abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31763413
Ga iets doen met je leven.
Voor je het weet ben je dood en heb je een groot deel van je leven verspild aan een zoektocht naar iets wat helemaal niet bestaat.
pi_31763457
Ik heb god gevonden. Zul je altijd zien; de laatste plek waar je zoekt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31763501
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:12 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb god gevonden. Zul je altijd zien; de laatste plek waar je zoekt.
In de koektrommel zeker...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:15:02 #254
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31763536
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:10 schreef Croupouque het volgende:
Voor je het weet ben je dood en heb je een groot deel van je leven verspild aan een zoektocht naar iets wat helemaal niet bestaat.
En wat als hij Hem nu wel vind? Dan staan hem nog leuke tijden te wachten na dit leven

TS. laat je het ons wel even weten
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_31763743
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:13 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

In de koektrommel zeker...
Had ik jou maar eerder om een tip gevraagd. Ik wist wel dat Verkade iets heiligs was...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31764087
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:15 schreef Zombine het volgende:

[..]

En wat als hij Hem nu wel vind? Dan staan hem nog leuke tijden te wachten na dit leven

Stel nou dat er een God is die van iedereen houdt, want zó is God volgens gelovigen, dan hoef je hem ook niet te zoeken. Je gelooft immers al in hem, hij houdt van je, jij houdt van hem, geweldig toch? Wat wil je nog meer? Zijn telefoonnummer? Dat geweldige hostirecept? Een afgedragen leren jas?
Waar slaat de term 'God zoeken' überhaupt op? Als je gelooft dan geloof je, hou het lekker voor jezelf, wees er blij mee en val anderen er vooral niet mee lastig. En dan zul je vast en zeker heel gelukkig zijn.
pi_31764185
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:40 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Stel nou dat er een God is die van iedereen houdt, want zó is God volgens gelovigen, dan hoef je hem ook niet te zoeken. Je gelooft immers al in hem, hij houdt van je, jij houdt van hem, geweldig toch? Wat wil je nog meer? Zijn telefoonnummer? Dat geweldige hostirecept? Een afgedragen leren jas?
Waar slaat de term 'God zoeken' überhaupt op? Als je gelooft dan geloof je, hou het lekker voor jezelf, wees er blij mee en val anderen er vooral niet mee lastig. En dan zul je vast en zeker heel gelukkig zijn.
Als mensen zich dit nou eens zouden beseffen, dan zouden er een stuk minder oorlogen en conflicten zijn.. maar het zit denk ik in de mens om zijn/haar gelijk te moeten bewijzen...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_31764895
quote:

[..]

Zijn telefoon nummer?????

8-7-3-1-2

8=vragen om kracht
7=vragen om wijsheid
3=vragen om kennis/info
1=dat dat via jouw persoonlijkheid
2=mag gebeuren

En dat zeg ik niet eens zonder serieus te zijn
Je moet foon nummer niet te letterlijk nemen en de totale uitleg zal ik jullie besparen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31766604
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:15 schreef Zombine het volgende:

Ja hoor, ik houd je op de hoogte.

Het gaat mij er om meer te weten te komen over God en wat hij voor me kan betekenen. Wellicht wordt mijn leven er beter door en dat van anderen indirekt ook....dan is een serieuze poging toch de moeite waard vind ik. Ik hoor eigenlijk zelden of nooit verhalen van mensen die er serieus naar op zoek zijn gegaan en vfervolgens een teleurstelling te verwerken kregen. Het wordt eigenlijk altijd beloond.

Hobby Aquariaan, petje af dat nagenoeg elke vraag of kritiek vanuit je geloof kunt beantwoorden / weerleggen.

Ik heb trouwens "Een ongewoon gesprek met God" gekocht..........m'n collega vertelde me dat het weliswaar wat stof heeft doen opwaaien bij streng gelovige Christenen, maar dat je op ontelbaar veel wegen tot God kunt komen. Dat hoeft niet perse via de Bijbel te gebeuren , in dat boek van Walsch staan veel mooie dingen en levenslessen die door God aangeboden worden.

Ik heb pas 4 pagina's doorgespit en het pakt me nu al .

Strix Nebulosa
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_31767854
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:10 schreef Croupouque het volgende:
Stel nu dat er inderdaad niets is en je zou inderdaad je leven 'verspild' hebben aan die zoektocht. Wat zou het dan na je dood uitmaken? Je leven is weg, je bent dood... je bent volledig weg. Wat maakt het dan nog uit dat je niets met je leven gedaan hebt? Je leven was in dat geval sowieso al niets waard. Geen enkel leven trouwens.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:08:48 #261
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31768031
quote:

[..]

De TS vraagt er zelf na, dan mag ik hem toch aanraden om wat met het christendom te doen?
En voor mensen die God nog niet kennen zullen hem toch eerst moeten zoeken/zich er in gaan verdiepen. Door dit zoeken kun je gaan inzien dat God werkelijk bestaat.

Ik wil zeker niet opdringerig overkomen. Ik wil de TS alleen maar laten weten dat wat jullie geloven niet persee waar hoeft te zijn.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_31768185
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:08 schreef Zombine het volgende:

[..]

De TS vraagt er zelf na, dan mag ik hem toch aanraden om wat met het christendom te doen?
En voor mensen die God nog niet kennen zullen hem toch eerst moeten zoeken/zich er in gaan verdiepen. Door dit zoeken kun je gaan inzien dat God werkelijk bestaat.

Ik wil zeker niet opdringerig overkomen. Ik wil de TS alleen maar laten weten dat wat jullie geloven niet persee waar hoeft te zijn.
Jullie? Over wie heb je het?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:26:57 #263
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31786354
Zo, heb eindelijk weer toegang tot het interweb, ff op een paar punten reageren (op het meeste zal wel gereageerd zijn dus ik pak alleen ff de interessante dingen)
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:27 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Overigens... Jij gelooft in de Evolutietheorie neem ik aan?? Die heeft voor mij meer gaten dan vulsel dus dat staan we wat dat betreft quite
Evolutie is niet een kwestie van geloven, ik de geloof dus helemaal niet in evolutie. Ik denk wel dat evolutie een vrij aardig model is van hoe het een en ander ontstaan is.

Maar goed, wat zijn die gaten dan en waarom zouden die de evolutie theorie onwaarschijnlijk maken ?
quote:
Althans, jij hebt nog niet eens een poging gedaan om mij te bewijzen dat God niet bestaat
Jij beweert dat ie wel bestaat en dus ligt de bewijslast bij jou.
quote:
of dat de Evolutietheorie alles is....
Heb ik dat ooit beweerd ? Evolutie is een benadering, een beschrijving van hoe het ongeveer lijkt te werken.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31786472
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:20 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

Hobby Aquariaan, petje af dat nagenoeg elke vraag of kritiek vanuit je geloof kunt beantwoorden / weerleggen.
Hij heeft nog steeds niet weerlegt dat zijn God volken collectief straft, en daarbij zuigelingen laat uitmoorden.
En dan kan ie dat wel 'een stokpaardje' van me noemen, maar da's geen weerleggen.

Verder zijn er nog tal van argumenten/kritiek waarop niets anders dan een cliché christelijk dogma-riedeltje wordt geantwoord.

M'goed, als jij zo eenvoudig tevreden bent te stellen qua argumentatie, dan is het Christendom wellicht wel iets voor je. .
pi_31786586
Broeder Aaargh ...... ik denk dat niemand kan bewijzen dat God bestaat. Het is niet iets tastbaars of iets concreets en dus onmogelijk te bewijzen. De enige die dat weg kan (denk ik)..................... is God zelf . Maar die zal zich niet via iemand anders aan jou kenbaar maken, je zal net als ik een zoektochtje moeten starten. Ik denk wel dat het mij gaat lukken. Het is best een mooie opvulling een stuk vrije tijd.

Ik zou zeggen, give it a try

Strix Nebulosa
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:39:31 #266
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31786655
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:30 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

Mijn excuses... ik had moeten zeggen: zijn uitgekomen of nog moeten uitkomen....
Nee hoor, er staan ook een heleboel dingen in die al uitgekomen hadden moeten zijn of voorspellingen die er gewoon compleet naast zaten, voorbeeldje:

Jeremiah 34, god voorspeld dat Zedekiah een vreedzame dood zal sterven en met zijn voorvaderen begraven wordt:
quote:
34:4 Yet hear the word of the LORD, O Zedekiah king of Judah; Thus saith the LORD of thee, Thou shalt not die by the sword:
34:5 But thou shalt die in peace: and with the burnings of thy fathers, the former kings which were before thee, so shall they burn odours for thee; and they will lament thee, saying, Ah lord! for I have pronounced the word, saith the LORD.
Maar wat lezen we in Jermiah 52:
quote:
52:10 And the king of Babylon slew the sons of Zedekiah before his eyes: he slew also all the princes of Judah in Riblah.
52:11 Then he put out the eyes of Zedekiah; and the king of Babylon bound him in chains, and carried him to Babylon, and put him in prison till the day of his death.
Oeps, hij rot weg in een cel ergens in een vreemd land.
quote:
Maare... je bent goed op de hoogte van de bijbel in elk geval!
Uiteraard, ik informeer goed over iets voordat ik besluit of het wel of niet onzin is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:46:30 #267
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31786833
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:37 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Broeder Aaargh ...... ik denk dat niemand kan bewijzen dat God bestaat. Het is niet iets tastbaars of iets concreets en dus onmogelijk te bewijzen.
Het lijkt wat dat betreft wel erg op iets wat niet bestaat he.
quote:
(...)
Ik zou zeggen, give it a try
Been there, done that. Ze hebben geprobeert mij katholiek op te voeden. Maar ja, op een gegeven moment wordt je volwassen en dan stop je met geloven in dingen als Sinterklaas, sprookjes, god en de kerstman.
pi_31789671
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:46 schreef Aaargh! het volgende:

Het lijkt wat dat betreft wel erg op iets wat niet bestaat he.

Been there, done that. Ze hebben geprobeert mij katholiek op te voeden. Maar ja, op een gegeven moment wordt je volwassen en dan stop je met geloven in dingen als Sinterklaas, sprookjes, god en de kerstman.
Verplicht mee naar de kerk gaan als klein ventje noem jij een poging ...
pi_31791016
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:13 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

Verplicht mee naar de kerk gaan als klein ventje noem jij een poging ...
Misschien ging ie wel tot z'n 20ste mee?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:06:37 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_31791524
Sowieso zie ik het wel als een poging. Als ie het niet oppikt, dan niet. Verplicht mee laten gaan in de hoop dat hij erin geconditioneerd wordt, da's geen poging om hem oprecht gelovig te maken, maar indoctrinatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31792601
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:06 schreef speknek het volgende:

Sowieso zie ik het wel als een poging. Als ie het niet oppikt, dan niet. Verplicht mee laten gaan in de hoop dat hij erin geconditioneerd wordt, da's geen poging om hem oprecht gelovig te maken, maar indoctrinatie.
Welke ouder hoopt nu dat een kind 'geconditioneerd' wordt? Nee, men gaat ervan uit dat op gegeven moment een kind de leeftijd bereikt waarop het een Keuze maakt. En dat gebeurt meestal ook wel.
pi_31792721
Of er een schepping is geweest of een evolutie?
Die vraag.... daar ben ik allang uit:
GOD HEEFT DE EVOLUTIE GESCHAPEN !!
pi_31792922
Naar mijn idee kun je dus beter al die strijdvragen vermijden.
Ik geloof wat de wetenschap naar voren brengt, anders zitten we nog in de jaren 1600-1800.
Toen hield men zich bezig met het verklaren van Genesis, wat verhitte discussies opleverde.
Ussher berekende dat de schepping in 4004 voor Christus had plaatsgevonden op 28 october om 18.00h (wintertijd)
Tegenwoordig weten we meer.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:45:58 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_31794482
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:45 schreef Schonedal het volgende:
Of er een schepping is geweest of een evolutie?
Die vraag.... daar ben ik allang uit:
GOD HEEFT DE EVOLUTIE GESCHAPEN !!
Lekker makkelijk; de middenweg kiezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 30 oktober 2005 @ 01:09:46 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_31798449
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:41 schreef DennisMoore het volgende:
Welke ouder hoopt nu dat een kind 'geconditioneerd' wordt?
Alleen degenen die rationeel over hun gevoelens nadenken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')