abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31710247
Steeds vaker vraag ik me af of er een God bestaat. Vast wel, zegt mijn intuitie.........maar ik wil er naar "op zoek". Je hoort regelmatig mensen zeggen dat ze God "gevonden" hebben, ik wil die ervaring ook wel meemaken. Volgens mij is dat een verrijking van je leven..........tot nu toe doe ik in wel m'n plichten (meestal) maar hang ook (te) veel de clown uit. Ik zoek wat meer evenwicht en denk dat ik ook serieuzer word als ik weet dat God werkelijk bestaat. Ik ga 'm zoeken.......maar hoe?

Iemand die me advies kan geven......

Dank
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_31710271
Ga eens naar de kerk.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:17:07 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_31710652
Tja, iets zoeken wat niet bestaat kan lang duren...

OT: In god geloven betekent voor iedereen iets anders. Dus als jij god wilt gaan zoeken, moet je daar zelf een manier voor gaan vinden. Als dat niet lukt, kun je je afvragen of in god geloven wel aan jou besteed is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:17:10 #4
85175 _Endymion_
It's inevitable
pi_31710655
God helemaal verrot schelden, tenminste bij bruce almighty werkt dat.
Pfff *hijg* Liever moe dan lui... :o)
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:20:06 #5
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_31710761
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
pi_31711004
Dat er voor 90% bagger-antwoorden zouden komen, had ik ingecalculeerd. Ik wacht rustig op de posts waar ik wel echt iets mee kan
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:29:19 #7
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_31711050
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_31711051
Schopje naar TRU.
pi_31711066
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:29:58 #10
67643 iDex
opdondertje
pi_31711077
www.haje.be daar is god
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:32:07 #12
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_31711159
Je moet je gewoon open stellen
pi_31711230
Je vraagt nogal wat, er is geen bewijs dat hij bestaat, maar ook niet dat hij niet bestaat. Je zal in je verwarring zelf moeten uitvinden welke volgens jou de overhand heeft. Verdiep je bijvoorbeeld eens in hoe enorm complex en intelligent de natuur in elkaar zit, van molecuul, bacterie, virus, tot je eigen leven en bewustzijn. En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:34:53 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31711249
Als je je al te lichtzinnig laat leiden door dominante religieuze stromingen in een zoektocht naar iets ongrijpbaars als 'God', zul je misschien een antwoord krijgen, maar je zult waarschijnlijk niet vinden waar je naar zoekt.

Voorop staat de spirituele ervaring, en die is het beste als je je op gemak voelt met de regels, de sfeer en de mede-religieuzen. Er zijn wel oecumenische voorlichtingscentra hierover - maar ik ben daar niet echt tot in alle details van op de hoogte
pi_31711336
God
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:37:51 #16
81237 releaze
best of both worlds
pi_31711362
begin eerst voor jezelf eens te verzinnen wat jij onder god verstaat en of je dat beeld echt wilt opzoeken. zoek eerst je eigen ideeen over spiritualiteit eens uit, wat denk je dat er is en waarom denk je dat het er is?
dan heb je nog honderden geloven waaronder het christendom.. is het christendom iets voor jou? weet je niet wat het inhoud of hoe hen belijden, ga naar een kerk, maak eens een praatje, lees het een en ander op websites

maar goed, het begint en het eindigt niet met het christendom dus..
pi_31711364
Ikzelf geloof niet zo zeer in god maar wel in rust en verheldering, wat mensen ook oa bij een god zoeken. Voor iedereen is deze zoektoch anders sommige gebruiken de kerk andere met bijvoorbeeld drugs.
Ikzelf mediteer heel veel om zo tot mijn rust te komen.
Maar als je god "zoekt" ga dan maar is praten met mensen, verschillende godsdiensten bezoeken en mischien hun tradities ervaren (bidden, ramadam, meditatie enzovoorts)
pi_31711425
Goed melkboer .............. maar je hoort van mensen die hem gevonden dat er plots (of minder plots) iets heel moois met je gebeurt. Geeft een bepaalde rust misschien, ik weet het niet, maar wil het te weten komen.
pi_31711432
Ga op pad, en blijf net zo lang rechtuit lopen tot je jezelf tegenkomt. En daar moet je dan eens mee gaan praten.
pi_31711487
Anderen ook goed ...........ik ga eerst eens even rustig slapen
pi_31711708
ga op zoek naar mensen waarvan je denkt dat ze wat zinnigs te zeggen hebben,
maar ik denk dat t belangrijkste is dat je t God gewoon vraagt, of Hij bestaat.
Als Hij reageert op een manier die jou aanspreekt, dan weet je dat Hij bestaat.
En kan je verder
Maar heb wel geduld, t gaat natuurlijk niet zo van 123.., nu wil ik t weten.
Succes
Dat was t weer, voor deze Keer
pi_31711772
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:05 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
........
Iemand die me advies kan geven......

Dank
Je zult toch eerst moeten beslissen wélke God je wilt proberen te vinden. Daar verschillen de meningen nogal over.
1. Christianity
2. Islam
3. Hinduism
4. Buddhism
5. Chinese traditional religion
6. Primal-Indigenous:
7. African Traditional & Diasporic
8. Sikhism:
9. Juche
10. Spiritism
11. Judaism
12. Bahá'í
13. Jainism
14. Shinto
15. Cao Dai
16. Zoroastrianism
17. Sant Mat / Surat Shabd Yoga
18. Tenrikyo
19. Unification Movement
20. Neo-Paganism
21. Unitarian-Universalism
22. Rastafari movement
in orde van grote

Waag een gokje
pi_31711865
Je ogen dicht doen en gewoon eens tegen God gaan praten zonder verwachtingen. Dat kan al verbazendwekkend veel genoegdoening opleveren.

En als je God te hoog gegrepen vindt kun je ook tegen Jezus of Maria of een van de andere heiligen praten, waar jij je zelf het meest op je gemak voelt.

Verder kun je je eens verdiepen in de boodschap van Jezus, en nagaan wat de goede dingen zijn die de Christelijke kerk allemaal heeft bijgedragen in de historische ontwikkeling van de westerse wereld. En wat het christelijke geloof vandaag de dag nog kan bijdragen aan een betere samenleving.

Een goede kerkelijke gemeenschap en goede begeleiding helpt ook veel.
pi_31712014
Het is ondoenlijk om te wachten tot er iets moois met je gebeurt, ook niet om daar naar te zoeken. Het is belangrijk dat je ballast weggooit, vaste denkpatronen, vooroordelen, angsten, kijk naar de wereld zoals je dat als kind deed, verwonder je over alles en ga uit van liefde in je benadering van anderen, verlies jezelf niet in genotzucht of materialisme. (lijkt wat op boeddhisme maar is niet het zelfde)
Als het je lukt om een groot deel van die ballast overboord te gooien geeft je dat rust en ruimte om weer te luisteren naar je lichaam en je geest en negeer die boodschappen niet. Als je dingen op een pure manier weet te ervaren, merk je ook dat dat eigenlijk niet anders is dan hoe je dat deed als klein kind, dat de kern in jezelf eigenlijk niet is veranderd, en dat is je ziel. Al is dat in woorden niet uit te leggen, en die ziel hou je, of je 2 jaar bent, of 60. En als je zover bent, bedank dan diegene die jou, en alles om je heen gemaakt heeft, of die nou God heet, of wat dan ook. Naar mijn idee mag dat wel abstract blijven maar de meeste mensen willen houvast en proberen een oude man met een baard voor te stellen, en dat is weer ballast, een valkuil. Je hoeft niet overal een beeld bij te hebben. Succes.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_31712032
Laat je me het trouwens wel even weten als je Hem/Haar/ gevonden hebt, weet ik tenminste wíe ik nu al die jaren belasterd heb, of juist niet.
pi_31712241
Begin eens met mediteren, door meditatie kom je dichter bij je ware zelf, of je ziel. Je ziel is een stukje van "god" of hoe je het ook wilt noemen en hoe dichter je daarbij komt, hoe dichter je bij de universele god komt te staan .
Mediteren gaat in het begin heel onrustig, omdat je na 5 seconde eigenlijk al op wil staan en iets anders wil gaan doen. De kunst is dus om het gewoon vol te houden en de meditatie periodes steeds iets langer te maken. Het is het beste om je voor te nemen om het 2 keer per dag te doen op een vast tijdstip(bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds), dit omdat je dan in een soort ritme komt, en je minder snel tegen jezelf zegt, laat ik het maar een keertje over slaan
Als je meer wilt weten over meditatie kun gewoon even googlen zat info erover te vinden. Of als je liever een boek erover leest raad ik je boeken van Deepak Chopra aan. Hij is in mijn ogen de meest vooruitstevende doctor/schrijver op het gebied van mind body connection.
Succes ermee, en als je vragen hebt hoor ik het wel
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:04:20 #27
17928 averty
Retroactief ziener
pi_31712265
Een beetje god vindt jou, zou ik zo zeggen. Er moet toch wel iets van almacht vanuit gaan.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  donderdag 27 oktober 2005 @ 00:06:15 #28
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31712315
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:29 schreef BVO het volgende:
[afbeelding]
pi_31712432
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:03 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Begin eens met mediteren, door meditatie kom je dichter bij je ware zelf, of je ziel. Je ziel is een stukje van "god" of hoe je het ook wilt noemen en hoe dichter je daarbij komt, hoe dichter je bij de universele god komt te staan .
Mediteren gaat in het begin heel onrustig, omdat je na 5 seconde eigenlijk al op wil staan en iets anders wil gaan doen. De kunst is dus om het gewoon vol te houden en de meditatie periodes steeds iets langer te maken. Het is het beste om je voor te nemen om het 2 keer per dag te doen op een vast tijdstip(bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds), dit omdat je dan in een soort ritme komt, en je minder snel tegen jezelf zegt, laat ik het maar een keertje over slaan
Als je meer wilt weten over meditatie kun gewoon even googlen zat info erover te vinden. Of als je liever een boek erover leest raad ik je boeken van Deepak Chopra aan. Hij is in mijn ogen de meest vooruitstevende doctor/schrijver op het gebied van mind body connection.
Succes ermee, en als je vragen hebt hoor ik het wel
Ik denk dat meditatie heel goed te leren valt, als je niet weet hoe en wat het is.
Is het erg moeilijk om te doen. Om innerlijke rust te vinden zijn er bij meditatie verschillende "technieken" ikzelf vind het bijvoorbeeld erg fijn om mijn (eigen) muziek op te hebben tijdens het mediteren.
En ik heb in het begin erg moeten oefenen om me hoofd leeg te maken.
Als ik tegenwoordig mediteer kan ik binnen 10 sec in een zweverige fase komen die ik erg pretig vind waarbij ik voor mijn gevoel al het aardse achte me laat en tot perfecte rust kom.

Daarom raad ik iedereen aan om samen met iemand die wel vaker mediteerd het uit te proberen, die je begeleid met dit mooie ritueel

Ik heb laast (2 maanden geleden ) ook meditatie met bewegingen geprobeert, dat ging niet helemaal goed maar ik wil het zeker nog een keer proberen!
pi_31712477
Je kunt zoeken tot je een ons weegt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31712517
Ik heb een hele mooie geleide meditatie, door Deepak Chopra: The Soul of Healing Meditation. Die wil ik weleens online zetten als daar interresse voor is...
pi_31712532
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:11 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt zoeken tot je een ons weegt.
Jij snapt het...
pi_31712758
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:13 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Jij snapt het...
Wat valt er te snappen? Ik constateer.
pi_31712863
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat valt er te snappen? Ik constateer.
Hoe kun je constateren wat een ander ervaart...
pi_31713176
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:24 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Hoe kun je constateren wat een ander ervaart...
Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding. Als jij een god ervaart is dat in je hoofd, en dat heeft verder niets met anderen van doen. Al kan ik me best voorstellen dat zoiets TS ook zou kunnen overkomen, maar dat lijkt me niet wenselijk.
pi_31713290
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik constateer niet het bestaan van god, dus raad ik aan überhaupt niet te zoeken in het kader van een nuttige tijdsbesteding. Als jij een god ervaart is dat in je hoofd, en dat heeft verder niets met anderen van doen. Al kan ik me best voorstellen dat zoiets TS ook zou kunnen overkomen, maar dat lijkt me niet wenselijk.
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
pi_31713325
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de TS zozeer (?) zoekt naar een god maar meer op zoek is naar nieuwe ervaringen en ik vind dat wel zeker nuttige tijdsbesteding want waarom moet iedereen altijd denken dat hij (of zij) alles al weet.
Ik vind dat mensen meer open moeten staat voor nieuwe ervaringen en ik zeg heus niet dat alles wat je doet nuttig is maar dat geeft toch niet, je hebt een heel leven en in dat leven doe je haast alleen maar niet nuttige dingen.
pi_31713564
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
Een ziel zit wel in je gedachten, immers praat je erover en is zoiets nergens terug te vinden in de realiteit.
pi_31713762
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een ziel zit wel in je gedachten, immers praat je erover en is zoiets nergens terug te vinden in de realiteit.
Een ziel zit in je gedachten, maar waar zitten die gedachten dan?
pi_31713795
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:58 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Een ziel zit in je gedachten, maar waar zitten die gedachten dan?
Dat zijn verbeeldingen, het gevolg van hersenactiviteit.
pi_31713884
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zijn verbeeldingen, het gevolg van hersenactiviteit.
En wie ben jij dan, buiten al je gedachten en gevoelens om...
pi_31714209
volgens mij dwaalt dit een beetje af, waarom geen nieuw topic over wie ben ik en de zin van het bestaan?
pi_31716208
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:03 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

En wie ben jij dan, buiten al je gedachten en gevoelens om...
Een homp vlees met inhoud.
pi_31716485
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:56 schreef De_Melkboer het volgende:

Het is ondoenlijk om te wachten tot er iets moois met je gebeurt, ook niet om daar naar te zoeken. Het is belangrijk dat je ballast weggooit, vaste denkpatronen, vooroordelen, angsten, kijk naar de wereld zoals je dat als kind deed, verwonder je over alles en ga uit van liefde in je benadering van anderen, verlies jezelf niet in genotzucht of materialisme. (lijkt wat op boeddhisme maar is niet het zelfde)
Als het je lukt om een groot deel van die ballast overboord te gooien geeft je dat rust en ruimte om weer te luisteren naar je lichaam en je geest en negeer die boodschappen niet. Als je dingen op een pure manier weet te ervaren, merk je ook dat dat eigenlijk niet anders is dan hoe je dat deed als klein kind, dat de kern in jezelf eigenlijk niet is veranderd, en dat is je ziel. Al is dat in woorden niet uit te leggen, en die ziel hou je, of je 2 jaar bent, of 60. En als je zover bent, bedank dan diegene die jou, en alles om je heen gemaakt heeft, of die nou God heet, of wat dan ook. Naar mijn idee mag dat wel abstract blijven maar de meeste mensen willen houvast en proberen een oude man met een baard voor te stellen, en dat is weer ballast, een valkuil. Je hoeft niet overal een beeld bij te hebben. Succes.
Dat klinkt wel heel gnostisch. .
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:44:52 #45
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_31718906
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.

God is niet ver van een ieder van ons.

Hand 17
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, Hij die Heer is van hemel en aarde, woont niet in door handen gemaakte tempels 25 en wordt ook niet door mensenhanden verzorgd, alsof hij iets nodig had, daar hij zelf aan allen leven en adem en alle dingen geeft.

26 En hij heeft uit één [mens] elke natie van mensen gemaakt om op de gehele oppervlakte der aarde te wonen, en hij heeft de bestemde tijden en de vastgestelde grenzen van de woonplaats der [mensen] verordend,

27 opdat zij God zouden zoeken, of zij wellicht naar hem tasten en hem werkelijk vinden zouden, ofschoon hij eigenlijk niet ver is van een ieder van ons.

Hoop dat je er wat aan hebt.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_31719070
men zoekt een hoog gebouw, men neme de trap of ligt naar het hoogste punt van het hoge gebouw. men spring ervanaf en voila misschien heb je geluk en vind je god onder een stoeptegel ofzo
pi_31722487
Als je god wilt vinden met behulp van een boek, vergeet dan de bijbel en lees "Een ongewoon gesprek met God" van Walsch. Dit boek heeft mij geraakt, en met mij vele anderen.

Het leert je onder andere dat god liefde is. In alles, overal, altijd. Dat het negatieve in feite een illusie is die het mogelijk maakt het positieve te kiezen en te ervaren (relativiteit). Dat jij god bent die zichzelf ervaart.

Een echte aanrader!
pi_31722583
Dodelijk serieus...

Je kan zoeken wat je wil, je kan lezen wat je wil, je kan praten met mensen wat je wil, maar je zal niet vinden totdat je in jezelf kijkt, in je hart.

Neem eens wat tijd voor jezelf, helemaal alleen, in stilte, denk na over het leven, over wat jij daarin ziet, denk na over je waarden, over alles en over niets.
In de stilte vindt je de waarheid, je eigen waarheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:09:03 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_31722626
God is onbegrijpbaar. Als hij logisch zou zijn, zou hij namelijk wetenschappelijk benaderbaar zijn en er is geen reden om een god te aanbidden die net zo onderdeel van de natuur is als wij. Vind dus teksten die zo incoherent en belachelijk mogelijk zijn, en je bent het dichtst bij het vinden van god als je ooit zult zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31722708
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
Exactly
Xbox Live Gamertag: Harmen84
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')