Met hout mag het CO2 neutraalquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
PvdA'ers steken geen vuur dat is slecht voor het milieu
Goed bezig. Waar maak je al die vuurtjes? Het mag toch officieel niet in Nederland.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:31 schreef du_ke het volgende:
Met hout mag het CO2 neutraal.
Heb in m´n leven toch al zeker een half bos opgestookt![]()
Scouting, we hebben ontheffing van al dat soort regelsquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed bezig. Waar maak je al die vuurtjes? Het mag toch officieel niet in Nederland.
Goede motivatie om bij de scouting te zitten. Legaal vuur stokenquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:38 schreef du_ke het volgende:
Scouting, we hebben ontheffing van al dat soort regels.
En ach hoe kan je een vrijdagavond beter doorbrengen dan met biertje, sigaartje vuurtje?
quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:39 schreef Tafkahs het volgende:
Op zkh Prins Pils en het verdwenen script
Ik ben een kattenmens, ik heb wel een hond, maar die heb ik achter moeten laten in Noorwegen, vind niet dat die beesten in een flat moeten zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:57 schreef Tafkahs het volgende:
wat een geinig beest, DOG
Geinig. Kep 2 katten waarvoor ik een laddertje heb gebouwd zodat ze van 1 hoog in de binnentuinen kunnen lopen. Dat gaat goed. Gelukkig is Amsterdam redelijk kattenminnend.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik ben een kattenmens, ik heb wel een hond, maar die heb ik achter moeten laten in Noorwegen, vind niet dat die beesten in een flat moeten zitten.
Ik heb er zelf 2 en een poes van me broer die logeert totdat ze met me ma meegaat naar Spanje om me broer achterna te gaan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:02 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Geinig. Kep 2 katten waarvoor ik een laddertje heb gebouwd zodat ze van 1 hoog in de binnentuinen kunnen lopen. Dat gaat goed. Gelukkig is Amsterdam redelijk kattenminnend.
Om de reden die jij noemt, snap ik ook nooit waarom je altijd zoveel honden ziet.
Wat heb jij tegen poesebeesten?quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Niet weer die beesten. Ik troost me dan maar met de volgende ammunitie contra SCH:
Pers hitste niet op na moord op Van Gogh
Door de bamiquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:02 schreef MrX1982 het volgende:
Katten zijn cool.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn katten
Daar gaat een deel van Geert Mak zijn betoogquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Niet weer die beesten. Ik troost me dan maar met de volgende ammunitie contra SCH:
Pers hitste niet op na moord op Van Gogh
We hebben weinig raakvlakken, maar hierin zijn we toch gelijkquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:02 schreef MrX1982 het volgende:
Katten zijn cool.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn katten
Ze zijn niet viriel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:06 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen poesebeesten?
Zou me nog niet eens echt boeien, als de Koe Lu Yuk er goed door smaak, primaquote:
quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef Monidique het volgende:
Katten zijn ueber. Kate Bush ook.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
We hebben weinig raakvlakken, maar hierin zijn we toch gelijk
* DoG zoekt woordenboek............quote:
hihiquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Katten zijn dominant. Ze controleren de wereld.
Mannelijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:08 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
* DoG zoekt woordenboek............
Ja, ze kunnen behoorlijk slopen..quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ik heb er zelf 2 en een poes van me broer die logeert totdat ze met me ma meegaat naar Spanje om me broer achterna te gaan.
Ik zit hier op 11 hoog, dus een laddertje is een beetje overdreven naar beneden. Maar deze katten zijn appartementen gewend. Ze hebben voldoende om in te klimmen hier.![]()
Zo ist ie nou eenmaal...quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:13 schreef Monidique het volgende:
Je moet even dat muggengaas van je fotocamera halen.
In R&P verder graagquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe voorspelbaar.
Ja !quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:17 schreef Yildiz het volgende:
Moet ik nou óók n foto maken van mijn kat?
Dat zijn serieuze trippersquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dan ik maar met die ouwe lobbes van me.
Dzjerzinski:
en onze logé
Luna:
[afbeelding]
en dan nog eentje vn Polleke toen ze nog ietsjes kleiner was
[afbeelding]
Ach ik op een veels te jonge meid, ieder zo zijn problemenquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik ben verliefd op Kate Bush.
Ja, best wel. Apathie noemen ze dat wel eensquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben helemaal niet verliefd. Dát is pas erg.
Ja.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben helemaal niet verliefd. Dát is pas erg.
Daaraan begin je wel te denken iddquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:39 schreef Tafkahs het volgende:
Ja, best wel. Apathie noemen ze dat wel eens
[/quote]quote:Kate Bush
Kate Bush (30 juli 1958) is een Britse zangeres die werd geboren in Bexleyheath, Kent, Engeland als Catherine Bush. Haar experimentele inslag heeft ervoor gezorgd dat ze vooral wordt gewaardeerd door collega-muzikanten, en verder door een niet overdreven grote, maar wel zeer toegewijde schare fans. Dat blijkt uit het feit dat haar platen altijd goed verkopen, ondanks het feit dat ze voor het opnemen van een album altijd meerdere jaren de tijd neemt. Haar laatste, The red shoes, dateert van 1993, en is dus op dit moment (2005) alweer twaalf jaar oud.
Wel eens geweest of gewoon .. niet ?quote:
Oh tuurlijk wel maar afgelopen 2 jaar niet meer.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:42 schreef Tafkahs het volgende:
Wel eens geweest of gewoon .. niet ?
Ze had je moeder oma kunnen wezen, Mquote:
Herkenbaarquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:41 schreef Monidique het volgende:
Voor mij is er ook geen hoop. In walging en zelfhaat zal ik ten onder gaan.
Oooo, dan heb je het gewoon niet nodigquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh tuurlijk wel maar afgelopen 2 jaar niet meer.
Oh ze werkt er niet meer. Die spreek ik dus nooit meer.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe is het met de pakkenbezorgster?
quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ze werkt er niet meer. Die spreek ik dus nooit meer.
Nee geen behoefte meer aan. Het leven gaat door.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:18 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
geen telefoonnummer, meel niets??????????????
quote:I live my life like there's no tomorrow
And all I've got I had to steal
Least I don't need to beg or borrow
Yes I'm living at a pace that kills
Runnin' with the devil
Runnin' with the devil
I found the simple life ain't so simple
When I jumped out on that road
I got no love, no love you'd call real
Ain't got nobody waiting at home
Runnin' with the devil
Runnin' with the devil
You know I, I found the simple life, weren't so simple, no
When I jumped out on that road
Got no love, no love you'd call real
Got nobody waiting at home
Runnin' with the devil
Runnin' with the devil
Runnin' with the devil
Runnin' with the devil
Wat voor fatsoenlijks heb je gegetenquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Dapper, Maarten.
Zo, ik heb weer eens fatsoenlijk gegeten.
Capital - L -quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:20 schreef MrX1982 het volgende:
Nee geen behoefte meer aan. Het leven gaat door.
En die L staat voor?quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:37 schreef Drugshond het volgende:
Capital - L -
Slakken met toast. Hoe Frans/Brits!quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat voor fatsoenlijks heb je gegeten![]()
Zo doe maar chiquequote:Op zondag 30 oktober 2005 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Slakken met toast. Hoe Frans/Brits!
Maar dan wel in het Nederlands.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:42 schreef Drugshond het volgende:
let the flame wars begin
Ik ben geen loser. Ik ken mijn ex-collega en weet dat contact geen zin heeft. Zij wil er geen tijd in steken en ik ook niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:42 schreef Drugshond het volgende:
Loser , let the flame wars begin
Zeer beheerst. Ik zou hem in z'n gezicht hebben gesmeten dat 'ie overjarige barmeiden achterna moest gaan zitten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben geen loser. Ik ken mijn ex-collega en weet dat contact geen zin heeft. Zij wil er geen tijd in steken en ik ook niet.
Daar komt het simpel gezegd op neer.
Dat moet je aan Dominique vragen, die is Katholiek. Maar het is niet zo heel gecompliceerd:quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:47 schreef Tafkahs het volgende:
Hee Johan, wat houdt allerheiligen eigenlijk in?
Schelden is een teken van zwaktequote:Op zondag 30 oktober 2005 19:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeer beheerst. Ik zou hem in z'n gezicht hebben gesmeten dat 'ie overjarige barmeiden achterna moest gaan zitten.
Je had toch ''iets'' met de Moederkerk?quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:50 schreef Monidique het volgende:
Ik ben gedoopt, noch gelovig. Katholiek, noch christelijk.
ah, okay. Ik dacht dat het iets met de hugenoten te maken had. Vandaag was een ploegje kunstenaars bezig op de begraafplaats waar mijn pa ligt met het aanbrengen van verlichting. Het had met allerheiligen te maken en daarna allerzielen. Volgens mij zijn ze een beetje vroeg op de 30e...quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat moet je aan Dominique vragen, die is Katholiek. Maar het is niet zo heel gecompliceerd:
http://www.meertens.knaw.(...)n/allerheiligen.html
Niets.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je had toch ''iets'' met de Moederkerk?
Maar netjes was het niet en daar gaat het omquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Daar was dan ook geen scheldwoord bij.
nee, hugenoten, dacht ik. Dominique (katholique)quote:
Volgens het verhaal heeft Luther zijn stellingen op 31 oktober aan de kerkdeur genageld. De Hugenoten waren Calvinisten, natuurlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ah, okay. Ik dacht dat het iets met de hugenoten te maken had. Vandaag was een ploegje kunstenaars bezig op de begraafplaats waar mijn pa ligt met het aanbrengen van verlichting. Het had met allerheiligen te maken en daarna allerzielen. Volgens mij zijn ze een beetje vroeg op de 30e...
welnu, mijn achternaam heb je al kunnen raden natuurlijk. Hou me niet langer in spanningquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Volgens het verhaal heeft Luther zijn stellingen op 31 oktober aan de kerkdeur genageld. De Hugenoten waren Calvinisten, natuurlijk.
Bitte?quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:00 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
welnu, mijn achternaam heb je al kunnen raden natuurlijk. Hou me niet langer in spanning![]()
En waar is die bar-poes ?!quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeer beheerst. Ik zou hem in z'n gezicht hebben gesmeten dat 'ie overjarige barmeiden achterna moest gaan zitten.
Volgend jaarquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:58 schreef Yildiz het volgende:
komt er nog n POL - meet?
Als jij het treinverkeer ongemoeid laat.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:58 schreef Yildiz het volgende:
komt er nog n POL - meet?
quote:
Wat valt er nog te doen dan, in Schagen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:02 schreef Monidique het volgende:
Ik moet zo nog douchen.
For one thing, mijn fiets zoeken. Maar ik ga niet naar Schagen. Waarschijnlijk ga ik vanavond een spelletje spelen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat valt er nog te doen dan, in Schagen?
Woarish Piece.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Freedom is slavery.
In de buurt van Schagen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar als je niet in Schagen woont, en lul, waar dan?
Laat varen alle hoop...quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:52 schreef MrX1982 het volgende:
Freedom isn't free
Hoop is schijnbare zekerheid.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Laat varen alle hoop...
Ze hebben Polen als erfvijand?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:14 schreef Monidique het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Zweden, Rusland en Turkije?
Heidendom!quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ze hebben Polen als erfvijand?
Uiteraard.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze niet Katholiek zijn?
[ bron ]quote:Government officials say they have no figures on the number of Iraqis who have fled since the U.S.-led invasion in 2003. But the former minister of migration, Pascale Warda, said she hears of people leaving almost daily.
Up to 800,000 Iraqis are believed to be living in Jordan — many of them since the conflict began. Thousands more have moved to Syria, the United Arab Emirates and other Arab countries. For the superrich, London or the United States are options.
Als ze maar niet hier naar toe komen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:47 schreef George-Butters het volgende:
Ook morgen 20 graden!
Kun jij even tegen SCH zeggen dat hij een wrat is? Hij wil niet naar ons luisteren.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:54 schreef du_ke het volgende:
Ja lekker inderdaad. Kan dit weer wel waarderen.
Wie vallen er onder ons? En zou Du_Ke daadwerkelijk SCH persoonlijk kennen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kun jij even tegen SCH zeggen dat hij een wrat is? Hij wil niet naar ons luisteren.
Koninklijk meervoud. X-Ray en ik.quote:
Hij mag het ook hier doen.quote:En zou Du_Ke daadwerkelijk SCH persoonlijk kennen?
Ik?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:08 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Wie vallen er onder ons? En zou Du_Ke daadwerkelijk SCH persoonlijk kennen?
Eerder een zielig verhaal: in de VS worden je kankermedicijnen niet eens vergoed als je een kind bentquote:
Die zijn inderdaad ergerlijk. Dat ze er een tournee van hebben gemaakt, is nog erger.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:53 schreef Tafkahs het volgende:
Men heeft godzijdank kritiek op het duo Mulder en Campert dat al sinds jaar en dag de Volkskrantvoorpagina siert of ontsiert met korte stukjes.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad ergerlijk. Dat ze er een tournee van hebben gemaakt, is nog erger.
Ik snap em niet?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:57 schreef Tafkahs het volgende:
Gadverdamme, wat is Jan Mulder een verschrikkelijk figuur. Over de golfoorlog: tja, als je alles serieus neemt..![]()
staat je dma niet aanquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:06 schreef Yildiz het volgende:
jezus, ik kopieer 2 GB van C naar n andere vaste schijf
gaat 5-7 minuten duren
DM-hoe!?quote:
Hij vindt het normaal om een theater van een zwaar onderwerp als de golfoorlog te maken. Het moet een amusementswaarde hebben..quote:
Ah,quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hij vindt het normaal om een theater van een zwaar onderwerp als de golfoorlog te maken. Het moet een amusementswaarde hebben..
quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah,
ik kijk nu, na veel aanraden, 'The Power of Nightmares - The Rise of the Politics' van BBC
vrij interessant.
een of ander protocol dat je bij eigenschappen van de hd kon aanzetten.. maar das met wat oudere OS's.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
DM-hoe!?
weet ik veel, het is al klaar
Uche... oudere BIOSquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:32 schreef pberends het volgende:
een of ander protocol dat je bij eigenschappen van de hd kon aanzetten.. maar das met wat oudere OS's.
Ik niet, me broer gaat verhuizen naar zuid Spanje en daar is het nu net zo warm ofzo, terwijl het daar gewoon beter zou moeten zijn. En ik mis de winter.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:54 schreef du_ke het volgende:
Ja lekker inderdaad. Kan dit weer wel waarderen.
Merlot van Bodega Nortonquote:Op maandag 31 oktober 2005 00:37 schreef kLowJow het volgende:
Cointreau.
Proost.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Merlot van Bodega Norton
Jij ook lieve KlowJow, Jij ook!quote:
zeg, die docu van BBC, ik vind dat vrij misselijkmakendquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:26 schreef George-Butters het volgende:
moguh
quote:Pessimisten voorspellen piek in mondiale olieproductie al binnen vijf jaar
'Het plafond komt in zicht'
Er komen almaar meer auto's, vliegtuigen, trucks. Dus is er meer olie nodig. Maar hoe lang kan de productie ervan nog opgevoerd worden? ,,Over drie tot vijf jaar hebben we het plafond bereikt.''
ROTTERDAM, 29 OKT. Kjell Aleklett wil geen doemdenker zijn. Maar alles wijst nou eenmaal in één richting: al over drie tot vijf jaar bereikt de wereldwijde olieproductie haar maximum. Daarna gaat het alleen nog bergafwaarts. ,,We staan voor een ingrijpende verandering, maar zijn er niet op voorbereid'', zegt Aleklett, die directeur is van Aspo, een groeiende internationale organisatie die zich zorgen maakt over de energievoorziening van de wereld.
Het staat in schril contrast met de scenario's van het vooraanstaande Internationaal Energie Agentschap (IEA) en grote oliemaatschappijen zoals Shell en ExxonMobil. Volgens hen bereikt de olieproductie haar plafond pas over zo'n twintig jaar. Maar Aleklett, van huis uit kernfysicus, is overtuigd van zijn gelijk. Eerder deze week vond hij nog bevestiging. De krant International Herald Tribune onthulde een rapport van het Amerikaanse ministerie van Energie. Daarin stelt het zijn verwachtingen over de olieproductie in Saoedi-Arabië, de grootste exporteur van olie ter wereld, naar beneden bij. ,,Wij twijfelen al jaren over de reserves die landen in het Midden-Oosten zeggen te hebben'', zegt Aleklett vanuit het Zweedse Uppsala, waar Aspo zijn hoofdkantoor heeft.
Het is een vraag die vaker begint op te duiken nu de olieprijzen hoog zijn: wanneer piekt de olie? Het gaat er bij deze vraag niet om hoeveel olie nog in de grond zit, maar in hoeverre huidige dagelijkse productie kan worden opgevoerd. Nu ligt die productie op gemiddeld 84 miljoen vaten per dag. Maar er blijven auto's, vrachtwagens en vliegtuigen bij komen. Met name in China.
Dus is er meer brandstof nodig. Kunnen bedrijven als Shell, Exxon, Saudi Aramco en BP almaar meer benzine, diesel en kerosine blijven produceren? ,,De olieproductie kan niet eindeloos blijven toenemen. Daar zit een plafond aan, en dat beseft iedereen ook wel. De grote vraag is: wanneer is het plafond bereikt'', zegt Jos Bruggink, hoogleraar energietransitie en duurzame ontwikkeling aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Volgens hem is die vraag essentieel. Want hoe eerder de piek komt, hoe sneller er gezocht moet worden naar alternatieve brandstoffen. ,,Doen we dat niet, dan kan er een groot tekort ontstaan en stijgt de olieprijs misschien wel tot boven de 100 dollar.
Vraag het Aleklett, en hij zegt dat de olie in 2008, uiterlijk 2010, zal pieken. Maar gevestigde organisaties als de US Geological Survey en de IEA leggen de piek veel later, rond 2030. Elk kamp heeft zijn argumenten. Aleklett beweert dat oliemaatschappijen steeds meer moeite moeten doen om de olie in het huidige tempo uit hun velden te blijven pompen. ,,Het is als met een citroen waar je in knijpt. Eerst komt er veel sap uit. Maar na verloop van tijd moet je steeds harder knijpen om er dezelfde hoeveelheid uit te krijgen'', zegt hij. Daarnaast vinden oliemaatschappijen amper meer nieuwe, grote olievelden. En de reserves van onder meer Saoedi-Arabië, Irak en de Verenigde Arabische Emiraten zijn veel kleiner dan de landen zelf beweren - alleen de landen zelf hebben toegang tot de velden, de reserves zijn staatsgeheim.
Dan de optimisten. Zoals David O'Reilly, bestuursvoorzitter van olieconcern Chevron. Hij wees vorige maand op de gevolgen van de hoge olieprijzen. ,,Ze temperen de groeiende vraag naar olie, en leggen meer nadruk op besparing van energie'', zei hij. Oliemaatschappijen beginnen het te merken. Pompstations worden minder bezocht. Mensen nemen wat vaker de fiets, of zetten thuis de verwarming een graadje lager. Verder is er de technologische ontwikkeling. Die zorgt ervoor dat oliemaatschappijen nauwkeuriger de ondergrond in beeld kunnen brengen, zodat kleinere velden beter op te sporen zijn. Tot voor kort onontginbare gebieden, zoals diepzeeën, worden door moderne technieken toch toegankelijk. Het lukt bedrijven ook om verhoudingsgewijs meer olie uit hun velden omhoog te drukken, bijvoorbeeld door het gas CO2 erin te pompen - waarmee meteen het broeikaseffect wordt bestreden. Daarnaast verwachten ze de verwerking van aardolie tot producten als benzine efficiënter te maken, zodat er minder wordt verspild.
Pessimisten zeggen dat de olie in de toekomst vooral uit politiek instabiele landen komt, en dat die landen steeds meer van hun olie voor zichzelf zullen houden om de binnenlandse economische groei (ook in landen als Nigeria en Libië komen meer auto's en trucks) te garanderen. De optimisten weten wel dat de westerse wereld voor zijn olie afhankelijker wordt van politiek instabiele regio's, maar verwachten goede toegang te zullen houden tot de reserves. Optimisten zeggen dat het winnen van olie uit onconventionele bronnen, zoals de teerzanden in Canada, steeds beter gaat. De pessimisten zeggen dat het nooit een grote bijdrage zal leveren aan het opvoeren van de olieproductie.
Waar de oliepiek precies zal liggen, weet niemand. Hoogleraar Bruggink wil er geen uitspraak over doen. Hij zou alleen graag zien dat gevestigde organisaties zoals de US Geological Survey en de IEA zich wat flexibeler zouden opstellen. ,,Ze vertellen ons dat we ons voorlopig geen zorgen hoeven maken. Maar er zijn genoeg argumenten om daaraan te twijfelen'', zegt Bruggink, die tevens verbonden is aan het Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN) in Petten.
Opmerkelijk genoeg zijn alle partijen het over één ding eens. Er zal veel meer geïnvesteerd moeten worden. In de verbetering van de oliewinning bijvoorbeeld. Directeur Claude Mandil van de IEA riep daartoe vorige maand nog op. Blijven die investeringen uit dan zal de oliepiek veel eerder komen. Misschien al over zo'n acht jaar, voorspelt de IEA. Er zijn ook meer investeringen nodig in nieuwe manieren om brandstoffen te besparen - zoals hybride auto's. En in alternatieven zoals diesel uit gas of kolen. Of hernieuwbare brandstoffen uit koolzaadolie en stro. Bruggink vindt dat overheden op dit gebied veel te weinig doen. Dezelfde conclusie trekt consultantbureau Roland Berger in een deze week verschenen rapport (zie kader: '... maar alternatieven zijn er weinig'). Volgens Bruggink is het zaak nu te gaan zoeken naar alternatieven. ,,Want we moeten eerst een leerproces doorlopen dat een jaar of tien tot twintig duurt. Daarna kunnen we de beste keuze maken. Hoe later we beginnen, hoe groter de klap straks is.''
misselijkmakend??quote:Op maandag 31 oktober 2005 08:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
zeg, die docu van BBC, ik vind dat vrij misselijkmakend
'k heb gister 30 minuten gekeken, en toen heb ik em maar uitgezet
en dan te denken dat ik zonder pardon 2 kilo popcorn eet bij de excorsist, bij wijze van spreken...
power of nightmares - rise of the politics BBCquote:Op maandag 31 oktober 2005 08:53 schreef George-Butters het volgende:
[..]
misselijkmakend??
Ik vond m eerder gewoon traag.
Hebben we dezelfde docu gezien?
ik ga er ook vantussenquote:
[ bron ]quote:The National Security Agency has kept secret since 2001 a finding by an agency historian that during the Tonkin Gulf episode, which helped precipitate the Vietnam War, N.S.A. officers deliberately distorted critical intelligence to cover up their mistakes, two people familiar with the historian's work say.
The historian's conclusion is the first serious accusation that communications intercepted by the N.S.A., the secretive eavesdropping and code-breaking agency, were falsified so that they made it look as if North Vietnam had attacked American destroyers on Aug. 4, 1964, two days after a previous clash. President Lyndon B. Johnson cited the supposed attack to persuade Congress to authorize broad military action in Vietnam, but most historians have concluded in recent years that there was no second attack.
The N.S.A. historian, Robert J. Hanyok, found a pattern of translation mistakes that went uncorrected, altered intercept times and selective citation of intelligence that persuaded him that midlevel agency officers had deliberately skewed the evidence.
Mr. Hanyok concluded that they had done it not out of any political motive but to cover up earlier errors, and that top N.S.A. and defense officials and Johnson neither knew about nor condoned the deception.
Mr. Hanyok's findings were published nearly five years ago in a classified in-house journal, and starting in 2002 he and other government historians argued that it should be made public. But their effort was rebuffed by higher-level agency policymakers, who by the next year were fearful that it might prompt uncomfortable comparisons with the flawed intelligence used to justify the war in Iraq, according to an intelligence official familiar with some internal discussions of the matter.
Wenne klootzakken, maar dat wil zeggen dat ik nu een betere laptop heb (= grotere piemol)?quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:02 schreef Monidique het volgende:
Ik zal morgen de computerwinkel even gaan verbouwen. Blijkt dat ik shared-geheugen heb, terwijl gezegd was dat ik dat niet had.
Hm, ik denk het niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:04 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wenne klootzakken, maar dat wil zeggen dat ik nu een betere laptop heb (= grotere piemol)?
quote:B. Is a strong and decisive leader
Applies Doesn’t apply No opinion
2001 Oct 5-6 75 23 2
2001 Aug 10-12 55 43 2
Vind de stukjes van Martin Bril vrij aardig eigenlijkquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Als de Volskrant zichzelf zou respecteren, dan lozen ze figuren als Jan Mulder, Remco Campert, maar zeker Martin Bril !
McCArthy komt uit de kastquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
nooit recht op staand op 2 poten op de foto
Please ...quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vind de stukjes van Martin Bril vrij aardig eigenlijk.
Je hebt gelijk, het is een taalfout, maar dat komt ook omdat je je in een belevingswereld van een alcoholist met geheugenproblemen probeert te verplaatsen tijdens het schrijven he?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Dochterje dat alles uitvist, Carry. Zelden zo'n irritante taalfout gezien.
Ahaquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Als je zag wat ze in Brazilie Brazilië in het Big Brother huis stoppen, zou je Fok! saboteren.
Zelfs iemand als Johan maakt weleens fouten. Dit was een uitgelezen kans.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:20 schreef Tafkahs het volgende:
dankjewel, MrX
Dat Tongkin een in scene gezet incident is, is volgens mij al langer bekend, de officiele doscumenten van Operatie Northwood (eenzelfde plan, maar dan om een oorlog tegen Cuba op te zetten, kort na varkensbaai, via eenzelfde muster, namelijk een gewapend incident met een marine-schip) zijn zelfs gepubliceerd ...quote:
Pas nu maar op met linkjes strooien.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:35 schreef Nyrem het volgende:
niemand die de live-stream volgt van de launch van PRDV?
http://www.anpipc.nl/prdv/
Aantal leuke punten...quote:Een paar punten waar De Vries voor staat op een rijtje:
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Eentje uit New Jersey toch?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:34 schreef Monidique het volgende:
Als onvervalste anti-Amerikanist zou ik nu natuurlijk moeten wijzen op de nieuwe kandidaat voor het Hooggerechtshof. Maar dat doe ik niet.
Dit noemen ze dus zelfoverschattingquote:De PRDV wil een stevige campagne voeren in de komende zes weken onder de titel ‘Stuur Peter R De Vries naar Den Haag’. Alleen wanneer op 16 december bij een Nipo-peiling de partij op minstens 20 zetels staat, doet de PRDV mee aan de verkiezingen in 2006. Een eventueel Minister-Presidentschap zegt hij niet uit de weg te gaan.
Netwerk vanavond....quote:Aan de vooravond van zijn bezoek aan Nederland, dinsdag en woensdag, een exclusief televisie-interview met de Russische president Vladimir Poetin. Hij ontvangt Netwerk in zijn buitenverblijf even buiten Moskou en praat onder meer over zijn jeugd in armoede, over gevoelige kwesties als Tsjetsjenië en over drugs en prostitutie in het liberale Nederland.
Wat een achterlijke stellingenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Een paar punten waar De Vries voor staat op een rijtje:
[..]
Aantal leuke punten....
quote:108 Teletekst ma 31 okt
Meer verzuim bij sterke economie
DEN HAAG Meer werknemers melden zich
ziek als het economisch goed gaat.Dat
schrijft het Centraal Planbureau CPB
in een vandaag verschenen rapport.Als
de werkloosheid daalt met 1 procentpunt
dan gaat het ziekteverzuim met ongeveer
0,25% omhoog,luidt de conclusie.
Bij economische neergang is de werkdruk
lager en dat pakt gunstig uit.Ook zijn
mensen dan bang hun werk te verliezen.
Uit studie blijkt dat het ziekteverzuim
sinds 1980 trendmatig daalde.Toen het
eind jaren negentig economisch erg goed
ging,liep het verzuim wel wat op,maar
niet veel.Dat komt door maatregelen als
een lagere uitkering bij ziekte.
Gaat hij de bijbehorende belastingverhogingen ook breed uitdragen?quote:
Punt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dit noemen ze dus zelfoverschatting
Tja we vinden de moslims niet meer lief dus moeten we weer terug in de schoot van moedertje Rusland.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:45 schreef pberends het volgende:
RTLZ zendt komende dagen een rapportage uit van Rusland Energieland, over de toenemende invloed van de grondstoffen van Rusland op Europa.
Rusland heeft nog meer potentie dan fucking China, ze bezitten 1/3 van alle aardgas. Dat het een vrij arm land is, is me een raadsel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja we vinden de moslims niet meer lief dus moeten we weer terug in de schoot van moedertje Rusland.
Inderdaadquote:
Verkeerde verdeling. Na de val van het communisme heeft een kleine groep mensen miljarden verdiend door staatsbedrijven voor een prikje op te kopen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:54 schreef pberends het volgende:
Rusland heeft nog meer potentie dan fucking China, ze bezitten 1/3 van alle aardgas. Dat het een vrij arm land is, is me een raadsel.
Die ene man van Yukos gas is behoorlijk in z'n reet geneukt door Poetin. Die wil juist staatscontrole houden over de energie.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Verkeerde verdeling. Na de val van het communisme heeft een kleine groep mensen miljarden verdiend door staatsbedrijven voor een prikje op te kopen.
Zie de opkomst van de oligarchen.
Het is een dictator, met een hoop enge kanten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat vind jij van Poetin, Bas?
Hij's toch behoorlijk democratisch gekozen met een grote meerderheid. Een dictator hoeft niet per definitie slecht te zijn, zie Singapore.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:01 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is een dictator, met een hoop enge kanten.
Aan de andere kant denk ik niet dat hij het slecht met Rusland voor heeft.
quote:
Dobbelen?quote:
Een dictator is per definitie slecht.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij's toch behoorlijk democratisch gekozen met een grote meerderheid. Een dictator hoeft niet per definitie slecht te zijn, zie Singapore.
We zitten met onze darmen in Rusland.quote:Russia Exports - partners:
Netherlands 9.1%, Germany 8%, Ukraine 6.4%, Italy 6.2%, China 6%, US 5%, Switzerland 4.7%, Turkey 4.3% (2004)
Ja die maakte de klassieke fout om er politieke ambities op na te houden. Dat vindt het establishment natuurlijk niet zo leuk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
Die ene man van Yukos gas is behoorlijk in z'n reet geneukt door Poetin. Die wil juist staatscontrole houden over de energie.
Autoritaire lijer dan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een dictator is per definitie slecht.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe is Poetin ook alweer aan de macht gekomen? Jeltsin trad terug en kondigde aan dat hij zijn functies overdroeg, niet waar? En de tweede maal was er een behoorlijk gehaaide campagne vereist.
Lijkt me duidelijk.quote:Verder danst hij de Samba, speelt hij tennis en skiet hij.
Die Hitler kwam toch regelmatig klaar tijdens z'n speechesquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heeft iemand een filmpje van apres-Poetin?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:16 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
De Volkskrant brengt vandaag een 6-kolomsinterview met een vrouw die zich op vrijwillige basis heel hard in haar kont heeft laten neuken.
Groot nieuws. En het is te hopen dat andere media - Netwerk, 2-Vandaag, Nova - er bovenop zullen springen
http://bieslog.vpro.nl/programma/bieslog/index.jsp
Hoe lang, met welke regelmaat en door wie?quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:16 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
De Volkskrant brengt vandaag een 6-kolomsinterview met een vrouw die zich op vrijwillige basis heel hard in haar kont heeft laten neuken.
Groot nieuws. En het is te hopen dat andere media - Netwerk, 2-Vandaag, Nova - er bovenop zullen springen
Proestquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:16 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Jeltsin benoemde Poetin op 9 augustus 1999 tot de derde premier van het jaar. Je hebt dan de inval van Tsjetsjeense jihadstrijders in Dagestan. Vervolgens de bomaanslagen op de Russische flatgebouwen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe is Poetin ook alweer aan de macht gekomen? Jeltsin trad terug en kondigde aan dat hij zijn functies overdroeg, niet waar? En de tweede maal was er een behoorlijk gehaaide campagne vereist.
Ik lees de volkskrant toch niet meer ..quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hoe lang, met welke regelmaat en door wie?
maar waar gaat het over ?quote:
Er schijnen inderdaad eenvoudiger mensen gevonden te kunnen worden die zich vrijwillig hard in hun kont laten neuken en daarover dan voor een intellectueel 'links-van-het-midden'-publiek verslag willen laten doen ....quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:24 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik lees de volkskrant toch niet meer ..
kan iemand het reproduceren?
W.F. Hermans was in Groningen aan onze faculteit verbonden. Laatst een interview gehad met een oud student van hem die had ook wel aardige verhalen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Misschien word Peter R nog wel hard in z'n kont genomen in het belang van de opinie, weet jij veel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Er schijnen inderdaad eenvoudiger mensen gevonden te kunnen worden die zich vrijwillig hard in hun kont laten neuken en daarover dan voor een intellectueel 'links-van-het-midden'-publiek verslag willen laten doen ....
In die zin is het nog best de vraag of Peter de 41% haalt, je weet nooit, Menno Buch haalde ook hogere kijkcijfers dan dat mensen bewust erop afstemden. Misschien dat er wel gezegd wordt: 'Jaa, ik was toevallig aan het zappen in een stemlokaal en toen zag ik Peter R langskomen .. en ben een beetje blijven hangen toen ...'
Harry van Bommel was toch Hell's Angel geworden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:57 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Misschien word Peter R nog wel hard in z'n kont genomen in het belang van de opinie, weet jij veel.
wat bazel jij nou weerquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Harry van Bommel was toch Hell's Angel geworden?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:59 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Harry van Bommel was toch Heoll's Angel geworden?
Nee, gewoon een nozem, je hebt gelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |