abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32567020
hoor net op de radio dat er geen trein rijd vanwege een aanrijding, dus rijles gaat niet door, pwiew
pi_32568216
Leg eens uit? je begint je lessen op een station ofzo? (je woont ver van examen gebied oid??)

Ik moet om 6 uur, regent hier aardig, wind valt mee, nog geen vlokje sneeuw gezien (hier is almere, zal ook wel gelden voor bussum en omgeving)
pi_32568509
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:20 schreef Robin__ het volgende:
Leg eens uit? je begint je lessen op een station ofzo? (je woont ver van examen gebied oid??)
toen ik begon met rijlessen woonde ik nog bij me ouders, nu woon ik op kamers, maar heb nog wel gewoon rijles in de plaats waar me ouders wonen
pi_32568885
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

toen ik begon met rijlessen woonde ik nog bij me ouders, nu woon ik op kamers, maar heb nog wel gewoon rijles in de plaats waar me ouders wonen
waarom komt de instructeur dan niet naar jouw huis toe?

of is dat te ver?
pi_32569200
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:42 schreef wlsandman het volgende:

[..]

waarom komt de instructeur dan niet naar jouw huis toe?

of is dat te ver?
Mijn ouders wonen in Nijkerk (waar ik dus rijles heb) en zelf woon ik in Deventer
pi_32572221
Hm 30 min tot de les, en het is nog maar 0,5c buiten
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:38:03 #232
88233 Steve
Still the best.
pi_32572415
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:31 schreef Robin__ het volgende:
Hm 30 min tot de les, en het is nog maar 0,5c buiten
In de auto is het lekker warm.

Door de sneeuw rijden viel mee, lekker rustig rijden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32572708
sja vandaag afrijders hebben pech.. of niet? misschien zijn de examinatoren wel soepeler??

in ieder geval iedereen weer veel geluk....
pi_32573098
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:47 schreef Robin__ het volgende:
Felicitaart

Was niet je eerste examen toch? Als het wel je eerste examen was, heb je een ttt gedaan en vond je dit zinvol achteraf?
T was mn eerste examen ja theorie ook in 1 keer gehaald, geen TTT gehad

goed he
I'm a Newbie. I know
pi_32573758
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:40 schreef livefortoday het volgende:
ja robin het ging echt helemaal mis, ik schrok me echt rot maar ik trapte gelijk de koppeling in en schakelde naar de 3 dus toen was er ook niet zoveel aan de hand, m'n examinator zei later ook dat 't ergste was het invoegen daar ben ik dus ook op gezakt, niet op 't verkeerd schakelen..

Dankje sunga! 't komt wel goed daar ben ik van overtuigd :-)
Mijn instructeurs hebben eht altijd over AEX,

De aard van de fout
De ernst van de fout
en hoeveel X(maal) het voorkomt

Je maakt 1 grote fout zonder gevolgen op de snelweg, daarna nog eens proberen op de snelweg en dan maak je weer een fout en is het bekeken. Had je die 2e fout niet gemaakt was het waarschijnlijk wel goed gegaan.

Was heerlijk vandaag zeg, ff wind, regen, sneeuw, file.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32583360
Pff zo dat was me de les wel.. liep gewoon niet lekker, in de regen, in het donker door laren... man wat een gekut daar zeg.. auto rijd net even te hard in zn 2 als je gas los hebt, ook heel irritant.. nouja was ook wel moe maandag avond beter

paar foutjes
kruispunt, zo ver mogelijk links gaan staan, knipper naar links.. en wachten voor het stoplicht.. en dan gewoon heel rustig rechtdoor rijden Heel smal weggetje (dr stond een bordje 'niet langer dan 5m') heel rustig bochtje, en dan toch nog half iemands heg in rijden .. spiegel scheef enzo

!! edit, niet zo veel gemerkt van de sneeuw enzo hier, was gelukkig ook niet glad (nu net buiten op de fiets wel) Ik hoorde dingen over ingesneeuwde mensen op de snelweg enzo zo ff nieuws kijken.. of de frontpage
pi_32592504
Vandaag voor het eerst echt alleen gereden. Proefritje gemaakt. Ging wel OK. Alleen wel lastig om een (tweedehands) auto te gaan kopen als er niet zoveel verstand van hebt (en er is zoveel keus).
pi_32593425
Jeetje de rijles ging gister niet eens door met 30 cm sneeuw

Maar goed volgende week inhalen..dus dat worden 2 lange avonden 18.00-21.00.
pi_32597258
zo was ff heftig gister zeg eerst al paar keer overdag in de stortregen wat ritjes moeten maken. ook dat het superglad was op de snelweg (van die regen dus), en alle auto's voor je ineens stilstaan. je kon ook niet extreem ver voor je uitzien door die regen, maar ok.
en toen ook nog om 5 uur sochtends half slapend iemand naar station gebracht. pffff.
was echt heftig allemaal, maar hebben we die ervaringen ook weer. alles ging gelukkig goed
wel leuk zo'n rijbewijsje hoor, je maakt nog eens wat mee LOL
en supermooi ingeparkeerd en met mn kleine yarisje een vette bmw eruit getrokken bij een verkeerslicht die daarvoor de hele 50-weg zo ongeveer in mn bumper reed
*einde ervaringen van ferryfan
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32599524
Na les 11 en 12 vind ik het nu saai worden, tis niet meer spannend.
pi_32600374
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:07 schreef randysgz het volgende:
Na les 11 en 12 vind ik het nu saai worden, tis niet meer spannend.
had ik ook ja, je hebt steeds minder tegen je instructeur te zeggen, het wordt meer een gewoonte.
pi_32600439
Daar had ik geen last van. Vond 't juist leuker worden, omdat het beter ging.
En ik kon prima opschieten met mijn instructeur (hoewel 'ie af en toe wat veel zwamde). Scheelt ook dat onze muzieksmaak redelijk overeen kwam (en we ongeveer even oud waren).
pi_32600490
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:45 schreef Wombcat het volgende:
Daar had ik geen last van. Vond 't juist leuker worden, omdat het beter ging.
En ik kon prima opschieten met mijn instructeur (hoewel 'ie af en toe wat veel zwamde). Scheelt ook dat onze muzieksmaak redelijk overeen kwam (en we ongeveer even oud waren).
dat is wel relax dan..

ik ben 18 en mijn instructeur is 64

we zaten dus niet echt op 1 golflengte en we spraken dus meer over het nieuws, dagelijks leven enz, niet zoveel boeiends dus
pi_32600600
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:47 schreef wlsandman het volgende:

[..]

dat is wel relax dan..

ik ben 18 en mijn instructeur is 64

we zaten dus niet echt op 1 golflengte en we spraken dus meer over het nieuws, dagelijks leven enz, niet zoveel boeiends dus
Ik 35 en mijn instructeur ook zoiets, dus dat praat dan inderdaad makkelijker. Heb je toch meer gemeen.
pi_32600632
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik 35 en mijn instructeur ook zoiets, dus dat praat dan inderdaad makkelijker. Heb je toch meer gemeen.
idd, en je gaat natuurlijk ook niet tegen die vent zeggen van; goh wat fietst daar nou een lekker wijf
pi_32600789
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:53 schreef wlsandman het volgende:

[..]

idd, en je gaat natuurlijk ook niet tegen die vent zeggen van; goh wat fietst daar nou een lekker wijf
Nee.
Nu kwam het wel andersom voor.
pi_32600880
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:53 schreef wlsandman het volgende:

[..]

hahaha...klopt inderdaad...mijn instructeur is iets van 55 ofzo...en ik ben 18....dus ook erg leeftijdsverschil....Opzich kan ik wel met hem praten hoor, maar hebben geen super uitgebreide gesprekken...meer over koetjes/kalfjes (nieuws/weer/situaties in het verkeer etc.)

Maar over 1.5 week KÁN ik er vanaf zijn
Haleloeja
pi_32601466
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:05 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Maar over 1.5 week KÁN ik er vanaf zijn
dat moet je jezelf idd maar voorhouden
pi_32609526
Pffff. Het begint er een beetje op aan te komen. Twintig lessen gehad en a.s. woensdag mijn TTT. M'n instructrice gaf aan dat er in ieder geval, naast het dubbele lesuur komende dinsdag, het beste nog een dubbel lesuur gepland kan worden. Die vind waarschijnlijk morgen (maandag) plaats.

Ik begin wat zenuwachtig te worden en dat is volgens mij ook te merken in mijn rijstijl de afgelopen week. Na de TTT heb ik nog 6 lessen over tot 21 december, dan is mijn praktijkexamen. Misschien dat ik er nog een paar bij koop. Nou hopelijk zorgen de lessen ervoor dat ik me wat zekerder ga voelen op de weg.
quote:
had ik ook ja, je hebt steeds minder tegen je instructeur te zeggen, het wordt meer een gewoonte.
Opzich heb je wel een aparte relatie met je instructeur/instructrice. Vaak ken je hem of haar alleen van het rijlessen. En straks over een paar weken (als alles goed gaat) zie je hem/haar waarschijnlijk niet meer. In ieder geval praat ik (nog steeds) redelijk vaak met m'n instructrice (over het rijden, haar beroep, maar ook dingen over thuis enzo).

De radio staat overigens (helaas) nooit aan. Ik las net dat een praktijkexamen bijna 1 uur duurt. Ik was altijd in de veronderstelling dat deze nooit meer als 40 minuten duurde.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toad op 27-11-2005 01:24:53 ]
pi_32612476
Nee hoor, praktijkexamen duurt maar een half uur (qua rijden dan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')