beetje boel raarquote:Zwarte armen mogen niet terug naar New Orleans
ROTTERDAM, 5 NOV. Voor duizenden zwarte inwoners van New Orleans die eind augustus moesten vluchten voor de orkaan Katrina is het zeer onzeker of ze kunnen terugkeren naar hun stad. In de plannen voor het herbouwde New Orleans komt hun wijk Lower Ninth Ward alleen nog voor als een spaarbekken, een plek waar het water heen kan als er weer een overstroming dreigt. Alphonso Jackson, minister van Huisvesting van de regering Bush, heeft er bij burgemeester Ray Nagin op aangedrongen de Lower Ninth Ward niet meer op te bouwen. Jackson vindt dat New Orleans een veel wittere stad moet worden, met hooguit 35 tot 40 procent zwarten. Vóór Katrina was dat 67 procent. Zo zal, hopen de bestuurders, New Orleans veel minder last hebben van de criminele onderklasse.
De Lower Ninth Ward was de meest gewelddadige wijk van New Orleans. Van de 265 moorden die in 2004 in New Orleans werden gepleegd, viel het merendeel in dit zwarte getto. ,,God heeft het toilet doorgespoeld'', zegt een politieman in New Orleans over de nasleep van de orkaan. De zwarte politica Charmaine Marchand vertegenwoordigt de wijk in het parlement van Louisiana. Haar achterban zit nu verspreid over opvangcentra in de VS. ,,Ik heb een website opgezet om mijn kiezers terug te vinden. Men wil ons hier weg hebben. Maar wij zwarten zijn als kakkerlakken: we komen altijd terug.''
Nu het water in New Orleans is gezakt, komen de verhalen los over de manier waarop de zwarte onderklasse is behandeld. Op verschillende plaatsen in de stad werden barricaden opgericht, niet om de hulpverleners te hinderen maar om de arme zwarten tegen te houden die hun overstroomde wijken probeerden te ontvluchten. ,,We wilden niet dat die mensen uit New Orleans hierheen kwamen om herrie te zoeken'', zegt kolonel F. Bethay van de politie van het naburige St. Bernard Parish.
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.quote:Minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken kondigde aan een ''oorlog zonder genade'' te zullen gaan voeren tegen criminelen en opstandige jongeren in de voorsteden. Volgens hem worden de rellen georganiseerd. De voorzitter van de politievakbond Synergie beschuldigde radicale moslims ervan medeverantwoordelijk te zijn voor ''deze nieuwe vorm van terrorisme in de steden''.
Ja, een heilzaam spreidingsbeleid.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een percentage negers?
En wat doet het ertoe dat hij zelf zwart is?
Getverdemme, en dat is dan niet nieuwswaardig, want dat zou het criminaliseren van 'het witte huis' betekenen ofzo.quote:
maar het is makkelijker om 2 kampen te hebben, met de goeden (politie) en de slechten (voorwijkbewoners) en dan zo hard mogelijk hunnie zullie en wij willen ook roepen, dan komt het allemaal wel goed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.
Het mooie aan Amerika is nou juist dat mensen in Amerika mogen wonen waar ze willen, als blanke mensen daar meer aanspraak op mogen maken om dat de opbouw van hun huizen wordt ondersteudn is het een racistisch beleid. Of dat nou door een blanke of zwarte minister geoppert wordt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Het idee om die wijk niet meer op te bouwen, vind ik zeer begrijpelijk. Als je deze mensen verspreid over het land een nieuwe toekomst kunt bieden, dan is er een wereld gewonnen.
Typisch voorbeeld dat de overheid niet alles kan controleren, m.a.w. chaos-theory.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Onderzoek: bijna helft afvaltransporten illegaal
ANP
DEN HAAG - Transporteurs lappen de regels voor het vervoer van afval vaak aan hun laars. Bij een Europese controle in zeventien zeehavens bleek dat 48 procent van de afvaltransporten niet voorzien waren van de juiste papieren.
[..] en nog wat
Ik wil niet trollen, maar was USA niet 'land of the free' en 'you can be whatever you want, as long as you do your best' en 'self-made-hero's' ?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Het idee om die wijk niet meer op te bouwen, vind ik zeer begrijpelijk. Als je deze mensen verspreid over het land een nieuwe toekomst kunt bieden, dan is er een wereld gewonnen.
Juist! Lees eens een boek van Levy Strauss. Het is structuralisme à gogo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
maar het is makkelijker om 2 kampen te hebben, met de goeden (politie) en de slechten (voorwijkbewoners) en dan zo hard mogelijk hunnie zullie en wij willen ook roepen, dan komt het allemaal wel goed.
Dat zien we ook met die 'war on terror' , dat werkt ook zo uitermate goed.
(dat niet, maar het is wel lekker simpel, de goede witte engelen die geen vlieg kwaad doen behalve het kwaad uit de weg te ruimen, en de slechten.
Het lijkt teenage muntant hero turtels wel, of Dragonball Z ofzo, good vs. evil.
Zo simpel.
Ja. Als ik het dus goed begrijp, doen deze mensen niet voldoende hun best? Een hoop hebben er gewoon pech. Dan kun je beter een einde maken aan zo'n wijk dan die in andere gedaante voort laten etteren.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:44 schreef Yildiz het volgende:
Ik wil niet trollen, maar was USA niet 'land of the free' en 'you can be whatever you want, as long as you do your best' en 'self-made-hero's' ?
Johan! Hoe durf je een nieuwsbericht te posten dat niet over allochtonen gaat!quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Onderzoek: bijna helft afvaltransporten illegaal
ANP
[bla]
Ja, maar je zult ze alternatieven moeten bieden. En dáár ben ik nu juist niet gerust op.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Als ik het dus goed begrijp, doen deze mensen niet voldoende hun best? Een hoop hebben er gewoon pech. Dan kun je beter een einde maken aan zo'n wijk dan die in andere gedaante voort laten etteren.
Sta ik daarom bekend, of is het algemeen cynisme? Het gaat natuurlijk wel over allochtonen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Johan! Hoe durf je een nieuwsbericht te posten dat niet over allochtonen gaat!
Floripas!quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist! Lees eens een boek van Levy Strauss. Het is structuralisme à gogo.
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Other factors include a rise in black college attendance .quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?
Hei je wat teuge neegers?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?
Ja, ik heb het bericht wel gelezen hoor. Wat maakt het uit of er 10 of 30 procent negers in het leger zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Other factors include a rise in black college attendance .
afhankelijk van de missie hequote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, ik heb het bericht wel gelezen hoor. Wat maakt het uit of er 10 of 30 procent negers in het leger zitten?
Mijn Internet Explorer verklaart het malafide, ik ben nu in dubioquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn profiel niet wijzigen (technische fout op huidige computer), maar het is gewoon een bona fide plaatje, bij mijn weten. Vraag het aan een der moderatoren.
Ja, dat is 'em.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Floripas!
Gelijk even gezocht, is dit een goede?
STRUCTURAL ANTHROPOLOGY
Auteur: Lvi-Strauss, C. Jaar: 1979
Ik ben bijna door mn huidige boek heen, dus dan ga ik die maar eens lezen.
Pfff....het is wel een vrouwenhuis, he?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat is 'em.
Mijn huisgenootje is pissig dat ik haar vriend hier uitmaak voor alles dat mooi en lelijk is, omdat zij ook te lui is om een accountje te openen en ik met haar verhaal moest komen afzakken in de relatiecorner.
Jij bent degene die mijn IE eruitknalt?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn profiel niet wijzigen (technische fout op huidige computer), maar het is gewoon een bona fide plaatje, bij mijn weten. Vraag het aan een der moderatoren.
Van dezelfde bron:quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:18 schreef zakjapannertje het volgende:
in Suriname heeft men ook last van opjuttende criminelen
40 duizend, 40.000 mensen, dat zijn nog eens een aantal mensen.quote:Demonstraties in Mar del Plata tegen Bush
Bij de topconferentie van de Organisatie van Amerikaanse Staten in de Argentijnse badplaats Mar del Plata is het tot confrontaties gekomen tussen betogers en de politie.
Na een protestbijeenkomst van zo'n 40.000 mensen in een voetbalstadion, trokken enkele honderden radicalen door de stad en richtten vernielingen aan bij winkels van buitenlandse ondernemingen. De Argentijnse politie zette traangas in en verrichtte enkele tientallen arrestaties.
De protesten richten zich vooral tegen het beleid van president Bush van de Verenigde Staten. Hij zoekt steun voor het plan voor één grote continentale vrijhandelszone, maar veel Zuid-Amerikaanse landen zijn daar tegen.
De Venezolaanse president Hugo Chávez, een felle tegenstander van Bush, zei dat het vrijhandelsplan dood is en hier in Mar del Plata wordt begraven.
Southpark is daar goed in ja, maar als het er op aankomt, dan is het natuurlijk de schuld van Canadaquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Doet me denken aan de Southpark-film, de fronttroepen allemaal zwart.
Met acht meisjes in een herenhuis, ja?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pfff....het is wel een vrouwenhuis, he?
Dat is Carnifex.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent degene die mijn IE eruitknalt?
En Saddam!quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Southpark is daar goed in ja, maar als het er op aankomt, dan is het natuurlijk de schuld van Canada
Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn herenhuis.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met acht meisjes in een herenhuis, ja?
Ach, jullie worden tegeljk ongesteld, zeker.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn herenhuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |