Volgens mij gewoon voor grootmoeder en grootvader.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:52 schreef Relneger18 het volgende:
ik kom er net achter dat oma staat voor overgrootma en opa voor overgrootpa![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:35 schreef generalist het volgende:
Als kind altjd gedacht dat jus er was om je eten warmer te maken. Dus, als mijn mams met een dampend bord bij me kwam en er ook nog eens jus overheen ging doen had ik altijd iets zo van "Ho maar, het is al warm genoeg"
Veel later pas begrepen dat die jus een andere functie had
Volgens Van Dale is het 'in kindertaal verkort uit grootma/-pa'.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:52 schreef Relneger18 het volgende:
ik kom er net achter dat oma staat voor overgrootma en opa voor overgrootpa![]()
Dat verklaart de O dan toch niet?quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens Van Dale is het 'in kindertaal verkort uit grootma/-pa'.
Tuurlijk wel, 'groot' is gewoon verbasterd tot 'o' (misschien met als tussenstap 'gro').quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:55 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat verklaart de O dan toch niet?
quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik snapte nooit waarom iedereen 2 opa´s en oma´s had en ik maar 1 paar... tot ik er achter kwam, toen ik 12 was, dat pake en beppe fries is voor opa en oma.. Het is ook zo´n kut taal.
dat vroeg ik me indd altijd af bij...................quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:25 schreef caradoc het volgende:
Waarom het lijkt alsof de wielen van een auto achteruit draaien, terwijl de auto met grote snelheid naar voren gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
Dat heb je dan 25 jaar goed gedacht, het is namelijk andersom, kitty is een ripoff van nijntje, hebben ze eerlijk toegegeven.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Ik dacht zo'n 25 jaar lang dat Nijntje een oerNederlands creatie is en geen ripoff van Hello Kitty.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat vroeg ik me indd altijd af bij...................Dat is alleen waar te nemen in frames... een film dus... Overigens wanneer je de wielen achteruit ziet draaien (althans dat lijkt zo) dan remmen ze af. Als je ze gewoon ziet draaien dan zit er een versnelling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is ook waar te nemen door een willekeurig speelgoed autootje (met spaken in de wielen) erbij te pakken... voor de tv gaan zitten en een zwengel aan een wieltje te geven en dan zie je het aan de spaken.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Natuurlijk niet. Gaat erom dat zo'n wiel in interval x net geen heel rondje kan draaien. Daar heeft versnelling of vertraging niet zo heel veel mee te maken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat is alleen waar te nemen in frames... een film dus... Overigens wanneer je de wielen achteruit ziet draaien (althans dat lijkt zo) dan remmen ze af. Als je ze gewoon ziet draaien dan zit er een versnelling.
U bent abuis: het voor en/of achteruit draaien heeft te maken met de relative rotatiefrequentie t.o.v. de opnamefrequentie, niet met versnelling.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Overigens wanneer je de wielen achteruit ziet draaien (althans dat lijkt zo) dan remmen ze af. Als je ze gewoon ziet draaien dan zit er een versnelling.
Omg, is het misschien mogelijk om het nog moeilijker te zeggen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:40 schreef japigeman het volgende:
[..]
U bent abuis: het voor en/of achteruit draaien heeft te maken met de relative rotatiefrequentie t.o.v. de opnamefrequentie, niet met versnelling.
Als de rotatiefrequentie een beetje sneller is lijken de wielen vooruit te gaan, anders achteruit.
Als de rotatiefrequentie precies een veelvoud is van de opnamefrequentie staat het wiel stil.
Me dunkt dat dit met wat gezond verstand wel is in te zien.
Als het wiel sneller draait dan het interval van één beeldje (dus hoe lang een frame duurt), dan lijkt het wiel vooruit te gaan. Als het wiel langzamer draait dan hoe lang een frame duurt, lijkt het achteruit te gaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omg, is het misschien mogelijk om het nog moeilijker te zeggen?
* Tha_Erik voelt zich dom
inter = tussenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:53 schreef nevaeh87 het volgende:
dat een intercity trein tot in de stad komtvorige week begreep ik de term intercity ineens in het verband met treinen...ook niet echt snugger
Zie nu dat je inter kunt husselen naar trein, maar dat is toeval!quote:Op woensdag 14 december 2005 10:54 schreef bigben04 het volgende:
[..]
inter = tussen
intercity -> tussen steden, a.k.a. stopt niet in kleine baggerdorpjes.
Je denkt het dus sinds vorige week nog steeds fout
Waarom heet het dan wel schilderswijk?quote:Op woensdag 14 december 2005 13:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik kwam er dit weekend pas achter waarom de schilderswijk in Den Haag de schilderswijk heet.
ik dacht altijd dat het een arbeiderswijk was waar nu eenmaal veel mensen die van beroep schilder zijn, wonen.
![]()
Omdat de straten vernoemd zijn naar schilders, wellicht? Zoals je in Eindhoven een bloemenbuurt hebt etc?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:48 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Waarom heet het dan wel schilderswijk?.
omg, bij zulke dingen sta je idd niet stil. Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:02 schreef mighty_myte het volgende:
omg, ik kwam er dit weekend pas achter wat eigenlijk de betekenis is van 'praatjes vullen geen gaatjes'.
echt nooit over nagedacht dat dat ook over vrouwen enzo kon gaan.
ik dacht altijd aan gaatjes in de tanden of iets dergelijks.![]()
'Praatjes vullen geen gaatjes' gaat níet over intieme vrouwenopeningen.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:35 schreef wlsandman het volgende:
[..]
omg, bij zulke dingen sta je idd niet stil. Is dat echt zo?![]()
Ik wist het trouwens ook niet![]()
Waarover wel dan?quote:Op woensdag 14 december 2005 17:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Praatjes vullen geen gaatjes' gaat níet over intieme vrouwenopeningen.![]()
Van Dale:quote:
Zat jij vorige week toevallig ook in die propvolle bus van Breda naar Tilburg, toen er een aanrijding was tussen Gilze-Rijen en Tilburg-West?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:33 schreef OpenDeur het volgende:
Dat Gilze en Rijen twee plaatsen zijn. Ik kende alleen station GilzeRijen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |