Ja....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:15 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Dus als jij je vinger afsnijd, ben jij dat, of je arm of je been
quote:
Het enige wat jij gevonden hebt is je eigen onwetendheid. Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:34 schreef De_Melkboer het volgende:
Je vraagt nogal wat, er is geen bewijs dat hij bestaat, maar ook niet dat hij niet bestaat. Je zal in je verwarring zelf moeten uitvinden welke volgens jou de overhand heeft. Verdiep je bijvoorbeeld eens in hoe enorm complex en intelligent de natuur in elkaar zit, van molecuul, bacterie, virus, tot je eigen leven en bewustzijn. En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Ooit eens van de evolutietheorie gehoord?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:34 schreef De_Melkboer het volgende:
En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:09 schreef speknek het volgende:
God is onbegrijpbaar. Als hij logisch zou zijn, zou hij namelijk wetenschappelijk benaderbaar zijn en er is geen reden om een god te aanbidden die net zo onderdeel van de natuur is als wij. Vind dus teksten die zo incoherent en belachelijk mogelijk zijn, en je bent het dichtst bij het vinden van god als je ooit zult zijn.
Of vanuit het midden...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef ice_age het volgende:
[..]
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.
Dat zou volgens de regels je inderdaad nog dichter bij god brengen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef ice_age het volgende:
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.
Wat gek dat als je er in gaat prutsen dat dan wel invloed heeft op je gedachten, je persoonlijkheid, wie je bent.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 00:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
Als je je al op zoek bent naar een religie, ga dan alsjeblieft niet voor het Christendom, we hebben al genoeg van die nare lui. Als je op zoek bent naar 'verlichting' of hoe je het ook wilt noemen, dan is het Christendom precies de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
mja... vind je het gek.. Heeft de EO geen forumquote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:27 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Dat er voor 90% bagger-antwoorden zouden komen, had ik ingecalculeerd. Ik wacht rustig op de posts waar ik wel echt iets mee kan
Voor mij wel ja...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Maar dan heb jij God dus nog niet gevonden!! De God die ik in de bijbel aantref, is geen oude man op een wolk met een meterslange grijze baard, en hij zit al helemaal niet te schaken met de duivel!
Mijn God, de God uit de bijbel, is een liefdevolle en genadige God. Onvoorwaardelijk in Zijn trouw, groot in Zijn liefde!
Jij kan dan wel rust vinden in een 'omhulsel' die jij om jezelf heen hebt gemaakt, en dat als jouw waarheid zien, maar is dat ook DÉ waarheid???
Waarom doet ie dan zoveel nare dingen ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Mijn God, de God uit de bijbel, is een liefdevolle en genadige God. Onvoorwaardelijk in Zijn trouw, groot in Zijn liefde!
Om precies te zijn: In de bijbel worden door god persoonlijk 371,186 mensen om zeep geholpen en in opdracht van god worden er 1,862,265 omgelegd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:03 schreef erodome het volgende:
Welke genadevolle en liefdevolle god heb je het over, diegene die 1000-den en 1000-den om zeep helpt
Misschien wel. Een van mijn katten heeft laatst nog met de duivel gevochten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:09 schreef thabit het volgende:
Zijn er ook dieren die in God geloven? Of is dat voorbehouden aan mensen?
Als ik dit zo lees, snap ik niet echt waar je nou precies naar op zoek bent. Ben je op zoek naar een uiting van god? Diegene die alle religies naast elkaar zette, chapeau!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:39 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Goed melkboer.............. maar je hoort van mensen die hem gevonden dat er plots (of minder plots) iets heel moois met je gebeurt. Geeft een bepaalde rust misschien, ik weet het niet, maar wil het te weten komen.
Of een kerel/dame/entiteit/energie/enz met humorquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef longinus het volgende:
Ik vind god zo'n hufter dat ik niet eens naar hem op zoek wil.
Welke god schept nou mensen die een verleiding niet kan weerstaan en zorgt ervoor dat er een verleiding is die ze niet kunnen weerstaan om ze te testen. Dat is sadisme ten top.
Dus je mag God wel aanbidden maar als je niet gelooft in Het en je dat laat merken ben je niet serieus?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Jammer inderdad van de vele niet serieuze reacties inderdaad.... TS is gelukkig wel serieus, loop dat dan niet te verzieken!
Tja, de hemelpoort is als een brugklas: wordt het mavo of havo/vwo?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:28 schreef cockhuyt het volgende:
God is gewoon de duivel, aangezien "slechte" mensen naar de hel gaan en het lot van mensen bepaald is door God...
De bijbel is echt een baggerboek om te lezen, ontzettend slecht geschreven en erg chaotisch. Als je de quotejes die de reli-freaks in dit soort topics dumpen leest dan heb je de goeie stukjes wel gehad.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:30 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Uiteraard had ik zelf de Bijbel kunnen pakken en gaan beginnen, maar wil niet gelijk in het diepe springen (dat gevoel heb ik bij de Bijbel (zelfs al heb ik er amper een regel uit gelezen))
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit. En het is veul te veul om mee te startenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:33 schreef speknek het volgende:
Waarom is in de bijbel lezen 'in het diepe springen'? Het is gewoon een boek, hoor.
Misschien is er wel niet "de goede" manier, maar kun je eerder zien dat de bijbel jou inspireert om in het licht van je eigen overtuigingen een interpretatie te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit. En het is veul te veul om mee te startenHet leest niet echt lekker weg zeg maar.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:35 schreef Alicey het volgende:
Het boek "Een ongewoon gesprek met God" sluit niet echt aan bij de Bijbel. Alle zwarte bladzijden uit de Bijbel worden min of meer onderuit gehaald. Alle delen uit de bijbel waar gemoord en veroordeeld wordt, ongeveer 80% van de bijbel dus..
Denk je dat er iemand weet wat 'de goede' is ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit.
Je scoort 2 punten in 3 minuten. ....nog een dankje dan maarquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Je hoeft verder ook niet de hele bijbel in een keer te lezen. Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen. Wil je de bijbel leren kennen, kun je het beste vooraan beginnen..
Wil je gewoon niet naar de hel en god tevreden houden dan kan je het beste beginnen in Leviticus, daar staan 9 hoofdstukken vol met aanwijzingen over hoe je het beste verschillende dieren kunt offeren aan god.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef MisterTata het volgende:
Heej TS,
Op dit moment ben ik de Wa@rom Jezus cursus aan het volgen via internet. Het bevalt me echt goed en er worden genoeg vragen gesteld waar je zelf over na moet denken en je niet zo 1-2-3 een antwoord op hebt. Probeer wel kritsch te kijken naar wat je aangeboden wordt en haal er eigenlijk de dingen uit waar je iets mee kan, je hoeft meteen overal een antwoord op te hebben.
Als je eens wilt snuffelen in het christendom en daarover wilt lezen moet je anders eens kijken op www.credible.nl.
Groet![]()
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:05 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom doet ie dan zoveel nare dingen ?
God heeft geen problemen met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit.
Hij doet dat soort shit en/of geeft er opdracht toe en/of geeft tips hoe je dit het beste kan aanpakken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??
NEE, dat maak JIJ ervan!
Dat is toch wel wat je merkt als je de bijbel leest..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
[..]
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??
NEE, dat maak JIJ ervan!
Waarom grijpt God dan uberhaupt in?quote:Wat had je gewild?? Een God die in zou grijpen op het moment dat iemand iets verkeerds doet?? Een God die bij het minste of geringste vergrijp de teugels van de mens aantrekt om hem tot halt te roepen??
Zou jij dat vrijheid noemen?? Échte vrijheid betekent ook dat de mens de verkeerde kant op kan gaan, anders is het geen vrijheid! Zijn de mensen in een communistisch land vrij? Was Irak vrij toen Saddam nog aan de macht was, en de burgers controleerde op een manier die jij blijkbaar van God verlangt??
Opzich een interessante site, maar de discussie is daar helaas niet altijd even open. Natuurlijk is het als site gebasseerd op het christelijke gedachtengoed terecht te doen, dat er geen beledigingen jegens gelovigen worden gepost, maar aan de andere kant zijn mijn kritische vragen of genegeerd of half beantwoord. Verder is het wel een interessante site, maar ik wil graag de TS uitnodigen eens wat te lezen over bv het boeddhisme, het vedeisme, of een andere oud geloof/levenswijze.. staar je niet blind op alleen het christendom..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef MisterTata het volgende:
Als je eens wilt snuffelen in het christendom en daarover wilt lezen moet je anders eens kijken op www.credible.nl.
Christenen zijn oostindisch blind voor die delen van de bijbel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:58 schreef roobje het volgende:
Verdedig eens het verhaal uit de bijbel dat de farao van Egypte gestraft wordt door van alle gezinnen in Egypte alle eerstgeboren jongens te doden. Hoe kan je hem dan genadig en liefdevol noemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |