Bron: 'Pardon voor illegalen Schipholbrand'quote:Hirsi Ali: 'Pardon voor illegalen Schipholbrand'
VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali is voor het verstrekken van verblijfsvergunningen aan illegale vreemdelingen die de fatale brand in een cellencomplex op Schiphol van nabij hebben meegemaakt. Dat zei ze in een debat in het tv-programma Buitenhof. Hirsi Ali sluit zich aan bij voormalig burgemeester van Amsterdam Ed van Thijn, die gisteren al voor een dergelijk pardon pleitte.
"Uit humanitair oogpunt valt alles te zeggen voor een nieuw generaal pardon. De Bijlmerramp is wat dat betreft een precedent. En vergeet niet dat je de medewerking van deze vreemdelingen nodig hebt in alle komende onderzoeken", zo stelde Van Thijn in Trouw. Ook volgens Hirsi Ali is er sprake van een humanitaire ramp. De betrokken illegalen mogen daarom niet naar hun land van herkomst worden gestuurd. De Amsterdamse burgemeester Job Cohen, eveneens aanwezig in Buitenhof, sloot zich bij de woorden van Hirsi Ali en Van Thijn aan.
Premier Jan Peter Balkenende liet vrijdag al weten zich voor te kunnen stellen dat er gepleit wordt voor verblijfsvergunningen, maar wilde vooralsnog geen valse verwachtingen wekken. Ook de verantwoordelijk minister Rita Verdonk wil zich nog niet over de kwestie uitlaten. Ze wil eerst de uitkomsten van de onderzoeken naar de brand afwachten, zei haar woordvoerder zondag.
Beetje overdreven verwoording.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: 'Pardon voor illegalen Schipholbrand'
Echt sociaal hoor, en ik kan het goed snappen dit standpunt, maar wat Hirsi Ali eigenlijk zegt is: sticht maar lekker een brand en je krijgt een verblijfsvergunning. Nu maar hopen dat er niet meer branden uitbreken.
Als Verdonk de verblijven voor illegalen brandveilig maakt, zich dus aan de regels houdt, dan kun je branden stichten tot je een ons weegt natuurlijk. Dan is het veilig. Belangrijkste is dat men uitzoekt hoe het gesteld is met de revolutiebouw waarin Verdonk asiekzoekers blijkbaar pleegt te detineren en dat indien idd deplorabel daarin snel verandering wordt gebracht. Daarnaast zijn Verdonk en Donner verantwoordelijk (door nalatigheid zo blijkt) voor deze ramp en persoonlijk vind ik dat een sorry hier ongepast zou zijn...quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Echt sociaal hoor, en ik kan het goed snappen dit standpunt, maar wat Hirsi Ali eigenlijk zegt is: sticht maar lekker een brand en je krijgt een verblijfsvergunning. Nu maar hopen dat er niet meer branden uitbreken.
Onzin. Als de pardon er echt komt, komen er nog veel meer branden. Logische oorzaak en gevolg.quote:
Nah, we zullen zien.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Onzin. Als de pardon er echt komt, komen er nog veel meer branden. Logische oorzaak en gevolg.
Als Verdonk haar zaakjes op orde had dan zou een brand niet tot een humanitaire ramp mogen leiden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Onzin. Als de pardon er echt komt, komen er nog veel meer branden. Logische oorzaak en gevolg.
Jouw interpretatie van een artikel wat veel zegt over jou, weinig tot niets over Hirsi Ali.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Ten eerste gaat donner hierover en ten tweede vind ik dit geen humanitaire rampquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als Verdonk haar zaakjes op orde had dan zou een brand niet tot een humanitaire ramp mogen leiden.
Verdonk gaat er ook over en het is een humanitaire ramp, los van jouw particuliere mening daarover. Er zijn 11 mensen omgekomen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:08 schreef PFP het volgende:
[..]
Ten eerste gaat donner hierover en ten tweede vind ik dit geen humanitaire ramp
Verdonk gaat niet over het cellencomplex op schiphol of over het personeel daarvan. Een humanitaire ramp my ass niemand heeft er een nacht minder om geslapen. Als er 10 mensen omgekomen zijn bij een autoongeluk, spreekt men ook niet van een humanitaire ramp. Maak het niet belangrijker dan het is, we kunnen niet alle rampen voorkomen met regeltjes en wetgeving.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk gaat er ook over en het is een humanitaire ramp, los van jouw particuliere mening daarover. Er zijn 11 mensen omgekomen.
Maar wie heeft die fik nou aangestoken?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk gaat er ook over en het is een humanitaire ramp, los van jouw particuliere mening daarover. Er zijn 11 mensen omgekomen.
????quote:
Het zijn geen asielzoekers man, informeer je anders eerst eens een beetje in plaats van wat voor je uit te blaten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:33 schreef pberends het volgende:
[..]
????
Die asielzoekers die branden stichten wel ja, ik niet.
Gevangenen dan?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn geen asielzoekers man, informeer je anders eerst eens een beetje in plaats van wat voor je uit te blaten.
Altijd lachen met opaquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:30 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Als ik Verdonk was, zou ik op zoek gaan naar die onverantwoordelijke gek die zijn matras in brand stak en daarmee zijn collega's vermoordde en in gevaar bracht.
Geen matrassen meer voor die lui.
Omdat generaal pardon een algemene term is die je voor van alles kunt gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:35 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Gevangenen dan?
En als het al geen asielzoekers zijn, waarom moeten ze dan een generaal pardon hebben?
Die zit er nou toch ook niet meer.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat generaal pardon een algemene term is die je voor van alles kunt gebruiken.
Het is nu al duidelijk dat een Bulgaarse omgekomene daar helemaal niet hoorde te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |