Er zijn mensen die nooit op de FP komen, waaronder ikquote:Op zondag 30 oktober 2005 09:42 schreef piere het volgende:
Dit kunnen we ook op de FP lezen ja.
Erg nuttige post
er ging iets fout. Zie nu Opquote:Op zondag 30 oktober 2005 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uit de NWS-FAQ:
Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat.
Dus, TS...
Dat lijkt me te gemakkelijk. Er is bij mijn weten namelijk nog nooit dergelijk geweld uitgegaan vanuit de NPD tijdens demonstraties. Stuur de rekening naar de tegendemonstratie, lijkt me een stuk logischer he...quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:45 schreef Ulx het volgende:
3800 politie agenten.
Als het een voetbal wedstrijd zou zijn moet de club dat zelfs betalen. Maar waarschijnlijk krijgen de nazi's weer subsidie voor dit gebeuren en kan de belastingbetaler deze grap weer betalen.
Stuur de rekening maar naar de NPD zeg ik dan
Ik denk dat de rekening naar die extreem-linkse anarchisten moet, want die kwamen de boel verzieken. Ik ben zelf trouwens tegen zo'n NDP, maar het ging vreedzaam tot de relschoppers kwamen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:45 schreef Ulx het volgende:
3800 politie agenten.
Als het een voetbalwedstrijd zou zijn moet de club dat zelf betalen. Maar waarschijnlijk krijgen de nazi's weer subsidie voor dit gebeuren en kan de belastingbetaler deze grap weer betalen.
Stuur de rekening maar naar de NPD zeg ik dan
Wat een onzin. De NPD organiseert het toch? Hun feestje. Dus mogen ze betalen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:47 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Dat lijkt me te gemakkelijk. Er is bij mijn weten namelijk nog nooit dergelijk geweld uitgegaan vanuit de NPD tijdens demonstraties. Stuur de rekening naar de tegendemonstratie, lijkt me een stuk logischer he...
Onzin? Denks eens na! Ken je de procedures van zo'n demonstratie? Bij mijn weten gaat het als volgt. Demonstratie wordt aangevraagd, en er wordt een vergunning voor gegeven. Dit geldt ook voor de tegendemonstratie. Deze wordt aangevraagd en ook daar wordt een vergunning voor afgegeven. Zijn dus 2 demonstraties.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat een onzin. De NPD organiseert het toch? Hun feestje. Dus mogen ze betalen.
Mocht de Duitse Communistische Partij een mars organiseren mogen zij de kosten van de bewaking betalen.
Of dat zo eerlijk is... Weet je al dat als mensen met bepaalde stundpunten die demonsteren nu expres de hoge kosten in kunnen worden gejaagd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat een onzin. De NPD organiseert het toch? Hun feestje. Dus mogen ze betalen.
Mocht de Duitse Communistische Partij een mars organiseren mogen zij de kosten van de bewaking betalen.
Degene die de eerste demonstratie organiseert natuurlijk. Zonder deze demonstratie geen tegendemonstratie.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:54 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Bij die demonstratie van die nazi's gaat in principe niks mis. Bij de tegendemonstratie overduidelijk wel. Wie moet er dan betalen?
Haha, je snapt er weinig van. Dit gaat alle redelijkheid ten buiten, dus laten we deze discussie maar staken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Degene die de eerste demonstratie organiseert natuurlijk. Zonder deze demonstratie geen tegendemonstratie.
Hier wou ik graag nog even op inhaken. Behoort dit tot de mogelijkheden? En zo niet, waarom niet?quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:41 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Zou je deze mensen niet aan kunnen klagen voor het in gevaar brengen van de democratie? Daar staan redelijk zware straffen op in Duitsland.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, die 5000 tegen demonstranten riskeren het niet om hun baan te verliezen en andere vormen van sociale druk. Het dunkt mij dat je als openlijk neo-nazi jezelf waant als een Jehova Getuige in Iran.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:50 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Overigens snap ik niet wat de NPD nu weer denkt te bereiken om daar met 350 man te gaan demonstreren. Als je ziet dat de tegendemonstratie 5000 man op de been brengt, lijkt het me dat je je eigen punt voorbij schiet...
Duitsland? Baan riskeren? Bedoel je dat je in Duitsland ontslagen kunt worden?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:56 schreef Scandum het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, die 5000 tegen demonstranten riskeren het niet om hun baan te verliezen en andere vormen van sociale druk. Het dunkt mij dat je als openlijk neo-nazi jezelf waant als een Jehova Getuige in Iran.
Dat ben ik met je eens. Maar wat heeft het voor hen voor zin om te gaan demonstreren? Het tegengeluid is toch steeds sterker. Wat denken ze te bereiken met zulke demo's.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:56 schreef Scandum het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, die 5000 tegen demonstranten riskeren het niet om hun baan te verliezen en andere vormen van sociale druk. Het dunkt mij dat je als openlijk neo-nazi jezelf waant als een Jehova Getuige in Iran.
Goede vraag, ik weet wel dat het in Nederland gebeurt bij pedofielen, en neo-nazis zitten zo'n beetje in hetzelfde hoekje. Ik weet ook dat er in Duitsland net zo min sprake is van eerlijke rechtspraak in deze gevallen, dus zelfs als er geen wettige reden is zal het nog wel los lopen daar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:08 schreef Ulx het volgende:
Duitsland? Baan riskeren? Bedoel je dat je in Duitsland ontslagen kunt worden?
Ik denk het niet, hoewel ze in de VS bijna altijd prijs hebben met de Afro's die dan gaan rellen en plunderen. Het zijn meestal behoorlijk afgestompte lui (hetgeen de meeste mensen eigenlijk zijn) die uit puur idealogische redenen de straat op gaan in de hoop wat zieltjes te winnen. Het blijft voor mij fascinerend hoe de maatschapij erop reageert.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:36 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Dat ben ik met je eens. Maar wat heeft het voor hen voor zin om te gaan demonstreren? Het tegengeluid is toch steeds sterker. Wat denken ze te bereiken met zulke demo's.
Ja, wellicht bereiken ze dat ze mensen laten inzien dat extreem-links vaak fout bezig is, maar zou dat hun opzet zijn? Zouden ze dat überhaupt door hebben?
Ze doen het gewoon omdat het KAN en omdat het MAG! Alleen dat al mag reden genoeg zijn om demo's te houden voor je eigen zaak, ongeacht de tegendemonstraties.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:36 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar wat heeft het voor hen voor zin om te gaan demonstreren? Het tegengeluid is toch steeds sterker. Wat denken ze te bereiken met zulke demo's.
Ja, wellicht bereiken ze dat ze mensen laten inzien dat extreem-links vaak fout bezig is, maar zou dat hun opzet zijn? Zouden ze dat überhaupt door hebben?
Waarom is het eigenlijk dat een hoop mensen zich altijd expliciet distancieren als het om nazisme gaat? Is dit ook een vorm van onderdrukking aka sociale controle?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:59 schreef Refragmental het volgende:
Betekent overigens niet dat ik die trieste gevallen van dat extreem-rechts clubje steun.
Dat is omdat wanneer je hier niet meteen expliciet zegt dat je niet dezelfde ideeën hebt wanneer je deze nazi's verdedigt, je automatisch ook zelf als nazi wordt gezien.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:23 schreef Scandum het volgende:
[..]
Waarom is het eigenlijk dat een hoop mensen zich altijd expliciet distancieren als het om nazisme gaat? Is dit ook een vorm van onderdrukking aka sociale controle?
quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:41 schreef Guns_n_Roses het volgende:
Hier zijn er echt weer facistische krachten, onder de naam extreem links, actief om de democratie geweld aan te doen.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk dat de rekening naar die extreem-linkse anarchisten moet, want die kwamen de boel verzieken. Ik ben zelf trouwens tegen zo'n NDP, maar het ging vreedzaam tot de relschoppers kwamen.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:54 schreef Chriz2k het volgende:
Wederom een kansloze actie van extreem-links, maar dat zijn we zo langzamerhand wel gewend.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:36 schreef Guns_n_Roses het volgende:
sjoooquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:59 schreef Refragmental het volgende:
Overigens weer tekenend dat Extreem-links weer geweld gebruik
Dat anarchisten vaak extreem zijn daar ga ik nog met jullie allemaal mee. Maar links? Leg het me eens uit mensenquote:Van Dale Taalweb:
anar·chist (de ~ (m.), ~en)
1 aanhanger van het anarchisme
anar·chis·tisch (bn.)
1 betr. hebbend op of volgens het anarchisme => libertair
anar·chis·me (het ~)
1 leer die alle staatsgezag afwijst
Als je tegen de overheid bent en je gebruikt geweld, dan ben je 'links'. Als je tegen de overheid bent en je praat daarover, dan ben je 'rechts'. Simpel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 02:10 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
sjooo
[..]
Dat anarchisten vaak extreem zijn daar ga ik nog met jullie allemaal mee. Maar links? Leg het me eens uit mensen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |