abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:46:01 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19144583
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
- door Bansheeboy -


Wat is alcohol en waarom ?
Alcohol kom je vaak tegen in alcoholische dranken zoals bv. bier en wijn. Alcohol is een goed dat bij bepaalde hoeveelheden de hersens enorm kunnnen beschadigen, een vaak voorkomend gevolg is het welbekende dronkenschap.

Ok leuk, maar wat zijn dan die problemen ?
Alcohol wordt steeds vaker gedronken door jongeren van elke leeftijd, Breezers en mixdrankjes spelen hierbij een belangrijke rol. Veel jongeren raken hieraan verslaafd en kunnen op den duur niet meer zonder, zo kunnen zij zich niet meer vertonen op bv. pyama-feestjes of zwemwedstrijden zonder in dronkenschap te verkeren.

Andere problemen zijn o.a. :

- Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol
- Jongeren verkeren in geldproblemen dankzij de aanschaf van vaak dure alcoholische dranken die vaak in no time op zijn
- Chelsea is dit seizoen geen kampioen kunnen worden van het premiership dankzij dronkenschap van een aantal spelers
- Etc.
- De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
- Verkeersongelukken die in een aantal gevallen zorgen voor blijvend letsel of leiden tot de dood

Hoe dit op te lossen dan ?
M.i. is er maar 1 oplossing, en dat is het verbieden ervan. Ik weet dat het vrijwel onmogelijk is, omdat de overheid hier natuurlijk enorm veel geld verdient aan de accijns. Toch moet er naar mijn idee wat gaan gebeuren. Dit kan zo niet verder


Laten we hier een open en eerlijk discours van maken zonder elkaar te beledigen of uit te maken voor rotte vis

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_19144604
Legendarisch die essays van BSB.

Dronken op zwemwedstrijden
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:49:24 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_19144635
Eigen verantwoordelijkheid. Goede voorlichting, in geval van verslaving/ problemen door alcohol schade/kosten op de persoon zelf verhalen. Dit duidelijk communiceren..... Problem solved
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  Admin zaterdag 15 mei 2004 @ 12:50:13 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19144649
Geniaal essay weer BSB
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 15 mei 2004 @ 12:50:54 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19144663
Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol


Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 15 mei 2004 @ 12:51:20 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19144670
Alcohol kom je vaak tegen in alcoholische dranken


Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_19144692
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:51 schreef yvonne het volgende:
Alcohol kom je vaak tegen in alcoholische dranken


En in speelgoedwinkels, op parkeerplaatsen en bovendien jaagt het de woningleegstand omhoog.
  Admin zaterdag 15 mei 2004 @ 12:53:53 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19144708
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:52 schreef Eightball het volgende:

[..]

En in speelgoedwinkels, op parkeerplaatsen en bovendien jaagt het de woningleegstand omhoog.
EN het leidt tot vreemdgaan wat weer SOA's en Alzheimer veroorzaakt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_19144754
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:53 schreef yvonne het volgende:
Alzheimer veroorzaakt
Wat er weer voor zorgt dat:
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
De cirkel is rond!
  Admin zaterdag 15 mei 2004 @ 12:57:36 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19144774
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:56 schreef Eightball het volgende:

[..]

Wat er weer voor zorgt dat:
[..]

De cirkel is rond!
Briljant!!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_19144789
Alchohol is evil !

*biertje opent*
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:03:25 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19144874
quote:
Hoe dit op te lossen dan ?
M.i. is er maar 1 oplossing, en dat is het verbieden ervan. Ik weet dat het vrijwel onmogelijk is, omdat de overheid hier natuurlijk enorm veel geld verdient aan de accijns. Toch moet er naar mijn idee wat gaan gebeuren. Dit kan zo niet verder


jaren 20 - in de VS ook geprobeerd,
gevolg: maffia werd knetterrijk van de illegale handel in drank...
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:07:54 #13
67670 Skv
Cynist.
pi_19144959
Bier is te lief!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 21:20:59 #14
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19155892
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:07 schreef Skv het volgende:
Bier is te lief!
Ok, zelfs als ik deze onzinnige retoriek serieus zou nemen, waarom dan al die ellende die staat en valt bij het gebruik van alcohol ?

Leg dat maar eens uit

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_19157963
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
...
Een aantal punten heb je wel gelijk in, maar alcohol hoeft niet echt een probleem te zijn als je weet hoe je er mee om moet gaan. Ik drink eigenlijks alleen maar in het weekend en weet wel wanneer ik genoeg heb gehad en stap dan ook over op cola, ook word ik ook niet aggeresief van alcohol. Het hoeft dus niet voor ieder persoon een probleem te zijn, alleen als je bijvoorbeeld van jezelf weet dat je er aggeresief ofzo van wordt dan moet je het niet gebruiken. Ik kan trouwens niet echt begrijpen dat iemand verslaaft raakt aan alcohol, ik kan best wel zonder als dat moet...
pi_19166780
BSBs christen?
  zondag 16 mei 2004 @ 14:16:50 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19170113
Essay??????????? Volgens mij moet je de les essay schrijven toch nog eens over doen. Dit lijkt nergens naar.
pi_19170174
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:21 schreef GewoonPim het volgende:
BSBs christen?
Ja, en ik ben Bill Gates.
Aangenaam.
  zondag 16 mei 2004 @ 15:08:23 #19
93449 HRT_team
Servare Vitas
pi_19171308
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
- door Bansheeboy -


Wat is alcohol en waarom ?
Alcohol kom je vaak tegen in alcoholische dranken zoals bv. bier en wijn. Alcohol is een goed dat bij bepaalde hoeveelheden de hersens enorm kunnnen beschadigen, een vaak voorkomend gevolg is het welbekende dronkenschap.

Ok leuk, maar wat zijn dan die problemen ?
Alcohol wordt steeds vaker gedronken door jongeren van elke leeftijd, Breezers en mixdrankjes spelen hierbij een belangrijke rol. Veel jongeren raken hieraan verslaafd en kunnen op den duur niet meer zonder, zo kunnen zij zich niet meer vertonen op bv. pyama-feestjes of zwemwedstrijden zonder in dronkenschap te verkeren.

Andere problemen zijn o.a. :

- Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol
- Jongeren verkeren in geldproblemen dankzij de aanschaf van vaak dure alcoholische dranken die vaak in no time op zijn
- Chelsea is dit seizoen geen kampioen kunnen worden van het premiership dankzij dronkenschap van een aantal spelers
- Etc.
- De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
- Verkeersongelukken die in een aantal gevallen zorgen voor blijvend letsel of leiden tot de dood

Hoe dit op te lossen dan ?
M.i. is er maar 1 oplossing, en dat is het verbieden ervan. Ik weet dat het vrijwel onmogelijk is, omdat de overheid hier natuurlijk enorm veel geld verdient aan de accijns. Toch moet er naar mijn idee wat gaan gebeuren. Dit kan zo niet verder


Laten we hier een open en eerlijk discours van maken zonder elkaar te beledigen of uit te maken voor rotte vis

Dit essay is een erg bevooroordeeld en eenzijdig verhaal.

Door allereerst al te zeggen dat alcohol een probleem is negeer je eigenlijk het werkelijke "probleem". Alcohol is niet het probleem, het zijn de mensen die het nuttigen. Denk aan de zin: Guns don't kill people, people kill people.

Ik werkte tot afgelopen donderdag in een erg populair studentencafe. Mensen drinken daar aardig wat alcoholische dranken. Zij betalen hiervoor en kiezen er dus ook voor om alcohol te nuttigen. Alhoewel een barman een "maatschappelijke verantwoordelijkheid" heeft om bij erge gevallen drank weigeren te schenken, is het nog steeds de verantwoordelijkheid van de persoon die een alcoholische drank wil kopen.

Dit in gedachten houdend is het dus niet alcohol dat een probleem is, maar de persoon die het nuttigt.

Het verbieden van een "genotsmiddel" zoals alcohol is erg kortzichtig en leidt alleen tot vele grotere maatschappelijke problemen. Denk hierbij aan de talloze voorbeelden die in de Verenigde Staten bijna dagelijkse werkelijkheid zijn. Jongeren onder de 21 jaar mogen geen alcohol drinken. Echter, dit gebeurd wel degelijk, maar dan in zulke proporties en hoeveelheden dat zij totaal letterlijk en figuurlijk zich delirium drinken.

Het is de oude stelregel waar geldt dat zodra iets wordt verboden de drang naar dit "iets" alleen maar groter wordt.

Voorlichting is een belangrijk middel om problemen te voorkomen. Nederland heeft bijvoorbeeld een erg laag aantal tienermoeders in vergelijking met landen over de hele wereld. Dit heeft alles te maken met de goede voorlichting van de Nederlandse overheid om veilig te vrijen te "promoten".

Voorlichting is dan ook het middel om jongeren te bereiken en hen te wijzen op de gevolgen van het drinken van alcoholische dranken.

HRT
"The quality, not the longevity, of one's life is what is important." - Dr. Martin Luther King Jr.
pi_19171742
BSB kun je niet wat doen aan het niveau van je gemiddelde essay? Tot nu toe zijn het slechts opsommingen van feiten en vooroordelen gebeleven.

Maar ik heb nog een vraag voor je. Ik drink nauwelijks tot niet, maar ik ben wel overspelig volgens een van je eerdere essay's. Kun je dat tegenover elkaar wegstrepen?
pi_19172210
quote:
- Jongeren worden niet meer toegelaten tot EHBO-opleidingen vanwege de verbondenheid die zij hebben met alcohol
- Chelsea is dit seizoen geen kampioen kunnen worden van het premiership dankzij dronkenschap van een aantal spelers

Laten we hier een open en eerlijk discours van maken zonder elkaar te beledigen of uit te maken voor rotte vis

De kennis-economie vervaagt vanwege de toename van jongeren met vrijwel geheel beschadigde hersens
eh gozer ga weer star trek kijken ofzo ipv essays proberen te schrijven. degene met beschadigde hersens ben jij. rotte vis :|

[ Bericht 32% gewijzigd door Chasin op 16-05-2004 15:48:44 ]
  zondag 16 mei 2004 @ 15:54:40 #22
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19172561
Alcohol!!!!
  zondag 16 mei 2004 @ 16:43:56 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19173785
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:21 schreef GewoonPim het volgende:
BSBs christen?
Nee, dat maakt mijn essay juist zo natuurgetrouw en objectief, mijn visie is gekleurd noch bevooroordeeld, en juist dat zorgt ervoor dat mijn visie sterk overkomt en zeer bruikbaar is voor overheden

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_19173889
quote:
Op zondag 16 mei 2004 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, dat maakt mijn essay juist zo natuurgetrouw en objectief, mijn visie is gekleurd noch bevooroordeeld, en juist dat zorgt ervoor dat mijn visie sterk overkomt en zeer bruikbaar is voor overheden

doe niet zo grappig man
  zondag 16 mei 2004 @ 16:50:47 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_19173953
quote:
Op zondag 16 mei 2004 16:48 schreef Chasin het volgende:

[..]

doe niet zo grappig man
Nu is het leuk geweest, niet de hele tijd off-topic posten in mijn topics, ik heb mijn naam hoog te houden. Gaarne inhoudelijk erop ingaan

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')