Ja, dat zei ik: het is een primitieve stammencultuur die in collectieve schuld gelooft, en die zuigelingen laat uitmoorden omdat een stel volwassen 'zondigen'.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:13 schreef STORMSEEKER het volgende:
God heeft nergens in de bijbel mensen laten doden, of zelf direct gedood, die niet of zelf schuldig waren aan ernstige zaken of geen een deel waren van een volk of groep die zich tegen God of zijn dienstknechten opstelde.
Negatief wereldbeeld.quote:Verder zijn alle mensen zondig
En dan is het ons volle recht om 'fuck you' te roepen tegen iemand die ons heeft gemaakt zonder dat we daarom vroegen, en die ons al millennialang laat lijden omdat ene Adam en Eva zich lieten verleiden.quote:en alles en iedereen is in principe alleen tot bestaan gekomen door God en dus is het Zijn onvoorwaardelijke recht om leven te geven en te nemen
Zuigelingen laten uitmoorden is moreel verwerpelijk.quote:doch altijd volgens de hoogste morele maatstaven.
En hoeveel mensen zijn er de afgelopen 10 jaar in Nederland al weer levend geworden?quote:Daarbij kan hij ook dmv de opstanding het leven teruggeven aan de dode personen.
Zuigelingen zijn sowieso onschuldig.quote:Verder is het totaal niet raar of principieel onrechtvaardig dat er mensen zijn omgekomen door direct of indirect toedoen van God
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb niet het idee dat ik anderen het leven ernstig zuur maak, of dingen doe waarvoor ik door een God zwaar gestraft zou moeten worden. Laat staan dat ik het gerechtvaardigd zou vinden om gestraft te worden voor misdaden van anderen.quote:want door je vrije wil te misbruiken en anderen het leven ernstig zuur te maken stel je je ook tegen God en het is niet rechtvaardig van Gods kant om de goeden altijd te laten lijden onder de slechten.
Als er met slechten niet te praten valt, is er maar 1 oplossing. Helaas, maar waar. Vergeet niet dat een ieder zelf die keuze kan maken.
Nogal onrechtvaardig dat een zogenaamde rechtvaardige God er een lievelings-volkje op na houdt. Wederom primitief en onlogisch. Waarom werden de Kanaänieten uitgemoord en verdreven omdat er een of ander woestijnvolk moest komen wonen?quote:Zo heeft God zijn eigen verbondsvolk in oude tijden ook beschermd en kwaadwillenden die hen tegenzaten inderdaad vernietigd. De bijbel laat zien dat dat weer zal gebeuren, net als met de vloed.
Fraai staaltje van moord goedpraten. Het is en blijft moreel verwerpelijk.quote:God doodt nooit zomaar. Ook Hij baalt ervan, want er staat ook dat God liever ziet dat iedereen in leven blijft, maar Hij zal de goeden niet eeuwig laten lijden onder de slechten. Alleen dan is geweld, Goddelijk geweld, gerechtvaardigd.
Tja... ik heb ondertussen wel in de gaten dat ik het een discussie probeer te voeren met een stereotype Antichrist... Deze discussie is eigenlijk volledig zinloos aan het worden en per definitie gedoemd om vast te lopen omdat we niet vanuit een zelfde 'bron' kunnen discusseren.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:51 schreef Aaargh! het volgende:
Ten eerste: bedankt voor je heerlijke bericht, je bent echt een stereotype christen en je posting zit zo vol met gaten dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Vertel mij dan maar eens hoe en waar God probeert angst te zaaien met geweld en daarmee zijn zin doordrijft?? Hij zegt op sommige momenten: nu is het genoeg!! En handelt daar ook naar. Een vader die zijn zoontje straf geeft omdat hij steelt of ongehoorzaam is, is dus in jouw redenering ook een terrorist??quote:Dit is per definitie terrorisme, angst zaaien met behulp van geweld om zo je zin te krijgen.
Knap he! En die God probeer jij uit te dagen....quote:W00h00, volgens mij hebben we een jonge-aarde creationist te pakken.
God heeft in 6 dagen de aarde gemaakt, inclusief ruim meer dan 6000 jaar aan ijslaagjes op de polen ? Inclusief ruim meer dan 6000 jaar aan sedimentlaagjes op de bodem van bepaalde meren ?
Tja, ik heb er weleens mee te maken in mijn werk ja....quote:Ja, ben jij ook bekend met de logische problemen hiervan ? (Volgens je profiel ben je software engineer, je zou toch iets van logica moeten weten).
Je hebt daarmee helemaal gelijk... er valt daarmee naar anderen toe weinig te verklaren...quote:Het idee is glashelder, dit is wat we noemen een cirkel redenatie, en het is ech prachtig dat je dat al inziet, wat nog veel mooier is is dat jij het probeert te gebruiken als het bewijs VOOR het christendom, terwijl juist een van DE argumenten is waarmee je als atheist in zo'n discussie de christenen om de oren slaat
Om even terug te komen op logica, wat jij hier zegt is:
A en B zijn stellingen.
A -> B
B -> A
dus zowel A als B zijn waar
Als jij het probleem hiermee niet ziet dan zou ik als ik jou was bij m'n logica docent m'n collegegeld terugeisen.
Mijn excuses... ik had moeten zeggen: zijn uitgekomen of nog moeten uitkomen....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik kan je anders een lijstje geven van 111 voorspellingen uit het oude testament die niet uitgekomen zijn of 190 in de totale bijbel.
Ook andere geloven zullen wel soortgelijke bijbelstudies hebben. Maar aangezien ik geloof in het christendom ga ik niet een ander geloof promoten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:58 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
1 vraag: Waarom alleen het christelijk geloof?
Ja, dat zegt Bin Laden ook, "nu is het genoeg". En moordt vervolgens onschuldige mensen uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Vertel mij dan maar eens hoe en waar God probeert angst te zaaien met geweld en daarmee zijn zin doordrijft?? Hij zegt op sommige momenten: nu is het genoeg!! En handelt daar ook naar.
Jij vindt het opvoedkundig straffen van een kind gelijk aan het uitmoorden van zuigelingen?quote:Een vader die zijn zoontje straf geeft omdat hij steelt of ongehoorzaam is, is dus in jouw redenering ook een terrorist??
Geef anderen niet de schuld van je onwetendheid. Open maar een topic waarin je een lijstje geeft met 10 'gaten', dan zal je zien hoe snel blijkt dat jij gewoon niet genoeg kennis van zaken hebt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Overigens... Jij gelooft in de Evolutietheorie neem ik aan?? Die heeft voor mij meer gaten dan vulsel dus dat staan we wat dat betreft quite![]()
Alles is ook nog niet afgelopen. Veel profetieen hebben sowieso nog geen vervulling gehad, dus dit argument is wat loos, maar goed, mail mij die lijst maar, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Aaargh! het volgende:
Ik kan je anders een lijstje geven van 111 voorspellingen uit het oude testament die niet uitgekomen zijn of 190 in de totale bijbel.
Waarom niet de Koran ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen.
Ik ken dit boek zelf niet, dus kan er geen enkel oordeel over geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:30 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Ps. Iemand die weet of dat boek waar gna het over heeft "Een ongewoon gesprek met God" goed aansluit bij wat er in de Bijbel verteld wordt. Of worden er juist dingen uit de Bijbel "onderuit gehaald". Verwarring kan ik in vroeg stadium namelijk niet gebruiken.......................maar dat boek klint wel als interessant leesvoer.
Wie weet zal ik dat ooit nog wel eens doen... Maar dan doe ik er hier gewoon even 1 kleintje tussendoor... 'Wanneer heeft de beukenboom verzonnen om beukennootjes te gaan maken?'quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:41 schreef roobje het volgende:
[..]
Geef anderen niet de schuld van je onwetendheid. Open maar een topic waarin je een lijstje geeft met 10 'gaten', dan zal je zien hoe snel blijkt dat jij gewoon niet genoeg kennis van zaken hebt.
wat of wie komt vanzelf ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:07 schreef LXIV het volgende:
Maak iedere dag wat tijd vrij, bijvoorbeeld vlak voordat je gaat slapen, en probeer te bidden of te mediteren. Dan komt het vanzelf.
Dat heeft de beukenboom niet verzonnen, dat heeft een voorouder van de beukenboom verzonnen en de beukenboom heeft dit principe in een voor hem meest geschikte omgeving enigszins aangepastquote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:08 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Wie weet zal ik dat ooit nog wel eens doen... Maar dan doe ik er hier gewoon even 1 kleintje tussendoor... 'Wanneer heeft de beukenboom verzonnen om beukennootjes te gaan maken?'
Tja... dat betekent dat inderdaad. Jezus verwoordt het in Mattheus 12:30 zo:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:15 schreef cockhuyt het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraag voor gelovigen hier:
Betekend niet geloven in God automatisch dat je tegen hem bent?
En dat laatste, het uiteendrijven, zijn hier op dit forum 'Het_Fokschaap' (toepasselijkquote:Wie niet vóór mij is, is tegen mij, en wie mij niet helpt om de schapen bij elkaar te drijven, jaagt ze uiteen.
aha... dus die voorouder heeft dat verzonnen? Weet je hoe die heette, of heb je daar geen stamboom van??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Dat heeft de beukenboom niet verzonnen, dat heeft een voorouder van de beukenboom verzonnen en de beukenboom heeft dit principe in een voor hem meest geschikte omgeving enigszins aangepast
ik niet, ik ben geen bioloog. en als ze er al zijn dan zouden ze gefossiliseerd moeten zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:17 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
aha... dus die voorouder heeft dat verzonnen? Weet je hoe die heette, of heb je daar geen stamboom van??
het heeft niks met denken te maken, maar met mutaties over lange tijd. maar goed, je kunt het allemaal even nalezen in de Fok Wiki Evolutie Faqquote:Maare... waarom kunnen de bomen dan nu niet meer denken??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |