abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:24:46 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31732944
Ik denk dat ieder mens dat anders ervaart.
Welke God het is? Er is maar een God, dus die is het.
The End Times are wild
pi_31732997
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik niet, ik ben geen bioloog. en als ze er al zijn dan zouden ze gefossiliseerd moeten zijn.
[..]

het heeft niks met denken te maken, maar met mutaties over lange tijd. maar goed, je kunt het allemaal even nalezen in de Fok Wiki Evolutie Faq
Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??

Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden?? En daar geloof jij in?? Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
pi_31733000
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ieder mens dat anders ervaart.
Welke God het is? Er is maar een God, dus die is het.
is het Zeus? Wodan ? Jawhe? Allah? Brama?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:29:07 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31733079
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is het Zeus? Wodan ? Jawhe? Allah? Brama?
Het maakt niet uit hoe je hem noemt.
The End Times are wild
pi_31733125
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??
het verzint het niet. het muteert en overleeft beter dan anderen in een bepaalde omgeving.
quote:
Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden??
leuk dat je er zo'n lol om hebt
quote:
En daar geloof jij in?? Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
evolutie wordt toch wel degelijk waargenomen, zonder dat iemand daar iets voor verzint. alleen in jouw geloof is er iemand die alles verzonnen heeft
pi_31733137
quote:

Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden?? En daar geloof jij in?? Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
JIJ bent degene die met de domme analogie van 'verzinnen' komt.
Lees eens iets over de basisbeginselen van de evolutietheorie, en kom dan met betere 'gaten'.
pi_31733195
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:35 schreef Alicey het volgende:
Mijn probleem is eerder dat wanneer ik aanneem dat de God uit de bijbel bestaat, ik er met het totaal wat ik daaruit verneem, slechts kan concluderen dat God een arabier met ietje teveel geldingsdrang is. Eigenlijk precies zoals een gemiddelde man uit een woestijnvolk enkele duizenden jaren geleden..
Amen to that!!!!!!!

De god van de bijbel is een jaloerse wrokkige god volgens zijn eigen zeggen die aanbeden MOET worden, ben je niet zijn slaaf die hem blind gehoorzaamt, desnoods zelfs je eigen kind om zeep helpt als hij het vraagt dan ben je de lul en ga je branden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31733279
Hij's gewoon de Demiurg.
pi_31733286
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

JIJ bent degene die met de domme analogie van 'verzinnen' komt.
Lees eens iets over de basisbeginselen van de evolutietheorie, en kom dan met betere 'gaten'.
Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!
Elke ontploffing brengt alleen maar vernietiging voort, en geen 'creatie'
pi_31733304
Waar ik altijd mee in de knoop kom met oa het christendom zijn wat hele basic vragen...

Wie was de vrouw waarmee kain trouwde, aangezien kain tot de eerste mensen op aarde behoorde en uitgestoten werd, wie was dat volk waaruit hij zijn vrouw koos aangezien dat geen kinderen van adam en eva waren, hoe kan dat als adam en eva de eerste en enige mensen waren?

Waar zijn de dino's gebleven in de bijbel, in het scheppingsverhaal, waarom worden die totaal niet genoemd, terwijl dit juist HET bewijs zou zijn dat er een dikke grond van waarheid in zit omdat dit een controleerbaar feit is.

Dat zijn 2 hele basic vragen waarop nog geen enkele gelovige mij een bevredigend antwoord op heeft kunnen geven
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31733326
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!
Een 'grote ontploffing' is geen onderdeel van de evolutietheorie, en al zeker niet de basis.
pi_31733328
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

jij hebt wel een erg filmische kijk op de big bang
pi_31733391
Er wordt hier en daar gevraagd of ik Christelijke kennissen heb. Antwoord: Ja die heb ik, het zijn mensen die er al jaren mee bezig zijn en overtuigd zijn geraakt van Gods bestaan en een eeuwig leven hierna. Ik zal hen eens wat vragen voorleggen, de meesten zijn collega's die ik dagelijks zie. Eén van hen is ouderling, ik wist tot voor kort niet eens wat het was, nu nog maar amper.........een ander studeert in z'n avonduren theologie erbij, gewoon omdat ie het leuk vindt. Onderstaande vraag ga ik morgen aan aan die 2 stellen..........maar hier ook alvast

Ik lees meerdere malen dat God heeft gezegd "Wie in mij gelooft, heeft het eeuwige leven, zoniet dat is er hierna niets voor je".

Staat dat in het Oude of Nieuwe Testament. Waar moet ik heenbladeren om dat te lezen En wordt dat nog verder uitgelegd.......het kan toch niet zo zijn dat God voor slecht 5% van de wereldbevolking een eeuwig in petto heeft. Dat moet toch een stuk genuanceerder in elkaar steken mag ik hopen

Hoe zit dat?

Strix Nebulosa
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_31733488
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef erodome het volgende:

Wie was de vrouw waarmee kain trouwde, aangezien kain tot de eerste mensen op aarde behoorde en uitgestoten werd, wie was dat volk waaruit hij zijn vrouw koos aangezien dat geen kinderen van adam en eva waren, hoe kan dat als adam en eva de eerste en enige mensen waren?

Waar zijn de dino's gebleven in de bijbel, in het scheppingsverhaal, waarom worden die totaal niet genoemd, terwijl dit juist HET bewijs zou zijn dat er een dikke grond van waarheid in zit omdat dit een controleerbaar feit is.
Sommige personen zullen bijvoorbeeld op een vermeende tegenstrijdigheid in de bijbel wijzen door te vragen: ’Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?’ Zij gaan van de veronderstelling uit dat Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren. Maar deze veronderstelling is gebaseerd op een verkeerd begrip van wat de bijbel zegt. De bijbel laat zien dat Adam „de vader [werd] van zonen en dochters” (Genesis 5:4). Kaïn trouwde dus met een van zijn zusters of mogelijkerwijs met een nicht.

En dino's kom je tegen in de bijbel onder de naam Behemoth
quote:
Dat zijn 2 hele basic vragen waarop nog geen enkele gelovige mij een bevredigend antwoord op heeft kunnen geven
het gaat er niet om of de antwoorden voor jou bevredigend zijn. Het gaat erom dat de antwoorden bevredigend zijn voor de gelovige.

[ Bericht 21% gewijzigd door het_fokschaap op 27-10-2005 19:50:35 ]
pi_31733539
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:17 schreef Fir3fly het volgende:
Tja, iets zoeken wat niet bestaat kan lang duren...
Idioot .
pi_31733651
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef erodome het volgende:
Worden alle andere dieren dan wel opgesomd soms??
pi_31733693
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat maakt wel veel uit, zeus is namelijk een voortborduursel van nimrod, wat niet "god" is....
pi_31733767
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

dat is toch niet de god van de bijbel
pi_31733801
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:29 schreef iDex het volgende:
www.haje.be daar is god
haha. classic
pi_31733810
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

Worden alle andere dieren dan wel opgesomd soms??
Ja, heel kort en in grove lijnen, maar het leven wordt idd beschreven, behalve de periode van de dino's, die wordt gewoonweg overgeslagen wat voor mij verteld dat degene die de bijbel heeft verzonnen in de "moderne" tijd heeft geleefd, want alle beschrijvingen van het leven(en het verleden) gaan niet verder dan die tijd, zeer tekenend dat het iemand is geweest die die tijd heeft waargenomen.
pi_31733884
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Sommige personen zullen bijvoorbeeld op een vermeende tegenstrijdigheid in de bijbel wijzen door te vragen: ’Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?’ Zij gaan van de veronderstelling uit dat Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren. Maar deze veronderstelling is gebaseerd op een verkeerd begrip van wat de bijbel zegt. De bijbel laat zien dat Adam „de vader [werd] van zonen en dochters” (Genesis 5:4). Kaïn trouwde dus met een van zijn zusters of mogelijkerwijs met een nicht.

En dino's kom je tegen in de bijbel onder de naam Behemoth
Kain werd verstoten naar andere landen, ik weet dat er meer broers en zussen waren, maar kain kwam heeeeeeeeeeeeeel ver weg een ander VOLK tegen, daaruit nam hij een vrouw, uit een al bestaand volk, kan je nalezen....
Een volk dat hij niet kende en die hem niet kon, wat niet kan als het zijn directe familie was.

Wbt de dino's, vertel daar eens meer over dan....
quote:
het gaat er niet om of de antwoorden voor jou bevredigend zijn. Het gaat erom dat de antwoorden bevredigend zijn voor de gelovige.
Dat is waar....
pi_31733889
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Ik lees meerdere malen dat God heeft gezegd "Wie in mij gelooft, heeft het eeuwige leven, zoniet dat is er hierna niets voor je".

Staat dat in het Oude of Nieuwe Testament. Waar moet ik heenbladeren om dat te lezen En wordt dat nog verder uitgelegd.......het kan toch niet zo zijn dat God voor slecht 5% van de wereldbevolking een eeuwig in petto heeft. Dat moet toch een stuk genuanceerder in elkaar steken mag ik hopen
Deze uitspraken van Jezus staan in Johannes (NT dus), bijv:
Joh 5:24:
Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven.

Joh 6:35:
‘Ik ben het brood dat leven geeft,’ zei Jezus. ‘Wie bij mij komt zal geen honger meer hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst hebben.

Joh 11:25:
Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft,

Joh 14:12:
Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.

De stukken 'eromheen' zullen je hopelijk ook meer uitleg geven daarover, en anders kan je hier terecht

Voor je tweede vraag: God zou het liefst zien dat 100% van de bevolking gered zou worden en vóór hem koos... Helaas is dat zoals je weet niet het geval! God had daar wel voor kunnen zorgen als hij had gewild, maar dan was het geen échte keuze meer van de mensen geweest, maar een door God opgelegde 'keuze'... Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
pi_31734085
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
Ik stem tégen een primitieve woestijngod die zuigelingen laat vermoorden. .
pi_31734094
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Kain werd verstoten naar andere landen, ik weet dat er meer broers en zussen waren, maar kain kwam heeeeeeeeeeeeeel ver weg een ander VOLK tegen, daaruit nam hij een vrouw, uit een al bestaand volk, kan je nalezen....
Een volk dat hij niet kende en die hem niet kon, wat niet kan als het zijn directe familie was.
dan maar de uitgebreide versie
http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html
quote:
Wbt de dino's, vertel daar eens meer over dan....
http://christiananswers.net/dictionary/behemoth.html
pi_31734170
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Voor je tweede vraag: God zou het liefst zien dat 100% van de bevolking gered zou worden en vóór hem koos... Helaas is dat zoals je weet niet het geval! God had daar wel voor kunnen zorgen als hij had gewild, maar dan was het geen échte keuze meer van de mensen geweest, maar een door God opgelegde 'keuze'... Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
Ik vind dat een wat merkwaardige vorm van keuzevrijheid. Je mag ja of nee kiezen, daar ben je vrij in......maar als je nee kiest heeft het de dood tot gevolg.

Dat kan toch niet ...............(.ik laat me hier overigens niet door uit het veld slaan, dit moet anders uitgelegd kunnen worden)

Strix Nebulosa
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:24:01 #176
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_31734705
quote:
Hier ff een kort strukje van de bovenste link;
quote:
Er is hier een erg logische verklaring voor, die eenvoudig te begrijpen is. Iedereen heeft twee set genen en er zijn er zo'n 130,000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft een gen van elke ouder. Jammer genoeg kunnen genen vandaag de dag fouten bevatten (vanwege zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht.
Dus mensen met kanker hebben het aan zichzelf te danken, hadden ze maar niet zo moeten zonden! Eigen schuld!

... Dit is echt te triest voor woorden.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_31734757
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan maar de uitgebreide versie
http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html
Erg vergezocht, als kain al getrouwd was geweest dan had dat wel vermeld gestaan, maar dat staat er niet, zo wordt er recht gepraat wat er niet staat en dat is geen bevredigend antwoord, zo kan ik ook nog wel leuke verhaaltjes verzinnen zodat ze in mijn eigen straatje passen.

Er staat NIET dat kain samen met een vrouw vertrok, er staat dat kain alleen vertrok.
quote:
9 En de HEERE zeide tot Kaïn: Waar is Habel, uw broeder? En hij zeide: Ik weet het niet; ben ik mijns broeders hoeder?

10 En Hij zeide: Wat hebt gij gedaan? daar is een stem des bloeds van uw broeder, dat tot Mij roept van den aardbodem.

11 En nu zijt gij vervloekt van den aardbodem, die zijn mond heeft opengedaan, om uws broeders bloed van uw hand te ontvangen.

12 Als gij den aardbodem bouwen zult, hij zal u zijn vermogen niet meer geven; gij zult zwervende en dolende zijn op aarde.

» meer13 En Kaïn zeide tot den HEERE: Mijn misdaad is groter, dan dat zij vergeven worde.

14 Zie, Gij hebt mij heden verdreven van den aardbodem, en ik zal voor Uw aangezicht verborgen zijn; en ik zal zwervende en dolende zijn op de aarde, en het zal geschieden, dat al wie mij vindt, mij zal doodslaan.

15 Doch de HEERE zeide tot hem: Daarom, al wie Kaïn doodslaat, zal zevenvoudig gewroken worden! En de HEERE stelde een teken aan Kaïn; opdat hem niet versloeg al wie hem vond.

16 En Kaïn ging uit van het aangezicht des HEEREN; en hij woonde in het land Nod, ten oosten van Eden.
Pas NA het wonen in Nod wordt de huisvrouw genoemd, niet ervoor...

Ook gat het verhaal erg snel, kain vermoord abel, op dat moment komt god er gelijk bij en wordt de straf onmiddelijk voltrokken, kain vertrekt zonder afscheid te nemen, zonder spullen, zonder ook maar iets.
pi_31734769
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:24 schreef roobje het volgende:

Dus mensen met kanker hebben het aan zichzelf te danken, hadden ze maar niet zo moeten zonden! Eigen schuld!

don't shoot the messenger
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:27:53 #179
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_31734833
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:25 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

don't shoot the messenger
Ik weet het, was ook niet naar jou toe gericht
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:28:13 #180
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_31734841
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:28:19 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31734844
quote:

Nee, eigen verantwoordelijkheid.

Ik wil hem best uitleggen
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:29:48 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31734890
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:28 schreef YuckFou het volgende:
www.God.nl
google
God is behoorlijk online
Ik denk alleen dat je niet vrolijk wordt als die God je gevonden heeft.
pi_31734916
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Erg vergezocht, als kain al getrouwd was geweest dan had dat wel vermeld gestaan, maar dat staat er niet, zo wordt er recht gepraat wat er niet staat en dat is geen bevredigend antwoord, zo kan ik ook nog wel leuke verhaaltjes verzinnen zodat ze in mijn eigen straatje passen.

Er staat NIET dat kain samen met een vrouw vertrok, er staat dat kain alleen vertrok.
[..]

Pas NA het wonen in Nod wordt de huisvrouw genoemd, niet ervoor...

Ook gat het verhaal erg snel, kain vermoord abel, op dat moment komt god er gelijk bij en wordt de straf onmiddelijk voltrokken, kain vertrekt zonder afscheid te nemen, zonder spullen, zonder ook maar iets.
Kaïn en het land van Nod
Sommigen beweren, dat de passage in Genesis 4:16-17 betekent, dat Kaïn naar het land Nod ging en daar een vrouw vond. Daar concluderen ze dan weer uit, dat er nog een ander ras mensen op aarde leefde, die geen nakomelingen van Adam waren. Ze beweren dus dat de vrouw van Kaïn uit dat volk kwam.

En Kaïn ging weg van het aangezicht van God en woonde in het land Nod, ten oosten van Eden. En Kaïn bekende zijn vrouw en zij werd zwanger en baarde Henoch: en hij bouwde een stad en hij noemde de naam der stad naar zijn zoon Henoch.

Zoals we hierboven hebben aangetoond zijn alle mensen afstammelingen van Adam en Eva, dus ook de vrouw van Kaïn. In deze passage staat echter niet dat Kaïn naar het land Nod ging om een vrouw te zoeken. John Calvin, die deze verzen becommentariseert, stelt:

Uit de context kunnen we opmaken dat Kaïn, voordat hij zijn broer doodsloeg, al getrouwd was, anders zou Mozes niet naar iets verwezen hebben wat Kaïns huwelijk betreft.[13]

Kaïn was al getrouwd voordat hij naar het land Nod ging. Hij zocht geen vrouw daar, maar hij bekende (had seksueel contact met haar) haar.[14]

Anderen hebben beweerd, dat, omdat Kaïn een stad bouwde in het land Nod, er wel een heleboel mensen moeten hebben gewoond. Het Hebreeuwse woord voor stad betekent eigenlijk niet wat wij onder stad verstaan. Het woord betekent een ommuurde stad of een omheind kampement. [15] Zo'n honderd inwoners zou al voldoende geweest zijn om het een stad te noemen. Hoe dan ook, er kunnen al best veel afstammelingen van Adam gewoond hebben tegen de tijd van Abels dood (zie hieronder).
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:31:05 #184
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_31734923
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:28 schreef Alicey het volgende:

[..]
Ik wil hem best uitleggen
Dat komt goed uit want ik snapte hem al niet
Ambroce Bierce
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:32:16 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31734950
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:31 schreef roobje het volgende:

[..]

Dat komt goed uit want ik snapte hem al niet
Als je je no-claim van de zorgverzekering hebt gebruikt, krijg je een mooie brief dat je geen no-claim terug krijgt, om eigen verantwoordelijkheid te stimuleren.

Een heel leuk bericht als je kanker hebt of hebt gehad.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:37:45 #186
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_31735150
Ieeetsje de verkeerde doelgroep voor zo'n bericht.
Ambroce Bierce
pi_31738517
Het is wel leuk dat er zoveel mensen zijn die zo nog in de bijbel geloven.
Ook leuk is dat 90% (als het niet meer is) over het Cristendom gaan.
Nog veel leuker is de discussie over of de bijbel gaat ipv over het vinden van een "god".

Ikzelf geloof niet in de bijbel, omdat voor mij genoeg bewijzen zijn dat het practisch niet kan.
Het is geloof ik orspronkelijk door een romein geschreven om het volk normen en waarden aan te leren, maar hier kan ik het ook mis hebben. Wel vind ik dat de vele verhalen een achterliggende boodschap hebben, maar dat vind ik ook van andere boeken.
Ik denk dat als Harry Potter een hele tijd geleden was uitgebracht ze daar ook wel eens in willen gaan geloven.
Mensen zoeken toch altijd een verklaring voor hetgene wat ze niet kunnen verklaren, en zolang dat geloofwaardig overkomt slikken de meeste mensen het wel.
pi_31739912
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:05 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Steeds vaker vraag ik me af of er een God bestaat. Vast wel, zegt mijn intuitie.........
nu heb je hem dan gevonden...
intuitie=god die iets doorgeeft.
quote:
Iemand die me advies kan geven.....
ok.
lees dit boek eens en je weet meer (over jezelf)
http://files.noblerealms.net/file_download/77
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:48:10 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_31741850
quote:

[..]

Denk er maar niet te veel meer over na. Met deze post heb je wat mij betreft je onwetenheid bewezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_31748092
Ik kreeg gisteren een telefoontje van god en hij zegt dat TS om 16:00 op Amsterdam Centraal moet zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31749229
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:06 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Ik vind dat een wat merkwaardige vorm van keuzevrijheid. Je mag ja of nee kiezen, daar ben je vrij in......maar als je nee kiest heeft het de dood tot gevolg.

Dat kan toch niet ...............(.ik laat me hier overigens niet door uit het veld slaan, dit moet anders uitgelegd kunnen worden)

Strix Nebulosa
Laat ik het anders zeggen... Je kiest hier, in dit leven vóór of tégen God, na je dood 'kijkt' God naar jouw keuze, diegene die voor Hem hebben gekozen, die haalt hij in Zijn stad/koninkrijk/aarde binnen, die genen die daar blijkbaar geen zin in hadden en tegen Hem kozen, die stuurt hij dus zeg maar weg, naar het rijk waar God niet aanwezig is. Je gaat dus eigenlijk verder op de door jezelf ingeslagen weg... je hebt je hele leven de mogelijkheid gehad om die keuze te maken, tot de laatste minuut van je leven kan je voor God kiezen... Maar als jij hier niet met Hem te maken wilt hebben, waarom zou Hij dan wel met jou te maken willen hebben?

En daarom wordt het Leven of Dood genoemd, Leven... in een wereld mét God, Dood... in een wereld zonder God. En tja... om je een klein voorproefje te geven van een wereld zonder God... Bedenk je al de rottigheid en de ellende van deze wereld eens in, en verduizendvoudig dat...
Dus de dood zoals dat genoemd wordt moet je niet vergelijken met de dood zoals wij die kennen... Het is meer een 'doodse' wereld, waar niks moois is... geen vreugde, alleen maar pijn... Er staat in de bijbel ook dat er daar gehuild wordt, en tandengeknars... Een teken dus dat de mensen wel 'leven'...

Ik hoop dat ik het je een beetje uit heb kunnen leggen??
pi_31749254
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Denk er maar niet te veel meer over na. Met deze post heb je wat mij betreft je onwetenheid bewezen.
Tja.. ik heb weinig last van die onwetendheid.. ik verdiep me niet zo in sprookjes namelijk
pi_31749311
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik stem tégen een primitieve woestijngod die zuigelingen laat vermoorden. .
Prima joh! Van mij mag je... en van God ook, hij laat jou daarin tenslotte volkomen vrij om te kiezen!
Ik zal je dan ook niet tegenhouden... Misschien wel voor je bidden, blijf jij maar lekker bij je stokpaardjes over de zuigelingen
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:19:12 #194
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_31749507
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
Ik vraag me alleen af of zo'n god van moord en doodslag wel gevonden zou moeten worden
'Nuff said
pi_31749531
quote:

Staat dat er soms?? Dat ze kanker hebben omdat zij gezondigd hebben?? Weet je wat Jezus daar zelf over zegt??

Joh 9:
1 In het voorbijgaan zag hij een man die van zijn geboorte af blind was.
2 ‘Rabbi,’ vroegen zijn leerlingen hem, ‘waarom is die man blind geboren? Om zijn eigen zonden of om de zonden van zijn ouders?’
3 Jezus antwoordde: ‘Zijn blindheid heeft niets te maken met zijn zonden of die van zijn ouders.

Een leuke leestip: Het boek Degeneratie, van Peter Scheele...
Hierin omschrijft hij hoe onze genen zich steeds verder verarmen, waardoor dergelijke afwijkingen voor kunnen gaan komen, en waarom het vroeger dus niet gebeurde. En dat staat ook in de tekst die jij quote, alleen probeer jij het uit z'n verband te rukken om het daarna aan te gaan vallen!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:22:58 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31749593
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:20 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Een leuke leestip: Het boek Degeneratie, van Peter Scheele...
Hierin omschrijft hij hoe onze genen zich steeds verder verarmen, waardoor dergelijke afwijkingen voor kunnen gaan komen, en waarom het vroeger dus niet gebeurde. En dat staat ook in de tekst die jij quote, alleen probeer jij het uit z'n verband te rukken om het daarna aan te gaan vallen!
Degeneratie probeert eigenlijk vooral de evolutie-theorie (Die overigens het bestaan van een God of zelfs een schepping niet uitsluit) onderuit te halen, maar meneer Scheele blijkt niet te weten wat de evolutie-theorie precies inhoudt..
pi_31749610
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:19 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af of zo'n god van moord en doodslag wel gevonden zou moeten worden
Dag mag jij je gerust afvragen! No problemo... Maar waarom vraag je je niet af of je de God van liefde en genade, zoals heel veel mensen hem hier kennen, wilt vinden?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:25:47 #198
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_31749662
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:23 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Dag mag jij je gerust afvragen! No problemo... Maar waarom vraag je je niet af of je de God van liefde en genade, zoals heel veel mensen hem hier kennen, wilt vinden?
Stormseeker, op wie ik reageerde, had het over het vinden van god in de bijbel. Welnu, ik heb de bijbel meermalen gelezen, en het beeld dat mij het meeste voor ogen staat, is die van een god die vrouwen en kinderen laat uitmoorden, die spelletjes speelt samen met de duivel, etc. Het geklets over liefde ed. in het NT wist de ellende uit het OT niet uit.
'Nuff said
pi_31750230
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:07 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Laat ik het anders zeggen... Je kiest hier, in dit leven vóór of tégen God,
ok ik kies tegen..
god is een lul, ik ben tegen, en nu?
quote:
na je dood 'kijkt' God naar jouw keuze, diegene die voor Hem hebben gekozen, die haalt hij in Zijn stad/koninkrijk/aarde binnen, die genen die daar blijkbaar geen zin in hadden en tegen Hem kozen, die stuurt hij dus zeg maar weg, naar het rijk waar God niet aanwezig is.
lachen met u..waar is god niet aanwezig dan? in de helll? ach ach ach hoe triest...

quote:
Je gaat dus eigenlijk verder op de door jezelf ingeslagen weg... je hebt je hele leven de mogelijkheid gehad om die keuze te maken, tot de laatste minuut van je leven kan je voor God kiezen...
ik merk dat je behoorlijk bang bent...kies maar gauw voor je godje want anders......bad news voor je boy...
quote:
Maar als jij hier niet met Hem te maken wilt hebben, waarom zou Hij dan wel met jou te maken willen hebben?
omdat ik god zelf ben man...ik heb altijd met mezelf te maken, wat denk je dan? ik lijk wel gek dat ik hier op inga maar vooruit...bange meneertjes zoals jij moeten soms de waarheid horen vind ik...in dit geval zal ik het eenmalig doen omdat ik je zo zielig vindt.. ocharme
quote:
En daarom wordt het Leven of Dood genoemd, Leven... in een wereld mét God, Dood... in een wereld zonder God. En tja... om je een klein voorproefje te geven van een wereld zonder God... Bedenk je al de rottigheid en de ellende van deze wereld eens in, en verduizendvoudig dat...
oooh ik ben zo bang...redt me..
quote:
Dus de dood zoals dat genoemd wordt moet je niet vergelijken met de dood zoals wij die kennen... Het is meer een 'doodse' wereld, waar niks moois is... geen vreugde, alleen maar pijn... Er staat in de bijbel ook dat er daar gehuild wordt, en tandengeknars... Een teken dus dat de mensen wel 'leven'...
ik houd het niet meer uit om dit serieus te nemen...
quote:
Ik hoop dat ik het je een beetje uit heb kunnen leggen??
nee.. dat heb je niet...
voor de rest zoek je het maar uit, ik ga douchen en daarna satan in zijn reet neuken...hoor je dat? ik neuk hem straks in zijn reet...
pi_31750696
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef JoZzephus het volgende:
nee.. dat heb je niet...
voor de rest zoek je het maar uit, ik ga douchen en daarna satan in zijn reet neuken...hoor je dat? ik neuk hem straks in zijn reet...
Ach kneus... Ik vroeg ook helemaal niet aan jou of je het begreep, dus waarom reageer je uberhaupt??
Leef maar lekker verder hoor... ik zal er niet warm of koud van worden, helemaal niet om iemand die geen greintje fatsoen in zijn lijf heeft...

Wel grappig trouwens dat je dus wel in Satan geloofd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')