abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31722759
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 04:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een homp vlees met inhoud.
Dus als jij je vinger afsnijd, ben jij dat, of je arm of je been
pi_31722889
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:15 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Dus als jij je vinger afsnijd, ben jij dat, of je arm of je been
Ja....

OOK dat ben jij, ik zou die stukjes van mezelf namelijk best missen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:20:42 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_31722892
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 04:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een homp vlees met inhoud.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:35:00 #54
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_31723283
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:34 schreef De_Melkboer het volgende:
Je vraagt nogal wat, er is geen bewijs dat hij bestaat, maar ook niet dat hij niet bestaat. Je zal in je verwarring zelf moeten uitvinden welke volgens jou de overhand heeft. Verdiep je bijvoorbeeld eens in hoe enorm complex en intelligent de natuur in elkaar zit, van molecuul, bacterie, virus, tot je eigen leven en bewustzijn. En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Het enige wat jij gevonden hebt is je eigen onwetendheid. Gefeliciteerd
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:45:24 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_31723550
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:34 schreef De_Melkboer het volgende:
En vraag je dan nog eens af hoe groot de kans is, dat dat allemaal spontaan is ontstaan, of dat daar een heel grote universele gedachte achter zit. Ik vond het genoeg aanwijzing
Ooit eens van de evolutietheorie gehoord?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_31723747
Verkeerd topic
pi_31723783
Bob Marley heeft ook geprobeerd God te zoeken: "Ik heb God nergens kunnen vinden. En ik heb werkelijk overal gezocht, zelfs in Duitsland want ik ben niet bevooroordeeld".
pi_31724588
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:09 schreef speknek het volgende:
God is onbegrijpbaar. Als hij logisch zou zijn, zou hij namelijk wetenschappelijk benaderbaar zijn en er is geen reden om een god te aanbidden die net zo onderdeel van de natuur is als wij. Vind dus teksten die zo incoherent en belachelijk mogelijk zijn, en je bent het dichtst bij het vinden van god als je ooit zult zijn.
Dus als de bijbel an sich niet volstaat kun je hem ook nog achteruit lezen.
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution. (Theodosius
Dobzhansky 1900-1975).
pi_31724732
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef ice_age het volgende:

[..]

Of vanuit het midden...
pi_31725091
Jammer inderdad van de vele niet serieuze reacties inderdaad.... TS is gelukkig wel serieus, loop dat dan niet te verzieken!

God is niet moelijk te vinden, en ik weet eigenlijk zeker dat jij hem zál gaan vinden, gezien je instelling en je serieuze drang om hem te vinden. Het mooie van God is dat hij zelf beloofd dat wie Hem oprecht zoekt, hij Hem ook zal vinden.

Voor ons mensen laat God zich op 2 hele tastbare manieren zien, in de natuur en in Zijn eigen woord, de bijbel!
Nu is de bijbel geen makkelijk boek om te lezen, er staat een hoop in. Het is allereerst natuurlijk al erg mooi als je daar al in begint te lezen, maar mooier nog is dat om met iemand anders te doen, dan kan je je vragen die je hebt daar ook gelijk bij kwijt. Ik weet niet waar je woont, maar ik zou je daar best mee willen helpen, of anders via de email/msn etc!!
Waarom ik de natuur heb genoemd.... Hoe meer ik naar de details van het leven ga kijken, het leven op celniveau, of in het groot, de samenhang van alle processen in het menselijk lichaam, of op de aarde, of nog groter, in het universum (de aarde rond de zon etc), hoe meer ik zelf ervan bewust wordt dat het niet anders kán dan dat er een grote Architect, een Schepper bezig is geweest!

Ondanks de goede bedoelingen van diegene die dat noemden, maar met spiritualiteit zal je God niet vinden. God is daarin namelijk niet, dat is niet zijn rijk... Hij is heel bewust naar de aarde gekomen, als een tastbaar bewijs!! Jammer dat de meeste mensen niet durven/willen geloven dat de ooggetuigenverslagen van de mensen die hem mee hebben gemaakt echt zijn, en dat daar dus ook conclusies uit getrokken kunnen worden!

Nog een laatste tip... voordat je begint met bijbellezen, sluit je ogen, en bid tot God, of Hij zich willen laten zien in Zijn woord. Dat is helemaal niet moeilijk, jouw klungelige gebed wordt namelijk door Jezus tot een perfect gebed gemaakt. Je kan dan zoiets bidden bijvoorbeeld: God, ik heb zo sterk het vermoeden dat U echt bestaat, wilt U zich toch ook aan mij laten zien??

Ik zal dan ook voor jou bidden!
pi_31725235
De bijbel heeft het voor mij alleen maar bar moeilijk gemaakt god te vinden, want de god die in de bijbel wordt besproken vind ik om eerlijk te zijn een grote eikel!

Pas toen ik me begon te realiseren dat het mijn waarheid is dat alles aan elkaar vasthangt, alles 1 is en alles behoort tot dezelfde bron begon ik een soort van godsfiguur te ontdekken, geen oude man bovenop een wolkje die samen met de duivel zit te schaken(het schaakbord en de pionnen die de aarde en de mensheid zijn), maar een bron van onvoorwaardelijke liefde, een soort van oerbron waar we toe behoren.

God vinden hoeft dus niet met de mainstream geloven te maken te hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:51:20 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_31725399
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:21 schreef ice_age het volgende:
Dat zou volgens de regels je inderdaad nog dichter bij god brengen.

Laten de Kabbalisten nou precies zoiets doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:58:08 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31725581
zoek eens met http://www.google.com
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31725606
Maar dan heb jij God dus nog niet gevonden!! De God die ik in de bijbel aantref, is geen oude man op een wolk met een meterslange grijze baard, en hij zit al helemaal niet te schaken met de duivel!

Mijn God, de God uit de bijbel, is een liefdevolle en genadige God. Onvoorwaardelijk in Zijn trouw, groot in Zijn liefde!

Jij kan dan wel rust vinden in een 'omhulsel' die jij om jezelf heen hebt gemaakt, en dat als jouw waarheid zien, maar is dat ook DÉ waarheid???
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:59:11 #65
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31725609
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 00:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Degene die alles ervaart, dus de ervaarder, die zit niet in je hoofd. Als je jou schedel zou open snijden zou ik nergens een spoor van jou vinden, van je ziel zeg maar. Je ziel bevind zich namelijk niet in je hoofd, evenmin als al je gedachten...
Wat gek dat als je er in gaat prutsen dat dan wel invloed heeft op je gedachten, je persoonlijkheid, wie je bent.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:01:40 #66
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31725670
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:44 schreef STORMSEEKER het volgende:
Begin gewoon met het beginnen van geregeld de bijbel te lezen. Daar kun je al veel over hem en zijn eigenschappen leren. Daarnaast kun je bidden tot God.
Als je je al op zoek bent naar een religie, ga dan alsjeblieft niet voor het Christendom, we hebben al genoeg van die nare lui. Als je op zoek bent naar 'verlichting' of hoe je het ook wilt noemen, dan is het Christendom precies de verkeerde kant op.

Zie ook http://www.evilbible.com
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31725696
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:27 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Dat er voor 90% bagger-antwoorden zouden komen, had ik ingecalculeerd. Ik wacht rustig op de posts waar ik wel echt iets mee kan
mja... vind je het gek.. Heeft de EO geen forum .
pi_31725711
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Maar dan heb jij God dus nog niet gevonden!! De God die ik in de bijbel aantref, is geen oude man op een wolk met een meterslange grijze baard, en hij zit al helemaal niet te schaken met de duivel!

Mijn God, de God uit de bijbel, is een liefdevolle en genadige God. Onvoorwaardelijk in Zijn trouw, groot in Zijn liefde!

Jij kan dan wel rust vinden in een 'omhulsel' die jij om jezelf heen hebt gemaakt, en dat als jouw waarheid zien, maar is dat ook DÉ waarheid???
Voor mij wel ja...

De god van de bijbel heb ik gezocht en in mijn zoektocht heb ik de monotheistische geloven terug kunnen leiden tot het geloof van de sumeriers en de babyloniers en van dat geloof wordt je niet echt heel blij.

De moderne monotheistische geloven zijn niets meer dan die oude geloven in een iets ander jasje namelijk, die een god voorstellen die aanbeden moet worden en gehoorzaamt moet worden, blind, doe je dat niet dan ben je de lul, zwaar de lul.

Welke genadevolle en liefdevolle god heb je het over, diegene die 1000-den en 1000-den om zeep helpt, of degene die mensen die hem niet aanbidden en blind gehoorzamen tot de brandende diepte van de hel verdoemt, ook al leven ze goed?

Nope, geef mij het geloof van de indianen bv maar, veel beter in mijn ogen en heerlijk oorspronkelijk.
pi_31725762
Je zou kunnen beginnen te bepalen wat God is, of wat je van God verwacht. Dan weet je ook iets beter wat je zoekt.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:05:38 #70
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31725785
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Waarom doet ie dan zoveel nare dingen ?

God heeft geen problemen met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit.
pi_31725876
Zijn er ook dieren die in God geloven? Of is dat voorbehouden aan mensen?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:10:15 #72
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31725909
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:03 schreef erodome het volgende:
Welke genadevolle en liefdevolle god heb je het over, diegene die 1000-den en 1000-den om zeep helpt
Om precies te zijn: In de bijbel worden door god persoonlijk 371,186 mensen om zeep geholpen en in opdracht van god worden er 1,862,265 omgelegd.
pi_31725938
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:09 schreef thabit het volgende:
Zijn er ook dieren die in God geloven? Of is dat voorbehouden aan mensen?
Misschien wel. Een van mijn katten heeft laatst nog met de duivel gevochten.
pi_31725948
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 23:39 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Goed melkboer .............. maar je hoort van mensen die hem gevonden dat er plots (of minder plots) iets heel moois met je gebeurt. Geeft een bepaalde rust misschien, ik weet het niet, maar wil het te weten komen.
Als ik dit zo lees, snap ik niet echt waar je nou precies naar op zoek bent. Ben je op zoek naar een uiting van god? Diegene die alle religies naast elkaar zette, chapeau!

Diegenen die over de bijbel begonnen, waarom? Waarom zou alleen de bijbel goed voor deze jongeman/dame zijn? Ik vind dit toch enigzins getuigen van arrogantie en superieuriteitswaan... Maar goed, ieder zijn eigen mening Ik vind ook dat jullie arrogant zijn, dus dan ben ik in weze ook weer arrogant bezig en zo komen we niet verder!

In tegenstelling tot wat hier is gezegd, zou ik zeggen: begin eerst eens bij jezelf ipv bij een religie. Misschien zit er in jou wel een persoonlijk verhaal/idee, wat jou verder kan helpen in je zoektocht. Denk eens na over het ontstaan van het leven, zonder enige voorkennis. Stel jezelf prikkelende vragen en kijk dan wat voor antwoorden je krijgt van jezelf. Aan de hand daarvan zou ik "mijn zoektocht" vervolgen!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_31726000
Ik vind god zo'n hufter dat ik niet eens naar hem op zoek wil.
Welke god schept nou mensen die een verleiding niet kan weerstaan en zorgt ervoor dat er een verleiding is die ze niet kunnen weerstaan om ze te testen. Dat is sadisme ten top.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31726324
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef longinus het volgende:
Ik vind god zo'n hufter dat ik niet eens naar hem op zoek wil.
Welke god schept nou mensen die een verleiding niet kan weerstaan en zorgt ervoor dat er een verleiding is die ze niet kunnen weerstaan om ze te testen. Dat is sadisme ten top.
Of een kerel/dame/entiteit/energie/enz met humor
pi_31726357
Nou, zeg, wat een toeval... ik zag net een jongen lopen met 'God klopt' op zijn t-shirt. Maar misschien is dat periodiek, en staat er begin december wat anders op hoor...
pi_31726379
God is gewoon de duivel, aangezien "slechte" mensen naar de hel gaan en het lot van mensen bepaald is door God...
pi_31726431
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Jammer inderdad van de vele niet serieuze reacties inderdaad.... TS is gelukkig wel serieus, loop dat dan niet te verzieken!
Dus je mag God wel aanbidden maar als je niet gelooft in Het en je dat laat merken ben je niet serieus?
pi_31726441
Super dat er zoveel reacties komen.......er zitten echt een paar hele goede tussen ........de bagger-posts zijn eigenlijk best een leuke afwisseling in dit serieuze topic...niks mis mee

Uiteraard had ik zelf de Bijbel kunnen pakken en gaan beginnen, maar wil niet gelijk in het diepe springen (dat gevoel heb ik bij de Bijbel (zelfs al heb ik er amper een regel uit gelezen)) Ik wil beginnen wat meer duidleijkheid/inzicht te krijgen in wat basis"dingen". Ik heb me daarom aangemeld voor een 4 weekse cursus "Waarom Jezus? via de site van de EO. In gangbare taal wordt ingegaan op devolgende vragen (gratis via Internet te volgen)

- Waar gaat het eigenlijk om in het leven?
- Wat is er misgegaan?
- Waarom is Jezus gekomen?
- Wat betekent het voor mij?
- Wat moet je eigenlijk doen om gelovig te worden?

Wanneer bovenstaande helder(der) voor me is, ben ik al erg tevreden. Een goed begin is het halve werk.

Groet Strix Nebulosa

Ps. Iemand die weet of dat boek waar gna het over heeft "Een ongewoon gesprek met God" goed aansluit bij wat er in de Bijbel verteld wordt. Of worden er juist dingen uit de Bijbel "onderuit gehaald". Verwarring kan ik in vroeg stadium namelijk niet gebruiken.......................maar dat boek klint wel als interessant leesvoer.
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_31726450
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:28 schreef cockhuyt het volgende:
God is gewoon de duivel, aangezien "slechte" mensen naar de hel gaan en het lot van mensen bepaald is door God...
Tja, de hemelpoort is als een brugklas: wordt het mavo of havo/vwo?

Ow, wacht, vmbo-L/T/P/Q/R/S of havo/vwo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:33:46 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_31726524
Waarom is in de bijbel lezen 'in het diepe springen'? Het is gewoon een boek, hoor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31726566
Het boek "Een ongewoon gesprek met God" sluit niet echt aan bij de Bijbel. Alle zwarte bladzijden uit de Bijbel worden min of meer onderuit gehaald. Alle delen uit de bijbel waar gemoord en veroordeeld wordt, ongeveer 80% van de bijbel dus..
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:36:53 #84
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31726612
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:30 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Uiteraard had ik zelf de Bijbel kunnen pakken en gaan beginnen, maar wil niet gelijk in het diepe springen (dat gevoel heb ik bij de Bijbel (zelfs al heb ik er amper een regel uit gelezen))
De bijbel is echt een baggerboek om te lezen, ontzettend slecht geschreven en erg chaotisch. Als je de quotejes die de reli-freaks in dit soort topics dumpen leest dan heb je de goeie stukjes wel gehad.
pi_31726617
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:33 schreef speknek het volgende:
Waarom is in de bijbel lezen 'in het diepe springen'? Het is gewoon een boek, hoor.
Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit. En het is veul te veul om mee te starten Het leest niet echt lekker weg zeg maar.
pi_31726680
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit. En het is veul te veul om mee te starten Het leest niet echt lekker weg zeg maar.
Misschien is er wel niet "de goede" manier, maar kun je eerder zien dat de bijbel jou inspireert om in het licht van je eigen overtuigingen een interpretatie te maken.

Je hoeft verder ook niet de hele bijbel in een keer te lezen. Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen. Wil je de bijbel leren kennen, kun je het beste vooraan beginnen..
pi_31726683
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:35 schreef Alicey het volgende:
Het boek "Een ongewoon gesprek met God" sluit niet echt aan bij de Bijbel. Alle zwarte bladzijden uit de Bijbel worden min of meer onderuit gehaald. Alle delen uit de bijbel waar gemoord en veroordeeld wordt, ongeveer 80% van de bijbel dus..
Al-i-Ceyyyyyyyyyyyy ... bedankt
pi_31726734
Het is maar wat je verwacht van God, ik verwacht niks van hem en moet het allemaal zelf doen. En waarom is er God en de duivel, is dat niet gewoon goed en kwaad. Bij een gelovige collega vroeg ik eens wie er eerder in de hemel kwam, een persoon die liegt en berdiegd (moord) maar berouw heeft en biecht of iemand die niet aan een geloof doet maar wel mensen probeert te helpen.
daar komt nog bij dat een eventuele hemel mij enorm saai lijkt met al die "vrome" mensen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:41:11 #89
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31726768
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:36 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Omdat je alles daarin naar mijn idee op 5 verschillende manieren uit kunt legen. Pik de goede er dan maar uit.
Denk je dat er iemand weet wat 'de goede' is ?
Mensen kiezen gewoon de uitleg die ze zelf bevalt, bovendien staat zo ongeveer alles wat je leest op een andere plek precies omgekeerd dus je kan lekker zelf uitzoeken wat je vind en dan de bijbel gebruiken als verantwoording, zodat je zelf lekker geen verantwoording hoeft af te leggen voor je normen en waarden, dat schuif je lekker op god/de bijbel af.
pi_31726806
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:

Je hoeft verder ook niet de hele bijbel in een keer te lezen. Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen. Wil je de bijbel leren kennen, kun je het beste vooraan beginnen..
Je scoort 2 punten in 3 minuten. ....nog een dankje dan maar
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:43:35 #91
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_31726844
Heej TS,

Op dit moment ben ik de Wa@rom Jezus cursus aan het volgen via internet. Het bevalt me echt goed en er worden genoeg vragen gesteld waar je zelf over na moet denken en je niet zo 1-2-3 een antwoord op hebt. Probeer wel kritsch te kijken naar wat je aangeboden wordt en haal er eigenlijk de dingen uit waar je iets mee kan, je hoeft meteen overal een antwoord op te hebben.
Als je eens wilt snuffelen in het christendom en daarover wilt lezen moet je anders eens kijken op www.credible.nl.

Groet
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:43:50 #92
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31726855
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Mocht je het goede er uit willen pikken en dat gebruiken, kan ik je aanraden om in een van de evangelien of handelingen te beginnen.
Wil je gewoon niet naar de hel en god tevreden houden dan kan je het beste beginnen in Leviticus, daar staan 9 hoofdstukken vol met aanwijzingen over hoe je het beste verschillende dieren kunt offeren aan god.
pi_31726973
Dit: *KLIK* kan ook tof zijn.
pi_31727003
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef MisterTata het volgende:
Heej TS,

Op dit moment ben ik de Wa@rom Jezus cursus aan het volgen via internet. Het bevalt me echt goed en er worden genoeg vragen gesteld waar je zelf over na moet denken en je niet zo 1-2-3 een antwoord op hebt. Probeer wel kritsch te kijken naar wat je aangeboden wordt en haal er eigenlijk de dingen uit waar je iets mee kan, je hoeft meteen overal een antwoord op te hebben.
Als je eens wilt snuffelen in het christendom en daarover wilt lezen moet je anders eens kijken op www.credible.nl.

Groet
en linkje in m'n favorieten geplaatst
pi_31727069
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:05 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Waarom doet ie dan zoveel nare dingen ?

God heeft geen problemen met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit.
Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??
NEE, dat maak JIJ ervan!

Wat had je gewild?? Een God die in zou grijpen op het moment dat iemand iets verkeerds doet?? Een God die bij het minste of geringste vergrijp de teugels van de mens aantrekt om hem tot halt te roepen??
Zou jij dat vrijheid noemen?? Échte vrijheid betekent ook dat de mens de verkeerde kant op kan gaan, anders is het geen vrijheid! Zijn de mensen in een communistisch land vrij? Was Irak vrij toen Saddam nog aan de macht was, en de burgers controleerde op een manier die jij blijkbaar van God verlangt??
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:51:28 #96
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31727114
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

Heeft God dan gezegd dat hij geen problemen heeft met moord, verkrachting, slavernij, plundering, kindermishandeling en meer van dat soort shit??
NEE, dat maak JIJ ervan!
Hij doet dat soort shit en/of geeft er opdracht toe en/of geeft tips hoe je dit het beste kan aanpakken.
pi_31727121
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

NEE, dat maak JIJ ervan!
Dat is toch wel wat je merkt als je de bijbel leest..
quote:
Wat had je gewild?? Een God die in zou grijpen op het moment dat iemand iets verkeerds doet?? Een God die bij het minste of geringste vergrijp de teugels van de mens aantrekt om hem tot halt te roepen??
Zou jij dat vrijheid noemen?? Échte vrijheid betekent ook dat de mens de verkeerde kant op kan gaan, anders is het geen vrijheid! Zijn de mensen in een communistisch land vrij? Was Irak vrij toen Saddam nog aan de macht was, en de burgers controleerde op een manier die jij blijkbaar van God verlangt??
Waarom grijpt God dan uberhaupt in?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:58:00 #98
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_31727324
Verdedig eens het verhaal uit de bijbel dat de farao van Egypte gestraft wordt door van alle gezinnen in Egypte alle eerstgeboren jongens te doden. Hoe kan je hem dan genadig en liefdevol noemen? Ben benieuwd.. Mijns inzien ben je dan net zo gestoord als die moslimleiders die roepen dat de tsunami een straf was van god.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_31727500
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:43 schreef MisterTata het volgende:
Opzich een interessante site, maar de discussie is daar helaas niet altijd even open. Natuurlijk is het als site gebasseerd op het christelijke gedachtengoed terecht te doen, dat er geen beledigingen jegens gelovigen worden gepost, maar aan de andere kant zijn mijn kritische vragen of genegeerd of half beantwoord. Verder is het wel een interessante site, maar ik wil graag de TS uitnodigen eens wat te lezen over bv het boeddhisme, het vedeisme, of een andere oud geloof/levenswijze.. staar je niet blind op alleen het christendom..
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:06:10 #100
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31727550
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:58 schreef roobje het volgende:
Verdedig eens het verhaal uit de bijbel dat de farao van Egypte gestraft wordt door van alle gezinnen in Egypte alle eerstgeboren jongens te doden. Hoe kan je hem dan genadig en liefdevol noemen?
Christenen zijn oostindisch blind voor die delen van de bijbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')