Je zult toch eerst moeten beslissen wélke God je wilt proberen te vinden. Daar verschillen de meningen nogal over.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:05 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
........
Iemand die me advies kan geven......
Dank![]()
Ik denk dat meditatie heel goed te leren valt, als je niet weet hoe en wat het is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:03 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Begin eens met mediteren, door meditatie kom je dichter bij je ware zelf, of je ziel. Je ziel is een stukje van "god" of hoe je het ook wilt noemen en hoe dichter je daarbij komt, hoe dichter je bij de universele god komt te staan.
Mediteren gaat in het begin heel onrustig, omdat je na 5 seconde eigenlijk al op wil staan en iets anders wil gaan doen. De kunst is dus om het gewoon vol te houden en de meditatie periodes steeds iets langer te maken. Het is het beste om je voor te nemen om het 2 keer per dag te doen op een vast tijdstip(bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds), dit omdat je dan in een soort ritme komt, en je minder snel tegen jezelf zegt, laat ik het maar een keertje over slaan
Als je meer wilt weten over meditatie kun gewoon even googlen zat info erover te vinden. Of als je liever een boek erover leest raad ik je boeken van Deepak Chopra aan. Hij is in mijn ogen de meest vooruitstevende doctor/schrijver op het gebied van mind body connection.
Succes ermee, en als je vragen hebt hoor ik het wel
Jij snapt het...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:11 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt zoeken tot je een ons weegt.
Wat valt er te snappen? Ik constateer.quote:
Hoe kun je constateren wat een ander ervaart...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat valt er te snappen? Ik constateer.
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:24 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Hoe kun je constateren wat een ander ervaart...
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding.Als jij een god ervaart is dat in je hoofd, en dat heeft verder niets met anderen van doen. Al kan ik me best voorstellen dat zoiets TS ook zou kunnen overkomen, maar dat lijkt me niet wenselijk.
Ik denk niet dat de TS zozeer (?) zoekt naar een god maar meer op zoek is naar nieuwe ervaringen en ik vind dat wel zeker nuttige tijdsbesteding want waarom moet iedereen altijd denken dat hij (of zij) alles al weet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding.Als jij een god ervaart is dat in je hoofd, en dat heeft verder niets met anderen van doen. Al kan ik me best voorstellen dat zoiets TS ook zou kunnen overkomen, maar dat lijkt me niet wenselijk.
Een ziel zit wel in je gedachten, immers praat je erover en is zoiets nergens terug te vinden in de realiteit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
Een ziel zit in je gedachten, maar waar zitten die gedachten dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een ziel zit wel in je gedachten, immers praat je erover en is zoiets nergens terug te vinden in de realiteit.
Dat zijn verbeeldingen, het gevolg van hersenactiviteit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:58 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Een ziel zit in je gedachten, maar waar zitten die gedachten dan?
En wie ben jij dan, buiten al je gedachten en gevoelens om...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zijn verbeeldingen, het gevolg van hersenactiviteit.
Een homp vlees met inhoud.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:03 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
En wie ben jij dan, buiten al je gedachten en gevoelens om...
Dat klinkt wel heel gnostisch.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:56 schreef De_Melkboer het volgende:
Het is ondoenlijk om te wachten tot er iets moois met je gebeurt, ook niet om daar naar te zoeken. Het is belangrijk dat je ballast weggooit, vaste denkpatronen, vooroordelen, angsten, kijk naar de wereld zoals je dat als kind deed, verwonder je over alles en ga uit van liefde in je benadering van anderen, verlies jezelf niet in genotzucht of materialisme. (lijkt wat op boeddhisme maar is niet het zelfde)
Als het je lukt om een groot deel van die ballast overboord te gooien geeft je dat rust en ruimte om weer te luisteren naar je lichaam en je geest en negeer die boodschappen niet. Als je dingen op een pure manier weet te ervaren, merk je ook dat dat eigenlijk niet anders is dan hoe je dat deed als klein kind, dat de kern in jezelf eigenlijk niet is veranderd, en dat is je ziel. Al is dat in woorden niet uit te leggen, en die ziel hou je, of je 2 jaar bent, of 60. En als je zover bent, bedank dan diegene die jou, en alles om je heen gemaakt heeft, of die nou God heet, of wat dan ook. Naar mijn idee mag dat wel abstract blijven maar de meeste mensen willen houvast en proberen een oude man met een baard voor te stellen, en dat is weer ballast, een valkuil. Je hoeft niet overal een beeld bij te hebben. Succes.
Exactlyquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
Ja....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:15 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Dus als jij je vinger afsnijd, ben jij dat, of je arm of je been
quote:
Het enige wat jij gevonden hebt is je eigen onwetendheid. Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:34 schreef De_Melkboer het volgende:
Je vraagt nogal wat, er is geen bewijs dat hij bestaat, maar ook niet dat hij niet bestaat. Je zal in je verwarring zelf moeten uitvinden welke volgens jou de overhand heeft. Verdiep je bijvoorbeeld eens in hoe enorm complex en intelligent de natuur in elkaar zit, van molecuul, bacterie, virus, tot je eigen leven en bewustzijn. En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Ooit eens van de evolutietheorie gehoord?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:34 schreef De_Melkboer het volgende:
En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:09 schreef speknek het volgende:
God is onbegrijpbaar. Als hij logisch zou zijn, zou hij namelijk wetenschappelijk benaderbaar zijn en er is geen reden om een god te aanbidden die net zo onderdeel van de natuur is als wij. Vind dus teksten die zo incoherent en belachelijk mogelijk zijn, en je bent het dichtst bij het vinden van god als je ooit zult zijn.
Of vanuit het midden...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef ice_age het volgende:
[..]
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.
Dat zou volgens de regels je inderdaad nog dichter bij god brengen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef ice_age het volgende:
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.
Wat gek dat als je er in gaat prutsen dat dan wel invloed heeft op je gedachten, je persoonlijkheid, wie je bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
Als je je al op zoek bent naar een religie, ga dan alsjeblieft niet voor het Christendom, we hebben al genoeg van die nare lui. Als je op zoek bent naar 'verlichting' of hoe je het ook wilt noemen, dan is het Christendom precies de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
mja... vind je het gek.. Heeft de EO geen forumquote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:27 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Dat er voor 90% bagger-antwoorden zouden komen, had ik ingecalculeerd. Ik wacht rustig op de posts waar ik wel echt iets mee kan
Voor mij wel ja...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Maar dan heb jij God dus nog niet gevonden!! De God die ik in de bijbel aantref, is geen oude man op een wolk met een meterslange grijze baard, en hij zit al helemaal niet te schaken met de duivel!
Mijn God, de God uit de bijbel, is een liefdevolle en genadige God. Onvoorwaardelijk in Zijn trouw, groot in Zijn liefde!
Jij kan dan wel rust vinden in een 'omhulsel' die jij om jezelf heen hebt gemaakt, en dat als jouw waarheid zien, maar is dat ook DÉ waarheid???
Waarom doet ie dan zoveel nare dingen ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Mijn God, de God uit de bijbel, is een liefdevolle en genadige God. Onvoorwaardelijk in Zijn trouw, groot in Zijn liefde!
Om precies te zijn: In de bijbel worden door god persoonlijk 371,186 mensen om zeep geholpen en in opdracht van god worden er 1,862,265 omgelegd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:03 schreef erodome het volgende:
Welke genadevolle en liefdevolle god heb je het over, diegene die 1000-den en 1000-den om zeep helpt
Misschien wel. Een van mijn katten heeft laatst nog met de duivel gevochten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:09 schreef thabit het volgende:
Zijn er ook dieren die in God geloven? Of is dat voorbehouden aan mensen?
Als ik dit zo lees, snap ik niet echt waar je nou precies naar op zoek bent. Ben je op zoek naar een uiting van god? Diegene die alle religies naast elkaar zette, chapeau!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:39 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Goed melkboer.............. maar je hoort van mensen die hem gevonden dat er plots (of minder plots) iets heel moois met je gebeurt. Geeft een bepaalde rust misschien, ik weet het niet, maar wil het te weten komen.
Of een kerel/dame/entiteit/energie/enz met humorquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef longinus het volgende:
Ik vind god zo'n hufter dat ik niet eens naar hem op zoek wil.
Welke god schept nou mensen die een verleiding niet kan weerstaan en zorgt ervoor dat er een verleiding is die ze niet kunnen weerstaan om ze te testen. Dat is sadisme ten top.
Dus je mag God wel aanbidden maar als je niet gelooft in Het en je dat laat merken ben je niet serieus?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Jammer inderdad van de vele niet serieuze reacties inderdaad.... TS is gelukkig wel serieus, loop dat dan niet te verzieken!
Tja, de hemelpoort is als een brugklas: wordt het mavo of havo/vwo?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:28 schreef cockhuyt het volgende:
God is gewoon de duivel, aangezien "slechte" mensen naar de hel gaan en het lot van mensen bepaald is door God...
De bijbel is echt een baggerboek om te lezen, ontzettend slecht geschreven en erg chaotisch. Als je de quotejes die de reli-freaks in dit soort topics dumpen leest dan heb je de goeie stukjes wel gehad.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:30 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Uiteraard had ik zelf de Bijbel kunnen pakken en gaan beginnen, maar wil niet gelijk in het diepe springen (dat gevoel heb ik bij de Bijbel (zelfs al heb ik er amper een regel uit gelezen))
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit. En het is veul te veul om mee te startenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:33 schreef speknek het volgende:
Waarom is in de bijbel lezen 'in het diepe springen'? Het is gewoon een boek, hoor.
Misschien is er wel niet "de goede" manier, maar kun je eerder zien dat de bijbel jou inspireert om in het licht van je eigen overtuigingen een interpretatie te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit. En het is veul te veul om mee te startenHet leest niet echt lekker weg zeg maar.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:35 schreef Alicey het volgende:
Het boek "Een ongewoon gesprek met God" sluit niet echt aan bij de Bijbel. Alle zwarte bladzijden uit de Bijbel worden min of meer onderuit gehaald. Alle delen uit de bijbel waar gemoord en veroordeeld wordt, ongeveer 80% van de bijbel dus..
Denk je dat er iemand weet wat 'de goede' is ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit.
Je scoort 2 punten in 3 minuten. ....nog een dankje dan maarquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Je hoeft verder ook niet de hele bijbel in een keer te lezen. Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen. Wil je de bijbel leren kennen, kun je het beste vooraan beginnen..
Wil je gewoon niet naar de hel en god tevreden houden dan kan je het beste beginnen in Leviticus, daar staan 9 hoofdstukken vol met aanwijzingen over hoe je het beste verschillende dieren kunt offeren aan god.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef MisterTata het volgende:
Heej TS,
Op dit moment ben ik de Wa@rom Jezus cursus aan het volgen via internet. Het bevalt me echt goed en er worden genoeg vragen gesteld waar je zelf over na moet denken en je niet zo 1-2-3 een antwoord op hebt. Probeer wel kritsch te kijken naar wat je aangeboden wordt en haal er eigenlijk de dingen uit waar je iets mee kan, je hoeft meteen overal een antwoord op te hebben.
Als je eens wilt snuffelen in het christendom en daarover wilt lezen moet je anders eens kijken op www.credible.nl.
Groet![]()
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom doet ie dan zoveel nare dingen ?
God heeft geen problemen met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit.
Hij doet dat soort shit en/of geeft er opdracht toe en/of geeft tips hoe je dit het beste kan aanpakken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??
NEE, dat maak JIJ ervan!
Dat is toch wel wat je merkt als je de bijbel leest..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??
NEE, dat maak JIJ ervan!
Waarom grijpt God dan uberhaupt in?quote:Wat had je gewild?? Een God die in zou grijpen op het moment dat iemand iets verkeerds doet?? Een God die bij het minste of geringste vergrijp de teugels van de mens aantrekt om hem tot halt te roepen??
Zou jij dat vrijheid noemen?? Échte vrijheid betekent ook dat de mens de verkeerde kant op kan gaan, anders is het geen vrijheid! Zijn de mensen in een communistisch land vrij? Was Irak vrij toen Saddam nog aan de macht was, en de burgers controleerde op een manier die jij blijkbaar van God verlangt??
Opzich een interessante site, maar de discussie is daar helaas niet altijd even open. Natuurlijk is het als site gebasseerd op het christelijke gedachtengoed terecht te doen, dat er geen beledigingen jegens gelovigen worden gepost, maar aan de andere kant zijn mijn kritische vragen of genegeerd of half beantwoord. Verder is het wel een interessante site, maar ik wil graag de TS uitnodigen eens wat te lezen over bv het boeddhisme, het vedeisme, of een andere oud geloof/levenswijze.. staar je niet blind op alleen het christendom..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef MisterTata het volgende:
Als je eens wilt snuffelen in het christendom en daarover wilt lezen moet je anders eens kijken op www.credible.nl.
Christenen zijn oostindisch blind voor die delen van de bijbel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:58 schreef roobje het volgende:
Verdedig eens het verhaal uit de bijbel dat de farao van Egypte gestraft wordt door van alle gezinnen in Egypte alle eerstgeboren jongens te doden. Hoe kan je hem dan genadig en liefdevol noemen?
Ik, en vele andere christenen met mij, zijn heus niet oostindisch blind voor dergelijke zaken, zoals iemand anders beweerde.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:58 schreef roobje het volgende:
Verdedig eens het verhaal uit de bijbel dat de farao van Egypte gestraft wordt door van alle gezinnen in Egypte alle eerstgeboren jongens te doden. Hoe kan je hem dan genadig en liefdevol noemen? Ben benieuwd.. Mijns inzien ben je dan net zo gestoord als die moslimleiders die roepen dat de tsunami een straf was van god.
God is almachtig, hij had dit ook zonder maar 1 slachtoffer kunnen oplossen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om de eerstgeborenen van alle egyptenaren te straffen, ook de mensen die hier helemaal niets mee van doen hebben gehad. Het was de farao zijn beslissing, waarom moest een ander daarvoor gestraft worden ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:39 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Toen kwam de eerst plaag, als teken dat God het meende en als een eerste waarschuwing... Nee, was weer het antwoord... De farao heeft in totaal 10(!!) kansen gekregen om te luisteren, maar elke keer was het Nee... Dus als de farao nu eens de eerste keer... 2e, of 3e keer had geluisterd, dan waren die doden ook niet nodig geweest....
En hoe vaak zeg JIJ nog NEE tegen God??
Vergelijk jij ook altijd appels met peren als je bij de groenteboer staat??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:41 schreef Alicey het volgende:
Keur je terrorisme ook goed op die manier? Als we de eerste keer ze hun zin hadden gegeven, hadden ze niets opgeblazen?
Had het volk niks in te brengen dan?? Dacht jij dat de farao als een idioot rondrende op de werkplaats om alle Israelieten zweepslagen toe te dienen? Het volk had daarin dus evengoed schuld!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
God is almachtig, hij had dit ook zonder maar 1 slachtoffer kunnen oplossen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om de eerstgeborenen van alle egyptenaren te straffen, ook de mensen die hier helemaal niets mee van doen hebben gehad. Het was de farao zijn beslissing, waarom moest een ander daarvoor gestraft worden ?
Hangt het er bij jou van af om wel doel terrorisme wordt toegepast (Door de samenleving te ontwrichten je doel trachten te bereiken, wat dit dus is), of gaat het jou er om wie het doet, en heeft God een excemption ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:55 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Vergelijk jij ook altijd appels met peren als je bij de groenteboer staat??
Of ben je gewoon altijd erg makkelijk met andere personen beschuldigen?
Natuurlijk keur ik terrorisme niet goed, maar dat is volledig buiten deze discussie, en nog veel meer buiten bedoeling van de TS.....
En jij beschuldigt de farao niet van fout gedrag?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:55 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Vergelijk jij ook altijd appels met peren als je bij de groenteboer staat??
Of ben je gewoon altijd erg makkelijk met andere personen beschuldigen?
Natuurlijk keur ik terrorisme niet goed, maar dat is volledig buiten deze discussie, en nog veel meer buiten bedoeling van de TS.....
Klopt, je hebt helemaal gelijk, het is algemeen bekend dat daar babies rondliepen met zweepjes in de hand om de israelieten te slaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Had het volk niks in te brengen dan?? Dacht jij dat de farao als een idioot rondrende op de werkplaats om alle Israelieten zweepslagen toe te dienen? Het volk had daarin dus evengoed schuld!
Ja, echt een aardige kerel dat.quote:Samaria shall become desolate; for she hath rebelled against her God: they shall fall by the sword: their infants shall be dashed in pieces, and their women with child shall be ripped up.
Terrorisme is voor geen enkel doel te rechtvaardigen, dat weet jij net zo goed als ik! Maar dit heeft helemaal niks met terrorisme te maken!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hangt het er bij jou van af om wel doel terrorisme wordt toegepast (Door de samenleving te ontwrichten je doel trachten te bereiken, wat dit dus is), of gaat het jou er om wie het doet, en heeft God een excemption ?
Of in het Nederlands (ik heb geen idee waarom je een engelse vertaling wil gebruiken op een Nederlands forum??), Nieuwe bijbelvertaling, Hosea 14:1:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:27 schreef Aaargh! het volgende:
Ander voorbeeldje van god die de Grote Vriendelijke Reus aan het uithangen is:
Hosea 13:16
Samaria shall become desolate; for she hath rebelled against her God: they shall fall by the sword: their infants shall be dashed in pieces, and their women with child shall be ripped up.
Ja, echt een aardige kerel dat.
Hebben ze het niet over zichzelf uitgeroepen??quote:Samaria is schuldig, omdat het in opstand is gekomen tegen zijn God.
Ik kan me daar best wel iets bij voorstellen, maar je moet niet vergeten dat dat de God uit het oude testament was. Israel was toen zijn volk, en er zijn ook zeker flink wat oorlogen gevoerd in die tijd! Maar voornamelijk, net zoals in de quote hierboven, omdat de mensen tégen God kozen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:35 schreef Alicey het volgende:
Mijn probleem is eerder dat wanneer ik aanneem dat de God uit de bijbel bestaat, ik er met het totaal wat ik daaruit verneem, slechts kan concluderen dat God een arabier met ietje teveel geldingsdrang is. Eigenlijk precies zoals een gemiddelde man uit een woestijnvolk enkele duizenden jaren geleden..
Dit is per definitie terrorisme, angst zaaien met behulp van geweld om zo je zin te krijgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:32 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Terrorisme is voor geen enkel doel te rechtvaardigen, dat weet jij net zo goed als ik! Maar dit heeft helemaal niks met terrorisme te maken!
W00h00, volgens mij hebben we een jonge-aarde creationist te pakkenquote:Want stel nou eens... en ik vraag je niet om te belijden dat God bestaat, maar wel om die aanname te doen, dan vallen alle puzzelstukjes ineens op hun plek:
God bestaat (en nogmaals, niet gelijk gaan steigeren) en heeft deze hele wereld geschapen. 6 dagen is hij bezig geweest en op de laatste dag heeft hij de mens erop gezet.
Ja, ben jij ook bekend met de logische problemen hiervan ? (Volgens je profiel ben je software engineer, je zou toch iets van logica moeten weten).quote:Hij wil geen robotten, maar hij wil vrijheid aan de mensen geven, en vrijheid houdt, zoals al eerder gezegd, ook in dat er voor het kwaad gekozen kan worden.
De mens die kiest dus voor het kwaad, iedereen is neem ik aan toch wel bekend met de zondeval??
Het idee is glashelder, dit is wat we noemen een cirkel redenatie, en het is ech prachtig dat je dat al inziet, wat nog veel mooier is is dat jij het probeert te gebruiken als het bewijs VOOR het christendom, terwijl juist een van DE argumenten is waarmee je als atheist in zo'n discussie de christenen om de oren slaatquote:- knip blabla, we spoelen even door naar het echte pareltje van jouw posting -
Het valt mij de laatste tijd veel meer op dat het geloof een soort vicieuze cirkel is... Ik heb ook heus wel mijn twijfels gehad... Maar elk 'feitje' uit mijn geloof bevestigd de andere weer, en die andere een volgende, etc... en de volgende de eerste...!
Bijv... Alles wat in de bijbel staat klopt (eerst een aanname voor het gemak dit keer), dan heeft God de hele aarde gemaakt (vandaar dus die mooie en ingewikkelde natuur!), dan is Jezus dus ook echt God's Zoon, dan heeft hij echt geleefd (zijn ook meerdere bronnen van btw), dan is hij dus ook écht gekruisigd voor mijn Zonden, dan moet God mij dus écht lief hebben, dan zíjn mijn zonden dus ook echt vergeven, dan mag ik eeuwig leven, dan is wat de bijbel daarover zegt dus waar, dan is de hele bijbel dus ook echt waar, dan heeft God de hele aarde gemaakt (ooh... we zijn er alweer)
Ik heb natuurlijk heel wat stappen uit deze cirkel gelaten, maar het idee zal duidelijk zijn... toch?
Dit is de King James versie, de op het moment meest gebruikte bijbel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:40 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Of in het Nederlands (ik heb geen idee waarom je een engelse vertaling wil gebruiken op een Nederlands forum??)
God is zo goed en rechtvaardig, dat hij bij een meningsverschilletje aan het moorden slaat, en die man aanbid jij ?quote:Hebben ze het niet over zichzelf uitgeroepen??
Als God al die mensen daar en hier gemaakt heeft... Van jong tot oud, van dik tot dun, van baby tot soldaat, wie ben JIJ dan om Hem ter verantwoording te roepen over zijn daden??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Klopt, je hebt helemaal gelijk, het is algemeen bekend dat daar babies rondliepen met zweepjes in de hand om de israelieten te slaan.
Ik kan je anders een lijstje geven van 111 voorspellingen uit het oude testament die niet uitgekomen zijn of 190 in de totale bijbel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:51 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Er staan honderden profetieen in het Oude Testament, niet 1 ervan is anders uitgekomen dan voorspeld!
IK ben een beter mens dan de god die in de bijbel beschreven staat.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Als God al die mensen daar en hier gemaakt heeft... Van jong tot oud, van dik tot dun, van baby tot soldaat, wie ben JIJ dan om Hem ter verantwoording te roepen over zijn daden??
Aargh.. bedankt!! je hebt me zojuist toch weer 10 minuten van mijn "dode" leven anders doen invullen, aangezien ik alleen maar je reactie hoef te lezen en te zeggen: ik sluit me er bij aan..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:51 schreef Aaargh! het volgende:
Ten eerste: bedankt voor je heerlijke bericht, je bent echt een stereotype christen en je posting zit zo vol met gaten dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
[..]
Dit is per definitie terrorisme, angst zaaien met behulp van geweld om zo je zin te krijgen.
[..]
W00h00, volgens mij hebben we een jonge-aarde creationist te pakken.
God heeft in 6 dagen de aarde gemaakt, inclusief ruim meer dan 6000 jaar aan ijslaagjes op de polen ? Inclusief ruim meer dan 6000 jaar aan sedimentlaagjes op de bodem van bepaalde meren ?
[..]
Ja, ben jij ook bekend met de logische problemen hiervan ? (Volgens je profiel ben je software engineer, je zou toch iets van logica moeten weten).
[..]
Het idee is glashelder, dit is wat we noemen een cirkel redenatie, en het is ech prachtig dat je dat al inziet, wat nog veel mooier is is dat jij het probeert te gebruiken als het bewijs VOOR het christendom, terwijl juist een van DE argumenten is waarmee je als atheist in zo'n discussie de christenen om de oren slaat
Om even terug te komen op logica, wat jij hier zegt is:
A en B zijn stellingen.
A -> B
B -> A
dus zowel A als B zijn waar
Als jij het probleem hiermee niet ziet dan zou ik als ik jou was bij m'n logica docent m'n collegegeld terugeisen.
1 vraag: Waarom alleen het christelijk geloof?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:55 schreef Zombine het volgende:
Even ontopic:
TS , heb je christelijke vrienden en/of kenissen? Zo jah. Ga eens met hen mee als ze naar een of andere bijeenkomst gaan. Veel christenen komen eenmaal per week bij elkaar om over het christendom te discusieren. Een soort bijbelstudie zeg maar. Probeer eens in zo'n groepje te komen.
Ik ben een moreel wezen, met een geweten. En als mijn zogenaamde schepper dingen uitspookt die moreel verwerpelijk zijn, dan heb ik voldoende reden om geen respect voor hem te hebben, en hem af te wijzen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Als God al die mensen daar en hier gemaakt heeft... Van jong tot oud, van dik tot dun, van baby tot soldaat, wie ben JIJ dan om Hem ter verantwoording te roepen over zijn daden??
Dit de standaard uitvlucht: "Het is nu eenmaal voor ons mensen niet te snappen."quote:Jij kijkt hier tegen een paar draadjes aan de achterkant van een borduurwerkje en je probeert de hele geschiedenis en de Schepper te verklaren?? God kijkt vanaf de voorkant en ziet het hele schilderij....
Natuurlijk zijn er veel diepe dingen in de bijbel, maar ook veel minder diepe dingen en daar is goed mee te beginnen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:30 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Uiteraard had ik zelf de Bijbel kunnen pakken en gaan beginnen, maar wil niet gelijk in het diepe springen (dat gevoel heb ik bij de Bijbel (zelfs al heb ik er amper een regel uit gelezen)) Ik wil beginnen wat meer duidleijkheid/inzicht te krijgen in wat basis"dingen". Ik heb me daarom aangemeld voor een 4 weekse cursus "Waarom Jezus? via de site van de EO. In gangbare taal wordt ingegaan op devolgende vragen (gratis via Internet te volgen)
Een goed begin is zeker belangrijk! Het is mooi dat je het meteen grondig aanpakt.quote:- Waar gaat het eigenlijk om in het leven?
- Wat is er misgegaan?
- Waarom is Jezus gekomen?
- Wat betekent het voor mij?
- Wat moet je eigenlijk doen om gelovig te worden?
Wanneer bovenstaande helder(der) voor me is, ben ik al erg tevreden. Een goed begin is het halve werk.
Ja, dat zei ik: het is een primitieve stammencultuur die in collectieve schuld gelooft, en die zuigelingen laat uitmoorden omdat een stel volwassen 'zondigen'.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:13 schreef STORMSEEKER het volgende:
God heeft nergens in de bijbel mensen laten doden, of zelf direct gedood, die niet of zelf schuldig waren aan ernstige zaken of geen een deel waren van een volk of groep die zich tegen God of zijn dienstknechten opstelde.
Negatief wereldbeeld.quote:Verder zijn alle mensen zondig
En dan is het ons volle recht om 'fuck you' te roepen tegen iemand die ons heeft gemaakt zonder dat we daarom vroegen, en die ons al millennialang laat lijden omdat ene Adam en Eva zich lieten verleiden.quote:en alles en iedereen is in principe alleen tot bestaan gekomen door God en dus is het Zijn onvoorwaardelijke recht om leven te geven en te nemen
Zuigelingen laten uitmoorden is moreel verwerpelijk.quote:doch altijd volgens de hoogste morele maatstaven.
En hoeveel mensen zijn er de afgelopen 10 jaar in Nederland al weer levend geworden?quote:Daarbij kan hij ook dmv de opstanding het leven teruggeven aan de dode personen.
Zuigelingen zijn sowieso onschuldig.quote:Verder is het totaal niet raar of principieel onrechtvaardig dat er mensen zijn omgekomen door direct of indirect toedoen van God
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb niet het idee dat ik anderen het leven ernstig zuur maak, of dingen doe waarvoor ik door een God zwaar gestraft zou moeten worden. Laat staan dat ik het gerechtvaardigd zou vinden om gestraft te worden voor misdaden van anderen.quote:want door je vrije wil te misbruiken en anderen het leven ernstig zuur te maken stel je je ook tegen God en het is niet rechtvaardig van Gods kant om de goeden altijd te laten lijden onder de slechten.
Als er met slechten niet te praten valt, is er maar 1 oplossing. Helaas, maar waar. Vergeet niet dat een ieder zelf die keuze kan maken.
Nogal onrechtvaardig dat een zogenaamde rechtvaardige God er een lievelings-volkje op na houdt. Wederom primitief en onlogisch. Waarom werden de Kanaänieten uitgemoord en verdreven omdat er een of ander woestijnvolk moest komen wonen?quote:Zo heeft God zijn eigen verbondsvolk in oude tijden ook beschermd en kwaadwillenden die hen tegenzaten inderdaad vernietigd. De bijbel laat zien dat dat weer zal gebeuren, net als met de vloed.
Fraai staaltje van moord goedpraten. Het is en blijft moreel verwerpelijk.quote:God doodt nooit zomaar. Ook Hij baalt ervan, want er staat ook dat God liever ziet dat iedereen in leven blijft, maar Hij zal de goeden niet eeuwig laten lijden onder de slechten. Alleen dan is geweld, Goddelijk geweld, gerechtvaardigd.
Tja... ik heb ondertussen wel in de gaten dat ik het een discussie probeer te voeren met een stereotype Antichrist... Deze discussie is eigenlijk volledig zinloos aan het worden en per definitie gedoemd om vast te lopen omdat we niet vanuit een zelfde 'bron' kunnen discusseren.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:51 schreef Aaargh! het volgende:
Ten eerste: bedankt voor je heerlijke bericht, je bent echt een stereotype christen en je posting zit zo vol met gaten dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Vertel mij dan maar eens hoe en waar God probeert angst te zaaien met geweld en daarmee zijn zin doordrijft?? Hij zegt op sommige momenten: nu is het genoeg!! En handelt daar ook naar. Een vader die zijn zoontje straf geeft omdat hij steelt of ongehoorzaam is, is dus in jouw redenering ook een terrorist??quote:Dit is per definitie terrorisme, angst zaaien met behulp van geweld om zo je zin te krijgen.
Knap he! En die God probeer jij uit te dagen....quote:W00h00, volgens mij hebben we een jonge-aarde creationist te pakken.
God heeft in 6 dagen de aarde gemaakt, inclusief ruim meer dan 6000 jaar aan ijslaagjes op de polen ? Inclusief ruim meer dan 6000 jaar aan sedimentlaagjes op de bodem van bepaalde meren ?
Tja, ik heb er weleens mee te maken in mijn werk ja....quote:Ja, ben jij ook bekend met de logische problemen hiervan ? (Volgens je profiel ben je software engineer, je zou toch iets van logica moeten weten).
Je hebt daarmee helemaal gelijk... er valt daarmee naar anderen toe weinig te verklaren...quote:Het idee is glashelder, dit is wat we noemen een cirkel redenatie, en het is ech prachtig dat je dat al inziet, wat nog veel mooier is is dat jij het probeert te gebruiken als het bewijs VOOR het christendom, terwijl juist een van DE argumenten is waarmee je als atheist in zo'n discussie de christenen om de oren slaat
Om even terug te komen op logica, wat jij hier zegt is:
A en B zijn stellingen.
A -> B
B -> A
dus zowel A als B zijn waar
Als jij het probleem hiermee niet ziet dan zou ik als ik jou was bij m'n logica docent m'n collegegeld terugeisen.
Mijn excuses... ik had moeten zeggen: zijn uitgekomen of nog moeten uitkomen....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik kan je anders een lijstje geven van 111 voorspellingen uit het oude testament die niet uitgekomen zijn of 190 in de totale bijbel.
Ook andere geloven zullen wel soortgelijke bijbelstudies hebben. Maar aangezien ik geloof in het christendom ga ik niet een ander geloof promoten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:58 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
1 vraag: Waarom alleen het christelijk geloof?
Ja, dat zegt Bin Laden ook, "nu is het genoeg". En moordt vervolgens onschuldige mensen uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Vertel mij dan maar eens hoe en waar God probeert angst te zaaien met geweld en daarmee zijn zin doordrijft?? Hij zegt op sommige momenten: nu is het genoeg!! En handelt daar ook naar.
Jij vindt het opvoedkundig straffen van een kind gelijk aan het uitmoorden van zuigelingen?quote:Een vader die zijn zoontje straf geeft omdat hij steelt of ongehoorzaam is, is dus in jouw redenering ook een terrorist??
Geef anderen niet de schuld van je onwetendheid. Open maar een topic waarin je een lijstje geeft met 10 'gaten', dan zal je zien hoe snel blijkt dat jij gewoon niet genoeg kennis van zaken hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Overigens... Jij gelooft in de Evolutietheorie neem ik aan?? Die heeft voor mij meer gaten dan vulsel dus dat staan we wat dat betreft quite![]()
Alles is ook nog niet afgelopen. Veel profetieen hebben sowieso nog geen vervulling gehad, dus dit argument is wat loos, maar goed, mail mij die lijst maar, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Aaargh! het volgende:
Ik kan je anders een lijstje geven van 111 voorspellingen uit het oude testament die niet uitgekomen zijn of 190 in de totale bijbel.
Waarom niet de Koran ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen.
Ik ken dit boek zelf niet, dus kan er geen enkel oordeel over geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:30 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Ps. Iemand die weet of dat boek waar gna het over heeft "Een ongewoon gesprek met God" goed aansluit bij wat er in de Bijbel verteld wordt. Of worden er juist dingen uit de Bijbel "onderuit gehaald". Verwarring kan ik in vroeg stadium namelijk niet gebruiken.......................maar dat boek klint wel als interessant leesvoer.
Wie weet zal ik dat ooit nog wel eens doen... Maar dan doe ik er hier gewoon even 1 kleintje tussendoor... 'Wanneer heeft de beukenboom verzonnen om beukennootjes te gaan maken?'quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:41 schreef roobje het volgende:
[..]
Geef anderen niet de schuld van je onwetendheid. Open maar een topic waarin je een lijstje geeft met 10 'gaten', dan zal je zien hoe snel blijkt dat jij gewoon niet genoeg kennis van zaken hebt.
wat of wie komt vanzelf ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:07 schreef LXIV het volgende:
Maak iedere dag wat tijd vrij, bijvoorbeeld vlak voordat je gaat slapen, en probeer te bidden of te mediteren. Dan komt het vanzelf.
Dat heeft de beukenboom niet verzonnen, dat heeft een voorouder van de beukenboom verzonnen en de beukenboom heeft dit principe in een voor hem meest geschikte omgeving enigszins aangepastquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:08 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Wie weet zal ik dat ooit nog wel eens doen... Maar dan doe ik er hier gewoon even 1 kleintje tussendoor... 'Wanneer heeft de beukenboom verzonnen om beukennootjes te gaan maken?'
Tja... dat betekent dat inderdaad. Jezus verwoordt het in Mattheus 12:30 zo:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:15 schreef cockhuyt het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag voor gelovigen hier:
Betekend niet geloven in God automatisch dat je tegen hem bent?
En dat laatste, het uiteendrijven, zijn hier op dit forum 'Het_Fokschaap' (toepasselijkquote:Wie niet vóór mij is, is tegen mij, en wie mij niet helpt om de schapen bij elkaar te drijven, jaagt ze uiteen.
aha... dus die voorouder heeft dat verzonnen? Weet je hoe die heette, of heb je daar geen stamboom van??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dat heeft de beukenboom niet verzonnen, dat heeft een voorouder van de beukenboom verzonnen en de beukenboom heeft dit principe in een voor hem meest geschikte omgeving enigszins aangepast
ik niet, ik ben geen bioloog. en als ze er al zijn dan zouden ze gefossiliseerd moeten zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:17 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
aha... dus die voorouder heeft dat verzonnen? Weet je hoe die heette, of heb je daar geen stamboom van??
het heeft niks met denken te maken, maar met mutaties over lange tijd. maar goed, je kunt het allemaal even nalezen in de Fok Wiki Evolutie Faqquote:Maare... waarom kunnen de bomen dan nu niet meer denken??
Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik niet, ik ben geen bioloog. en als ze er al zijn dan zouden ze gefossiliseerd moeten zijn.
[..]
het heeft niks met denken te maken, maar met mutaties over lange tijd. maar goed, je kunt het allemaal even nalezen in de Fok Wiki Evolutie Faq
is het Zeus? Wodan ? Jawhe? Allah? Brama?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ieder mens dat anders ervaart.
Welke God het is? Er is maar een God, dus die is het.
Het maakt niet uit hoe je hem noemt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is het Zeus? Wodan ? Jawhe? Allah? Brama?
het verzint het niet. het muteert en overleeft beter dan anderen in een bepaalde omgeving.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??
leuk dat je er zo'n lol om hebtquote:Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden??![]()
evolutie wordt toch wel degelijk waargenomen, zonder dat iemand daar iets voor verzint. alleen in jouw geloof is er iemand die alles verzonnen heeftquote:En daar geloof jij in??Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
JIJ bent degene die met de domme analogie van 'verzinnen' komt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??
Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden??En daar geloof jij in??
Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
Amen to that!!!!!!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:35 schreef Alicey het volgende:
Mijn probleem is eerder dat wanneer ik aanneem dat de God uit de bijbel bestaat, ik er met het totaal wat ik daaruit verneem, slechts kan concluderen dat God een arabier met ietje teveel geldingsdrang is. Eigenlijk precies zoals een gemiddelde man uit een woestijnvolk enkele duizenden jaren geleden..
Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
JIJ bent degene die met de domme analogie van 'verzinnen' komt.
Lees eens iets over de basisbeginselen van de evolutietheorie, en kom dan met betere 'gaten'.
Een 'grote ontploffing' is geen onderdeel van de evolutietheorie, en al zeker niet de basis.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!![]()
Elke ontploffing brengt alleen maar vernietiging voort, en geen 'creatie'![]()
jij hebt wel een erg filmische kijk op de big bangquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!![]()
Elke ontploffing brengt alleen maar vernietiging voort, en geen 'creatie'![]()
Sommige personen zullen bijvoorbeeld op een vermeende tegenstrijdigheid in de bijbel wijzen door te vragen: ’Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?’ Zij gaan van de veronderstelling uit dat Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren. Maar deze veronderstelling is gebaseerd op een verkeerd begrip van wat de bijbel zegt. De bijbel laat zien dat Adam „de vader [werd] van zonen en dochters” (Genesis 5:4). Kaïn trouwde dus met een van zijn zusters of mogelijkerwijs met een nicht.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef erodome het volgende:
Wie was de vrouw waarmee kain trouwde, aangezien kain tot de eerste mensen op aarde behoorde en uitgestoten werd, wie was dat volk waaruit hij zijn vrouw koos aangezien dat geen kinderen van adam en eva waren, hoe kan dat als adam en eva de eerste en enige mensen waren?
Waar zijn de dino's gebleven in de bijbel, in het scheppingsverhaal, waarom worden die totaal niet genoemd, terwijl dit juist HET bewijs zou zijn dat er een dikke grond van waarheid in zit omdat dit een controleerbaar feit is.
het gaat er niet om of de antwoorden voor jou bevredigend zijn. Het gaat erom dat de antwoorden bevredigend zijn voor de gelovige.quote:Dat zijn 2 hele basic vragen waarop nog geen enkele gelovige mij een bevredigend antwoord op heeft kunnen geven
Idiootquote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:17 schreef Fir3fly het volgende:
Tja, iets zoeken wat niet bestaat kan lang duren...
Worden alle andere dieren dan wel opgesomd soms??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef erodome het volgende:
Waar zijn de dino's gebleven in de bijbel, in het scheppingsverhaal, waarom worden die totaal niet genoemd, terwijl dit juist HET bewijs zou zijn dat er een dikke grond van waarheid in zit omdat dit een controleerbaar feit is.
Dat maakt wel veel uit, zeus is namelijk een voortborduursel van nimrod, wat niet "god" is....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe je hem noemt.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoe je hem noemt.
Ja, heel kort en in grove lijnen, maar het leven wordt idd beschreven, behalve de periode van de dino's, die wordt gewoonweg overgeslagen wat voor mij verteld dat degene die de bijbel heeft verzonnen in de "moderne" tijd heeft geleefd, want alle beschrijvingen van het leven(en het verleden) gaan niet verder dan die tijd, zeer tekenend dat het iemand is geweest die die tijd heeft waargenomen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Worden alle andere dieren dan wel opgesomd soms??![]()
Kain werd verstoten naar andere landen, ik weet dat er meer broers en zussen waren, maar kain kwam heeeeeeeeeeeeeel ver weg een ander VOLK tegen, daaruit nam hij een vrouw, uit een al bestaand volk, kan je nalezen....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Sommige personen zullen bijvoorbeeld op een vermeende tegenstrijdigheid in de bijbel wijzen door te vragen: ’Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?’ Zij gaan van de veronderstelling uit dat Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren. Maar deze veronderstelling is gebaseerd op een verkeerd begrip van wat de bijbel zegt. De bijbel laat zien dat Adam „de vader [werd] van zonen en dochters” (Genesis 5:4). Kaïn trouwde dus met een van zijn zusters of mogelijkerwijs met een nicht.
En dino's kom je tegen in de bijbel onder de naam Behemoth
Dat is waar....quote:het gaat er niet om of de antwoorden voor jou bevredigend zijn. Het gaat erom dat de antwoorden bevredigend zijn voor de gelovige.
Deze uitspraken van Jezus staan in Johannes (NT dus), bijv:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Ik lees meerdere malen dat God heeft gezegd "Wie in mij gelooft, heeft het eeuwige leven, zoniet dat is er hierna niets voor je".
Staat dat in het Oude of Nieuwe Testament. Waar moet ik heenbladeren om dat te lezenEn wordt dat nog verder uitgelegd.......het kan toch niet zo zijn dat God voor slecht 5% van de wereldbevolking een eeuwig in petto heeft. Dat moet toch een stuk genuanceerder in elkaar steken mag ik hopen
Ik stem tégen een primitieve woestijngod die zuigelingen laat vermoorden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
dan maar de uitgebreide versiequote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Kain werd verstoten naar andere landen, ik weet dat er meer broers en zussen waren, maar kain kwam heeeeeeeeeeeeeel ver weg een ander VOLK tegen, daaruit nam hij een vrouw, uit een al bestaand volk, kan je nalezen....
Een volk dat hij niet kende en die hem niet kon, wat niet kan als het zijn directe familie was.
http://christiananswers.net/dictionary/behemoth.htmlquote:Wbt de dino's, vertel daar eens meer over dan....
Ik vind dat een wat merkwaardige vorm van keuzevrijheid. Je mag ja of nee kiezen, daar ben je vrij in......maar als je nee kiest heeft het de dood tot gevolg.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Voor je tweede vraag: God zou het liefst zien dat 100% van de bevolking gered zou worden en vóór hem koos... Helaas is dat zoals je weet niet het geval! God had daar wel voor kunnen zorgen als hij had gewild, maar dan was het geen échte keuze meer van de mensen geweest, maar een door God opgelegde 'keuze'... Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
Hier ff een kort strukje van de bovenste link;quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan maar de uitgebreide versie
http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html
[..]
http://christiananswers.net/dictionary/behemoth.html
Dus mensen met kanker hebben het aan zichzelf te danken, hadden ze maar niet zo moeten zonden! Eigen schuld!quote:Er is hier een erg logische verklaring voor, die eenvoudig te begrijpen is. Iedereen heeft twee set genen en er zijn er zo'n 130,000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft een gen van elke ouder. Jammer genoeg kunnen genen vandaag de dag fouten bevatten (vanwege zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht.
Erg vergezocht, als kain al getrouwd was geweest dan had dat wel vermeld gestaan, maar dat staat er niet, zo wordt er recht gepraat wat er niet staat en dat is geen bevredigend antwoord, zo kan ik ook nog wel leuke verhaaltjes verzinnen zodat ze in mijn eigen straatje passen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan maar de uitgebreide versie
http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html
Pas NA het wonen in Nod wordt de huisvrouw genoemd, niet ervoor...quote:9 En de HEERE zeide tot Kaïn: Waar is Habel, uw broeder? En hij zeide: Ik weet het niet; ben ik mijns broeders hoeder?
10 En Hij zeide: Wat hebt gij gedaan? daar is een stem des bloeds van uw broeder, dat tot Mij roept van den aardbodem.
11 En nu zijt gij vervloekt van den aardbodem, die zijn mond heeft opengedaan, om uws broeders bloed van uw hand te ontvangen.
12 Als gij den aardbodem bouwen zult, hij zal u zijn vermogen niet meer geven; gij zult zwervende en dolende zijn op aarde.
» meer13 En Kaïn zeide tot den HEERE: Mijn misdaad is groter, dan dat zij vergeven worde.
14 Zie, Gij hebt mij heden verdreven van den aardbodem, en ik zal voor Uw aangezicht verborgen zijn; en ik zal zwervende en dolende zijn op de aarde, en het zal geschieden, dat al wie mij vindt, mij zal doodslaan.
15 Doch de HEERE zeide tot hem: Daarom, al wie Kaïn doodslaat, zal zevenvoudig gewroken worden! En de HEERE stelde een teken aan Kaïn; opdat hem niet versloeg al wie hem vond.
16 En Kaïn ging uit van het aangezicht des HEEREN; en hij woonde in het land Nod, ten oosten van Eden.
don't shoot the messengerquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:24 schreef roobje het volgende:
Dus mensen met kanker hebben het aan zichzelf te danken, hadden ze maar niet zo moeten zonden! Eigen schuld!
... Dit is echt te triest voor woorden.
Ik weet het, was ook niet naar jou toe gerichtquote:
Nee, eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:24 schreef roobje het volgende:
Dus mensen met kanker hebben het aan zichzelf te danken, hadden ze maar niet zo moeten zonden! Eigen schuld!
Ik denk alleen dat je niet vrolijk wordt als die God je gevonden heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:28 schreef YuckFou het volgende:
www.God.nl
God is behoorlijk online![]()
Kaïn en het land van Nodquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Erg vergezocht, als kain al getrouwd was geweest dan had dat wel vermeld gestaan, maar dat staat er niet, zo wordt er recht gepraat wat er niet staat en dat is geen bevredigend antwoord, zo kan ik ook nog wel leuke verhaaltjes verzinnen zodat ze in mijn eigen straatje passen.
Er staat NIET dat kain samen met een vrouw vertrok, er staat dat kain alleen vertrok.
[..]
Pas NA het wonen in Nod wordt de huisvrouw genoemd, niet ervoor...
Ook gat het verhaal erg snel, kain vermoord abel, op dat moment komt god er gelijk bij en wordt de straf onmiddelijk voltrokken, kain vertrekt zonder afscheid te nemen, zonder spullen, zonder ook maar iets.
Dat komt goed uit want ik snapte hem al nietquote:
Als je je no-claim van de zorgverzekering hebt gebruikt, krijg je een mooie brief dat je geen no-claim terug krijgt, om eigen verantwoordelijkheid te stimuleren.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:31 schreef roobje het volgende:
[..]
Dat komt goed uit want ik snapte hem al niet
nu heb je hem dan gevonden...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:05 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Steeds vaker vraag ik me af of er een God bestaat. Vast wel, zegt mijn intuitie.........
ok.quote:Iemand die me advies kan geven.....
Denk er maar niet te veel meer over na. Met deze post heb je wat mij betreft je onwetenheid bewezen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden??En daar geloof jij in??
Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
Laat ik het anders zeggen... Je kiest hier, in dit leven vóór of tégen God, na je dood 'kijkt' God naar jouw keuze, diegene die voor Hem hebben gekozen, die haalt hij in Zijn stad/koninkrijk/aarde binnen, die genen die daar blijkbaar geen zin in hadden en tegen Hem kozen, die stuurt hij dus zeg maar weg, naar het rijk waar God niet aanwezig is. Je gaat dus eigenlijk verder op de door jezelf ingeslagen weg... je hebt je hele leven de mogelijkheid gehad om die keuze te maken, tot de laatste minuut van je leven kan je voor God kiezen... Maar als jij hier niet met Hem te maken wilt hebben, waarom zou Hij dan wel met jou te maken willen hebben?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:06 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Ik vind dat een wat merkwaardige vorm van keuzevrijheid. Je mag ja of nee kiezen, daar ben je vrij in......maar als je nee kiest heeft het de dood tot gevolg.
Dat kan toch niet...............(.ik laat me hier overigens niet door uit het veld slaan, dit moet anders uitgelegd kunnen worden)
Strix Nebulosa![]()
Tja.. ik heb weinig last van die onwetendheid.. ik verdiep me niet zo in sprookjes namelijkquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk er maar niet te veel meer over na. Met deze post heb je wat mij betreft je onwetenheid bewezen.
Prima joh! Van mij mag je... en van God ook, hij laat jou daarin tenslotte volkomen vrij om te kiezen!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik stem tégen een primitieve woestijngod die zuigelingen laat vermoorden..
Ik vraag me alleen af of zo'n god van moord en doodslag wel gevonden zou moeten wordenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Staat dat er soms?? Dat ze kanker hebben omdat zij gezondigd hebben?? Weet je wat Jezus daar zelf over zegt??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:24 schreef roobje het volgende:
... Dit is echt te triest voor woorden.
Degeneratie probeert eigenlijk vooral de evolutie-theorie (Die overigens het bestaan van een God of zelfs een schepping niet uitsluit) onderuit te halen, maar meneer Scheele blijkt niet te weten wat de evolutie-theorie precies inhoudt..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:20 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Een leuke leestip: Het boek Degeneratie, van Peter Scheele...
Hierin omschrijft hij hoe onze genen zich steeds verder verarmen, waardoor dergelijke afwijkingen voor kunnen gaan komen, en waarom het vroeger dus niet gebeurde. En dat staat ook in de tekst die jij quote, alleen probeer jij het uit z'n verband te rukken om het daarna aan te gaan vallen!
Dag mag jij je gerust afvragen! No problemo... Maar waarom vraag je je niet af of je de God van liefde en genade, zoals heel veel mensen hem hier kennen, wilt vinden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:19 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of zo'n god van moord en doodslag wel gevonden zou moeten worden
Stormseeker, op wie ik reageerde, had het over het vinden van god in de bijbel. Welnu, ik heb de bijbel meermalen gelezen, en het beeld dat mij het meeste voor ogen staat, is die van een god die vrouwen en kinderen laat uitmoorden, die spelletjes speelt samen met de duivel, etc. Het geklets over liefde ed. in het NT wist de ellende uit het OT niet uit.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:23 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Dag mag jij je gerust afvragen! No problemo... Maar waarom vraag je je niet af of je de God van liefde en genade, zoals heel veel mensen hem hier kennen, wilt vinden?
ok ik kies tegen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:07 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Laat ik het anders zeggen... Je kiest hier, in dit leven vóór of tégen God,
lachen met u..waar is god niet aanwezig dan? in de helll? ach ach ach hoe triest...quote:na je dood 'kijkt' God naar jouw keuze, diegene die voor Hem hebben gekozen, die haalt hij in Zijn stad/koninkrijk/aarde binnen, die genen die daar blijkbaar geen zin in hadden en tegen Hem kozen, die stuurt hij dus zeg maar weg, naar het rijk waar God niet aanwezig is.
ik merk dat je behoorlijk bang bent...kies maar gauw voor je godje want anders......bad news voor je boy...quote:Je gaat dus eigenlijk verder op de door jezelf ingeslagen weg... je hebt je hele leven de mogelijkheid gehad om die keuze te maken, tot de laatste minuut van je leven kan je voor God kiezen...
omdat ik god zelf ben man...ik heb altijd met mezelf te maken, wat denk je dan? ik lijk wel gek dat ik hier op inga maar vooruit...bange meneertjes zoals jij moeten soms de waarheid horen vind ik...in dit geval zal ik het eenmalig doen omdat ik je zo zielig vindt.. ocharmequote:Maar als jij hier niet met Hem te maken wilt hebben, waarom zou Hij dan wel met jou te maken willen hebben?
oooh ik ben zo bang...redt me..quote:En daarom wordt het Leven of Dood genoemd, Leven... in een wereld mét God, Dood... in een wereld zonder God. En tja... om je een klein voorproefje te geven van een wereld zonder God... Bedenk je al de rottigheid en de ellende van deze wereld eens in, en verduizendvoudig dat...
ik houd het niet meer uit om dit serieus te nemen...quote:Dus de dood zoals dat genoemd wordt moet je niet vergelijken met de dood zoals wij die kennen... Het is meer een 'doodse' wereld, waar niks moois is... geen vreugde, alleen maar pijn... Er staat in de bijbel ook dat er daar gehuild wordt, en tandengeknars... Een teken dus dat de mensen wel 'leven'...
nee.. dat heb je niet...quote:Ik hoop dat ik het je een beetje uit heb kunnen leggen??
Ach kneus... Ik vroeg ook helemaal niet aan jou of je het begreep, dus waarom reageer je uberhaupt??quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef JoZzephus het volgende:
nee.. dat heb je niet...
voor de rest zoek je het maar uit, ik ga douchen en daarna satan in zijn reet neuken...hoor je dat? ik neuk hem straks in zijn reet...![]()
een nog leukere leestip: http://www.daaromevolutie.net/quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:20 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Een leuke leestip: Het boek Degeneratie, van Peter Scheele...
Hierin omschrijft hij hoe onze genen zich steeds verder verarmen, waardoor dergelijke afwijkingen voor kunnen gaan komen, en waarom het vroeger dus niet gebeurde. En dat staat ook in de tekst die jij quote, alleen probeer jij het uit z'n verband te rukken om het daarna aan te gaan vallen!
Dan vraag ik mij toch af hoe jij aan het beeld komt van een God die vrouwen en kinderen laat uitmoorden! Want zo is God juist totaal niet!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:25 schreef Doffy het volgende:
[..]
Stormseeker, op wie ik reageerde, had het over het vinden van god in de bijbel. Welnu, ik heb de bijbel meermalen gelezen, en het beeld dat mij het meeste voor ogen staat, is die van een god die vrouwen en kinderen laat uitmoorden, die spelletjes speelt samen met de duivel, etc. Het geklets over liefde ed. in het NT wist de ellende uit het OT niet uit.
omdat er misschien nog mensen zijn die jou serieus nemen en denken dat het zo is wat je loopt te blaten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:12 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Ach kneus... Ik vroeg ook helemaal niet aan jou of je het begreep, dus waarom reageer je uberhaupt??
dat zou ik maar wel doen meneer...als je godje erover hoort dat jij er niet warm of koud van wordt mag je wel uitkijken..straks zal je tandengeknars horen wat ik je bromquote:Leef maar lekker verder hoor... ik zal er niet warm of koud van worden, helemaal niet om iemand die geen greintje fatsoen in zijn lijf heeft...
hij was nog maagd in zijn aarsje heb ik net gemerkt...schattig he..quote:Wel grappig trouwens dat je dus wel in Satan geloofd...
Ow nee? Misschien moet je het OT toch nog maar eens lezen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:23 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Dan vraag ik mij toch af hoe jij aan het beeld komt van een God die vrouwen en kinderen laat uitmoorden! Want zo is God juist totaal niet!!!
Met die van een gezonde belangstelling in alles waar mensen mensen 'waarheid' in te ontdekken.quote:NOI, maar mag ik je vragen met wat voor instelling je de bijbel altijd gelezen hebt??
Kanker wordt veroorzaakt door genetische afwijkingen. In die tekst staat dat de genen achteruitgaan door zonden. Wat lees ik verkeerd dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:20 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Staat dat er soms?? Dat ze kanker hebben omdat zij gezondigd hebben?? Weet je wat Jezus daar zelf over zegt??
Ja heel leuk maar ik gebruik toch ook niet Hans & Grietje als bron.quote:Joh 9:
1 In het voorbijgaan zag hij een man die van zijn geboorte af blind was.
2 ‘Rabbi,’ vroegen zijn leerlingen hem, ‘waarom is die man blind geboren? Om zijn eigen zonden of om de zonden van zijn ouders?’
3 Jezus antwoordde: ‘Zijn blindheid heeft niets te maken met zijn zonden of die van zijn ouders.
Ik durf te wedden dat ik meer over genetica, evolutie en 'degeneratie' weet dan jij ooit zal weten. Je hoeft mijn geen leestips te geven, zeker niet als ik in jouw posts zie hoe armoedig jouw kennis over evolutie e.d. is. Ik heb dat 'degeneratie' ook al eens bekeken en die Peter Scheele zou terug naar school moeten. Alleen op de eerste pagina van de website (http://www.degeneratie.nl) kan ik al 10 fouten in zijn redenering vinden.quote:Een leuke leestip: Het boek Degeneratie, van Peter Scheele...
Fout! Er is sowieso geen verschil tussen micro en macroevolutie, dat is iets wat de creationisten bedacht hebben toen ze niet meer om evolutie heen konden. Wat zij macroevolutie noemen is ook al aangetoond in het laboratorium.quote:(Macro-)evolutie is een genetische onmogelijkheid.
Heel typische uitspraak voor een creationist. Waar baseert hij op wat 'te' complex is? Dat zijn vage termen. Dat zo'n iemand zichzelf een wetenschapper durft te noemen vind ik schandalig. Niks is 'te' complex als je een echte wetenschapper bent, iets 'te' complex vinden en het daarom maar niet onderzoeken is toegeven aan je onwetenheid.quote:Genen zijn te complex en te gespecialiseerd voor hun taak om te kunnen evolueren.
quote:# Evolutionistisch denken (het sterkste ras moet overwinnen) is de basis geweest voor Hitler's Endlösung.
# In de globale evolutietheorie wordt de wetenschap misbruikt om een atheistische levensovertuiging op te dringen aan de mensheid.
# De evoluthietheorie gaat eigenlijk maar over één ding: bestaat God of niet.
Waarom zo te gek aansteken met iemand die ergens anders in gelooft dan jouw?quote:lachen met u..waar is god niet aanwezig dan? in de helll? ach ach ach hoe triest...
Ik vind het alleen maar slim om niet te kiezen voor de hel. En je kan toch ook juist verlangen naar de hemel i.p.v. bang zijn voor de hel? Waarom alleen naar de slechte dingen kijken. Kijk eens naar de goeie dingen die God ons brengt.quote:ik merk dat je behoorlijk bang bent...kies maar gauw voor je godje want anders......bad news voor je boy...
Wie zegt dat jouwn 'geloof' de waarheid is. Misschien is het wel tijd dat JIJ de waarheid te horen krijgt. En waarom vind je hem zielig?quote:omdat ik god zelf ben man...ik heb altijd met mezelf te maken, wat denk je dan? ik lijk wel gek dat ik hier op inga maar vooruit...bange meneertjes zoals jij moeten soms de waarheid horen vind ik...in dit geval zal ik het eenmalig doen omdat ik je zo zielig vindt.. ocharme
In de bijbel staat ook dat het voor ongelovigen moeilijk is om het te geloven. Weer een punt dus waar de bijbel gelijk in heeft. Helaas weet ik nooit uit mijn hoofd waar het precies staat. Dus kan helaas niet zeggen waar het precies staat.quote:oooh ik ben zo bang...redt me..
ik houd het niet meer uit om dit serieus te nemen...
Jammer dat je niet precies weet waar jij te gek mee aan steekt.quote:nee.. dat heb je niet...
voor de rest zoek je het maar uit, ik ga douchen en daarna satan in zijn reet neuken...hoor je dat? ik neuk hem straks in zijn reet...![]()
HEHE lijkt wel alsof topics over evolutie en christendom altijd uitdraaien op het welles nietes verhaal.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:48 schreef Doffy het volgende:
Asjeblieft hier niet wéér een Peter Scheele-discussie, mensen. De vraag was of en hoe welke god gezocht moet worden.
Ik denk niet dat je god in boeken zult vinden, maar eerder in jezelf...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:13 schreef Doffy het volgende:
Die indruk had ik ook, maar ik vind het persoonlijk niet logisch om, als je (een) god zoekt, automatisch de christelijke te zoeken. Hoe weet je dat dat de 'juiste' god is? Wat mij betreft, als je werkelijk op zoek bent, verdiep je je in alle (grote?) godsdiensten; pas dan kun je er daadwerkelijk achter komen wat je zoekt.
Mogelijk; dat dachten de gnostici iig ook. Maar los daarvan: wat voor godsbeeld hou je dan over?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:24 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Ik denk niet dat je god in boeken zult vinden, maar eerder in jezelf...![]()
Een godsbeeld die je niet meer buiten jezelf hoeft te zoeken, maar binnen in je hart...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:28 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mogelijk; dat dachten de gnostici iig ook. Maar los daarvan: wat voor godsbeeld hou je dan over?
Wat denk jij te vinden dan, een man met een baard. Ik zelf denk dat god pure liefde is en dat je die kunt vinden in je hart, door bijvoorbeeld meditatie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:32 schreef Doffy het volgende:
Ja, leuk, maar wat is dat voor god? Waarom zou je zoiets nog 'god' moeten noemen?
Ja misschien welquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:33 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Een dikke Joint roken en je hebt god
Goed, en nu weer wat zinvolle bijdragenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:36 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Een goede kauw op wat Peyote met wat mescaline kristallen en reken maar dat je god tegenkomt
Omdat het woord god een naam geeft aan dat gevoel?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:32 schreef Doffy het volgende:
Ja, leuk, maar wat is dat voor god? Waarom zou je zoiets nog 'god' moeten noemen?
En wat voor eigenschappen dichten we het 'alles en niets' toe?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:39 schreef erodome het volgende:
Maar voor mij komt het meer neer op het grote mysterie van de indianen, het ene, wat alles is en niets is.
Waarom iets externs, is er ooit iets geweest dat daar op duidde? Ik denk dat je zelf zin moet geven aan dit universum en aan je eigen leven. Ik denk dat uiteindelijk god in alles zit, in de bomen in de natuur, de dieren de mensen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:37 schreef Doffy het volgende:
Waarom zou je 'pure liefde' 'god' moeten noemen dan? Je kan ervan overtuigd zijn dat de goedheid in de mens is, en je daarop concentreren in geschriften en door meditatie oid. Maar dat vind ik geen 'god'. Een god zou voor mij een extern wezen zijn, dat door zijn externiteit zin kan geven aan ons universum.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:49 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Ik zal eens iets verklappen
God bestaat niet!!!!
Dat het alles en niets is, het geheel...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
En wat voor eigenschappen dichten we het 'alles en niets' toe?
Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, hou dan ajb je klep...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:49 schreef Sammy_Klebold het volgende:
Ik zal eens iets verklappen
God bestaat niet!!!!
Ok, dus in feite is jouw interpretatie van 'god' gelijk aan 'het universum'?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:03 schreef erodome het volgende:
Dat het alles en niets is, het geheel...
Zie het als een spinneweb waar we allen deel van uitmaken, jij en ik zijn kleine draadjes, we kunnen wegvallen zonder dat het web echt kapot gaat, maar het heeft wel gevolgen voor het geheel en het geheel is "god".
Maar god is ook de lege stukken tussen de draadjes in en de spin.
Ik geloof niet in een god met directe macht op aarde, als er echt een entiteit god zou zijn die macht hier heeft dan is hij een ontzettende eikel dat hij de boel zo laat vergraffen.
Ik geloof dus dat jij en ik deel van god zijn, niet dat god buiten ons staat.
Ik geloof dat ieder mens de waarheid in zijn hart kent, maar dat waarheden nog weleens willen verschillen van mens tot mens.
Aan het alles ja, dat is wat ik ben tegengekomen in mijn zoektocht, dat het geen losstaande entiteit is, maar dat het alles is en dat wij daar deel van uitmaken, het ene dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ok, dus in feite is jouw interpretatie van 'god' gelijk aan 'het universum'?
Mooi antoordquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Aan het alles ja, dat is wat ik ben tegengekomen in mijn zoektocht, dat het geen losstaande entiteit is, maar dat het alles is en dat wij daar deel van uitmaken, het ene dus.
Die waarheid reflecteerd in mijn hart, nu kan ieder ander daar anders over denken, maar zo is het voor mij.
So I am god!!!
Je vergeet dat dat woord door de mens is geschapenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:22 schreef Doffy het volgende:
Mooi antwoord inderdaad, maar ik zie niet in waarom dat 'god' genoemd zou moeten worden. Het woord 'god' heeft immers bovennatuurlijke connotaties, iets dat letterlijk en figuur boven ons staat.
Ik denk sowieso niet dat god in woorden te vatten is, simpelweg omdat er geen woorden voor zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:48 schreef Doffy het volgende:
Ja, nogal wiedes. Wat niet wegneemt dat een 'god' iets bovennatuurlijks is, en een god die gelijk staat aan de natuur dus geen god heet, maar gewoon 'de natuur', of 'moeder natuur', etc.
inderdaad, geloof in het ontastbarequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:51 schreef erodome het volgende:
het komt allemaal op hetzelfde neer.
Grappig... weet je wel wat je zegt??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:30 schreef het_fokschaap het volgende:
evolutie wordt toch wel degelijk waargenomen, zonder dat iemand daar iets voor verzint.
En alle dino's hebben we ook met zijn allen gecreëerd en begraven? of heeft god dat gedaan? Kom op, be fair.. de evolutie is dus echt wel een beter verhaal dan het scheppingsverhaal.. Maar ik heb zo'n gevoel dat het niet uitmaakt of ik er iets over zeg of niet. Want jij bent nou eenmaal overtuigd van jouw gelijk?! Maar das prima.. ik ben ook overtuigd dat ik gelijk hebquote:
Mag ik u welkom heten in mijn realiteit?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Aan het alles ja, dat is wat ik ben tegengekomen in mijn zoektocht, dat het geen losstaande entiteit is, maar dat het alles is en dat wij daar deel van uitmaken, het ene dus.
Die waarheid reflecteerd in mijn hart, nu kan ieder ander daar anders over denken, maar zo is het voor mij.
So I am god!!!
Ok, en hoe verklaar je de rest van de bewijzen dan? Ook bedrog?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:44 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Grappig... weet je wel wat je zegt??
Er wordt in de evolutietheorie behoorlijk gesjoemeld om mensen dingen te doen geloven!!
De meest bekende vervalsing is de Piltdown fossiel, welke als bewijs werd aangedragen in 1912 in Engeland. Dit fossiel werd gepresenteerd als de meest belangrijke overgangsvorm tussen mens en aap en 30 jaar lang als zodanig in musea tentoongesteld.
Deskundigen die het fossiel in 1949 nog eens onderzochten stelden echter vast dat het geen fossiel was, maar een gefabriceerd mensenschedel met een kaak van een aap, zodanig in elkaar gedokterd dat het moest lijken dat ze bij elkaar hoorden en het één geheel was.
In 1922 zette evolutionisten aan de hand van een enkele tand, nog een denkbeeldige tussenvorm in elkaar, genaamd de 'Nebraska man'. Ze gingen in het bedrog zelfs zover dat het 'fossiel' zelfs een Latijnse naam 'Hesheropithecus Haroldcook II' kreeg.
Echter de tand aan de hand waarvan de Nebraska man gereconstrueerd was, bleek later een tand van een varken.
Vele fossiele schedels die als bewijs zijn aangedragen voor de evolutie van de mens, bleken steeds weer bedrog te zijn:
Neandertal Man aangedragen als bewijs in 1856. Het werd verworpen in 1960.
Piltdown Man aangedragen als bewijs in 1912. Het werd verworpen in 1949.
Hesperopithecus aangedragen als bewijs in 1922. Het werd verworpen in 1927.
Zinjantropus aangedragen als bewijs in 1959. Het werd verworpen in 1960.
Ramapithecus aangedragen als bewijs in 1964. Het werd verworpen in 1979.
Mee eensquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:51 schreef erodome het volgende:
Als het beestje maar een naampje heeft doffy, god, het grote geheel, het grote mysterie, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Ik heb last van grootheidswaanzinquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
da's meer een klein fuifkuiken
Ik denk dat een God op allerlei gebieden minstens gelijkwaardig, maar eigenlijk ook superieur zou moeten zijn aan de mens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:37 schreef Doffy het volgende:
Waarom zou je 'pure liefde' 'god' moeten noemen dan? Je kan ervan overtuigd zijn dat de goedheid in de mens is, en je daarop concentreren in geschriften en door meditatie oid. Maar dat vind ik geen 'god'. Een god zou voor mij een extern wezen zijn, dat door zijn externiteit zin kan geven aan ons universum.
Omdat mensen al 20 eeuwen lang speculeren over hoe onze grote vriend(in) er wel niet uit moet zien...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik denk dat een God op allerlei gebieden minstens gelijkwaardig, maar eigenlijk ook superieur zou moeten zijn aan de mens.
Wanneer een plant geen bewustzijn heeft, een dier gevoel en een instinct heeft, en de mens een bewustzijn heeft en een individu is met een persoonlijkheid... dan moet een God m.i. eigenlijk ook een soort van persoonlijkheid hebben, minstens. Dat is wat mij een beetje tegenstaat in beelden van God als een soort vage onpersoonlijke kosmische energie...
Ik denk juist dat dat vermenselijken van het godsbeeld juist echt aangeeft dat het niet klopt, dat het een verzinsel is van een mens, die (vooral in de oude tijden) voornamelijk alleen vanuit zichzelf kon redeneren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik denk dat een God op allerlei gebieden minstens gelijkwaardig, maar eigenlijk ook superieur zou moeten zijn aan de mens.
Wanneer een plant geen bewustzijn heeft, een dier gevoel en een instinct heeft, en de mens een bewustzijn heeft en een individu is met een persoonlijkheid... dan moet een God m.i. eigenlijk ook een soort van persoonlijkheid hebben, minstens. Dat is wat mij een beetje tegenstaat in beelden van God als een soort vage onpersoonlijke kosmische energie...
In de koektrommel zeker...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:12 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb god gevonden. Zul je altijd zien; de laatste plek waar je zoekt.
En wat als hij Hem nu wel vind? Dan staan hem nog leuke tijden te wachten na dit levenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:10 schreef Croupouque het volgende:
Ga iets doen met je leven.
Voor je het weet ben je dood en heb je een groot deel van je leven verspild aan een zoektocht naar iets wat helemaal niet bestaat.
Had ik jou maar eerder om een tip gevraagd. Ik wist wel dat Verkade iets heiligs was...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:13 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
In de koektrommel zeker...
Stel nou dat er een God is die van iedereen houdt, want zó is God volgens gelovigen, dan hoef je hem ook niet te zoeken. Je gelooft immers al in hem, hij houdt van je, jij houdt van hem, geweldig toch? Wat wil je nog meer? Zijn telefoonnummer? Dat geweldige hostirecept? Een afgedragen leren jas?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:15 schreef Zombine het volgende:
[..]
En wat als hij Hem nu wel vind? Dan staan hem nog leuke tijden te wachten na dit leven
TS. laat je het ons wel even weten
Als mensen zich dit nou eens zouden beseffen, dan zouden er een stuk minder oorlogen en conflicten zijn.. maar het zit denk ik in de mens om zijn/haar gelijk te moeten bewijzen...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:40 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Stel nou dat er een God is die van iedereen houdt, want zó is God volgens gelovigen, dan hoef je hem ook niet te zoeken. Je gelooft immers al in hem, hij houdt van je, jij houdt van hem, geweldig toch? Wat wil je nog meer? Zijn telefoonnummer? Dat geweldige hostirecept? Een afgedragen leren jas?
Waar slaat de term 'God zoeken' überhaupt op? Als je gelooft dan geloof je, hou het lekker voor jezelf, wees er blij mee en val anderen er vooral niet mee lastig. En dan zul je vast en zeker heel gelukkig zijn.
Zijn telefoon nummer?????quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:40 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Stel nou dat er een God is die van iedereen houdt, want zó is God volgens gelovigen, dan hoef je hem ook niet te zoeken. Je gelooft immers al in hem, hij houdt van je, jij houdt van hem, geweldig toch? Wat wil je nog meer? Zijn telefoonnummer? Dat geweldige hostirecept? Een afgedragen leren jas?
Waar slaat de term 'God zoeken' überhaupt op? Als je gelooft dan geloof je, hou het lekker voor jezelf, wees er blij mee en val anderen er vooral niet mee lastig. En dan zul je vast en zeker heel gelukkig zijn.
Ja hoor, ik houd je op de hoogte.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:15 schreef Zombine het volgende:
En wat als hij Hem nu wel vind? Dan staan hem nog leuke tijden te wachten na dit leven
TS. laat je het ons wel even weten
Stel nu dat er inderdaad niets is en je zou inderdaad je leven 'verspild' hebben aan die zoektocht. Wat zou het dan na je dood uitmaken? Je leven is weg, je bent dood... je bent volledig weg. Wat maakt het dan nog uit dat je niets met je leven gedaan hebt? Je leven was in dat geval sowieso al niets waard. Geen enkel leven trouwens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:10 schreef Croupouque het volgende:
Ga iets doen met je leven.
Voor je het weet ben je dood en heb je een groot deel van je leven verspild aan een zoektocht naar iets wat helemaal niet bestaat.
De TS vraagt er zelf na, dan mag ik hem toch aanraden om wat met het christendom te doen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:40 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Jullie? Over wie heb je het?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:08 schreef Zombine het volgende:
[..]
De TS vraagt er zelf na, dan mag ik hem toch aanraden om wat met het christendom te doen?
En voor mensen die God nog niet kennen zullen hem toch eerst moeten zoeken/zich er in gaan verdiepen. Door dit zoeken kun je gaan inzien dat God werkelijk bestaat.
Ik wil zeker niet opdringerig overkomen. Ik wil de TS alleen maar laten weten dat wat jullie geloven niet persee waar hoeft te zijn.
Evolutie is niet een kwestie van geloven, ik de geloof dus helemaal niet in evolutie. Ik denk wel dat evolutie een vrij aardig model is van hoe het een en ander ontstaan is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Overigens... Jij gelooft in de Evolutietheorie neem ik aan?? Die heeft voor mij meer gaten dan vulsel dus dat staan we wat dat betreft quite![]()
Jij beweert dat ie wel bestaat en dus ligt de bewijslast bij jou.quote:Althans, jij hebt nog niet eens een poging gedaan om mij te bewijzen dat God niet bestaat
Heb ik dat ooit beweerd ? Evolutie is een benadering, een beschrijving van hoe het ongeveer lijkt te werken.quote:of dat de Evolutietheorie alles is....
Hij heeft nog steeds niet weerlegt dat zijn God volken collectief straft, en daarbij zuigelingen laat uitmoorden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:20 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Hobby Aquariaan, petje af dat nagenoeg elke vraag of kritiek vanuit je geloof kunt beantwoorden / weerleggen.![]()
Nee hoor, er staan ook een heleboel dingen in die al uitgekomen hadden moeten zijn of voorspellingen die er gewoon compleet naast zaten, voorbeeldje:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Mijn excuses... ik had moeten zeggen: zijn uitgekomen of nog moeten uitkomen....
Maar wat lezen we in Jermiah 52:quote:34:4 Yet hear the word of the LORD, O Zedekiah king of Judah; Thus saith the LORD of thee, Thou shalt not die by the sword:
34:5 But thou shalt die in peace: and with the burnings of thy fathers, the former kings which were before thee, so shall they burn odours for thee; and they will lament thee, saying, Ah lord! for I have pronounced the word, saith the LORD.
Oeps, hij rot weg in een cel ergens in een vreemd land.quote:52:10 And the king of Babylon slew the sons of Zedekiah before his eyes: he slew also all the princes of Judah in Riblah.
52:11 Then he put out the eyes of Zedekiah; and the king of Babylon bound him in chains, and carried him to Babylon, and put him in prison till the day of his death.
Uiteraard, ik informeer goed over iets voordat ik besluit of het wel of niet onzin is.quote:Maare... je bent goed op de hoogte van de bijbel in elk geval!![]()
Het lijkt wat dat betreft wel erg op iets wat niet bestaat he.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:37 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Broeder Aaargh...... ik denk dat niemand kan bewijzen dat God bestaat. Het is niet iets tastbaars of iets concreets en dus onmogelijk te bewijzen.
Been there, done that. Ze hebben geprobeert mij katholiek op te voeden. Maar ja, op een gegeven moment wordt je volwassen en dan stop je met geloven in dingen als Sinterklaas, sprookjes, god en de kerstman.quote:(...)
Ik zou zeggen, give it a try![]()
Verplicht mee naar de kerk gaan als klein ventje noem jij een pogingquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:46 schreef Aaargh! het volgende:
Het lijkt wat dat betreft wel erg op iets wat niet bestaat he.
Been there, done that. Ze hebben geprobeert mij katholiek op te voeden. Maar ja, op een gegeven moment wordt je volwassen en dan stop je met geloven in dingen als Sinterklaas, sprookjes, god en de kerstman.
Misschien ging ie wel tot z'n 20ste mee?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:13 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Verplicht mee naar de kerk gaan als klein ventje noem jij een poging...
Welke ouder hoopt nu dat een kind 'geconditioneerd' wordt? Nee, men gaat ervan uit dat op gegeven moment een kind de leeftijd bereikt waarop het een Keuze maakt. En dat gebeurt meestal ook wel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:06 schreef speknek het volgende:
Sowieso zie ik het wel als een poging. Als ie het niet oppikt, dan niet. Verplicht mee laten gaan in de hoop dat hij erin geconditioneerd wordt, da's geen poging om hem oprecht gelovig te maken, maar indoctrinatie.
Lekker makkelijk; de middenweg kiezen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:45 schreef Schonedal het volgende:
Of er een schepping is geweest of een evolutie?
Die vraag.... daar ben ik allang uit:
GOD HEEFT DE EVOLUTIE GESCHAPEN !!
Alleen degenen die rationeel over hun gevoelens nadenken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:41 schreef DennisMoore het volgende:
Welke ouder hoopt nu dat een kind 'geconditioneerd' wordt?
enquote:Als je volwassen word stop je met geloven in Sinterklaas, de paashaas, god en de kerstman
zijn een mooi voorbeeld van mensen die verblind zijn door hun eigen scepticisme, vaak geboren uit een kerkfrustratie uit hun jeugd. Het werkt verstikkend. Gelukkig zegt dit alles niets over de waarheid en hoef je je oren daar al helemaal niet naar te laten hangen.quote:gelovigen indoctrineren hun kinderen
Ja, vooral alles klakkeloos aannemen, probeer vooral niet zelf na te denken want dat wordt in religieuze kringen totaal niet gewaardeerd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:55 schreef pmb_rug het volgende:
hou je ook verre van scepticisme. Scepticisme is een dodelijke instelling die je blind maakt voor alles wat buiten je huidige gezichtsveld valt terwijl je wel pretendeert er open voor te staan.
Dat is zo vreemd, als je met god praat lijkt niemand dat vreemd te vinden, maar als je andere stemmetjes in je hoofd hoort mag je naar een psychiater. Vanwaar dit onderscheid ?quote:-in gebed (ik begrijp nooit waarom dat 'gesprek' zo ongewoon moet zijn, gebed is vrij normaal, geef God tijd om tot je te spreken in stilte)
Haha... heerlijk, hoe je zelf een bewijs probeert te leveren, en jezelf daarmee tegenspreekt... Je laat namelijk juist zien dat de profetie uit is gekomen!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:39 schreef Aaargh! het volgende:
Nee hoor, er staan ook een heleboel dingen in die al uitgekomen hadden moeten zijn of voorspellingen die er gewoon compleet naast zaten, voorbeeldje:
Jeremiah 34, god voorspeld dat Zedekiah een vreedzame dood zal sterven en met zijn voorvaderen begraven wordt:
34:4 Yet hear the word of the LORD, O Zedekiah king of Judah; Thus saith the LORD of thee, Thou shalt not die by the sword:
34:5 But thou shalt die in peace: and with the burnings of thy fathers, the former kings which were before thee, so shall they burn odours for thee; and they will lament thee, saying, Ah lord! for I have pronounced the word, saith the LORD.
Maar wat lezen we in Jermiah 52:
[52:10 And the king of Babylon slew the sons of Zedekiah before his eyes: he slew also all the princes of Judah in Riblah.
52:11 Then he put out the eyes of Zedekiah; and the king of Babylon bound him in chains, and carried him to Babylon, and put him in prison till the day of his death.]
Oeps, hij rot weg in een cel ergens in een vreemd land.
En Jeremia 52:quote:De HEER richtte de volgende woorden tot Jeremia, toen koning Nebukadnessar van Babylonië met heel zijn leger en de troepen van alle koninkrijken en volken die hij onderworpen had, de aanval had ingezet op Jeruzalem en de omliggende steden: 2 ‘Dit zegt de HEER, de God van Israël: Ga naar koning Sedekia van Juda en zeg tegen hem: Dit zegt de HEER: Ik geef deze stad in handen van de koning van Babylonië, die haar in vlammen zal doen opgaan. 3 Ook jij zult niet aan hem ontkomen, maar gevangengenomen worden en aan hem worden uitgeleverd. Je zult oog in oog met hem komen te staan en persoonlijk met hem spreken. Daarna word je naar Babel gevoerd. 4 Maar, koning Sedekia van Juda, luister naar de woorden van de HEER. Dit zegt de HEER tegen jou: Je zult geen gewelddadige dood sterven, 5 maar in vrede heengaan. Zoals er voor je voorouders, de koningen die voor je hebben geregeerd, rouwvuren werden ontstoken, zo zullen die ook voor jou worden ontstoken. En je onderdanen zullen met “Ach heer!” een klaaglied over je aanheffen. Dit is mijn belofte – spreekt de HEER.’
6 De profeet Jeremia bracht deze woorden in Jeruzalem over aan koning Sedekia van Juda, 7 toen het leger van de koning van Babylonië de aanval had ingezet op Jeruzalem en op Lachis en Azeka, de enige vestingsteden van Juda die nog standhielden.
Hij is dus in de gevangenis gekomen, en is daar gestorven.quote:Heel zijn leger werd uiteengeslagen 9 en de koning zelf namen ze gevangen. Ze brachten hem naar Ribla in Hamat, naar de koning van Babylonië, en die berechtte hem. 10 Eerst liet hij de zonen van Sedekia voor diens ogen afslachten, samen met alle raadsheren van Juda, 11 en toen liet hij Sedekia de ogen uitsteken. Daarna voerde hij hem geboeid met bronzen ketenen naar Babel, waar hij in de gevangenis werd gezet. Daar bleef hij tot de dag van zijn dood.
Wat heeft dat met makkelijk te maken? Op een gegeven moment kun je niet meer onder bepaalde theorieën uit en de evolutietheorie is daar één van. Dat maakt zo'n theorie toch eigenlijk wel een feit en dus heeft het geen enkele zin om dat tegen te spreken. Als het dan een feit is en je gelooft in een schepper MOET dat feit wel een product zijn van die schepper. Simpel toch?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Lekker makkelijk; de middenweg kiezen.
Laat jij mij dan eerst maar eens zien waar dat gebeurt! Bijbelboek en hoofdstuk graag!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:32 schreef DennisMoore het volgende:
Hij heeft nog steeds niet weerlegt dat zijn God volken collectief straft, en daarbij zuigelingen laat uitmoorden.
Klakkeloosquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:13 schreef Aaargh! het volgende:
Ja, vooral alles klakkeloos aannemen, probeer vooral niet zelf na te denken want dat wordt in religieuze kringen totaal niet gewaardeerd.
Jij beweert dat Hij niet bestaat... Waarom ligt er dan bij jou geen bewijslast??quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:26 schreef Aaargh! het volgende:
Jij beweert dat ie wel bestaat en dus ligt de bewijslast bij jou.
Dit kan dus heel goed een vorm van kerkfrustratie zijn. Hoe kom je er bij dat zelf nadenken niet wordt gewaardeerd in religieuze kringen? In bepaalde religieuze kringen misschien niet, maar je doet hier een generaliserende uitspraak die volkomen misplaatst is. Natuurlijk moet je niet alles klakkeloos aannemen. Als je denkt dat de religie als puur concept daarop is gebaseerd heb je kennelijk geen verstand van zaken en zou je eigenlijk gewoon je mond moeten houden!quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:13 schreef Aaargh! het volgende:
Ja, vooral alles klakkeloos aannemen, probeer vooral niet zelf na te denken want dat wordt in religieuze kringen totaal niet gewaardeerd.
Wederom het bewijs voor het feit dat je er niets van begrepen hebt. Denk je nu echt dat met God praten betekent dat je een stem in je hoofd hoort? Praten met God is een gevoelskwestie en dat gaat via geheel andere zintuigen dan het gehoor en de spraak.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:13 schreef Aaargh! het volgende:
Dat is zo vreemd, als je met god praat lijkt niemand dat vreemd te vinden, maar als je andere stemmetjes in je hoofd hoort mag je naar een psychiater. Vanwaar dit onderscheid ?
er is een wezelijk verschil tussen SCEPTISCH en KRITISCH.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
[..]
Dat is zo vreemd, als je met god praat lijkt niemand dat vreemd te vinden, maar als je andere stemmetjes in je hoofd hoort mag je naar een psychiater. Vanwaar dit onderscheid ?
hobby, het is een zinloze discussie... laat ze. Richt je op dat wat belangrijk is en niet op triviaal gekakel over zaken die in de periferie van de waarheid liggen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:45 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Jij beweert dat Hij niet bestaat... Waarom ligt er dan bij jou geen bewijslast??
aaargh begrijpt er gewoon niet zoveel van, dat geeft verder niet, maar hij zal je dan ook nooit verder brengen in je zoektocht (hooguit die extra motivatie :p). focus je er dus vooral niet opquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:44 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Klakkeloos........denk jij echt dat mensen die oprecht in God geloven alles klakkeloos hebben aangenomen? ............. en vervolgens begin je over "zelf nadenken"
En waar ligt die willekeurige grens?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:46 schreef pmb_rug het volgende:
er is een wezelijk verschil tussen SCEPTISCH en KRITISCH.
Een kritische houding is gezond en houdt je scherp, een sceptische houding daarentegen maakt je blind.
Er zijn wel mensen die menen God in een stemmetje in hun hoofd te horen, maar meestal is er dan sprake van schizofrenie, en zegt het stemmetje hele enge dingen..quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:46 schreef pmb_rug het volgende:
God 'spreekt' door overtuiging, niet door een stemmetje in je hoofd.
Hier sluit ik mij bij aan, Alicey.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn wel mensen die menen God in een stemmetje in hun hoofd te horen, maar meestal is er dan sprake van schizofrenie, en zegt het stemmetje hele enge dingen..
Het "probleem" met God is denk ik dat het uiteindelijk te maken heeft met intuitie en emotie. Dat is voor iedereen anders, en bovendien niet goed onder woorden te brengen..
Googlen is zo moeilijk niet hoor. Vooruit, wat voorbeelden van absurd gemoord:quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:43 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Laat jij mij dan eerst maar eens zien waar dat gebeurt! Bijbelboek en hoofdstuk graag!
Omdat je niet kan bewijzen dat iets niet bestaat, daarom gaan we er van uit dat iets niet bestaat tot het tegendeel bewezen is.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:45 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Jij beweert dat Hij niet bestaat... Waarom ligt er dan bij jou geen bewijslast??
God is trouw aan zijn beloften, ook de beloften om hen die hem afwijzen niet te sparen. De teksten gaan allemaal over het feit dat God heerst over leven en dood en dat Hem afwijzen leidt tot de dood. Christenen slaan deze teksten helemaal niet over, maar ze zijn voor Christenen duidelijk wat minder relevant. Zoals Hebreeen 10 dat ook omschrijft als: "Wie terugdeinst ben ik niet langer welgezind. Wij echter behoren niet tot degenen die terugdeinzen en ten onder gaan, maar tot hen die door hun geloof behouden blijven."quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:20 schreef DennisMoore het volgende:
Slechts een kleine selectie uit de bloeddorstige, barbaarse Bijbel. Teksten die Christenen graag overslaan, omdat het goedpraten ervan toch te lastig is. Waarom is het toch zo moeilijk om in te zien dat het hier gaat om een primitieve woestijngod?
Zie je nu zelf niet in hoe belachelijk die redenatie is?quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:05 schreef pmb_rug het volgende:
God is trouw aan zijn beloften, ook de beloften om hen die hem afwijzen niet te sparen. De teksten gaan allemaal over het feit dat God heerst over leven en dood en dat Hem afwijzen leidt tot de dood.
Ze slaan ze wél over. Of ze komen met een absurd kromme redenatie als bovenstaande van jou om de teksten te vergoeilijken.quote:Christenen slaan deze teksten helemaal niet over, maar ze zijn voor Christenen duidelijk wat minder relevant.
Bollocks. De Israëlieten moorden hele volkeren uit, voor hun eigen Lebensraum.quote:Sterker nog, die mensen hadden het land zo verontreinigd met hun slechtheid dat het land ze uitgebraakt had. (lev 18)
Blind staren? Flauwekul. Ik kan het prima in context zien. Namelijk de context van verhalen over een barbaarse primitieve woestijngod. En daar kan jij dan wel oost-indisch blind voor zijn, en je 'blind staren' op de 'blijde boodschap' uit het Nieuwe Testament, maar dat neemt niet weg dat ook deze barbaarse woestijngod zogenaamd de christelijke zou zijn.quote:Maar je blind staren op dit element uit de bijbel en het totaal niet in context zien van het evangelie is..... typisch...
Hoppa, gaan we weer. Degenen die het niet met je eens zijn, zijn 'dwazen, voor wie de waarheid verborgen blijft', einde discussie.quote:[creation - fall - redemption] je kunt het niet los van elkaar zien.
jammer dat je het niet begrijpt, maar wel denkt het te begrijpen. doet me denken aan de teksten waarin staat dat God de waarheid voor sommigen verborgen heeft gehouden...
Ah okee.. daar zullen een heleboel gelovigen het niet eens mee zijn.. want het staat niet in de bijbel dat God een dergelijk mechanisme heeft gemaakt. sterker nog, in de bijbel word een heel ander mechanisme uit de doeken gedaan. Hij heeft alles gecreerd,, dus waarom zou hij iets creeren om weer iets anders te creeren, wat dan ook nog weer zijn meesterwerk moet zijn? Ik bedoel, God is almachtig, waarom zou hij een extra stap nodig zijn?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:45 schreef Schonedal het volgende:
Of er een schepping is geweest of een evolutie?
Die vraag.... daar ben ik allang uit:
GOD HEEFT DE EVOLUTIE GESCHAPEN !!
En dit is een mooie aanwijzing dat de bijbel geschreven is door (primitieve) mensen ipv een verlichte god. Een verlicht wezen zou niet zo aggresief op een meningsverschil reageren. Besides, waarom moet god aanbeden worden ? Is het voor hem niet genoeg dat wij bestaan ? Heeft ie een soort minderwaardigheidscomplex dat 'm continue verteld moet worden dat is geweldig is ?quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:05 schreef pmb_rug het volgende:
God is trouw aan zijn beloften, ook de beloften om hen die hem afwijzen niet te sparen. De teksten gaan allemaal over het feit dat God heerst over leven en dood en dat Hem afwijzen leidt tot de dood.
Ah, dus jij hebt bewijs ? Waarom houdt je dat achter voor mij en de wetenschap ?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:45 schreef FuifDuif het volgende:
Natuurlijk moet je niet alles klakkeloos aannemen. Als je denkt dat de religie als puur concept daarop is gebaseerd heb je kennelijk geen verstand van zaken en zou je eigenlijk gewoon je mond moeten houden!
Ik heb helemaal geen bewijs. Heb ik ook niet nodig ook. En ik voel nog minder de behoefte om iets aan jou of de wetenschap te bewijzen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:38 schreef Aaargh! het volgende:
Ah, dus jij hebt bewijs ? Waarom houdt je dat achter voor mij en de wetenschap ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |