Je zult toch eerst moeten beslissen wélke God je wilt proberen te vinden. Daar verschillen de meningen nogal over.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:05 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
........
Iemand die me advies kan geven......
Dank![]()
Ik denk dat meditatie heel goed te leren valt, als je niet weet hoe en wat het is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:03 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Begin eens met mediteren, door meditatie kom je dichter bij je ware zelf, of je ziel. Je ziel is een stukje van "god" of hoe je het ook wilt noemen en hoe dichter je daarbij komt, hoe dichter je bij de universele god komt te staan.
Mediteren gaat in het begin heel onrustig, omdat je na 5 seconde eigenlijk al op wil staan en iets anders wil gaan doen. De kunst is dus om het gewoon vol te houden en de meditatie periodes steeds iets langer te maken. Het is het beste om je voor te nemen om het 2 keer per dag te doen op een vast tijdstip(bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds), dit omdat je dan in een soort ritme komt, en je minder snel tegen jezelf zegt, laat ik het maar een keertje over slaan
Als je meer wilt weten over meditatie kun gewoon even googlen zat info erover te vinden. Of als je liever een boek erover leest raad ik je boeken van Deepak Chopra aan. Hij is in mijn ogen de meest vooruitstevende doctor/schrijver op het gebied van mind body connection.
Succes ermee, en als je vragen hebt hoor ik het wel
Jij snapt het...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:11 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt zoeken tot je een ons weegt.
Wat valt er te snappen? Ik constateer.quote:
Hoe kun je constateren wat een ander ervaart...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat valt er te snappen? Ik constateer.
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:24 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Hoe kun je constateren wat een ander ervaart...
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding.Als jij een god ervaart is dat in je hoofd, en dat heeft verder niets met anderen van doen. Al kan ik me best voorstellen dat zoiets TS ook zou kunnen overkomen, maar dat lijkt me niet wenselijk.
Ik denk niet dat de TS zozeer (?) zoekt naar een god maar meer op zoek is naar nieuwe ervaringen en ik vind dat wel zeker nuttige tijdsbesteding want waarom moet iedereen altijd denken dat hij (of zij) alles al weet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding.Als jij een god ervaart is dat in je hoofd, en dat heeft verder niets met anderen van doen. Al kan ik me best voorstellen dat zoiets TS ook zou kunnen overkomen, maar dat lijkt me niet wenselijk.
Een ziel zit wel in je gedachten, immers praat je erover en is zoiets nergens terug te vinden in de realiteit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
Een ziel zit in je gedachten, maar waar zitten die gedachten dan?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een ziel zit wel in je gedachten, immers praat je erover en is zoiets nergens terug te vinden in de realiteit.
Dat zijn verbeeldingen, het gevolg van hersenactiviteit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:58 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Een ziel zit in je gedachten, maar waar zitten die gedachten dan?
En wie ben jij dan, buiten al je gedachten en gevoelens om...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zijn verbeeldingen, het gevolg van hersenactiviteit.
Een homp vlees met inhoud.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:03 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
En wie ben jij dan, buiten al je gedachten en gevoelens om...
Dat klinkt wel heel gnostisch.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:56 schreef De_Melkboer het volgende:
Het is ondoenlijk om te wachten tot er iets moois met je gebeurt, ook niet om daar naar te zoeken. Het is belangrijk dat je ballast weggooit, vaste denkpatronen, vooroordelen, angsten, kijk naar de wereld zoals je dat als kind deed, verwonder je over alles en ga uit van liefde in je benadering van anderen, verlies jezelf niet in genotzucht of materialisme. (lijkt wat op boeddhisme maar is niet het zelfde)
Als het je lukt om een groot deel van die ballast overboord te gooien geeft je dat rust en ruimte om weer te luisteren naar je lichaam en je geest en negeer die boodschappen niet. Als je dingen op een pure manier weet te ervaren, merk je ook dat dat eigenlijk niet anders is dan hoe je dat deed als klein kind, dat de kern in jezelf eigenlijk niet is veranderd, en dat is je ziel. Al is dat in woorden niet uit te leggen, en die ziel hou je, of je 2 jaar bent, of 60. En als je zover bent, bedank dan diegene die jou, en alles om je heen gemaakt heeft, of die nou God heet, of wat dan ook. Naar mijn idee mag dat wel abstract blijven maar de meeste mensen willen houvast en proberen een oude man met een baard voor te stellen, en dat is weer ballast, een valkuil. Je hoeft niet overal een beeld bij te hebben. Succes.
Exactlyquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |