zien dat je denkt aan de hand van dit topic te kunnen vaststellen dat ik blow.

Ik blow niet, dus.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:09:58 #96
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694316
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:08 schreef kippenek het volgende:

[..]

Met alle respect, maar je komt over als een zure VVD'er van 50.
Ik ben zo iemand die zegt: Doe wat je leuk vind, zolang ik er geen last van heb.
Als dat de definitie is van een zure 50 jarige VVD'er. So be it.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:10:40 #97
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694335
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:09 schreef kippenek het volgende:
Ik blow niet, dus.
Oh, nooit jong geweest
  woensdag 30 november 2005 @ 13:11:03 #98
109065 sungaMsunitraM
pi_32694347
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:00 schreef SCH het volgende:
Ik ben er wel voor dat het verboden wordt, weet alleen niet waarom
Kijk, dat vind ik serieus een goed argument
Kom op, het is 2005, dan mag je best je onderbuikgevoelens laten spreken.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:11:19 #99
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32694352
Deel mij ook maar in bij het "blowen doe je maar lekker thuis en niet op straat"-kamp. Al vind ik een algemeen verbod hierop ook wel weer ver gaan.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:11:21 #100
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694354
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:09 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik ben zo iemand die zegt: Doe wat je leuk vind, zolang ik er geen last van heb.
Als iedereen zo zou denken, zouden we niks meer kunnen doen omdat iedereen wel érgens last van heeft.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:12:27 #101
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694381
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:11 schreef kippenek het volgende:

[..]

Als iedereen zo zou denken, zouden we niks meer kunnen doen omdat iedereen wel érgens last van heeft.
Erg he
Dus ik hoop dat we met zn allen op zoek gaan naar compromissen. Zoals het toestaan van blowen, maar dan wel lekker thuis
pi_32694389
quote:
nee hoor ik laat alleen merken dat ik je onderbouwing waardeloos vind.
en tegenover jou rechtvaardigen?
  woensdag 30 november 2005 @ 13:12:49 #103
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694392
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:10 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Oh, nooit jong geweest
Ik heb wel geblowed, trouwens. Ook wel eens buiten. Zaten we gewoon na werktijd (bijbaantje he) met een kratje bier even een blowtje en biertje te doen. Nooit last mee gehad, nooit raar op gereageerd. Terwijl we er toch echt als normale blonde Hollandse jongens uitzagen altijd.

Maar nu al 15 jaar niet meer ofzo.
pi_32694405
Mmz dus geen tookjes meer roken,liggend in een grasveld, genietend van de zon. Verdomme daar gaat mijn zomer gevoel
| Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
pi_32694424
belachelijke regel

ik blow gewoon op straat als ik dat wil, val er niemand mee lastig behalve misschien iemand die voorbij loopt en het vind stinken maar die ruikt het 10 seconden later ook niet meer
  woensdag 30 november 2005 @ 13:14:11 #106
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694435
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:12 schreef Prego het volgende:
en tegenover jou rechtvaardigen?
*hap*
  woensdag 30 november 2005 @ 13:14:37 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32694449
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:11 schreef kippenek het volgende:

[..]

Als je thuis blowt,heeft niemand daar last van.
Als je een paar pintjes drinkt in de kroeg, heeft niemand daar last van.
Als ik zometeen aan mijn lul ga trekken heeft niemand daar last van.
Genoeg wat je nog kan doen dus.
pi_32694469
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

wat voor overlast veroorzaakt blowen dan? geuroverlast?
  woensdag 30 november 2005 @ 13:15:51 #109
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694477
quote:

Mental images in mijn hoofd, wat doe je?
  woensdag 30 november 2005 @ 13:16:11 #110
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694486
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ding ding ding,
u gaat door voor de koelkast
  woensdag 30 november 2005 @ 13:16:18 #111
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694489
quote:

[..]

Okay, prima. Laten we alles dan maar regelen en vangen in verboden en elkaar met wetten om de oren slaan. Lijkt me een erg prettige samenleving hoor!

Kom op joh, zoals gezegd, de politie kan het alcohol verbod al geeneens handhaven, wat verwacht je nou helemaal van deze regel?!
  woensdag 30 november 2005 @ 13:16:57 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32694513
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ja, het stinkt echt enorm. Wel iest langer dan 10 seconden dat je voorbij loopt.
pi_32694519
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:14 schreef Fliepke het volgende:

[..]

*hap*

en ik maar denken dat je een serieuze discussie wilde voeren
  woensdag 30 november 2005 @ 13:17:15 #114
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694520
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ding ding ding,
Ja. Echt een reden om -tig ambtenaren aan het werk te zetten om een wet aan te passen, geld in politieinstructies te pompen, etc, etc. En dat allemaal omdat meneer Fliepke het zo vind stinken. Wat een zinvolle besteding van tijd en geld! .
pi_32694531
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ding ding ding,
zeg nou zelf, dat is toch geen reden voor een algeheel verbod? mensen die er last van hebben dat zijn mensen die langslopen en die ruiken 10sec later weer gewoon lekker alle uitlaatgassen.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:17:48 #116
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694538
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:17 schreef Prego het volgende:

[..]

en ik maar denken dat je een serieuze discussie wilde voeren

Op FOK!
pi_32694543
Ik zag een politicus gister op tv zeggen dat de overlast vooral bestaat uit stank. Mijn eerste reactie is dan ook dat ik sigaren vind stinken, dus ook maar verbieden? Anders zou het namelijk discriminatie zijn, hé? Aan de andere kant, iemand met een beetje fatsoen blowt niet op straat en het is dan ook jammer dat je hiervoor gecorrigeerd moet worden natuurlijk. Ben een die-hard blower maar om nou op de hoek van de straat een dikke te gaan roken, uiteindelijk om toch te provoceren, nee dank je.. Gewoon lekker binnen en op feestjes zodat niemand last heeft van mekaar. Maar dan ook alle sigaren naar binnen uiteraard
  woensdag 30 november 2005 @ 13:18:04 #118
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694547
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:17 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ja. Echt een reden om -tig ambtenaren aan het werk te zetten om een wet aan te passen, geld in politieinstructies te pompen, etc, etc. En dat allemaal omdat meneer Fliepke het zo vind stinken. Wat een zinvolle besteding van tijd en geld! .
Ho! Ho! dit was niet mijn idee
  woensdag 30 november 2005 @ 13:18:34 #119
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32694562
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef kippenek het volgende:

[..]

Okay, prima. Laten we alles dan maar regelen en vangen in verboden en elkaar met wetten om de oren slaan. Lijkt me een erg prettige samenleving hoor!

Kom op joh, zoals gezegd, de politie kan het alcohol verbod al geeneens handhaven, wat verwacht je nou helemaal van deze regel?!
Ik verwacht van deze regel eerlijk gezegd geen ene reet in de praktijk.
pi_32694567
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, het stinkt echt enorm. Wel iest langer dan 10 seconden dat je voorbij loopt.
ok 30 sec. dan, in ieder geval niet lang.
daarnaast vind jij het stinken maar hoeven anderen dat niet te vinden, dan zouden ze sigaren ook moeten verbieden want die vind ik echt ranzig.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:18:57 #121
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694576
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:17 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

zeg nou zelf, dat is toch geen reden voor een algeheel verbod? mensen die er last van hebben dat zijn mensen die langslopen en die ruiken 10sec later weer gewoon lekker alle uitlaatgassen.
Ik vind het een compromis. We staan blowen gewoon toe, maar doe dat dan wel ergens waar niemand er last van heeft.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:19:40 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32694602
Ik vind het een uitermate goed idee, knoet erover!
Model Singapore invoeren!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32694612
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:17 schreef Tarabass het volgende:
Ik zag een politicus gister op tv zeggen dat de overlast vooral bestaat uit stank. Mijn eerste reactie is dan ook dat ik sigaren vind stinken, dus ook maar verbieden? Anders zou het namelijk discriminatie zijn, hé? Aan de andere kant, iemand met een beetje fatsoen blowt niet op straat en het is dan ook jammer dat je hiervoor gecorrigeerd moet worden natuurlijk. Ben een die-hard blower maar om nou op de hoek van de straat een dikke te gaan roken, uiteindelijk om toch te provoceren, nee dank je.. Gewoon lekker binnen en op feestjes zodat niemand last heeft van mekaar. Maar dan ook alle sigaren naar binnen uiteraard
ff op een bankje langs de gracht een stickie roken zit er dan ook niet meer in
pi_32694621
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
  woensdag 30 november 2005 @ 13:20:52 #125
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694634
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik verwacht van deze regel eerlijk gezegd geen ene reet in de praktijk.
Laten we hem dan ook vooral niet invoeren, in godsnaam.
pi_32694646
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:18 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Ik vind het een compromis. We staan blowen gewoon toe, maar doe dat dan wel ergens waar niemand er last van heeft.
kijk, bij een speeltuin ofzo mogen ze van mij best een plaatselijk verbod hebben, maar ergens op een bankje moet het gewoon kunnen.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:21:54 #127
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694662
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
En dan? Dan is Nederland een happy teletubbie land waarin drugs en criminaliteit niet meer bestaan? Hou toch op zeg.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:22:47 #128
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694682
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:21 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

kijk, bij een speeltuin ofzo mogen ze van mij best een plaatselijk verbod hebben, maar ergens op een bankje moet het gewoon kunnen.
Het probleem is denk ik dat zoiets juist heel veel rompslomp met zich mee brengt, omdat je dan bordjes etc moet gaan plaatsen. Kun je het beter in een keer in zn geheel doen.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:23:02 #129
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32694691
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:17 schreef Tarabass het volgende:
Idd. En heb je wel eens geroken wat er voor een walgelijke vettige lucht uit fritures komt?
Vampire Romance O+
  woensdag 30 november 2005 @ 13:24:26 #130
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694727
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:22 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik dat zoiets juist heel veel rompslomp met zich mee brengt, omdat je dan bordjes etc moet gaan plaatsen. Kun je het beter in een keer in zn geheel doen.
Of je kunt je realiseren dat er eigenlijk genoeg handvaten zijn om dit soort zaken aan te pakken. En dat zo'n wet dus een holle maatregel is die alleen maar geld gaat kosten en waar je verder geen resultaat van zult zien.

Het probleem is niet de wet. We hebben wetten en regels genoeg. Het probleem zit hem meer in de uitvoering. En daar helpen geen 1000 wetten aan.
pi_32694734
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:22 schreef Fliepke het volgende:

[..]

ja laten we dan meteen de maximumsnelheid overal 50 laten zijn
  woensdag 30 november 2005 @ 13:25:18 #132
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32694748
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:20 schreef kippenek het volgende:

[..]

Laten we hem dan ook vooral niet invoeren, in godsnaam.
Van mij hoeft dat verbod niet ingevoerd te worden. Maar blowers moeten wel eens iets meer bij zichzelf te raden gaan of het gedoog beleid in NL betekent of het overal gepast is om te blowen. Als iemand met zijn vrienden ergens op een grasveldje wil blowen, waar verder(bijna)niemand is, dan mag dat van mij. Maar om te gaan blowen in een straat waar constant mensen lopen vind ik niet zo'n geslaagde actie.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:26:09 #133
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694769
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja laten we dan meteen de maximumsnelheid overal 50 laten zijn
Of laten we iedereen een sociaal uniform geven, en iedereen dezelfde auto en dezelfde deo. Dan kun je je nergens meer aan irriteren. Zijn we allemaal hetzelfde en gelijk.

woensdag 30 november 2005 @ 13:26:33 #134
45206 Pietverdriet
pi_32694782
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:21 schreef kippenek het volgende:

[..]

En dan? Dan is Nederland een happy teletubbie land waarin drugs en criminaliteit niet meer bestaan? Hou toch op zeg.
Wel eens naar de criminaliteitscijfers van Singapore gekeken?
Das een wereldstad waar je snachts veilig over straat kan lopen!
  woensdag 30 november 2005 @ 13:26:36 #135
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694786
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:24 schreef kippenek het volgende:

[..]

Of je kunt je realiseren dat er eigenlijk genoeg handvaten zijn om dit soort zaken aan te pakken. En dat zo'n wet dus een holle maatregel is die alleen maar geld gaat kosten en waar je verder geen resultaat van zult zien.

Het probleem is niet de wet. We hebben wetten en regels genoeg. Het probleem zit hem meer in de uitvoering. En daar helpen geen 1000 wetten aan.
Mijn idee is meer omdat als iemand overlast veroorzaakt in het openbaar (bijv bij een speeltuin) om hem dan een boete te kunnen geven, ik verwacht niet dat je politieneuzen krijgt die dan maar iedereen achterna gaan zitten snuiven.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:26:47 #136
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694791
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Van mij hoeft dat verbod niet ingevoerd te worden. Maar blowers moeten wel eens iets meer bij zichzelf te raden gaan of het gedoog beleid in NL betekent of het overal gepast is om te blowen. Als iemand met zijn vrienden ergens op een grasveldje wil blowen, waar verder(bijna)niemand is, dan mag dat van mij. Maar om te gaan blowen in een straat waar constant mensen lopen vind ik niet zo'n geslaagde actie.
Niks aan toe te voegen verder.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:27:48 #137
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32694820
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:26 schreef kippenek het volgende:

[..]

Niks aan toe te voegen verder.
Daar komt het natuurlijk primair op neer, maar als men het dan toch doet. Boete.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:28:29 #138
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694835
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben er wel eens geweest.
Verschrikkelijk. Saaie kutmetropool die verder niks te bieden heeft dan wat grote shopping malls. Eenheidsworst. Overregulering. Blech.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:29:04 #139
45206 Pietverdriet
pi_32694847
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:26 schreef kippenek het volgende:

[..]

Of laten we iedereen een sociaal uniform geven, en iedereen dezelfde auto en dezelfde deo. Dan kun je je nergens meer aan irriteren. Zijn we allemaal hetzelfde en gelijk.

[afbeelding]
Als mensen keurig thuis of in de koffiesjop zouden blowen, zouden dit soort wetsvoorstellen er niet komen. Blowers hebben het aan zichzelf te danken, als er overlast is, komt er regulering
  woensdag 30 november 2005 @ 13:29:09 #140
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694849
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:27 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Daar komt het natuurlijk primair op neer, maar als men het dan toch doet. Boete.
Nee suffie. .
  woensdag 30 november 2005 @ 13:29:49 #141
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32694866
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als mensen keurig thuis of in de koffiesjop zouden blowen, zouden dit soort wetsvoorstellen er niet komen. Blowers hebben het aan zichzelf te danken, als er overlast is, komt er regulering
Overlast? Die paar tellen wietlucht bedoel je dus?
pi_32694890
quote:

[..]

zoveel overlast is er echt niet hoor, tenminste niet hier in Amsterdam. kan me niet voorstellen dat het elders erger zou zijn.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:33:34 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32694935
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:31 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

zoveel overlast is er echt niet hoor, tenminste niet hier in Amsterdam. kan me niet voorstellen dat het elders erger zou zijn.
Dat het er in A'dam geen stank overlast is, is hetzelfde als in een koeienmest hoop schijten en dan zeggen dat je poep niet stinkt.
pi_32694974
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als ik blow dan doe ik dat voornamelijk thuis. En incidenteel eens als ik uitga of in een park of op het strand ofzo. Ik ga niet blowen waar kinderen bij zijn of op plekken waar veel andere mensen komen die er misschien niet van gedient zijn. D'r zijn gewoon gepaste plaatsen en ongepaste plaatsen. Eigenlijk net zoals er gepaste en ongepaste plaatsen zijn om in het openbaar een biertje te drinken. Ik vind dat mensen best even mogen nadenken of het wel een gepaste tijd en een gepaste plaats is als ze een jointje opsteken of een biertje opentrekken.

Ik snap best dat de overheid dat ook in de hand wil houden. Maar dat kunnen ze nu ook al met plaatselijke verordeningen. Waarom moeten ze mensen hun lol ook gaan ontnemen op plaatsen waar het wel gepast is?

Oftewel: je hebt helemaal gelijk.
pi_32695024
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat het er in A'dam geen stank overlast is, is hetzelfde als in een koeienmest hoop schijten en dan zeggen dat je poep niet stinkt.
beetje flauwe opmerking
maar het is echt geen groot probleem, beter houden ze zich in Den Haag bezig met belangrijkere zaken.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:38:36 #146
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32695051
Waarom zou je eigenlijk niet blowen in de buurt van kinderen? Ja, ik weet wel waarom, maar er wordt toch ook volop gerookt in de buurt van kinderen? Of houdt iedereen daar ook braaf rekening mee hier? "Oeps een kinderwagen, vlug die sigaret uit!" ?
pi_32695160
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:38 schreef kippenek het volgende:
Waarom zou je eigenlijk niet blowen in de buurt van kinderen? Ja, ik weet wel waarom, maar er wordt toch ook volop gerookt in de buurt van kinderen? Of houdt iedereen daar ook braaf rekening mee hier? "Oeps een kinderwagen, vlug die sigaret uit!" ?
Nicotine is niet direct een drug die je bewust zijn erg beinvloed. Alcohol en cannabis doen dat wel. Gewoon een kwestie van een goed voorbeeld geven. Daarom ga je niet in een speeltuin zuipen of blowen. Of neem je kinderen niet mee naar de kroeg. Kijk een biertje op een verjaardag waar kinderen bij zijn is oke. Een blowtje opsteken op het strand lijkt mij ook niet heel erg. Dat is gewoon een hele normaal afweging maken of een plaats en een tijd wel gepast is om te drinken of blowen. Blijkbaar kunnen sommigen dat niet, dan vind ik best dat de overheid daar wat aan mag doen, maar om cannabis gebruik nou helemaal te verbannen uit het openbare leven vindt ik een stap te ver. Je mag toch ook een biertje drinken op een terras of langs het voetbalveld?
  woensdag 30 november 2005 @ 13:45:45 #148
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32695217
Persoonlijk vind ik de mate waarmee kinderen geconfronteerd worden met de zgn. vanzelfsprekendheid (idd de bekende familiefeestjes) van drugs als nicotine, koffie en alcohol vele malen verontrustender dan dat ze een keer iemand een blowtje zien doorgeven op straat. Dat mensen zich daar eens zorgen over maken zeg.
pi_32695267
ja inderdaad. maar dat is weer een hele andere discussie
pi_32695529
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:45 schreef kippenek het volgende:
Persoonlijk vind ik de mate waarmee kinderen geconfronteerd worden met de zgn. vanzelfsprekendheid (idd de bekende familiefeestjes) van drugs als nicotine, koffie en alcohol vele malen verontrustender dan dat ze een keer iemand een blowtje zien doorgeven op straat. Dat mensen zich daar eens zorgen over maken zeg.
Koffie en nicotine zijn niet heel erg bewustzijns veranderend. Of het gezond is dat is een tweede. Maar daarom is het niet zo'n probleem om ze te nuttigen in het bijzijn van kinderen.

Wat mij betreft mogen kinderen ook best met alcohol en cannabis geconfronteerd worden. Maar dan wel bij 'gepaste gelegenheden', het moet duidelijk zijn dat het niet iets allerdaags en gewoons is. En ik vind dat je maat moet houden in de buurt van kinderen: niet jezelf lam zuipen of het plafond op blowen. Je moet kinderen bewust maken van het bestaan en de gevolgen ervan. En ze leren dat gezond gebruik best kan en misschien zelf best oke kan zijn. Maar er zijn plaatsen en tijden voor. Het moet dus niet iets vanzelfsprekends worden voor kinderen, zoals je zegt.
  woensdag 30 november 2005 @ 14:09:46 #151
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32695825
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Koffie en nicotine zijn niet heel erg bewustzijns veranderend.
Zal ik morgenochtend het koffieapparaat verstoppen op kantoor? .
pi_32695904
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:09 schreef kippenek het volgende:

[..]

Het gebrek aan koffie daarentegen... .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32695936
Dit is typisch zo'n dubbel verhaal: ik zal blij zijn als het verboden wordt, ik haat die lucht en die domme dopeheads en sowieso al dat geblow. Maar op zich is het onzinmaatregel: ik snap niet wat we er echt mee opschieten. Ligt de prioriteit van de VVD tegenwoordig bij dit soort dingen?
pi_32695940
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:09 schreef kippenek het volgende:

[..]

Daar was een tijdje terug een leuk topic over: Caffeinejunkies

Koffie is inderdaad heel verslavend. Maar afkickverschijnselen zijn natuurlijk iets anders dan geestverruimende effecten. Je moet wel heel veel koffie zuipen wil je dronken, stoned of high worden van koffie
  woensdag 30 november 2005 @ 14:21:26 #155
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32696091
Ik ga nu iets heel gervaarlijks zeggen hoor, want ik heb geen kinderen, maar ik denk dat ik liever ga hebben dat mijn kinderen eens in de week een blowtje roken dan dat ze elke dag kruipend naar het koffie-apparaat gaan. Of dat ze elke maandag met een kater op school zitten.

Zo lang je het in de hand weet te houden (en ik heb dat altijd prima gekund tijdens school en studie) is er helemaal niks mis met een blowtje op z'n tijd.
pi_32696176
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
Dit is typisch zo'n dubbel verhaal: ik zal blij zijn als het verboden wordt, ik haat die lucht en die domme dopeheads en sowieso al dat geblow. Maar op zich is het onzinmaatregel: ik snap niet wat we er echt mee opschieten. Ligt de prioriteit van de VVD tegenwoordig bij dit soort dingen?
Dat is nu het neoliberalisme van de vvd.
quote:

li·be·raal
1 een zo gering mogelijke overheidsbemoeienis met het maatschappelijk leven voorstaand
2 ruimdenkend
3 niet orthodox op met name kerkelijk gebied
1 Nog meer overheids bemoeienis.
2 Lekker bekrompen denken dat het voornamelijk de stank van een joint is, terijwl de aangehaalde sigaren en sigaretten net zoveel stank veroorzaken
3 meegaan met de CU

dus alleen op punt 3 zijn ze volgens de van dale nog liberaal
pi_32696239
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:21 schreef kippenek het volgende:
Ik ga nu iets heel gervaarlijks zeggen hoor, want ik heb geen kinderen, maar ik denk dat ik liever ga hebben dat mijn kinderen eens in de week een blowtje roken dan dat ze elke dag kruipend naar het koffie-apparaat gaan. Of dat ze elke maandag met een kater op school zitten.

Zo lang je het in de hand weet te houden (en ik heb dat altijd prima gekund tijdens school en studie) is er helemaal niks mis met een blowtje op z'n tijd.
Ik ben het redelijk met je eens. Ik vind caffeine en nicotine veel "gevaarlijker" dan alcohol en cannabis. Puur omdat je er binnen no-time verslaafd aan bent en omdat het heel normaal is dat je ze beiden dagelijks in enorme hoeveelheden gebruikt (wat ook weer meewerkt aan het snel verslaafd zijn).

Ik rook daarom ook niet en drink geen koffie. Alcohol en wiet gebruik ik wel. Maar zeker niet dagelijks, verre van. En ik gebruik ook niet voordat ik moet werken, autorijden of als wat voor 'n activiteit dan ook moet doen. En ik kan makkelijk weken of maanden niets gebruiken.

Ik zie nicotine en caffiene-junkies niet zo snel weken of maanden stoppen....of niet gebruiken als ze moeten leren of werken, juist als ze dat moeten doen gaan ze gebruiken.
  woensdag 30 november 2005 @ 14:29:37 #158
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32696278
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ben het redelijk met je eens. Ik vind caffeine en nicotine veel "gevaarlijker" dan alcohol en cannabis. Puur omdat je er binnen no-time verslaafd aan bent en omdat het heel normaal is dat je ze beiden dagelijks in enorme hoeveelheden gebruikt (wat ook weer meewerkt aan het snel verslaafd zijn).

Ik rook daarom ook niet en drink geen koffie. Alcohol en wiet gebruik ik wel. Maar zeker niet dagelijks, verre van. En ik gebruik ook niet voordat ik moet werken, autorijden of als wat voor 'n activiteit dan ook moet doen. En ik kan makkelijk weken of maanden niets gebruiken.

Ik zie nicotine en caffiene-junkies niet zo snel weken of maanden stoppen....of niet gebruiken als ze moeten leren of werken, juist als ze dat moeten doen gaan ze gebruiken.
In feite zou een verbod op de gratis koffie bij Appie Heijn dus meer op z'n plek zijn. .
pi_32696299
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:29 schreef kippenek het volgende:

[..]

In feite zou een verbod op de gratis koffie bij Appie Heijn dus meer op z'n plek zijn. .
Ben je gelijk van al die hangouderen af
  woensdag 30 november 2005 @ 14:31:41 #160
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32696333
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ben je gelijk van al die hangouderen af
Ik bedoel maar, over overlast gesproken zeg!
pi_32696804
quote:
Een raar voorstel... dan mag ik dus geen jointje meer roken op Lowlands of op een concert Ik zie echt niet in wat er mis is met een jointje op straat roken?
Nou, mensen kunnen aanstoot nemen aan dit slechte gedrag.Ik zal dit uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Ik woon in een rustige wijk in Rotterdam. Er zijn hier twee grote schoolpleinen waar vroeger veel kinderen speelden. Maar de laatste jaren is het buitenspelende kinderen afgenomen. Dat komt doordat Antillianen en Marokkanen hier op bankjes en op straathoeken blowen. De ouders kunnen niet anders dan hun kinderen niet meer buiten te laten spelen.

Ik vind dit idee een goede stap in de juiste richting. Wat mij betreft kunnen ze die hap gewoon compleet verbieden. Blowen is een slecht iets. Waarom zou je het als staat in stand houden?!
pi_32696884
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:49 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Nou, mensen kunnen aanstoot nemen aan dit slechte gedrag.Ik zal dit uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Ik woon in een rustige wijk in Rotterdam. Er zijn hier twee grote schoolpleinen waar vroeger veel kinderen speelden. Maar de laatste jaren is het buitenspelende kinderen afgenomen. Dat komt doordat Antillianen en Marokkanen hier op bankjes en op straathoeken blowen. De ouders kunnen niet anders dan hun kinderen niet meer buiten te laten spelen.

Ik vind dit idee een goede stap in de juiste richting. Wat mij betreft kunnen ze die hap gewoon compleet verbieden. Blowen is een slecht iets. Waarom zou je het als staat in stand houden?!
dan zou er een blowverbod voor dat pleintje moeten komen.
nu pak je ook de 'goede' blowers die wel eens in de buitenlucht roken.
pi_32696945
Wat een onzin weer zeg.
Van de CU kan ik het nog begrijpen, die zijn tegen alle drugs.

Maar de VVD is ronduit hypocriet bezig. Sigarettenrook ruik je overal en daar hebben veel meer mensen last van, waarom dan geen verbod op gewone sigaretten in het openbaar?

En voor die enkele keer dat je in een park getrakteerd wordt op wietlucht (gewoon op straat ruik ik zelden een wietlucht, tenzij er een coffeshop in de buurt is) moet er ineens een speciale wet komen? Wat een onzin zeg!

En dat terwijl de VVD meestal dwarsligger is als het gaat om het beperken van stankoverlast door fabrieken of autoverkeer, hoe hypocriet wil je het hebben?

Goedkope "Law & Order" flinkdoenerij, meer niet.
Zou het van de LPF komen zou dit een dom proefbalonnetje genoemd worden, maar het Journaal kennende wordt dit voorstel natuurlijk weer bloedserieus genomen.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:09:11 #164
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32697395
quote:

Blowen is een slecht iets.
Welnee.
pi_32697406
Betuttelende maatregel weer hoor. Zo kan je alle activiteiten wel verbieden die in het openbaar storend zijn.

Dee politie heeft toch niets beters te doen
pi_32697523
quote:

[..]

Ik denk dat het weinig zal helpen. Samen komen doen ze toch wel, en daar is dat pleintje een geschikte plek voor. Dan steken ze de volgende keer maar een sigaret op inplaats van een joint.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:47:51 #167
521 ruby
Hell yeah!
pi_32698565
quote:
Veel zuipen is ook slecht, je volvreten met van alles en nog wat is ook slecht. Ook maar verbieden dan?

Ik ben er mee eens dat je niet overal uitgebreid moet staan stomen want niet iedereen is gecharmeerd van die lucht en daar mag je best rekening mee houden.
Maar om het nou allemaal te gaan verbieden?

Ik word er trouwens simpel van dat er figuren rondlopen die het wel allemaal geoorloofd vinden om te zuipen maar stel je voor dat iemand een blowtje rookt dan is het een schande want het is zo slecht. Lekker hypocriet.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32698608
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Rustig blowen in een afgelegen stuk natuur ofzo heb ik echt geen bezwaar tegen, maar met 'de openbare ruimte' bedoel ik eerder gewoon op straat waar veel mensen langs komen.
Daar drugs gebruiken draagt inderdaad bij aan de verloedering van het straatbeeld vind ik.
Een spuitende junk in een portiek staat ook niet mooi. En natuurlijk is een jointje véél minder erg, maar nog altijd een klein beetje erg
Overlast is altijd vervelend, of dat nu om totaal nuchtere of ontzettend stonede mensen gaat.

Maar dat aanpakken kan al gewoon, met de huidige wetgeving, daarvoor hoeft er geen wet te komen die een wietje roken in het openbaar verbied.
pi_32698682
Maar waarom moet dit opeens landelijk verboden worden terwijl het gewoon gemeentelijk geregeld kan worden? En dat gemeentelijke beleid spitst zich toe op de echte probleemgebieden. Waarom zorgt de overheid er dan niet voor dat die plekken dan gewoon beter dmv de gemeente aangepakt worden ipv iedereen er door te benadelen?
pi_32698728
quote:

[..]

Erg slim, erg slim
Nee, groep A zorgt voor overlast, groep B zorgt niet voor overlast, groep C heeft last van groep A en groep A en B moeten maar schikken in de mening van groep C....
pi_32698754
Dat blowen kan niet in het openbaar verboden worden, want het argument dat ze aanvoeren is "stankoverlast".
Dat gaat natuurlijk niet werken, dan kan je ook geen sigaar roken op straat.

Zie het al voor me, moet nederland straks massaal met Blunts(Phillie sigaren met wiet) over straat. We hebben die wet al gekraakt voordat hij is ingevoerd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32698785
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Laten ze dan gewoon de wetten die we al hebben handhaven en overlast aanpakken, dat kan en mag al namelijk, hoeft geen wietverbod in het openbaar wet voor te komen.
pi_32698885
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:54 schreef JohnDope het volgende:

Zie het al voor me, moet nederland straks massaal met Blunts(Phillie sigaren met wiet) over straat. We hebben die wet al gekraakt voordat hij is ingevoerd.
en als die blunts dan ook nog in bijvoorbeeld vanille smaak zijn dan is die stankoverlast ook meteen opgelost
pi_32698888
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:25 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Nou gossie zeg, loop je buiten ruik je in het voorbij gaan(wat om een paar seconde gaat) een vleugje wietlucht, de schade die dat je aandoet zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afschuwelijk, onmenselijk is het....
pi_32699028
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:00 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

en als die blunts dan ook nog in bijvoorbeeld vanille smaak zijn dan is die stankoverlast ook meteen opgelost
preciez

Het zijn zowat allemaal een stel kneuzen(politici)

De overlast die ze willen stoppen komt zowat allemaal voort uit alcohol in combinatie met ixteecee en of coke en of pep.

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 30-11-2005 16:10:39 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32699216
quote:

[..]

Nonses, vroeger mocht je in de trein blowen en alles, toen werd er echt veel geblowt in het openbaar en niemand die er problemen mee had.

Nu is het mode last te hebben van andere mensen, goed op andere te letten en vooral veel en veel te zeiken over alles, dat is het probleem.
pi_32699269
quote:

[..]

Erg slim, erg slim
Helemaal mee eens! Dat egoistische gedram van: wij moeten kunnen blowen op straat! Rot toch op! Zodra het verboden is, pak ik zo die joint uit je mond en druk ik m uit. Het is overlast en dat moet maar eens kappen.
pi_32699336
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:12 schreef Integrity het volgende:

pak ik zo die joint uit je mond en druk ik m uit.
Door mensen zoals jij ga je juist op straat blowen
pi_32699349
quote:

[..]

Helemaal mee eens! Dat egoistische gedram van: wij moeten kunnen blowen op straat! Rot toch op! Zodra het verboden is, pak ik zo die joint uit je mond en druk ik m uit. Het is overlast en dat moet maar eens kappen.
stel je toch niet zo aan man. wanneer en wat voor overlast heb jij er precies van?
pi_32699371
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Door mensen zoals jij ga je juist op straat blowen
Maakt me niet uit als je blowt op straat, maar als ik er last van heb en jou interesseert het niet. Dan trek ik die peuk uit je mond en druk ik m uit. Wat wil je daar verder nog op zeggen? Als het gebeurd dan doe ik het.
pi_32699434
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:15 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

stel je toch niet zo aan man. wanneer en wat voor overlast heb jij er precies van?
Het stinkt als de neten en het is gewoon asociaal. Misschien moet je ff wakker worden. Als iemand een joint rookt, dan ruik je het 5-10 meter verderop nog. Als je in een stad loopt met allemaal mensen en je vindt dat je dan een wel ff die overlast mag veroorzaken.. dan vind ik je zo'n egoistische lul dat je wat mij betreft op je nummer gezet mag worden. Als er van de wet een sanctie op wordt verleend, dan zij we er toch?
pi_32699440
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:15 schreef Integrity het volgende:

[..]

Maakt me niet uit als je blowt op straat, maar als ik er last van heb en jou interesseert het niet. Dan trek ik die peuk uit je mond en druk ik m uit. Wat wil je daar verder nog op zeggen? Als het gebeurd dan doe ik het.
Ik zie dat echt wel aankomen, je moet van goede huize komen om die blow van me af te pakken.
pi_32699442
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:15 schreef Integrity het volgende:

[..]

2 blauwe ogen staan je goed
pi_32699479
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:17 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

2 blauwe ogen staan je goed
Overlast en mishandeling, nog beter toch? Ik trek m zo uit je bek, geen probleem. Als je een keer uithaalt pak ik je arm beet en breek ik m doormidden. Grootbek
pi_32699481
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:17 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het stinkt als de neten en het is gewoon asociaal. Misschien moet je ff wakker worden. Als iemand een joint rookt, dan ruik je het 5-10 meter verderop nog. Als je in een stad loopt met allemaal mensen en je vindt dat je dan een wel ff die overlast mag veroorzaken.. dan vind ik je zo'n egoistische lul dat je wat mij betreft op je nummer gezet mag worden. Als er van de wet een sanctie op wordt verleend, dan zij we er toch?
het stinkt dus laten we het maar verbieden
pi_32699512
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zie dat echt wel aankomen, je moet van goede huize komen om die blow van me af te pakken.
2e reactie? had je je vorige reactie niet gewoon kunnen wijzigen?
pi_32699515
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:19 schreef Integrity het volgende:

[..]

Overlast en mishandeling, nog beter toch? Ik trek m zo uit je bek, geen probleem. Als je een keer uithaalt pak ik je arm beet en breek ik m doormidden. Grootbek
haha altijd leuk die internet ruzies
waarschijnlijk sta ik dan wel met een paar vrienden en durf je het sowieso niet uit mn bek te halen
pi_32699517
quote:

[..]

pi_32699540
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:19 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

het stinkt dus laten we het maar verbieden
Jij bent echt hypocriet. Zeker nooit gehoord van stankoverlast, of niet? Zodra jij bij jou thuis last hebt van stankoverlast van je buren denk je zeker ook: maakt niet uit! Moet kunnen!
pi_32699560
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vond m zelf ook wel leuk verzonnen
  woensdag 30 november 2005 @ 16:21:41 #191
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699561
Zitten die aggressieve koffiejunks nou weer te stoken? Sjees, chill, pak een blow man. Peace.

.
pi_32699573
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef kippenek het volgende:
Zitten die aggressieve koffiejunks nou weer te stoken? Sjees, chill, pak een blow man. Peace.

.
Drink geen koffie
  woensdag 30 november 2005 @ 16:23:36 #193
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699621
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:22 schreef Integrity het volgende:

[..]

Drink geen koffie
En nu al zo'n kort lontje.
pi_32699633
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:21 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jij bent echt hypocriet. Zeker nooit gehoord van stankoverlast, of niet? Zodra jij bij jou thuis last hebt van stankoverlast van je buren denk je zeker ook: maakt niet uit! Moet kunnen!
je bent dus ook voor het verbieden van sigaren?
pi_32699659
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:23 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Absoluut, vind dat ook vet asociaal. Zo iemand die een sigaar rookt in de stad waant zichzelf ook in de illusie dat, omdat hij het lekker vindt, iemand anders het ook maar lekker moet vinden.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:24:56 #196
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699665
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:23 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Of pijproken. Da's pas ranzig. .
  woensdag 30 november 2005 @ 16:25:32 #197
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699680
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:24 schreef Integrity het volgende:

[..]

Absoluut, vind dat ook vet asociaal. Zo iemand die een sigaar rookt in de stad waant zichzelf ook in de illusie dat, omdat hij het lekker vindt, iemand anders het ook maar lekker moet vinden.
Heb je nog meer wensen? Zodat we de samenleving a la Integrity kunnen creeren? Of was dit het wel zo'n beetje?
pi_32699685
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:24 schreef kippenek het volgende:

[..]

Of pijproken. Da's pas ranzig. .
Of mensen die stinken
pi_32699689
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:24 schreef Integrity het volgende:

[..]

gewoon roken stinkt ook
  woensdag 30 november 2005 @ 16:26:05 #200
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699698
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:25 schreef Integrity het volgende:

[..]

Of mensen die stinken
Iedereen moet gewoon dood! Alles is kut!!
pi_32699702
Tongen in het openbaar zou ook verboden moeten worden
pi_32699703
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:25 schreef kippenek het volgende:

[..]

Heb je nog meer wensen? Zodat we de samenleving a la Integrity kunnen creeren? Of was dit het wel zo'n beetje?
Wat denk je zelf? Trouwens, Jezus leeft nog steeds hoor
  woensdag 30 november 2005 @ 16:26:28 #203
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699718
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef kippenek het volgende:

[..]

Iedereen moet gewoon dood!
Alhoewel dat ook weer gaat stinken na een tijdje.
pi_32699719
quote:

[..]

Weet je hoe het stinkt in de stad naar die oude verrotte auto's. Reed de stad maar vol met SUV's dan had je veel minder stank overlast, buiten het feit dat die uitlaat gassen van die oude pauper auto's nog slecht zijn voor je longen ook. Soms adem ik wel eens gassen in, in de stad, dat het voelt/proeft alsof er 1 levensjaar van je afgaat.

Het ware probleem wat die nerdjes willen oplossen is overlast wat door groepjes jongeren wordt veroorzaakt. Ze denken dat ze die overlast veroorzaken onder het genot van een bloowtje(terwijl je dan 99 van de 100 keer geen zin hebt om problemen te maken).
Die jongens plegen die overlast een basis bier en vandaar uit bouwen ze uit met xtc en of coke en of pep.
pi_32699720
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Basp1 het volgende:
Tongen in het openbaar zou ook verboden moeten worden
Zullen er ook wel veel van walgen
  woensdag 30 november 2005 @ 16:26:45 #206
521 ruby
Hell yeah!
pi_32699725
quote:

[..]

Nou, jij bent anders ook wel heel stoer met je jointjes uit iemand z'n mond rukken.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_32699768
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Weet je hoe het stinkt in de stad naar die oude verrotte auto's. Reed de stad maar vol met SUV's dan had je veel minder stank overlast, buiten het feit dat die uitlaat gassen van die pauper auto's nog slecht zijn voor je longen ook. Soms adem ik wel eens gassen in, in de stad, dat het voelt/proeft alsof er 1 levensjaar van je afgaat.

Het ware probleem wat die nerdjes willen oplossen is overlast wat door groepjes jongeren wordt veroorzaakt. Ze denken dat ze die overlast veroorzaken onder het genot van een bloowtje(terwijl je dan 99 van de 100 keer geen zin hebt om problemen te maken).
Die jongens plegen die overlast een basis bier en vandaar uit bouwen ze uit met xtc en of coke en of pep.
Jij noemt een veel groter probleem op, die is zo omvangrijk dat je er beter ff een topic over kunt openen. De wereld wordt vergast door een massa, de kracht ligt bij het individu.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:28:08 #208
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699772
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef ruby het volgende:

[..]

Nou, jij bent anders ook wel heel stoer met je jointjes uit iemand z'n mond rukken.
Door dit soort mensen worden er wel eens stille tochten georganiseerd denk ik wel eens. "Het was zo'n aardige jongen, maar opeens stond -ie met een Uzi in het kantoor!" .
pi_32699793
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zullen er ook wel veel van walgen
maar moet gewoon kunnen
pi_32699794
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef ruby het volgende:

[..]

Ja ff de boel ophitsen, vin'k leuk
pi_32699823
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:28 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

maar moet gewoon kunnen
Zijn de meningen over verdeelt, ik heb er zelf ook geen last van
  woensdag 30 november 2005 @ 16:30:06 #212
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699844
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:29 schreef Integrity het volgende:

[..]

Maar als je er wel last van zou hebben, zou het verboden moeten worden, right?
pi_32699851
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:29 schreef Integrity het volgende:

[..]

maar het zou toch belachelijk zijn als het verboden wordt simpelweg omdat bepaalde mensen het niet vinden kunnen?
pi_32699859
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:28 schreef kippenek het volgende:

[..]

Door dit soort mensen worden er wel eens stille tochten georganiseerd denk ik wel eens. "Het was zo'n aardige jongen, maar opeens stond -ie met een Uzi in het kantoor!" .
Jep en door het geblow ga je op zo'n manier denken dat de wereld sluitend is en dat je alles wat er in de wereld gebeurd kunt bevatten. Maar zoals ik al zei: ik vind het leuk om de boel op te hitsen. Moet je kijken wat een reacties
pi_32699885
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:28 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ja ff de boel ophitsen, vin'k leuk
Eerlijk dat jij het tenminste eerlijk zegt, respect.

Maargoed de instelling die jij hebt, die instelling hebben krakers && radicale milieu activisten ook. Het kan hun helemaal niks schelen wat voor reden ze hebben om te rellen, als ze maar kunnen rellen.
hoor je ook ergens bij of ben je een loner?
pi_32699893
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:30 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jep en door het geblow ga je op zo'n manier denken dat de wereld sluitend is en dat je alles wat er in de wereld gebeurd kunt bevatten. Maar zoals ik al zei: ik vind het leuk om de boel op te hitsen. Moet je kijken wat een reacties
vind je het gek met zo'n mening.
maar ok, ik zal niet meer op je reageren aangezien je toch alleen maar zit te stoken.
pi_32699898
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Weet je hoe het stinkt in de stad naar die oude verrotte auto's. Reed de stad maar vol met SUV's dan had je veel minder stank overlast, buiten het feit dat die uitlaat gassen van die oude pauper auto's nog slecht zijn voor je longen ook. Soms adem ik wel eens gassen in, in de stad, dat het voelt/proeft alsof er 1 levensjaar van je afgaat.
Dan moet je voor de gein eens langs een autobus gaan fietsen, van die uitlaatlucht gaan er nog wel meer jaren door de slechte dieselverbranding van je leven verloren.

Alle reuk moeten we denk ik ook maar gaan verbieden, mischien zou het dan beter zijn om bij eidereen preventief het reukorgaan te laten blokkeren.

Ook grassen en struiken die hooikoorts veroorzaken moeten we maar gaan verbieden.
pi_32699904
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:30 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

maar het zou toch belachelijk zijn als het verboden wordt simpelweg omdat bepaalde mensen het niet vinden kunnen?
Democratie, stem van de meerderheid. In dit geval stem van de gekozen meerderheid. Ik zeg wat ik vind en dat moet kunnen, dat mensen daarover vallen zegt alleen maar iets over in hoeverre zij respect kunnen opbrengen voor de mening van iemand anders die niet aansluit op die van hun. Dat vind ik zelf gevaarlijker dan iemand die op straat loopt te blowen of op een chatbox de boel wat op loopt te hitsen.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:32:28 #219
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32699915
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:30 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Als het ten Oosten van ons gebeurd noemen we dat een achterlijke cultuur.
pi_32699939
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moet je voor de gein eens langs een autobus gaan fietsen, van die uitlaatlucht gaan er nog wel meer jaren door de slechte dieselverbranding van je leven verloren.

Alle reuk moeten we denk ik ook maar gaan verbieden, mischien zou het dan beter zijn om bij eidereen preventief het reukorgaan te laten blokkeren.

Ook grassen en struiken die hooikoorts veroorzaken moeten we maar gaan verbieden.
Ik ben het eens met die uitlaatgassen, ik ben het niet eens met dat hooikoorts verhaal. Dat hooikoortsverhaal is iets vervelends dat bij jezelf ligt en die uitlaatgassen, daar kunnen we wat aan doen.
pi_32699975
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:32 schreef kippenek het volgende:

[..]

Als het ten Oosten van ons gebeurd noemen we dat een achterlijke cultuur.
Das ook geen respect tonen voor de cultuur van een ander
pi_32700027
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:33 schreef Integrity het volgende:

[......] en die uitlaatgassen, daar kunnen we wat aan doen.
Inderdaad iedereen verplichten tot het weg doen van auto's ouder dan bouwjaar 1990 en kortingen geven op schone auto's bijvoorbeeld de SUV's
  woensdag 30 november 2005 @ 16:36:41 #223
13462 BansheeBoy
pi_32700039
Het gaat de goede kant op. Het beleid wordt geheel afgestemd op mijn wensen, mooi.

Essay: De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding

²

[ Bericht 23% gewijzigd door BansheeBoy op 30-11-2005 16:37:08 (Nutella was op!) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_32700053
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Inderdaad iedereen verplichten tot het weg doen van auto's ouder dan 1990 en kortingen geven op schone auto's bijvoorbeeld de SUV's
Ik zit zelf te denken aan andere verbrandingsmethoden, maar goed. De economie loopt op olie, dus doe er maar eens wat aan
pi_32700088
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:33 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik ben het eens met die uitlaatgassen, ik ben het niet eens met dat hooikoorts verhaal. Dat hooikoortsverhaal is iets vervelends dat bij jezelf ligt en die uitlaatgassen, daar kunnen we wat aan doen.
Door die grassen uit nederland te verbannen zal er toch een heel stuk minder pollen geproduceerd worden waardoor minder mensen last hebben van hun hooikoorts. Aangezien we weten dat de allergieen en andere ziektes die ontstaan door in een te proper milieu te leven sterk aan het toenemen zijn. En dan hebben we tenminste ook een nuttige tijdsbesteding voor de werkelozen die we aan het werk willen krijgen
pi_32700091
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik zit zelf te denken aan andere verbrandingsmethoden, maar goed. De economie loopt op olie, dus doe er maar eens wat aan
je bedoelt zeker waterstof?
Ik snap inderdaad niet dat we niet op water rijden. Maar zolang dat niet gebeurt hetgeen doen wat ik net zei.
pi_32700162
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

je bedoelt zeker waterstof?
Ik snap inderdaad niet dat we niet op water rijden. Maar zolang dat niet gebeurt hetgeen doen wat ik net zei.
Kan ik je wel vertellen hoor, in essentie een grote groep egoisten die hun eigen belangen in de wereld willen behouden, namelijk hun zuurverdiende geld door olie.
pi_32700272
quote:

[..]

Neem een blowtje joh, wordt je een stuk relaxder van, is wel nodig zo te lezen
pi_32700309
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Integrity het volgende:

[..]

Kan ik je wel vertellen hoor, in essentie een grote groep egoisten die hun eigen belangen in de wereld willen behouden, namelijk hun zuurverdiende geld door olie.
Je bent als individuele professor toch niet afhankelijk van de elite. Als jij wat goeds bedenkt en ontwikkelt en het werkt ook goed in de praktijk, dan stap je daar toch op over.
Ik denk dat je wel een hoop moet investeren in beveiliging want een hoop mensen zullen je dood willen hebben als ze er 1 keer lucht van krijgen. Of zijn ze allemaal al 'spontaan' overleden(aangezien er nog geen auto's op waterstof rond rijden)?
pi_32700358
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je bent als individuele professor toch niet afhankelijk van de elite. Als jij wat goeds bedenkt en ontwikkelt en het werkt ook goed in de praktijk, dan stap je daar toch op over.
Ik denk dat je wel een hoop moet investeren in beveiliging want een hoop mensen zullen je dood willen hebben als ze er 1 keer lucht van krijgen. Of zijn ze allemaal al spontaan overleden? Ik bedoel we kunnen ook naar de maanvliegen.
Het draait niet alleen om intelligentie, ook om macht. Als je geen geld voor iets hebt, dan heb je geen poot om op te staan.
pi_32700443
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:46 schreef Integrity het volgende:

[..]

Het draait niet alleen om intelligentie, ook om macht. Als je geen geld voor iets hebt, dan heb je geen poot om op te staan.
Zoveel hoeft het niet te kosten en als jij een goed plan hebt, staan de investeerders in de rij voor je.
pi_32700494
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoveel hoeft het niet te kosten en als jij een goed plan hebt, staan de investeerders in de rij voor je.
Ik studeer commerciele economie, grapjas. Zo werkt het niet zoals jij het zegt, je moet maar net een investeerder kunnen vinden. De 1e investeerder is toch al gauw een bekende of de bank. Investeren heeft ook nog een keer te maken met vertrouwen.

Marketing is ook een belangrijk onderdeel van welslagen en dat vak is wel zo subjectief
pi_32700614
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:50 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik studeer commerciele economie, grapjas. Zo werkt het niet zoals jij het zegt, je moet maar net een investeerder kunnen vinden. De 1e investeerder is toch al gauw een bekende of de bank. Investeren heeft ook nog een keer te maken met vertrouwen.
Ik heb niet veel verstand van scheikunde, maar ik weet sowieso dat waterstof makkelijk is om te maken. Voor een uitvinder/professor moet het het echt wel te doen zijn zo'n auto ontwerpen/ontwikkelen. En jij als commerciele econoom weet ook dat als een plan theoretisch perfect is het niet zo ingewikkeld is om investeerders te vinden, want het is een goudmijn.
pi_32700702
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb niet veel verstand van scheikunde, maar ik weet sowieso dat waterstof makkelijk is om te maken. Voor een uitvinder/professor moet het het echt wel te doen zijn zo'n auto ontwerpen/ontwikkelen. En jij als commerciele econoom weet ook dat als een plan theoretisch perfect is het niet zo ingewikkeld is om investeerders te vinden, want het is een goudmijn.
Ik begeef me nu op glad ijs. Ik geloof dat het allang mogelijk is, maar dat het gewoon niet op de markt gebracht is. Er zijn teveel belangen in de olieindustrie. Denk aan investeerders, benzinepompen, arbeiders, complete overheden die hieraan verdienen en wellicht zelf humanitaire hulp als olie overbodig was. Denk je eens in wat de gevolgen zijn voor het middenoosten, die zijn afhankelijk van olie (praktisch). Over 30-40 jaar is de olie op.
  woensdag 30 november 2005 @ 16:58:44 #235
13462 BansheeBoy
pi_32700738
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Blowen heeft de samenleving juist verziekt, kijk naar de resultaten: Pim Fortuin, Theo van G. Katja Schuurman, Akkersloot. We gaan zwaar achteruit man.

²
pi_32700783
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Blowen heeft de samenleving juist verziekt, kijk naar de resultaten: Pim Fortuin, Theo van G. Katja Schuurman, Akkersloot. We gaan zwaar achteruit man.

²
Ik ben het met je eens dat drugs niet goed zijn voor veel mensen en sommige mensen kunnen er wel goed mee omgaan, denk ik. Maar wat je nu zegt slaat kant noch wal, lekkere relnicht van me.
pi_32700894
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:57 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik begeef me nu op glad ijs. Ik geloof dat het allang mogelijk is, maar dat het gewoon niet op de markt gebracht is. Er zijn teveel belangen in de olieindustrie. Denk aan investeerders, benzinepompen, arbeiders, complete overheden die hieraan verdienen en wellicht zelf humanitaire hulp als olie overbodig was. Denk je eens in wat de gevolgen zijn voor het middenoosten, die zijn afhankelijk van olie (praktisch). Over 30-40 jaar is de olie op.
Dat klopt ben ik met je eens, de gevolgen zijn ongekend groot, daarom zei ik al, wanneer je dit op de markt gaat brengen moet je erg veel in beveiliging investeren, laten we zeggen dat een klein prive leger geen overbodige luxe is.......

Met zo'n auto helpen we misschien de elite langzaam naar de klote, maar de burger bewijzen we een dienst, want wie wil er niet een auto op waterstof?
We moeten kiezen tussen de elite en de burger, dan is de keus snel gemaakt lijkt mij.
pi_32700924
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Als iedereen op deze wereld zou blowen (met mate) dan zou het een heel stuk leuker zijn, sterker nog, ik pleit voor vloeibare xtc in het drinkwater om oorlog in de wereld te verkomen
pi_32700931
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat klopt ben ik met je eens, de gevolgen zijn ongekend groot, daarom zei ik al, wanneer je dit op de markt gaat brengen moet je erg veel in beveiliging investeren, laten we zeggen dat een klein prive leger geen overbodige luxe is.......

Met zo'n auto helpen we misschien de elite langzaam naar de klote, maar de burger bewijzen we een dienst, want wie wil er niet een auto op waterstof?
We moeten kiezen tussen de elite en de burger, dan is de keus snel gemaakt lijkt mij.
Ik denk dat timing een grote rol speelt. Zodra de massa overstag gaat, heb je vrij spel
  woensdag 30 november 2005 @ 17:05:18 #240
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32700959
quote:

[..]

Blowen is slecht, dus drinken is ook slecht, sex hebben is slecht en pervers, je gaat ervan naar de hel, buiten lopen in de stinkende uitlaatgassen is ook slecht, uitgaan naar een discotheek is slecht, tv kijken is slecht, computeren is slecht... ga jij maar in een hoekje zitten niksen dan, let wel op je houding want een kromme rug is ook slecht

Zolang er met mate gebruik van wordt gemaakt is niks slecht, dus het is een kutexcuus...
pi_32700986
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:04 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik denk dat timing een grote rol speelt. Zodra de massa overstag gaat, heb je vrij spel
Ik zou bij god niet weten wie het allemaal kunstmatig in stand houdt, misschien de 3de wereld orde
  woensdag 30 november 2005 @ 17:06:21 #242
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32700997
quote:

[..]

Als jij dat vindt, dan zou ik volgens jouw regels iedere dag minstents 30 irritante, overlastveroorzakende mensen in elkaar moeten slaan... om verschillende redenen

Je veroorzaakt zelf zeker nooit overlast? Je bent zeker een voorbeeldig kindje?
pi_32701091
Goed zo! Dan staan die jongetjes van 12-13 jaar tenminste niet meer boven voor metrostation Dijkzigt (Rotterdam) te blowen!!! Is zwaar irritant, vooral voor de patienten die van het ziekenhuis vandaan komen!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  woensdag 30 november 2005 @ 17:09:14 #244
13462 BansheeBoy
pi_32701095
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Als iedereen op deze wereld zou blowen (met mate) dan zou het een heel stuk leuker zijn, sterker nog, ik pleit voor vloeibare xtc in het drinkwater om oorlog in de wereld te verkomen
Lees mijn literatuur eens.

²
pi_32701173
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Lees mijn literatuur eens.

²
Hé, hash is Marokkaans cultureel erfgoed. Moet jij geen voorstander zijn?
pi_32701347
quote:

[..]

Erg slim, erg slim
Groep A bestaat uit 1.000.000 mensen
Groep B bestaat ui 250.000 mensen.

IDD erg slim!
  woensdag 30 november 2005 @ 17:18:04 #247
13462 BansheeBoy
pi_32701387
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hé, hash is Marokkaans cultureel erfgoed. Moet jij geen voorstander zijn?
Ik zie enkel nadeel in bedwelmende middelen, ik ben een felle tegenstander. Ik zou ook graag zien dat alcohol verboden werd:

Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !

²
pi_32701497
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie enkel nadeel in bedwelmende middelen, ik ben een felle tegenstander. Ik zou ook graag zien dat alcohol verboden werd:

²
Voor verboden heb je wel draagvlak nodig natuurlijk, hoe denk je dat te gaan bereiken?
pi_32701639
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:39 schreef ACT-F het volgende:

Geen sigaretten
Geen uitlaatgassen
Geen schoorstenen
Geen frietlucht
Geen vislucht
Geen deo
Geen gierlucht
Geen zweetlucht
Is wel een punt. Staat de lucht van blowen in de ergeernis top-10 ofzo? We hebben de slechtse lucht van de wereld. Het meest ongezond. Je hoort daar nooot iets over. Alleen, ''het is wachten op europa''. ''We hebben natuurlijke enerie bronnen''. Maar hoe schadelijk is het voor de gehele bevolking alle uitlaatgassen. Vele malen schadelijker dan de de wietlucht.
Overlast aanpakken is prima, maar verslaafden blijven het toch doen. voor hanggroep jongeren is het alleen maar een grote uitdaging, diegene die nauwelijks overlast veroorzaakt is uiteindelijk het grootste slachtoffer. En wat hebben we dan bereikt.Niets, de verslaafden zijn er nog, de hangriep jongeren veroorzaken nog overlast alleen iemand die het een keer voor het genot wil doen( en zich moreel gezien zch meer antrekt van een wet dan de andere groepen, zijn de dupe. Nou ebn ik zelf jongeren, maar ik weet niet welke deskundige heeft bedacht dat et de hangroepjongeren probleem zou beperken.

Ik snap niet waarom het kabinet er niet een veel omvattener beleid va maakt om de lucht schoner te krijgen en het zoeken naar alternatievie energiebronnen. van het onnivatieplatform hoor je ook niks. af en toe een stuk papaier waarmee in de praktijk niemand wat kan.Volgens mij is de luchtvervuiling en het energievraagstuk een veel groter probleem dan dan het probleem van de wiet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 30 november 2005 @ 17:27:51 #250
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32701661
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:09 schreef Demophon het volgende:
Goed zo! Dan staan die jongetjes van 12-13 jaar tenminste niet meer boven voor metrostation Dijkzigt (Rotterdam) te blowen!!! Is zwaar irritant, vooral voor de patienten die van het ziekenhuis vandaan komen!
Okay, dan gaan ze vanaf nu staan roken. Zelfde jongens, zelfde plek.

En dan?
pi_32701724
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:06 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als jij dat vindt, dan zou ik volgens jouw regels iedere dag minstents 30 irritante, overlastveroorzakende mensen in elkaar moeten slaan... om verschillende redenen

Je veroorzaakt zelf zeker nooit overlast? Je bent zeker een voorbeeldig kindje?
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen, of niet? Ik heb al 2 keer gezegd dat ik dat heb gezegd om de boel op te hitsen. Hoe dom kun je zijn? Eerst lezen, dan lullen
pi_32701748
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

En je punt is?
pi_32701901
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zou bij god niet weten wie het allemaal kunstmatig in stand houdt, misschien de 3de wereld orde
Zoveel mensen dat het verhaal heel erg complex wordt. Je kunt het terugbrengen naar de keuze van het individu en dat in samenhang zien met kiezen voor het juiste. Dan heb je ook nog de keuzes die een individu maakt uit noodzaak of waarvan de consequenties niet vooruit bekeken kunnen worden. Vermenigvuldig die individuen met het aantal belanghebbenden en je hebt een lekker complex verhaal.
pi_32701953
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:57 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik begeef me nu op glad ijs. Ik geloof dat het allang mogelijk is, maar dat het gewoon niet op de markt gebracht is. Er zijn teveel belangen in de olieindustrie.
Het valt best wel mee de shell is druk aan het experimenteren op ijsland met waterstof.
http://noorderlicht.vpro.nl/dossiers/11867650/
pi_32702014
Volgens mij mocht blowen in het openbaar toch al niet? Ik dacht altijd dat het alleen maar thuis of in de shop mocht..

Ach anyway.. hier hebben we toch geen politie
pi_32702203
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:41 schreef Uddel het volgende:
Volgens mij mocht blowen in het openbaar toch al niet? Ik dacht altijd dat het alleen maar thuis of in de shop mocht..
Zoiets staat me ook bij.
quote:
Ach anyway.. hier hebben we toch geen politie
Idd
  woensdag 30 november 2005 @ 18:10:38 #257
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32702828
Belachelijk voorstel. Pak mensen aan als ze overlast veroorzaken met wat dan ook.
Maar denken ze nu echt dat hangjongeren gaan denken: "Ok, ik mag niet meer op straat blowen, ik stop nu ook maar met het intimideren van voorbijgangers?"

Intimidatie is nl een veel groter probleem.

Ik zal nog steeds in het park en op het strand een jointje roken, een beetje weg van de mensen zodat niemand er last van heeft...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:27:58 #258
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32703296
Nederland , Het land van de zwaarste vervuilde lucht ter wereld en stijgende armoede en wat doet de overheid.. een paar levensgenieters de schuld geven dat zij nare luchtjes verspreidden en de boel doen verloederen..

en dan willen diezelfde hoeren ook nog de prostitutie in amsterdam afschaffen..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32704022
Goed van de kamer, dat zal die gothics leren
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32704283
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:27 schreef Fonkmeistah het volgende:
Nederland , Het land van de zwaarste vervuilde lucht ter wereld en stijgende armoede en wat doet de overheid.. een paar levensgenieters de schuld geven dat zij nare luchtjes verspreidden en de boel doen verloederen..
Wees blij dat ze dat blowen dan alvast aanpaken. Doen ze eens wat goeds is er weer geklaag...
Wie dit leest is gek
pi_32704628
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:09 schreef Demophon het volgende:
Jongetjes van die leeftijd mogen helemaal niet in het bezit zijn van wiet, kan dus al aangepakt worden zonder het helemaal te verbieden.
pi_32704758
waarom gaat balkenende 2 niet gewoon weg.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32705035
quote:
Is vrij simpel te doen. Ik bepaal zelf wel wat ik doe en daar heb ik van niemand toestemming voor nodig. Al helemaal niet van jou.

Als jij last hebt van m'n wiet lucht (op straat n.b.! wat een vreselijke hel moet dat voor je zijn!) heb je gewoon effe pech. Tandjes op elkaar, je slaat jezelf er wel door heen. Als jij veel parfum ophebt, heb ik effe pech... zelfde verhaal.

Leven en laten leven betekent niet alles waar je last van hebt verbieden en dan zeggen 'jahaaaaa... want ik heb daar last van' Het betekent ook bepaalde dingen relativeren en accepteren.

Maar weinigen in dit land schijnen dat te begrijpen.

Voer maar door, ik doe lekker m'n dingetje waar en wanneer ik er zin in heb.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_32705122
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

voor politieke 'dissidenten' ietsie pietsie minder gezellig, dat wel.

Beetje fascistische trekjes heb jij he? Toch vreemd, verder lijk je me een vrij normaal persoon die dingen vrij aardig kan inschatten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_32705575
Ik vind een jointje eerlijk gezegd minder vies ruiken dat die stinksigaren die je oude mannetjes ziet paffen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32705706
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:

Leven en laten leven betekent niet alles waar je last van hebt verbieden en dan zeggen 'jahaaaaa... want ik heb daar last van' Het betekent ook bepaalde dingen relativeren en accepteren.
Je leeft nou eenmaal met anderen in een land en dat betekent niet dat je klakkeloos alles kunt doen waar je zin in hebt.

Inderdaad niet alles verbieden maar je hebt wel met anderen te maken: ook dat zul je moeten accepteren en vervolgens relativeren
pi_32705775
Weekers (vvd) : liberaal zijn mag, als je het maar binnen doet. Oftewel, doe alsof je thuis bent
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 30 november 2005 @ 19:58:16 #268
45206 Pietverdriet
pi_32706163
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Je leeft nou eenmaal met anderen in een land en dat betekent niet dat je klakkeloos alles kunt doen waar je zin in hebt.
Heb jij SCH zijn account gekidnapped`?
pi_32706296
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jij SCH zijn account gekidnapped`?
Ik ben met een knapperd mee naar huis gegaan en na gedane arbeid is hij douchen. Zijn compu stond aan. Heet ie SCH? Tegen mij zei hij heel wat anders. Volgens mij had ie wel veel geblowed
pi_32706503
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad niet alles verbieden maar je hebt wel met anderen te maken: ook dat zul je moeten accepteren en vervolgens relativeren
Idd, je hebt ook met anderen te maken, dus ok met mensen die lekker buiten van hun wietje willen kunnen genieten.

Dus als de wietrokers er rekening mee houden dat mensen het vervelend kunnen vinden en drukkere plaatsen mijden om lekker buiten te roken.
Dan zou het fijn zijn als de mensen die dat wiet roken maar niks vinden en vinden stinken niet zeuren als de wietroker zijn wietje buiten rookt op een niet zo'n drukke plaats.

Klaar zijn we, wietroker blij, anti wieter geen last van wiet.

Geen verbod voor nodig, gewoon overlast aanpakken.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:21:07 #271
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32706906
Dat gejank de hele tijd...
'JamaarikstoormeeraanEnikkeniemanddieerooklastvanheeftBoehoesnottersnif'

Als je een lijst zou opstellen van dingen waar we ons zo nu en dan aan storen in het openbaar-
en we zouden het vervolgens vertalen naar de wet, dan zou dat betekenen dat niemand zich ooit nog op straat mag vertonen.

Wees liever blij dat je in een land woont waar tenminste nog het een en ander mag...
...dass wir fliegen.
pi_32707207
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Idd, je hebt ook met anderen te maken, dus ok met mensen die lekker buiten van hun wietje willen kunnen genieten.

Dus als de wietrokers er rekening mee houden dat mensen het vervelend kunnen vinden en drukkere plaatsen mijden om lekker buiten te roken.
Dan zou het fijn zijn als de mensen die dat wiet roken maar niks vinden en vinden stinken niet zeuren als de wietroker zijn wietje buiten rookt op een niet zo'n drukke plaats.

Klaar zijn we, wietroker blij, anti wieter geen last van wiet.

Geen verbod voor nodig, gewoon overlast aanpakken.
Wietrokers zijn gemiddeld genomen nou niet bepaald mensen met de allerfijnste en omgangsvormen en de allergrootste empathie. Ik heb weinig op met die stinkdozen en met mensen die zoveel genot zoeken buiten zichzelf. Dus zoek inderdaad maar een rustig plekje op, je eigen huis bijvoorbeeld
pi_32707293
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wietrokers zijn gemiddeld genomen nou niet bepaald mensen met de allerfijnste en omgangsvormen en de allergrootste empathie.
Ik ook van jou
  woensdag 30 november 2005 @ 20:32:47 #274
45206 Pietverdriet
pi_32707298
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben met een knapperd mee naar huis gegaan en na gedane arbeid is hij douchen. Zijn compu stond aan. Heet ie SCH? Tegen mij zei hij heel wat anders. Volgens mij had ie wel veel geblowed
Ah, SCH is dus geen top
pi_32707467
quote:

[..]

Wietrokers zijn gemiddeld genomen nou niet bepaald mensen met de allerfijnste en omgangsvormen en de allergrootste empathie. Ik heb weinig op met die stinkdozen en met mensen die zoveel genot zoeken buiten zichzelf. Dus zoek inderdaad maar een rustig plekje op, je eigen huis bijvoorbeeld
Wat een onzin zeg....

Ken vele wietrokers, ben er zelf ook 1 van en weet juist dat ze erg sociaal zijn(teveel gezegd natuurlijk, lang niet allemaal zijn even lief), veel emphatie hebben(kijk alleen eens naar de hippie's!!!!!!!) en met de omgangsvormen van die mensen is helemaal niets mis.

Ken wietrokers met eigen bedrijven, ken wietrokers met een doodnormale baan, van alles, ken alleen geen wietrokers die voldoen aan jouw beschrijving, wel mensen die alcohol drinken en die snerterig goed passen in jouw beschrijving, weet je zeker dat je je daarmee niet vergist?
pi_32707625
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg....

Ken vele wietrokers, ben er zelf ook 1 van en weet juist dat ze erg sociaal zijn(teveel gezegd natuurlijk, lang niet allemaal zijn even lief), veel emphatie hebben(kijk alleen eens naar de hippie's!!!!!!!) en met de omgangsvormen van die mensen is helemaal niets mis.

Ken wietrokers met eigen bedrijven, ken wietrokers met een doodnormale baan, van alles, ken alleen geen wietrokers die voldoen aan jouw beschrijving, wel mensen die alcohol drinken en die snerterig goed passen in jouw beschrijving, weet je zeker dat je je daarmee niet vergist?
Mensen die veel alcohol nuttigen vallen ook onder die omschrijving.

Ik heb niks op met drugs erodrome, ook niet met alcohol, da's van het zelfde laken een pak.

Ik chargeer wat maar dat komt omdat jij het zo verheerlijkt en doet alsof het zo volstrekt normaal is. Het is natuurlijk toch een manier om gevoelens te onderdrukken.
pi_32707646
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, SCH is dus geen top
Kan je dat uit dat stukje concluderen? Maar het is een oneven week.... dus
pi_32707886
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Mensen die veel alcohol nuttigen vallen ook onder die omschrijving.

Ik heb niks op met drugs erodrome, ook niet met alcohol, da's van het zelfde laken een pak.

Ik chargeer wat maar dat komt omdat jij het zo verheerlijkt en doet alsof het zo volstrekt normaal is. Het is natuurlijk toch een manier om gevoelens te onderdrukken.
Nope, het is gewoon lekker zo af en toe...

Als jij wat lekkers eet doe je dat toch ook niet om gevoelens te onderdrukken, want ja he, er zijn zat mensen die eten om emotie's te onderdrukken....

Ik verheerliijk niets, jij hoeft niet te blowen, als jij dat niet wil doe je dat dus lekker niet, ik wil het wel en doe het dan ook, ook in het openbaar, met de kanttekening erbij dat ik het niet op drukke plaatsen zal doen en overlast zal veroorzaken.
Maar aan de andere kant wil ik dus ook geen gezeur aan mijn hoofd als ik op mijn lekkere rustige plekje mijn eigen ding zit te doen, basta.
pi_32708126
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:39 schreef ACT-F het volgende:

Geen sigaretten
Geen uitlaatgassen
Geen schoorstenen
Geen frietlucht
Geen vislucht
Geen deo
Geen gierlucht
Geen zweetlucht
De geur van versgebakken brood is in ieder geval taboe tegenwoordig. Gelukkig maar, ik heb nog steeds trauma's uit m'n jeugd. Als je 's ochtends naar school fietste viel je bijna van je fiets. Levensgevaarlijke situaties.

Verbod op zweetlucht en andere lichaamsgeuren vind ik een goeie. Regelmatig sta ik ervan te kijken dat mensen niet doorhebben dat ze enorm rieken. Uit oksel, schoen of mond spreekt de nonverbale communicatie. Misschien moet de overheid verplichten dat iedereen 's ochtends z'n tong ook poetst, de okselharen wegscheert en gezond schoeisel aantrekt.

Zonder gekheid, wie wil blowen/drinken/vrijen op straat gaat z'n gang maar, als het maar geen overlast betekent. Plassen doe je maar op een toilet of ver achterin de bosjes. Dat laatste mag wat mij betreft ook voor huisdieren gelden, maar dat is off topic.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:58:30 #280
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32708247
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:42 schreef SCH het volgende:

Het is natuurlijk toch een manier om gevoelens te onderdrukken.
Rrrrrrright. Als blowen iets niet doet, is het wel gevoelens onderdrukken. Bij normaal gebruik dan. Ooit wel eens een lachbui meegemaakt tijdens het blowen? Dodelijk! .
pi_32710646
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:09 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

Prima voorstel, hopelijk gaan ze het in Amsterdam Centrum wel afdwingen. Ik krijg een staart van al die blowende toeristen.
pi_32710908
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:58 schreef kippenek het volgende:

[..]

Rrrrrrright. Als blowen iets niet doet, is het wel gevoelens onderdrukken. Bij normaal gebruik dan. Ooit wel eens een lachbui meegemaakt tijdens het blowen? Dodelijk! .
Ach kom, als je mensen kent die echt redelijk veel blowen - zeg maar een paar keer per week dan moet je weten dat het wat afstompend en onderdrukkend werkt. Ik ben geen bestrijder hoor maar ik heb er gewoon niet zoveel mee en snap niet waarom mensen die dat niet om gezondheidsredenen hoeven doen, zich aan dit soort dingen laven.
pi_32712121
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
>>edit:ander topic

[ Bericht 11% gewijzigd door Jed1Gam op 30-11-2005 23:16:35 ]
pi_32712983
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Beetje eenzijdige essay. De problemen die jij beschrijft hebben meer te maken met opvoeding. Door het te verbieden krijgt men juist nog meer de drang om zulke dingen te doen. (psst drooglegging vs, psst de doelloze strijdt tegen drugsgebruik in de vs).
Het gaat hier niet over droogleggen, het gaat hier over het inperken van de overlast.
pi_32713226
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over droogleggen, het gaat hier over het inperken van de overlast.
Ja was beetje offtopic
  woensdag 30 november 2005 @ 23:26:54 #286
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32713570
Wellicht is het gewoon jaloezie van de politici , ze balen er gewoon van dat ze zelf niet in de buitenlucht een jointje op kunnen steken zonder voorpagina schandaal. dus gunnen ze het anderen ook niet..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32713641
In het openbaar ruften laten ervaar ik als een grotere overlast, zullen we daar maar ook gelijk een verbod op zetten.
pi_32714159
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:28 schreef Jed1Gam het volgende:
In het openbaar ruften laten ervaar ik als een grotere overlast, zullen we daar maar ook gelijk een verbod op zetten.
De meeste mensen laten dat uit zichzelf wel, maar kennelijk vinden blowers het geen enkel probleem als anderen in die stank zitten.
pi_32715244
Het zijn zo'n stel kneuzen in de poltiek, die pennelikkertjes denken dat het leven over bureaus en kantoortijden gaat en vandaar uit met hun bizarre proefbalonnen de samenleving kunnen controllen. Controllfreaks zijn het.

Als ze de joint vinden stinken moeten ze sigaren en auto's ouder dan bouwjaar 1990 ook verbieden.
Als ze geluidsoverlast/vandalisme willen oplossen moeten ze geen blowverbod instellen, want de jongeren die overlast/vandalisme veroorzaken doen dat op een basisje bier en vandaar uit bouwen ze uit met coke en of ixteecee en of pep.
pi_32718418
quote:

[..]

Wietrokers zijn gemiddeld genomen nou niet bepaald mensen met de allerfijnste en omgangsvormen en de allergrootste empathie.
bron?
pi_32718769
quote:
Op donderdag 1 december 2005 07:48 schreef Prego het volgende:

[..]

bron?
Wonen in Amsterdam Centrum geeft je daar volop ervaring mee.
  donderdag 1 december 2005 @ 09:24:10 #292
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32719347
quote:
Op donderdag 1 december 2005 08:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wonen in Amsterdam Centrum geeft je daar volop ervaring mee.
Het is een generalisatie en daarom dus geen geldig argument... Dat mensen wiet associeren met junkies, zwervers en stinkende mensen moeten zij weten, maar ik studeer, ik heb frisse schone kleding, ik ben erg sociaal en toch blow ik....

Het argument wat je aanhaalt is hetzelfde argument als: "Islamieten zijn terroristen, kijk maar naar 9/11" en "Gothics zijn depressief, iedereen in zwarte kleding is een gothic en dus depressief" of "veel arbeidsongeschikten klussen zwart bij, dus arbeidsongeschikten zijn helemaal niet arbeidsongeschikt" of "ik zie vaak studenten in de kroeg, studenten zijn dus lui en studeren niet hard genoeg"

Je kan mensen niet een hokje proppen, hoe graag je het ook wil. Er wordt bij alles een beeld geschetst (vooral door de media). Als je nu zelf eens goed om je heen kijkt en je niet laat afleiden door geschetste beelden, zal je zien dat ieder mens uniek is, dat er soms overeenkomsten zijn maar dat dat vrijwel nooit betekend dat mensen die een overeenkomst hebben in alles overeenkomsten hebben, in dat geval zou namelijk iedereen hetzelfde zijn....
  donderdag 1 december 2005 @ 09:27:44 #293
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32719400
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom, als je mensen kent die echt redelijk veel blowen - zeg maar een paar keer per week dan moet je weten dat het wat afstompend en onderdrukkend werkt. Ik ben geen bestrijder hoor maar ik heb er gewoon niet zoveel mee en snap niet waarom mensen die dat niet om gezondheidsredenen hoeven doen, zich aan dit soort dingen laven.
Kijk eens naar het programma Spuiten en Slikken zou ik zeggen... 2 weken terug was daar Raymzter (of weet ik hoe je het schrijft), die gebruikt iedere dag wel wiet, maar in zijn geval verruimt dat juist zijn geest en is hij beter in staat om muziek te schrijven. Drugs heeft op iedereen een andere uitwerking, dus je kan niet zeggen dat het voor iedereen onderdrukkend werkt. Medicijnen hebben toch ook op iedereen een andere uitwerking? Ik noem maar even antibiotica, de pil, hooikoortsspray... enz... Je trekt dus weer conclusies voor je er uberhaupt naar gekeken hebt. En ja, het argument ik zie het in mn omgeving is dus niet geldig, want dat is selectief en subjectief
pi_32722450
Hmmmzzzz dat Raymzter zegt dat het zijn geest verruimt is heel leuk, maar van zoveel blowen wordt je echt wel anders, dat is echt een feit....

Ik ken meerdere mensen, inc mezelf die wel een periode hebben gehad waarin veel geblowd is en iedereen die een baan had en dat deed kwam er erg snel achter dat je dat toch wel moet verminderen omdat je anders niet meer functioneerd zoals je gewoon functioneerde.

Nu kan dat misschien niet zo erg zijn als je baan liedjes makan is, maar met normaal werk ga je last krijgen van het sloom worden enzo bij echt veelvuldig gebruik.

Ik vind niet dat je zulk gebruik goed moet praten, van s'ochtens to s'avonds blowen, want goed is dat gewoon niet, het blijft wel een drug, een softdrug...
  donderdag 1 december 2005 @ 17:53:01 #295
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32731548
Overmatig gebruik van iets is nooit goed, dus dat praat ik ook niet goed... alleen als je iedere dag 2 jointjes rookt is daar in mijn ogen helemaal niks mis mee
pi_32732098
en het ligt er ook aan wat je rookt natuurlijk, hasj of wiet en ook nog welke soort
pi_32732517
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:24 schreef maniack28 het volgende:

[..]

<onzin, geknipt om ruimte te besparen>
Je verwacht toch niet echt dat ik hierop ga reageren he? Ik zou zeggen, zoek eerst eens in een woordenboek op wat een generalisatie is en leg dan maar eens uit wat een generalisatie te maken heeft met ervaringsfeiten.
pi_32732749
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je verwacht toch niet echt dat ik hierop ga reageren he? Ik zou zeggen, zoek eerst eens in een woordenboek op wat een generalisatie is en leg dan maar eens uit wat een generalisatie te maken heeft met ervaringsfeiten.
als jij ervaringen hebt gehad met bepaalde mensen dan betekent het toch niet dat het voor iedereen geldt?
pi_32732804
Ik kan soms acuut misselijk worden van de geur van een voorbijschrijdend groepje blowende sujetten die weer een of ander veel te ver opgefokt nederwietje aan het roken zijn. Vooral 's morgens moet je niet aankomen met die lucht bij me.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32732848
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:44 schreef nozem het volgende:
Ik kan soms acuut misselijk worden van de geur van een voorbijschrijdend groepje blowende sujetten die weer een of ander veel te ver opgefokt nederwietje aan het roken zijn. Vooral 's morgens moet je niet aankomen met die lucht bij me.
dus laten we het maar verbieden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')