abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:56:04 #1
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_31970214
Nog niet zo gek lang geleden was het me allemaal heel erg duidelijk. Alle mensen zijn in essentie gelijk. In iedere mens is een kern van goedheid. Conflicten tussen culturen zijn in eerste instantie een gevolg van juist diegenen die weigeren zich in een andere cultuur te verdiepen en hiervoor begrip op te brengen. Toen op feestjes het gesundenes Volksempfinden hoogtij begon te vieren was ik juist diegene die dit met rationele argumenten probeerde te bestrijden.
Ik was in Auschwitz geweest. Ik wist waartoe haat en domheid konden leiden. Zelfs twijfelen was voor mij niet mogelijk. Ik was geen racist. Punt.

Wat ik nog het minst kan snappen is het waarom. Waarom? We hebben ze hier naar toe gehaald. Ze werk gegeven, en daarna royale uitkeringen, ook bijslag voor de vermeende kinderen in het thuisland. Later mochten ze hun familie hier naar toe halen. We hebben ze voorzien van huisvesting terwijl er nog genoeg Nederlanders zonder woning zaten. Toestemming gegeven om hier hun moskeen te bouwen. Toegang tot een gezondheidszorg die in hun eigen land niet eens bestaat. Heel erg lang volgehouden om kleine en grote problemen met liefde onder het vloerkleed te vegen. Net zolang totdat ons eigen sociale stelsel begon te kraken.
We hebben ze gekleed, gevoed, geschoold, genezen en vergeven. We zijn, in onze christelijke goedheid,barmhartig voor ze geweest.
Waar komt die diepe haat naar ons toe dan vandaan? Waarom 911, Madrid en van Gogh?

Het winkelwagentje voor me uit duwend loop ik door de buurtsuper. Om me heen zie ik veel vrouwen met een hoofddoekje. Hun mannen zijn erbij, hoeven die niet te werken? Het lijkt wel alsof er ieder jaar meer komen. Wanneer ik twee varkenslapjes in mijn wagentje gooi wordt ik minachtend aangekeken. Hallo! Ik mag toch zeker zelf wel bepalen wat ik eet! Een man met klaarblijkelijk twee vrouwen weigert om even voor me aan de kant te gaan. Hem aanspreken in het Nederlands heeft geen zin. Zonder iets te zeggen kijkt hij voor zich uit. De twee vrouwen beginnen druk in het Arabisch te ratelen, waarbij ze me aankijken alsof ik een varken ben. Ik besluit het maar voor lief te nemen en draai me om.

Zwijgend blader ik 's ochtends de krant door. Terwijl ik koffie drink gaan mijn ogen over de koppen heen.
"Christenmeisjes op Java onthoofd."
"Groepsverkrachting door jongens 12-16"
"Marokkanen hinderen hulpverleners bij werkzaamheden"
Het is zeker niet zo dat ik me door de waan van de dag laat leiden. Maar iedere dag weer dit soort nieuws in de krant. Op een gegeven moment gaat het aan je knagen. Haastig giet ik de laatste koffie naar binnen. Je moet zeker niet blind varen op de media.
Wanneer ik op het station aankom zie ik weer dat er nú, om kwart voor zeven in de ochtend, juist helemaal geen allochtonen te zien zijn. Dat zal vanmiddag wel weer anders zijn.

Op mijn werk aangekomen raak ik in discussie met Jaap, een collega. Hij heeft het afgelopen weekeind tegen een club uit Amsterdam-West gevoetbald.
'Vieze kanker Marokkanen. Toen wij voorstonden hebben ze alleen nog maar getrapt.' Na afloop van de wedstrijd was er nog kort gevochten. Vieze kutjoden hadden ze geroepen.
'Niet alle moslims zijn toch zo', betoog ik. 'Kijk nou Farid. Hartstikke fijne collega toch?'
'Heb je met hem wel eens over Israël of over Joden gesproken?' vraagt mijn collega me. 'Wat daar volgens hem mee moet gebeuren?'
Het ligt al op mijn tong maar kan het nog net inslikken. Ik was bijna vergeten dat Jaap zelf Joods is. Hij had het maar niet rondverteld op de werkvloer. Dat ligt tegenwoordig wat gevoelig

In het café zit ik tegenover een vriendin.
'Maar het is hun cultúúr.' betoogd ze.
Zonder iets te zeggen staar ik voor me uit. De negende van Beethoven, Goethe met zijn Faust, een invalide vrouw met benzine overgieten om vervolgens in brand te steken. Is daar echt geen onderscheid tussen te maken? Kan aan cultuur echt geen waardeoordeel gegeven worden? Ik wíl wel, maar het gaat me steeds moeilijker af om onbevooroordeeld te kunnen blijven. Misschien heb ík het wel mis. Ik pak mijn Gauloises van tafel en sta op.
'Ga je nu al?,' vraagt ze verbaasd. Vroeger kon ik zo goed met haar praten.

Tegenover me zit mijn vriendin. In haar schoot mijn ongeboren zoon of dochter. Hoe zal het zijn in 2040, als hij 35 is? Zal alles dan op zijn pootjes terecht gekomen zijn en leven we allemaal gelukkig in een multikulturele samenleving? Zoals links ons al zo lang beloofd? Snel reken ik uit dat er rond die tijd misschien wel 4 miljoen moslims in Nederland wonen. Probeer te hopen dat het probleem misschien niet aan een teveel maar aan een tekort aan allochtonen ligt. Als we allemaal net zo sterk zijn hebben we geen keus meer. We zullen dan wel móeten met elkaar samen te leven. Ik doe mijn best mezelf te geloven. Het is niet makkelijk.

Ik wil nog steeds geen racist zijn. Alle mensen gelijk beoordelen en met een open blik de wereld inkijken.
Maar het wordt wel steeds moeilijker.

[ Bericht 8% gewijzigd door Andre70 op 04-11-2005 20:53:48 ]
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:57:37 #2
126043 Andre70
pi_31970270
Naar aanleiding van het bericht van vandaag:"Invalide vrouw met benzine overgoten en in brand gestoken"
Nu worden we geschoren,
pi_31970577
Om je laatste vraag te beantwoorden:

Nee, we worden nooit gelukkig, niet met en ook niet zonder moslims in onze samenleving.
"Links" heeft nooit beloofd dat we gelukkig zullen zijn/worden. We kunnen er hooguit naar streven.

Moslims zijn verder net mensen. Je hebt een hoop klootzakken, een hoop zieke geesten, en gelukkig nog een aantal normalen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31972482
Wat je ook doet, denk hoe je het zelf ziet. Ga niet geloven dat je zelf extreem bent omdat anderen zeggen dat je 'xenofoob' bent of een 'racist' bent.

Ik heb geen hekel aan iemand omdat hij/zij zwart is, maar als men vraagt wat ik van de multiculturele samenleving vind moet ik gewoon eerlijk zijn. Ik zeg dan dat ik er gewoon niet achter sta. Koppel voorstander van 'multiculturele samenleving' trouwens nooit aan het 'geen racist zijn'. Een multiculturele samenleving is een maatschappelijke situatie waarin er meerdere culturen (multi cultuur dus) zijn, het heeft dus niet direct te maken met allochtonen, het is een samenleving waar je dus voor een groot gedeelte doet wat je zelf mee hebt gekregen (eigen cultuur) en waar je voor de rest een beetje bent aangepast.

Ik geloof niet dat het mogelijk is om problemen te voorkomen door te praten, de enige manier waarop we kunnen zorgen dat het in de toekomst gezellig blijft in dit land is door totale assimilatie te eisen. Of je Sinterklaas en Kerst viert boeit me niets, of je boerenkool eet boeit me ook niet. Maar laat het in ieder geval duidelijk zijn dat immigranten:

- de taal leren
- zich aan de wet houden
- niet proberen hun cultuur op te leggen (suikerfeest als officiële feestdag is daar een voorbeeld van, 500 moskeeën ook)

Wie zich niet aan deze eerste 3 regeltjes kan houden kan wat mij betreft beter zijn heil ergens anders zoeken.

Maar wat betreft de toekomst in Nederland m.b.t. de multiculturele samenleving. Ik sluit niet uit dat we rellen gaan krijgen vergelijkbaar met de rellen in Parijs. Dat soort rellen zijn het eerste teken dat dingen nog meer uit de hand zullen lopen, onvermijdelijk. Aangezien we hier in het westen nogal op de mensenrechten kijken en bang zijn om het probleem op te lossen (geweld) zitten we vast in onze eigen problemen, het enige wat er kan gebeuren is dat dingen verergeren.

Als ik de verhalen lees van jonge criminele Marokkaantjes en Antilliaantjes en die allerlei rotzooi uithalen zoals diefstallen, mishandelingen en groepsverkrachtingen houd ik mijn hart vast voor de toekomst.

Ik zie niet alleen in de krant en op tv wat er gebeurt in Nederland, ik zie het ook zelf. Ik woon in Utrecht, en als er ergens een aanleiding kan worden gezocht om een vechtpartij te beginnen dan zijn de bontkragen er als de kippen bij, ook baldadig gedrag en vervelende opmerking tegen vrouwen vind ik irritant. Laat je trouwens ook niet zeggen dat de media "erop inspelen", de gevoelens die mensen hebben komen niet uit de krant, vrijwel iedereen ziet dagelijks/wekelijks dingen die bijdragen aan het idee dat bepaalde groepen jongeren niet deugen. De media zegt alleen wat er gebeurt, en de waarheid is toch zuiver?

Mensen die in 2005 nog durven te beweren dat de multiculturele samenleving iets is wat fantastisch is hebben een kronkel in hun kop. Al de softheid en politieke correctheid rondom het item is zo slecht voor het functioneren voor de maatschappij, laat je nooit en te nimmer inpalmen door lieden die menen dat je de boel wel bij elkaar kunt houden, en dat je verdraagzaam moet zijn. Nee, je hoeft niet te haten, maar je mag wel eisen stellen aan immigranten en hun nakomelingen.

Meer hoef ik denk ik niet te zeggen, ik kan wel duizenden woorden schrijven over dit onderwerp, waarschijnlijk bereik ik er niets mee want de dingen die ik typ zullen niet bijdragen aan het topic, ze zullen alleen je eigen mening funderen, that's it.
Jij en ik weten het
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:47:13 #5
126043 Andre70
pi_31975487
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:15 schreef De_Godlasteraar het volgende:
De media zegt alleen wat er gebeurt, en de waarheid is toch zuiver?
Het opmerkelijke is dat er nog geen 15 jaar geleden alleen maar juichverhalen in de media te vinden waren. Het ideaal van de gezellige multikul-buurt waarin de AOW'er zijn Turkse buurman hielp met het maken van de couscous voor het buurtfeest. In iedere soap of andere Nederlandse serie werden de rolmodellen altijd ingevuld door allochtonen. (Die toen nog gastarbeiders heetten). Voor verhalen over moord en steekpartijen door islamitische jongeren moest je niet bij een "correcte" krant zijn. Die stonden er gewoon niet in.

Nu is het net andersom. Het lijkt wel alsof keer op keer erop gehamerd wordt dat de islam oprukt en er overal extreme gebeurtenissen plaatsvinden. Steeds met islamieten als aanstichter. In Nederland nog enigzins binnen de perken. (Als je moord en steekpartijen beperkt wilt noemen). In het buitenland is het helemaal los gegaan.

De media en de waarheid...
Die waarheid is nogal aan verandering onderhevig dan. Is het dan zo dat er vóór 2001 nog hoop was dat het uiteindelijk allemaal wel goed zou komen? Dat wanneer we maar genoeg thee dronken en subsidies toekenden we uiteindelijk daadwerkelijk in het multikulturele paradijs zouden belanden? Dat alle problemen eigenlijk aanloopproblematiek waren, een kwestie van even doorbijten?
Dat idee is nu wel verdwenen. Uit de media en uit de hoofden van de meeste Nederlanders, enkele hardline GL'ers daargelaten. Nu wordt een beeld geschetst van het Avondland dat met rasse schreden op haar ondergang toesneld. Een oplossing wordt niet meer aangedragen. Dat pappen en nathouden gefaald heeft is nu iedereen wel bekend, halfslachtige pogingen de immigratie te beperken is just too little too late.
Zonder dat er expliciet een waardeoordeel gegeven wordt zenden de media een beeldenstroom de wereld in. Alsof er een soort onontkoombare Götterdämmerung ons wacht.

Dus wat is de zuivere waarheid? Ik weet het allang niet meer.
Nu worden we geschoren,
pi_31976514
Ow, maar ik bedoel enkel maar dat je mensen die het hardste schreeuwen dat politici populisten zijn vaak zelf de ergste land verkwanselaars zijn. Ik doel enkel op voorvallen in Nederland die bijvoorbeeld in de krant komen of in "opsporing verzocht" worden behandeld en vervolgens door een kliekje van diezelfde verkwanselaars worden gebagatelliseerd. Want hoe duidelijk het mag zijn dat er problemen zijn, en hoe duidelijk het ook is dat ik weet van bepaalde mensen dat ze net als ik denken; ze zijn voorzichtig en durven niet te zeggen wat ze vinden. Mijn inziens het grootste probleem wat we hebben. Vanaf de dag dat multiculturaliteit té aanwezig werd en mensen zich eraan begonnen te storen werd het een taboeonderwerp. Altijd maar die angst om voor het een en het ander te worden uitgemaakt, dat nekt ons zelfs nu nog.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een krant als De Telegraaf schuldig is aan het demoniseren van groepen immigranten. Het merendeel van het negatieve nieuws is zo verontrustend dat ik het geen kwajongens streek meer zou noemen. Laat bevolkingsgroepen werken aan hun acceptatie, en zo niet; dan mogen ze niet zeuren over stigmatisering. Geweld wegens gevoelens van onbegrip vind ik dan ook belachelijk. Het idee dat men wel relletjes kan schoppen komt ook voort uit het softe beleid van de laatste 30 jaar.

Maar bepaal zelf wat je vindt van multicultureel en immigratie, Ik weet gelukkig allang hoe de vork aan de steel zit.
Jij en ik weten het
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:22:15 #7
3767 Herald
Come get some
pi_31976792
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Tegenover me zit mijn vriendin. In haar schoot mijn ongeboren zoon of dochter. Hoe zal het zijn in 2040, als hij 35 is?
als het een dochter wordt is ze waarschijnlijk op haar 12e door haar lieve getinte klasgenootjes ontmaagd, behoort ze op de middelbare school bij de 6 autochtone leerlingen in de klas, heeft ze louter buitenlandse vriendjes en trouwt ze met een nette Iranees waarvan ze zwanger raakt en na een leuke vakantie in zijn geboorteland haar kinderen moet achterlaten omdat hun paspoorten ineens zijn verdwenen. In 2040 is ze dan een alleenstaande getrouwde moeder zonder kinderen en doet haar beklag in een item op Hart van Nederland op SBS6 waarbij haar vader ook nog eens in beeld komt en boos mompelt "ik zei het 35 jaar geleden al!!"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_31976864
Hoewel ik er stukje bij stukje op reageer wil ik even duidelijk maken dat ik slechts mijn mening ventileer en dat ik niet wil impliceren dat je het steeds bij het verkeerde eind hebt.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Nog niet zo gek lang geleden was het me allemaal heel erg duidelijk. Alle mensen zijn in essentie gelijk. In iedere mens is een kern van goedheid.
Alle mensen zijn in principe gelijkwaardig, maar culturen verschillen enorm. Soms lijken de verschillen onoverbrugbaar en kun je de culturen beter niet naast elkaar zetten, omdat ze elkaar nauwelijks of niet kunnen begrijpen. Wat betreft de kern van goedheid, ik denk dat in ieder mens de potentie ligt goed of slecht te doen, maar dat het zijn niet unaniem goed of slecht is.
quote:
Conflicten tussen culturen zijn in eerste instantie een gevolg van juist diegenen die weigeren zich in een andere cultuur te verdiepen en hiervoor begrip op te brengen. Toen op feestjes het gesundenes Volksempfinden hoogtij begon te vieren was ik juist diegene die dit met rationele argumenten probeerde te bestrijden.
Als je het mij vraagt, zijn conflicten hoe dan ook onvermijdelijk als er 1 cultuur een ander infiltreert. Zo is de mens, bang voor het onbekende en zeer sterk gehecht aan zijn eigen hachje.
quote:
Ik was in Auschwitz geweest. Ik wist waartoe haat en domheid konden leiden. Zelfs twijfelen was voor mij niet mogelijk. Ik was geen racist. Punt.
Beschrijf zonder in termen als racisme of tolerantie te vervallen eens wat je eerst van de islam en moslims vond en wat je er nu van vindt.
quote:
Waar komt die diepe haat naar ons toe dan vandaan? Waarom 911, Madrid en van Gogh?
Ten eerste een verachting van onze cultuur en ten tweede de woede ten gevolge van onze verachting van hun cultuur. Het zijn echter alleen de extremisten die het op die wijze uiten.
quote:
Het winkelwagentje voor me uit duwend loop ik door de buurtsuper. Om me heen zie ik veel vrouwen met een hoofddoekje. Hun mannen zijn erbij, hoeven die niet te werken?
En jij dan?
quote:
Het lijkt wel alsof er ieder jaar meer komen.
Dat weet ik niet, maar ik geloof wel dat immigratie over het algemeen de afgelopen jaren juist sterk is verminderd.
quote:
Wanneer ik twee varkenslapjes in mijn wagentje gooi wordt ik minachtend aangekeken. Hallo! Ik mag toch zeker zelf wel bepalen wat ik eet! Een man met klaarblijkelijk twee vrouwen weigert om even voor me aan de kant te gaan. Hem aanspreken in het Nederlands heeft geen zin. Zonder iets te zeggen kijkt hij voor zich uit. De twee vrouwen beginnen druk in het Arabisch te ratelen, waarbij ze me aankijken alsof ik een varken ben. Ik besluit het maar voor lief te nemen en draai me om.
Wat een bizar tafereel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dergelijke zaken dus echt nog nooit meegemaakt. Ik heb in Gorinchem (Zuid-Holland) gewoond en woon nu in Groningen overigens.
quote:
Zwijgend blader ik 's ochtends de krant door. Terwijl ik koffie drink gaan mijn ogen over de koppen heen.
"Christenmeisjes op Java onthoofd."
"Groepsverkrachting door jongens 12-16"
"Marokkanen hinderen hulpverleners bij werkzaamheden"
Het is zeker niet zo dat ik me door de waan van de dag laat leiden. Maar iedere dag weer dit soort nieuws in de krant. Op een gegeven moment gaat het aan je knagen. Haastig giet ik de laatste koffie naar binnen. Je moet zeker niet blind varen op de media.[/code]
Heb je ook aandacht geschonken aan de krantenkoppen over Abu Ghraib en president Bush die dreigt een veto uit te spreken over een wet die de CIA verbiedt te martelen?

[quote]In het café zit ik tegenover een vriendin.
'Maar het is hun cultúúr.' betoogd ze.
Zonder iets te zeggen staar ik voor me uit. De negende van Beethoven, Goethe met zijn Faust, een invalide vrouw met benzine overgieten om vervolgens in brand te steken. Is daar echt geen onderscheid tussen te maken? Kan aan cultuur echt geen waardeoordeel gegeven worden?
Denk je ook even aan de Reconquista, de Trail of Tears, heksenverbrandingen, vervolging van ketters?
quote:
Tegenover me zit mijn vriendin. In haar schoot mijn ongeboren zoon of dochter. Hoe zal het zijn in 2040, als hij 35 is? Zal alles dan op zijn pootjes terecht gekomen zijn en leven we allemaal gelukkig in een multikulturele samenleving? Zoals links ons al zo lang beloofd?
Nee Dan is het hier net zo'n puinhoop als in Amerika. En ik word links genoemd
quote:
Snel reken ik uit dat er rond die tijd misschien wel 4 miljoen moslims in Nederland wonen. Probeer te hopen dat het probleem misschien niet aan een teveel maar aan een tekort aan allochtonen ligt. Als we allemaal net zo sterk zijn hebben we geen keus meer. We zullen dan wel móeten met elkaar samen te leven. Ik doe mijn best mezelf te geloven. Het is niet makkelijk.
Ik weet het niet, misschien gaat het dan inderdaad wel beter.
quote:
Ik wil nog steeds geen racist zijn. Alle mensen gelijk beoordelen en met een open blik de wereld inkijken.
Maar het wordt wel steeds moeilijker.
Als je negeert dat elke cultuur, ook de westerse, zijn tekortkomingen heeft, is het best moeilijk. Dat neemt niet weg dat ik over het algemeen ook vrij pessimistisch ben over het samenleven van verschillende culturen, maar zoals je dus al hebt kunnen lezen is dat niet uit eigen ervaring..
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:25:05 #9
126043 Andre70
pi_31976878
Het idee van de multicultuur blijkt niet langer houdbaar te zijn. De uiterste datum was drie dagen na 9-11 verlopen.
Maar nu dan? Moeten we apathisch voor ons uit gaan staren en wachten op de grote Kladderatsch? Femke H. schijnt vastbesloten te zijn weiter zu marschiern bis die Welt in Scherben fällt. Aangezien ik door een wilsdaad besloten heb mezelf in de toekomst te werpen (wordt vader) kan ik hier geen genoegen meer mee nemen. Er moet iets gebeuren! Maar wat?
Wanneer we té radicale maatregelen nemen vernietigen we onze Joods-christelijke waarden ook. Dat is van hetzelfde laken een pak, alleen met andere verliezers.

Waar blijft de constructieve maar reële oplossing nu?
Nu worden we geschoren,
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 23:28:25 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31976964
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:22 schreef Herald het volgende:

[..]

als het een dochter wordt is ze waarschijnlijk op haar 12e door haar lieve getinte klasgenootjes ontmaagd, behoort ze op de middelbare school bij de 6 autochtone leerlingen in de klas, heeft ze louter buitenlandse vriendjes en trouwt ze met een nette Iranees waarvan ze zwanger raakt en na een leuke vakantie in zijn geboorteland haar kinderen moet achterlaten omdat hun paspoorten ineens zijn verdwenen. In 2040 is ze dan een alleenstaande getrouwde moeder zonder kinderen en doet haar beklag in een item op Hart van Nederland op SBS6 waarbij haar vader ook nog eens in beeld komt en boos mompelt "ik zei het 35 jaar geleden al!!"

Mijn dochter is 20 maanden. Bespaar me dit doemscenario.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:29:31 #11
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31976998
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Alle mensen zijn in principe gelijkwaardig, maar culturen verschillen enorm. Soms lijken de verschillen onoverbrugbaar en kun je de culturen beter niet naast elkaar zetten, omdat ze elkaar nauwelijks of niet kunnen begrijpen.
Culturen zijn natuurlijk niet gelijkwaardig aan elkaar. Sommige culturen of i.i.g. veruit de meeste aspecten van een culturr zijn superieur aan andere culturen.

En of alle mensen gelijkwaardig zijn..... juridisch wel.... toch vind ik criminelen en frauders qua mentaliteit minderwaardig aan anderen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31977055
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:22 schreef Herald het volgende:

[..]

Komt minister Zalm bij de bakker...
Zalm: Mag ik 1 brood? Bakker: Dat wordt dan 23 euro alstublieft.
Zalm: ... Bakker: Eigen schuld.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:31:43 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31977062
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:25 schreef Andre70 het volgende:
Het idee van de multicultuur blijkt niet langer houdbaar te zijn. De uiterste datum was drie dagen na 9-11 verlopen.
Maar nu dan? Moeten we apathisch voor ons uit gaan staren en wachten op de grote Kladderatsch? Femke H. schijnt vastbesloten te zijn weiter zu marschiern bis die Welt in Scherben fällt. Aangezien ik door een wilsdaad besloten heb mezelf in de toekomst te werpen (wordt vader) kan ik hier geen genoegen meer mee nemen. Er moet iets gebeuren! Maar wat?
Wanneer we té radicale maatregelen nemen vernietigen we onze Joods-christelijke waarden ook. Dat is van hetzelfde laken een pak, alleen met andere verliezers.

Waar blijft de constructieve maar reële oplossing nu?
Theedrinken. Heel veel theedrinken. Dan komt het vanzelf allemaal goed.
En als het dan nog niet goed gekomen is?
Dan theedrinken. Heel veel theedrinken. Net zolang tot het wel goed is, of je als ongelovige ondersteboven met doorgesneden strot aan een van de laatste lantaarnpalen hangt.
The End Times are wild
pi_31977100
mooi gesproken herald, vaders moeten strenger zijn wat betreft buitenlandse vriendjes
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_31977103
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:29 schreef Tarak het volgende:

[..]

Culturen zijn natuurlijk niet gelijkwaardig aan elkaar. Sommige culturen of i.i.g. veruit de meeste aspecten van een culturr zijn superieur aan andere culturen.
Wat vind jij (grotendeels) inferieure culturen dan, en waarom?
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:35:08 #16
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_31977165
"De jaren '40, toch zo slecht nog niet."

Ik zie de campagnes al voor me.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_31977195
ik berust er al jaren in sinds dat ik in Amsterdam woon, dat ik een realist geworden ben in plaats van een dromende allochtonenknuffelaar.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:42:04 #18
94405 Tarak
pi_31977410
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:33 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat vind jij (grotendeels) inferieure culturen dan, en waarom?
Het is altijd in vergelijking met een willekeurige andere cultuur.
Ik vind de westerse liberale cultuur i.i.g. superieur aan de arabische nomadenculturen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31977457
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:42 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het is altijd in vergelijking met een willekeurige andere cultuur.
Ik vind de westerse liberale cultuur i.i.g. superieur aan de arabische nomadenculturen.
Want?

En heb je het over het heden of over de hele geschiedenis van de cultuur?
pi_31977515
Alle rassen zijn inferieur aan het blanke ras.
pi_31977526
juist
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:46:19 #22
94405 Tarak
pi_31977545
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:43 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Want?

En heb je het over het heden of over de hele geschiedenis van de cultuur?
Alleen het heden telt.
De reden is dat de westerse liberale cultuur meer ruimte biedt voor de vrijheid en de rechten van het individu. Ook vind ik schuld-boete culturen beter dan eer-oneer culturen. Dat bewijst de economische voorspoed in de landen waar een schuld-boete cultuur heerst. Ook bestrijdt schuld-boete corruptie, vandalisme en criminaliteit.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:46:44 #23
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_31977561
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:45 schreef Chriz2k het volgende:
Zie daar maar eens een tegenargument op te verzinnen
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_31977615
die jeugd van tegenwoordig word steeds slimmer
pi_31977636
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:45 schreef Chriz2k het volgende:
Dit staat best psycho in combinatie met de PI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')