Dat is moeilijk te verifieren.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:26 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Het gelul van Cohen is tegelijkertijd zijn beleid.
Dat kun je van het gelul van Wallage niet zeggen.
Ja ja.quote:
Dan ga ik nu slapenquote:Persstemmen over rellen Parijs
Le Monde
De cijfers zijn triest en veelzeggend: sinds 1 januari werden in de Franse steden bijna 70.000 gewelddadigheden opgetekend. In de afgelopen tien maanden zijn volgens deze meest recente telling van de inlichtingendienst meer dan 28.000 auto's in brand gestoken en hebben 442 confrontaties plaatsgevonden tussen bendes. Weliswaar is voortdurend sprake van geweld in de steden, maar in de Parijse voorsteden is het nu erger geworden. Met name in Seine-Saint-Denis, dat nu al zeven nachten met opstanden heeft doorgemaakt sinds de dood van twee jongeren op 27 oktober in Clichy-sous-Bois.
Dominique de Villepin zei terecht op 2 november dat er voor de toestand in de buitenwijken geen wonderoplossing bestaat. Deze open deur maakt duidelijk hoe machteloos de overheid is geweest, zowel onder rechts als onder links bewind.
Maar de geweldsuitbarstingen naar aanleiding van het drama van Clichy-sous-Bois laten bovendien zien hoe wanordelijk het bestuur is. Nicolas Sarkozy heeft nu de taal gesproken van het uiterst rechtse deel van zijn kiezers, waarschijnlijk in een poging om hun gunst te herwinnen, ontevreden als zij waren met zijn instemming met stemrecht voor immigranten bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Het is begrijpelijk dat hij als minister van Binnenlandse Zaken probeert een einde te maken aan het geweld in de steden. Maar als hij, zoals hij zegt, de bezem door de voorsteden wil halen en jacht wil maken op het gespuis, dan bereikt hij precies het tegenovergestelde van wat hij beoogt met de doortastendheid die hij tentoonspreidt.
Zijn woorden worden opgevat als stigmatisering van alle jongeren in de steden. Hij zorgt zo helemaal niet voor herstel van orde in de buitenwijken, maar stimuleert juist de aaneenschakeling van stedelijk geweld.
Behalve hun gekissebis over vrijwel alle punten, waardoor hun strijd voor de presidentsverkiezingen van 2007 wordt verhevigd, streven Sarkozy en De Villepin twee tegengestelde strategieën na in het bestrijden van het geweld in de steden. De minister van Binnenlandse Zaken praat over hard aanpakken en over rechtvaardigheid, maar het lijkt of hij in de praktijk alleen maar het eerste doet. En De Villepin kondigt het zoveelste hulpplan aan voor de buitenwijken.
Het wordt tijd om een serieuze crisis nu eens serieus aan te pakken.
Le Figaro
Vijftien jaar is verstreken. Van Tapie tot Borloo hebben de 'stedelijke renovatieplannen' en andere 'spoedprogramma's' miljarden - hoeveel precies? - in de voorsteden gepompt. Van Chevènement tot Sarkozy hebben de ministers van Binnenlandse Zaken tegen de 'losgeslagen kinderen' of het 'tuig' het ene 'heroveringsplan' na de andere 'operatie vuistslag' op touw gezet. Maar noch het één noch het ander is erin geslaagd de angstaanjagende voortgang van het geweld in de woonbuurten tot staan te brengen.
Om de twee jaar, zoals nu, trekt een opvallende golf van geweld, een gruweldaad die erger is dan de rest, de volle aandacht. Maar al heel gauw hervindt het officiële Frankrijk zijn zekerheden - O, de overwinning van de blacks-blancs-beurs (zwarten-blanken-Noord-Afrikanen) in 1998, dat hoogtepunt van ons 'integratiemodel'.
Maar kijk eens naar de cijfers: 200 'moeilijke' wijken in de jaren negentig, meer dan 900 nu. Bijna 30.000 voertuigen in brand gestoken sinds het begin van dit jaar. Drieduizend per maand! Honderd per dag! En zo wordt, voor miljoenen van onze medeburgers die gevangen zitten in gebalkaniseerde voorsteden, het dagelijks leven tot een hel. Dan moeten wij niet raar opkijken dat zij er in de verkiezingen telkens een grote zooi van maken.
Als onze politieke leiders nu, in plaats van 'republikeintjes' tegen (Europese) 'gemeenschappertjes' te spelen, om te beginnen eens het probleem bij de wortel aanpakten? Want wat Frankrijk nu meemaakt, zijn wél de gevolgen van een onbeheerst immigratiebeleid. Door in 1974 de sluizen van de gezinsimmigratie open te zetten, die zij vervolgens hebben laten uitgroeien tot een immigratie van mensen met rechten - kinderbijslag, bijstand, ziekenfonds -, hebben de opeenvolgende regeringen een toestand gecreëerd waarin de integratiemechanismen hun grenzen hebben bereikt. De toestroom van immigranten - legaal zowel als clandestien - moet dringend worden beteugeld, anders zullen over vijftien jaar de kinderen van de mensen die nu aankomen de 'wijken' in brand steken.
Wat komt na die basisvoorwaarde? Aan de slag! Om te beginnen doortastend optreden, want de verloedering van de buurten wordt gevoed doordat de staat het laat afweten tegenover de bendeleidertjes. En dan preventie, mits men maar niet in de val van de verkeerde oplossingen trapt: welke prijs zullen de imams morgen vragen voor hun 'bemiddeling'? Opvoeding, uiteraard, die niet moet nalaten de 'jongeren' bij te brengen dat zij trots mogen omdat zij Fransen zijn. Scholing, beslist, want om een plaats in de maatschappij te verwerven is er nooit iets beters gevonden dan werk. En bovenal moed: de huidige crisis is het resultaat van ruim drie decennia blindheid; het gevaar is dat er minstens zoveel tijd nodig is om haar op te lossen.
Le Nouvel Observateur
Een eind maken aan de gettovorming, aan de werkloosheid, aan de negatieve discriminatie, aan de beslotenheid van de religieuze gemeenschappen, aan de drugshandel als overlevingseconomie, aan het beestachtige optreden - dat alles vergt meer dan losse acties tegen 'georganiseerde bendes' en 'criminele netwerken' door een regering die al vaak een beroep heeft gedaan op het ministerie van het Woord. Als wij niet nu de noodklok luiden, zal dit oproer zich als een olievlek uitbreiden naar buitenwijken van andere steden dan Parijs. Dat zou voldoende zijn om Jean-Marie Bockel en François Bayrou gelijk te geven. De senator en burgemeester van Mulhouse heeft een paar dagen geleden opgeroepen tot afspraken tussen links en rechts over het 'dossier-voorsteden', want volgens hem zijn beide verantwoordelijk. De voorzitter van de Union pour la Démocratie Française oordeelde gisteren dat deze toestand een ,,gemeenschappelijk nationaal front'' vereist. Een gemeenschappelijk front dat - voor een keer - solidariteit zou moeten vergen van alle partijen, de rijken en de armen, en vooral van de gemeenten die iedere sociale vermenging afwijzen met de gemeenten waar alle problemen bij elkaar komen.
Anders zullen hele stukken van onze samenleving zich afscheiden.
Libération
Hoe ontoelaatbaar ook, hun geweldpleging is deels niet meer dan de uiting van een onvrede die wordt gevoed door uitsluiting, onrechtvaardigheid en ellende. Ook al kunnen sommigen van hen worden gemanipuleerd.
De eerste fout zou zijn om mee te gaan in de escalatie van het geweld, waar sommigen belang bij hebben: de bendeleiders die hun illegale handel beschermen, de islamisten die verlegen zitten om jihad-vlees, en niet te vergeten de pleitbezorgers van racistisch extreem-rechts. Blinde, doelloze repressie zou alleen maar aan wat tot dusverre niet meer is dan een uiting dat men tabak heeft van de - echte of denkbeeldige - onrechtvaardigheid, de aura van een opstand verlenen.
Een tweede fout zou zijn dat de staat een terrein prijsgeeft dat hij zelf door zijn (gebrek aan) optreden en zijn onhandigheid tot een mijnenveld heeft gemaakt, en dat hij een situatie die al rot genoeg is, nog verder laat verkommeren. Wanneer kogels in het rond vliegen en scholen in vlammen opgaan, dient de wet het geweldsmonopolie te handhaven.
Er mogen niet hele gebieden worden overgelaten aan geweldpleging door een minderheid die in de eerste plaats het leven van de bewoners van de wijken verpest. Ook niet aan het gezag van instanties, hetzij van de 'gemeenschap' hetzij religieus, ten detrimente van het moedige optreden van hen - burgemeesters, bemiddelaars, het maatschappelijk middenveld - die hun best doen om daar in de eerste plaats de republikeinse waarden in praktijk te brengen. Hén moet de staat steunen, door hun de - om te beginnen financiële - middelen te geven, door de orde te herstellen, als men wil dat die blijft bestaan.
en gelijk heb je.quote:
Dat Frankrijk op middenlange termijn liberaliseerd is even waarschijnlijk als dat George Bush nu mijn kamer binnenkomt en gaat vechten met Samir A. terwijl de Bluesbrothers wapens opstapelen en de politie bellen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:10 schreef Lyrebird het volgende:
DE oplossing voor alle migrantenproblemen in Frankrijk is het afschaffen van de "sociale zekerheid". Sociale zekerheid staat tussen quotes omdat het schijnzekerheid is en omdat het al helemaal niet sociaal is.
Als iedereen z'n handen uit de mouwen zou steken, in plaats van doelloos op straat rond te hangen, dan had Parijs deze problemen niet gehad. Gezeur over dat er geen banen zijn, accepteer ik niet. Als je de taal niet spreekt en je school niet afmaakt, dan moet je de consequentie's maar voelen.
Doe je dit nou met opzet?quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
liberaliseerd
quote:Op zaterdag 5 november 2005 04:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In dit geval is er ook een uitspraaksverschil. Maar ik heb geen idee waarom het van enig belang is onderscheid te maken in een aantal gevallen (met name de 'dt').
Wel iets. Ach soit, zolang het Nederlands niet fonetisch geschreven wordt is het geen geldig argument wat ik gaf.quote:Op zaterdag 5 november 2005 04:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
![]()
Een uitspraakverschil? In "Frankrijk liberaliseert" en in "Frankrijk wordt geliberaliseerd" hoor ik geen verschil in het laatste woord.
Er is natuurlijk wel een verschil en dat is de ge. Miereneuk?quote:Op zaterdag 5 november 2005 04:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wel iets. Ach soit, zolang het Nederlands niet fonetisch geschreven wordt is het geen geldig argument wat ik gaf.
Yeah right!quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:10 schreef Lyrebird het volgende:
DE oplossing voor alle migrantenproblemen in Frankrijk is het afschaffen van de "sociale zekerheid". Sociale zekerheid staat tussen quotes omdat het schijnzekerheid is en omdat het al helemaal niet sociaal is.
Als iedereen z'n handen uit de mouwen zou steken, in plaats van doelloos op straat rond te hangen, dan had Parijs deze problemen niet gehad. Gezeur over dat er geen banen zijn, accepteer ik niet. Als je de taal niet spreekt en je school niet afmaakt, dan moet je de consequentie's maar voelen.
Schijnt goed te werken in de VS, als ik kijk naar de Bronx, LA (spaanse no-area zones) en vele Texas trailer parks.quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:10 schreef Lyrebird het volgende:
Juist, werkt feilloos....quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Schijnt goed te werken in de VS, als ik kijk naar de Bronx, LA (spaanse no-area zones) en vele Texas trailer parks.
Daar steken de mensen ook niet de handen uit de mouwen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:12 schreef Drugshond het volgende:
Schijnt goed te werken in de VS, als ik kijk naar de Bronx, LA (spaanse no-area zones) en vele Texas trailer parks.
Jeuzesquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:37 schreef George-Butters het volgende:
Dit topic en de reacties zijn echt om te huilen: Ik wil geen racist worden.
Ik blijf mooi in de SC.
mvg
Erica.
Dan is het in ieder geval geen oplossing maar maak je mensen alleen maar armer en zoeken ze op een andere manier hun avondeten bij elkaar...quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar steken de mensen ook niet de handen uit de mouwen.
Falen is voor een groot gedeelte een keuze.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:20 schreef RichardQuest het volgende:
Mogelijke oorlog Ethiopië-Eritrea
Ook zo'n leuke reacties.
Niks mis met de reakties : Ook een onfatsoenlijke aap met een geweer/Kapmes kan dodelijk zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:20 schreef RichardQuest het volgende:
Mogelijke oorlog Ethiopië-Eritrea
Ook zo'n leuke reacties.
Schrijf m aan zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:25 schreef Yildiz het volgende:
Ik bedenk me ineens, ik zou wel eens willen werken voor de Nationale Ombudsman, kan dat 'redelijkerwijs' zomaar?
Ik heb wel wat ervaring hier en daar met het bestuurlijke apparaat en manier van klachten behandelen...
http://www.denationaleombudsman.nl/quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Schrijf m aan zou ik zeggen.
Das n andere ombudsman inderdaadquote:Op zaterdag 5 november 2005 10:28 schreef Drugshond het volgende:
Niet aan Frits Bom schrijven.
Anders heb je een *zuig zuig* lening aan je broek hangen waar je nooit meer van af komt.
ik zit op school ook in de opleidingscommissie, en nou maak ik mij sterk voor de problemen van anderen, ook zelfs in andere studies (dan werk ik bijvoorbeeld samen). Ik vind dat ergens gewoon leuk, uitdagend, om problemen op te lossen, om processen te verbeteren.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:30 schreef George-Butters het volgende:
Waarom wil je eigenlijk Ombudsman worden?
Uhm, dat mensen niet verhongeren misschien?quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niks mis met de reakties : Ook een onfatsoenlijke aap met een geweer/Kapmes kan dodelijk zijn.
Benoem voor de grap eens een aantal positieve gebeurtenissen van al die miljarden ontwikkelingsgeld (en bemoeienis) in Centraal Afrika.
Dit is óf dom óf ongepast cynisme. En sommige users weten écht niet waar ze het over hebben, maar zeg dan ook niks,quote:-Het is Afrika. Fuck it.
-Negers zijn er wel zat
-Dus laat ze elkaar lekker af knallen.
-Ja?
En?
-Ikop Afrika!
beetje boel raarquote:Zwarte armen mogen niet terug naar New Orleans
ROTTERDAM, 5 NOV. Voor duizenden zwarte inwoners van New Orleans die eind augustus moesten vluchten voor de orkaan Katrina is het zeer onzeker of ze kunnen terugkeren naar hun stad. In de plannen voor het herbouwde New Orleans komt hun wijk Lower Ninth Ward alleen nog voor als een spaarbekken, een plek waar het water heen kan als er weer een overstroming dreigt. Alphonso Jackson, minister van Huisvesting van de regering Bush, heeft er bij burgemeester Ray Nagin op aangedrongen de Lower Ninth Ward niet meer op te bouwen. Jackson vindt dat New Orleans een veel wittere stad moet worden, met hooguit 35 tot 40 procent zwarten. Vóór Katrina was dat 67 procent. Zo zal, hopen de bestuurders, New Orleans veel minder last hebben van de criminele onderklasse.
De Lower Ninth Ward was de meest gewelddadige wijk van New Orleans. Van de 265 moorden die in 2004 in New Orleans werden gepleegd, viel het merendeel in dit zwarte getto. ,,God heeft het toilet doorgespoeld'', zegt een politieman in New Orleans over de nasleep van de orkaan. De zwarte politica Charmaine Marchand vertegenwoordigt de wijk in het parlement van Louisiana. Haar achterban zit nu verspreid over opvangcentra in de VS. ,,Ik heb een website opgezet om mijn kiezers terug te vinden. Men wil ons hier weg hebben. Maar wij zwarten zijn als kakkerlakken: we komen altijd terug.''
Nu het water in New Orleans is gezakt, komen de verhalen los over de manier waarop de zwarte onderklasse is behandeld. Op verschillende plaatsen in de stad werden barricaden opgericht, niet om de hulpverleners te hinderen maar om de arme zwarten tegen te houden die hun overstroomde wijken probeerden te ontvluchten. ,,We wilden niet dat die mensen uit New Orleans hierheen kwamen om herrie te zoeken'', zegt kolonel F. Bethay van de politie van het naburige St. Bernard Parish.
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.quote:Minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken kondigde aan een ''oorlog zonder genade'' te zullen gaan voeren tegen criminelen en opstandige jongeren in de voorsteden. Volgens hem worden de rellen georganiseerd. De voorzitter van de politievakbond Synergie beschuldigde radicale moslims ervan medeverantwoordelijk te zijn voor ''deze nieuwe vorm van terrorisme in de steden''.
Ja, een heilzaam spreidingsbeleid.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een percentage negers?
En wat doet het ertoe dat hij zelf zwart is?
Getverdemme, en dat is dan niet nieuwswaardig, want dat zou het criminaliseren van 'het witte huis' betekenen ofzo.quote:
maar het is makkelijker om 2 kampen te hebben, met de goeden (politie) en de slechten (voorwijkbewoners) en dan zo hard mogelijk hunnie zullie en wij willen ook roepen, dan komt het allemaal wel goed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.
Het mooie aan Amerika is nou juist dat mensen in Amerika mogen wonen waar ze willen, als blanke mensen daar meer aanspraak op mogen maken om dat de opbouw van hun huizen wordt ondersteudn is het een racistisch beleid. Of dat nou door een blanke of zwarte minister geoppert wordt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Het idee om die wijk niet meer op te bouwen, vind ik zeer begrijpelijk. Als je deze mensen verspreid over het land een nieuwe toekomst kunt bieden, dan is er een wereld gewonnen.
Typisch voorbeeld dat de overheid niet alles kan controleren, m.a.w. chaos-theory.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Onderzoek: bijna helft afvaltransporten illegaal
ANP
DEN HAAG - Transporteurs lappen de regels voor het vervoer van afval vaak aan hun laars. Bij een Europese controle in zeventien zeehavens bleek dat 48 procent van de afvaltransporten niet voorzien waren van de juiste papieren.
[..] en nog wat
Ik wil niet trollen, maar was USA niet 'land of the free' en 'you can be whatever you want, as long as you do your best' en 'self-made-hero's' ?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Het idee om die wijk niet meer op te bouwen, vind ik zeer begrijpelijk. Als je deze mensen verspreid over het land een nieuwe toekomst kunt bieden, dan is er een wereld gewonnen.
Juist! Lees eens een boek van Levy Strauss. Het is structuralisme à gogo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
maar het is makkelijker om 2 kampen te hebben, met de goeden (politie) en de slechten (voorwijkbewoners) en dan zo hard mogelijk hunnie zullie en wij willen ook roepen, dan komt het allemaal wel goed.
Dat zien we ook met die 'war on terror' , dat werkt ook zo uitermate goed.
(dat niet, maar het is wel lekker simpel, de goede witte engelen die geen vlieg kwaad doen behalve het kwaad uit de weg te ruimen, en de slechten.
Het lijkt teenage muntant hero turtels wel, of Dragonball Z ofzo, good vs. evil.
Zo simpel.
Ja. Als ik het dus goed begrijp, doen deze mensen niet voldoende hun best? Een hoop hebben er gewoon pech. Dan kun je beter een einde maken aan zo'n wijk dan die in andere gedaante voort laten etteren.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:44 schreef Yildiz het volgende:
Ik wil niet trollen, maar was USA niet 'land of the free' en 'you can be whatever you want, as long as you do your best' en 'self-made-hero's' ?
Johan! Hoe durf je een nieuwsbericht te posten dat niet over allochtonen gaat!quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Onderzoek: bijna helft afvaltransporten illegaal
ANP
[bla]
Ja, maar je zult ze alternatieven moeten bieden. En dáár ben ik nu juist niet gerust op.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Als ik het dus goed begrijp, doen deze mensen niet voldoende hun best? Een hoop hebben er gewoon pech. Dan kun je beter een einde maken aan zo'n wijk dan die in andere gedaante voort laten etteren.
Sta ik daarom bekend, of is het algemeen cynisme? Het gaat natuurlijk wel over allochtonen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Johan! Hoe durf je een nieuwsbericht te posten dat niet over allochtonen gaat!
Floripas!quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist! Lees eens een boek van Levy Strauss. Het is structuralisme à gogo.
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Other factors include a rise in black college attendance .quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?
Hei je wat teuge neegers?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?
Ja, ik heb het bericht wel gelezen hoor. Wat maakt het uit of er 10 of 30 procent negers in het leger zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Other factors include a rise in black college attendance .
afhankelijk van de missie hequote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, ik heb het bericht wel gelezen hoor. Wat maakt het uit of er 10 of 30 procent negers in het leger zitten?
Mijn Internet Explorer verklaart het malafide, ik ben nu in dubioquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn profiel niet wijzigen (technische fout op huidige computer), maar het is gewoon een bona fide plaatje, bij mijn weten. Vraag het aan een der moderatoren.
Ja, dat is 'em.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Floripas!
Gelijk even gezocht, is dit een goede?
STRUCTURAL ANTHROPOLOGY
Auteur: Lvi-Strauss, C. Jaar: 1979
Ik ben bijna door mn huidige boek heen, dus dan ga ik die maar eens lezen.
Pfff....het is wel een vrouwenhuis, he?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat is 'em.
Mijn huisgenootje is pissig dat ik haar vriend hier uitmaak voor alles dat mooi en lelijk is, omdat zij ook te lui is om een accountje te openen en ik met haar verhaal moest komen afzakken in de relatiecorner.
Jij bent degene die mijn IE eruitknalt?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn profiel niet wijzigen (technische fout op huidige computer), maar het is gewoon een bona fide plaatje, bij mijn weten. Vraag het aan een der moderatoren.
Van dezelfde bron:quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:18 schreef zakjapannertje het volgende:
in Suriname heeft men ook last van opjuttende criminelen
40 duizend, 40.000 mensen, dat zijn nog eens een aantal mensen.quote:Demonstraties in Mar del Plata tegen Bush
Bij de topconferentie van de Organisatie van Amerikaanse Staten in de Argentijnse badplaats Mar del Plata is het tot confrontaties gekomen tussen betogers en de politie.
Na een protestbijeenkomst van zo'n 40.000 mensen in een voetbalstadion, trokken enkele honderden radicalen door de stad en richtten vernielingen aan bij winkels van buitenlandse ondernemingen. De Argentijnse politie zette traangas in en verrichtte enkele tientallen arrestaties.
De protesten richten zich vooral tegen het beleid van president Bush van de Verenigde Staten. Hij zoekt steun voor het plan voor één grote continentale vrijhandelszone, maar veel Zuid-Amerikaanse landen zijn daar tegen.
De Venezolaanse president Hugo Chávez, een felle tegenstander van Bush, zei dat het vrijhandelsplan dood is en hier in Mar del Plata wordt begraven.
Southpark is daar goed in ja, maar als het er op aankomt, dan is het natuurlijk de schuld van Canadaquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Doet me denken aan de Southpark-film, de fronttroepen allemaal zwart.
Met acht meisjes in een herenhuis, ja?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pfff....het is wel een vrouwenhuis, he?
Dat is Carnifex.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent degene die mijn IE eruitknalt?
En Saddam!quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Southpark is daar goed in ja, maar als het er op aankomt, dan is het natuurlijk de schuld van Canada
Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn herenhuis.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met acht meisjes in een herenhuis, ja?
Ach, jullie worden tegeljk ongesteld, zeker.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn herenhuis.
Alleen al om die reden had hij niet door de Amerikanen opgepakt mogen wordenquote:
Nee, tegelijk dronken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ach, jullie worden tegeljk ongesteld, zeker.
Jullie hebben je eigen museumnacht zeker?quote:
En God trok de plee door, het was niet iemand die de dijken slecht had onderhouden, ook zo simpel.quote:
Tegen Satan: Rub my nipples while I torture this little piggy.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:26 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Alleen al om die reden had hij niet door de Amerikanen opgepakt mogen worden
quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Tegen Satan: Rub my nipples while I torture this little piggy.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.
Sorry dude, aint gonna work.quote:Amper een week nadat de Franse regering een nieuwe campagne tegen straatterreur had afgekondigd, sloeg de vlam in pan. Twee allochtone jongeren vonden de dood toen ze, achtervolgd door de politie, over het hek van een transformatorhuisje klommen. Ze werden geëlektrocuteerd. Daarop braken in een Franse voorstad rellen uit die vier nachten aanhielden.
'De harde hand en niets dan de harde hand.' Dat was zo ongeveer de boodschap waarmee de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Nicolas Sarkozy, een week geleden de oorlog verklaarde aan de achterbuurtcriminaliteit. Sarkozy is een behendig populist die aast op het Franse presidentschap in 2007. Daarom ontpopt hij zich graag als een Franse Robocop die het traditionele geweld onder allochtone jongeren met wortel en al zal uitroeien. Hij kondigde een 'oorlog zonder genade' aan.
' Rienna vej plu '
quote:Uitzending : zondag 6 november, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.20 op Nederland 1
Buitenhof
// De nieuwe koers van D66: Alexander Pechtold
Bemoeial of durfal: de komst van Alexander Pechtold (D66), minister voor bestuurlijke vernieuwing en Koninkrijksrelaties in de Haagse arena is niet geruisloos verlopen.
Hoe ziet hij de toekomst van D66 en welke rol ziet hij daarin voor zichzelf weggelegd?
> Rellen in Parijs
De onlusten in Parijs breiden zich uit naar andere Franse steden en het harde politieoptreden lijkt het geweld alleen maar verder aan te wakkeren. Wie zijn precies de daders, wat willen ze bereiken en hoe kan de geest weer in de fles komen?
Een debat hierover met Dyab Abu Jahjah, voorman van de Arabisch Europese Liga (AEL) en Laurent Chambom, Franse socioloog die werkzaam is in Nederland.
> Dure medicijnen
Er zijn steeds betere, maar duurdere medicijnen beschikbaar voor mensen met kanker. Uit een onderzoek bleek deze week opnieuw dat patiënten deze middelen vaak niet krijgen omdat ziekenhuizen ze niet kunnen betalen?
Is dit acceptabel, is de vraag aan de internist Aart van Bochove, voorzitter Nederlandse Vereniging voor Medische Oncologie.
Presentatie:
Peter van Ingen
Columnist:
Herman Philipse
Pechtoldquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:44 schreef pberends het volgende:
Abou Jahjah en Pechtold morgen in Buitenhof:
[..]
wie?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Jahjah. Die destijds de vredespleidooien van de nabestaanden verwierp, de rat.
Zulks typisch dat ik eventjes moest huilen van het lachen!quote:
Vroeger hadden we er wel 4 parallellopen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:49 schreef Floripas het volgende:
Twee slowchats is voor een keertje wel leuk, toch?
Was het maar waar. ....Dan mochten jullie allemaal pyromaantje bij mij komen spelenquote:
Abu Jahjah.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Pechtold
http://www.pechtold.nl/
en de fanclub
http://www.pechtold.nl.nu/
[..]
wie?
Ik verbaas me nog steeds over Theo van Gogh die aandacht aan Jahjah gaf die hij echt niet verdiende; de AEL is een club van niks.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Jahjah. Die destijds de vredespleidooien van de nabestaanden verwierp, de rat.
voor die mensen post je ook zoietsquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zulks typisch dat ik eventjes moest huilen van het lachen!![]()
![]()
![]()
Maar mensen, ik heb mijn zelfbesloten siësta weer gehad, ik ga weer aan het werk, later!
Waar ben jij nu weer mee bezig?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:59 schreef George-Butters het volgende:
heeeeerlijk!
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GNSJUGBDquote:Chinese tv's, made in Belgium
Eupens bedrijf verviervoudigt omzet
Chinese producenten die hun tv's in Belgische fabrieken laten vervaardigen, is dat niet de omgekeerde wereld? Misschien, maar straks wel realiteit.
Bij het bedrijfje SPB uit Eupen wordt momenteel alles in gereedheid gebracht om in januari te kunnen starten met de productie van honderdduizenden lcd-televisies voor de Chinese producent Amoi. Net zoals andere Chinese fabrikanten van elektronische apparatuur als Haier of Hisense wil Amoi doorbreken op de westerse markt. En daar is productiecapaciteit in Europa voor nodig. SPB kan die leveren. ,,Amoi, à moi'', lacht bedrijfsleider Thomas Sommerlath van SPB. Hij is ervan overtuigd dat zijn nieuwe klant hem geen windeieren zal leggen.
SPB bestaat al dertien jaar en hield zich tot nu toe vooral bezig met de montage van merkloze pc's. In de jaren '90 was dat een lucratieve markt. SPB maakte computers voor grote winkelketens als Vobis en Dixon's. Maar rond de eeuwwisseling kwam de klad in die markt. Pc's van A-merken werden veel goedkoper, zodat het prijsverschil heel klein werd en de consument liever een merkcomputer kocht. Sommerlath zocht een nieuw product voor zijn fabriekje en besliste dat de markt van lcd-televisies aan de vooravond stond van een explosieve groei. Op de Cebit-beurs in Hannover kwam hij in contact met de mensen van Amoi, die net op zoek waren naar productiecapaciteit in Europa. Een paar maanden later trok Sommerlath zelf naar China om met Amoi, maar ook met enkele andere fabrikanten te gaan praten. Amoi bleek de beste troeven te hebben. De Chinezen kwamen een kijkje nemen in Eupen, en in november vorig jaar werd tijdens de prinselijke handelsmissie naar China het contract ondertekend.
Flexibiliteit en techniek
Sommerlath ziet twee verklaringen voor de vraag van de Chinezen naar Europese productiecapaciteit. Ten eerste moet flexibel kunnen worden ingespeeld op de wensen van de grootwinkelketens. ,,Die willen geen levertijden van tien tot twaalf weken''. En ten tweede bedragen de invoerheffingen op televisieonderdelen maar 2 procent, een stuk lager dan de heffing van 14 procent op afgewerkte toestellen. Geïmporteerde Chinese toestellen zijn daardoor moeilijk op een rendabele manier aan de man te brengen. Ofwel zijn ze te duur, ofwel wordt er niets aan verdiend.
Sommerlath twijfelt er niet aan dat de lokaal geproduceerde Amoi-toestellen vlot van de hand zullen gaan. In Duitsland zijn al overeenkomsten afgesloten met grote spelers als MediaMarkt en Karstadt-Quelle. In Scandinavië en Spanje zijn de gesprekken met grote distributieketens al ver gevorderd. In België loopt het minder hard. ,,Maar we gaan hier ook proberen voet aan de grond te krijgen'', zegt Sommerlath.
Een tweede reden waarom hij niet twijfelt aan het succes van de toestellen, is de techniek. Kwalitatief hoeven ze niet onder te doen voor om het even welk westers product, zegt hij. De toestellen die in Eupen gemaakt zullen worden, zijn volledig nieuw ontwikkeld. Zaken als Scart-aansluitingen of teletekst zijn in China immers onbekend, maar in Europa onontbeerlijk. Daarenboven zou ook de usb-aansluiting een troef moeten vormen. Daarop kan een memory-stick of een externe harde schijf worden aangesloten. ,,Zo kan je films afspelen die van het internet zijn gedownload'', legt Sommerlath uit. ,,En in de communicatie gaan we zeker onze grote troef uitspelen: made in Belgium .''
Het contract tussen SPB en Amoi geldt voor vijf jaar. De fabriek heeft een maximale capaciteit van 300.000 stuks per jaar. Voor volgend jaar wordt gerekend op honderd- tot tweehonderdduizend stuks. Het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland zou de markt een flinke duw in de rug moeten geven.
Het contract met Amoi bezorgt het Eupense bedrijfje een flinke groeistuip. Terwijl dit jaar nog op een omzet van 35 miljoen euro gerekend wordt, zou dat volgend jaar 150 miljoen euro moeten worden. Sommerlath, tot voor kort de enige aandeelhouder, heeft externe financiers moeten zoeken.
Een Spaanse durfkapitalist en de regionale investeringsmaatschappij Ost-Belgien Invest sprongen bij met 1,6 miljoen euro. Niet genoeg, vreest Sommerlath. ,,Er zal nog een tweede ronde nodig zijn. Maar met ons businessplan zal het niet moeilijk zijn om investeerders te vinden.''
(RM)
Ja, net als die ygrecs overal achteraan: theory, filosofy (!), theocraty.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Je kunt geschift worden van mensen die een samenzwering een ''conspiracy'' noemen en dan ook nog eens het ''Nederlandse meervoud'' conspiracy's gebruiken.
zure druif.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar ben jij nu weer mee bezig?
jij ook alquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:25 schreef Floripas het volgende:
Ik moet een beetje huilen van Ik wil geen racist worden.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:37 schreef George-Butters het volgende:
Dit topic en de reacties zijn echt om te huilen: Ik wil geen racist worden.
Ik blijf mooi in de SC.
mvg
Erica.
http://www.refdag.nl/arti(...)fte+door+asbest.htmlquote:Onrust in Goor over sterfte door asbest
GOOR - De asbestverontreiniging in het Twentse plaatsje Goor is zo omvangrijk dat onder vrouwen bijna vijf keer en bij mannen twee keer zo veel kanker voorkomt als elders in het land.
Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) reageerde vrijdag geschokt op de uitkomsten.
In Goor zijn zo’n 700 boerenerven, paden en landweggetjes met asbest vervuild. Diverse locaties in het plaatsje zijn de afgelopen maanden al gesaneerd. De asbest is massaal door de inwoners gebruikt bij het verharden van een weg of erf. Zij konden de asbestplaten jarenlang gratis ophalen bij het Goorse bedrijf Eternit, dat in het verleden asbesthoudende bouwmaterialen produceerde.
Inademing van vezels kan de longziekte asbestose, longkanker en mesothelioom (buik- of longvlieskanker) veroorzaken. Van de vrouwen die tussen 1989 en 2003 bloot hebben gestaan aan asbest hebben er vijftien aantoonbaar longvlieskanker gekregen.
De meeste inwoners van de gemeente Hof van Twente, waaronder Goor valt, kennen iemand die aan mesothelioom is overleden. De angst onder hen is groot. „Mijn moeder is aan asbestkanker overleden. Ik ben zelf kortademig, maar durf er niet mee naar de huisarts. Bang voor de mogelijke uitkomst”, zei vrijdag een 57-jarige inwoonster die anoniem wil blijven. Ouders gaven te kennen dat ze zich zorgen maakten over hun spelende kinderen.
„Dat er slachtoffers zijn wisten we, van de aantallen schrikken we”, zei milieuwethouder M. Verbeek van de gemeente Hof van Twente vrijdag. Ook de GGD Twente is geschrokken. „Het onderstreept nog eens het belang om zorgvuldig met de astbestproblematiek om te gaan”, aldus milieugezondheidsdeskundige M. van Ass. Zowel de gemeente als de GGD houdt rekening met extra telefoontjes. „We proberen met goede voorlichting en gesprekken de mensen gerust te stellen”, aldus Van Ass.
De gezondheidsrisico’s zijn in opdracht van het ministerie van VROM in kaart gebracht en werden vrijdag gepresenteerd. De Gezondheidsraad laat op verzoek van Van Geel onderzoeken of de normen voor het toelaatbare risico van asbest voor de volksgezondheid moeten worden verscherpt.
Voor de gemeente Hof van Twente toont het onderzoek door het Erasmus Medisch Centrum aan dat de sanering van asbesthoudende wegen absoluut noodzakelijk is. Ook blijkt dat de asbestkanker niet beroepsgerelateerd is en dus niet alleen hoeft voor te komen bij mensen die met asbest hebben gewerkt, stelde een woordvoerder.
Van Geel is geschrokken van de resultaten van het onderzoek. Hij wil samen met de provincies Overijssel en Gelderland om de tafel en inventariseren op welke locaties nog steeds asbest zit dat een gevaar oplevert voor de volksgezondheid. Nu al staat vast dat ook in Harderwijk veelvuldig met asbest is gewerkt. Van Geel wil snel een compleet beeld. Als er extra geld nodig is om de problemen aan te pakken, komt dat er, zei hij. „De problemen zijn te groot om lijdzaam toe te zien.”
VROM heeft voor asbestbodemsanering onlangs 21 miljoen euro aan de provincies ter beschikking gesteld. Ook trekt Van Geel 47 miljoen uit voor de aanpak van asbestwegen in de Hof van Twente en Harderwijk. Van Geel vindt dat Eternit moet meebetalen aan de sanering van gebieden met asbest. Het bedrijf weigert dat tot nu toe.
Het gebruik van asbest en het verwijderen daarvan is risicovol. Sinds 1970 wordt dat steeds meer onderkend dankzij onderzoek naar de effecten van asbest. In Nederland overlijden volgens VROM-cijfers jaarlijks ongeveer 800mensen als gevolg van meestal beroepsmatige blootstelling aan asbest in het verleden.
De landelijke Vereniging Comité Asbestslachtoffers (VCA) vindt dat staatssecretaris Van Hoof (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) ervoor moet zorgen dat de vrouwen in Goor dezelfde behandeling krijgen als de mensen die door hun werk of het werk van hun partner mesothelioom hebben gekregen. Voor de laatste slachtoffers is er een regeling voor financiële compensatie. De vrouwen uit Goor moeten hier ook voor in aanmerking komen, aldus de VCA.
Geef je niet gewonnen, anders houden we slechts SCH over.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:31 schreef Monidique het volgende:
Ik trek me weer terug. Burgeroorlog vanwege wat rellen, ja hoor, toe maar.
Die mag je niet meer uiten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef Sickie het volgende:
meuning.
quote:Pechtold: meer verdiepen in religie
Volgens D66-minister Alexander Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing moeten Nederlanders zich meer verdiepen in de achtergronden van de verschillende religies in Nederland. Pechthold zei dit vandaag in de aanloop van het D66-partijcongres in Delft. Daar kreeg hij het boek 'De religie van de islam' van de moslimorganisatie Lahore Ahmadiyya overhandigd. De organisatie wil een correct beeld schetsen van de islam als religie en gaf de bewindsman 26 exemplaren voor alle ministers en staatssecretarissen.
Pechthold: ''Er wordt maar al te vaak over religies geoordeeld zonder dat men de precieze achtergronden kent. Het gebeurt mij ook, oordelen zonder dat ik de finesse heb. Ik hoop veel te kunnen leren van het boek. Ik ben blij dat dit boek over de inhoud gaat, en eens niet over beeldvorming.''
De Lahore Ahmadiyya wereldbeweging in de islam heeft naar eigen zeggen meer dan een eeuw geleden de juiste Jihaad (zware inspanningen) geproclameerd: ''namelijk een Jihaad niet met het zwaard maar met de pen. Dus geen heilige oorlog, maar het tonen van het ware gezicht van de Islam met de juiste argumentaties.'' De huidige Lahore Ahmadiyya moslim populatie in Nederland is voornamelijk uit Suriname en Nederland afkomstig
Met Kate?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:37 schreef Monidique het volgende:
Over zeven-en-een-half uur lig ik alweer in bed.
Als je aan je ontbijt zit welquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die mag je niet meer uiten.
Ik weet niet wat ik erger vind, voorpret van een burgeroorlog met oneigenlijke argumenten of ergerlijk bagatelliseren en binnenpretjes om de ander als fascist te boekstaven.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
"...with my dick in my hand..."
Dat is niet belangrijk, zolang ik maar gelijk heb en jullie niet alleen SCH hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, voorpret van een burgeroorlog met oneigenlijke argumenten of ergerlijk bagatelliseren en binnenpretjes om de ander als fascist te boekstaven.
Niemand ''heeft'' SCH.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk, zolang ik maar gelijk heb en jullie niet alleen SCH hebben.
Wel een beetje nichterig om dat nu tegen 'm te gebruiken.Noem mijn naam alsjeblieft niet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef Monidique het volgende:
Hm?
Ik weet niet wát die groep is, ik neem aan dat het iets met die crimineel te maken heeft, ik hoor het pas net. Dus. Daarnaast wordt POL-SC door velen gelezen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wel een beetje nichterig om dat nu tegen 'm te gebruiken.Noem mijn naam alsjeblieft niet..
quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:54 schreef Sickie het volgende:
SCH is een kloon van Clairy Polak. Wat ik je brom.
Ik zat OP net te lezen. Ben zo aangedaan dat ik de daaropvolgende "discussie" maar heb gelaten voor wat-ie was...quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:25 schreef Floripas het volgende:
Ik moet een beetje huilen van Ik wil geen racist worden.
En LPF heeft zich gereduceerd tot stemvee voor de coalitie, bgreep ik...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:35 schreef RichardQuest het volgende:
D66 stemt steeds vaker met links meegoede zaak dat D66 niet zomaar jaknikt, maar dat was al duidelijk.
Hoe waar!quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
Blanken vormen de bron van alle ellende in deze wereld.
Soms zie ik de zaken best helder.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:04 schreef Monidique het volgende:
Hoe waar!
Waar de blanke bron van ellende schittert in de zonnegloedquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
Blanken vormen de bron van alle ellende in deze wereld.
*ontroerd isquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Waar de blanke bron van ellende schittert in de zonnegloed
En de racistische politie, traangas spuitend, de toekomst van ons land begroet...
Dat is zoiets als je gevangenis het koosnaampje Nieuw Auschwitz geven.quote:The offensive -- nicknamed the "son of Falluja" by troops -- includes 3,000 U.S. Marines, soldiers and sailors and 550 Iraqi soldiers. It was launched about 6:30 a.m. Saturday (10:30 p.m. Friday ET).
Ik ben geen Rotterdammerquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Zie je wel dat Rotterdammers een hart hebben.
Het woord white had ik iig goed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is the white Man is keeping us down, Marlboro-adept.
Voor de gunst om Sidekick oraal te verwennen, bedoel je?quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:26 schreef Tafkahs het volgende:
Ik denk dat ik maar eens iemand ga verraden voor 30 zilverstukken
auditief bedoel je? Ik denk dat het accentverschil te groot isquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Voor de gunst om Sidekick oraal te verwennen, bedoel je?
Een docu: The god who wasn't therequote:Op zaterdag 5 november 2005 15:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe kom je aan die dingen, Harry?
Je moet de vertaling van Wijdeveld kopen, en het boek van Von Harnack.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:
Over kerkvaders gesproken, in de boekhandel zag ik de Belijdenissen staan voor acht euro. Helaas betrof het niet het gehele boek, maar een uitvoerige samenvatting. Daar heb ik toch niets aan?
Misschien bestel ik 'm maar gewoon via internet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je moet de vertaling van Wijdeveld kopen, en het boek van Von Harnack.
Waarom zit daar geen kern van waarheid in dan?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog een reden waarom D66 nooit groot zal worden.
Thread is wel dicht.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:58 schreef Monidique het volgende:
Dat de moderators het toelaten dat ik zo loop te zuigen. Onvoorstelbaar.
Ja. Opinieban.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Thread is wel dicht.
Ban is de volgende stap
Nee, mensen die meteen ''FUCK YOU, wij gaan geen Islam leren'' schreeuwen zijn niet bevorderlijk voor een groei van de Democraten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom zit daar geen kern van waarheid in dan?
Is politiek niet veel eisen, en genoegen nemen met de helft?
Ohja, wacht, die link ging naar die post toe ja, iemand die het niet helemaal begrepen heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, mensen die meteen ''FUCK YOU, wij gaan geen Islam leren'' schreeuwen zijn niet bevorderlijk voor een groei van de Democraten.
Jaquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:07 schreef Monidique het volgende:
¤19,95. Zal ik 'm maar gewoon bestellen?
Je bedoelt: Is er ook een ban voor mensen die niet vinden dat alle moslims vergast dienen te worden.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Is er ook een opiumban?
Je avotoar loopt nog steeds met mijn Internet Explorer te fuckenquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Is er ook een opiumban?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
In roep hierbij op tot een algehele boycot van Sony!
Nee, joh, die scheren patroontjes bij elkaar. Je wéét toch!quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:
In de broek van Floripas komen? Ik moet er niet aan denken. Lesbische medievisten hebben dubbel zo veel schaamhaar, dat kan niet anders.
De Republikeinse Partij heeft die macht nu eenmaal.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je avotoar loopt nog steeds met mijn Internet Explorer te fucken
Waar heb je zitten zuigen? Laat me nog even meegenieten van jouw zuigreflex voordat de Parijse groene karretjes het topic komen schoonblazen...quote:
Afrikanen in opstand , Rellen in meer Franse steden ( 4 )quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar heb je zitten zuigen? Laat me nog even meegenieten van jouw zuigreflex voordat de Parijse groene karretjes het topic komen schoonblazen...
quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De Republikeinse Partij heeft die macht nu eenmaal.
Waarom?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Confessiones is voor mietjes. Ik zou gewoon voor De cicivitae dei gaan.
Is dat een afslankrecept?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Confessiones is voor mietjes. Ik zou gewoon voor De cicivitae dei gaan.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:40 schreef Monidique het volgende:
Geregiseerd door Godslasteraar?
Lord of the Rings,quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
![]()
Gedownload en gekekenMocht deze docu op de markt komen zal het de eerste dvd zijn die ik sinds LOTR ga kopen.
Ja dat lijkt me wel wat.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Maarten, jouw oor ruilen voor mijn kies?
Met mijn kies vang ik aardig wat op.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel wat.
Ik word gek van mijn oor.
*Note to self - niet slokje nemen van speciaalbier en tegelijk Latijn proberen te typen*quote:
Dat is nog leuk ook.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Met mijn kies vang ik aardig wat op.
Al die links zijn uit de lucht gehaald, van dat squadron, verdachtquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Met mijn kies vang ik aardig wat op.
Maar waarom is het beter dan de Belijdenissen?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
*Note to self - niet slokje nemen van speciaalbier en tegelijk Latijn proberen te typen*
De civitate dei, natuurlijk.
Het is een aardig boek, het geeft inzicht in de denktrant van een bekeerde christen op de grens van de klassieke leer en de christelijke.
De!quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:25 schreef Johan_de_With het volgende:
En je kunt indruk maken op geleerde vrouwen door op te merken dat de titel gewoonlijk verkeerd vertaald wordt.
Is het niet lief?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:21 schreef Floripas het volgende:
Monidique! U bent een soort Floripas!
Alsjeblieft niet!quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:27 schreef Floripas het volgende:
Monidique, ik zal je eens voorstellen aan krakers!
*Bladert door balboekje*
Nu wordt het eng.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:27 schreef Floripas het volgende:
*Bladert door balboekje*
Almanak?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:27 schreef Floripas het volgende:
*Bladert door balboekje*
Ja, lief is het.quote:
welterusten danquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:34 schreef Monidique het volgende:
O, ik ga gewoon Colonization spelen! Over vijf-en-een-half uur alweer naar bed.
volgend jaar wereldkampioen worden, is dat wat?quote:106 Teletekst za 05 nov
KNVB zoekt spelers aan als rolmodel
ZEIST De KNVB lanceert volgend jaar een
campagne met bekende voetballers om een
bijdrage te leveren aan de integratie
van allochtonen.De voetbalbond denkt
eraan om jonge Marokkaanse spelers,
zoals de PSV'ers Afellay en Aissati,
als rolmodel in te zetten.
Er is al geruime tijd overleg gaande
tussen het kabinet en de KNVB over het
integratievraagstuk.Daarbij speelt ook
de KNVB-amateurtak een grote rol.
De stichting 'Meer dan Voetbal',die is
opgezet door de KNVB en de clubs,gaat
spelers aanzoeken die als rolmodel gaan
meewerken.Veel clubs zijn al betrokken
bij maatschappelijke projecten.
quote:Doe even normaal joh.
Wat is dat nou voor reactie? Racistische topics bv. rond Frankrijk mogen zonder ingrijpen gevuld worden al probeert Klowjow er af en toe wat aan te doen en types als Wolffenstein mogen zonder weerspreken de superioriteit van het blanke ras hier prediken maar al wat je doet is Monidique uitkafferen?
Wederom afgekeken van Nieuw Zeeland, alsnog geen slecht idee, integendeel.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
volgend jaar wereldkampioen worden, is dat wat?
Girl-on-girl.On girl. On girl. On girl, on girl, on girl.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:38 schreef Floripas het volgende:
Johan, als ik lesbisch ben, dan zijn al die mannen die naar girl-on-girl kijken óók lesbisch. Wie belt 't coc?
Als jij mijn Rachel zou zien, zou je ook spontaan heterosexueel worden.
Jij kunt daar toch niet tegen zijn, als papa-pooier?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:47 schreef George-Butters het volgende:
balboekje... heel eng.
Fysiek geweld? Vindicat?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:52 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb gala's altijd heel eng gevonden.
Ben naar drie gala's geweest en daar drie keer ruzie gehad, met een of andere zich misdragende bal gehakt. Terwijl ik normaal gesproken nooit mot heb.
Gna!quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:53 schreef Floripas het volgende:
[img]http://images5.theimagehosting.com/chemira.jpg[img]
Nee, niet het blauwe ogen werk. Daarvoor ben ik veel te beschaafd.quote:
Brassen?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:52 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb gala's altijd heel eng gevonden.
Ben naar drie gala's geweest en daar drie keer ruzie gehad, met een of andere zich misdragende bal gehakt. Terwijl ik normaal gesproken nooit mot heb.
Je bent tenminste niet zo'n linkse zuiger als tvlxd, hulde daarvoor!quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:56 schreef George-Butters het volgende:
Ik wil geen racist worden.
En toch probeer je het weer.
Unitas?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:56 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee, niet het blauwe ogen werk. Daarvoor ben ik veel te beschaafd.
Niet vindicat wel van verschillende studentenverenigingen in Utrecht.
Ik ben minder verveeld dan tvlxd.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je bent tenminste niet zo'n linkse zuiger als tvlxd, hulde daarvoor!
Hoogstwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:57 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik ben minder verveeld dan tvlxd.
Alchemie, amice.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:01 schreef Monidique het volgende:
Van [afbeelding] naar [afbeelding], hoe motiveer je dat, Yohen?
Alleen aan Yohen?quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:02 schreef Floripas het volgende:
Johan, verander die avatar nou eens, die gooit mij van het internet af.
Dan laat ik jou een foto van mijn Rachel zien.
Je hebt me zelfs tweemaal op TV kunnen bewonderen, lummel.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:05 schreef Monidique het volgende:
Ik wil Rachel ook wel zien. En een foto van Yehoen.
in mijn mailbox kreeg, dacht ik: dit is ware liefde. Ik word weer hetero.quote:Ceterum censeo [floripan] esse blandulam et pulchellam.
Amerikadebat bij Buitenhof. Niet waar?quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je hebt me zelfs tweemaal op TV kunnen bewonderen, lummel.
Daarom ben ik dus de enige die haar foto mag zien.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:06 schreef Floripas het volgende:
Toen ik
[..]
in mijn mailbox kreeg, dacht ik: dit is ware liefde. Ik word weer hetero.
Ja, en nogmaals bij Buitenhof. Toen was...ja, wie was het ook alweer?quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Amerikadebat bij Buitenhof. Niet waar?
Alsof jij zo kunt verbuigen en vervoegen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daarom ben ik dus de enige die haar foto mag zien.
Nee. Alleen het volkse 'mooitje' zou een vertaling zijn voor het verheven, affecteuze woord.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:08 schreef Monidique het volgende:
Pulchedinges (pulchra?), is dat niet 'vrouw'?
Johan_de_With, als jij kunt posten, kan je je profiel wijzigen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat leg ik toch net uit? Het kan niet! Nee!
Je doet het gewoon fout.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat leg ik toch net uit? Het kan niet! Nee!
Nee Ma, dat kan ik niet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Johan_de_With, als jij kunt posten, kan je je profiel wijzigen.
Geef mij uw e-mail adres.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:12 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Geef je inlog gegevens maar. Dan doe ik het wel voor je.
Dat kun jij best zelf.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan je wel en anders roep ik Mutant01 erbij om je te beschuldigen van islamofobie.
Nee, voor Yildiz.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:13 schreef Floripas het volgende:
En dat alles voor een foto van Rachel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |