Floripas!quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Juist! Lees eens een boek van Levy Strauss. Het is structuralisme à gogo.
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Other factors include a rise in black college attendance .quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?
Hei je wat teuge neegers?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, tellen ze in Nederland ook hoeveel negers er in het leger zitten?
Ja, ik heb het bericht wel gelezen hoor. Wat maakt het uit of er 10 of 30 procent negers in het leger zitten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Other factors include a rise in black college attendance .
afhankelijk van de missie hequote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, ik heb het bericht wel gelezen hoor. Wat maakt het uit of er 10 of 30 procent negers in het leger zitten?
Mijn Internet Explorer verklaart het malafide, ik ben nu in dubioquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn profiel niet wijzigen (technische fout op huidige computer), maar het is gewoon een bona fide plaatje, bij mijn weten. Vraag het aan een der moderatoren.
Ja, dat is 'em.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Floripas!
Gelijk even gezocht, is dit een goede?
STRUCTURAL ANTHROPOLOGY
Auteur: Lvi-Strauss, C. Jaar: 1979
Ik ben bijna door mn huidige boek heen, dus dan ga ik die maar eens lezen.
Pfff....het is wel een vrouwenhuis, he?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat is 'em.
Mijn huisgenootje is pissig dat ik haar vriend hier uitmaak voor alles dat mooi en lelijk is, omdat zij ook te lui is om een accountje te openen en ik met haar verhaal moest komen afzakken in de relatiecorner.
Jij bent degene die mijn IE eruitknalt?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik kan mijn profiel niet wijzigen (technische fout op huidige computer), maar het is gewoon een bona fide plaatje, bij mijn weten. Vraag het aan een der moderatoren.
Van dezelfde bron:quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:18 schreef zakjapannertje het volgende:
in Suriname heeft men ook last van opjuttende criminelen
40 duizend, 40.000 mensen, dat zijn nog eens een aantal mensen.quote:Demonstraties in Mar del Plata tegen Bush
Bij de topconferentie van de Organisatie van Amerikaanse Staten in de Argentijnse badplaats Mar del Plata is het tot confrontaties gekomen tussen betogers en de politie.
Na een protestbijeenkomst van zo'n 40.000 mensen in een voetbalstadion, trokken enkele honderden radicalen door de stad en richtten vernielingen aan bij winkels van buitenlandse ondernemingen. De Argentijnse politie zette traangas in en verrichtte enkele tientallen arrestaties.
De protesten richten zich vooral tegen het beleid van president Bush van de Verenigde Staten. Hij zoekt steun voor het plan voor één grote continentale vrijhandelszone, maar veel Zuid-Amerikaanse landen zijn daar tegen.
De Venezolaanse president Hugo Chávez, een felle tegenstander van Bush, zei dat het vrijhandelsplan dood is en hier in Mar del Plata wordt begraven.
Southpark is daar goed in ja, maar als het er op aankomt, dan is het natuurlijk de schuld van Canadaquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Doet me denken aan de Southpark-film, de fronttroepen allemaal zwart.
Met acht meisjes in een herenhuis, ja?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pfff....het is wel een vrouwenhuis, he?
Dat is Carnifex.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent degene die mijn IE eruitknalt?
En Saddam!quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Southpark is daar goed in ja, maar als het er op aankomt, dan is het natuurlijk de schuld van Canada
Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn herenhuis.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met acht meisjes in een herenhuis, ja?
Ach, jullie worden tegeljk ongesteld, zeker.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn herenhuis.
Alleen al om die reden had hij niet door de Amerikanen opgepakt mogen wordenquote:
Nee, tegelijk dronken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ach, jullie worden tegeljk ongesteld, zeker.
Jullie hebben je eigen museumnacht zeker?quote:
En God trok de plee door, het was niet iemand die de dijken slecht had onderhouden, ook zo simpel.quote:
Tegen Satan: Rub my nipples while I torture this little piggy.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:26 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Alleen al om die reden had hij niet door de Amerikanen opgepakt mogen worden
quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:30 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Tegen Satan: Rub my nipples while I torture this little piggy.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, lul, het is je eigen beleid dat onrust veroorzaakt.
Sorry dude, aint gonna work.quote:Amper een week nadat de Franse regering een nieuwe campagne tegen straatterreur had afgekondigd, sloeg de vlam in pan. Twee allochtone jongeren vonden de dood toen ze, achtervolgd door de politie, over het hek van een transformatorhuisje klommen. Ze werden geëlektrocuteerd. Daarop braken in een Franse voorstad rellen uit die vier nachten aanhielden.
'De harde hand en niets dan de harde hand.' Dat was zo ongeveer de boodschap waarmee de Franse minister van Binnenlandse Zaken, Nicolas Sarkozy, een week geleden de oorlog verklaarde aan de achterbuurtcriminaliteit. Sarkozy is een behendig populist die aast op het Franse presidentschap in 2007. Daarom ontpopt hij zich graag als een Franse Robocop die het traditionele geweld onder allochtone jongeren met wortel en al zal uitroeien. Hij kondigde een 'oorlog zonder genade' aan.
' Rienna vej plu '
quote:Uitzending : zondag 6 november, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.20 op Nederland 1
Buitenhof
// De nieuwe koers van D66: Alexander Pechtold
Bemoeial of durfal: de komst van Alexander Pechtold (D66), minister voor bestuurlijke vernieuwing en Koninkrijksrelaties in de Haagse arena is niet geruisloos verlopen.
Hoe ziet hij de toekomst van D66 en welke rol ziet hij daarin voor zichzelf weggelegd?
> Rellen in Parijs
De onlusten in Parijs breiden zich uit naar andere Franse steden en het harde politieoptreden lijkt het geweld alleen maar verder aan te wakkeren. Wie zijn precies de daders, wat willen ze bereiken en hoe kan de geest weer in de fles komen?
Een debat hierover met Dyab Abu Jahjah, voorman van de Arabisch Europese Liga (AEL) en Laurent Chambom, Franse socioloog die werkzaam is in Nederland.
> Dure medicijnen
Er zijn steeds betere, maar duurdere medicijnen beschikbaar voor mensen met kanker. Uit een onderzoek bleek deze week opnieuw dat patiënten deze middelen vaak niet krijgen omdat ziekenhuizen ze niet kunnen betalen?
Is dit acceptabel, is de vraag aan de internist Aart van Bochove, voorzitter Nederlandse Vereniging voor Medische Oncologie.
Presentatie:
Peter van Ingen
Columnist:
Herman Philipse
Pechtoldquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:44 schreef pberends het volgende:
Abou Jahjah en Pechtold morgen in Buitenhof:
[..]
wie?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Jahjah. Die destijds de vredespleidooien van de nabestaanden verwierp, de rat.
Zulks typisch dat ik eventjes moest huilen van het lachen!quote:
Vroeger hadden we er wel 4 parallellopen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:49 schreef Floripas het volgende:
Twee slowchats is voor een keertje wel leuk, toch?
Was het maar waar. ....Dan mochten jullie allemaal pyromaantje bij mij komen spelenquote:
Abu Jahjah.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Pechtold
http://www.pechtold.nl/
en de fanclub
http://www.pechtold.nl.nu/
[..]
wie?
Ik verbaas me nog steeds over Theo van Gogh die aandacht aan Jahjah gaf die hij echt niet verdiende; de AEL is een club van niks.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Jahjah. Die destijds de vredespleidooien van de nabestaanden verwierp, de rat.
voor die mensen post je ook zoietsquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zulks typisch dat ik eventjes moest huilen van het lachen!![]()
![]()
![]()
Maar mensen, ik heb mijn zelfbesloten siësta weer gehad, ik ga weer aan het werk, later!
Waar ben jij nu weer mee bezig?quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:59 schreef George-Butters het volgende:
heeeeerlijk!
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GNSJUGBDquote:Chinese tv's, made in Belgium
Eupens bedrijf verviervoudigt omzet
Chinese producenten die hun tv's in Belgische fabrieken laten vervaardigen, is dat niet de omgekeerde wereld? Misschien, maar straks wel realiteit.
Bij het bedrijfje SPB uit Eupen wordt momenteel alles in gereedheid gebracht om in januari te kunnen starten met de productie van honderdduizenden lcd-televisies voor de Chinese producent Amoi. Net zoals andere Chinese fabrikanten van elektronische apparatuur als Haier of Hisense wil Amoi doorbreken op de westerse markt. En daar is productiecapaciteit in Europa voor nodig. SPB kan die leveren. ,,Amoi, à moi'', lacht bedrijfsleider Thomas Sommerlath van SPB. Hij is ervan overtuigd dat zijn nieuwe klant hem geen windeieren zal leggen.
SPB bestaat al dertien jaar en hield zich tot nu toe vooral bezig met de montage van merkloze pc's. In de jaren '90 was dat een lucratieve markt. SPB maakte computers voor grote winkelketens als Vobis en Dixon's. Maar rond de eeuwwisseling kwam de klad in die markt. Pc's van A-merken werden veel goedkoper, zodat het prijsverschil heel klein werd en de consument liever een merkcomputer kocht. Sommerlath zocht een nieuw product voor zijn fabriekje en besliste dat de markt van lcd-televisies aan de vooravond stond van een explosieve groei. Op de Cebit-beurs in Hannover kwam hij in contact met de mensen van Amoi, die net op zoek waren naar productiecapaciteit in Europa. Een paar maanden later trok Sommerlath zelf naar China om met Amoi, maar ook met enkele andere fabrikanten te gaan praten. Amoi bleek de beste troeven te hebben. De Chinezen kwamen een kijkje nemen in Eupen, en in november vorig jaar werd tijdens de prinselijke handelsmissie naar China het contract ondertekend.
Flexibiliteit en techniek
Sommerlath ziet twee verklaringen voor de vraag van de Chinezen naar Europese productiecapaciteit. Ten eerste moet flexibel kunnen worden ingespeeld op de wensen van de grootwinkelketens. ,,Die willen geen levertijden van tien tot twaalf weken''. En ten tweede bedragen de invoerheffingen op televisieonderdelen maar 2 procent, een stuk lager dan de heffing van 14 procent op afgewerkte toestellen. Geïmporteerde Chinese toestellen zijn daardoor moeilijk op een rendabele manier aan de man te brengen. Ofwel zijn ze te duur, ofwel wordt er niets aan verdiend.
Sommerlath twijfelt er niet aan dat de lokaal geproduceerde Amoi-toestellen vlot van de hand zullen gaan. In Duitsland zijn al overeenkomsten afgesloten met grote spelers als MediaMarkt en Karstadt-Quelle. In Scandinavië en Spanje zijn de gesprekken met grote distributieketens al ver gevorderd. In België loopt het minder hard. ,,Maar we gaan hier ook proberen voet aan de grond te krijgen'', zegt Sommerlath.
Een tweede reden waarom hij niet twijfelt aan het succes van de toestellen, is de techniek. Kwalitatief hoeven ze niet onder te doen voor om het even welk westers product, zegt hij. De toestellen die in Eupen gemaakt zullen worden, zijn volledig nieuw ontwikkeld. Zaken als Scart-aansluitingen of teletekst zijn in China immers onbekend, maar in Europa onontbeerlijk. Daarenboven zou ook de usb-aansluiting een troef moeten vormen. Daarop kan een memory-stick of een externe harde schijf worden aangesloten. ,,Zo kan je films afspelen die van het internet zijn gedownload'', legt Sommerlath uit. ,,En in de communicatie gaan we zeker onze grote troef uitspelen: made in Belgium .''
Het contract tussen SPB en Amoi geldt voor vijf jaar. De fabriek heeft een maximale capaciteit van 300.000 stuks per jaar. Voor volgend jaar wordt gerekend op honderd- tot tweehonderdduizend stuks. Het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland zou de markt een flinke duw in de rug moeten geven.
Het contract met Amoi bezorgt het Eupense bedrijfje een flinke groeistuip. Terwijl dit jaar nog op een omzet van 35 miljoen euro gerekend wordt, zou dat volgend jaar 150 miljoen euro moeten worden. Sommerlath, tot voor kort de enige aandeelhouder, heeft externe financiers moeten zoeken.
Een Spaanse durfkapitalist en de regionale investeringsmaatschappij Ost-Belgien Invest sprongen bij met 1,6 miljoen euro. Niet genoeg, vreest Sommerlath. ,,Er zal nog een tweede ronde nodig zijn. Maar met ons businessplan zal het niet moeilijk zijn om investeerders te vinden.''
(RM)
Ja, net als die ygrecs overal achteraan: theory, filosofy (!), theocraty.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Je kunt geschift worden van mensen die een samenzwering een ''conspiracy'' noemen en dan ook nog eens het ''Nederlandse meervoud'' conspiracy's gebruiken.
zure druif.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waar ben jij nu weer mee bezig?
jij ook alquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:25 schreef Floripas het volgende:
Ik moet een beetje huilen van Ik wil geen racist worden.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:37 schreef George-Butters het volgende:
Dit topic en de reacties zijn echt om te huilen: Ik wil geen racist worden.
Ik blijf mooi in de SC.
mvg
Erica.
http://www.refdag.nl/arti(...)fte+door+asbest.htmlquote:Onrust in Goor over sterfte door asbest
GOOR - De asbestverontreiniging in het Twentse plaatsje Goor is zo omvangrijk dat onder vrouwen bijna vijf keer en bij mannen twee keer zo veel kanker voorkomt als elders in het land.
Dat blijkt uit onderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) reageerde vrijdag geschokt op de uitkomsten.
In Goor zijn zo’n 700 boerenerven, paden en landweggetjes met asbest vervuild. Diverse locaties in het plaatsje zijn de afgelopen maanden al gesaneerd. De asbest is massaal door de inwoners gebruikt bij het verharden van een weg of erf. Zij konden de asbestplaten jarenlang gratis ophalen bij het Goorse bedrijf Eternit, dat in het verleden asbesthoudende bouwmaterialen produceerde.
Inademing van vezels kan de longziekte asbestose, longkanker en mesothelioom (buik- of longvlieskanker) veroorzaken. Van de vrouwen die tussen 1989 en 2003 bloot hebben gestaan aan asbest hebben er vijftien aantoonbaar longvlieskanker gekregen.
De meeste inwoners van de gemeente Hof van Twente, waaronder Goor valt, kennen iemand die aan mesothelioom is overleden. De angst onder hen is groot. „Mijn moeder is aan asbestkanker overleden. Ik ben zelf kortademig, maar durf er niet mee naar de huisarts. Bang voor de mogelijke uitkomst”, zei vrijdag een 57-jarige inwoonster die anoniem wil blijven. Ouders gaven te kennen dat ze zich zorgen maakten over hun spelende kinderen.
„Dat er slachtoffers zijn wisten we, van de aantallen schrikken we”, zei milieuwethouder M. Verbeek van de gemeente Hof van Twente vrijdag. Ook de GGD Twente is geschrokken. „Het onderstreept nog eens het belang om zorgvuldig met de astbestproblematiek om te gaan”, aldus milieugezondheidsdeskundige M. van Ass. Zowel de gemeente als de GGD houdt rekening met extra telefoontjes. „We proberen met goede voorlichting en gesprekken de mensen gerust te stellen”, aldus Van Ass.
De gezondheidsrisico’s zijn in opdracht van het ministerie van VROM in kaart gebracht en werden vrijdag gepresenteerd. De Gezondheidsraad laat op verzoek van Van Geel onderzoeken of de normen voor het toelaatbare risico van asbest voor de volksgezondheid moeten worden verscherpt.
Voor de gemeente Hof van Twente toont het onderzoek door het Erasmus Medisch Centrum aan dat de sanering van asbesthoudende wegen absoluut noodzakelijk is. Ook blijkt dat de asbestkanker niet beroepsgerelateerd is en dus niet alleen hoeft voor te komen bij mensen die met asbest hebben gewerkt, stelde een woordvoerder.
Van Geel is geschrokken van de resultaten van het onderzoek. Hij wil samen met de provincies Overijssel en Gelderland om de tafel en inventariseren op welke locaties nog steeds asbest zit dat een gevaar oplevert voor de volksgezondheid. Nu al staat vast dat ook in Harderwijk veelvuldig met asbest is gewerkt. Van Geel wil snel een compleet beeld. Als er extra geld nodig is om de problemen aan te pakken, komt dat er, zei hij. „De problemen zijn te groot om lijdzaam toe te zien.”
VROM heeft voor asbestbodemsanering onlangs 21 miljoen euro aan de provincies ter beschikking gesteld. Ook trekt Van Geel 47 miljoen uit voor de aanpak van asbestwegen in de Hof van Twente en Harderwijk. Van Geel vindt dat Eternit moet meebetalen aan de sanering van gebieden met asbest. Het bedrijf weigert dat tot nu toe.
Het gebruik van asbest en het verwijderen daarvan is risicovol. Sinds 1970 wordt dat steeds meer onderkend dankzij onderzoek naar de effecten van asbest. In Nederland overlijden volgens VROM-cijfers jaarlijks ongeveer 800mensen als gevolg van meestal beroepsmatige blootstelling aan asbest in het verleden.
De landelijke Vereniging Comité Asbestslachtoffers (VCA) vindt dat staatssecretaris Van Hoof (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) ervoor moet zorgen dat de vrouwen in Goor dezelfde behandeling krijgen als de mensen die door hun werk of het werk van hun partner mesothelioom hebben gekregen. Voor de laatste slachtoffers is er een regeling voor financiële compensatie. De vrouwen uit Goor moeten hier ook voor in aanmerking komen, aldus de VCA.
Geef je niet gewonnen, anders houden we slechts SCH over.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:31 schreef Monidique het volgende:
Ik trek me weer terug. Burgeroorlog vanwege wat rellen, ja hoor, toe maar.
Die mag je niet meer uiten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef Sickie het volgende:
meuning.
quote:Pechtold: meer verdiepen in religie
Volgens D66-minister Alexander Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing moeten Nederlanders zich meer verdiepen in de achtergronden van de verschillende religies in Nederland. Pechthold zei dit vandaag in de aanloop van het D66-partijcongres in Delft. Daar kreeg hij het boek 'De religie van de islam' van de moslimorganisatie Lahore Ahmadiyya overhandigd. De organisatie wil een correct beeld schetsen van de islam als religie en gaf de bewindsman 26 exemplaren voor alle ministers en staatssecretarissen.
Pechthold: ''Er wordt maar al te vaak over religies geoordeeld zonder dat men de precieze achtergronden kent. Het gebeurt mij ook, oordelen zonder dat ik de finesse heb. Ik hoop veel te kunnen leren van het boek. Ik ben blij dat dit boek over de inhoud gaat, en eens niet over beeldvorming.''
De Lahore Ahmadiyya wereldbeweging in de islam heeft naar eigen zeggen meer dan een eeuw geleden de juiste Jihaad (zware inspanningen) geproclameerd: ''namelijk een Jihaad niet met het zwaard maar met de pen. Dus geen heilige oorlog, maar het tonen van het ware gezicht van de Islam met de juiste argumentaties.'' De huidige Lahore Ahmadiyya moslim populatie in Nederland is voornamelijk uit Suriname en Nederland afkomstig
Met Kate?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:37 schreef Monidique het volgende:
Over zeven-en-een-half uur lig ik alweer in bed.
Als je aan je ontbijt zit welquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die mag je niet meer uiten.
Ik weet niet wat ik erger vind, voorpret van een burgeroorlog met oneigenlijke argumenten of ergerlijk bagatelliseren en binnenpretjes om de ander als fascist te boekstaven.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
"...with my dick in my hand..."
Dat is niet belangrijk, zolang ik maar gelijk heb en jullie niet alleen SCH hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, voorpret van een burgeroorlog met oneigenlijke argumenten of ergerlijk bagatelliseren en binnenpretjes om de ander als fascist te boekstaven.
Niemand ''heeft'' SCH.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk, zolang ik maar gelijk heb en jullie niet alleen SCH hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |