Haha, ja, herkenbaar!quote:Op woensdag 9 november 2005 16:24 schreef Frollo het volgende:
Dat 'gluten' niet het meervoud is van 'gluut'
quote:Op woensdag 9 november 2005 16:38 schreef Prowl het volgende:
Pauper is geen positief woord kwam ik achter in de brugklas toen ik een leraar complimenteerde en er uit gestuurd werd
quote:Op woensdag 9 november 2005 16:38 schreef Prowl het volgende:
Pauper is geen positief woord kwam ik achter in de brugklas toen ik een leraar complimenteerde en er uit gestuurd werd
Toeps kwam maar niet met een nieuwe, dus ik deed het maar even.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:01 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Haha, ja, herkenbaar!![]()
Enne... nog bedankt voor het openen van weer een nieuw deel, alwaysthebest!![]()
Deel 20 alweer, een beetje een jubileum dus...![]()
Met weer de hele OP erin. Mooi werk!![]()
hoe zit dat danquote:Op woensdag 9 november 2005 16:24 schreef Frollo het volgende:
Dat 'gluten' niet het meervoud is van 'gluut'
Holy shit, bedankt!quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef alwaysthebest het volgende:
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
dat ik al lang weet wat de afkorting tvp letterlijk betekent, maar pas nu weet waar het voor bedoeld is....quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef alwaysthebest het volgende:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint)
[afbeelding]
'Gluten' is enkelvoud, het is een mengsel van eiwitten.quote:
Dan zou het ook moeten zijn: Er zit gluten in je brood en niet: er zitten gluten in je brood.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
'Gluten' is enkelvoud, het is een mengsel van eiwitten.
Het is dus niet 'Er zitten dingetjes die gluten heten in brood' (wat ik altijd dacht), maar 'Er zit een stof die gluten heet in brood'...
Klopt, dit gaat heel vaak fout en daarom is het ook niet zo raar dat veel mensen erin trappen.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef freecell het volgende:
Dan zou het ook moeten zijn: Er zit gluten in je brood en niet: er zitten gluten in je brood.
Als gluten enkelvoud is, moet je het ook zo behandelen... klinkt bijzonder vreemd!
Ik zie net pas dat het ook onderaan staat..quote:Op donderdag 10 november 2005 09:07 schreef missC het volgende:
[..]
heb pas een paar dagen geleden "my active topics" ontdekt![]()
aha, op die manier dusquote:Op donderdag 10 november 2005 09:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
'Gluten' is enkelvoud, het is een mengsel van eiwitten.
Het is dus niet 'Er zitten dingetjes die gluten heten in brood' (wat ik altijd dacht), maar 'Er zit een stof die gluten heet in brood'...
haha!quote:Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Dan zou het ook moeten zijn: Er zit gluten in je brood en niet: er zitten gluten in je brood.
Als gluten enkelvoud is, moet je het ook zo behandelen... klinkt bijzonder vreemd!
OT: ik heb als klein kind (jaar of 4/5) altijd gezongen: Zie de maan schijnt door de bomen, makkers, stakkers, wildebras (ipv makkers staakt uw wild geraas)
Ik wist niet wat "staakt uw wild geraas" was, maar werd wél regelmatig uitgemaakt voor wildebras, dus dat woord kende ik![]()
Tender loving care, volgens mij.quote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef -AnneX- het volgende:
het schoot me net te binnen dat TLC wel eens tender love and care kon betekenen
Of natuurlijk :quote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef -AnneX- het volgende:
of The Learning Channelquote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef -AnneX- het volgende:
Hehequote:Op zondag 13 november 2005 12:58 schreef Tom-my het volgende:
Nummer van Brian adams, ik zweer je dat ik altijd dacht dat hij over zn eerste sex dream song, vul de rest van dat nummer maar is in in die gedachte .. klopt in het begin toch aardig
zei je ook knien dan ipv knie-jen?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:55 schreef Taxi het volgende:
Ik kwam er gisteren tijdens het journaal achter dat 'bedoeïnen' uitgesproken wordt als: 'Be-do-ie-nen', terwijl ik voorheen altijd 'Be-doei-en' zei...![]()
Is het 'knie-jen' dan?!quote:Op donderdag 17 november 2005 13:16 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
zei je ook knien dan ipv knie-jen?
quote:Op donderdag 17 november 2005 16:41 schreef aidyl het volgende:
Ik kwam er afgelopen jaar pas achter dat de benzinemaatschappij Q8, eigenlijk gewoon "Breezahs" is voor Koeweit....
Weet je ook al dat dat nummer eigenlijk van de creedence clearwater revival is?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:33 schreef Zo-is-dat het volgende:
proud mary van tina turner,
chorus; rolin´ rolin´rolin´ on the rythem... altijd gedacht dat t dat was; maar nee jaren lang fout mee gezongen; het is river!!!![]()
nee had geeeen idee! weer iets die ik pas jaaaaaaren later begreep!quote:Op woensdag 30 november 2005 16:39 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Weet je ook al dat dat nummer eigenlijk van de creedence clearwater revival is?
lolquote:Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Skorpija het volgende:
Ik dacht altijd dat BP voor BenzinePomp stond, maar het is British Petroleum![]()
heb jij nog nooit een hond gezien ofzoquote:Op woensdag 30 november 2005 16:28 schreef prutser_benny het volgende:
honden kunnen dus wel omhoog kijken... als je het mij 2 weken geleden vroeg ontkende ik het![]()
![]()
Ik zal het je nog sterker vertellen. Je spreekt 'Ralph' niet uit als 'Relf' maar als 'Reef' (zodat het rijmt met het Engelse woord 'safe').quote:Op woensdag 30 november 2005 16:10 schreef Cheiron het volgende:
Ik werd er vanmiddag vriendelijk op gewezen dat het niet "Ralph Fiejennes" is, maar Ralph "Fynes"
(Ralph Fiennes dus, de acteur.. de uitspraak)
(...)
Tot het lezen van deze post dacht ik dat het Beyond Petrol was..quote:Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Skorpija het volgende:
Ik dacht altijd dat BP voor BenzinePomp stond, maar het is British Petroleum![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 17:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen. Je spreekt 'Ralph' niet uit als 'Relf' maar als 'Reef' (zodat het rijmt met het Engelse woord 'safe').![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:32 schreef Silenus het volgende:
Een vriend van mij had thuis zo'n 'katholieke' kalender aan de muur hangen. Dus met zo'n heilige, bijv De Heilige Antonius 846 - 934. Hij dacht dus tot z'n 12e ofzo dat als je met de telefoon 846934 draaide, dat je dan De Heilige Antonius aan de lijn kreeg.![]()
Hij helpt je met kwijtgeraakte spullen te vinden.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:10 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Goedemorgen, u spreekt met de Heilige Antonius hotline. Hoe kan ik u helpen?
quote:Op woensdag 30 november 2005 23:38 schreef Aventura het volgende:
Waar het liedje 'Pearl Necklace 'van ZZ Top over gaat
ik kwam er juist achter dat-ie wel heeft bestaan!quote:Op donderdag 17 november 2005 23:32 schreef McKillem het volgende:
ik kwam er gister achter dat sinterklaas niet bestaat.
quote:Op donderdag 1 december 2005 10:28 schreef Frollo het volgende:
Dat er twee presidenten in de USA zijn geweest die Roosevelt heetten!
Ik dacht zo'n 25 jaar lang dat Nijntje een oerNederlands creatie is en geen ripoff van Hello Kitty.quote:Ik dacht zo'n 25 jaar lang dat Nijntje een jongetje is.
ik snap nog steeds niet waarom vrouwen praten in de derde naamval, altijd "mijn vriend" en zo..quote:Dat vertelde mijn vriend me idd ook vorige week. Bij de trams kun je ook gewoon kijken waar de vloer het meest versleten is, hehehe.
Je vertelt 'm niet goed, 't is 'zijn ene pootje is even lang'.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
als ik nu toch zo bezig ben. Ik heb dit grapje nooit begrepen, niemand die het kan uitleggen overigens:
wat is het verschil tussen een dood vogeltje? het ene pootje is langer
Heh?quote:Op donderdag 1 december 2005 19:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vertelt 'm niet goed, 't is 'zijn ene pootje is even lang'.![]()
PS Het topic is 'dingen die je pas jaren later begrepen hebt', niet 'dingen die je na jaren nog steeds niet begrijpt'.
Nog zoiets, onder praktisch elk verkeerdbord in Frankrijk staat 'Rappel', toen ik nog een klein klef_dopje was dacht ik dat het betekende dat er een 'rappel' langs de weg lag, wat dat dan ook mocht zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef alwaysthebest het volgende:
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...
Zorg er dan voor dat hij het door dit topic het na jaaaaaaren begrijpt!quote:Op donderdag 1 december 2005 19:31 schreef Lienekien het volgende:
PS Het topic is 'dingen die je pas jaren later begrepen hebt', niet 'dingen die je na jaren nog steeds niet begrijpt'.
Hèhè.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:58 schreef RoelRoel het volgende:
[..]
Zorg er dan voor dat hij het door dit topic het na jaaaaaaren begrijpt!
Ik snap hem ook niet echt tenzij het de bedoeling is dat het nergens op slaat.
Dan leer ik je weer maar iets: heul heul veul woorden in onze taal zijn afgeleid uit het Latijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:43 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik dacht tot gisteren dat proficiat een Nederlands woord was.
Het blijkt dus afgeleid te zijn van het latijnse woord proficio, wat 'goede vooruitgang' betekent.
quote:pro·fi·ci·at (tw.)
1 mijn gelukwensen, gefeliciteerd
Dat wist ik nietquote:Op donderdag 1 december 2005 10:28 schreef Frollo het volgende:
Dat er twee presidenten in de USA zijn geweest die Roosevelt heetten!
Ook bij het knakken van je vingers dit het geval isquote:Op donderdag 8 december 2005 22:52 schreef missC het volgende:
dat bij het kraken van je nek helemaal geen 'krak' vrijkomt -er dus geen wrijving/schuring is- maar eigenlijk alleen maar een vacuum 'plop' zoals bij een kurk van wijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |