abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31979327
Welkom bij het topic voor virtuoos gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en vergeet de anale complottheorietjes niet. Iedereen is welkom, zelfs pberends!

Voor het echte slappe persoonlijke geouwehoer is er nu ook een IRC-kanaal of MSN
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31979375
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:26 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Het gelul van Cohen is tegelijkertijd zijn beleid.
Dat kun je van het gelul van Wallage niet zeggen.
Dat is moeilijk te verifieren.

ik geef gewoon toe dat ze me beide weinig interesseren. Behalve dan
dat als ik zo hoor praten het veel lucht is en weinig wol.

Het beleid van beide ken ik niet. Hun invloed op het beleid van beide gemeentes is natuurlijk
ook beperkt, en de colleges erachter ken ik al helemaal niet.

Misschien een discussie voor een andere keer...
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31979471
Dit topic en de reacties zijn echt om te huilen: Ik wil geen racist worden.

Ik blijf mooi in de SC.

mvg
Erica.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31979530
Erica!
Geen Calluna?
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31979556
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:38 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Erica!
Geen Calluna?
Erica Terpstra.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31979592
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:39 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Erica Terpstra.
Ja ja.
Ik ben ook de zwemkunst meester.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31979901
tv.p
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31979946
quote:
Persstemmen over rellen Parijs

Le Monde

De cijfers zijn triest en veelzeggend: sinds 1 januari werden in de Franse steden bijna 70.000 gewelddadigheden opgetekend. In de afgelopen tien maanden zijn volgens deze meest recente telling van de inlichtingendienst meer dan 28.000 auto's in brand gestoken en hebben 442 confrontaties plaatsgevonden tussen bendes. Weliswaar is voortdurend sprake van geweld in de steden, maar in de Parijse voorsteden is het nu erger geworden. Met name in Seine-Saint-Denis, dat nu al zeven nachten met opstanden heeft doorgemaakt sinds de dood van twee jongeren op 27 oktober in Clichy-sous-Bois.

Dominique de Villepin zei terecht op 2 november dat er voor de toestand in de buitenwijken geen wonderoplossing bestaat. Deze open deur maakt duidelijk hoe machteloos de overheid is geweest, zowel onder rechts als onder links bewind.

Maar de geweldsuitbarstingen naar aanleiding van het drama van Clichy-sous-Bois laten bovendien zien hoe wanordelijk het bestuur is. Nicolas Sarkozy heeft nu de taal gesproken van het uiterst rechtse deel van zijn kiezers, waarschijnlijk in een poging om hun gunst te herwinnen, ontevreden als zij waren met zijn instemming met stemrecht voor immigranten bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Het is begrijpelijk dat hij als minister van Binnenlandse Zaken probeert een einde te maken aan het geweld in de steden. Maar als hij, zoals hij zegt, de bezem door de voorsteden wil halen en jacht wil maken op het gespuis, dan bereikt hij precies het tegenovergestelde van wat hij beoogt met de doortastendheid die hij tentoonspreidt.

Zijn woorden worden opgevat als stigmatisering van alle jongeren in de steden. Hij zorgt zo helemaal niet voor herstel van orde in de buitenwijken, maar stimuleert juist de aaneenschakeling van stedelijk geweld.

Behalve hun gekissebis over vrijwel alle punten, waardoor hun strijd voor de presidentsverkiezingen van 2007 wordt verhevigd, streven Sarkozy en De Villepin twee tegengestelde strategieën na in het bestrijden van het geweld in de steden. De minister van Binnenlandse Zaken praat over hard aanpakken en over rechtvaardigheid, maar het lijkt of hij in de praktijk alleen maar het eerste doet. En De Villepin kondigt het zoveelste hulpplan aan voor de buitenwijken.

Het wordt tijd om een serieuze crisis nu eens serieus aan te pakken.

Le Figaro

Vijftien jaar is verstreken. Van Tapie tot Borloo hebben de 'stedelijke renovatieplannen' en andere 'spoedprogramma's' miljarden - hoeveel precies? - in de voorsteden gepompt. Van Chevènement tot Sarkozy hebben de ministers van Binnenlandse Zaken tegen de 'losgeslagen kinderen' of het 'tuig' het ene 'heroveringsplan' na de andere 'operatie vuistslag' op touw gezet. Maar noch het één noch het ander is erin geslaagd de angstaanjagende voortgang van het geweld in de woonbuurten tot staan te brengen.

Om de twee jaar, zoals nu, trekt een opvallende golf van geweld, een gruweldaad die erger is dan de rest, de volle aandacht. Maar al heel gauw hervindt het officiële Frankrijk zijn zekerheden - O, de overwinning van de blacks-blancs-beurs (zwarten-blanken-Noord-Afrikanen) in 1998, dat hoogtepunt van ons 'integratiemodel'.

Maar kijk eens naar de cijfers: 200 'moeilijke' wijken in de jaren negentig, meer dan 900 nu. Bijna 30.000 voertuigen in brand gestoken sinds het begin van dit jaar. Drieduizend per maand! Honderd per dag! En zo wordt, voor miljoenen van onze medeburgers die gevangen zitten in gebalkaniseerde voorsteden, het dagelijks leven tot een hel. Dan moeten wij niet raar opkijken dat zij er in de verkiezingen telkens een grote zooi van maken.

Als onze politieke leiders nu, in plaats van 'republikeintjes' tegen (Europese) 'gemeenschappertjes' te spelen, om te beginnen eens het probleem bij de wortel aanpakten? Want wat Frankrijk nu meemaakt, zijn wél de gevolgen van een onbeheerst immigratiebeleid. Door in 1974 de sluizen van de gezinsimmigratie open te zetten, die zij vervolgens hebben laten uitgroeien tot een immigratie van mensen met rechten - kinderbijslag, bijstand, ziekenfonds -, hebben de opeenvolgende regeringen een toestand gecreëerd waarin de integratiemechanismen hun grenzen hebben bereikt. De toestroom van immigranten - legaal zowel als clandestien - moet dringend worden beteugeld, anders zullen over vijftien jaar de kinderen van de mensen die nu aankomen de 'wijken' in brand steken.

Wat komt na die basisvoorwaarde? Aan de slag! Om te beginnen doortastend optreden, want de verloedering van de buurten wordt gevoed doordat de staat het laat afweten tegenover de bendeleidertjes. En dan preventie, mits men maar niet in de val van de verkeerde oplossingen trapt: welke prijs zullen de imams morgen vragen voor hun 'bemiddeling'? Opvoeding, uiteraard, die niet moet nalaten de 'jongeren' bij te brengen dat zij trots mogen omdat zij Fransen zijn. Scholing, beslist, want om een plaats in de maatschappij te verwerven is er nooit iets beters gevonden dan werk. En bovenal moed: de huidige crisis is het resultaat van ruim drie decennia blindheid; het gevaar is dat er minstens zoveel tijd nodig is om haar op te lossen.

Le Nouvel Observateur

Een eind maken aan de gettovorming, aan de werkloosheid, aan de negatieve discriminatie, aan de beslotenheid van de religieuze gemeenschappen, aan de drugshandel als overlevingseconomie, aan het beestachtige optreden - dat alles vergt meer dan losse acties tegen 'georganiseerde bendes' en 'criminele netwerken' door een regering die al vaak een beroep heeft gedaan op het ministerie van het Woord. Als wij niet nu de noodklok luiden, zal dit oproer zich als een olievlek uitbreiden naar buitenwijken van andere steden dan Parijs. Dat zou voldoende zijn om Jean-Marie Bockel en François Bayrou gelijk te geven. De senator en burgemeester van Mulhouse heeft een paar dagen geleden opgeroepen tot afspraken tussen links en rechts over het 'dossier-voorsteden', want volgens hem zijn beide verantwoordelijk. De voorzitter van de Union pour la Démocratie Française oordeelde gisteren dat deze toestand een ,,gemeenschappelijk nationaal front'' vereist. Een gemeenschappelijk front dat - voor een keer - solidariteit zou moeten vergen van alle partijen, de rijken en de armen, en vooral van de gemeenten die iedere sociale vermenging afwijzen met de gemeenten waar alle problemen bij elkaar komen.

Anders zullen hele stukken van onze samenleving zich afscheiden.

Libération

Hoe ontoelaatbaar ook, hun geweldpleging is deels niet meer dan de uiting van een onvrede die wordt gevoed door uitsluiting, onrechtvaardigheid en ellende. Ook al kunnen sommigen van hen worden gemanipuleerd.

De eerste fout zou zijn om mee te gaan in de escalatie van het geweld, waar sommigen belang bij hebben: de bendeleiders die hun illegale handel beschermen, de islamisten die verlegen zitten om jihad-vlees, en niet te vergeten de pleitbezorgers van racistisch extreem-rechts. Blinde, doelloze repressie zou alleen maar aan wat tot dusverre niet meer is dan een uiting dat men tabak heeft van de - echte of denkbeeldige - onrechtvaardigheid, de aura van een opstand verlenen.

Een tweede fout zou zijn dat de staat een terrein prijsgeeft dat hij zelf door zijn (gebrek aan) optreden en zijn onhandigheid tot een mijnenveld heeft gemaakt, en dat hij een situatie die al rot genoeg is, nog verder laat verkommeren. Wanneer kogels in het rond vliegen en scholen in vlammen opgaan, dient de wet het geweldsmonopolie te handhaven.

Er mogen niet hele gebieden worden overgelaten aan geweldpleging door een minderheid die in de eerste plaats het leven van de bewoners van de wijken verpest. Ook niet aan het gezag van instanties, hetzij van de 'gemeenschap' hetzij religieus, ten detrimente van het moedige optreden van hen - burgemeesters, bemiddelaars, het maatschappelijk middenveld - die hun best doen om daar in de eerste plaats de republikeinse waarden in praktijk te brengen. Hén moet de staat steunen, door hun de - om te beginnen financiële - middelen te geven, door de orde te herstellen, als men wil dat die blijft bestaan.
Dan ga ik nu slapen
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31979966
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:54 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Dan ga ik nu slapen
en gelijk heb je.
Ik ga het eens lezen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31982280
DE oplossing voor alle migrantenproblemen in Frankrijk is het afschaffen van de "sociale zekerheid". Sociale zekerheid staat tussen quotes omdat het schijnzekerheid is en omdat het al helemaal niet sociaal is.

Als iedereen z'n handen uit de mouwen zou steken, in plaats van doelloos op straat rond te hangen, dan had Parijs deze problemen niet gehad. Gezeur over dat er geen banen zijn, accepteer ik niet. Als je de taal niet spreekt en je school niet afmaakt, dan moet je de consequentie's maar voelen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 november 2005 @ 03:15:05 #11
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31982320
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 03:10 schreef Lyrebird het volgende:
DE oplossing voor alle migrantenproblemen in Frankrijk is het afschaffen van de "sociale zekerheid". Sociale zekerheid staat tussen quotes omdat het schijnzekerheid is en omdat het al helemaal niet sociaal is.

Als iedereen z'n handen uit de mouwen zou steken, in plaats van doelloos op straat rond te hangen, dan had Parijs deze problemen niet gehad. Gezeur over dat er geen banen zijn, accepteer ik niet. Als je de taal niet spreekt en je school niet afmaakt, dan moet je de consequentie's maar voelen.
Dat Frankrijk op middenlange termijn liberaliseerd is even waarschijnlijk als dat George Bush nu mijn kamer binnenkomt en gaat vechten met Samir A. terwijl de Bluesbrothers wapens opstapelen en de politie bellen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 03:53:49 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31982770
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 03:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
liberaliseerd
Doe je dit nou met opzet?
  zaterdag 5 november 2005 @ 03:59:28 #13
93744 Finder_elf_towns
pi_31982822
Nee, maar wie maakt zich nu druk om een verkeerde d of t aan het einde?
  zaterdag 5 november 2005 @ 04:02:16 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31982840
In dit geval is er ook een uitspraaksverschil. Maar ik heb geen idee waarom het van enig belang is onderscheid te maken in een aantal gevallen (met name de 'dt').
pi_31982942
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 04:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
In dit geval is er ook een uitspraaksverschil. Maar ik heb geen idee waarom het van enig belang is onderscheid te maken in een aantal gevallen (met name de 'dt').

Een uitspraakverschil? In "Frankrijk liberaliseert" en in "Frankrijk wordt geliberaliseerd" hoor ik geen verschil in het laatste woord.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 november 2005 @ 04:34:57 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31983027
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 04:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een uitspraakverschil? In "Frankrijk liberaliseert" en in "Frankrijk wordt geliberaliseerd" hoor ik geen verschil in het laatste woord.
Wel iets. Ach soit, zolang het Nederlands niet fonetisch geschreven wordt is het geen geldig argument wat ik gaf.
pi_31983223
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 04:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wel iets. Ach soit, zolang het Nederlands niet fonetisch geschreven wordt is het geen geldig argument wat ik gaf.
Er is natuurlijk wel een verschil en dat is de ge. Miereneuk?

Nog laat wakker trouwens.
  zaterdag 5 november 2005 @ 07:31:14 #18
93744 Finder_elf_towns
pi_31983327
Wat een waardeloze TT overigens, "Odin de oppergod", "Der Tag für Freiheit und für Brot bricht an!" voldoen beter.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:03:12 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31983636
'morgen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:03:31 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:03:53 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31983646
quote:

Yeah right!
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:12:31 #22
89730 Drugshond
pi_31983692
quote:

Schijnt goed te werken in de VS, als ik kijk naar de Bronx, LA (spaanse no-area zones) en vele Texas trailer parks.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:22:36 #23
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31983747
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Schijnt goed te werken in de VS, als ik kijk naar de Bronx, LA (spaanse no-area zones) en vele Texas trailer parks.
Juist, werkt feilloos....
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31983766
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:12 schreef Drugshond het volgende:
Daar steken de mensen ook niet de handen uit de mouwen.
Falen is voor een groot gedeelte een keuze.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:44:01 #25
89730 Drugshond
pi_31984096
tvp
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31984126
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:37 schreef George-Butters het volgende:
Dit topic en de reacties zijn echt om te huilen: Ik wil geen racist worden.

Ik blijf mooi in de SC.

mvg
Erica.
Jeuzes .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:09:18 #28
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984184
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Jeuzes .
inderdaad
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31984200
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar steken de mensen ook niet de handen uit de mouwen.
Falen is voor een groot gedeelte een keuze.
Dan is het in ieder geval geen oplossing maar maak je mensen alleen maar armer en zoeken ze op een andere manier hun avondeten bij elkaar...

[ Bericht 7% gewijzigd door RichardQuest op 05-11-2005 10:19:36 ]
pi_31984202
'morgen trouwens. .
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:20:22 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984324
ff pauze
pi_31984329
Mogelijke oorlog Ethiopië-Eritrea

Ook zo'n leuke reacties.
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:22:03 #33
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984353

Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:24:41 #34
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984394
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:20 schreef RichardQuest het volgende:

Ook zo'n leuke reacties.
Waarom wordt dit toegestaan? Waarom zijn er zoveel mensen te dom om te poepen?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:25:30 #35
89730 Drugshond
pi_31984412
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:20 schreef RichardQuest het volgende:

Ook zo'n leuke reacties.
Niks mis met de reakties : Ook een onfatsoenlijke aap met een geweer/Kapmes kan dodelijk zijn.

Benoem voor de grap eens een aantal positieve gebeurtenissen van al die miljarden ontwikkelingsgeld (en bemoeienis) in Centraal Afrika.
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:25:41 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984417
Ik bedenk me ineens, ik zou wel eens willen werken voor de Nationale Ombudsman, kan dat 'redelijkerwijs' zomaar?

Ik heb wel wat ervaring hier en daar met het bestuurlijke apparaat en manier van klachten behandelen...
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:27:17 #37
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984435
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:25 schreef Yildiz het volgende:
Ik bedenk me ineens, ik zou wel eens willen werken voor de Nationale Ombudsman, kan dat 'redelijkerwijs' zomaar?

Ik heb wel wat ervaring hier en daar met het bestuurlijke apparaat en manier van klachten behandelen...
Schrijf m aan zou ik zeggen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:28:10 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984452
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:27 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Schrijf m aan zou ik zeggen.
http://www.denationaleombudsman.nl/
ga ik binnenkort maar eens doen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:28:42 #39
89730 Drugshond
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:29:24 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984468
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:28 schreef Drugshond het volgende:
Niet aan Frits Bom schrijven.

Anders heb je een *zuig zuig* lening aan je broek hangen waar je nooit meer van af komt.
Das n andere ombudsman inderdaad
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:29:58 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984475
Pauze vind ik wel weer voorbij, later!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:30:24 #42
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984483
Waarom wil je eigenlijk Ombudsman worden?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:32:26 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984510
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:30 schreef George-Butters het volgende:
Waarom wil je eigenlijk Ombudsman worden?
ik zit op school ook in de opleidingscommissie, en nou maak ik mij sterk voor de problemen van anderen, ook zelfs in andere studies (dan werk ik bijvoorbeeld samen). Ik vind dat ergens gewoon leuk, uitdagend, om problemen op te lossen, om processen te verbeteren.
Zo heb ik wel eens een besluit, wat eerder zo muurvast stond, van het College van Bestuur, teruggedraaid, met 'winst'.

Maar nu moet ik echt gaan
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:40:04 #44
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984594
ik ga ook , schop me even als ik me hier voor 12.00 weer laat zien.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:46:47 #45
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984695
llaatste dingetje:

ik las net dat de auto ong 24cent/km kost en de trein ong 11cent/km. Best een groot verschil al.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:47:10 #46
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31984702
Maar daar staat tegenover dat je met 3 man al goedkoper uit bent in de auto.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31985120
Dit is wel zo onopvallend, dat ik per abuis een ander deel heb gemaakt. Foei, Erica.
pi_31985130
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Niks mis met de reakties : Ook een onfatsoenlijke aap met een geweer/Kapmes kan dodelijk zijn.

Benoem voor de grap eens een aantal positieve gebeurtenissen van al die miljarden ontwikkelingsgeld (en bemoeienis) in Centraal Afrika.
Uhm, dat mensen niet verhongeren misschien? . Ontwikkelingshulp gaat altijd bottom-up, je moet echt de geschiedenis van bijvoorbeeld een dorp of een streek kennen om het resultaat van ontwikkelingshulp te zien. Daarom is het zo'n misvatting dat ontwikkelingsgeld bij dictators met Zwitserse rekeningen terecht komt, ze krijgen het niet eens te zien.

Ethiopië en Eritrea liggen trouwens in Oost Afrika, de Hoorn. .
quote:
-Het is Afrika. Fuck it.
-Negers zijn er wel zat
-Dus laat ze elkaar lekker af knallen.

-Ja?
En?

-Ik op Afrika!
Dit is óf dom óf ongepast cynisme. En sommige users weten écht niet waar ze het over hebben, maar zeg dan ook niks,

[ Bericht 3% gewijzigd door RichardQuest op 05-11-2005 11:19:00 ]
pi_31985492
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31985723
D66 stemt steeds vaker met links mee

goede zaak dat D66 niet zomaar jaknikt, maar dat was al duidelijk.
pi_31985770
Helaas heeft men voor dit soort zaken de lpf achter de hand .

werken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:03:19 #52
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31986549
quote:
Zwarte armen mogen niet terug naar New Orleans

ROTTERDAM, 5 NOV. Voor duizenden zwarte inwoners van New Orleans die eind augustus moesten vluchten voor de orkaan Katrina is het zeer onzeker of ze kunnen terugkeren naar hun stad. In de plannen voor het herbouwde New Orleans komt hun wijk Lower Ninth Ward alleen nog voor als een spaarbekken, een plek waar het water heen kan als er weer een overstroming dreigt. Alphonso Jackson, minister van Huisvesting van de regering Bush, heeft er bij burgemeester Ray Nagin op aangedrongen de Lower Ninth Ward niet meer op te bouwen. Jackson vindt dat New Orleans een veel wittere stad moet worden, met hooguit 35 tot 40 procent zwarten. Vóór Katrina was dat 67 procent. Zo zal, hopen de bestuurders, New Orleans veel minder last hebben van de criminele onderklasse.

De Lower Ninth Ward was de meest gewelddadige wijk van New Orleans. Van de 265 moorden die in 2004 in New Orleans werden gepleegd, viel het merendeel in dit zwarte getto. ,,God heeft het toilet doorgespoeld'', zegt een politieman in New Orleans over de nasleep van de orkaan. De zwarte politica Charmaine Marchand vertegenwoordigt de wijk in het parlement van Louisiana. Haar achterban zit nu verspreid over opvangcentra in de VS. ,,Ik heb een website opgezet om mijn kiezers terug te vinden. Men wil ons hier weg hebben. Maar wij zwarten zijn als kakkerlakken: we komen altijd terug.''

Nu het water in New Orleans is gezakt, komen de verhalen los over de manier waarop de zwarte onderklasse is behandeld. Op verschillende plaatsen in de stad werden barricaden opgericht, niet om de hulpverleners te hinderen maar om de arme zwarten tegen te houden die hun overstroomde wijken probeerden te ontvluchten. ,,We wilden niet dat die mensen uit New Orleans hierheen kwamen om herrie te zoeken'', zegt kolonel F. Bethay van de politie van het naburige St. Bernard Parish.
beetje boel raar
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31986661
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:03 schreef George-Butters het volgende:

[..]

beetje boel raar
en dat is in 2005 he
pi_31986754
quote:

[..]

beetje boel raar
Is het vel daar het enige waar ze mensen op beoordelen?
pi_31987011
quote:
Minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken kondigde aan een ''oorlog zonder genade'' te zullen gaan voeren tegen criminelen en opstandige jongeren in de voorsteden. Volgens hem worden de rellen georganiseerd. De voorzitter van de politievakbond Synergie beschuldigde radicale moslims ervan medeverantwoordelijk te zijn voor ''deze nieuwe vorm van terrorisme in de steden''.
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.
pi_31987052
quote:

[..]

beetje boel raar
Waarom?

Overigens, Alphonso Jackson:

pi_31987177
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:21 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom?
Een percentage negers?

En wat doet het ertoe dat hij zelf zwart is?
pi_31987224
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:25 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Een percentage negers?

En wat doet het ertoe dat hij zelf zwart is?
Ja, een heilzaam spreidingsbeleid.
pi_31987336
Meen je dit nou serieus Johan?
pi_31987452
Het idee om die wijk niet meer op te bouwen, vind ik zeer begrijpelijk. Als je deze mensen verspreid over het land een nieuwe toekomst kunt bieden, dan is er een wereld gewonnen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:37:46 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31987491
quote:

[..]

beetje boel raar
Getverdemme, en dat is dan niet nieuwswaardig, want dat zou het criminaliseren van 'het witte huis' betekenen ofzo.

Schandelijk dat men hier zomaar mee weg komt.

En dan nog god erin betrekken ook, zo van God heeft het toilet doorgespoeld, achterlijk.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:40:58 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31987574
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:19 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.
maar het is makkelijker om 2 kampen te hebben, met de goeden (politie) en de slechten (voorwijkbewoners) en dan zo hard mogelijk hunnie zullie en wij willen ook roepen, dan komt het allemaal wel goed.

Dat zien we ook met die 'war on terror' , dat werkt ook zo uitermate goed.
(dat niet, maar het is wel lekker simpel, de goede witte engelen die geen vlieg kwaad doen behalve het kwaad uit de weg te ruimen, en de slechten.

Het lijkt teenage muntant hero turtels wel, of Dragonball Z ofzo, good vs. evil.
Zo simpel.
pi_31987591
Onderzoek: bijna helft afvaltransporten illegaal
ANP

DEN HAAG - Transporteurs lappen de regels voor het vervoer van afval vaak aan hun laars. Bij een Europese controle in zeventien zeehavens bleek dat 48 procent van de afvaltransporten niet voorzien waren van de juiste papieren.

In de praktijk blijkt dat transporteurs zich vaak niet aan de strenge Europese milieu- en gezondheidseisen regels houden, bevestigde een woordvoerster van het ministerie van VROM zaterdag het bericht hierover in NRC Handelsblad.

Europa stelt regels als het gaat om de verwerking van bijvoorbeeld afgedankte koelkasten, batterijen en autobanden. Dit maakt de verwerking ervan vaak duurder dan bijvoorbeeld in Afrikaanse of Aziatische landen, die die eisen niet stellen. Het afval mag getransporteerd worden onder strikte voorwaarden.

Bij de controle zijn zeehavens in negen Europese landen - Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Polen Letland, Slovenië, Zweden en Nederland - bezocht. De inspecteurs onderschepten daarbij onder meer illegaal Zweeds kabelafval voor China, afgedankte koelcompressoren met CFK's voor Pakistan en een onwettig transport met koperafval naar Panama. In Frankrijk, Zweden en Nederland werden de meeste overtredingen gevonden. Volgens de VROM-woordvoerster dankt Nederland die hoge classering aan de Rotterdamse haven, die ook voor het onwettig afvalvervoer als doorvoerhaven fungeert.

Vaak zijn de papieren van de transporten niet in orde. Om dergelijke afval naar bijvoorbeeld Afrika of Azië te vervoeren, is toestemming van het land nodig waar de spullen naartoe gaan. Geregeld bestaat die goedkeuring niet, of is toestemming gegeven voor een ander soort afval dan in de containers zit. Het betrapte illegale afval is terug gestuurd naar het land van herkomst.

De controle is gehouden in het kader van het internationale zeehavenproject. Dit heeft als doel ervoor te zorgen dat lidstaten zich beter houden de Europese regels voor de export van (gevaarlijk) afval. Voor VROM onderstrepen de resultaten dat de lidstaten meer moeten samenwerken bij de controle op de afvaltransporten en dat hiervoor een Europese strategie moet komen.

pi_31987608
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Het idee om die wijk niet meer op te bouwen, vind ik zeer begrijpelijk. Als je deze mensen verspreid over het land een nieuwe toekomst kunt bieden, dan is er een wereld gewonnen.
Het mooie aan Amerika is nou juist dat mensen in Amerika mogen wonen waar ze willen, als blanke mensen daar meer aanspraak op mogen maken om dat de opbouw van hun huizen wordt ondersteudn is het een racistisch beleid. Of dat nou door een blanke of zwarte minister geoppert wordt.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:44:47 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31987662
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:41 schreef Johan_de_With het volgende:
ANP

DEN HAAG - Transporteurs lappen de regels voor het vervoer van afval vaak aan hun laars. Bij een Europese controle in zeventien zeehavens bleek dat 48 procent van de afvaltransporten niet voorzien waren van de juiste papieren.
[..] en nog wat
Typisch voorbeeld dat de overheid niet alles kan controleren, m.a.w. chaos-theory.
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wil niet trollen, maar was USA niet 'land of the free' en 'you can be whatever you want, as long as you do your best' en 'self-made-hero's' ?
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:46:59 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31987719
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

maar het is makkelijker om 2 kampen te hebben, met de goeden (politie) en de slechten (voorwijkbewoners) en dan zo hard mogelijk hunnie zullie en wij willen ook roepen, dan komt het allemaal wel goed.

Dat zien we ook met die 'war on terror' , dat werkt ook zo uitermate goed.
(dat niet, maar het is wel lekker simpel, de goede witte engelen die geen vlieg kwaad doen behalve het kwaad uit de weg te ruimen, en de slechten.

Het lijkt teenage muntant hero turtels wel, of Dragonball Z ofzo, good vs. evil.
Zo simpel.
Juist! Lees eens een boek van Levy Strauss. Het is structuralisme à gogo.
pi_31987743
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:44 schreef Yildiz het volgende:
Ik wil niet trollen, maar was USA niet 'land of the free' en 'you can be whatever you want, as long as you do your best' en 'self-made-hero's' ?
Ja. Als ik het dus goed begrijp, doen deze mensen niet voldoende hun best? Een hoop hebben er gewoon pech. Dan kun je beter een einde maken aan zo'n wijk dan die in andere gedaante voort laten etteren.
pi_31987756
Deze moet dicht!
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:48:33 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31987758
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:41 schreef Johan_de_With het volgende:
ANP
[bla]
Johan! Hoe durf je een nieuwsbericht te posten dat niet over allochtonen gaat!
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:49:27 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31987784
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja. Als ik het dus goed begrijp, doen deze mensen niet voldoende hun best? Een hoop hebben er gewoon pech. Dan kun je beter een einde maken aan zo'n wijk dan die in andere gedaante voort laten etteren.
Ja, maar je zult ze alternatieven moeten bieden. En dáár ben ik nu juist niet gerust op.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:49:59 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31987802
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Johan! Hoe durf je een nieuwsbericht te posten dat niet over allochtonen gaat!
Sta ik daarom bekend, of is het algemeen cynisme? Het gaat natuurlijk wel over allochtonen.
pi_31987820
Wees eerlijk, of ben een vierkant.
pi_31987979
A mainstay of the military, black Americans have made up a shrinking share of enlisted troops since 2000, Pentagon statistics show.

The number of black enlisted troops has declined significantly in three military branches from 2000 through 2004 - by 15% in the Army, 23% in the Marines and 11% in the Air Force. The Navy's number fell only slightly. The overall size of all four branches has stayed roughly the same.

A major reason for the trend is a sharp drop in blacks joining the military, according to a Pentagon analysis conducted in response to questions from USA TODAY. During the four-year period, African-American recruits in all four services fell nearly a third, from 38,034 in 2000 to 26,170 in 2004.

Other factors include a rise in black college attendance and the fact that the war in Iraq is more unpopular among blacks than among whites, according to public opinion polls.

The Army has been hit hardest by the declining number of black recruits. The Army repeatedly missed its recruiting goals this year. The service expects more problems in 2006.

Curtis Gilroy, who oversees the Pentagon's active-duty military recruiting, calls the drop in black recruits partly a "good-news story." It shows many minorities now have career options outside the military.

The share of enlisted blacks in the Army fell from 29% in 2000 to 25% in 2004.

David Segal, a University of Maryland military sociologist, says the Army will have to "reduce its dependence on African-Americans" and recruit more whites and Hispanics.

The percentage of Hispanics in the Army who aren't officers grew from 9% in 2000 to 11% in 2004. Hispanics are the nation's largest minority group, but they have lower high school graduation rates than other groups. That makes it harder for them to enlist, Segal says.

Fewer than 5% of enlistees aren't high school graduates.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')