Het opmerkelijke is dat er nog geen 15 jaar geleden alleen maar juichverhalen in de media te vinden waren. Het ideaal van de gezellige multikul-buurt waarin de AOW'er zijn Turkse buurman hielp met het maken van de couscous voor het buurtfeest. In iedere soap of andere Nederlandse serie werden de rolmodellen altijd ingevuld door allochtonen. (Die toen nog gastarbeiders heetten). Voor verhalen over moord en steekpartijen door islamitische jongeren moest je niet bij een "correcte" krant zijn. Die stonden er gewoon niet in.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:15 schreef De_Godlasteraar het volgende:
De media zegt alleen wat er gebeurt, en de waarheid is toch zuiver?
als het een dochter wordt is ze waarschijnlijk op haar 12e door haar lieve getinte klasgenootjes ontmaagd, behoort ze op de middelbare school bij de 6 autochtone leerlingen in de klas, heeft ze louter buitenlandse vriendjes en trouwt ze met een nette Iranees waarvan ze zwanger raakt en na een leuke vakantie in zijn geboorteland haar kinderen moet achterlaten omdat hun paspoorten ineens zijn verdwenen. In 2040 is ze dan een alleenstaande getrouwde moeder zonder kinderen en doet haar beklag in een item op Hart van Nederland op SBS6 waarbij haar vader ook nog eens in beeld komt en boos mompelt "ik zei het 35 jaar geleden al!!"quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Tegenover me zit mijn vriendin. In haar schoot mijn ongeboren zoon of dochter. Hoe zal het zijn in 2040, als hij 35 is?
Alle mensen zijn in principe gelijkwaardig, maar culturen verschillen enorm. Soms lijken de verschillen onoverbrugbaar en kun je de culturen beter niet naast elkaar zetten, omdat ze elkaar nauwelijks of niet kunnen begrijpen. Wat betreft de kern van goedheid, ik denk dat in ieder mens de potentie ligt goed of slecht te doen, maar dat het zijn niet unaniem goed of slecht is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Nog niet zo gek lang geleden was het me allemaal heel erg duidelijk. Alle mensen zijn in essentie gelijk. In iedere mens is een kern van goedheid.
Als je het mij vraagt, zijn conflicten hoe dan ook onvermijdelijk als er 1 cultuur een ander infiltreert. Zo is de mens, bang voor het onbekende en zeer sterk gehecht aan zijn eigen hachje.quote:Conflicten tussen culturen zijn in eerste instantie een gevolg van juist diegenen die weigeren zich in een andere cultuur te verdiepen en hiervoor begrip op te brengen. Toen op feestjes het gesundenes Volksempfinden hoogtij begon te vieren was ik juist diegene die dit met rationele argumenten probeerde te bestrijden.
Beschrijf zonder in termen als racisme of tolerantie te vervallen eens wat je eerst van de islam en moslims vond en wat je er nu van vindt.quote:Ik was in Auschwitz geweest. Ik wist waartoe haat en domheid konden leiden. Zelfs twijfelen was voor mij niet mogelijk. Ik was geen racist. Punt.
Ten eerste een verachting van onze cultuur en ten tweede de woede ten gevolge van onze verachting van hun cultuur. Het zijn echter alleen de extremisten die het op die wijze uiten.quote:Waar komt die diepe haat naar ons toe dan vandaan? Waarom 911, Madrid en van Gogh?
En jij dan?quote:Het winkelwagentje voor me uit duwend loop ik door de buurtsuper. Om me heen zie ik veel vrouwen met een hoofddoekje. Hun mannen zijn erbij, hoeven die niet te werken?
Dat weet ik niet, maar ik geloof wel dat immigratie over het algemeen de afgelopen jaren juist sterk is verminderd.quote:Het lijkt wel alsof er ieder jaar meer komen.
Wat een bizar tafereel. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb dergelijke zaken dus echt nog nooit meegemaakt. Ik heb in Gorinchem (Zuid-Holland) gewoond en woon nu in Groningen overigens.quote:Wanneer ik twee varkenslapjes in mijn wagentje gooi wordt ik minachtend aangekeken. Hallo! Ik mag toch zeker zelf wel bepalen wat ik eet! Een man met klaarblijkelijk twee vrouwen weigert om even voor me aan de kant te gaan. Hem aanspreken in het Nederlands heeft geen zin. Zonder iets te zeggen kijkt hij voor zich uit. De twee vrouwen beginnen druk in het Arabisch te ratelen, waarbij ze me aankijken alsof ik een varken ben. Ik besluit het maar voor lief te nemen en draai me om.
Denk je ook even aan de Reconquista, de Trail of Tears, heksenverbrandingen, vervolging van ketters?quote:Zwijgend blader ik 's ochtends de krant door. Terwijl ik koffie drink gaan mijn ogen over de koppen heen.
"Christenmeisjes op Java onthoofd."
"Groepsverkrachting door jongens 12-16"
"Marokkanen hinderen hulpverleners bij werkzaamheden"
Het is zeker niet zo dat ik me door de waan van de dag laat leiden. Maar iedere dag weer dit soort nieuws in de krant. Op een gegeven moment gaat het aan je knagen. Haastig giet ik de laatste koffie naar binnen. Je moet zeker niet blind varen op de media.[/code]
Heb je ook aandacht geschonken aan de krantenkoppen over Abu Ghraib en president Bush die dreigt een veto uit te spreken over een wet die de CIA verbiedt te martelen?
[quote]In het café zit ik tegenover een vriendin.
'Maar het is hun cultúúr.' betoogd ze.
Zonder iets te zeggen staar ik voor me uit. De negende van Beethoven, Goethe met zijn Faust, een invalide vrouw met benzine overgieten om vervolgens in brand te steken. Is daar echt geen onderscheid tussen te maken? Kan aan cultuur echt geen waardeoordeel gegeven worden?
Neequote:Tegenover me zit mijn vriendin. In haar schoot mijn ongeboren zoon of dochter. Hoe zal het zijn in 2040, als hij 35 is? Zal alles dan op zijn pootjes terecht gekomen zijn en leven we allemaal gelukkig in een multikulturele samenleving? Zoals links ons al zo lang beloofd?
Ik weet het niet, misschien gaat het dan inderdaad wel beter.quote:Snel reken ik uit dat er rond die tijd misschien wel 4 miljoen moslims in Nederland wonen. Probeer te hopen dat het probleem misschien niet aan een teveel maar aan een tekort aan allochtonen ligt. Als we allemaal net zo sterk zijn hebben we geen keus meer. We zullen dan wel móeten met elkaar samen te leven. Ik doe mijn best mezelf te geloven. Het is niet makkelijk.
Als je negeert dat elke cultuur, ook de westerse, zijn tekortkomingen heeft, is het best moeilijk. Dat neemt niet weg dat ik over het algemeen ook vrij pessimistisch ben over het samenleven van verschillende culturen, maar zoals je dus al hebt kunnen lezen is dat niet uit eigen ervaring..quote:Ik wil nog steeds geen racist zijn. Alle mensen gelijk beoordelen en met een open blik de wereld inkijken.
Maar het wordt wel steeds moeilijker.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:22 schreef Herald het volgende:
[..]
als het een dochter wordt is ze waarschijnlijk op haar 12e door haar lieve getinte klasgenootjes ontmaagd, behoort ze op de middelbare school bij de 6 autochtone leerlingen in de klas, heeft ze louter buitenlandse vriendjes en trouwt ze met een nette Iranees waarvan ze zwanger raakt en na een leuke vakantie in zijn geboorteland haar kinderen moet achterlaten omdat hun paspoorten ineens zijn verdwenen. In 2040 is ze dan een alleenstaande getrouwde moeder zonder kinderen en doet haar beklag in een item op Hart van Nederland op SBS6 waarbij haar vader ook nog eens in beeld komt en boos mompelt "ik zei het 35 jaar geleden al!!"
Culturen zijn natuurlijk niet gelijkwaardig aan elkaar. Sommige culturen of i.i.g. veruit de meeste aspecten van een culturr zijn superieur aan andere culturen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Alle mensen zijn in principe gelijkwaardig, maar culturen verschillen enorm. Soms lijken de verschillen onoverbrugbaar en kun je de culturen beter niet naast elkaar zetten, omdat ze elkaar nauwelijks of niet kunnen begrijpen.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:22 schreef Herald het volgende:
[..]
als het een dochter wordt is ze waarschijnlijk op haar 12e door haar lieve getinte klasgenootjes ontmaagd, behoort ze op de middelbare school bij de 6 autochtone leerlingen in de klas, heeft ze louter buitenlandse vriendjes en trouwt ze met een nette Iranees waarvan ze zwanger raakt en na een leuke vakantie in zijn geboorteland haar kinderen moet achterlaten omdat hun paspoorten ineens zijn verdwenen. In 2040 is ze dan een alleenstaande getrouwde moeder zonder kinderen en doet haar beklag in een item op Hart van Nederland op SBS6 waarbij haar vader ook nog eens in beeld komt en boos mompelt "ik zei het 35 jaar geleden al!!"
Theedrinken. Heel veel theedrinken. Dan komt het vanzelf allemaal goed.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:25 schreef Andre70 het volgende:
Het idee van de multicultuur blijkt niet langer houdbaar te zijn. De uiterste datum was drie dagen na 9-11 verlopen.
Maar nu dan? Moeten we apathisch voor ons uit gaan staren en wachten op de grote Kladderatsch? Femke H. schijnt vastbesloten te zijn weiter zu marschiern bis die Welt in Scherben fällt. Aangezien ik door een wilsdaad besloten heb mezelf in de toekomst te werpen (wordt vader) kan ik hier geen genoegen meer mee nemen. Er moet iets gebeuren! Maar wat?
Wanneer we té radicale maatregelen nemen vernietigen we onze Joods-christelijke waarden ook. Dat is van hetzelfde laken een pak, alleen met andere verliezers.
Waar blijft de constructieve maar reële oplossing nu?
Wat vind jij (grotendeels) inferieure culturen dan, en waarom?quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:29 schreef Tarak het volgende:
[..]
Culturen zijn natuurlijk niet gelijkwaardig aan elkaar. Sommige culturen of i.i.g. veruit de meeste aspecten van een culturr zijn superieur aan andere culturen.
Het is altijd in vergelijking met een willekeurige andere cultuur.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:33 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat vind jij (grotendeels) inferieure culturen dan, en waarom?
Want?quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:42 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het is altijd in vergelijking met een willekeurige andere cultuur.
Ik vind de westerse liberale cultuur i.i.g. superieur aan de arabische nomadenculturen.
Alleen het heden telt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:43 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Want?
En heb je het over het heden of over de hele geschiedenis van de cultuur?
Zie daar maar eens een tegenargument op te verzinnenquote:Op vrijdag 4 november 2005 23:45 schreef Chriz2k het volgende:
Alle rassen zijn inferieur aan het blanke ras.
Dit staat best psycho in combinatie met de PI.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:45 schreef Chriz2k het volgende:
Alle rassen zijn inferieur aan het blanke ras.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |