abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32612548
ik 33 en rijinstructeur iets ouder...

en eerlijk gezegd praat ik het liefst niet teveel tijdens de les; dat werkt bij mij niet...

vorige instructeur daar had ik de hele les door gesprekken mee, en achteraf gezien snap ik pas dat ik daardoor niet geweldig veel geleerd heb bij hem. Praten en autorijden itegelijkertijd is niet zo mijn ding.
Da's ook ellende met het examen... twee keer geweest en beide keren beginnen die instructeurs: "zo jij had toch al jaren je rijbewijs kunnen hebben??" Uh ja fijn, moet ik daar weer aan herinnerd worden denk ik dan. Kort antwoord gegeven. " wat voor werk doe je? ben je bekend in de buurt? heb je een vriend? woon je samen? blablabla..."
Na een paar korte antwoorden weet die examinator toch wel dat ik liever mijn examen rijd zonder dat gelul?!
Lastig.
  zondag 27 november 2005 @ 09:06:34 #252
88233 Steve
Still the best.
pi_32612604
Examinatoren doen dat volgens mij ook een beetje expres, om te kijken of je ook kunt rijden terwijl je wat afgeleid wordt.
Maar inderdaad, soms is het best irritant als je je op het rijden wil richten en er zit iemand langs je van alles te vertellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Steve op 27-11-2005 10:49:53 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32613203
oh LOL zou dat de reden zijn ;-)
pi_32613251
Je moet er natuutlijk ook rekening mee houden dat je in de toekomst ook wel met mensen in d eauto zult zitten die praten. Ze zullen willen zien of je daar mee om kunt gaan.
pi_32613349
logisch, maar in je leerproces is het niet fijn; te veel gelul
pi_32613388
Met mijn lessen merkte ik dat ik het ook regelmatig uitschakelde als mijn instructeur zat te praten. Dat hij soms wel aan het woord was, en ik af en toe daarop reageerde, maar eigenlijk met het verkeer bezig was en niet echt hoorde waar hij het over had.
pi_32613465
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:07 schreef Wombcat het volgende:
Met mijn lessen merkte ik dat ik het ook regelmatig uitschakelde als mijn instructeur zat te praten. Dat hij soms wel aan het woord was, en ik af en toe daarop reageerde, maar eigenlijk met het verkeer bezig was en niet echt hoorde waar hij het over had.
Heb ik zelf ook, ben ik met een verhaal bezig, stop ik opeens ergens in een zin omdat ik mijn aandacht opeens harder nodig heb. En zodra het weer rustig is ga ik verder
'The Less you know, The more you believe'
pi_32613485
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:12 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Heb ik zelf ook, ben ik met een verhaal bezig, stop ik opeens ergens in een zin omdat ik mijn aandacht opeens harder nodig heb. En zodra het weer rustig is ga ik verder
Ja, dat heb ik ook een paar keer meegemaakt. Was ik net iets aan het zeggen, kwamen we bij een drukke kruising of zo, en stopte ik gewoon in mijn praatje.
pi_32614035
Met de instructeur kan ik goed opschieten, dat gaat super! veel lachen muziekje erbij etc.
Ik bedoelde meer, dat het rijden niet meer zo spannend als les 1.
pi_32616014
Vriend van me had paar dagen geleden zn examen, duurde ongeveer 45 minuten...

En met praten heb ik niet zo'n moeite, ookal rij ik 's avonds in de regen ofzo, dan kan ik nog wel met mn instructeur praten. Hoef me niet zo intens te concentreren op het verkeer dat ik niet meer kan praten (gelukkig).
pi_32616102
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook een paar keer meegemaakt. Was ik net iets aan het zeggen, kwamen we bij een drukke kruising of zo, en stopte ik gewoon in mijn praatje.
ja dat had ik ook altijd dan zei ik altijd wacht ff. ff doen wat ik moest doen, en dan weer verder met mn verhaal.
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:03 schreef lambrusco_bianco het volgende:
logisch, maar in je leerproces is het niet fijn; te veel gelul
jawel, maar op je examen moet je het al kunnen, want hoewel je extreem veel leert van zelf rijden, is je officiele leerproces afgelopen als je geslaagd bent. dus als je dan nog niet kunt rijden als iemand met je praat dan is het toch niet goed.
pi_32617427
je (officiele) leerproces is nooit afgelopen
pi_32622030
wtf is nu precies het verschil tussen een busbaan en een busstrook
pi_32622141
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:12 schreef Repeat het volgende:
Busstrook loopt naast de rijstrook, met zeg maar alleen een lijn ertussen. Een bussbaan loopt helemaal apart. Toch?

Het kan ook andersom zijn, maar ik heb mn theorie gelukkig al binnen
pi_32622154

[ Bericht 100% gewijzigd door Piles op 27-11-2005 17:18:09 (Dubbel) ]
pi_32622180
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:12 schreef Repeat het volgende:
BUSBAAN: Een rijbaan waarop het woord BUS of LIJNBUS is aangebracht

BUSSTROOK: Een rijstrook waarop het woord BUS of LIJNBUS is aangebracht. HEt woord BUS betekent dat lijnbussen en andere autobussen hiervan gebruik mogen maken. Het woord LIJNBUS betekent dat alleen lijnbussen dit mogen. Taxi's mogen het ook als daarvoor een vergunning is gegeven
pi_32622188
Een busbaan is een aparte weg voor de bus, een busstrook is een strook (Duh!) voor de bus. Lijkt mij hoor. Voorbeeld hier in Groningen van de eerste is het zuiderdiep, waarbij op de hoofdbaan alleen de bussen mogen komen (en taxi's), terwijl al het andere verkeer over de smalle ventweggetjes moet.
pi_32622195
een busstrook ligt dus gewoon naast de weg gescheiden door een doorgetrokken streep, en een busbaan is echt een aparte weg.

pi_32622207
moet wel duidelijk zijn nu
pi_32627931
Hebben de mensen die geslaagd zijn (of al op geweest zijn) eigenlijk extra lessen gehad voor het examen? Normaal les ik 1 keer in de week...en heb nu 43 lessen gehad (veel ja idd )

Ik moet volgende week examen doen, en heb vorige week al 2 lessen in de week gedaan, was dat deze week ook van plan en dan wil ik de dag voor mijn examen (volgende week) maandag ook nog lessen én nog een keer vlakvoor mijn examen...

Maar dan kom ik echt op MEGA veel lessen uit (47).....en als ik dán zak...sja is het geld onderhand ook op en zijn die lessen voor niets...

Dus vroeg ik me af of het ook écht nut had ja/nee
Haleloeja
pi_32628549
Ik heb één keer afgereden, niet geslaagd, helaas, binnenkort opnieuw proberen.
Had wel extra lessen gehad voor m'n examen. Volgens mijn instructeur had het (bij mij?) wél effect, reed beter als ik meerdere keren per week reed zei hij. Dan zat ik er beter in zegmaar.

Oh en 47 lessen gehad hebben is geen ramp, hoor. Het kost alleen wel veel geld idd.
pi_32628636
Tja als je het allemaal onder de knie hebt zie ik niet in waarom je nog even snel extra veel lessen moet doen voor het examen....

BTW: 43 lessen met 1 les per week Dan ben je bijna een jaar bezig
IK was echt voor minstens 2 of liever nog 3 lessen per week gegaan
pi_32628896
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:39 schreef Repeat het volgende:
Tja als je het allemaal onder de knie hebt zie ik niet in waarom je nog even snel extra veel lessen moet doen voor het examen....

ik heb ook maar 1 les per week omdat me ouders niet meer dan 1 les per week willen betalen en ik zelf geen geld heb voor rijles, dus ik ben ook al sinds eind januari bezig
pi_32630229
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:39 schreef Repeat het volgende:
Als je er geen tijd voor hebt?
Of geen/niet genoeg geld om alles in korte(re) tijd te betalen?

pi_32630251
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik heb ook maar 1 les per week omdat me ouders niet meer dan 1 les per week willen betalen en ik zelf geen geld heb voor rijles, dus ik ben ook al sinds eind januari bezig
Ik sinds eind februari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')