quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:De schadelijkheid van drugs, oorzaak en aanleiding- door Bansheeboy - Wat zijn drugs en waarom ?Stimulerend ![]()
Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker of verkoper het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Vaak voelt men zich dan tijdens bv. straatvoetbaltoernooien de organisator van het geheel, terwijl in veel gevallen hij of zij slechts een voorbijganger is of een simpele medespeler.
Dus als ik energiek en alert ben is er kans dat ik denk dat ik voorzitter ben van mijn buurtcomité?
Sjongejonge, je hebt het over het overdreven zelfvertrouwen en de grootheidswaanzin die snuivers vaak hebben, neem ik aan? Van welke planeet kom jij?
quote:
Verdovend ![]()
Hierbij krijgt de gebruiker of verkoper het effect van een roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt.
Zo kijkt men dan nooit naar het einde van "Ron's Honeymoonquiz" omdat die in het onderbewuste wordt "afgekeken".
Yep, standaard procedure: spuit in je arm en Ron op de buis! Het is tenslotte zaterdag! Je leeft maar één keer!
quote:
Bewustzijnsveranderend ![]()
Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD en andere tripmiddelen. Veel gebruikers van dit soort middelen wanen zich dan als grondlegger van belangrijke visies of theorieën, zo zijn er gebruikers geweest die dachten dat zij de daadwerkelijke grondleggers waren van de omstreden evolutie-theorie van Darwin en de zijnen.
..of je zet een cd-tje op...
quote:
Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook problemen dan ?
Ja. De problemen zijn meer dan op 2 of 3 handen te tellen. Veel jongeren maken hun opleiding niet af, oudere gebruikers komen vaak in financiële problemen en kunnen steeds moeilijker aarden in de samenleving, vaak vervallen zij in het criminele circuit en verzorgen veel overlast rond sauna's en skate-aangelegenheden. Make-up en randartikelen worden steeds schaarser omdat zwaarverslaafden dit soort artikelen als eerst ontvreemden.
En nog maar eens: van welke planeet kom jij? Kom je wel eens in een drogist? Ooit meegemaakt dat er een groot mascaratekort was ivm junkie-overlast?
quote:
Als er dan problemen zijn, hoe lossen we dit op ?
De enige manier om deze problemen die met elkaar samenhangen structureel op te lossen is een onhernoembaar wettelijk verbod op dergelijke middelen.
Je...bedoelt....een
wet tegen drugs ????? Wat revolutionair! Waarom zijn we daar niet op gekomen!? Wacht, ik heb nog een idee! Ik, ik noem het "The war on drugs". Wat? Bestaat dat al?
quote:
Zowel medisch, taalkundig als maatschappelijk is bewezen dat het gebruik van drugs zo goed als geen enkel voordeel op levert. sterker nog, het is schadelijk voor de samenleving en de werkgelegenheid die door de (kleine) criminaliteit erop achteruit gaat.
Taal-kunde. Wetenschap die de taal bestudeert... Wat dacht je, ik ruk een drielettergrepenwoord uit het woordenboek?
Okay, jouw enige "oplossing" die je aan weet te dragen is een wet die er al is? Ik zou zeggen: gebruik zelf in godsnaam eerst wat geestverruimende middelen voordat je weer iets in elkaar breit, dan bid ik ondertussen dat je nooit bij de overheid terecht komt, ok?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team