geef is een voorbeeld van zo'n inzichtsfout?quote:Op donderdag 17 november 2005 17:19 schreef Sylvana het volgende:
Net rijles gehad in de nieuwe auto, en moet zeggen, is wel wennen hoorKoppeling is wel een stuk fijner, maaar zat wel hele tijd met knipperlichten te kloten, daaronder zit nu nog hendeltje voor cruise control en daaar zat ik dus steeds aan
Les ging eigenlijk zoals altijd, vooral inzichtsfouten en fileparkeren lukte ook niet, wilde te vroeg draaien, en toen kon ik er dus nooit meer tussenHet gewone keren ging wel goed
Volgende week vrijdag weer les en hoop echt dat die inzichtsfouten er een keer uitgaan, want word er echt niet goed van
Linker rijbaan voor rechtdoor gaan staan terwijl je bij het volgende stoplicht rechts moet ??quote:Op donderdag 17 november 2005 17:21 schreef wlsandman het volgende:
[..]
geef is een voorbeeld van zo'n inzichtsfout?
Vandaag wilde ik 2 fietsers inhalen, terwijl uit tegenovergestelde richting ook fietsers kwamen. Ik dacht dat ik wel kon inhalen, maar die fietsers uit tegenovergestelde richting moesten toen helemaal voor mij op de rem, omdat ik dus toch niet kon inhalen.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:21 schreef wlsandman het volgende:
[..]
geef is een voorbeeld van zo'n inzichtsfout?
ik heb ook radio aan tijdens de les, anders is het helemaal zo saaiquote:Op donderdag 17 november 2005 17:46 schreef lambrusco_bianco het volgende:
radio aan tijdens de les?? heb dat bij beide instructeurs gehad...
Het was CBR rijswijk maar ik noem liever geen namenquote:Op donderdag 17 november 2005 17:05 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
wat een kl**tzak!!! zulke verhalen word ik echt kwaad om. het is zoooo oneerlijk daar bij het cbr. de ene slaagt omdat de examinator relaxt is, een ander zakt omdat de examinator arelaxt is.. pff. ook dat hij zegt harder harder... wat een gek.. maar een klacht indienen heeft toch geen zin. echt balen zeg![]()
hoe heette die gast? hij kwam van cbr rijswijk??
Ik kliktequote:Op donderdag 17 november 2005 18:19 schreef juliusbackpacking het volgende:
kan je natuurlijk altijd nog zijn naam op het forum knallen als je eenmaal je papiertje hebt
www.cbrmafia.nl
Wat mijn instructeur zei over de bijzondere verrichtingen, was dat het er niet zozeer om gaat of je (bij fileparkeren bv.) ook echt goed komt te staan, maar vooral dat het veilig gaat. Volgens hem was het ook bij achteruitparkeren niet zo'n ramp als je in twee vakken komt te staan, als je daarbij maar niemand hindert of ergens tegenaan rijdt. En goed blijft kijken. (Moeten beide vakken natuurlijk wel vrij zijn, want anders heb je een probleem).quote:Op donderdag 17 november 2005 17:19 schreef Sylvana het volgende:
Les ging eigenlijk zoals altijd, vooral inzichtsfouten en fileparkeren lukte ook niet, wilde te vroeg draaien, en toen kon ik er dus nooit meer tussenHet gewone keren ging wel goed
ja, dat is ook zo, maar ik had nu gewoon zo vroeg gedraaid dat ik echt niks anders kon dan gewoon weer wegrijden, en dat is nou ook weer niet de bedoeling lijkt mequote:Op donderdag 17 november 2005 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat mijn instructeur zei over de bijzondere verrichtingen, was dat het er niet zozeer om gaat of je (bij fileparkeren bv.) ook echt goed komt te staan, maar vooral dat het veilig gaat. Volgens hem was het ook bij achteruitparkeren niet zo'n ramp als je in twee vakken komt te staan, als je daarbij maar niemand hindert of ergens tegenaan rijdt. En goed blijft kijken. (Moeten beide vakken natuurlijk wel vrij zijn, want anders heb je een probleem).
Met lessen heb ik dat ook eens gehad, maar mijn instructeur vond het nog wel OK, want ik had wel goed gekeken (ik stond zowat dwars in het vak, rechterachterwiel tegen de stoeprand, rechtervoorlamp ongeveer ter hoogte van het linkerachterlicht van de auto voor me (wel met veilige tussenafstandquote:Op donderdag 17 november 2005 19:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, dat is ook zo, maar ik had nu gewoon zo vroeg gedraaid dat ik echt niks anders kon dan gewoon weer wegrijden, en dat is nou ook weer niet de bedoeling lijkt meEen beetje scheef staan is idd niet erg, als je maar goed kijkt enzo, maar helemaal niet kunnen fileparkeren is niet de bedoeling
Nee, ik zal het je nog sterker vertellen.quote:
anwb spoedcursus ja?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef Impreza_STI het volgende:
[..]
Nee, ik zal het je nog sterker vertellen.
Ik moet nog voor mijn theorie gaan ( volgende week ) en ik heb nog maar 2 rijlessen gehad![]()
Meestal staat 'ie bij ons ook zacht aan.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:46 schreef lambrusco_bianco het volgende:
radio aan tijdens de les?? heb dat bij beide instructeurs gehad...
Nope, is bij R.S.N, maar heb al een hele planning staan dus gaat allemaal goedkomen als ik teminste niet faalquote:
haha mooi!quote:Op donderdag 17 november 2005 19:55 schreef Impreza_STI het volgende:
[..]
Nope, is bij R.S.N, maar heb al een hele planning staan dus gaat allemaal goedkomen als ik teminste niet faal![]()
Die zei dat ik beter moest kjiken wanneer ik moest draaien en dat ik geen gevoel heb of ik naar de stoep ga of niet en hij zei dat ik maar weer weg moest rijden omdat het toch niet ging lukkenquote:Op donderdag 17 november 2005 19:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met lessen heb ik dat ook eens gehad, maar mijn instructeur vond het nog wel OK, want ik had wel goed gekeken (ik stond zowat dwars in het vak, rechterachterwiel tegen de stoeprand, rechtervoorlamp ongeveer ter hoogte van het linkerachterlicht van de auto voor me (wel met veilige tussenafstand))). En mijn instructeur was altijd wel erg kritisch.
En ik heb met lessen ook wel eens gehad dat ik zo ongeveer een meter vanaf de stoep kwam te staan, en dat vond 'ie ook goed. Niet goed vond hij het een keer toen ik wel precies netjes kwam te staan, maar niet goed had gekeken.
Wat zei je instructeur ervan?
Heeft hij ook uitgelegd wanneer je moet indraaien en wanneer terugdraaien?quote:Op donderdag 17 november 2005 20:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Die zei dat ik beter moest kjiken wanneer ik moest draaien en dat ik geen gevoel heb of ik naar de stoep ga of niet en hij zei dat ik maar weer weg moest rijden omdat het toch niet ging lukken
jewel, zo vaak, en normaal gaat fileparkeren wel goed, maar vandaag was ik gewoon te vroeg, eigen schuld verder hoor, volgende keer beterquote:Op donderdag 17 november 2005 20:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft hij ook uitgelegd wanneer je moet indraaien en wanneer terugdraaien?
Het belangrijkste is het kijken.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jewel, zo vaak, en normaal gaat fileparkeren wel goed, maar vandaag was ik gewoon te vroeg, eigen schuld verder hoor, volgende keer beter
Morgen afrijden dus? succesquote:Op donderdag 17 november 2005 20:07 schreef Kim456 het volgende:
[..]
haha mooi!
ik zit mezelf echt op te vreten van binnen van de zenuwen. bah, morgenvroeg! zie er echt onwijs tegenop.. terwijl ik echt nog nooit voor iets (zo) zenuwachtig geweest ben :s
veel succesquote:Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef Vogel87 het volgende:
Ik lees eigenlijk alleen mee in dit topic zonder te reageren, maar goed: morgen heb ik een TTT en ik ben erg benieuwd hoe het zal gaanHopelijk goed, zodat ik snel kan afrijden (misschien dit jaar nog wel!).
waar ging je welke snelweg op? richting utrecht op de a4? en dan afslag a13/plaspoelpolder?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:18 schreef mirelia het volgende:
[..]
Het was CBR rijswijk maar ik noem liever geen namen
Hier komen ook mensen van het CBR en die praten met collega's
Veronderstel je dat ......... dit leest en met collega x een afspraak maakt dat ik de volgende keer hoe dan ook niet mag slagen
........ weet best als hij dit leest dat het over hem gaat maar als ik ook zijn naam erbij zet dan kan ik een probleem krijgen
@ Kim....veel succes morgen. ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik
Geloof in jezelf, dat is het belangrijkste
WAAR?? goed dat die vraag niet aan mij gesteld wordt.... Meestal weet ik niet waar ik gereden heb. Ja globaal maar verder echt niet.quote:Op donderdag 17 november 2005 23:51 schreef lipje het volgende:
[..]
waar ging je welke snelweg op? richting utrecht op de a4? en dan afslag a13/plaspoelpolder?
Als je ooit een reïncarnatie papier onder je neus geschoven krijgt, NOOIT postduif aankruisenquote:Op vrijdag 18 november 2005 07:04 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
WAAR?? goed dat die vraag niet aan mij gesteld wordt.... Meestal weet ik niet waar ik gereden heb. Ja globaal maar verder echt niet.
Vanaf Den Haag de Utrechtsebaan op en daarna idd afslag 10 Plaspoelpolderquote:Op donderdag 17 november 2005 23:51 schreef lipje het volgende:
[..]
waar ging je welke snelweg op? richting utrecht op de a4? en dan afslag a13/plaspoelpolder?
op gevoel gaat het imo nog beter, zo ga je het op een gegeven moment ook doen en vergeet je die punten (ruitewisser edquote:Op donderdag 17 november 2005 20:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft hij ook uitgelegd wanneer je moet indraaien en wanneer terugdraaien?
idd, dat zei hij ook, maar dat gevoel heb ik dus nog nietquote:Op vrijdag 18 november 2005 12:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
op gevoel gaat het imo nog beter, zo ga je het op een gegeven moment ook doen en vergeet je die punten (ruitewisser ed) die je op een bepaald punt moet mikken zo.
same here, me broer wist altijd precies na rijles waar ie gereden had, hoe al die straten heten enzo, maar ik heb echt geen idee hoor, weet de route een beetje globaal, maar ga zeker niet naar straatnamen ofzo vragenquote:Op vrijdag 18 november 2005 07:04 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
WAAR?? goed dat die vraag niet aan mij gesteld wordt.... Meestal weet ik niet waar ik gereden heb. Ja globaal maar verder echt niet.
Nog bedankt, ben net terug. Vrijstellingen heb ik, maar voor de rest ging het niet zo heel voortvarend. Ik was op de snelweg vergeten op tijd richting aan te geven en zat af en toe niet goed te kijken of zo. Nou ja, weet ik in ieder geval waar ik nog op moet letten, jammer dat mijn rij-instructeur nu een maand op vakantie gaat, dus het duurt nog wel even voordat ik een definitief examen mag afleggen.quote:
Gefeliciteerd!quote:
Dan pas eerste les in het donkerquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Dadelijk weer rijles.
Eerste les na m'n mislukte examenen tevens eerste keer in het donker... ben benieuwd!
Ik heb ook nooit rijles gehad in het donker! Maar ik reed dan ook in de zomermaanden dus dan gaat het een beetje moeilijkquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dan pas eerste les in het donker![]()
Als je geslaagd was had je dus nooit les in het donker gehad en wel je rijbewijs.. oke
Ja dat is natuurlijk ook wel zo ja. In principe is het niets anders, allen zie je soms wat beter of er nou wel of niet een auto uit een blinde zijstraat komt.. alleen schrik je je af en toe kapot van die mongolen zonder licht (en ja ik fiets zelf 9 van de 10 keer zonder licht.. heb lampjes gevraagt voor sinterklaasquote:Op vrijdag 18 november 2005 18:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit rijles gehad in het donker! Maar ik reed dan ook in de zomermaanden dus dan gaat het een beetje moeilijkNu ik mijn rijbewijs heb vond ik het de eerste keer wel een beetje eng maar eigenlijk is het natuurlijk niks anders dan met licht!
LOL lachen.... zie je ooit straatnamenbordjes?? Is handig om erop te letten want daar heb je zijstraten.... zodoende lees ik veel straatnamen. Doel is dat ik over een tijd er een aantal toch opsla. Hahaha, nu zit het slechts opgeslagen in mijn KTG.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
same here, me broer wist altijd precies na rijles waar ie gereden had, hoe al die straten heten enzo, maar ik heb echt geen idee hoor, weet de route een beetje globaal, maar ga zeker niet naar straatnamen ofzo vragen
ik heb 1x om 8 uur sochtends rijles gehad en 1x ging het regenen en werd het daardoor wat schemerig, maar verder nooit in het donker gereden (en heb nu met rijbewijs wel heel vaak gereden en zeker wel veilig). maar ik vind het niet specifiek moeilijk, ik kan alleen niet zo goed tegen de lichten. alleen de lichten van de oude franse auto's (toevallig de juiste kleur geel denk ik) vind ik niet verblindend. daardoor rijd ik wel extra voorzichtig savonds maar dan vooral met inhalen enzo. dan wacht ik gewoon even tot niemand mij meer verblindtquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als je geslaagd was had je dus nooit les in het donker gehad en wel je rijbewijs.. oke
ik heb 3 van de 5 lessen in het donker gehad tot nu toe :p Is niet heel veel moeilijker vind ik, alleen is het moeilijk afstanden in te schatten van autos achter je, bijvoorbeeld als je in gaat halen op de snelweg. succes
Spannend hoorquote:Op zaterdag 19 november 2005 11:57 schreef superheist het volgende:
Woensdag mijn eerste rijlesben benieuwd of ik er wat van bak..
Hoeft niet uit te maken toch?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ik heb 3 van de 5 lessen in het donker gehad tot nu toe :p Is niet heel veel moeilijker vind ik, alleen is het moeilijk afstanden in te schatten van autos achter je, bijvoorbeeld als je in gaat halen op de snelweg. succes
Zo'n terugslag heeft iedereen wel een keer volgens mij.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
't Ging niet goed trouwens.. was m'n eerste les na m'n examen weer, nou heb het gevoel dat ik het nooit ga halen.
Was zo aan het prutsen..
Was 't m'n eerste tegenslag maar... Heb al zóveel terugslagen gehad!quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:16 schreef Vogel87 het volgende:
Zo'n terugslag heeft iedereen wel een keer volgens mij.
Mijn logica zegt juist dat ze het hele jaar streng aan doen en het eind van het jaar eventueel wat soepeler kunnen werken. Dat van die percentages snap ik trouwens niet... wat doen ze daarmee?? cbr's door het land met elkaar vergelijken?quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:16 schreef Vogel87 het volgende:
Ik zal m'n rijbewijs dit jaar waarschijnlijk niet meer halen, maar volgens iemand bij mij op voetbal moet ik daar maar blij mee zijn. Hij kwam namelijk met een eigenaardige theorie, 'van een vriend gehoord die veel bij het CBR komt', dat de examinators aan het einde van het jaar strenger zijn. Dit, omdat ze aan zogenoemde jaarquotums moeten voldoen en zodoende aan het eind van het jaar wat strenger zijn om het percentage mensen die ze hebben laten zakken een beetje gelijk te trekken met hun collega's.
Dit klonk mij nogal onwaarschijnlijk in de oren en ik schaar het dan ook maar onder typisch 'kleedkamerpraat'
[..]
Zo'n terugslag heeft iedereen wel een keer volgens mij.
Ja achja, als je gewoon goed rijdt dan kunnen ze je weinig maken. Maar ik weet niet zeker, maar het lijkt me wel dat ze over het gehele land percentages bijhouden van hoeveel mensen er slagen en zakken. Als bijvoorbeeld het ene CBR 80% van de mensen laat slagen en het andere CBR 40%, dan klopt er iets nietquote:Op zondag 20 november 2005 10:02 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Mijn logica zegt juist dat ze het hele jaar streng aan doen en het eind van het jaar eventueel wat soepeler kunnen werken. Dat van die percentages snap ik trouwens niet... wat doen ze daarmee?? cbr's door het land met elkaar vergelijken?
nee hoor dat is niet waar. ze kunnen altijd wat verzinnen om je te laten zakken en je hebt geen poot om op te staan hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 12:40 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
Ja achja, als je gewoon goed rijdt dan kunnen ze je weinig maken. Maar ik weet niet zeker, maar het lijkt me wel dat ze over het gehele land percentages bijhouden van hoeveel mensen er slagen en zakken. Als bijvoorbeeld het ene CBR 80% van de mensen laat slagen en het andere CBR 40%, dan klopt er iets niet
En een pasfotoquote:Op zondag 20 november 2005 21:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
30 euro idd.
Je hebt nog wel een uittreksel vd gemeente nodig, maar dat heb je voor je praktijkexamen toch ook al nodig.
Dat ding mag maar een half jaar oud zijn.quote:Op zondag 20 november 2005 21:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
30 euro idd.
Je hebt nog wel een uittreksel vd gemeente nodig, maar dat heb je voor je praktijkexamen toch ook al nodig.
quote:Op donderdag 17 november 2005 17:17 schreef Robin__ het volgende:
I_PANDA_I - (16 november)
Ja dat zal wel weer, mierenneukertsquote:Op zondag 20 november 2005 21:53 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat ding mag maar een half jaar oud zijn.![]()
Het uitreksel die ik nog had moest natuurlijk weer net te oud zijn.![]()
Ha! wat mij betreft dezelfde dag :p maar onder het motto better save then sorry was dat meerquote:Op zondag 20 november 2005 22:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je bent toch wel van plan binnen een half jaar na je theorie ook je praktijk te halen
Ik kijk er echt naar uit om alleen te gaan rijdenquote:Op zondag 20 november 2005 21:53 schreef I_PANDA_I het volgende:
De eerste keer in je eentje in de auto is raar joh.
Ik denk dat jij nog even terug naar bed moet..quote:Op maandag 21 november 2005 07:07 schreef lambrusco_bianco het volgende:
die uitreksels zijn toch niet zo duur??? 40 euro?? ga weg!
wel is het zo dat de prijzen per stad kunnen wisselen, net zoals met het paspoort.
in mijn stad kost een uitreksel een euro of 7.
nou mn leraar belde mij af, hij kreeg samen met een leerling voor mij autopech op de snelweg (weet niet meer wat er was, iets met de koppeling ofzo). en haar vader was ook nog mee toen om een keertje te kijkenquote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef essiedepessie het volgende:
vanmorgen met de leswagen een lekke band.. Klant opgehaald door haar vader.. lekker bagger.
Hier nog lessende mensen die wel eens autpecht hebben gehad?
Succes dan maarquote:Op maandag 21 november 2005 12:16 schreef Devilnl het volgende:
moet om 13:30 voor mijn theorie.. met max 8uur~ studeren moet het lukken toch?
Noujah op hoop van zegen
(donderdag aangevraagt en kon direct "deze" maandag =]
Waaromquote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef essiedepessie het volgende:
vanmorgen met de leswagen een lekke band.. Klant opgehaald door haar vader.. lekker bagger.
ja ik, was keer wat met de motor ofzo, dus toen zijn we gelijk door gereden naar de garage en heeft hij me met een leenauto van de garage maar naar huis gebracht. Ws snel rijlesje dusquote:Op maandag 21 november 2005 12:17 schreef essiedepessie het volgende:
met een reserveband mag je maximaal 80 km rijden en je mag er niet de snelweg mee op, dus niet echt handig als je rijles hebtquote:Op maandag 21 november 2005 15:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
Waarom![]()
Je gooit er toch zo een nieuwe band onder en kan je verder lessen. Heeft je leerling dat ook eens gezien
bij de eerste keer theorie had ik 10 foutquote:Op maandag 21 november 2005 15:10 schreef Devilnl het volgende:
jahhhh geslaagd voor me Theorie.. 5fouten.. (niet slecht gezien de totale studie tijd) haha =]
was 1 iemand die had alles goed.. majah anyways.. ben weer een stap dichter bij mijn rijbewijs =]
Ik zie nergens staan dat die band op de snelweg knapte hoor...quote:Op maandag 21 november 2005 16:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
met een reserveband mag je maximaal 80 km rijden en je mag er niet de snelweg mee op, dus niet echt handig als je rijles hebt
Super! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 21 november 2005 15:10 schreef Devilnl het volgende:
jahhhh geslaagd voor me Theorie.. 5fouten.. (niet slecht gezien de totale studie tijd) haha =]
was 1 iemand die had alles goed.. majah anyways.. ben weer een stap dichter bij mijn rijbewijs =]
Ja ik!quote:Op maandag 21 november 2005 16:36 schreef Skaai het volgende:
Ik denk erover om een theorie cursus te volgen, iemand ervaringen hiermee?
nee, dat is ook niet, maar als je een reserveband heb mag je dus niet op de snelweg, terwijl het met rijles meestal wel een onderdeel van de les is om op de snelweg te gaanquote:Op maandag 21 november 2005 17:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat die band op de snelweg knapte hoor...
Dus als er file is heb jij geen rijles? zijn volgens mij genoeg dingen buiten de snelweg te doen. Verder is het wel afhankelijk van wat voor weer het is, met stortregen zou ik lekker de garage bellenquote:Op maandag 21 november 2005 17:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, dat is ook niet, maar als je een reserveband heb mag je dus niet op de snelweg, terwijl het met rijles meestal wel een onderdeel van de les is om op de snelweg te gaan
ik heb nog nooit gehad dat ik geen snelweg reed met rijles, altijd wel een stukkie, en heb meestal les op tijden dat er geen files staan, scheelt een stukquote:Op maandag 21 november 2005 17:59 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Dus als er file is heb jij geen rijles? zijn volgens mij genoeg dingen buiten de snelweg te doen. Verder is het wel afhankelijk van wat voor weer het is, met stortregen zou ik lekker de garage bellen
Ik heb het al wel eens gehad, echt zo'n gangetje van 5-10 km/h, steeds stoppen ook. Was best goede oefening (al gaat wegrijden nog steeds niet echt van hartequote:Op maandag 21 november 2005 18:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb nog nooit gehad dat ik geen snelweg reed met rijles, altijd wel een stukkie, en heb meestal les op tijden dat er geen files staan, scheelt een stuk
damn, das idd erg kut, hopelijk kun je morgen wel gewoon afrijden, ik duim voor jequote:Op dinsdag 22 november 2005 07:06 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ok dit gaan jullie niet geloven, morgen afrijden. Kom vandaag uit bed, met een pijn in mijn linkervoet. Vanuit de teen, en als ik loop (beweegt de teen en doet de bal van de voet pijn... lijkt een acute ontsteking). Ai shit shit shit, het moet in de loop van de dag weggaan.
Oei, da's niet zo mooi. Hopelijk valt het mee. Sterkte.quote:Op dinsdag 22 november 2005 07:06 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ok dit gaan jullie niet geloven, morgen afrijden. Kom vandaag uit bed, met een pijn in mijn linkervoet. Vanuit de teen, en als ik loop (beweegt de teen en doet de bal van de voet pijn... lijkt een acute ontsteking). Ai shit shit shit, het moet in de loop van de dag weggaan.
misschien komt het door stress ofzo? ben je alvast gespannen voor morgen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 07:06 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Wanneer was je begonnen? Nog niet zo lang geleden toch (zal ook niet met 14 lessen)quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:08 schreef ImPrEzA het volgende:
Gefeliciteerd wlsandman
Ik moet op 21 december afrijden... en heb op 14 december theorie. Dat MOET dus in 1 keer goedgaan, maar daar ga ik maar wel vanuit
Wel vreemd.. ik heb net 14 lessen gehad, en nu is m'n examen al aangevraagd. Gelukkig heb ik nog een maand want ik moet nog VEEL leren
Maar de hamvraag is.. hoe veel fout?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:44 schreef MaRySe het volgende:
theorie gehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:44 schreef MaRySe het volgende:
theorie gehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6.. en het boek geen eens aangeraakt uiteindelijkquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is.. hoe veel fout?
Ik doe RIS en na +/- 8 lessen zijn alle toetsen (deeltoetsII, TTT en examen) al ingepland. Niet echt handig vind ik zelf, want als je een paar keer niet kan, kom je in de knoop met je planningquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:08 schreef ImPrEzA het volgende:
Wel vreemd.. ik heb net 14 lessen gehad, en nu is m'n examen al aangevraagd. Gelukkig heb ik nog een maand want ik moet nog VEEL leren
Ik ben 21 sept begonnen maar heb al 2 examens achter de rug (3Nov en 17Nov)quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wanneer was je begonnen? Nog niet zo lang geleden toch (zal ook niet met 14 lessen)
LOL je bedoelt; de stress is misschien wel in mijn grote teen geschoten??quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:24 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
misschien komt het door stress ofzo? ben je alvast gespannen voor morgen.![]()
het komt vast allemaal goed! positief denken toch. sterkte in ieder geval!
als het niet beter gaat kun je, als je examenverzekering hebt, afbellen. anders flink op je tanden bijten. als het klaar is en je hebt je papiertje opgehaald op gemeentehuis kun je uitrusten![]()
zet m op en houd ons op de hoogte natuurlijk![]()
4 november had ik de 1e 2 lessen. Ik heb dus elke keer 2 uur les, dat heb ik nou dus 7 keer gehad. Lekker snel idd.. misschien, naar mijn gevoel, wel iets TE snel :pquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wanneer was je begonnen? Nog niet zo lang geleden toch (zal ook niet met 14 lessen)
Damn das wel lekker snel *jaloers is*
Nouja ik mag over een uurtje weer fijn rijden![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:03 schreef wlsandman het volgende:
[..]
zo reageer jij zeker alleen als maryse is geslaagd![]()
![]()
![]()
quote:
zo snel kan je denk ik niet bij de dokter terecht....en echt hevtige medicijnen kunnen ook invloed hebben op de rijvaardigheid..quote:Op woensdag 23 november 2005 07:50 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hi succes allemaaaaaaal!
en damn, mijn teen zit weer vast, kan hem niet naar boven bewegen. 2 paracetamolletjes gepakt een paar uur geleden. Dilemma; ga ik nu naar de dokter of niet. Gewoon maar kijken hoe het rijden straks gaat. De dokter zal ook niet veel sterkers kunnen geven waardoor de pijn straks weg is.
Hop pillen in die mik en afrijden, die 45min moet uit te houden zijn. Voet amputeren kan daarna altijd nogquote:Op woensdag 23 november 2005 07:50 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hi succes allemaaaaaaal!
en damn, mijn teen zit weer vast, kan hem niet naar boven bewegen. 2 paracetamolletjes gepakt een paar uur geleden. Dilemma; ga ik nu naar de dokter of niet. Gewoon maar kijken hoe het rijden straks gaat. De dokter zal ook niet veel sterkers kunnen geven waardoor de pijn straks weg is.
In Eindhoven. Ik ben in Augustus begonnen. Ik heb niet meer dan 30 lessen gehad.quote:Op woensdag 23 november 2005 00:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Livefortoday & Lambrusco, heel veel succes!
En Mr. Orange, gefeliciteerd!![]()
Waar moest je afrijden?
Geniet ervan!![]()
Gefeliciteerdquote:
quote:Op woensdag 23 november 2005 13:54 schreef XAVI het volgende:
joepie geslaagd
jammer genoeg heeeft hij geen e-mailadres in zijn profiel staan, anders had ik idd gevraagd offie een andere avatar wil nemen, want vind dit niet zo leukquote:Op woensdag 23 november 2005 14:22 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je Sylvana was.
Feli!quote:Op woensdag 23 november 2005 13:54 schreef XAVI het volgende:
joepie geslaagd
Jouw usericon doet het nu nietquote:Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
jammer genoeg heeeft hij geen e-mailadres in zijn profiel staan, anders had ik idd gevraagd offie een andere avatar wil nemen, want vind dit niet zo leuk
vaag, had hem naar fok usericon maneger geupload, naja, misschien dattie het strax weer doetquote:Op woensdag 23 november 2005 16:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Jouw usericon doet het nu niet![]()
Lijkt me echt raar.. hoe gaat dat dan, hij tyft m in zn versnelling, laat koppeling opkomen en daarna geef jij een kwak gasquote:Op woensdag 23 november 2005 11:20 schreef superheist het volgende:
Zo, eerste les gehad!
Ik had verwacht dat ik naar een verlatenparkeerterrein zou gaan ofzo, maar gingen meteen de weg op.
Beetje sturen, gasgeven, remmen enzo. Nog niet geschakeld, maar dat komt volgende les! Volgende week 2 keer, heb echt geen zin om er 8 maanden over te doen. Het is in ieder geval erg leuk
Wat is daar raar aanquote:Op woensdag 23 november 2005 17:12 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Lijkt me echt raar.. hoe gaat dat dan, hij tyft m in zn versnelling, laat koppeling opkomen en daarna geef jij een kwak gas![]()
Er zijn ontzettend kleine straatjes, waarbij er weinig overzicht is. En vaak druk. Drukker dan de Almeerse straten, me dunkt.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:12 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Volgende les naar Laren en dat scheen nogal bijzonder te zijn ofzo.. iemand ervaring mee?
Daar les ik elke week (nouja, Laren, Blaricum, Hilversum enz.)quote:Op woensdag 23 november 2005 17:12 schreef Robin__ het volgende:
Volgende les naar Laren en dat scheen nogal bijzonder te zijn ofzo.. iemand ervaring mee?
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:24 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Er zijn ontzettend kleine straatjes, waarbij er weinig overzicht is. En vaak druk. Drukker dan de Almeerse straten, me dunkt.
ik heb wel dat ik soms te laat rem en daardoor te dicht op mijn voorganger sta bij een verkeerslicht ofzo, maar verder heb ik niet echt moeite met remmenquote:Op woensdag 23 november 2005 20:36 schreef Shreyas het volgende:
Ben ik de enige die remmen moeilijk vind?
hoeveel lessen heb je gehad? in het begin had ik ook wel eens dat ik de rem te hard indrukte, maar daarna niet meer nee.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:36 schreef Shreyas het volgende:
Ben ik de enige die remmen moeilijk vind?
Ik heb nu 3 lessen gehad, bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 23 november 2005 20:50 schreef Gelderland het volgende:
[..]
hoeveel lessen heb je gehad? in het begin had ik ook wel eens dat ik de rem te hard indrukte, maar daarna niet meer nee.
2 tips: Zorg dat je stoel iets naar achter staat (of naar voren) zodat je met je been geleidelijk kunt remmen en dus niet met je hele voet op het rempedaal staat. En zorg dat je makkelijke schoenen aan hebt met dunne zolen. Zo heb je meer gevoel in je voet. Ik rij eigenlijk nog steeds met mijn zomerschoenen want heb ik wat meer gevoel in zodat ik de pedalen goed voel. Als ik mijn winterschoenen met wat dikkere zool aanheb voel ik de pedalen soms niet onder mijn voet!
succes ermee!![]()
balen zegquote:Op donderdag 24 november 2005 10:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Godver
Gezakt
(wel terecht, ik voel me niet genaaid door de examonator ofzo, eerst 5 min zat ik gewoon zóóó te kutten)
gefeliciteerd en veel plezier met je rijbewijsquote:Op donderdag 24 november 2005 10:54 schreef angel99 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik moest vorige week vrijdag examen doen bij het BNOR!!!!
EN IK HEB HET GEHAALD!!!!!Het was echt relaxt, ik heb het hele examen super goed gereden en de uitslag was dus geslaagd!
Dit is echt een super lekker gevoel en ik ben er onwijs blij mee. Het heeft even wat tijd en geld gekost, maar nu heb ik hem.
Dus een tip voor iedereen, gewoon doorgaan ook al zak je 2-3-4 keer!
IK GA WEER LEKKER RIJDEN!!!!
te kutten met wat? Dat je kijk fouten maakte of gewoon dat schakelen niet goed gingquote:Op donderdag 24 november 2005 10:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Godver
Gezakt
(wel terecht, ik voel me niet genaaid door de examonator ofzo, eerst 5 min zat ik gewoon zóóó te kutten)
wil je dood ofzoquote:Op donderdag 24 november 2005 11:43 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vooral niet ver genoeg vooruit kijken, daardoor paar keer verkeerde voorsorteervakken en een keer midden op de spoorwegovergang gaan staan![]()
Was niet zo'n spoorwegovergang met spoorbomen waar IC's met 140 km/uur langskomen, maar zo'n industriespoortje in A'dam Noord.quote:
quote:Op donderdag 24 november 2005 15:39 schreef livefortoday het volgende:
ja nouja, hij was in 't begin wel aardig dus schrok ik nogal en zei ie van ja als je in je eentje rijd mag zoiets nooit gebeuren en wel op een boze manier, zelfs m'n instructeur vond 't eignelijk niet zo kunnen zei die achteraf.
ok als je wielen kunnen blokkeren snap ik waarom het beter is dat op les te doen, maar dan nog..quote:Op donderdag 24 november 2005 16:49 schreef Repeat het volgende:
Als je ipv je 4 je 2 pakt kan je echt die auto naar de tering helpen hoor, das echt niet tof....
Of je wielen kunnen blokkeren ofzo door het plotselinge grote remmende effect van de motor..., maar vooral dat eerste punt is natuurlijk erg...
uuuhmmm.....quote:Op donderdag 24 november 2005 16:35 schreef Nemmi het volgende:
[..]
hoezo is dat erg als je in je eentje rijdt? het is niet goed voor je motor ofzo, maar ik zie niet in waarom het minder slecht is als je dat op rijles doet. nou ja, volgende keer beter moet je maar denken toch? en waarschijnlijk zul je nooit meer terugschakelen naar 2 ipv 4is vaak zo, als je zoiets een keer fout doet dat je dat nooit meer vergeet.
![]()
Had de examinator het door en trapte hij de koppeling in (zodat jij m niet los kon laten) of ging het echt helemaal mis.. wel ff schrikken lijkt mequote:Op donderdag 24 november 2005 15:39 schreef livefortoday het volgende:
ja nouja, hij was in 't begin wel aardig dus schrok ik nogal en zei ie van ja als je in je eentje rijd mag zoiets nooit gebeuren en wel op een boze manier, zelfs m'n instructeur vond 't eignelijk niet zo kunnen zei die achteraf.
* sungaMsunitraM livefortoday hand schudt en biertje aanreiktquote:Op donderdag 24 november 2005 15:33 schreef livefortoday het volgende:
Ik ben vandaag ook gezakt
toen ik begon met rijlessen woonde ik nog bij me ouders, nu woon ik op kamers, maar heb nog wel gewoon rijles in de plaats waar me ouders wonenquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:20 schreef Robin__ het volgende:
Leg eens uit? je begint je lessen op een station ofzo? (je woont ver van examen gebied oid??)
waarom komt de instructeur dan niet naar jouw huis toe?quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
toen ik begon met rijlessen woonde ik nog bij me ouders, nu woon ik op kamers, maar heb nog wel gewoon rijles in de plaats waar me ouders wonen
Mijn ouders wonen in Nijkerk (waar ik dus rijles heb) en zelf woon ik in Deventerquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:42 schreef wlsandman het volgende:
[..]
waarom komt de instructeur dan niet naar jouw huis toe?
of is dat te ver?
In de auto is het lekker warm.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:31 schreef Robin__ het volgende:
Hm 30 min tot de les, en het is nog maar 0,5c buiten![]()
T was mn eerste examen jaquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:47 schreef Robin__ het volgende:
Felicitaart![]()
Was niet je eerste examen toch? Als het wel je eerste examen was, heb je een ttt gedaan en vond je dit zinvol achteraf?
Mijn instructeurs hebben eht altijd over AEX,quote:Op donderdag 24 november 2005 17:40 schreef livefortoday het volgende:
ja robin het ging echt helemaal mis, ik schrok me echt rot maar ik trapte gelijk de koppeling in en schakelde naar de 3 dus toen was er ook niet zoveel aan de hand, m'n examinator zei later ook dat 't ergste was het invoegen daar ben ik dus ook op gezakt, niet op 't verkeerd schakelen..
Dankje sunga! 't komt wel goed daar ben ik van overtuigd :-)
had ik ook ja, je hebt steeds minder tegen je instructeur te zeggen, het wordt meer een gewoonte.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:07 schreef randysgz het volgende:
Na les 11 en 12 vind ik het nu saai worden, tis niet meer spannend.
dat is wel relax dan..quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:45 schreef Wombcat het volgende:
Daar had ik geen last van. Vond 't juist leuker worden, omdat het beter ging.
En ik kon prima opschieten met mijn instructeur (hoewel 'ie af en toe wat veel zwamde). Scheelt ook dat onze muzieksmaak redelijk overeen kwam (en we ongeveer even oud waren).
Ik 35 en mijn instructeur ook zoiets, dus dat praat dan inderdaad makkelijker. Heb je toch meer gemeen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:47 schreef wlsandman het volgende:
[..]
dat is wel relax dan..
ik ben 18 en mijn instructeur is 64![]()
we zaten dus niet echt op 1 golflengte en we spraken dus meer over het nieuws, dagelijks leven enz, niet zoveel boeiends dus
idd, en je gaat natuurlijk ook niet tegen die vent zeggen van; goh wat fietst daar nou een lekker wijfquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik 35 en mijn instructeur ook zoiets, dus dat praat dan inderdaad makkelijker. Heb je toch meer gemeen.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:53 schreef wlsandman het volgende:
[..]
idd, en je gaat natuurlijk ook niet tegen die vent zeggen van; goh wat fietst daar nou een lekker wijf![]()
![]()
hahaha...klopt inderdaad...mijn instructeur is iets van 55 ofzo...en ik ben 18....dus ook erg leeftijdsverschil....Opzich kan ik wel met hem praten hoor, maar hebben geen super uitgebreide gesprekken...meer over koetjes/kalfjes (nieuws/weer/situaties in het verkeer etc.)quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:53 schreef wlsandman het volgende:
[..]
idd, en je gaat natuurlijk ook niet tegen die vent zeggen van; goh wat fietst daar nou een lekker wijf![]()
![]()
dat moet je jezelf idd maar voorhoudenquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:05 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Maar over 1.5 week KÁN ik er vanaf zijn![]()
Opzich heb je wel een aparte relatie met je instructeur/instructrice. Vaak ken je hem of haar alleen van het rijlessen. En straks over een paar weken (als alles goed gaat) zie je hem/haar waarschijnlijk niet meer. In ieder geval praat ik (nog steeds) redelijk vaak met m'n instructrice (over het rijden, haar beroep, maar ook dingen over thuis enzo).quote:had ik ook ja, je hebt steeds minder tegen je instructeur te zeggen, het wordt meer een gewoonte.
Heb ik zelf ook, ben ik met een verhaal bezig, stop ik opeens ergens in een zin omdat ik mijn aandacht opeens harder nodig heb. En zodra het weer rustig is ga ik verderquote:Op zondag 27 november 2005 11:07 schreef Wombcat het volgende:
Met mijn lessen merkte ik dat ik het ook regelmatig uitschakelde als mijn instructeur zat te praten. Dat hij soms wel aan het woord was, en ik af en toe daarop reageerde, maar eigenlijk met het verkeer bezig was en niet echt hoorde waar hij het over had.
Ja, dat heb ik ook een paar keer meegemaakt. Was ik net iets aan het zeggen, kwamen we bij een drukke kruising of zo, en stopte ik gewoon in mijn praatje.quote:Op zondag 27 november 2005 11:12 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Heb ik zelf ook, ben ik met een verhaal bezig, stop ik opeens ergens in een zin omdat ik mijn aandacht opeens harder nodig heb. En zodra het weer rustig is ga ik verder
ja dat had ik ook altijdquote:Op zondag 27 november 2005 11:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook een paar keer meegemaakt. Was ik net iets aan het zeggen, kwamen we bij een drukke kruising of zo, en stopte ik gewoon in mijn praatje.
jawel, maar op je examen moet je het al kunnen, want hoewel je extreem veel leert van zelf rijden, is je officiele leerproces afgelopen als je geslaagd bent. dus als je dan nog niet kunt rijden als iemand met je praat dan is het toch niet goed.quote:Op zondag 27 november 2005 11:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:
logisch, maar in je leerproces is het niet fijn; te veel gelul
Busstrook loopt naast de rijstrook, met zeg maar alleen een lijn ertussen. Een bussbaan loopt helemaal apart. Toch?quote:Op zondag 27 november 2005 17:12 schreef Repeat het volgende:
wtf is nu precies het verschil tussen een busbaan en een busstrook![]()
![]()
BUSBAAN: Een rijbaan waarop het woord BUS of LIJNBUS is aangebrachtquote:Op zondag 27 november 2005 17:12 schreef Repeat het volgende:
wtf is nu precies het verschil tussen een busbaan en een busstrook![]()
![]()
ik heb ook maar 1 les per week omdat me ouders niet meer dan 1 les per week willen betalen en ik zelf geen geld heb voor rijles, dus ik ben ook al sinds eind januari bezigquote:Op zondag 27 november 2005 21:39 schreef Repeat het volgende:
Tja als je het allemaal onder de knie hebt zie ik niet in waarom je nog even snel extra veel lessen moet doen voor het examen....
BTW: 43 lessen met 1 les per weekDan ben je bijna een jaar bezig
![]()
IK was echt voor minstens 2 of liever nog 3 lessen per week gegaan
Als je er geen tijd voor hebt?quote:Op zondag 27 november 2005 21:39 schreef Repeat het volgende:
BTW: 43 lessen met 1 les per weekDan ben je bijna een jaar bezig
![]()
IK was echt voor minstens 2 of liever nog 3 lessen per week gegaan
Ik sinds eind februari.quote:Op zondag 27 november 2005 21:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb ook maar 1 les per week omdat me ouders niet meer dan 1 les per week willen betalen en ik zelf geen geld heb voor rijles, dus ik ben ook al sinds eind januari bezig
en ligt eraan hoeveel km's je per jaar rijdt!quote:Op maandag 28 november 2005 00:56 schreef ikbenerook het volgende:
Maak je niet druk als je iets langer bezig bent. Ik heb ben ook lang bezig geweest (heeeeel lang). Ik rijd nu 1,5 jaar en ik heb nog geen schade of wat dan ook gehad, en nee ik rijd niet als e.o.a. oud wijf!![]()
ik heb over een week examen en voel de spanning nu ook al wel behoorlijk, nú al...quote:Op maandag 28 november 2005 10:50 schreef nieky het volgende:
Straks weer een dubbele les.
Nog 2,5 week en dan moet ik afrijden. (14 december)
Tijdens mijn lessen gaat het eigenlijk heel erg goed,maar ik voel nu al de spanning van het examen
Ik moet ook al om 8.00 afrijden. En heb daarvoor nog even een lesje, dus 710 beginnen!!quote:Op maandag 28 november 2005 11:37 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik heb over een week examen en voel de spanning nu ook al wel behoorlijk, nú al...De avond ervoor vieren we sinterklaas (5 december) en 6 december moet ik sochtends om 7.00 al opstaan. hopelijk is het dus een goede afleiding die avond ervoor....(al kan ik het niet te laat maken natuurlijk
)
Snelweg ook al?quote:Op maandag 28 november 2005 16:44 schreef Repeat het volgende:
Zo ook mijn 2e rijles.Voor het eerst... tja wat eigenlijk
Alles al in mn eerste les gedaan
cool, veel succesquote:Op maandag 28 november 2005 17:47 schreef magic_dreamer het volgende:
morgenvroeg heb ik ook voor het eerst rijles direct 2 uur.
Veel plezier. Eerste les is (meestal) hartstikke leuk.quote:Op maandag 28 november 2005 17:47 schreef magic_dreamer het volgende:
morgenvroeg heb ik ook voor het eerst rijles direct 2 uur.
Idd, dan is het net alsof je binnen 8 lessen examen kan gaan doen, tot je in die 8e les moet gaan kijken/denkenquote:Op maandag 28 november 2005 18:31 schreef alwaysthebest het volgende:
Eerste les is (meestal) hartstikke leuk.![]()
idd, same herequote:Op maandag 28 november 2005 18:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, dan is het net alsof je binnen 8 lessen examen kan gaan doen, tot je in die 8e les moet gaan kijken/denken![]()
Tenminste bij mij dan![]()
Je hebt nog geen een les gehad joh.quote:Op maandag 28 november 2005 19:05 schreef magic_dreamer het volgende:
bedankt iedereen maar heb aan de ene kant het gevoel dat het makkelijk is maar andere kant heb ik nu al het gevoel dat ik er niks van ga bakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |