Nog bedankt, ben net terug. Vrijstellingen heb ik, maar voor de rest ging het niet zo heel voortvarend. Ik was op de snelweg vergeten op tijd richting aan te geven en zat af en toe niet goed te kijken of zo. Nou ja, weet ik in ieder geval waar ik nog op moet letten, jammer dat mijn rij-instructeur nu een maand op vakantie gaat, dus het duurt nog wel even voordat ik een definitief examen mag afleggen.quote:
Gefeliciteerd!quote:
Dan pas eerste les in het donkerquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:38 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Dadelijk weer rijles.
Eerste les na m'n mislukte examenen tevens eerste keer in het donker... ben benieuwd!
Ik heb ook nooit rijles gehad in het donker! Maar ik reed dan ook in de zomermaanden dus dan gaat het een beetje moeilijkquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dan pas eerste les in het donker![]()
Als je geslaagd was had je dus nooit les in het donker gehad en wel je rijbewijs.. oke
Ja dat is natuurlijk ook wel zo ja. In principe is het niets anders, allen zie je soms wat beter of er nou wel of niet een auto uit een blinde zijstraat komt.. alleen schrik je je af en toe kapot van die mongolen zonder licht (en ja ik fiets zelf 9 van de 10 keer zonder licht.. heb lampjes gevraagt voor sinterklaasquote:Op vrijdag 18 november 2005 18:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit rijles gehad in het donker! Maar ik reed dan ook in de zomermaanden dus dan gaat het een beetje moeilijkNu ik mijn rijbewijs heb vond ik het de eerste keer wel een beetje eng maar eigenlijk is het natuurlijk niks anders dan met licht!
LOL lachen.... zie je ooit straatnamenbordjes?? Is handig om erop te letten want daar heb je zijstraten.... zodoende lees ik veel straatnamen. Doel is dat ik over een tijd er een aantal toch opsla. Hahaha, nu zit het slechts opgeslagen in mijn KTG.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
same here, me broer wist altijd precies na rijles waar ie gereden had, hoe al die straten heten enzo, maar ik heb echt geen idee hoor, weet de route een beetje globaal, maar ga zeker niet naar straatnamen ofzo vragen
ik heb 1x om 8 uur sochtends rijles gehad en 1x ging het regenen en werd het daardoor wat schemerig, maar verder nooit in het donker gereden (en heb nu met rijbewijs wel heel vaak gereden en zeker wel veilig). maar ik vind het niet specifiek moeilijk, ik kan alleen niet zo goed tegen de lichten. alleen de lichten van de oude franse auto's (toevallig de juiste kleur geel denk ik) vind ik niet verblindend. daardoor rijd ik wel extra voorzichtig savonds maar dan vooral met inhalen enzo. dan wacht ik gewoon even tot niemand mij meer verblindtquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Als je geslaagd was had je dus nooit les in het donker gehad en wel je rijbewijs.. oke
ik heb 3 van de 5 lessen in het donker gehad tot nu toe :p Is niet heel veel moeilijker vind ik, alleen is het moeilijk afstanden in te schatten van autos achter je, bijvoorbeeld als je in gaat halen op de snelweg. succes
Spannend hoorquote:Op zaterdag 19 november 2005 11:57 schreef superheist het volgende:
Woensdag mijn eerste rijlesben benieuwd of ik er wat van bak..
Hoeft niet uit te maken toch?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:25 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ik heb 3 van de 5 lessen in het donker gehad tot nu toe :p Is niet heel veel moeilijker vind ik, alleen is het moeilijk afstanden in te schatten van autos achter je, bijvoorbeeld als je in gaat halen op de snelweg. succes
Zo'n terugslag heeft iedereen wel een keer volgens mij.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
't Ging niet goed trouwens.. was m'n eerste les na m'n examen weer, nou heb het gevoel dat ik het nooit ga halen.
Was zo aan het prutsen..
Was 't m'n eerste tegenslag maar... Heb al zóveel terugslagen gehad!quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:16 schreef Vogel87 het volgende:
Zo'n terugslag heeft iedereen wel een keer volgens mij.
Mijn logica zegt juist dat ze het hele jaar streng aan doen en het eind van het jaar eventueel wat soepeler kunnen werken. Dat van die percentages snap ik trouwens niet... wat doen ze daarmee?? cbr's door het land met elkaar vergelijken?quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:16 schreef Vogel87 het volgende:
Ik zal m'n rijbewijs dit jaar waarschijnlijk niet meer halen, maar volgens iemand bij mij op voetbal moet ik daar maar blij mee zijn. Hij kwam namelijk met een eigenaardige theorie, 'van een vriend gehoord die veel bij het CBR komt', dat de examinators aan het einde van het jaar strenger zijn. Dit, omdat ze aan zogenoemde jaarquotums moeten voldoen en zodoende aan het eind van het jaar wat strenger zijn om het percentage mensen die ze hebben laten zakken een beetje gelijk te trekken met hun collega's.
Dit klonk mij nogal onwaarschijnlijk in de oren en ik schaar het dan ook maar onder typisch 'kleedkamerpraat'
[..]
Zo'n terugslag heeft iedereen wel een keer volgens mij.
Ja achja, als je gewoon goed rijdt dan kunnen ze je weinig maken. Maar ik weet niet zeker, maar het lijkt me wel dat ze over het gehele land percentages bijhouden van hoeveel mensen er slagen en zakken. Als bijvoorbeeld het ene CBR 80% van de mensen laat slagen en het andere CBR 40%, dan klopt er iets nietquote:Op zondag 20 november 2005 10:02 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Mijn logica zegt juist dat ze het hele jaar streng aan doen en het eind van het jaar eventueel wat soepeler kunnen werken. Dat van die percentages snap ik trouwens niet... wat doen ze daarmee?? cbr's door het land met elkaar vergelijken?
nee hoor dat is niet waar. ze kunnen altijd wat verzinnen om je te laten zakken en je hebt geen poot om op te staan hoor.quote:Op zondag 20 november 2005 12:40 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
Ja achja, als je gewoon goed rijdt dan kunnen ze je weinig maken. Maar ik weet niet zeker, maar het lijkt me wel dat ze over het gehele land percentages bijhouden van hoeveel mensen er slagen en zakken. Als bijvoorbeeld het ene CBR 80% van de mensen laat slagen en het andere CBR 40%, dan klopt er iets niet
En een pasfotoquote:Op zondag 20 november 2005 21:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
30 euro idd.
Je hebt nog wel een uittreksel vd gemeente nodig, maar dat heb je voor je praktijkexamen toch ook al nodig.
Dat ding mag maar een half jaar oud zijn.quote:Op zondag 20 november 2005 21:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
30 euro idd.
Je hebt nog wel een uittreksel vd gemeente nodig, maar dat heb je voor je praktijkexamen toch ook al nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |