Haha, ja, herkenbaar!quote:Op woensdag 9 november 2005 16:24 schreef Frollo het volgende:
Dat 'gluten' niet het meervoud is van 'gluut'
quote:Op woensdag 9 november 2005 16:38 schreef Prowl het volgende:
Pauper is geen positief woord kwam ik achter in de brugklas toen ik een leraar complimenteerde en er uit gestuurd werd
quote:Op woensdag 9 november 2005 16:38 schreef Prowl het volgende:
Pauper is geen positief woord kwam ik achter in de brugklas toen ik een leraar complimenteerde en er uit gestuurd werd
Toeps kwam maar niet met een nieuwe, dus ik deed het maar even.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:01 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Haha, ja, herkenbaar!![]()
Enne... nog bedankt voor het openen van weer een nieuw deel, alwaysthebest!![]()
Deel 20 alweer, een beetje een jubileum dus...![]()
Met weer de hele OP erin. Mooi werk!![]()
hoe zit dat danquote:Op woensdag 9 november 2005 16:24 schreef Frollo het volgende:
Dat 'gluten' niet het meervoud is van 'gluut'
Holy shit, bedankt!quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef alwaysthebest het volgende:
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
dat ik al lang weet wat de afkorting tvp letterlijk betekent, maar pas nu weet waar het voor bedoeld is....quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef alwaysthebest het volgende:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint)
[afbeelding]
'Gluten' is enkelvoud, het is een mengsel van eiwitten.quote:
Dan zou het ook moeten zijn: Er zit gluten in je brood en niet: er zitten gluten in je brood.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
'Gluten' is enkelvoud, het is een mengsel van eiwitten.
Het is dus niet 'Er zitten dingetjes die gluten heten in brood' (wat ik altijd dacht), maar 'Er zit een stof die gluten heet in brood'...
Klopt, dit gaat heel vaak fout en daarom is het ook niet zo raar dat veel mensen erin trappen.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef freecell het volgende:
Dan zou het ook moeten zijn: Er zit gluten in je brood en niet: er zitten gluten in je brood.
Als gluten enkelvoud is, moet je het ook zo behandelen... klinkt bijzonder vreemd!
Ik zie net pas dat het ook onderaan staat..quote:Op donderdag 10 november 2005 09:07 schreef missC het volgende:
[..]
heb pas een paar dagen geleden "my active topics" ontdekt![]()
aha, op die manier dusquote:Op donderdag 10 november 2005 09:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
'Gluten' is enkelvoud, het is een mengsel van eiwitten.
Het is dus niet 'Er zitten dingetjes die gluten heten in brood' (wat ik altijd dacht), maar 'Er zit een stof die gluten heet in brood'...
haha!quote:Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou het ook moeten zijn: Er zit gluten in je brood en niet: er zitten gluten in je brood.
Als gluten enkelvoud is, moet je het ook zo behandelen... klinkt bijzonder vreemd!
OT: ik heb als klein kind (jaar of 4/5) altijd gezongen: Zie de maan schijnt door de bomen, makkers, stakkers, wildebras (ipv makkers staakt uw wild geraas)
Ik wist niet wat "staakt uw wild geraas" was, maar werd wél regelmatig uitgemaakt voor wildebras, dus dat woord kende ik![]()
Tender loving care, volgens mij.quote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef -AnneX- het volgende:
het schoot me net te binnen dat TLC wel eens tender love and care kon betekenen
Of natuurlijk :quote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef -AnneX- het volgende:
of The Learning Channelquote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef -AnneX- het volgende:
Hehequote:Op zondag 13 november 2005 12:58 schreef Tom-my het volgende:
Nummer van Brian adams, ik zweer je dat ik altijd dacht dat hij over zn eerste sex dream song, vul de rest van dat nummer maar is in in die gedachte .. klopt in het begin toch aardig
zei je ook knien dan ipv knie-jen?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:55 schreef Taxi het volgende:
Ik kwam er gisteren tijdens het journaal achter dat 'bedoeïnen' uitgesproken wordt als: 'Be-do-ie-nen', terwijl ik voorheen altijd 'Be-doei-en' zei...![]()
Is het 'knie-jen' dan?!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
zei je ook knien dan ipv knie-jen?
quote:Op donderdag 17 november 2005 16:41 schreef aidyl het volgende:
Ik kwam er afgelopen jaar pas achter dat de benzinemaatschappij Q8, eigenlijk gewoon "Breezahs" is voor Koeweit....
Weet je ook al dat dat nummer eigenlijk van de creedence clearwater revival is?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
proud mary van tina turner,
chorus; rolin´ rolin´rolin´ on the rythem... altijd gedacht dat t dat was; maar nee jaren lang fout mee gezongen; het is river!!!![]()
nee had geeeen idee! weer iets die ik pas jaaaaaaren later begreep!quote:Op woensdag 30 november 2005 16:39 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Weet je ook al dat dat nummer eigenlijk van de creedence clearwater revival is?
lolquote:Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Skorpija het volgende:
Ik dacht altijd dat BP voor BenzinePomp stond, maar het is British Petroleum![]()
heb jij nog nooit een hond gezien ofzoquote:Op woensdag 30 november 2005 16:28 schreef prutser_benny het volgende:
honden kunnen dus wel omhoog kijken... als je het mij 2 weken geleden vroeg ontkende ik het![]()
![]()
Ik zal het je nog sterker vertellen. Je spreekt 'Ralph' niet uit als 'Relf' maar als 'Reef' (zodat het rijmt met het Engelse woord 'safe').quote:Op woensdag 30 november 2005 16:10 schreef Cheiron het volgende:
Ik werd er vanmiddag vriendelijk op gewezen dat het niet "Ralph Fiejennes" is, maar Ralph "Fynes"
(Ralph Fiennes dus, de acteur.. de uitspraak)
(...)
Tot het lezen van deze post dacht ik dat het Beyond Petrol was..quote:Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Skorpija het volgende:
Ik dacht altijd dat BP voor BenzinePomp stond, maar het is British Petroleum![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen. Je spreekt 'Ralph' niet uit als 'Relf' maar als 'Reef' (zodat het rijmt met het Engelse woord 'safe').![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:32 schreef Silenus het volgende:
Een vriend van mij had thuis zo'n 'katholieke' kalender aan de muur hangen. Dus met zo'n heilige, bijv De Heilige Antonius 846 - 934. Hij dacht dus tot z'n 12e ofzo dat als je met de telefoon 846934 draaide, dat je dan De Heilige Antonius aan de lijn kreeg.![]()
Hij helpt je met kwijtgeraakte spullen te vinden.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:10 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Goedemorgen, u spreekt met de Heilige Antonius hotline. Hoe kan ik u helpen?
quote:Op woensdag 30 november 2005 23:38 schreef Aventura het volgende:
Waar het liedje 'Pearl Necklace 'van ZZ Top over gaat
ik kwam er juist achter dat-ie wel heeft bestaan!quote:Op donderdag 17 november 2005 23:32 schreef McKillem het volgende:
ik kwam er gister achter dat sinterklaas niet bestaat.
quote:Op donderdag 1 december 2005 10:28 schreef Frollo het volgende:
Dat er twee presidenten in de USA zijn geweest die Roosevelt heetten!
Ik dacht zo'n 25 jaar lang dat Nijntje een oerNederlands creatie is en geen ripoff van Hello Kitty.quote:Ik dacht zo'n 25 jaar lang dat Nijntje een jongetje is.
ik snap nog steeds niet waarom vrouwen praten in de derde naamval, altijd "mijn vriend" en zo..quote:Dat vertelde mijn vriend me idd ook vorige week. Bij de trams kun je ook gewoon kijken waar de vloer het meest versleten is, hehehe.
Je vertelt 'm niet goed, 't is 'zijn ene pootje is even lang'.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
als ik nu toch zo bezig ben. Ik heb dit grapje nooit begrepen, niemand die het kan uitleggen overigens:
wat is het verschil tussen een dood vogeltje? het ene pootje is langer
Heh?quote:Op donderdag 1 december 2005 19:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vertelt 'm niet goed, 't is 'zijn ene pootje is even lang'.![]()
PS Het topic is 'dingen die je pas jaren later begrepen hebt', niet 'dingen die je na jaren nog steeds niet begrijpt'.
Nog zoiets, onder praktisch elk verkeerdbord in Frankrijk staat 'Rappel', toen ik nog een klein klef_dopje was dacht ik dat het betekende dat er een 'rappel' langs de weg lag, wat dat dan ook mocht zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef alwaysthebest het volgende:
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...
Zorg er dan voor dat hij het door dit topic het na jaaaaaaren begrijpt!quote:Op donderdag 1 december 2005 19:31 schreef Lienekien het volgende:
PS Het topic is 'dingen die je pas jaren later begrepen hebt', niet 'dingen die je na jaren nog steeds niet begrijpt'.
Hèhè.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:58 schreef RoelRoel het volgende:
[..]
Zorg er dan voor dat hij het door dit topic het na jaaaaaaren begrijpt!
Ik snap hem ook niet echt tenzij het de bedoeling is dat het nergens op slaat.
Dan leer ik je weer maar iets: heul heul veul woorden in onze taal zijn afgeleid uit het Latijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:43 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik dacht tot gisteren dat proficiat een Nederlands woord was.
Het blijkt dus afgeleid te zijn van het latijnse woord proficio, wat 'goede vooruitgang' betekent.
quote:pro·fi·ci·at (tw.)
1 mijn gelukwensen, gefeliciteerd
Dat wist ik nietquote:Op donderdag 1 december 2005 10:28 schreef Frollo het volgende:
Dat er twee presidenten in de USA zijn geweest die Roosevelt heetten!
Ook bij het knakken van je vingers dit het geval isquote:Op donderdag 8 december 2005 22:52 schreef missC het volgende:
dat bij het kraken van je nek helemaal geen 'krak' vrijkomt -er dus geen wrijving/schuring is- maar eigenlijk alleen maar een vacuum 'plop' zoals bij een kurk van wijn.....
Volgens mij gewoon voor grootmoeder en grootvader.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:52 schreef Relneger18 het volgende:
ik kom er net achter dat oma staat voor overgrootma en opa voor overgrootpa![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef generalist het volgende:
Als kind altjd gedacht dat jus er was om je eten warmer te maken. Dus, als mijn mams met een dampend bord bij me kwam en er ook nog eens jus overheen ging doen had ik altijd iets zo van "Ho maar, het is al warm genoeg"
Veel later pas begrepen dat die jus een andere functie had
Volgens Van Dale is het 'in kindertaal verkort uit grootma/-pa'.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:52 schreef Relneger18 het volgende:
ik kom er net achter dat oma staat voor overgrootma en opa voor overgrootpa![]()
Dat verklaart de O dan toch niet?quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens Van Dale is het 'in kindertaal verkort uit grootma/-pa'.
Tuurlijk wel, 'groot' is gewoon verbasterd tot 'o' (misschien met als tussenstap 'gro').quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:55 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat verklaart de O dan toch niet?
quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik snapte nooit waarom iedereen 2 opa´s en oma´s had en ik maar 1 paar... tot ik er achter kwam, toen ik 12 was, dat pake en beppe fries is voor opa en oma.. Het is ook zo´n kut taal.
dat vroeg ik me indd altijd af bij...................quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:25 schreef caradoc het volgende:
Waarom het lijkt alsof de wielen van een auto achteruit draaien, terwijl de auto met grote snelheid naar voren gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
Dat heb je dan 25 jaar goed gedacht, het is namelijk andersom, kitty is een ripoff van nijntje, hebben ze eerlijk toegegeven.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Ik dacht zo'n 25 jaar lang dat Nijntje een oerNederlands creatie is en geen ripoff van Hello Kitty.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat vroeg ik me indd altijd af bij...................Dat is alleen waar te nemen in frames... een film dus... Overigens wanneer je de wielen achteruit ziet draaien (althans dat lijkt zo) dan remmen ze af. Als je ze gewoon ziet draaien dan zit er een versnelling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is ook waar te nemen door een willekeurig speelgoed autootje (met spaken in de wielen) erbij te pakken... voor de tv gaan zitten en een zwengel aan een wieltje te geven en dan zie je het aan de spaken.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Natuurlijk niet. Gaat erom dat zo'n wiel in interval x net geen heel rondje kan draaien. Daar heeft versnelling of vertraging niet zo heel veel mee te maken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is alleen waar te nemen in frames... een film dus... Overigens wanneer je de wielen achteruit ziet draaien (althans dat lijkt zo) dan remmen ze af. Als je ze gewoon ziet draaien dan zit er een versnelling.
U bent abuis: het voor en/of achteruit draaien heeft te maken met de relative rotatiefrequentie t.o.v. de opnamefrequentie, niet met versnelling.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Overigens wanneer je de wielen achteruit ziet draaien (althans dat lijkt zo) dan remmen ze af. Als je ze gewoon ziet draaien dan zit er een versnelling.
Omg, is het misschien mogelijk om het nog moeilijker te zeggen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:40 schreef japigeman het volgende:
[..]
U bent abuis: het voor en/of achteruit draaien heeft te maken met de relative rotatiefrequentie t.o.v. de opnamefrequentie, niet met versnelling.
Als de rotatiefrequentie een beetje sneller is lijken de wielen vooruit te gaan, anders achteruit.
Als de rotatiefrequentie precies een veelvoud is van de opnamefrequentie staat het wiel stil.
Me dunkt dat dit met wat gezond verstand wel is in te zien.
Als het wiel sneller draait dan het interval van één beeldje (dus hoe lang een frame duurt), dan lijkt het wiel vooruit te gaan. Als het wiel langzamer draait dan hoe lang een frame duurt, lijkt het achteruit te gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omg, is het misschien mogelijk om het nog moeilijker te zeggen?
* Tha_Erik voelt zich dom
inter = tussenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:53 schreef nevaeh87 het volgende:
dat een intercity trein tot in de stad komtvorige week begreep ik de term intercity ineens in het verband met treinen...ook niet echt snugger
Zie nu dat je inter kunt husselen naar trein, maar dat is toeval!quote:Op woensdag 14 december 2005 10:54 schreef bigben04 het volgende:
[..]
inter = tussen
intercity -> tussen steden, a.k.a. stopt niet in kleine baggerdorpjes.
Je denkt het dus sinds vorige week nog steeds fout
Waarom heet het dan wel schilderswijk?quote:Op woensdag 14 december 2005 13:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kwam er dit weekend pas achter waarom de schilderswijk in Den Haag de schilderswijk heet.
ik dacht altijd dat het een arbeiderswijk was waar nu eenmaal veel mensen die van beroep schilder zijn, wonen.
![]()
Omdat de straten vernoemd zijn naar schilders, wellicht? Zoals je in Eindhoven een bloemenbuurt hebt etc?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:48 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Waarom heet het dan wel schilderswijk?.
omg, bij zulke dingen sta je idd niet stil. Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:02 schreef mighty_myte het volgende:
omg, ik kwam er dit weekend pas achter wat eigenlijk de betekenis is van 'praatjes vullen geen gaatjes'.
echt nooit over nagedacht dat dat ook over vrouwen enzo kon gaan.
ik dacht altijd aan gaatjes in de tanden of iets dergelijks.![]()
'Praatjes vullen geen gaatjes' gaat níet over intieme vrouwenopeningen.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:35 schreef wlsandman het volgende:
[..]
omg, bij zulke dingen sta je idd niet stil. Is dat echt zo?![]()
Ik wist het trouwens ook niet![]()
Waarover wel dan?quote:Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Praatjes vullen geen gaatjes' gaat níet over intieme vrouwenopeningen.![]()
Van Dale:quote:
Zat jij vorige week toevallig ook in die propvolle bus van Breda naar Tilburg, toen er een aanrijding was tussen Gilze-Rijen en Tilburg-West?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:33 schreef OpenDeur het volgende:
Dat Gilze en Rijen twee plaatsen zijn. Ik kende alleen station GilzeRijen![]()
echt?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Skorpija het volgende:
quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:03 schreef Leffe48 het volgende:
Dat little green bag van George Baker over een zakje wiet gaat..
Bronquote:Op de tweede DVD staan de meeste en de leukste extra’s. Zo is er een interview in het Nederlands met onze eigen George Baker, die ons vertelt wat hij er destijds van vond toen zijn nummer werd gebruikt in de film van Tarantino en laat hij ons weten dat Little Green Bag niets te maken heeft met wiet.
Dat heb ik ook nu pas door...quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:03 schreef Leffe48 het volgende:
Maar dat is dus niet zo. Zie boven.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:59 schreef Bravo_Johnny het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nu pas door...![]()
Ik kwam er afgelopen jaar pas achter dat de benzinemaatschappij Q8, eigenlijk gewoon "Breezahs" is voor Koeweit....
quote:Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Skorpija het volgende:
dat is de schuld van de OVERHEIDquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:34 schreef Ivatje het volgende:
Maar ik snap nog steeds niet waarom niemand mij ooit heeft gecorrigeerd?!![]()
Naarden en bussum zijn ook twee plaatsenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:33 schreef OpenDeur het volgende:
Weet je nu ook dat 's Hertogenbosch gewoon Den Bosch is?quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:40 schreef wlsandman het volgende:
Wat ik eigenlijk pas laat door had, is dat 's gravenhage een ander woord voor den haag is![]()
ohw,quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:09 schreef Overlast het volgende:
Ik kom er net achter dat het Lucky Luke is ipv Lucky Luck.
Ja dat wist ik dan weer welquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:31 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Naarden en bussum zijn ook twee plaatsen![]()
dat weet ik ook jaquote:Op zaterdag 17 december 2005 16:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Weet je nu ook dat 's Hertogenbosch gewoon Den Bosch is?.
serieus??quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:42 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik kwam er gister achter dat Bambi een jongetje is
is dat zoquote:Op zaterdag 17 december 2005 17:42 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik kwam er gister achter dat Bambi een jongetje is
Geen idee wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:54 schreef Cattara het volgende:
Ik snapte de tekst van Tina Turner nooit:dutch marks are dollars..
HUH,nederlandse marken zijn dollars?!
Pas later begreep ik um:Duitse marken of Dollars..![]()
Ja dan nog, hoe kom je tot de conclusie 'Duitse marken of dollars'?quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:58 schreef Cattara het volgende:
[..]
in het nummer:private Dancer....![]()
Dutch marks or Dollars!!!!!phoe hé....quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja dan nog, hoe kom je tot de conclusie 'Duitse marken of dollars'?
Net stond er nog 'are' in plaats van 'or'. En dan nogs nap ik niet waarom je het ineens over Duitse marken hebt als er 'Nederlandse marken' staat. Maar het zal wel aan mij liggen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:04 schreef Cattara het volgende:
[..]
Dutch marks or Dollars!!!!!phoe hé....![]()
Neehee, dat is een post later alweer ontkrachtquote:Op zaterdag 17 december 2005 21:01 schreef Georges het volgende:
[..]
Leerzaam topic.![]()
Duurde ook heel wat jaren voordat ik door had dat horeca een acroniem is.
Maar die zal al wel genoemd zijn.
Tjonge jonge;Ik begreep Dutch marks are Dollars.Het is dus Dutch marks or Dollars!quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Net stond er nog 'are' in plaats van 'or'. En dan nogs nap ik niet waarom je het ineens over Duitse marken hebt als er 'Nederlandse marken' staat. Maar het zal wel aan mij liggen.
Ik ben het volkomen met je eens!je begrijpt me.....quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:12 schreef Merkie het volgende:
Maar eh, volgens mij ging het je erom dat je erachter kwam dat ze "or" zong en niet "are", of is dat gewoon een tikfout?
En dan nog is de hele term "Dutch marks" raar.
Ze zingt: deutschmarks. Gewoon Duitse Marken dus.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:06 schreef Cattara het volgende:
Dutch=nederlands,marks=marken
is er iemand die um wel snapt!?![]()
Ze spreekt het toch echt uit als Dutch!!!!quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:28 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Ze zingt: deutschmarks. Gewoon Duitse Marken dus.
Was een open deur zeker.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:17 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Neehee, dat is een post later alweer ontkracht![]()
Heb je Bambi nog nooit gezien?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Niet!
Ik heb weliswaar de film nog nooit gezien, maar dacht toch echt dat Bambi vrouwelijk was...
Mijn Godquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:59 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Dacht vroeger altijd dat Wiki de Viking een jongen was
En nog eentje waar meerdere mensen blijkbaar in waren "getrapt" (toen we het er over hadden iig): bij de intro van Transformers. Komt op een gegeven moment deze zin voorbij "...robots in the sky",..nu bleek dat dus "..robots in disguise" te zijn
oh sorryquote:Op zondag 18 december 2005 00:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mijn God. Die is echt al 1000x voorbij gekomen
.
Nou je het zegt. Toen ik voor het eerst van die film hoorde, was mijn Engels nog niet zo goed. Ik heb eigenlijk tot vandaag gedacht dat het een Nederlandse list was, wat natuurlijk nergens op slaat. Hehe.quote:Op zondag 18 december 2005 13:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat de titel van de film Schindler's List niet gaat over een list (nederlands) maar over een lijst, van zijn joodse wekrnemers.
Nou, hij bedenkt wel een soort list om zo veel mogelijk joden te redden, dus op zich vind ik het beide wel goed passenquote:Op zondag 18 december 2005 17:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou je het zegt. Toen ik voor het eerst van die film hoorde, was mijn Engels nog niet zo goed. Ik heb eigenlijk tot vandaag gedacht dat het een Nederlandse list was, wat natuurlijk nergens op slaat. Hehe.
of The Legend Chillerquote:
quote:Op donderdag 10 november 2005 10:08 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik zie net pas dat het ook onderaan staat..![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 23:54 schreef ChrisJX het volgende:
Dat Adelheid een naam is. Volgens mij heet de moeder van Heidi (je weet wel, van Peter) zo en als ik dat boek las, dacht ik dat het een of andere titel was. Om aan te geven dat iemand een heel mooie of lieve vrouw is.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:33 schreef OpenDeur het volgende:
quote:Op donderdag 15 december 2005 00:01 schreef missC het volgende:
Dat de SCH dus geen toevallige lettergroep is, maar samengesteld uit de S en CH (spreek uit G). Heb dus met gemak 25 jaar geslapen en mijn dochter weet dit door logopedie al op haar 4e![]()
Juist... Een meisje krijgt (aan het einde van de film) een vriendinnetje... Hmmm. Denk niet dat Disney een lesbie-relatie gaat promoten.quote:Op zondag 18 december 2005 16:59 schreef nevaeh87 het volgende:
Ik dacht eigenlijk ook dat bambi een meisje was.....wel vaag ja! en dan proberen ze het makkelijk te maken voor die kids...lukt niet echt...
he dat wist ik ook nietquote:Op zondag 18 december 2005 18:20 schreef OpenDeur het volgende:
Het duurde ook een hele tijd voor ik doorhad dat de vertaling van "Mein Kampf" niet Mijn kamp is, maar mijn strijd.
Losgeld bedoel je? Dacht ik ook tot een paar jaar terug, dat je dan met allemaal muntjes moest betalen.quote:Op maandag 19 december 2005 01:57 schreef Maggie het volgende:
- ik begreep tot een jaar of 2 geleden steeds maar niet waarom bij een ontvoering niet gewoon in briefgeld betaald mocht worden
Dat dacht je dan goedquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:59 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Dacht vroeger altijd dat Wiki de Viking een jongen was
Niet helemaal verkeerd gedacht want het zwarte geld werd vroeger vaak wel omgezet naar wit geld via de wasserettes. Maar dan wel gewoon via de administratie en dus niet in de wasmachines natuurlijkquote:Op maandag 19 december 2005 12:51 schreef katlief het volgende:
Geld witwas praktijken: jarenlang gedacht dat er achter de winkel, grote wasserettes zaten waar het geld gewassen werd tot het papier wit was en er met speciale inkt een ander geldbiljet van werd gedrukt...
'kamp' is ook een synoniem van 'strijd'quote:Op zondag 18 december 2005 18:20 schreef OpenDeur het volgende:
Het duurde ook een hele tijd voor ik doorhad dat de vertaling van "Mein Kampf" niet Mijn kamp is, maar mijn strijd.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 01:25 schreef Nenootje het volgende:
Ik weet nog maar sinds een paar jaar dat 'van de vrachtwagen gevallen' niet betekent dat er écht iets van een vrachtwagen is gevallen![]()
Niet te vergeten de meerkamp, tienkamp(atletiek) zeskamp(turnen) etcquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:57 schreef Doderok het volgende:
[..]
'kamp' is ook een synoniem van 'strijd'![]()
tweekamp ...
En kemphaan!quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:37 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Niet te vergeten de meerkamp, tienkamp(atletiek) zeskamp(turnen) etc
Heb je er al ooit op geklikt?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Iets wat ik nog steeds niet begrijp, wat betekenen die blauwe, dubbele pijltjes die soms (!) achter een TT staan in de AT en MyAT?
Deze dus ongeveer >>
Ja en dan spring je ergens midden op de laatste pagina ofzoquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:28 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Heb je er al ooit op geklikt?
Je komt uit waar je de vorige keer gestopt bent met kijken.. maar soms werkt dat niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja en dan spring je ergens midden op de laatste pagina ofzo.
Tot nu toe heb ik het nut er niet van gevonden.
Dan springt ie naar de post waar je was gebleven met lezen volgens mij.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:29 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja en dan spring je ergens midden op de laatste pagina ofzo.
Tot nu toe heb ik het nut er niet van gevonden.
Ja maar da's niet altijd. Soms stop ik met lezen op pagina 6 en brengt dat pijltje me naar pagina 5. Of in het topic van Kleintje (werken in erotische sector) kom ik steeds bij het grote paatje van de dame in kerst-outfit uit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:45 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dan springt ie naar de post waar je was gebleven met lezen volgens mij.
jij dacht dat het over zijn schoolkamp gingquote:Op zondag 18 december 2005 18:20 schreef OpenDeur het volgende:
Lief dagboek, vandaag zijn we wezen vissenquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:38 schreef snellejelle het volgende:
[..]
jij dacht dat het over zijn schoolkamp ging![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:22 schreef Quarks het volgende:
Giraffen hebben net als mensen 7 nekwervels.
Echt?quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:03 schreef Leffe48 het volgende:
sjors bakker zelf heeft dit een jaar of twee geleden nog ontkend, dus het valt te betwijfelenquote:
Wees gerust, je was niet de enigequote:Op vrijdag 23 december 2005 16:55 schreef kissa het volgende:
Ik lustte vroeger geen speculaasjes met amandelen er op. Ik dacht dat het dezelfde amandelen waren die in je keel zitten![]()
Je zinnetjes roepen een stuk meer vragen op dan dat ze antwoorden geven Quarks.. geef eens commentaar op je eigen zinnetjes?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:22 schreef Quarks het volgende:
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen.
...
Enzovoort....
Zo kan ik wel even doorgaan
quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:49 schreef raptorix het volgende:
Niet een zo zeer laat begrepen maar wel vergelijkbaar, toen ik in 1998 kabel kreeg, toen werd dat netjes geinstalleerd, zo ook netscape, daar zat een mail client bij met een standaar mailtje van Marc Andreesen, de oprichter van netscape. Nu dacht ik dat dat de naam van de service monteur was.
Er was iets mis met me instellingen dus ik bel de helpdesk en vraagt of die me kan door verbinden met Marc Andressen
Erm wat voor leeftijd mensen post hier eigenlijk?quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:53 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
En diezelfde vriend dacht tot een paar weken geleden dat Samson en Gert ook echt vanuit Gert zijn huis werd uitgezondenHelemaal in shock toen ik vertelde dat het eigenlijk een studio is
![]()
dat meeen je niet!quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:47 schreef ssebass het volgende:
Ik wist vroeger niet dat kut en lul afkortingen waren (respectievelijk korte urinetrechter en lange urineleider)
Wat ik nog steeds niet 0eet is waar de kerstboom traditioneel gezien vandaan komt met kerst. Zit hier nog een verhaal achter?
De eerste christenen kenden geen kerstbomen en ook in de Middeleeuwen, de Renaissance en in de vroege Nieuwe tijd waren kerstbomen bij de kerstviering onbekend.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:47 schreef ssebass het volgende:
Wat ik nog steeds niet 0eet is waar de kerstboom traditioneel gezien vandaan komt met kerst. Zit hier nog een verhaal achter?
Klopt, dit is wat Van Dale zegt over de herkomst:quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:21 schreef Aventura het volgende:
Dat van kut en lul is volgens mij niet echt zo hoor, maar is er later bij bedacht.
Croupier.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:05 schreef caradoc het volgende:
(...) met echte croupe ( of hoe je het ook schrijft ).
En wat was de naam van de basisschool?quote:Op woensdag 28 december 2005 18:13 schreef jpzegthallo het volgende:
Dat de hoofdletter H van de basisschool geen hoofdletter I + aanhangsel was maar echt de vorm van een H met krullen was.
Binnekort niet meer...quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:31 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Naarden en bussum zijn ook twee plaatsen![]()
van santanaquote:Op woensdag 28 december 2005 18:18 schreef P8 het volgende:
die gast die aan het zingen was:
marina marina marina, marina marina de mix (ofwel marinade-mix) zicht,
en niet marina de wit
ik snapte em ook al niet toen![]()
Rocco Granata.quote:
Basisschool handschrift, geen naam van de basisschool.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat was de naam van de basisschool?
Oh, lekker duidelijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:38 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Basisschool handschrift, geen naam van de basisschool.
Ik begreep het pas toen je het uitlegde.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:42 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Iets voor "Dingen die je pas na 5 minuten begrepen hebt"
wat snelquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:22 schreef -AnneX- het volgende:
ik kom er net pas achter dat madonna der leuke melodietje van hung up gejat heeft van Abba
En Nieuw-Zeeland dan?quote:Op woensdag 28 december 2005 22:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik dacht vroeger toen ik heel klein was dat Zeeland een land was ver van ons vandaan. Op de basisschool kreeg ik gelukkig aarderijkskunde en kwam ik er snel achter dat het een provincie in Nederland was.![]()
Huh? Dit wist ik dus tot vandaag niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:59 schreef Cheesecake het volgende:
Ik kwam er pas een jaar of drie geleden achter dat de Oudejaarsshow op RTL4 niet live is. Ik begreep daarvoor echt niet waarom al die bekende mensen en niet-bekende mensen het oude jaar gingen uitluiden in een studio in Aalsmeer...
Ik had altijd medelijden met die arme Mark Klein Essink. Dat die nooit op oudejaarsavond bij zijn familie kon zijn!quote:Op donderdag 29 december 2005 13:07 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Huh? Dit wist ik dus tot vandaag niet.
nou arme arme... kom op al was t wel live dan is tie toch niet zielig??quote:Op donderdag 29 december 2005 13:16 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Ik had altijd medelijden met die arme Mark Klein Essink. Dat die nooit op oudejaarsavond bij zijn familie kon zijn!
Voor zover ik nu weet is alleen de trekking van de prijzen live.
Nou, volgens mij staat er helemaal geen GIJDE, maar gewoon G.I. JOEquote:Op woensdag 28 december 2005 16:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
Dat het The A-team busje niet helemaal zwart van kleur is met een rode streep. Maar bovenkant donkergrijs rode streep en onderkant zwart. Daar kwam ik vandaag achter.
En ik had vroeger GI-Joe speelgoed. Maar ik vroeg me af waarom er altijd op de doos GIJDE stond. Veel later begreep ik dat het gewoon GI-Joe op zijn breezah was.
[afbeelding]
Dat zegt ie toch ook!quote:Op donderdag 29 december 2005 16:33 schreef Vaatdoek het volgende:
[..]
Nou, volgens mij staat er helemaal geen GIJDE, maar gewoon G.I. JOE![]()
Oh, ik dacht dat ie bedoelde dat GIJDE breezah is voor G.I. Joe. In dat geval snap ik niet wat de term breezah er mee te maken heeft. Het is gewoon een onduidelijk lettertypequote:
He. Toen was ik dertien en had ik een beperkt wereldbeeldquote:Op donderdag 29 december 2005 15:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nou arme arme... kom op al was t wel live dan is tie toch niet zielig??
hij gaat daar werken..![]()
dat was vorig jaar dus?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:03 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
He. Toen was ik dertien en had ik een beperkt wereldbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |