abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:24:46 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31732944
Ik denk dat ieder mens dat anders ervaart.
Welke God het is? Er is maar een God, dus die is het.
The End Times are wild
pi_31732997
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:21 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik niet, ik ben geen bioloog. en als ze er al zijn dan zouden ze gefossiliseerd moeten zijn.
[..]

het heeft niks met denken te maken, maar met mutaties over lange tijd. maar goed, je kunt het allemaal even nalezen in de Fok Wiki Evolutie Faq
Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??

Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden?? En daar geloof jij in?? Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
pi_31733000
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ieder mens dat anders ervaart.
Welke God het is? Er is maar een God, dus die is het.
is het Zeus? Wodan ? Jawhe? Allah? Brama?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:29:07 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31733079
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

is het Zeus? Wodan ? Jawhe? Allah? Brama?
Het maakt niet uit hoe je hem noemt.
The End Times are wild
pi_31733125
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Maare... hoe 'verzint' iets, wat niet kan denken... een mechanisme om een vrucht te maken die hij van zichzelf af gaat gooien, zodat daar weer een mini uitvoering van zichzelf uit kan komen te onstaan??
het verzint het niet. het muteert en overleeft beter dan anderen in een bepaalde omgeving.
quote:
Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden??
leuk dat je er zo'n lol om hebt
quote:
En daar geloof jij in?? Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
evolutie wordt toch wel degelijk waargenomen, zonder dat iemand daar iets voor verzint. alleen in jouw geloof is er iemand die alles verzonnen heeft
pi_31733137
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:26 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Haha...hoe meer ik erover na ga denken, hoe stompzinniger ik het vindt worden?? En daar geloof jij in?? Men... daar heb je een nog veel groter geloof voor nodig dan in het geloven van een God!!!
JIJ bent degene die met de domme analogie van 'verzinnen' komt.
Lees eens iets over de basisbeginselen van de evolutietheorie, en kom dan met betere 'gaten'.
pi_31733195
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:35 schreef Alicey het volgende:
Mijn probleem is eerder dat wanneer ik aanneem dat de God uit de bijbel bestaat, ik er met het totaal wat ik daaruit verneem, slechts kan concluderen dat God een arabier met ietje teveel geldingsdrang is. Eigenlijk precies zoals een gemiddelde man uit een woestijnvolk enkele duizenden jaren geleden..
Amen to that!!!!!!!

De god van de bijbel is een jaloerse wrokkige god volgens zijn eigen zeggen die aanbeden MOET worden, ben je niet zijn slaaf die hem blind gehoorzaamt, desnoods zelfs je eigen kind om zeep helpt als hij het vraagt dan ben je de lul en ga je branden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31733279
Hij's gewoon de Demiurg.
pi_31733286
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

JIJ bent degene die met de domme analogie van 'verzinnen' komt.
Lees eens iets over de basisbeginselen van de evolutietheorie, en kom dan met betere 'gaten'.
Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!
Elke ontploffing brengt alleen maar vernietiging voort, en geen 'creatie'
pi_31733304
Waar ik altijd mee in de knoop kom met oa het christendom zijn wat hele basic vragen...

Wie was de vrouw waarmee kain trouwde, aangezien kain tot de eerste mensen op aarde behoorde en uitgestoten werd, wie was dat volk waaruit hij zijn vrouw koos aangezien dat geen kinderen van adam en eva waren, hoe kan dat als adam en eva de eerste en enige mensen waren?

Waar zijn de dino's gebleven in de bijbel, in het scheppingsverhaal, waarom worden die totaal niet genoemd, terwijl dit juist HET bewijs zou zijn dat er een dikke grond van waarheid in zit omdat dit een controleerbaar feit is.

Dat zijn 2 hele basic vragen waarop nog geen enkele gelovige mij een bevredigend antwoord op heeft kunnen geven
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31733326
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Nee... de basis van de evolutie... de grote ontploffing maakt het allemaal veel logischer!!
Een 'grote ontploffing' is geen onderdeel van de evolutietheorie, en al zeker niet de basis.
pi_31733328
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

jij hebt wel een erg filmische kijk op de big bang
pi_31733391
Er wordt hier en daar gevraagd of ik Christelijke kennissen heb. Antwoord: Ja die heb ik, het zijn mensen die er al jaren mee bezig zijn en overtuigd zijn geraakt van Gods bestaan en een eeuwig leven hierna. Ik zal hen eens wat vragen voorleggen, de meesten zijn collega's die ik dagelijks zie. Eén van hen is ouderling, ik wist tot voor kort niet eens wat het was, nu nog maar amper.........een ander studeert in z'n avonduren theologie erbij, gewoon omdat ie het leuk vindt. Onderstaande vraag ga ik morgen aan aan die 2 stellen..........maar hier ook alvast

Ik lees meerdere malen dat God heeft gezegd "Wie in mij gelooft, heeft het eeuwige leven, zoniet dat is er hierna niets voor je".

Staat dat in het Oude of Nieuwe Testament. Waar moet ik heenbladeren om dat te lezen En wordt dat nog verder uitgelegd.......het kan toch niet zo zijn dat God voor slecht 5% van de wereldbevolking een eeuwig in petto heeft. Dat moet toch een stuk genuanceerder in elkaar steken mag ik hopen

Hoe zit dat?

Strix Nebulosa
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_31733488
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef erodome het volgende:

Wie was de vrouw waarmee kain trouwde, aangezien kain tot de eerste mensen op aarde behoorde en uitgestoten werd, wie was dat volk waaruit hij zijn vrouw koos aangezien dat geen kinderen van adam en eva waren, hoe kan dat als adam en eva de eerste en enige mensen waren?

Waar zijn de dino's gebleven in de bijbel, in het scheppingsverhaal, waarom worden die totaal niet genoemd, terwijl dit juist HET bewijs zou zijn dat er een dikke grond van waarheid in zit omdat dit een controleerbaar feit is.
Sommige personen zullen bijvoorbeeld op een vermeende tegenstrijdigheid in de bijbel wijzen door te vragen: ’Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?’ Zij gaan van de veronderstelling uit dat Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren. Maar deze veronderstelling is gebaseerd op een verkeerd begrip van wat de bijbel zegt. De bijbel laat zien dat Adam „de vader [werd] van zonen en dochters” (Genesis 5:4). Kaïn trouwde dus met een van zijn zusters of mogelijkerwijs met een nicht.

En dino's kom je tegen in de bijbel onder de naam Behemoth
quote:
Dat zijn 2 hele basic vragen waarop nog geen enkele gelovige mij een bevredigend antwoord op heeft kunnen geven
het gaat er niet om of de antwoorden voor jou bevredigend zijn. Het gaat erom dat de antwoorden bevredigend zijn voor de gelovige.

[ Bericht 21% gewijzigd door het_fokschaap op 27-10-2005 19:50:35 ]
pi_31733539
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:17 schreef Fir3fly het volgende:
Tja, iets zoeken wat niet bestaat kan lang duren...
Idioot .
pi_31733651
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:37 schreef erodome het volgende:
Worden alle andere dieren dan wel opgesomd soms??
pi_31733693
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat maakt wel veel uit, zeus is namelijk een voortborduursel van nimrod, wat niet "god" is....
pi_31733767
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

dat is toch niet de god van de bijbel
pi_31733801
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:29 schreef iDex het volgende:
www.haje.be daar is god
haha. classic
pi_31733810
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

Worden alle andere dieren dan wel opgesomd soms??
Ja, heel kort en in grove lijnen, maar het leven wordt idd beschreven, behalve de periode van de dino's, die wordt gewoonweg overgeslagen wat voor mij verteld dat degene die de bijbel heeft verzonnen in de "moderne" tijd heeft geleefd, want alle beschrijvingen van het leven(en het verleden) gaan niet verder dan die tijd, zeer tekenend dat het iemand is geweest die die tijd heeft waargenomen.
pi_31733884
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Sommige personen zullen bijvoorbeeld op een vermeende tegenstrijdigheid in de bijbel wijzen door te vragen: ’Waar haalde Kaïn zijn vrouw vandaan?’ Zij gaan van de veronderstelling uit dat Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren. Maar deze veronderstelling is gebaseerd op een verkeerd begrip van wat de bijbel zegt. De bijbel laat zien dat Adam „de vader [werd] van zonen en dochters” (Genesis 5:4). Kaïn trouwde dus met een van zijn zusters of mogelijkerwijs met een nicht.

En dino's kom je tegen in de bijbel onder de naam Behemoth
Kain werd verstoten naar andere landen, ik weet dat er meer broers en zussen waren, maar kain kwam heeeeeeeeeeeeeel ver weg een ander VOLK tegen, daaruit nam hij een vrouw, uit een al bestaand volk, kan je nalezen....
Een volk dat hij niet kende en die hem niet kon, wat niet kan als het zijn directe familie was.

Wbt de dino's, vertel daar eens meer over dan....
quote:
het gaat er niet om of de antwoorden voor jou bevredigend zijn. Het gaat erom dat de antwoorden bevredigend zijn voor de gelovige.
Dat is waar....
pi_31733889
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:41 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Ik lees meerdere malen dat God heeft gezegd "Wie in mij gelooft, heeft het eeuwige leven, zoniet dat is er hierna niets voor je".

Staat dat in het Oude of Nieuwe Testament. Waar moet ik heenbladeren om dat te lezen En wordt dat nog verder uitgelegd.......het kan toch niet zo zijn dat God voor slecht 5% van de wereldbevolking een eeuwig in petto heeft. Dat moet toch een stuk genuanceerder in elkaar steken mag ik hopen
Deze uitspraken van Jezus staan in Johannes (NT dus), bijv:
Joh 5:24:
Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven.

Joh 6:35:
‘Ik ben het brood dat leven geeft,’ zei Jezus. ‘Wie bij mij komt zal geen honger meer hebben, en wie in mij gelooft zal nooit meer dorst hebben.

Joh 11:25:
Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft,

Joh 14:12:
Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader.

De stukken 'eromheen' zullen je hopelijk ook meer uitleg geven daarover, en anders kan je hier terecht

Voor je tweede vraag: God zou het liefst zien dat 100% van de bevolking gered zou worden en vóór hem koos... Helaas is dat zoals je weet niet het geval! God had daar wel voor kunnen zorgen als hij had gewild, maar dan was het geen échte keuze meer van de mensen geweest, maar een door God opgelegde 'keuze'... Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
pi_31734085
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
Ik stem tégen een primitieve woestijngod die zuigelingen laat vermoorden. .
pi_31734094
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Kain werd verstoten naar andere landen, ik weet dat er meer broers en zussen waren, maar kain kwam heeeeeeeeeeeeeel ver weg een ander VOLK tegen, daaruit nam hij een vrouw, uit een al bestaand volk, kan je nalezen....
Een volk dat hij niet kende en die hem niet kon, wat niet kan als het zijn directe familie was.
dan maar de uitgebreide versie
http://www.christiananswers.net/dutch/q-aig/aig-c004-nl.html
quote:
Wbt de dino's, vertel daar eens meer over dan....
http://christiananswers.net/dictionary/behemoth.html
pi_31734170
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:57 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Voor je tweede vraag: God zou het liefst zien dat 100% van de bevolking gered zou worden en vóór hem koos... Helaas is dat zoals je weet niet het geval! God had daar wel voor kunnen zorgen als hij had gewild, maar dan was het geen échte keuze meer van de mensen geweest, maar een door God opgelegde 'keuze'... Dus om echte vrijheid te geven moet hij ons ook loslaten om te kiezen, voor of tegen!
Ik vind dat een wat merkwaardige vorm van keuzevrijheid. Je mag ja of nee kiezen, daar ben je vrij in......maar als je nee kiest heeft het de dood tot gevolg.

Dat kan toch niet ...............(.ik laat me hier overigens niet door uit het veld slaan, dit moet anders uitgelegd kunnen worden)

Strix Nebulosa
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')