abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31814682
quote:
Hirsi Ali: 'Pardon voor illegalen Schipholbrand'

VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali is voor het verstrekken van verblijfsvergunningen aan illegale vreemdelingen die de fatale brand in een cellencomplex op Schiphol van nabij hebben meegemaakt. Dat zei ze in een debat in het tv-programma Buitenhof. Hirsi Ali sluit zich aan bij voormalig burgemeester van Amsterdam Ed van Thijn, die gisteren al voor een dergelijk pardon pleitte.

"Uit humanitair oogpunt valt alles te zeggen voor een nieuw generaal pardon. De Bijlmerramp is wat dat betreft een precedent. En vergeet niet dat je de medewerking van deze vreemdelingen nodig hebt in alle komende onderzoeken", zo stelde Van Thijn in Trouw. Ook volgens Hirsi Ali is er sprake van een humanitaire ramp. De betrokken illegalen mogen daarom niet naar hun land van herkomst worden gestuurd. De Amsterdamse burgemeester Job Cohen, eveneens aanwezig in Buitenhof, sloot zich bij de woorden van Hirsi Ali en Van Thijn aan.

Premier Jan Peter Balkenende liet vrijdag al weten zich voor te kunnen stellen dat er gepleit wordt voor verblijfsvergunningen, maar wilde vooralsnog geen valse verwachtingen wekken. Ook de verantwoordelijk minister Rita Verdonk wil zich nog niet over de kwestie uitlaten. Ze wil eerst de uitkomsten van de onderzoeken naar de brand afwachten, zei haar woordvoerder zondag.
Bron: 'Pardon voor illegalen Schipholbrand'

Echt sociaal hoor, en ik kan het goed snappen dit standpunt, maar wat Hirsi Ali eigenlijk zegt is: sticht maar lekker een brand en je krijgt een verblijfsvergunning. Nu maar hopen dat er niet meer branden uitbreken .
pi_31814735
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Echt sociaal hoor, en ik kan het goed snappen dit standpunt, maar wat Hirsi Ali eigenlijk zegt is: sticht maar lekker een brand en je krijgt een verblijfsvergunning. Nu maar hopen dat er niet meer branden uitbreken .
Beetje overdreven verwoording.
pi_31814828
quote:

[..]

Als Verdonk de verblijven voor illegalen brandveilig maakt, zich dus aan de regels houdt, dan kun je branden stichten tot je een ons weegt natuurlijk. Dan is het veilig. Belangrijkste is dat men uitzoekt hoe het gesteld is met de revolutiebouw waarin Verdonk asiekzoekers blijkbaar pleegt te detineren en dat indien idd deplorabel daarin snel verandering wordt gebracht. Daarnaast zijn Verdonk en Donner verantwoordelijk (door nalatigheid zo blijkt) voor deze ramp en persoonlijk vind ik dat een sorry hier ongepast zou zijn...
I´m back.
pi_31815004
k vind het eigg vreemd dat H.A. voor dit soort plannen is. zei was toch altijd tegen alles en met name voor het uitzetten enzo

verder vind ik het heel simpel: illegaal met geen recht op verblijfsvergunning = illegaal met geen recht op verblijfsvergunning, uitzetten = uitzetten

gaan ze hier aan tornen, dan vind k idd dat ze eigenlijk oproepen tot brandstichting, en er is al zo weining plaats voor dit soort gevallen (en wat er bijgebouwd wordt duurt jaaaaren )
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_31815153
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:50 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Beetje overdreven verwoording.
Onzin. Als de pardon er echt komt, komen er nog veel meer branden. Logische oorzaak en gevolg.
pi_31815170
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Onzin. Als de pardon er echt komt, komen er nog veel meer branden. Logische oorzaak en gevolg.
Nah, we zullen zien.
pi_31815212
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Als Verdonk haar zaakjes op orde had dan zou een brand niet tot een humanitaire ramp mogen leiden.
I´m back.
pi_31815483
Ik ben het helemaal niet eens met dit standpunt. Hoeveel Nederlands raken er jaarlijks betrokken bij een brand, en zien vervolgens hun boetes die open staan voor overtredingen ingetrokken worden? Onzin natuurlijk.
pi_31815884
tja ze moeten hun schuldgevoel toch een beetje kwijt zien te raken heh..
pi_31817021
quote:

[..]

Jouw interpretatie van een artikel wat veel zegt over jou, weinig tot niets over Hirsi Ali.

Wanneer interpretaties dus dienen als uitgangspunt, is mijn interpretatie van jouw visie niet echt positief in mijn ogen.
Deze visie van jouw versterkt enkel mijn idee over jou en jouw opmerkingen.
Ik ga echter niet zo ver als jij om het te verwoorden daar mijn idee niets te maken hoeft te hebben over wat jij verwoord.
Wat jij beweert, is namelijk een idee, niet gebaseerd op feiten en daarom totaal irrelevant.

pi_31817191
Of mijn mening gebaseerd is op een idee of een mening zullen we de komende jaren wel zien. Mits dat pardon er wel of niet komt.
pi_31819530
Als ik Verdonk was, zou ik op zoek gaan naar die onverantwoordelijke gek die zijn matras in brand stak en daarmee zijn collega's vermoordde en in gevaar bracht.
Geen matrassen meer voor die lui.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31819679
Ze moeten die gasten gewoon naakt opsluiten, dan weet je tenminste zeker dat ze geen geintjes kunnen uithalen. Thuis liepen ze ook zowat naakt rond met een speer.
Uhhh speer moet hitech automatisch geweer zijn(met dank aan de ontwikkelingshulp, heel vroeger liepen ze wel met speren)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31820809
Je danst echt over de lijken he pberends
pi_31820855
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als Verdonk haar zaakjes op orde had dan zou een brand niet tot een humanitaire ramp mogen leiden.
Ten eerste gaat donner hierover en ten tweede vind ik dit geen humanitaire ramp
pi_31820913
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:08 schreef PFP het volgende:

[..]

Ten eerste gaat donner hierover en ten tweede vind ik dit geen humanitaire ramp
Verdonk gaat er ook over en het is een humanitaire ramp, los van jouw particuliere mening daarover. Er zijn 11 mensen omgekomen.
pi_31821426
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk gaat er ook over en het is een humanitaire ramp, los van jouw particuliere mening daarover. Er zijn 11 mensen omgekomen.
Verdonk gaat niet over het cellencomplex op schiphol of over het personeel daarvan. Een humanitaire ramp my ass niemand heeft er een nacht minder om geslapen. Als er 10 mensen omgekomen zijn bij een autoongeluk, spreekt men ook niet van een humanitaire ramp. Maak het niet belangrijker dan het is, we kunnen niet alle rampen voorkomen met regeltjes en wetgeving.
pi_31821629
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar wie heeft die fik nou aangestoken?
pi_31821832
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:06 schreef SCH het volgende:
Je danst echt over de lijken he pberends
????

Die asielzoekers die branden stichten wel ja, ik niet .
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:33:35 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_31821846
Ik vind 't geen goed idee om die mensen nu opeens maar wél een verblijfsvergunning te geven. Zeker niet als de brand is aangestoken, maar óók niet als de brand een andere oorzaak had.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_31821899
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:33 schreef pberends het volgende:

[..]

????

Die asielzoekers die branden stichten wel ja, ik niet .
Het zijn geen asielzoekers man, informeer je anders eerst eens een beetje in plaats van wat voor je uit te blaten.
pi_31821949
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zijn geen asielzoekers man, informeer je anders eerst eens een beetje in plaats van wat voor je uit te blaten.
Gevangenen dan?
En als het al geen asielzoekers zijn, waarom moeten ze dan een generaal pardon hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 oktober 2005 @ 21:37:30 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31822036
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:30 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Als ik Verdonk was, zou ik op zoek gaan naar die onverantwoordelijke gek die zijn matras in brand stak en daarmee zijn collega's vermoordde en in gevaar bracht.
Geen matrassen meer voor die lui.
Altijd lachen met opa
pi_31822292
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:35 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Gevangenen dan?
En als het al geen asielzoekers zijn, waarom moeten ze dan een generaal pardon hebben?
Omdat generaal pardon een algemene term is die je voor van alles kunt gebruiken.

Het is nu al duidelijk dat een Bulgaarse omgekomene daar helemaal niet hoorde te zitten.
pi_31822362
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat generaal pardon een algemene term is die je voor van alles kunt gebruiken.

Het is nu al duidelijk dat een Bulgaarse omgekomene daar helemaal niet hoorde te zitten.
Die zit er nou toch ook niet meer.
Wat lul je nou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')