abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:44:43 #1
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31385937

!!WHOLE IN ONE!!

We worden Wereldkampioen....
Maar nu eerst Macedonië...
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31386039
pro Van Basten:

- De resultaten zijn goed
- Hij laat talenten debuteren
- Hij gaat relaxt met de pers om
- Het is gewoon een goede coach

Tegen Van Basten

- Hij heeft mazzel
- Hij roept gekke spelers als Denneboom en Van den Bergh op
- Hij beschadigt daardoor spelers
- Hij heeft nog niks bewezen als coach

Slotje.

pi_31386040
Whole
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:51:14 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31386072
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, weer een topic vol herhaling van zetten.
Inderdaad en nog geen enkele partij heeft ook maar een stap dichterbij de ander gezet.
Voorspelling volgende deel:

Iedereen vindt:
  • v Basten boekt geweldige resultaten
  • Een apart selectiebeleid, maar eigenlijk roepen we daar al jaren ( sinds de kabel? ) om en Marco heeft de guts getoond om het ook echt te doen, dat daarbij één van de beste middenvelders van Nederland buiten de boot valt is jammer voor hem.
  • Het spel belabberd is, maar dat we als klein Nederland realistisch moeten zijn en we nog nooit 2 goede wedstrijden achter elkaar hebben gespeeld. Misschien dat alleen Golfer of Tong er 2 weten in de tijd dat we nog met varkensblazen en laarzen speelden.
  • Goede sfeer rondom NL 11-tal als gevolg van Marco's relaxte houding.

SCH vindt:
  • Goed spel belangrijk, behalve als het op een eindronde is, dan telt het resultaat.
  • Goed spel belangrijk, behalve als je Advocaat, van Gaal, Rijkaard, Michels, Beenhakker of Hiddink heet.
  • Het resultaat van ondergeschikt belang, kwalificeren in de makkelijkste poule van Europa met dwergjes als Tsjechie, Roemenie en Finland moet met 3 vingers in de neus nog lukken.
  • Al het andere wat iedereen niet vind, maar waar hij gewoon graag tegen is.
  • pi_31386132
    quote:
    Het spel belabberd is, maar dat we als klein Nederland realistisch moeten zijn en we nog nooit 2 goede wedstrijden achter elkaar hebben gespeeld.
    Niet geheel waar. EK '88 (istie weer!) Duitsland en vervolgens Rusland. Twee geweldige wedstrijden.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_31386133
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 15:51 schreef pfaf het volgende:

Iedereen vindt:
  • klopt
    quote:
  • Een apart selectiebeleid, maar eigenlijk roepen we daar al jaren ( sinds de kabel? ) om en Marco heeft de guts getoond om het ook echt te doen, dat daarbij één van de beste middenvelders van Nederland buiten de boot valt is jammer voor hem.
  • Ja, jammer voor Seedorf.
    quote:
  • Het spel belabberd is, maar dat we als klein Nederland realistisch moeten zijn en we nog nooit 2 goede wedstrijden achter elkaar hebben gespeeld. Misschien dat alleen Golfer of Tong er 2 weten in de tijd dat we nog met varkensblazen en laarzen speelden.
  • In 1974 speelden we ook al met een synthetische bal en op kicks.
    quote:
    SCH vindt:
  • Goed spel belangrijk, behalve als het op een eindronde is, dan telt het resultaat.
  • Goed spel belangrijk, behalve als je Advocaat, van Gaal, Rijkaard, Michels, Beenhakker of Hiddink heet.
  • Het resultaat van ondergeschikt belang, kwalificeren in de makkelijkste poule van Europa met dwergjes als Tsjechie, Roemenie en Finland moet met 3 vingers in de neus nog lukken.
  • Al het andere wat iedereen vind, maar waar hij gewoon graag tegen is.
  • There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_31386151
    Goede samenvattingen.
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
      woensdag 12 oktober 2005 @ 15:57:35 #8
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31386207
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 15:54 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Niet geheel waar. EK '88 (istie weer!) Duitsland en vervolgens Rusland. Twee geweldige wedstrijden.
    Misschien moet ik er 3 van maken. De strekking is in ieder geval duidelijk.
    pi_31386239
    quote:

[..]

Inderdaad en nog geen enkele partij heeft ook maar een stap dichterbij de ander gezet.

SCH vindt:
  •   Trouwste user 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 16:26:12 #10
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31386341
    Whole in one

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_31386486
    TT

Laat die man lekker gaan golfen
      woensdag 12 oktober 2005 @ 16:34:41 #12
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_31386495
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:26 schreef tong80 het volgende:
    Whole in one
    dat is de slogan van een bedrijf
    pi_31386624
    quote:

[..]

Iedereen vindt:
  • Goede sfeer rondom NL 11-tal als gevolg van Marco's relaxte houding.

SCH vindt:

• Er zijn wel meer SCH-tjes hoor, maar die zijn niet zo vasthoudend en zijn sneller moe van al die blije kritiekloze Marco-adepten
      woensdag 12 oktober 2005 @ 16:42:17 #14
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31386627
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:34 schreef SCH het volgende:

Laat die man lekker gaan golfen
    En ook daar heeft die man meer verstand van dan jij.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_31386691
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:42 schreef golfer het volgende:
    En ook daar heeft die man meer verstand van dan jij.
    Ja daarvan wel ja - had ie maar prof moeten worden in plaats van onze kansen op het wk te verprutsen.

Maar goed, als jullie weer verder willen Hallelujahen onder jouw blijmoedige leiding, ga je gang.
      Trouwste user 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 16:53:20 #16
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31386802
    Hallelujaaaaaaah ! Net een mooie reportage over Oranje en van Basten bij CNN. Ze waren lyrisch over wat van Basten in korte tijd heeft gepresteerd en spraken over een nieuwe golf aan aanstormende talenten die door van Basten zijn gebracht. En tussendoor zeiden ze dat de nummer 2 van de wereldranglijst en land met het beste resultaat in de europese-kwalificatie-tondes nu al als één van de favorieten op de wereldtitel geldt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 16:59:47 #17
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31386904
    Kan SCH z'n mening onderbouwen op de volgende punten?

Wat we nu weten sinds vorig topic is dat volgens SCH speltechnisch Advocaat gelijk is aan Van Basten. Aangezien ik van mening ben dat de er tussen de verschillende coaches in het NLs elftal speltechnisch niet gi-gan-tische verschillen zijn vind ik het geen probleem om die mening te accepteren.

SCH's mening dat speltechnisch Van Gaal Oranje beter liet voetballen dan Van Basten liet voetballen verbaasde echter wel. Het leuke in de vergelijking tussen het Oranje van Van Gaal en dat van Van Basten is dat ze beiden alleen (nog) voorronde wedstrijden en vriendschappelijke potjes gedaan hebben. Ik zou graag willen weten welke partijtjes zo verschrikkelijk veel beter waren onder Van Gaal dan onder Van Basten om die wedstrijden die onder Van Gaal zo verschrikkelijk veel slechter waren dan wat we tot dusver onder Van Basten gezien hebben goed te maken.

Ander punt waar ik van SCH nog een onderbouwing van zou willen zien is dat hij niet ziet op het veld dat de spelers voor elkaar door het vuur gaan. Ik vroeg om de dis discussie wat meer te objectiveren: bij wat voor acties op het veld heeft SCH het gevoel dat spelers voor elkaar door het vuur gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Doc op 12-10-2005 19:46:56 ]
    OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
    Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 17:01:58 #18
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31386944
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja daarvan wel ja - had ie maar prof moeten worden in plaats van onze kansen op het wk te verprutsen.
    De kansen op het halen van het WK heeft-ie juist niet verprutst (itt Van Gaal die jij blijkbaar speltechnisch een beter Oranje vond coachen)
    pi_31387023
    Ach Doc, ik kan me nog zeer goed herinneren dat SCH vorig jaar, nog vóór Van Basten één wedstrijd van Oranje had gecoached, al "wist" dat Van Basten er niets van kon.

Nuff said.
    Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
      woensdag 12 oktober 2005 @ 17:13:56 #20
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_31387208
    Deel 17 alweer .
      woensdag 12 oktober 2005 @ 17:25:41 #21
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31387498
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:06 schreef pyl het volgende:
    Ach Doc, ik kan me nog zeer goed herinneren dat SCH vorig jaar, nog vóór Van Basten één wedstrijd van Oranje had gecoached, al "wist" dat Van Basten er niets van kon.

Nuff said.
    Nee hoor, juist niet.
    Leuk om terug te lezen:
    Het grote Marco van Basten Bondscoach Topic en
    Het grote Marco van Basten Bondscoach Topic

Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 12 oktober 2005 @ 17:27:12 #22
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31387543
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn wel meer SCH-tjes hoor, maar die zijn niet zo vasthoudend en zijn sneller moe van al die blije kritiekloze Marco-adepten
    Was ook een stukje met knipoogje.

Leuk uit de VI van vandaag, vd Vaart letterlijk:
    quote:
    Je ziet dat iedereen voor elkaar door het vuur gaat, het plezier en de teamspirit druipen eraf.
    Nu kun je het tcoh niet meer ontkennen?
    pi_31387806
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:25 schreef golfer het volgende:
    Nee hoor, juist niet.
    Leuk om terug te lezen:
    Het grote Marco van Basten Bondscoach Topic en
    Het grote Marco van Basten Bondscoach Topic

Ahum......daar sta ik van te kijken. Excusez!

Maar heb je ook nog zoiets uit de tijd van Van Bastens aanstelling, Golfer? Dus nóg eerder? Want daarop doelde ik.
    pi_31387847
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:27 schreef pfaf het volgende:

[..]

Was ook een stukje met knipoogje.

[..]

Als v/d vaart het zegt..??

Als het nu baukje harkema was van fc appelscha
    Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
      woensdag 12 oktober 2005 @ 17:39:24 #25
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31387915
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:35 schreef pyl het volgende:

[..]

Ahum......daar sta ik van te kijken. Excusez!

Maar heb je ook nog zoiets uit de tijd van Van Bastens aanstelling, Golfer? Dus nóg eerder? Want daarop doelde ik.
    Dat topic is geopend door SCH op de dag van de aanstelling van Marco. Lees de openingspost maar eens daarvan.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_31388031
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:39 schreef golfer het volgende:
    Dat topic is geopend door SCH op de dag van de aanstelling van Marco. Lees de openingspost maar eens daarvan.
    Hmmmmm.......grappig.

Ik kan me echter nog zó goed herinneren dat ik met SCH heb zitten jijbakken omdat hij van mening was dat Jack van Gelder een aandeel in Van Bastens benoeming tot bondscoach had gehad. Dat zal dus waarschijnlijk in de periode vóór deze topics zijn geweest.

Of laat mijn geheugen mij nu geheel en al................
      woensdag 12 oktober 2005 @ 17:50:15 #27
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31388171
    Nog zo'n briljantje van SCH en de voorspellende gave van Popo:

Van Basten moet opstappen!
    Poef.....gone! ©golfer
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 19:50:39 #28
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31390989
    quote:
    Toen had Tong80 SCH's account gekaapt had; dat zie je ook aan het de afsluitende
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2004 11:01 schreef SCH het volgende:

Onze Marco, onze redder. Ik zweer nu al bij zijn keuzes

[ Bericht 9% gewijzigd door Doc op 12-10-2005 19:59:38 ]
    pi_31391054
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 17:27 schreef pfaf het volgende:
    [..]

Pardon? Omdat Van der Vaart het zegt, kan ik het niet meer ontkennen? VdV zegt: "je ziet....", punt dat ik steeds maak is dat ik dat helemaal niet zie. Ik zie de passie er niet vanaf spetteren meestal.
    pi_31391098
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:53 schreef tong80 het volgende:
    Hallelujaaaaaaah ! Net een mooie reportage over Oranje en van Basten bij CNN. Ze waren lyrisch over wat van Basten in korte tijd heeft gepresteerd en spraken over een nieuwe golf aan aanstormende talenten die door van Basten zijn gebracht. En tussendoor zeiden ze dat de nummer 2 van de wereldranglijst en land met het beste resultaat in de europese-kwalificatie-tondes nu al als één van de favorieten op de wereldtitel geldt.

Linkse propaganda

in amerika hoeven ze al die saaie wedstrijden niet live te zien
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 19:56:51 #31
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31391120
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 19:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Pardon? Omdat Van der Vaart het zegt, kan ik het niet meer ontkennen? VdV zegt: "je ziet....", punt dat ik steeds maak is dat ik dat helemaal niet zie. Ik zie de passie er niet vanaf spetteren meestal.
    Wat of welke actie moet je zien om wel overtuigd te zijn?
    pi_31391238
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 19:56 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat of welke actie moet je zien om wel overtuigd te zijn?
    Kom op zeg, als je voor elkaar door het vuur gaat, dan moet toch terug te zien zijn op het veld? Wat is er dan volgens jou van te merken van dat zogenaamde "voor elkaar door het vuur gaan". Eerlijk gezegd lijkt me dat ook niet meer dan logisch, dat je met elkaar een team vormt en elkaar steunt. Dat ze elkaars tassen dragen is fijn maar ik wil passie en overtuiging zien en ik zit nu dit stukje te typen omdat de jongens op het veld elkaar weer braaf achter na lopen, de bal achter de man spelen en gewoon zonder vuur spelen.

Kijk Doc, wat ik niet begrijp van jou is dat je maar blijft ontkennen dat Van Basten zich zeer kinderachtig en onprofessioneel heeft misdragen richting Van Bommel. Voor mij is die opstelling een belangrijk teken, niet zozeer van wege Van Bommel zelf maar wel de manier waarop iemand de boel orkestreert en bang is voor anderen die aan zijn macht zouden kunnen tornen. Het is gezellig hoor dat de jongens het nu zo fijn hebben maar zolang de wedstrijden nogal gezapig en voorspelbaar en gewoon zeer matig verlopen dan koop ik daar geen fluit voor.
    pi_31391774
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 16:59 schreef Doc het volgende:
    SCH's mening dat speltechnisch Van Gaal Oranje beter liet voetballen dan Van Basten liet voetballen verbaasde echter wel. Het leuke in de vergelijking tussen het Oranje van Van Gaal en dat van Van Basten is dat ze beiden alleen (nog) voorronde wedstrijden en vriendschappelijke potjes gedaan hebben. Ik zou graag willen weten welke partijtjes zo verschrikkelijk veel beter waren onder Van Gaal dan onder Van Basten om die wedstrijden die onder Van Gaal zo verschrikkelijk veel slechter waren dan wat we tot dusver onder Van Basten gezien hebben goed te maken.
    Ik heb eerder gezegd dat ik de wedstrijden onder Van Gaal beter vond omdat ik vond dat er toen een Oranje stond met meer evenwicht, een uitgebalanceerder en logischer elftal met de voetballers die in een nationaal elftal thuishoren. Dat is nu niet zo. Qua vertoond spel doen de wedstrijden niet zoveel voor elkaar onder in futloosheid, slapte en traagheid. Verschil was dat er toen werd verloren en nu werd gewonnen, dat klopt.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 20:43:39 #34
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31391962
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg, als je voor elkaar door het vuur gaat, dan moet toch terug te zien zijn op het veld? Wat is er dan volgens jou van te merken van dat zogenaamde "voor elkaar door het vuur gaan". Eerlijk gezegd lijkt me dat ook niet meer dan logisch, dat je met elkaar een team vormt en elkaar steunt. Dat ze elkaars tassen dragen is fijn maar ik wil passie en overtuiging zien en ik zit nu dit stukje te typen omdat de jongens op het veld elkaar weer braaf achter na lopen, de bal achter de man spelen en gewoon zonder vuur spelen.
    Ik zie het dan ook terug zoals bijvoorbeeld hoe Kromkamp die gele kaart pakte tegen Tsjechie of hoe het team getergd was in de wedstrijd tegen Andorra. Dat het ook leeft onder de spelers bevestigd VdV. Jij bent een van de weinige die het niet ziet lijkt. Daarom vraag ik: wanneer vind je dat ze voor elkaar door het vuur gaan.

Dat ik het overigens nu niet zie verbaasd me ook helemaal niet en dat hoeft van mij ook helemaal niet. Maar let wel: ik vraag niet wanneer je het niet ziet - maar in welke situatie je wel vind dat je het zou zien.
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 20:03 schreef SCH het volgende:

Kijk Doc, wat ik niet begrijp van jou is dat je maar blijft ontkennen dat Van Basten zich zeer kinderachtig en onprofessioneel heeft misdragen richting Van Bommel.
    Omdat ik dat simpelweg niet vind.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 20:51:49 #35
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31392137
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 20:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb eerder gezegd dat ik de wedstrijden onder Van Gaal beter vond omdat ik vond dat er toen een Oranje stond met meer evenwicht, een uitgebalanceerder en logischer elftal met de voetballers die in een nationaal elftal thuishoren. Dat is nu niet zo. Qua vertoond spel doen de wedstrijden niet zoveel voor elkaar onder in futloosheid, slapte en traagheid. Verschil was dat er toen werd verloren en nu werd gewonnen, dat klopt.
    Er stond dus een Oranje met meer evenwicht maar het vertoonde spel was even futloos en de resultaten waren slechter. Dus dat " meer evenwicht", "logischer" en " thuishoren" is meer retoriek dan dat het werkelijk iets betekent. Kan je dat onderbouwen wat je evenwichtiger en logischer vond? En bij welke wedstrijden vond je onder Van Gaal nou naar voren komen dat "meer evenwicht" daadwerkelijk iets betekent?

De 5 behoorlijk beroerde wedstrijden (beroerder dan er onder Van Basten gepresteerd is) staan me nog goed voor de geest: wat vond je goede wedstrijden onder Van Gaal?
    pi_31393363
    Nou ja, moet ik nog iets zeggen na vanavond?
      woensdag 12 oktober 2005 @ 21:36:21 #37
    35903 Garlic_Sauce
    Hell, it's about time...
    pi_31393381
    We missen duidelijk Cocu, Bommel en Ooijer ^_^

jammergenoeg schiet die Macedonier em in de blessuretijd er niet in... Het had er niet meer toe gedaan en de wedstrijd was toch al verpest, dus dat was misschien juist wat ze nodig hadden om weer met beide benen op de grond te komen.
    -=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 21:40:09 #38
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31393473
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:35 schreef SCH het volgende:
    Nou ja, moet ik nog iets zeggen na vanavond?
    Als jij denkt dat deze wedstrijd iets bewijst dan heb je weinig van voetbal begrepen. Hier staat een ploeg die geen tegendoelpunten wil krijgen en een ploeg die niets hoeft te winnen en geen gele kaarten wil krijgen. Die wedstrijden heeft Van Gaal en welke NLse coach dan ook ook onder z'n hoede gehad. Dat zegt dus geen moer.

Vooralsnog is je discussie met name rethoriek, maar weinig gefundeerd, Kan je ook nog antwoord geven op de vragen die ik hiervoor gesteld heb?
    pi_31393503
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 20:43 schreef Doc het volgende:
    Omdat ik dat simpelweg niet vind.
    Dat verbaast me echt. Vind je echt dat een bondscoach zoveel rancune mag uitstralen en zijn persoonlijke boosheid en afkeer mee moet laten tellen en iemand zo vilein in het openbaar mag neerzetten. Iemand die hem geen kwaad heeft gedaan, slechts "zijn opdrachten niet uitvoert".

Ik kan het me niet voorstellen dat je dat volwassen en professioneel vindt. Je bent ook een van de weinigen, de meesten die verder Van Basten-fan zijn, geven toch wel toe dat die persconferentie een brug te ver was. Als Van Bommel hem nu openlijk had aangevallen, maar die kerel presteert het ook nog om terughoudend en beleefd te zijn, wat hem tekent. Dan pas ben je een grote.

Van Basten niet: die kan blijkbaar niet tegen mensen met een sterk karakter die hem wel eens tegenspreken. Dat tekent hem, vind ik.
    pi_31393628
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:40 schreef Doc het volgende:

[..]

Als jij denkt dat deze wedstrijd iets bewijst dan heb je weinig van voetbal begrepen. Hier staat een ploeg die geen tegendoelpunten wil krijgen en een ploeg die niets hoeft te winnen en geen gele kaarten wil krijgen. Die wedstrijden heeft Van Gaal en welke NLse coach dan ook ook onder z'n hoede gehad. Dat zegt dus geen moer.

Vooralsnog is je discussie met name rethoriek, maar weinig gefundeerd, Kan je ook nog antwoord geven op de vragen die ik hiervoor gesteld heb?
    Ik dacht wel dat je zo op deze wedstrijd zou regaren. De wedstrijd waarin Oranje nog even zou laten zien wat het waard was maar net zo slap speelt als in veel voorgaande wedstrijden.

Ga mij nou even verwijten dat ik er niks van begrijp
    Ik vind jouw argumenten erg slap en nogal krampachtig, vanuit een gevoel dat het moet deugen terwijl alle analyses duiden op het tegendeel. Je doet steeds net alsof ik alleen sta in mijn kritiek terwijl veel mensen die veotbal serieus volgen en niet in een oranje clownspak

Je hoort diepbedroefd te zijn over dit niveau Doc. Kom op. Maak je zelf niet langer belachelijk met je retoriek, wees realistisch en zeg dat het weer een baggerwedstrijd was die net zo bagger was als de meeste vorige. 0-0 tegen Macedonie. Twee punten uit twee wedstrijden tegen Macedonie. En maar volhouden dat het zo vreselijk geweldig gaat
      woensdag 12 oktober 2005 @ 21:47:48 #41
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31393693
    Er staan nog steeds een paar hele concrete vragen van Doc aan jou open, SCH, die je nog steeds niet beantwoord hebt.
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 12 oktober 2005 @ 21:49:23 #42
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31393749
    Gelukkig speelde Khalid wel, ik was al bang dat Marco gek was geworden toen ik hier las dat hij niet mee zou doen.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 21:49:26 #43
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31393750
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:45 schreef SCH het volgende:

[bla bla bla maar geen antwoord]
    ...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 21:52:18 #44
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31393829
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:41 schreef SCH het volgende:

Van Basten niet: die kan blijkbaar niet tegen mensen met een sterk karakter die hem wel eens tegenspreken. Dat tekent hem, vind ik.
    Als jij denkt dat Van Bommel de enige NLse speler is in de gehele selectie met een sterk karakter onderschat je denk ik een aantal spelers ...

Ik zou het denk ik anders gedaan heb maar begreep Van Basten wel - jij niet. Kan gebeuren.
    pi_31393895
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:49 schreef Doc het volgende:

[..]

...
    Zwaktebod. Jammer.
    Geniet jij nou maar lekker na van deze briljante wedstrijd net als Van Breukelen
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 21:54:55 #46
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31393920
    Dat geen enkel NLs elftal, dus ook niet onder Van Basten, SBS-belspelletjes-feestwedstrijden goed kan spelen tegen tegenstanders die niet willen voetballen baart mij inderdaad geen enkele zorg.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 21:56:01 #47
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31393960
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Zwaktebod. Jammer.
    Geniet jij nou maar lekker na van deze briljante wedstrijd net als Van Breukelen
    Het enige zwaktebod is van jouw kant namelijk dat je nog steeds geen antwoord geeft.

Ik heb al uitgelegd waarom ik deze wedstrijd volledig begrijpelijk en niet zorgwekkend vind. Nee het was niet goed - maar wel volledig begrijpelijk gezien de omstandigheden. Geen enkel NLs elftal kan dergelijk wedstrijden spelen.
      woensdag 12 oktober 2005 @ 21:57:07 #48
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_31393993
    Sja saaie wedstrijd, maar echt verbaasd over het niveau ben ik niet. Niet vanwege de tegenstander of omdat we al geplaatst zijn, maar omdat we weinig wedstrijden beter gevoetbald hebben dan deze. Toen schoten we de ballen erin en nu niet. Robben is duidelijk erg belangrijk in dit elftal, dat is in meerdere wedstrijden gebleken.

Het resultaat telt in de kwalificatie en dat resultaat is goed. Op naar het WK dus met hopelijk ook goed resultaat en goed voetbal.
    pi_31394002
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:47 schreef golfer het volgende:
    Er staan nog steeds een paar hele concrete vragen van Doc aan jou open, SCH, die je nog steeds niet beantwoord hebt.
    Ach, jij denkt je er ook mee te moeten bemoeien.

Er staan nog wel 60 vragen uit vorige topics aan Doc open uit vorige topics maar daar hoor ik je dan weer niet over.

Doc kan wel vragen blijven stellen, moet hij weten. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen en het is denk ik weer goed bevestigd vanavond maar daar loopt Doc dan weer overheen want hij heeft zogenaamd wel verstand van voetbal. Grappig.

Als het even tegenzit, gaan jullie op die manier ouwehoeren - prima hoor. Het is ook wel jammer dat Oranje weer eens bevestigt wat ik constant beweer.
    pi_31394077
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:56 schreef Doc het volgende:

[..]

Het enige zwaktebod is van jouw kant namelijk dat je nog steeds geen antwoord geeft.

Ik heb al uitgelegd waarom ik deze wedstrijd volledig begrijpelijk en niet zorgwekkend vind. Nee het was niet goed - maar wel volledig begrijpelijk gezien de omstandigheden. Geen enkel NLs elftal kan dergelijk wedstrijden spelen.
    Je uitleg is erg dom Doc. En krampachtig. Je probeert je zelf er uit te lullen en je faalt daarin hopeloos. Wees nou eens sterk en geef gewoon toe dat het vreselijk is en dat dat een schande is.
    Ik hou godverdomme al die wedstrijden van Oranje niet open in mijn agenda om keer op keer dat zielloze en inspiratie loze gepruts voorgeschoteld te krijgen. Al die spelers voeren braaf hun opdrachtjes uit en het resultaat is: de toeschouwer is de grote verliezer. Dat jij dat best vind, moet jij weten - ik voel me genaaid en dat is meer dan terecht.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:01:20 #51
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394100
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:57 schreef SCH het volgende:

Er staan nog wel 60 vragen uit vorige topics aan Doc open uit vorige topics maar daar hoor ik je dan weer niet over.
    Welke zestig? Ga je weer met je trieste rethoriek. ...
    quote:

Doc kan wel vragen blijven stellen, moet hij weten. Ik heb gezegd wat ik wil zeggen en het is denk ik weer goed bevestigd vanavond maar daar loopt Doc dan weer overheen want hij heeft zogenaamd wel verstand van voetbal. Grappig.

Als het even tegenzit, gaan jullie op die manier ouwehoeren - prima hoor. Het is ook wel jammer dat Oranje weer eens bevestigt wat ik constant beweer.
    Ik stelde mijn vragen voor deze wedstrijd makker. En ik heb mijn visie over deze wedstrijd gegeven en kan je aangeven dat Van Gaal en Frank Rijkaard exact dergelijke wedstrijden gecoached hebben.
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:02:52 #52
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_31394148
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:56 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik heb al uitgelegd waarom ik deze wedstrijd volledig begrijpelijk en niet zorgwekkend vind. Nee het was niet goed
    Dat het niet goed is is echt niet iets van deze wedstrijd hoor. Deze kwalificatie waren 3 wedstrijden misschien goed... de rest allemaal matig, maar wel met winst afgesloten. Daar gaat het natuurlijk om, maar goed is het niet veel geweest.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:05:56 #53
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394236
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Je uitleg is erg dom Doc. En krampachtig. Je probeert je zelf er uit te lullen en je faalt daarin hopeloos. Wees nou eens sterk en geef gewoon toe dat het vreselijk is en dat dat een schande is.
    Ik hou godverdomme al die wedstrijden van Oranje niet open in mijn agenda om keer op keer dat zielloze en inspiratie loze gepruts voorgeschoteld te krijgen. Al die spelers voeren braaf hun opdrachtjes uit en het resultaat is: de toeschouwer is de grote verliezer. Dat jij dat best vind, moet jij weten - ik voel me genaaid en dat is meer dan terecht.
    Het was inderdaad niet - maar Advocaat, Van Gaal en Rijkaard hebben exact dezelfde type wedstrijden in dergelijke situaties laten zien. Sterke nog : dat was nog veel erger. En toch reken jij het Marco van Basten aan en stel je dat het voetbaltechnisch onder die andere coaches beter ws.

Ik zeg helemaal nergens dat deze wedstrijd goed was - ik zeg alleen dat dit onder het NLs elftal ook onder andere coaches niet ongebruikelijk is en vaak nog erger is omdat in dit geval misschien zelfs niog te begijpen is dat de motivatie lager lag. Daar zou je misschien op in kunnen gaan en niet doen alsof ik zeg dat dit goed was.
    pi_31394270
    http://www.markmoetmee.nl/

Davids, Maduro, Landzaat,
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:09:05 #55
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394329
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:02 schreef Noca het volgende:

[..]

Dat het niet goed is is echt niet iets van deze wedstrijd hoor. Deze kwalificatie waren 3 wedstrijden misschien goed... de rest allemaal matig, maar wel met winst afgesloten. Daar gaat het natuurlijk om, maar goed is het niet veel geweest.
    Van de 16 wedstrijden waren er 3 goed, 3 beroerd (2* Macedonie, 1*Armenie) echt slecht, en de rest er tussen in. Ook speltechnisch. Dat is als je de lijstjes van wedstrijden van de ander coaches bekijkt geen slechte score. Bij de wedstrijden waar net dat beetje extra motivatie is en strijdlust wordt er gewoon gewonnen - en dat is geruststellend.
    pi_31394397
    Ik heb je antwoord gegeven Doc - maar als je antwoorden die je niet goed uitkomen of waar je geen weerwoord op hebt, consequent afdoet als retoriek dan heeft het niet zoveel zin om te doen alsof een gesprek zinvol is.

Jij presenteert veel van je opinies als een feit en vervalt dan verwijten over "als je dat over deze wedstrijd zegt, heb je weinig verstand van voetbal". Sorry hoor, maar wie bedient zich hier nou van retoriek?
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:12:38 #57
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31394444
    quote:

[..]

Mijn goed recht als moderator, dacht ik.
    quote:
    Ik zie nergens 60 vragen open staan uit voorgaande topics, die Doc niet beantwoord zou hebben.

Je manier van discussiëren in dit topic is weer ouderwets voor je: concrete vragen ontwijken en weigeren te beantwoorden.
    Assumtie na assumtie plaatsen, zonder met concrete voorbeelden of argumenten te komen en op het moment dat het vuur je aan de schenen wordt gelegd, wals je er weer overheen met nieuwe posts, zonder antwoord te geven op de voorgaande posts van anderen.
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:14:51 #58
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_31394502
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:09 schreef Doc het volgende:

[..]
    Bij de wedstrijden waar net dat beetje extra motivatie is en strijdlust wordt er gewoon gewonnen - en dat is geruststellend.
    Zekers, met het resultaat is dan ook niks mis. Met het voetbal wel, dat dat bij andere coaches ook zo zou zijn boeit me niet zoveel
    pi_31394509
    Beetje makkelijk hoor SCH, om na deze wedstrijd met zo'n opmerking te komen van "ik zei het toch". Stel dat Oranje 5-0 had gewonnen en ze alle hoeken van het veld had laten zien, had ik je niet je ongelijk zien posten en toegegeven dat je fout zat.

Ik heb vanavond voor het eerst onder Van Basten niet genoten en me echt kapot ge-ergerd. Zonde en nergens voor nodig. Hopelijk blijft het bij een keer. Nog steeds alle vertrouwen in Van Basten, zeker ook na het interview met Van Persie.

Jammer van deze slotwedstrijd.
    pi_31394537
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Mijn goed recht als moderator, dacht ik.
    [..]

Ik zie nergens 60 vragen open staan uit voorgaande topics, die Doc niet beantwoord zou hebben.

Je manier van discussiëren in dit topic is weer ouderwets voor je: concrete vragen ontwijken en weigeren te beantwoorden.
    Assumtie na assumtie plaatsen, zonder met concrete voorbeelden of argumenten te komen en op het moment dat het vuur je aan de schenen wordt gelegd, wals je er weer overheen met nieuwe posts, zonder antwoord te geven op de voorgaande posts van anderen.

Koop een leesbril
    pi_31394595
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:14 schreef Noca het volgende:

[..]

Zekers, met het resultaat is dan ook niks mis. Met het voetbal wel, dat dat bij andere coaches ook zo zou zijn boeit me niet zoveel
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:17:21 #62
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31394601
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:15 schreef SCH het volgende:

Koop een leesbril
    Alweer een zwaktebod als antwoord.
    Je kunt vast beter?
    Poef.....gone! ©golfer
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:17:55 #63
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394627
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:10 schreef SCH het volgende:
    Ik heb je antwoord gegeven Doc - maar als je antwoorden die je niet goed uitkomen of waar je geen weerwoord op hebt, consequent afdoet als retoriek dan heeft het niet zoveel zin om te doen alsof een gesprek zinvol is.
    Jij hebt geen antwoord gegeven welke wedstrijden Van Gaal zo overtuigend waren om te stellen dat het speltechnisch beter waren dan onder Van Basten.

Je hebt geen antwoord gegeven wat je exact wil zien om het idee te krijgen dat men voor elkaar door het vuur gaat.
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:10 schreef SCH het volgende:
    Jij presenteert veel van je opinies als een feit en vervalt dan verwijten over "als je dat over deze wedstrijd zegt, heb je weinig verstand van voetbal". Sorry hoor, maar wie bedient zich hier nou van retoriek?
    Dat is minder rethoriek omdat ik daadwerkelijk onderbouw: ik kan namelijk wedstrijden aangeven waar in gelijke situaites hetzelfde gebeurde.

Onder advocaat was de wedstrijde tegen Ierland een goed voorbeeld.
    Onder Rijkaard de verloren wedstrijde tegen Marokko of het gelijkspel tegen Ghana.
    En Van Gaal speelde dergelijke wedstrijden in de kwalificatie ...
    pi_31394671
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Beetje makkelijk hoor SCH, om na deze wedstrijd met zo'n opmerking te komen van "ik zei het toch". Stel dat Oranje 5-0 had gewonnen en ze alle hoeken van het veld had laten zien, had ik je niet je ongelijk zien posten en toegegeven dat je fout zat.
    Maar ze winnen niet met 5-0 en dat zie ik als een logisch gevolg van het gevoerde beleid.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:19:49 #65
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394702
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:14 schreef Noca het volgende:

[..]

Het punt van de discussie is juist dat SCH beweert dat het onder Marco Van Basten slechter is dan onder Van Gaal en dan onder Rijkaard. En dat-ie dat niet kan onderbouwen.
    pi_31394734
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Alweer een zwaktebod als antwoord.
    Je kunt vast beter?
    Kan je nou kappen met dat zinloze gebash?

Je neemt het op voor Doc zoals altijd. Voorspelbaar en erg sneu. Net zo onvolwassen als Van Basten.

Waarom verbaast me dat nou niks.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:21:48 #67
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394757
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Koop een leesbril
    Welke 60 vragen waren er nog voor mij?

Ik heb duidelijk aangegeven welke 2 vragen er nog voor jou open staan.
    pi_31394807
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:19 schreef Doc het volgende:

[..]

Het punt van de discussie is juist dat SCH beweert dat het onder Marco Van Basten slechter is dan onder Van Gaal en dan onder Rijkaard. En dat-ie dat niet kan onderbouwen.
    Jawel hoor. Jij accepteert die onderbouwing alleen niet en noemt het retoriek. Tsja, dat spijt me dan voor je.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:23:47 #69
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394819
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Je neemt het op voor Doc zoals altijd. Voorspelbaar en erg sneu. Net zo onvolwassen als Van Basten.

Ach, miskend doen maar geen antwoorden geven. Dat is SCH ...
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:24:50 #70
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31394844
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:20 schreef SCH het volgende:

Alweer geen normaal antwoord.
    Alweer een persoonlijke aanval.

Tekenend.... qua voorspelbaarheid van jou.
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_31394880
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:21 schreef Doc het volgende:

[..]

Welke 60 vragen waren er nog voor mij?
    Ik zeur niet als een klein kind om antwoorden hoor. Zo gaat dat in dit soort discussies. Maar jij blijft er wel over jeremieren.
    quote:
    Ik heb duidelijk aangegeven welke 2 vragen er nog voor jou open staan.
    Ik heb ze beiden beantwoord, niet naar jouw tevredenheid. So be it.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:25:58 #72
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394885
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel hoor. Jij accepteert die onderbouwing alleen niet en noemt het retoriek. Tsja, dat spijt me dan voor je.
    Nope. Je geeft geen antwoord op de vraag uit welke wedstrijden nou bleek dat Van Gaal het speltechnisch zoveel beter voor elkaar had dan Van Basten ...

Je zegt dat opstelling "logisch" was - maar wat er logisch aan is onderbouw je niet.
    pi_31394892
    golfer kan je alsjeblieft opzouten met je geflame????
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:27:18 #74
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31394935
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:26 schreef SCH het volgende:
    golfer kan je alsjeblieft opzouten met je geflame????
    Waar flame ik
    Poef.....gone! ©golfer
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:28:53 #75
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31394975
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zeur niet als een klein kind om antwoorden hoor. Zo gaat dat in dit soort discussies. Maar jij blijft er wel over jeremieren.
    [..]

Ik heb ze beiden beantwoord, niet naar jouw tevredenheid. So be it.
    Waar heb je dan geantwoord welke wedstrijden bleek dat het speltechnisch beter was onder Van Gaal?
    Waar heb je aangegeven wat je exact op het veld wil zien als spelers voor elkaar door het vuur gaan.

Je zegt telkens dat je daar op geantwoord heb, maar ik zei werkelijk niet waar ...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:31:25 #76
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31395043
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nog maals: alleen stellen dat een opstelling van Van Gaal " evenwichtig" en "logisch" is niet een onderbouwing. Dat is en stelling vervangen door een andere stelling: ik wil graag weten uit welke wedstrijden blijkt dat het onder Van Gaal " evenwichter" en :logischer" was en het speltechnische beter was onder Van Gaal ...
    pi_31395067
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Waar flame ik
    Laat maar joh.
    pi_31395114
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:28 schreef Doc het volgende:

[..]

Waar heb je dan geantwoord welke wedstrijden bleek dat het speltechnisch beter was onder Van Gaal?
    Waar heb je aangegeven wat je exact op het veld wil zien als spelers voor elkaar door het vuur gaan.

Je zegt telkens dat je daar op geantwoord heb, maar ik zei werkelijk niet waar ...
    Om 20:03 en 20:34
      Trouwste user 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 22:34:11 #79
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31395120
    Als SCH dit had geweten was ie op de vraag van de ambtenaar van burgelijkestand of er iemand bezwaar had tegen het huwelijk dwars door het aanwezige publiek op Golfer gedoken en Trudie op slinkse wijze naar buiten mee genomen waar ie haar onder dwang had gezet om zich terug te trekken uit deze ceremonie.

woensdag 12 oktober 2005 @ 22:34:24 #80
    93264 Spideyman
    "With great power.....
    pi_31395131
    Het enige wat Marco belooft heeft, heeft hij niet waar kunnen maken: attractief voetbal. Zonder Robben is dit Nederlands elftal zooo saai om naar te kijken. En veel zicht op verbetering zit er ook niet in, dikke minpunt.

het is "assumPtie"
    ..... comes great responsibility"
    --==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
    I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
    pi_31395209
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:31 schreef Doc het volgende:

[..]

Nog maals: alleen stellen dat een opstelling van Van Gaal " evenwichtig" en "logisch" is niet een onderbouwing. Dat is en stelling vervangen door een andere stelling: ik wil graag weten uit welke wedstrijden blijkt dat het onder Van Gaal " evenwichter" en :logischer" was en het speltechnische beter was onder Van Gaal ...
    Ik vind het wel een onderbouwing en daar blijf ik bij.

Jij gaat helemaal niet in op de opmerkingen die ik over Van Bommel post - ik doe tenminste nog de moeite om iets te onderbouwen. Dat jij het niet voldoende vindt, tja, zo gaat dat in een discussie wel eens. Ik blijf ook niet mekkeren dat je niet op mijn kernpunt van kritiek op Van Basten ingaat.
    pi_31395213
    Het is 'beloofd'
    Klik dan als je durft
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:41:19 #83
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31395356
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ze winnen niet met 5-0 en dat zie ik als een logisch gevolg van het gevoerde beleid.
    En dat ze als eerste in de poule geplaatst zijn met een top aantal punten zie niet als een logisch gevolg van het gevoerde beleid. Logisch hoor.

Ik geef tenminste aan waarom het niet winnen met 5-0 in een dergelijk geval iedere coach kan overkomen en ook overkomen is. Ik kan de wedstrijden noemen die exact vergelijkbaar zijn (en ik heb dergelijke wedstrijden hierboven genoemd en kan er meer noemen)j. Jij kan daarentegen niet een voorbeeld geven onder Van Gaal, Advocaat of Rijkaard met een dergelijke serie goede prestaties in de voorbereding voor een EK/WK. En dat is nou net het hele verschil.
      woensdag 12 oktober 2005 @ 22:44:03 #84
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_31395450
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:41 schreef Doc het volgende:
    Advocaat met een dergelijke serie goede prestaties in de voorbereding voor een EK/WK. En dat is nou net het hele verschil.
    Advocaat heeft anders ook een redelijke serie neergezet, maar op de een of andere manier was het merendeel toen negatief, nu positief. Het kan verkeren.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:47:55 #85
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31395586
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:44 schreef Noca het volgende:

[..]

Advocaat heeft anders ook een redelijke serie neergezet, maar op de een of andere manier was het merendeel toen negatief, nu positief. Het kan verkeren.
    Dat komt ook omdat de laatste 8 wedstrijden onder Advocaat 2 verliespartijen en 4 gelijkspelen waren met alleen winst tegen Schotland en Lettland. Maar zie eerdere posts van mij: ik zeg nergens dat het onder Advocaat technisch slechter was. Het gaat er omdat SCH zegt dat het odenr Van Gaal en Rijkaard technisch beter was ...
    pi_31395630
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:47 schreef Doc het volgende:
    Het gaat er omdat SCH zegt dat het odenr Van Gaal en Rijkaard technisch beter was ...
    Dat woordje technisch is voor jouw rekening hoor.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:55:17 #87
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31395849
    20:03: Het grote van Basten topic #17: SCHitteren op het WK
    Daar staat nergens precies wat je moet zien om te geloven dat speler voor elkaar door het vuur gaan. Je zegt dat je " passie" wil zien, maar wat voor daadwerkelijk observeerbare actie overtuigd jou van passie. Let wel welke objectief observerbare actie.

20:34: Het grote van Basten topic #17: SCHitteren op het WK
    Dar staat geen enkele wedstrijd genoemd. Ik vraag expliciet naar wedstrijden waaruit blijkt dat het speltechnisch beter was onder Van Gaal. Maar jij komt met de opmerking dat de opstelling "logisch" en "evenwichtig" was maar waar die logica en dat evenwicht uit blijkt staat nergens. Ik kan ook beweren dat hoe Van Basten op Van Bommel reageert "logisch" en " evenwichtig" is. Heb ik daarmee ook voldoende antwoord op jou vraag gegeven dan?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 22:57:09 #88
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31395927
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat woordje technisch is voor jouw rekening hoor.
    Jij hebt beweert dat het speltechnisch onder Van Gaal en Rijkaard beter was dan onder Van Basten.

Het grote van Basten topic #16: Op naar succes op het WK! Over het van Oranje onder Van Gaal en onder Rijkaard
    SCH: " Toen was het een stuk beter. "

NB: Het grote van Basten topic #16: Op naar succes op het WK!
    SCH: " Ik heb het steeds over het niveau, veel van jullie alleen over het resultaat."

En ik wil nog steeds weten bij welke wedstrijden dat niveau van Oranje onder Van Gaal zo veel beter was. Ik kan de wedstrijden opnoemen waar het slechter was ...

[ Bericht 23% gewijzigd door Doc op 12-10-2005 23:06:42 ]
    pi_31396370
    Ik ben om! SCH heeft gelijk, Van Basten is kut, Oranje is kut, Van Bommel is God, en we worden tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Kameroen al uitgeschakeld voor de titel!

eerst maar even pitten, misschien morgen weer energie voor een nieuwe ronde discussies.
    pi_31396738
    SCHitteren op het WK totdat je tegen Argentinie of Brazilie moet, dan ligt Nederland er meteen uit.
    pi_31397162
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 21:47 schreef golfer het volgende:
    Dat kan ie niet, ondergedompeld in zijn ressentimenten als ie is

Zijn gejank over van bommel maakt weer veel duidelijk. Als er 3 wedstrijden worden gespeeld met van bommel en het wedstrijdbeeld is nog steeds niet geweldig, ligt het natuurlijk nóg steeds aan van basten
    pi_31397242
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Alweer geen normaal antwoord.
    Alweer een persoonlijke aanval.

Tekenend.... qua voorspelbaarheid van jou.
    Jullie hebben nog niet zo vaak met SCH te maken gehad in NWS of POL zeker?
    pi_31397249
    Een ding: na de wedstrijd zeggen dat 'Macedonië toch best een aardige ploeg heeft' gaat natuurlijk nergens over...
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
    pi_31397293
    Persconferentie niet gezien, maar als dat daadwerkelijk een tekst van hem is is dat inderdaad belachelijk. Nul schoten op doel, hoe triest.
    pi_31397335
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:38 schreef Dylan Dog het volgende:
    Een ding: na de wedstrijd zeggen dat 'Macedonië toch best een aardige ploeg heeft' gaat natuurlijk nergens over...
    Het is een kutploeg inderdaad, maar wél een die gewoon kan standhouden tegen een ongeinspireerd aanvallende "topploeg"..
    Daarvan zal het NL 11tal er meer krijgen tijdens het WK, it ain't over till the fat lady sings...
    pi_31401510
    Hoe werkt die firefox optie/plug-in ook alweer om posts van bepaalde users niet te tonen?
    Ik zou daar met liefde SCH aan toe willen voegen . . .
      donderdag 13 oktober 2005 @ 08:31:04 #97
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_31401608
    Was niet best gisteravond.
    pi_31401700
    niet best? NIET BEST? Als we straks met die gouwe beker door de grachten varen, zitten die Macedoniërs: "Hey, daar hebben wij mooi tegen gelijk gespeeld."
    TWEE KEER!!!!!!!! Dit soort ploegen moet je K-A-P-O-T spelen, tik tik tik, en goal. niet op je gemakkie eens kijken of je misschien eens de bal richting keeper kan krijgen.

Jammer, had gehoopt op een 5-0 of zo.....
      donderdag 13 oktober 2005 @ 08:42:04 #99
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_31401722
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:40 schreef SocialDisorder het volgende:
    niet best? NIET BEST? Als we straks met die gouwe beker door de grachten varen, zitten die Macedoniërs: "Hey, daar hebben wij mooi tegen gelijk gespeeld."
    TWEE KEER!!!!!!!! Dit soort ploegen moet je K-A-P-O-T spelen, tik tik tik, en goal. niet op je gemakkie eens kijken of je misschien eens de bal richting keeper kan krijgen.

Jammer, had gehoopt op een 5-0 of zo.....
    Ik zei tegen m'n vader dat we beter hadden kunnen verliezen afgelopen zaterdag.

Had er wat meer spanning ingezeten
    pi_31401779
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:10 schreef MaxPower het volgende:
    Ik ben om! SCH heeft gelijk, Van Basten is kut, Oranje is kut, Van Bommel is God, en we worden tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Kameroen al uitgeschakeld voor de titel!

eerst maar even pitten, misschien morgen weer energie voor een nieuwe ronde discussies.
    pi_31401916
    lekker faxen heel de dag echt genot
      donderdag 13 oktober 2005 @ 08:59:40 #102
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31401970
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:34 schreef Spideyman het volgende:
    Het enige wat Marco belooft heeft, heeft hij niet waar kunnen maken: attractief voetbal.
    Heeft hij dat beloofd, of wilde hij dat graag?
    pi_31401984
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:42 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Ik zei tegen m'n vader dat we beter hadden kunnen verliezen afgelopen zaterdag.

Had er wat meer spanning ingezeten
    en waren de heren wat scherper.
    pi_31402013
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:35 schreef kamagurka het volgende:
    Zijn gejank over van bommel maakt weer veel duidelijk. Als er 3 wedstrijden worden gespeeld met van bommel en het wedstrijdbeeld is nog steeds niet geweldig, ligt het natuurlijk nóg steeds aan van basten
    Hou toch op. Wat mij betreft laat je Van Bommel thuis maar wees een grote vent. Een echte leider is daar duidelijk en helder over en hangt niet een halfslachtig lafhartig flamerig verhaal op. Handel zoiets gewoon volwassen af en zeg duidelijk dat je karakters onverenigbaar zijn en dat het gewoon niet gaat lukken.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:04:12 #105
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_31402043
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

interpretatie van de feiten is voor sommige mensen vrij moeilijk
    pi_31402066
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:04 schreef DeTolk het volgende:

[..]

interpretatie van de feiten is voor sommige mensen vrij moeilijk
    Beloofd of graag willen - het is in ieder geval niet gelukt. En dat is wel een feit
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:06:27 #107
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_31402074
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat staat zelfs in zijn contract
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:07:31 #108
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_31402093
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Beloofd of graag willen - het is in ieder geval niet gelukt. En dat is wel een feit
    Op dat punt ben ik het wel met je eens, maar misschien is van basten gedurende de kwalificatie reeks realistischer gaan voetballen , want met mooi voetbal win je geen prijzen.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:08:25 #109
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31402105
    quote:

[..]

We zijn het eens!!!!

Toch blijft staan dat velen het doen voorkomen alsof Marco beloofd had binnen een jaar iedere tegenstander van de mat spelen met het beste voetbal. Nu kan ik die uitspraken wel gemist hebben, maar ik heb ze in ieder geval niet gehoord...
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:08:37 #110
    72703 Lionheaad
    Nothing beats a Lion
    pi_31402107
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op. Wat mij betreft laat je Van Bommel thuis maar wees een grote vent. Een echte leider is daar duidelijk en helder over en hangt niet een halfslachtig lafhartig flamerig verhaal op. Handel zoiets gewoon volwassen af en zeg duidelijk dat je karakters onverenigbaar zijn en dat het gewoon niet gaat lukken.
    Sommige mensen snappen niet waarom hij van Bommel niet selecteerd, Duisters snappen niet waarom hij Makaay thuislaat....Er is altijd wel een speler te bedenken die wel of niet in Oranje thuishoort. Alleeen heeft de bondscoach het voor het zeggen en de winnende coach heeft altijd gelijk....

behalve gisteren dan, maar toen spelden we ook gelijk
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:10:12 #111
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31402132
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:06 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat staat zelfs in zijn contract
    Ja wat ? Dat hij nu aanvallend en dwingend zou spelen, of dat hij aanvallend en dwingend voetbal wil spelen. Dat is een essentieel nuance verschil.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:12:01 #112
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31402163
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:08 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Sommige mensen snappen niet waarom hij van Bommel niet selecteerd, Duisters snappen niet waarom hij Makaay thuislaat....Er is altijd wel een speler te bedenken die wel of niet in Oranje thuishoort. Alleeen heeft de bondscoach het voor het zeggen en de winnende coach heeft altijd gelijk....

Gisteren had hij in mijn ogen ook een mindere wedstrijd. Hij had in de rust de Jong voor Davids naar de kant moeten halen, had je meer pressie naar voren gehad. Achterin kun je de pot toch wel dichthouden met zo'n overmacht.
    pi_31402178
    quote:

[..]

Gek hè? Tegen ploegen die het liefst met z'n 10-en voor de goal gaan hangen.
    pi_31402200
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:08 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Tuurlijk is er altijd discussies over keuzes. Dat hoort erbij. Wat er niet bij hoort is de manier waarop Van Basten over Van Bommel praat. Dat is onprofessioneel en het stoort me omdat hij zo geroemd wordt om zijn communicatie e.d.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 09:15:40 #115
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31402214
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Het is een kutploeg inderdaad, maar wél een die gewoon kan standhouden tegen een ongeinspireerd aanvallende "topploeg"..
    Daarvan zal het NL 11tal er meer krijgen tijdens het WK, it ain't over till the fat lady sings...
    Ach, daarvan heb je er meer in de poulerondes dan op een WK. Dat is ook de reden waarom ploegen in voorrndes zo weinig echt kunnen schitteren.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:16:30 #116
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31402231
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Gek hè? Tegen ploegen die het liefst met z'n 10-en voor de goal gaan hangen.
    Dat mag geen excuus zijn. Jje weet als technische staf van te voren dat je als interlandvoetbalelftal de helft van de wedstrijden onzin-potjes speelt.
    pi_31402281
    ga maar eens voetballen als er om de 2 passen een tegenstander staat. Geen passeerbewegingen of splijtende passes mogelijk. Ben blij dat we op het WK dit soort landen bijna niet tegenkomen.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 09:19:17 #118
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31402282
    quote:

[..]

Net zoals het Rijkaard, Van Gaal en Advocaat niet lukte in dergelijke partijtjes. En dat is ok een feit.
    pi_31402301
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:19 schreef Doc het volgende:

[..]

Net zoals het Rijkaard, Van Gaal en Advocaat niet lukte in dergelijke partijtjes. En dat is ok een feit.
    Maar die zijn nu geen bondscoach. Van Basten wel en die doet het volgens jou zo goed
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:20:57 #120
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31402309
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:19 schreef SocialDisorder het volgende:
    ga maar eens voetballen als er om de 2 passen een tegenstander staat. Geen passeerbewegingen of splijtende passes mogelijk. Ben blij dat we op het WK dit soort landen bijna niet tegenkomen.
    Tuurlijk, daarom moet er ook een ander systeem komen. Deze rommelt aan alle kanten.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 09:21:37 #121
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31402324
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar die zijn nu geen bondscoach. Van Basten wel en die doet het volgens jou zo goed
    Want we zijn eerste in de kwalificatiepoule....
    pi_31402333
    quote:
    Ben blij dat we op het WK dit soort landen bijna niet tegenkomen.
    Dat is geen zekerheid hoor. Er zijn veel landen gekwalificeerd die tegen Oranje net zo zullen spelen om een punt te halen.
    pi_31402335
    quote:
    Tja, Finland lukte het wel, die wonnen met 5-1...

Natuurlijk is Macedonie zo'n irritante ploeg, maar dan nog moeten we daar van winnen. Ik denk dat ze gewoon te veel biertjes op hadden na het behalen van het WK.
    Klik dan als je durft
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 09:25:34 #124
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31402376
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Wel even bijblijven, SCH.

Ik zeg en heb altijd gezegd dat Marco van Basten het niet slechter doet dan Rijkaard, Van Gaal en Advocaat en wat betreft het resultaatvoetbal dat hij Oranje blijkkbaar gezien de resultaten kan spelen het wel goed doet.

We waren het eerder al over eens dat Advocaat het speltechnisch niet beter deed.

Jij beweerde dat het niveau onder Rijkaard en Van Gaal beter was - en daar ben ik het niet mee eens.
    pi_31402888
    Het was weer flut. De wedstrijd gister heeft wederom aangetoond dat van Basten een onbenul is die vanalles roept maar niks waar kan maken.

Hij heeft geluk met Robben die altijd gevaarlijk is omdat hij gewoon een van de (zoniet dé) beste is en zich niets aantrekt van het tactisch geleuter van ome Marco. Niet alleen is Robben zelf altijd gevaarlijk, maar hij zorgt er ook voor (vanwege angst bij de tegenstander) dat de rest van het nederlands elftal meer ruimte krijgt om te voetballen waardoor andere creatieve spelers er ook wat van bakken (van der vaart bijvoorbeeld).

Daarnaast misten we gister Cocu die nog altijd dé belangrijkste man op het middenveld is op zijn oude dag, en absoluut niet vervangen kan worden door risicoloze rondschuiver Maduro.
    pi_31403219
    het leuke is dat Robben juist wel naar het tactisch geleuter van ome Marco luistert, aangezien hij bij ome José veel meer naar binnen trekt dan bij ome Marco.
    Daarnaast heb ik Robben welgeteld 2 keer z'n tegenstander voorbij zien komen in Praag. Op 90 minuten is dat vrij weinig. Ik vind Robben ook een wereldspeler, maar op dat punt kan en moet het wat beter.
    Dat Robben anderen beter/creatiever laat spelen is kul, vPersie, vdVaart en Sneijder speelden gisteren zeker niet hun slechtste wedstrijd.

Tuurlijk misten we Cocu enorm. Ik bedoel, dankzij hem hebben we in Skopje gewonnen. Of hadden daar nou ook gelijk gespeeld?
    Risicoloze rondschuiver Maduro ach, ik ga er niet eens meer op in, het zal wel je PSV-bril zijn.
    pi_31403357
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:11 schreef SocialDisorder het volgende:
    Risicoloze rondschuiver Maduro ach, ik ga er niet eens meer op in, het zal wel je PSV-bril zijn.
    Het is meer jouw Ajax-bril.

Ik vind Maduro een groot talent, een geweldige voetballer met veel potentieel maar nu nog even niet.
    pi_31403465
    Ajax-bril? Gaan we die discussie wéér aan?

Ik zal het in m'n onderschrift zetten, zo langzaamaan;
    ik ben niet voor één club. Ik ben voetbalsupporter. Moge de beste winnen, en het liefst met een beetje leuk aan te zien voetbal.
    Clubs die ik leuk vind om te kijken;
    Ajax
    ADO
    Barça
    Manchester United
    AZ

En niet noodzakelijk in deze volgorde.
    pi_31403912
    quote:
    Dat Robben anderen beter/creatiever laat spelen is kul, vPersie, vdVaart en Sneijder speelden gisteren zeker niet hun slechtste wedstrijd.
    Dat vPersie, vdVaart en Sneijder gisteren niet hun slechtste wedstrijd speelden is des te treuriger. En zegt meer over die andere wedstrijden dan over de wedstrijd van gisteren.
    quote:
    Tuurlijk misten we Cocu enorm. Ik bedoel, dankzij hem hebben we in Skopje gewonnen. Of hadden daar nou ook gelijk gespeeld?
    Niks geen PSV bril. Het was gewoon gister weer zo. Schuif opzij, schuif terug, schuif naar voren over 4 meter. Kan best zijn dat hij dat als opdracht meekrijgt, want van Basten speelt graag risicoloos. Net als Advocaat trouwens, dat was ook een angsthaas. Het probleem is dat je met dat risicoloze spel nooit een boeiende wedstrijd krijgt.

Kom op zeg zelfs Andorra heeft meer punten gehaald tegen Macedonie dan wij als ik me niet vergis. Dat vind ik toch best wel triest. En dan niet met dat trieste gelul van een verdedigende tegenstander, altijd lastig komen. Een topploeg speelt zo'n team gewoon binnen een half uurtje kapot en wint gewoon met een nulletje of 6 (zeker thuis). En al HELEMAAL omdat je al geplaatst bent want dan kun je wat meer risico nemen (maar dat durft marco niet). En eindelijk komen met dat dominerende en aanvallende spel zoals marco minstens 10X in deze campagne aangegeven heeft te willen gaan spelen.

Als je zoveel wedstrijden tijd hebt om erin te komen en tegen een tegenstander speelt die in andorra nog verliest dan mag je wel eens een keer wat terug gaan zien van de intenties van de coach. Anders is het gewoon een flutcoach.
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:22 schreef SocialDisorder het volgende:
    Ik wil niet flauw doen, maar jij begon de discussie met "PSV-bril"
    pi_31404057
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:22 schreef SocialDisorder het volgende:
    Blijkbaar. Jij start hem namelijk.
    pi_31404142
    quote:
    Kom op zeg zelfs Andorra heeft meer punten gehaald tegen Macedonie dan wij als ik me niet vergis
    klopt.. 4!
    pi_31404175
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkbaar. Jij start hem namelijk.
    goh, in navolging van DIJK?

al je reacties zijn nogal, hoe zal ik het zeggen, Eindhovens gekleurd. Ook die van DIJK overigens, met z'n ophemelen van Robben en Cocu, en neersabelen van de rest.
    pi_31404216
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

goh, in navolging van DIJK?

al je reacties zijn nogal, hoe zal ik het zeggen, Eindhovens gekleurd. Ook die van DIJK overigens, met z'n ophemelen van Robben en Cocu, en neersabelen van de rest.
    Ja, en die van jou Amsterdams-Ajax, dat is dus om het even.
    pi_31404301
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Maduro is de nieuwe Zidane hoor. Dat zie je toch wel.
    Klik dan als je durft
    pi_31404363
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Hmm, mij hoor je niet klagen dat Heijtinga niet in de selectie zit. Of, als ik jouw EXACTE argumenten om vBommel in de selectie te halen zou gebruiken, Seedorf in Oranje zou moeten.
    Of dat Babel in de basis hoort te staan.

Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk..........
    pi_31404413
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:57 schreef Suijk het volgende:

[..]

Nog net niet maar gaat geen jaren meer duren dat weet ik zeker
    pi_31404468
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:57 schreef Suijk het volgende:

[..]

Okay dan. Hoe oud was Zidane toen hij debuteere. Hoeveel wedstrijden had hij in het eerste gespeeld?
    pi_31404580
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay dan. Hoe oud was Zidane toen hij debuteere. Hoeveel wedstrijden had hij in het eerste gespeeld?
    Geen idee.
    Klik dan als je durft
    pi_31404582
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 10:53 schreef SocialDisorder het volgende:
    Lulkoek. Robben is gewoon de beste. punt. En cocu is nog altijd heel belangrijk op het middenveld. Maar ik knijp ook heus mijn handjes dicht dat we vd sar hebben (die ons een aantal keer punten opgeleverd heeft) en dat vd vaart in vorm is. En ik hoop ook dat Sneijder weer een beetje in vorm komt en dat Kuijt een WereldWK speelt. Ik vind ook dat Ruud veel teveel krediet krijgt. Dat heeft allemaal niks te maken met clubvoorkeur. Ik noemde alleen even 2 belangrijke schakels die we misten gisteren. Om maar aan te geven dat het "team" van marco nogal gauw in elkaar zakt als er een paar spelers missen, ondanks het overschot aan capabele vervangers (zeker voor een wedstrijd tegen een matige tegenstander als macedonie)
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:00 schreef SocialDisorder het volgende:
    Hmm, mij hoor je niet klagen dat Heijtinga niet in de selectie zit.
    Mij hoor je toch ook niet klagen dat Ooijer niet in de selectie zit?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:11:53 #140
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_31404627
    Met zo'n middenveld wordt het natuurlijk niks. Gelukkig komt Cocu terug. Maduro --> tribune, Landzaat --> bank.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:13:02 #141
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31404649
    YES! We zijn van de uber-interessante v Basten discussie in een club-discussie verwikkeld geraakt.
    pi_31404658
    Zinedine Zidane was in 1972 geboren. Speelde op z'n 16 in het eerste van Bordeaux, op z'n 17e promoveerde hij met Bordeaux, maar speelde geen wedstrijd dat seizoen. In 1994 debuteerde hij in het Franse nationale elftal (tegen Tsjechië). En hij had toen al meer dan 130 wedstrijden achter z'n naam staan.

Maar wat hebben de prestaties van de uitzonderlijk getalenteerde Maduro (grapje, ik bedoel natuurlijk Zidane), met Maduro te maken?
    pi_31404705
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:13 schreef pfaf het volgende:
    YES! We zijn van de uber-interessante v Basten discussie in een club-discussie verwikkeld geraakt.
    Zeg maar "dankjewel Socialdisorder" die omdat hij geen zinnige tegenargumenten had die onzinnige en totaal onrelevante discussie weer moest oprakelen.
    pi_31404711
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:11 schreef ErikT het volgende:
    Met zo'n middenveld wordt het natuurlijk niks. Gelukkig komt Cocu terug. Maduro --> tribune, Landzaat --> bank.
    Cocu speelt voor twee?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:18:45 #145
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_31404764
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:16 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Cocu speelt voor twee?
    Ik laat in het midden wie er bij moet. Anders wordt het weer een PSV/Ajax discussie en die wil ik vermijden. Ik zou zeggen: Davids of Van Bommel erbij. Maakt me niet uit wie. Niet Sneijder erbij, dan wordt het middenveld te licht, of je moet 4-4-2 spelen, dan kan het weer wel.

Maar ja, het is een beetje deze trainersgeneratie, die kunnen niet met spelers omgaan (Koeman met VdV en Zlatan, Van Basten met Van Bommel).
    pi_31404785
    Maar het "pro-Marco kamp" vindt het dus geen schande dat Andorra 4! punten tegen Macedonie kan pakken en Nederland maar 2? Normaal draait het jullie toch alleen maar om resultaten en cijfers en niet om voetbal?
    pi_31404801
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:10 schreef DIJK het volgende:

[..]

Lulkoek. Robben is gewoon de beste. punt. En cocu is nog altijd heel belangrijk op het middenveld. Maar ik knijp ook heus mijn handjes dicht dat we vd sar hebben (die ons een aantal keer punten opgeleverd heeft) en dat vd vaart in vorm is. En ik hoop ook dat Sneijder weer een beetje in vorm komt en dat Kuijt een WereldWK speelt. Ik vind ook dat Ruud veel teveel krediet krijgt. Dat heeft allemaal niks te maken met clubvoorkeur. Ik noemde alleen even 2 belangrijke schakels die we misten gisteren. Om maar aan te geven dat het "team" van marco nogal gauw in elkaar zakt als er een paar spelers missen, ondanks het overschot aan capabele vervangers (zeker voor een wedstrijd tegen een matige tegenstander als macedonie)
    Of Robben dé beste is durf ik te betwijfelen, hij is nogal blessuregevoelig. Niet echt handig op een groot toernooi. Wel ben ik van mening dat als hij fit is, linksbuiten moet staan. Dat staat buiten kijf. Ook voor mij, met m'n zogenaamde Ajax-bril....
    Cocu is belangrijk, maar we hebben zat alternatieven. Davids, vdVaart, Sneijder om maar eens drie linkshalfjes te noemen. Cocu kon in Skopje, zoals ik al aangaf, ook het verschil niet maken.
    In een ideale situatie staat wat mij betreft Kuijt in de spits (hopen dattie daar ook blijft, want hij wil nog eens gaan zwerven), Robben en vPersie op de flanken. Ruud heeft tegen Tsjechië wat mij betreft m'n laatste beetje krediet verspeeld.
    quote:
    [..]

Mij hoor je toch ook niet klagen dat Ooijer niet in de selectie zit?
    Dat had er nog bij moeten komen
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:21:47 #148
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31404812
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:15 schreef DIJK het volgende:

[..]

Zeg maar "dankjewel Socialdisorder" die omdat hij geen zinnige tegenargumenten had die onzinnige en totaal onrelevante discussie weer moest oprakelen.
    Inderdaad, we zijn hier allemaal volwassen genoeg om er niet op in te gaan.
    pi_31404822
    Ineens weet ik het:

Het komt allemaal door een gebrek aan assumptie!!!
    pi_31404845
    Is het nou zo moeilijk toe te geven dat van Basten het goed doet?
    32 punten uit 12 wedstrijden, geen land die hem dat na doet.
    Slechts 3 doelpunten tegen!

Het spel kan beter, maar is het ook niet heel wat waard dat we in ieder geval veel winnen?
    Als we op deze manier wereldkampioen worden, dan teken ik ervoor!
    pi_31404890
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:21 schreef pfaf het volgende:
    Inderdaad, we zijn hier allemaal volwassen genoeg om er niet op in te gaan. [afbeelding]
    pi_31404892
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:18 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik laat in het midden wie er bij moet. Anders wordt het weer een PSV/Ajax discussie en die wil ik vermijden. Ik zou zeggen: Davids of Van Bommel erbij. Maakt me niet uit wie. Niet Sneijder erbij, dan wordt het middenveld te licht, of je moet 4-4-2 spelen, dan kan het weer wel.
    vBommel kan niet in Oranje spelen, hij is té eigenwijs. Om diezelfde reden is Seedorf naar huis gestuurd. Voor de argumenten; lees terug,want die discussie hebben we al gehad.
    quote:
    Maar ja, het is een beetje deze trainersgeneratie, die kunnen niet met spelers omgaan (Koeman met VdV en Zlatan, Van Basten met Van Bommel).
    Spelers moeten in Oranje willen, en als je niet alles er voor over hebt (je eigen trots opzij zetten en luisteren naar de trainer) dan mag je opbonjouren. vBommel weigert naar de opdrachten van vBasten te luisteren, dan wordt je ernaast gezet. vBommel tart aan de positie van vBasten, dan wordt je naar huis gestuurd.
    vBasten is verantwoordelijk voor het eindresultaat. Dan is het toch niet zo gek dat hij geen spelers selecteert die eigenwijs gaan lopen doen, en zo jouw systeem in de war gooien, én daarnaast nog eens het groepsgevoel aan stukken trekken.

-edit- Overigens valt het me op dat iedereen in het "anti-Marco-kamp" roept dat vBasten niet met persoonlijkheden om kan gaan, terwijl hij toch opvallend goed met vPersie is omgegaan, toen meneer nog zo arrogant was dat de mussen dood van het dak vielen als hij voorbijliep.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:25:43 #153
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31404906
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:19 schreef DIJK het volgende:
    Maar het "pro-Marco kamp" vindt het dus geen schande dat Andorra 4! punten tegen Macedonie kan pakken en Nederland maar 2? Normaal draait het jullie toch alleen maar om resultaten en cijfers en niet om voetbal?
    Ik voel me niet echt aangesproken, maar zal toch even mijn standpunt geven: het eerste gelijkspel was inderdaad schandalig, ik zie het probleem niet van een gelijkspel als je al gekwalificeerd bent.
    pi_31404923
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:23 schreef Robar het volgende:
    Dat is een verkeerde aanname robar. Het nederlands elftal doet het goed. Ondanks van Basten.
    pi_31404943
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Inderdaad, we zijn hier allemaal volwassen genoeg om er niet op in te gaan. [afbeelding]
    Jij hebt het er al 2 posts over
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:28:41 #156
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31404980
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:26 schreef DIJK het volgende:
    Dat is een verkeerde aanname robar. Het nederlands elftal doet het goed. Ondanks van Basten.
    Maar dat is verder ook niet speculatief natuurlijk.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:29:00 #157
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_31404992
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
    blabla
    kort samengevat: Van Basten kan niet met spelers omgaan.
    pi_31405017
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
    ik zie het probleem niet van een gelijkspel als je al gekwalificeerd bent.
    Dat zou de eer te na moeten zijn
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:30:34 #159
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31405029
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:29 schreef ErikT het volgende:

[..]

kort samengevat: Van Basten kan niet met spelers omgaan.
    Gelukkig denken veel spelers er zelf anders over. Dat is waar het uiteindelijk om draait, niet?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:32:35 #160
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_31405081
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Gelukkig denken veel spelers er zelf anders over. Dat is waar het uiteindelijk om draait, niet?
    Ja.
    Maar ik blijf het zwak vinden dat Van Basten Seedorf en/of Van Bommel niet omder de duim kan houden. Ik vind Oranje een beetje te gezellig overkomen, alles moet maar lief en fijn zijn. Ik ken geen team dat wereldkampioen werd zonder één of meerdere klojo's in de selectie.
    pi_31405102
    Seedorf werd anders op fantastische wijze onder controle gehouden door vGaal, Hiddink en Advocaat hè?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:34:17 #162
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_31405115
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:33 schreef SocialDisorder het volgende:
    Seedorf werd anders op fantastische wijze onder controle gehouden door vGaal, Hiddink en Advocaat hè?
    Ze hielden hem toch in de groep?
    pi_31405135
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik voel me niet echt aangesproken, maar zal toch even mijn standpunt geven: het eerste gelijkspel was inderdaad schandalig, ik zie het probleem niet van een gelijkspel als je al gekwalificeerd bent.
    Het gelijjkspel is geen probleem, het spel wel.
    pi_31405140
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar dat is verder ook niet speculatief natuurlijk.
    Nee, je kunt het gewoon zien hoor. Matig tactisch beleid, matige opstellingen, matig selectiebeleid. Met een groot aantal topspelers. Vandaar dat het bijna alle keren in het matige wedstrijd door individuele klasse gered werd. Bijvoorbeeld door Robben en v/d sar. Die individuele klasse wordt hier gezien als een verdienste van Marco maar dat is natuurlijk larie. Als er nu als team eens goed gespeeld zou worden, dan zou dat op het conto van van Basten bijgeschreven kunnen worden, maar dat hebben we nog niet gezien.
    pi_31405154
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:34 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ze hielden hem toch in de groep?
    Maar echt van harte ging het niet.......

Trouwens, hoe vind je dat vBasten met dat andere moeilijke geval is omgegaan?

vPersie
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:36:55 #166
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31405182
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:35 schreef DIJK het volgende:

[..]

Nee, je kunt het gewoon zien hoor. Matig tactisch beleid, matige opstellingen, matig selectiebeleid. Met een groot aantal topspelers. Vandaar dat het bijna alle keren in het matige wedstrijd door individuele klasse gered werd. Bijvoorbeeld door Robben en v/d sar. Die individuele klasse wordt hier gezien als een verdienste van Marco maar dat is natuurlijk larie. Als er nu als team eens goed gespeeld zou worden, dan zou dat op het conto van van Basten bijgeschreven kunnen worden, maar dat hebben we nog niet gezien.
    Ok, je hebt me overtuigd.
    pi_31405248
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

vPersie
    Alweer iets wat ten onrechte op het conto van van Basten geschreven wordt. Dat hebben ze bij Arsenal opgelost.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:40:05 #168
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_31405255
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

vPersie
    Komt door Arsenal. Dat weet iedereen.
    pi_31405421
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:39 schreef DIJK het volgende:

[..]

Alweer iets wat ten onrechte op het conto van van Basten geschreven wordt. Dat hebben ze bij Arsenal opgelost.
    Dan heb je het interview met Van Persie niet gehoord na de wedstrijd. Die hemelde Van Basten helemaal op.
    pi_31405469
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:35 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dan kun je dus net zo goed elke coach ontslaan en een willekeurige jan of piet voor de groep zetten, als er elke keer gewonnen wordt op basis van individuele klasse.

Kun je ze het dan ook verwijten wanneer er verloren wordt? Dat ze dan hun individuele klasse niet hebben getoond of ondermaats hebben gepresteerd.? Of is het dan ineens geheel toevallig wel de schuld van de coach?

Als je een coach het slechte spel + slechte resultaten verwijt, dan moet je hem ook de credits geven voor winst en goed spel.
    pi_31405485
    vPersie heeft meerdere keren zelf aangegeven dat vBasten hem enorm geholpen heeft zijn persoonlijkheidsprobleem op te lossen. Maar ja, dat is ook weer zo'n onbetrouwbare bron hè?
    pi_31405734
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Dan kun je dus net zo goed elke coach ontslaan en een willekeurige jan of piet voor de groep zetten, als er elke keer gewonnen wordt op basis van individuele klasse.
    Dat is het probleem, je kan niet alles doen op individuele klasse. Zeker als je ook nog wat mist zoals gisteravond. Dat was een duidelijk voorbeeld. Als je ook nog een goed ingespeeld team hebt rol je macedonie binnen het half uur op. Nu was het wachten op een momentje wat niet kwam.
    quote:
    Kun je ze het dan ook verwijten wanneer er verloren wordt? Dat ze dan hun individuele klasse niet hebben getoond of ondermaats hebben gepresteerd.? Of is het dan ineens geheel toevallig wel de schuld van de coach?
    Beide.
    quote:
    Als je een coach het slechte spel + slechte resultaten verwijt, dan moet je hem ook de credits geven voor winst en goed spel.
    Je moet hem de credits geven voor goed spel (van het team) inderdaad. Maar wanneer hebben we goed gespeeld?! Een kwartiertje ofzo in een oefenduel tegen duitsland? Voor de rest hebben we nergens echt goed gespeeld. Dus geen credits. En ook credits voor goede resultaten mits die voortkomen uit een goede teamprestatie, ingespeelde combinaties of een tactische meesterzet, maar al onze goede resultaten kwamen voort uit goede individuele acties, daar ga ik van basten geen credits voor geven. Dat zijn gewoon de goede voetballers waar hij als bondscoach mee mag werken.
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:48 schreef SocialDisorder het volgende:
    vPersie heeft meerdere keren zelf aangegeven dat vBasten hem enorm geholpen heeft zijn persoonlijkheidsprobleem op te lossen. Maar ja, dat is ook weer zo'n onbetrouwbare bron hè?
    Hij wil ook graag mee naar het WK en hij is niet dom. Trek je conclusies.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:02:34 #173
    81576 The_M
    He, alles goed? Nee, 2 fout...
    pi_31405832
    Ik heb GVD 40 euro voor een kaartje betaald gisteren en dan krijg je zo'n wanvertoning te zien. Die Maduro, Landzaat en Kuijt, wat een drama zeg. Die zaten gewoon met hun hoofd alweer bij de competitie ofzo, echt bagger Ze hadden er verdomme gewoon een feest van moeten maken, maar nee hoor, de jongens waren te bang om geblesseerd te raken ofzo....Ik ga nooit meer voor die volgevreten vedettes 2 uur in de file staan

En wat dan nog het ergste is dat je thuis komt en de TV aanzet en dan zie je de bondscoach met een smile op zijn gezicht zeggen: 'ship happens'.......Nou, dan kots ik toch echt van die vent , hij had de spelers verdomme scherp moeten maken voor deze pot zodat ze er een feest van zouden maken!!! Wat een lullo zeg, van mij mag hij opzouten

PS: Hoezo afhankelijk van Robben
    pi_31405901
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:02 schreef The_M het volgende:
    Ik heb GVD 40 euro voor een kaartje betaald gisteren en dan krijg je zo'n wanvertoning te zien. Die Maduro, Landzaat en Kuijt, wat een drama zeg. Die zaten gewoon met hun hoofd alweer bij de competitie ofzo, echt bagger Ze hadden er verdomme gewoon een feest van moeten maken, maar nee hoor, de jongens waren te bang om geblesseerd te raken ofzo....Ik ga nooit meer voor die volgevreten vedettes 2 uur in de file staan

En wat dan nog het ergste is dat je thuis komt en de TV aanzet en dan zie je de bondscoach met een smile op zijn gezicht zeggen: 'ship happens'.......Nou, dan kots ik toch echt van die vent , hij had de spelers verdomme scherp moeten maken voor deze pot zodat ze er een feest van zouden maken!!! Wat een lullo zeg, van mij mag hij opzouten

Gelukkig, dit soort supporters moeten ook gewoon niet in stadions komen.

Ja, er kan wel eens een slechte wedstrijd tussen zitten, so what?
    pi_31405925
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:04 schreef MaxPower het volgende:
    pi_31405932
    Je geeft gelukkig perfect weer hoe de gemiddelde josti er over denkt. 'Een feest van maken'...
    Klik dan als je durft
    pi_31405963
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef DIJK het volgende:

[..]

Heb het over voetbal in het algemeen, niet alleen Oranje. Als je nooit in een stadion komt en dan eist dat je voor die 40 euro per sé een goede wedstrijd wil zien heb je er niks van begrepen.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:06:44 #178
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31405966
    quote:
    Dat is onder dwang. Als je goed kijkt zie je Marco linksonder in beeld een pistool op Robin richten.
    pi_31405974
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:58 schreef DIJK het volgende:
    -knip-

Hij wil ook graag mee naar het WK en hij is niet dom. Trek je conclusies.
    conclusie; vBommel & Seedorf zijn wel dom/willen niet naar WK?
    quote:

ach, shit happens
    pi_31405987
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Suijk het volgende:
    hoe de gemiddelde josti er over denkt. 'Een feest van maken'...
    Dat waren de woorden van Marco......
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:07:36 #181
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31405997
    quote:
    Je geeft gelukkig perfect weer hoe de gemiddelde josti er over denkt. 'Een feest van maken'...
    Inderdaad, 't is verdomme geen carnaval.
    pi_31406097
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:26 schreef DIJK het volgende:

[..]

Jouw aanname dat mijn aanname verkeerd is, is een verkeerde aanname. . . .

Van Basten selecteert de spelers, van Basten bepaalt de tactiek, van Basten bepaalt de posities, van Basten geeft de opdrachten, van Basten wisselt de spelers, van Basten is eindverantwoordelijk!

Van Basten doet het dus goed, een trainer wordt beoordeeld op zijn resultaten en niet alleen, omdat hij de spelers zo mooi laat voetballen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Robar op 13-10-2005 12:16:09 ]
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:13:40 #183
    81576 The_M
    pi_31406165
    quote:
    Alleen jammer dat bijna elke speler en zelfs de bondscoach dat voor de wedstrijd ook zei....Dus in principe noem jij het Nedelands elftal de jostiband Wie is er hier nou de gemiddelde josti dan?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:14:05 #184
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31406177
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Robar het volgende:

[..]

Jouw aanname dat mijn aanname verkeerd is, is een verkeerde aanname. . . .

Van Basten selecteert de spelers, van Basten bepaald de tactiek, van Basten bepaald de posities, van Basten geeft de opdrachten, van Basten wisselt de spelers, van Basten is eindverantwoordelijk!

Van Basten doet het dus goed, een trainer wordt beoordeeld op zijn resultaten en niet alleen, omdat hij de spelers zo mooi laat voetballen.
    Nee, dat is bij alle trainers zo, behalve bij van Basten.. Je weet toch wel hoe het werkt.
    pi_31406208
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:07 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat waren de woorden van Marco......
    Marco wilde een goede wedstrijd en het publiek vermaken ja. Sommige media zijn hier daarna mee aan de haal gegaan met die 'feestwedstrijd'.

Zeg nou eens eerlijk, wat had je verwacht van deze wedstrijd? Al zolang als Nederland voetbalt zijn dit soort wedstrijden vermoeiend en saai. Als er dan ook nog eens niet gewonnen hoeft te worden, kun je beter wat extra op je ledematen letten. Deze wedstrijd was puur om de statistieken op te vullen.
    Ook ik vind het een schande dat er 2x niet gewonnen is hoor, van Macedonië. Maar ik sta er niet van te kijken en kan er ook niet wakker van liggen. Die kerels komen naar Nederland met als doel om geen oorwassing te krijgen, niet om eens lekker mee te gaan werken aan een feestje in de Arena.
    Klik dan als je durft
    pi_31406216
    quote:
    Ik vind dat Van Basten heel netjes en professioneel met de affaire "Robin en het mysterie van het verdwenen condoom" is omgegaan. Dat heeft hij keurig afgehandeld. Nu de affaire Mark nog.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:17:01 #187
    81576 The_M
    pi_31406253
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:04 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Gelukkig, dit soort supporters moeten ook gewoon niet in stadions komen.

Weleens een slechte wedstrijd Welke wedstrijden van oranje heb jij bekeken dan? De video van 1988?

Kijk, je mag toch op z'n minst verwachten dat ze er alles aan doen om het leuke wedstrijd te maken of niet? Maar ze liepen er als dooie honden bij die echt geen meter teveel liepen en 0,0% strijd leverden om ook maar 1 duel te winnen.....Laten ze dat dan van te voren zeggen, dan had het hele stadion geen kaartje hoeven kopen
    pi_31406269
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind dat Van Basten heel netjes en professioneel met de affaire "Robin en het mysterie van het verdwenen condoom" is omgegaan.
    * Idee voor een nieuw boek heeft

donderdag 13 oktober 2005 @ 12:17:42 #189
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31406275
    quote:

[..]

Ik vind dat Van Basten heel netjes en professioneel met de affaire "Robin en het mysterie van het verdwenen condoom" is omgegaan. Dat heeft hij keurig afgehandeld. Nu de affaire Mark nog.
    Ik blijf hopen dat hij v Bommel in mei terugroept en een getergde Bommel, gesteund door vd Vaart ons naar de WT schieten..
    pi_31406313
    Van Bommel is een verschrikkelijk goede voetballer, hij zal alleen wel boter bij de vis moeten doen . . . Net als van Basten! Alleen dan kan het nog goedkomen.
    pi_31406327
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:17 schreef The_M het volgende:

[..]

Weleens een slechte wedstrijd Welke wedstrijden van oranje heb jij bekeken dan? De video van 1988?

Kijk, je mag toch op z'n minst verwachten dat ze er alles aan doen om het leuke wedstrijd te maken of niet? Maar ze liepen er als dooie honden bij die echt geen meter teveel liepen en 0,0% strijd leverden om ook maar 1 duel te winnen.....Laten ze dat dan van te voren zeggen, dan had het hele stadion geen kaartje hoeven kopen
    Als jij alles gezien hebt, concludeert dat het voetbal kut is, dan alsnog een kaartje voor deze wedstrijd koopt, ben je wel heel dom.
    pi_31406371
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:58 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat is het probleem, je kan niet alles doen op individuele klasse. Zeker als je ook nog wat mist zoals gisteravond. Dat was een duidelijk voorbeeld. Als je ook nog een goed ingespeeld team hebt rol je macedonie binnen het half uur op. Nu was het wachten op een momentje wat niet kwam.
    Bullshit. Je kan niet meer verwachten dat Nederland met 10-0 wint. Wel hopen, maar niet verwachten. Je hebt te maken met spelers die al gekwalificeerd zijn, dat werkt onbewust door. Spelers moeten komend weekend weer vol aan de bak tegen topclubs en in de CL volgende week. Als die goal dan maar niet wilt vallen, dan gaat de fut eruit en loopt het gewoon niet lekker. Dat kan wel eens gebeuren, genoeg van dat soort wedstrijden gehad in de voorgaande jaren onder al die andere bondscoaches.
    quote:
    [..]

Beide.
    Waarom kraak je dan nu alleen de coach af en wordt het 100% op Van Basten geschoven? Hij staat niet in het veld. Het zijn geen F'jes die je moet aansporen dat ze gemotiveerd moeten voetballen.
    quote:
    [..]

Je moet hem de credits geven voor goed spel (van het team) inderdaad. Maar wanneer hebben we goed gespeeld?! Een kwartiertje ofzo in een oefenduel tegen duitsland? Voor de rest hebben we nergens echt goed gespeeld. Dus geen credits. En ook credits voor goede resultaten mits die voortkomen uit een goede teamprestatie, ingespeelde combinaties of een tactische meesterzet, maar al onze goede resultaten kwamen voort uit goede individuele acties, daar ga ik van basten geen credits voor geven. Dat zijn gewoon de goede voetballers waar hij als bondscoach mee mag werken.
    Die 0-1 tegen Tsjechie was een perfect uitgespeelde aanval, waar waarschijnlijk op getraind is. Puur in het 433 systeem kan dat. Spits trekt naar de 5meter toe, linksbuiten kan voorzetten op de spits of de aankomende middenvelder.

Verder kun je in 3 dagen per interland noooooit echt ingespeeld op elkaar raken. Nooit. Hoe goed iedereen ook is. Je kan Van Basten pas verwijten maken, wanneer er na de voorbereiding in de laatste oefenwedstrijd voor het WK geen team staat, geen ingespeelde combinaties zijn en er 11 spelers op het veld staan in plaats van 1 team. Dan heeft hij 3 of 4 weken met ze kunnen werken, dan heeft hij zijn selectie, dan heeft hij de kans om ze te laten voetballen hoe hij wil.

Dat kan geen enkele coach in 3 dagen waarmaken.
    pi_31406372
    quote:

[..]

blijf je opletten, het condoommysterie heeft nix met de persoonlijkheid van vPersie te maken. vPersie had al problemen met z'n niet geselecteerd zijn voor Miss Nigeria aan z'n leuter lurkte. Dáár had ik het over.
    pi_31406496
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

blijf je opletten, het condoommysterie heeft nix met de persoonlijkheid van vPersie te maken. vPersie had al problemen met z'n niet geselecteerd zijn voor Miss Nigeria aan z'n leuter lurkte. Dáár had ik het over.
    Volgens mij wil je dat SCH overal JA op zegt, anders ben jij nooit tevreden. Jouw mening is niet per definitie de waarheid, je manier van discussiëren is behoorlijk eenzijdig.
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
    pi_31406874
    ja vast. Wil je zeggen dat vPersie niet een discussiepunt was vóórdat Miss Nigeria dr benen opendeed?

Mag ik je in dat geval even wijzen op dit artikel;
    http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/3180
    pi_31407031
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:15 schreef Suijk het volgende:

Zeg nou eens eerlijk, wat had je verwacht van deze wedstrijd? Al zolang als Nederland voetbalt zijn dit soort wedstrijden vermoeiend en saai. Als er dan ook nog eens niet gewonnen hoeft te worden, kun je beter wat extra op je ledematen letten. Deze wedstrijd was puur om de statistieken op te vullen.
    Daar heb je opzich gelijk in maar ergens vind ik dat je wel wat meer inzet mag verwachten en bovendien zie ik vooral onmacht, vergelijkbaar met veel andere wedstrijden onder Van Basten. De ploeg kan gewoon niet veel beter.

En ik vind het storend dat er nu vergoeilijkend over wordt gedaan terwijl er bij de vorige vergelijkbare wedstrijd die nergens meer over ging (de beruchte uitzwaaiwedstrijd) schande van werd gesproken. Nu is het ineens allemaal anders.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 12:59:01 #197
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31407307
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:10 schreef DIJK het volgende:

[..]

Lulkoek. Robben is gewoon de beste. punt. En cocu is nog altijd heel belangrijk op het middenveld.
    Robben is de creatiefste, zonder meer. Of-ie de beste is weet ik niet. Dat wordt ook lastig omdat een team met alleen creatieve spelers weinig kan netzomin als een team zonder creatieve spelers. Maar Oranje heeft Robben zeker nodig wil het wat extraas brengen.

Wat Cocu betreft; hij was er deze wedstrijd niet bij maar als ik het me goed herinner was-ie er de bellabberde wedstrijden Mac uit en Arm uit wel. Dat was al met al niet veel beter ...
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 13:06:24 #198
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31407522
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:48 schreef SCH het volgende:

[..]

En ik vind het storend dat er nu vergoeilijkend over wordt gedaan terwijl er bij de vorige vergelijkbare wedstrijd die nergens meer over ging (de beruchte uitzwaaiwedstrijd) schande van werd gesproken. Nu is het ineens allemaal anders.
    Dit was ook een drama partij. Ongeveer net zo erg als tegen Ierland (vond ik iets erger omdat er verloren werd en omdat de KNVB het onzalig idee had gehad dat ze na afloop op de middencirkel moesten staan). Maar ik denk dat onder de afgelopen coaches veel vergelijkbare dramapartijen zijn gespeeld en dat VanBasten daar niet slechter of beter in is dan Rijkaard, Van Gaal, of Advocaat in dergelijke potjes. Claims dat hij het slechter doet kunnen imho niet hard gemaaklt worden en met feiten onderbouwd worden.

Waar-ie overigens vooralsnog wel beter in is het behalen van resultaten. Of dat toeval of kunde is en hij dat volhoudt op het WK moet de toekomst uitwijzen.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 13:13:57 #199
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31407720
    quote:

En zeker ook al niets gewonnem te het SBS-belspelletje

Zo'n gruwlijke SBS term dat "feest wedstrijd"

In ieder normaal land weet je dat het geplaatste land zich in zo'n wedstrijd weinig doet - zo'n Mexico dat verliest van T&B. maar nee hoor, in NL gelooft men in "feestwedstrijden"

Enig punt wat ik MvB is deze kan verwijten is dat-ie niet gewoon een b-elftla had neergezet en had gezegd: wat het resultaat is maakt me geen ene flikker uit - we zijn nu geplaatst.
    pi_31407832
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:13 schreef Doc het volgende:

Enig punt wat ik MvB is deze kan verwijten is dat-ie niet gewoon een b-elftla had neergezet en had gezegd: wat het resultaat is maakt me geen ene flikker uit - we zijn nu geplaatst.
    Feestwedstrijd is een baggerterm inderdaad en natuurlijk moet je niet veel risico's nemen. Ik verwijt Van Basten eerder dat hij de jongens met 1 geel toch liet spelen.

Voor de rest vind ik toch wel dat je een zekere verantwoordelijkheid hebt naar het publiek dat komt kijken en al die mensen die voor de tv zitten. Voetbal mag ook best leuk zijn hoor
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 13:23:00 #201
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31407947
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Feestwedstrijd is een baggerterm inderdaad en natuurlijk moet je niet veel risico's nemen. Ik verwijt Van Basten eerder dat hij de jongens met 1 geel toch liet spelen.

Voor de rest vind ik toch wel dat je een zekere verantwoordelijkheid hebt naar het publiek dat komt kijken en al die mensen die voor de tv zitten. Voetbal mag ook best leuk zijn hoor
    Eerste punt ben ik het mee eens.

Het tweede punt is lastiger. Het is jammer dat-ie als coach van de KNVB en SBS niet kan zeggen "mensen blijf gerust weg en je hoeft de TV niet aan te zetten want heel veel verwacht ik er niet van. Deze wedstrijd moet toevallig ook nogh gespeeld worden. Misschien wordt het leuk maar reken er asjeblieft niet op."

Dat is eerlijker, maar dat doet geen enkele coach. Want het NLs publiek dat naar een wedstrijd gaat om vermaakt te worden (iets wat nog het ergst leeft onder het gemiddelde Ajax-publiek) kan beter naar het theater gaan. Een voetbal wedstrijd is een voetbalwedstrijd en geen garantie voor vermaak.
    pi_31408011
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:23 schreef Doc het volgende:
    Een voetbal wedstrijd is een voetbalwedstrijd en geen garantie voor vermaak.
    Maar het zou wel de intentie mogen zijn.

Bovendien leek het er gisteravond op dat Oranje echt niet beter kon en vooral dat is zorgwekkend. Het leek er niet op dat het alleen een kwestie was van: het maakt ons niet zoveel meer uit want we zijn er toch al> Daarvoor baalden de spelers ook teveel na afloop.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 13:33:46 #203
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31408221
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het zou wel de intentie mogen zijn.
    Volgens mij is NL een van de weinige landen waar men dat echt fundamenteel vindt.
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:25 schreef SCH het volgende:

Bovendien leek het er gisteravond op dat Oranje echt niet beter kon en vooral dat is zorgwekkend. Het leek er niet op dat het alleen een kwestie was van: het maakt ons niet zoveel meer uit want we zijn er toch al> Daarvoor baalden de spelers ook teveel na afloop.
    Een niet gemotiveerd Oranje kan niet beter. Een gemotiveerd Oranje heeft laten zien dat het wel beter kan. Tuurlijk baalden ze - het is leuker om te winnen. Maar ze hoefden niet te winnen en dat maakt verschil. De vrees voor kaarten en voor blessures was groter dan de wil om te winnen.
    pi_31408309
    Mag ik trouwens nog even opmerken dat ik de reactie van het publiek op Davids helemaal top vond, en Davids ook een redelijke invalbeurt maakte?
    pi_31408346
    Ik vond Davids nou nog niet zo echt heel veel toevoegen gisteren. Niks eigenlijk.
    Klik dan als je durft
    pi_31408401
    hij voegde misschien niets toe, maar ik zag wel de fighter-spirit weer terug. Goed om te weten met het oog op het WK.
    pi_31408404
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:38 schreef Suijk het volgende:
    Ik vond Davids nou nog niet zo echt heel veel toevoegen gisteren. Niks eigenlijk.
    Inderdaad, waardeloze invalbeurt. Alleen maar balverlies.

reactie van het publiek was ok, maar na afloop dat fluitconcert was genant. opportunistisch carnavalvolk.
    pi_31409574
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 22:09 schreef Doc het volgende:

[..]

Van de 16 wedstrijden waren er 3 goed, 3 beroerd (2* Macedonie, 1*Armenie) echt slecht, en de rest er tussen in. Ook speltechnisch. Dat is als je de lijstjes van wedstrijden van de ander coaches bekijkt geen slechte score. Bij de wedstrijden waar net dat beetje extra motivatie is en strijdlust wordt er gewoon gewonnen - en dat is geruststellend.
    Welke 3?

Ik wil Tsjechie uit wel goed rekenen, maar dan calculeer je ook in: afgekeurde goal op een goed moment, strafschop tegen niet gegeven, strafschop gestopt, bal op de lat, blessures van Tsjechische kernspelers waardoor de tegenstander niet op WK sterkte was. In Finland werd Nederland weggetikt, maar counterend en van afstand scorend werd door individuele kwaliteit nog wel dik gewonnen.

Was niet Van Basten's doel aantrekkelijk voetbal spelen? Ik heb het idee dat het gebal tegen de zwakke tegenstanders in onze poule een hoop zand in de ogen strooit bij veel Nederlanders. Vergeleken bij gevallen landen als Duitsland en Engeland steken we er natuurlijk ook leuk bij af. Maar er is nog nauwelijks confrontatie geweest tegen een tegenstander van groot kaliber. Tsjechie thuis, zulk geluk hadden we tot dan toe niet gezien, een zwaar onrechtvaardig resultaat. Zal je niet elke keer overkomen!

Van Basten maakt het de WK gegners wel lekker eenvoudig natuurlijk met zijn eenmans-tactiek. Een keer Robben maaien en NL ligt op z'n gat aanvallend gezien. De rest van de spitsen scoort amper. Daarbij, Van Nistelrooij moet maar net in vorm zijn komende zomer. Makaay komt met zo'n humeur aanzetten als hij "alweer" ernaast zit, in Duitsland nog wel. En Babel moet het tenslotte ook van bevliegingen hebben. Overigens heb ik niks tegen op Van Basten, want de spelers maken onder hem voor het eerst eens geen ruzie. Als een spits een jonge verdediger hoekt, zou dat nu gewoon professioneel kunnen worden uitgesproken. Eindelijk eens een professioneel en een gezond elftal op de been!

Oja, een helft lang goed spelen deden we onder Advocaat ook al. Alleen moest de bondscoach dan nog wel af en toe een wissel plegen om het niveau te laten zakken. Ik hoop dat Nederland ook nog leert twee goede helften in een wedstrijd te spelen. En zeker wanneer dat nodig is.
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:23 schreef Robar het volgende:
    32 punten uit 12 wedstrijden, geen land die hem dat na doet.
    Slechts 3 doelpunten tegen!

Het spel kan beter, maar is het ook niet heel wat waard dat we in ieder geval veel winnen?
    Als we op deze manier wereldkampioen worden, dan teken ik ervoor!
    Wie niet? Alleen moet je ook langs verdedigende landen geraken en dan is het wel fijn dat je als coach een betrouwbaar recept in huis hebt, en kunt aanpassen. Naar mijn idee is Van Basten zo langzamerhand wel achter zijn favoriete ploeg, maar qua tactiek is er nog een hoop te verfijnen.
    pi_31409592
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Een niet gemotiveerd Oranje kan niet beter. Een gemotiveerd Oranje heeft laten zien dat het wel beter kan. Tuurlijk baalden ze - het is leuker om te winnen. Maar ze hoefden niet te winnen en dat maakt verschil. De vrees voor kaarten en voor blessures was groter dan de wil om te winnen.
    Dat laatste zou een goede verklaring kunnen zijn Maar geen excuus

er staat daar wel het beste spelersmateriaal ter wereld op het veld, uitgezonderd Cocu en Van Bommel
    pi_31409961
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Ach, daarvan heb je er meer in de poulerondes dan op een WK. Dat is ook de reden waarom ploegen in voorrndes zo weinig echt kunnen schitteren.
    Vergeet die voetbaldwergen niet op het wk zelf: Togo, Iran, Azerbedjan (of whatever)... Ik kan me nog een egypte herrineren dat oranje op 1-1 hield
    Trouwens, Griekenland gooide de pot alle wedstrijden op het ek dicht en loerde op die ene kutcounter... er zijn heus meer landen die zo spelen.
    pi_31410174
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 14:39 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Vergeet die voetbaldwergen niet op het wk zelf: Togo, Iran, Azerbedjan (of whatever)... Ik kan me nog een egypte herrineren dat oranje op 1-1 hield
    Trouwens, Griekenland gooide de pot alle wedstrijden op het ek dicht en loerde op die ene kutcounter... er zijn heus meer landen die zo spelen.

Ik noem een Italië......

Maar de motivatie is dan wat hoger, vermoed ik.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 15:05:05 #212
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31410547
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 14:23 schreef okee6 het volgende:

[..]

Welke 3?

Ik wil Tsjechie uit wel goed rekenen, maar dan calculeer je ook in: afgekeurde goal op een goed moment, strafschop tegen niet gegeven, strafschop gestopt, bal op de lat, blessures van Tsjechische kernspelers waardoor de tegenstander niet op WK sterkte was. In Finland werd Nederland weggetikt, maar counterend en van afstand scorend werd door individuele kwaliteit nog wel dik gewonnen.
    Tsjechië uit inderdaad. Finland thuis. Roemenië uit en thuis waren ook niet slecht. Duitsland eerste helft was ook zeer OK.

Als we buitenspeldoelpunten, niet gegeven strafschoppen, gestopte strafschoppen en ballen op de paal moeten gaan rekenen als tegendoelpunten maar niet als doelpunten die je zelf maakt als je jezelf over komt is het niet raar als je niet wint
    quote:
    Was niet Van Basten's doel aantrekkelijk voetbal spelen? Ik heb het idee dat het gebal tegen de zwakke tegenstanders in onze poule een hoop zand in de ogen strooit bij veel Nederlanders. Vergeleken bij gevallen landen als Duitsland en Engeland steken we er natuurlijk ook leuk bij af. Maar er is nog nauwelijks confrontatie geweest tegen een tegenstander van groot kaliber. Tsjechie thuis, zulk geluk hadden we tot dan toe niet gezien, een zwaar onrechtvaardig resultaat. Zal je niet elke keer overkomen!
    Was het ook niet zo dat bij de aanstelling van Van Basten expliciet gesteld was dat het niet direct de doelpstelling wass om ons te plaatsen voor het WK? Ik hoor ook niemand klagen dat we dat wel gehaald hebben ...

Het doel is aantrekkelijk voetbal spelen, maar lukt dat niet zijn overwinningen ook mooi. Bij veruit de meeste andere landen is het doel wedstrijden te winnen - hoe doet er dan minder toe.

En wat noem je een tegenstander van groot kaliber? Ik kan alleen Brazilië of Argentinië noemen want het spel van de andere Europese landen was niet beter dan wat NL liet zien ...
    quote:
    Van Basten maakt het de WK gegners wel lekker eenvoudig natuurlijk met zijn eenmans-tactiek.
    NL heeft ook zonder Robben wedstrijden gewonnen hoor. En volgens mij heeft RvN imn kwalificatie meer scoord dan Robben.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 15:06:59 #213
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31410596
    quote:

[..]

Dat denk ik ook wel hoor. Maar het zijn er minder dan in de poule ronden.
    pi_31410599
    quote:

[..]

Nederland- Saoedi Arabie...... 1-1 was het toch..........
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 15:08:57 #215
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31410633
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland- Saoedi Arabie...... 1-1 was het toch..........
    Egypte was 1990.

SA werd in 1994 gewonnen dankzij een kopdoelpunt van Taument dacht ik.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 15:13:17 #216
    81576 The_M
    pi_31410743
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als jij alles gezien hebt, concludeert dat het voetbal kut is, dan alsnog een kaartje voor deze wedstrijd koopt, ben je wel heel dom.
    Het is de laatste wedstrijd in de poule knul, en zo'n kaartje koop je dan al vrij vroeg omdat in de laatste poulewedstrijd meestal de beslissing valt (Oranje had zich al 30 jaar niet meer voor de laatste wedstrijd gekwalificeerd). Maar ach, shit happens
      donderdag 13 oktober 2005 @ 15:17:29 #217
    81576 The_M
    pi_31410834
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
    Mag ik trouwens nog even opmerken dat ik de reactie van het publiek op Davids helemaal top vond, en Davids ook een redelijke invalbeurt maakte?
    Davids was (helaas) echt slecht SD. Hij pastte zich vrij snel aan aan het niveau van Oranje
    pi_31411207
    Davids als wisselspeler is een lapschwanz. Zag hem al totaal ongemotiveerd de warming up doen met de reserves. Net zoals ie al niet te uitbundig was in Tsjechie met de overwinning. Ik verwacht dat ie weer buiten de selectie zit nadat Cocu fit is.

En hoe lang duur thet nog voordat van Basten inziet dat een Castelen of Quincy in ieder geval in aanvalelnd opzicht meer brengt dan een Kuyt op rechtsbuiten. Gooi die Nistel eruit voor Kuyt als je perse Kuyt wil opstellen maar ga niet kloten met Dirk op rechtsbuiten.
    pi_31411309
    quote:

[..]
    ....
    Was niet Van Basten's doel aantrekkelijk voetbal spelen? Ik heb het idee dat het gebal tegen de zwakke tegenstanders in onze poule een hoop zand in de ogen strooit bij veel Nederlanders. Vergeleken bij gevallen landen als Duitsland en Engeland steken we er natuurlijk ook leuk bij af. Maar er is nog nauwelijks confrontatie geweest tegen een tegenstander van groot kaliber.
    .....
    Ik denk dat het juist tegen tegenstander van het kaliber Armenie en Macedonie moeilijk is aantrekkelijk te voetballen. Tot halverwege de helft van de tegenstander sta je alleen met je teammaten, en op die laatste 25 meter staat een heel elftal te verdedigen (met ook nog eens beperkte kwaliteit waardoor er vaak meer overtredingen worden gemaakt).
    Zorgwekkend is wel dat er eigenlijk geen echt uitgespeelde kansen zijn gecreerd. Je moet door zo'n muur heen kunnen breken, en als dat alleen lukt zonder hoge-school voetbal, vooruit dan maar.

Maar Marco heeft nog een maand of 8 om er een soeepel aanvalsmachine van te maken, die als een warm mes door de boter van de defensie heen snijdt en de wereld trakteert op menig oogstrelende combinatie in onvermijdelijke doelpuntenfestijnen.

De selectie lijkt mentaal redelijk goed in vorm te zijn op het moment, dat is al vaak anders geweest. Het grote nadeel van nu lijkt dat, behoudens Robben en Van Der Sar, geen speler echt boven de ploeg uitsteekt. Zo iemand heb je nodig op het middenveld, en zo iemand kan dan ook, beter dan Van Der Sar, de aanvoerderstaak op zich nemen omdat ie nou eenmaal meer bij het spel betrokken is dan de keeper.
    pi_31411483
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:33 schreef LuukBes het volgende:
    Davids als wisselspeler is een lapschwanz. Zag hem al totaal ongemotiveerd de warming up doen met de reserves. Net zoals ie al niet te uitbundig was in Tsjechie met de overwinning. Ik verwacht dat ie weer buiten de selectie zit nadat Cocu fit is.

En hoe lang duur thet nog voordat van Basten inziet dat een Castelen of Quincy in ieder geval in aanvalelnd opzicht meer brengt dan een Kuyt op rechtsbuiten. Gooi die Nistel eruit voor Kuyt als je perse Kuyt wil opstellen maar ga niet kloten met Dirk op rechtsbuiten.
    Kuijt heeft al drie doelpunten en een stuk of vier/vijf assists gemaakt in Oranje en komt dus ook op de rechtsbuitenpositie wel aardig tot zijn recht. Bovendien is hij veel vormvaster dan Quincy of Castelen. Ik ben wel benieuwd hoe hij tot zijn recht komt als centrumspits, maar wie er dan op rechjts moet.....
    pi_31411574
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:37 schreef DivineJester het volgende:
    Ik denk dat het juist tegen tegenstander van het kaliber Armenie en Macedonie moeilijk is aantrekkelijk te voetballen. Tot halverwege de helft van de tegenstander sta je alleen met je teammaten, en op die laatste 25 meter staat een heel elftal te verdedigen
    Er zijn ook heel wat betere ploegen dan Macedonie die precies dezelfde tactiek hanteren. Als je 2X niet van Macedonie kan winnen, terwijl Roemenie, Tjechie, Finland (2X) en Andorra (1X) dat wel kunnen dan zit er toch echt iets verkeerd met je tactiek/opstelling ten aanzien van zo'n verdedigende ploeg. Als nederland dan zo'n verdedigende ploeg treft met meer kwaliteit dan hebben we een serieus probleem.
    pi_31411619
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:37 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist tegen tegenstander van het kaliber Armenie en Macedonie moeilijk is aantrekkelijk te voetballen. Tot halverwege de helft van de tegenstander sta je alleen met je teammaten, en op die laatste 25 meter staat een heel elftal te verdedigen (met ook nog eens beperkte kwaliteit waardoor er vaak meer overtredingen worden gemaakt).
    Zorgwekkend is wel dat er eigenlijk geen echt uitgespeelde kansen zijn gecreerd. Je moet door zo'n muur heen kunnen breken, en als dat alleen lukt zonder hoge-school voetbal, vooruit dan maar.

Maar Marco heeft nog een maand of 8 om er een soeepel aanvalsmachine van te maken, die als een warm mes door de boter van de defensie heen snijdt en de wereld trakteert op menig oogstrelende combinatie in onvermijdelijke doelpuntenfestijnen.

De selectie lijkt mentaal redelijk goed in vorm te zijn op het moment, dat is al vaak anders geweest. Het grote nadeel van nu lijkt dat, behoudens Robben en Van Der Sar, geen speler echt boven de ploeg uitsteekt. Zo iemand heb je nodig op het middenveld, en zo iemand kan dan ook, beter dan Van Der Sar, de aanvoerderstaak op zich nemen omdat ie nou eenmaal meer bij het spel betrokken is dan de keeper.
    Het punt is dat een compleet Nederland van geen enkele tegenstander behoeft te verliezen. Er lopen alleen altijd wat spelers bij die een groot ego hebben en als ze dan te weinig succes hebben, maar even de knuppel erin gooien. Hoe verklaar je anders al die gele kaarten tegen de kaboutertegenstanders? Dat breekt Nederland in een toernooi gewoon op. Gelukkig heeft Van Basten de oproerkraaiers uit zijn selectie verwijderd en staat niemand het 's ochtens hijsen van de Ajax-vlag zwaar tegen. Wat dat betreft harmonie.

Nederland in vorm? Robben en van der Vaart pieken op dit moment en de verdediging -de zwakste linie- heeft alle geluk van de wereld gehad, nog zonder een Koller. Ik denk dat je in Duitsland niet veel beter mag verwachten. Maar goed er zijn landen die er slechter voorstaan. Wij hebben altijd de beste spelers nog staan. Dan kun je jezelf uit de problemen scoren.
    pi_31411698
    quote:
    Kuijt heeft al drie doelpunten en een stuk of vier/vijf assists gemaakt in Oranje en komt dus ook op de rechtsbuitenpositie wel aardig tot zijn recht. Bovendien is hij veel vormvaster dan Quincy of Castelen. Ik ben wel benieuwd hoe hij tot zijn recht komt als centrumspits, maar wie er dan op rechjts moet.....
    De situatie's en tegenstanders waar ie scoorde waren niet als rechtsbuiten, maar meer als spits, en natuurlijk zal ie wat assist hebben, op die positie krijgen je met het aantal speelminuten dat hij al krediet heeft ontstellend veel mogelijkheden tot een assist.

Waar het om gaat is dat dat er nog veel en veel meer kunnen zijn als je daar een speler neerzet die niks anders gewend is als tegen die kalklijn aan te spelen. Kuyt wordt als rechtsbuiten met een serieuze tegenstander opgevreten, net zoals ie tegen de heel zwakke landen niet eraan te pas komt omdat hij dan 2 man op zich krijgt tegen die ultradefensieve ploegen. Hij rendeert dus alleen als de tegenstander niet al te defensief speelt en een matige back tegenover hem staat i.p.v. een echte goeie. Dat gebeurt zelden, en al helemaal niet op het WK.

VB kan beter nu al beginnen met het integreren en vertrouwen geven aan spelers die er wel geschikt voor zijn traks in D'land. Kuyt mag w.m.b. wel eens geprobeerd worden voor Ruud, volgens mij houdt Dirk die bal beter vast en is het een beter aanspeelpunt.
    pi_31411886
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef okee6 het volgende:
    Nederland in vorm? Robben en van der Vaart pieken op dit moment en de verdediging -de zwakste linie- heeft alle geluk van de wereld gehad, nog zonder een Koller. Ik denk dat je in Duitsland niet veel beter mag verwachten. Maar goed er zijn landen die er slechter voorstaan. Wij hebben altijd de beste spelers nog staan. Dan kun je jezelf uit de problemen scoren.
    De verdediging is juist het sterkste punt. En Koller was veel makkelijker te bespelen geweest voor Boula/Opdam dan Baros. Ze bouwen ook redelijk goed op van achteruit.

Het probleem zit hem vele meer in de wisselwerking tussen aanval en middenveld, dat is momenteel het zwakste punt, dat meestal wordt verbloemd door individuele klasse van Robben. Dat is imho de reden dat er geen mooi voetbal bewerkstelligd wordt, het middenveld raakt niet aan de combinatie met de aanval en zijn teveel geisoleerd.
    pi_31412067
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Tsjechië uit inderdaad. Finland thuis. Roemenië uit en thuis waren ook niet slecht. Duitsland eerste helft was ook zeer OK.
    Roemenië uit vond ik wel knap. Thuis tegen Roemenië spaarde Mutu Nederland, waarna de volgende Oranje aanval na een Roemeense blunder meteen raak was, einde wedstrijd. Vind ik een makkelijk gegeven 'goed'. De score laten oplopen had gekund, echter lakse uitvoering.
    quote:
    Als we buitenspeldoelpunten, niet gegeven strafschoppen, gestopte strafschoppen en ballen op de paal moeten gaan rekenen als tegendoelpunten maar niet als doelpunten die je zelf maakt als je jezelf over komt is het niet raar als je niet wint
    [..]

Was het ook niet zo dat bij de aanstelling van Van Basten expliciet gesteld was dat het niet direct de doelpstelling wass om ons te plaatsen voor het WK? Ik hoor ook niemand klagen dat we dat wel gehaald hebben ...

Het doel is aantrekkelijk voetbal spelen, maar lukt dat niet zijn overwinningen ook mooi. Bij veruit de meeste andere landen is het doel wedstrijden te winnen - hoe doet er dan minder toe.
    Het zal mij worst wezen of er daadwerkelijk het label "aantrekkelijk" wordt waargemaakt. Er mag wel meer lijn in het spel zitten en er moet niet meermalen na wedstrijden worden geconcludeerd dat het niet best was, er beleving werd gemist, en dat het wel nog beter kan. De huisstijl van Oranje is over de wereld berucht, dus we mogen best inzetten op een hoog niveau. We hebben er toevallig ook de spelers voor (uitgezonderd aan de rechterkant)
    quote:
    En wat noem je een tegenstander van groot kaliber? Ik kan alleen Brazilië of Argentinië noemen want het spel van de andere Europese landen was niet beter dan wat NL liet zien ...
    Om wereldkampioen te worden moet je ook van Tsjechië kunnen winnen. Nog daargelaten of zij Duitsland halen, we wonnen nu toevallig twee keer van ze, maar waren niet beter. We hebben geen enkele garantie dat we ze in Duitsland weer kunnen kloppen. Italië wint Nederland ook lastig van. Mexico komen we ook niet langs. Bovendien laat Oranje zich bewezen snel provoceren, dus elke Zuid-Amerikaanse tegenstander is kandidaat beul.
    quote:
    NL heeft ook zonder Robben wedstrijden gewonnen hoor. En volgens mij heeft RvN imn kwalificatie meer scoord dan Robben.
    Ruud heeft in Finland een belangrijke goal gemaakt, voor de rest levert Robben panklare goals af. Vergeet vooral dat laatste niet.
    pi_31412228
    Voor degenen die vBommel erin willen hebben op basis van het feit dat hij bij de beste middenvelders wordt genoemd van Europa, en vNistelrooy eruit op basis van z'n verprutsen van makkelijke kansen (van die laatste groep ben ik ook lid trouwens): vNistelrooy is genomineerd voor wereldvoetballer van het jaar. Is dat genoeg reden om hem nu wel ineens vol vertrouwen te geven?
    pi_31412231
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 15:59 schreef LuukBes het volgende:

[..]

De verdediging is juist het sterkste punt. En Koller was veel makkelijker te bespelen geweest voor Boula/Opdam dan Baros. Ze bouwen ook redelijk goed op van achteruit.
    Als dat zo was, hadden we Van der Sar helemaal niet gezien. Alleen na afloop, met de bloemen. Koller zorgt alleen al voor meer gevaar, Stam wordt er nog wel wakker van. En tegen welke kwalificatie tegenstander is de Oranje defensie nu geheel feilloos te werk gegaan? Van der Sar heeft er voor gevochten, en zonder de hulp van (aanvaller) Kuijt had ie zijn record nu niet gehad.
    quote:
    Het probleem zit hem vele meer in de wisselwerking tussen aanval en middenveld, dat is momenteel het zwakste punt, dat meestal wordt verbloemd door individuele klasse van Robben. Dat is imho de reden dat er geen mooi voetbal bewerkstelligd wordt, het middenveld raakt niet aan de combinatie met de aanval en zijn teveel geisoleerd.
    Dat is wel een probleem inderdaad. Maar goed, Van Basten kiest voor defensieve zekerheid op het middenveld. En qua offensief (Van Bommel) kiest hij liever voor jongere spelers, die hebben de routine nog niet. Maar sommigen kunnen nog driekwart jaar leren, wie weet.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 16:31:06 #228
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31412624
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:06 schreef okee6 het volgende:
    Het zal mij worst wezen of er daadwerkelijk het label "aantrekkelijk" wordt waargemaakt. Er mag wel meer lijn in het spel zitten en er moet niet meermalen na wedstrijden worden geconcludeerd dat het niet best was, er beleving werd gemist, en dat het wel nog beter kan. De huisstijl van Oranje is over de wereld berucht, dus we mogen best inzetten op een hoog niveau. We hebben er toevallig ook de spelers voor (uitgezonderd aan de rechterkant)
    We hebben een redelijk tema dat voor geen enkel ander team hoeft onder te doen, maar nou niet die set spelers die alle wedstrijden dominant kan spelen. Dat mag wel het doel zijn - maar ik zou geen 11 spelers voor NL kunnen noemen die altijd kunnen. We hebben de naam mooi voetbal te kunnen spelen maar evengoed de naam om met mooi voetbal ten onder te gaan. Liever resultaat dan goed voetbal.
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:06 schreef okee6 het volgende:
    Om wereldkampioen te worden moet je ook van Tsjechië kunnen winnen. Nog daargelaten of zij Duitsland halen, we wonnen nu toevallig twee keer van ze, maar waren niet beter. We hebben geen enkele garantie dat we ze in Duitsland weer kunnen kloppen. Italië wint Nederland ook lastig van. Mexico komen we ook niet langs. Bovendien laat Oranje zich bewezen snel provoceren, dus elke Zuid-Amerikaanse tegenstander is kandidaat beul.
    Brazilië was vorig WK ook niet beter dan België en van hen werd met hulp van scheidsrechter gewonnen waardoor ze niet uitgeschakeld werden. Je hoeft niet beter te zijn dan Italië, Tsjechië of Mexico, maar je moet wel van ze winnen. Dat is wat van belang is. Het enige wat je moet doen om wereldkampioen te worden is de finale halen en die winnen.
    pi_31412925
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:31 schreef Doc het volgende:

Brazilië was vorig WK ook niet beter dan België en van hen werd met hulp van scheidsrechter gewonnen waardoor ze niet uitgeschakeld werden. Je hoeft niet beter te zijn dan Italië, Tsjechië of Mexico, maar je moet wel van ze winnen. Dat is wat van belang is. Het enige wat je moet doen om wereldkampioen te worden is de finale halen en die winnen.
    Nederland neemt redelijk wat onervaren spelers mee, wie zegt dat zij de scheids slimmer zullen misleiden? De kwalificatiereeks overtuigde me eerder van het tegenovergestelde. Zelfs routinier Cocu liet zich achteraf dom over zijn actie tegen Andorra uit, die veel te opzichtig en ook al niet perse nodig was. Provocatie is vijand nummer 1. Van Basten heeft verder voor wat opofferende spelers gekozen, wat wel een handige zet is. Nu hebben we alleen nog de vorm van de dag nodig. En dat in de bewuste periode.
    pi_31414322
    We spelen trouwens wel countervoetbal onder Marco. Best aardig, het levert vooralsnog succes op.
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 17:51:45 #231
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31414450
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:46 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nederland neemt redelijk wat onervaren spelers mee, wie zegt dat zij de scheids slimmer zullen misleiden? De kwalificatiereeks overtuigde me eerder van het tegenovergestelde. Zelfs routinier Cocu liet zich achteraf dom over zijn actie tegen Andorra uit, die veel te opzichtig en ook al niet perse nodig was. Provocatie is vijand nummer 1.
    Het was eerder een kwestie van ee onterecht afgekeurd doelpunt dan provocaties hoor. Dat is de mazzel van een wereld kampioen ...
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 16:46 schreef okee6 het volgende:
    Van Basten heeft verder voor wat opofferende spelers gekozen, wat wel een handige zet is. Nu hebben we alleen nog de vorm van de dag nodig. En dat in de bewuste periode.
    En graag ook een wat creatievere speler erbij ... Ik begin heel langzamerhand zelfs wat te zien in de naturalisatie van Kalou
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 17:53:32 #232
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31414498
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 17:46 schreef methodmich het volgende:
    We spelen trouwens wel countervoetbal onder Marco. Best aardig, het levert vooralsnog succes op.
    Semi-countervoetbal zoals Arsenal en CFC dat ook kunnen spelen. Iets te veel balbezit en op de helft van de tegenstander om het echt countervoetbal te nomen, maar de meeste doelpunten vallen wel uit counters, netzoals bij AFC en CFC.
    pi_31414517
    Precies en we zijn alleen goed en overtuigend tegen teams die wel ruimte weggeven.
    www.thuisuiteten.nl
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 18:02:21 #234
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31414745
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
    Precies en we zijn alleen goed en overtuigend tegen teams die wel ruimte weggeven.
    Net zoals Chelski ...
    pi_31415310
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
    Dan kan de poule dus wel eens heel lastig worden.
    pi_31415624
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 18:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Leo en Dick loodsen ons daar wel doorheen
      donderdag 13 oktober 2005 @ 18:39:45 #237
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31415652
    Netjes, enige team met 30+ punten.

Wereldklasse.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_31415686
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 18:39 schreef popolon het volgende:

Wereldklasse.
    Heb je er iets van gezien gisteren?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 18:43:13 #239
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31415725
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je er iets van gezien gisteren?
    Kijk jij hier maar eens.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_31415760
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 18:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Kijk jij hier maar eens.

Wereldklasse
      donderdag 13 oktober 2005 @ 18:47:00 #241
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31415812
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 18:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wereldklasse
    Ja daar sta je dan he?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 19:21:08 #242
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31416566
    quote:

Wereldklasse.
    En voor de vergelijking met teams uit de kleinere poules: ook het team met het minste puntverlies. Helden!
    pi_31416726
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef Doc het volgende:

[..]

En voor de vergelijking met teams uit de kleinere poules: ook het team met het minste puntverlies. Helden!
    Helden spelen echt mooier voetbal. Wij waren in 88 vooral ook zo blij omdat Oranje geweldig speelde, zo nu en dan tenminste. En in 98 ook. Als Oranje wereldkampioen wordt met het soort voetbal als uit deze kwalificatie zal mijn vreugde in ieder geval niet zo uitbundig zijn als toen. Toen waren we terecht trots.
    pi_31416821
    En is het al weer zover dat Van Basten de Hemel in wordt geprezen omdat hij ook tegen Macedonië ongeslagen is gebleven?
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 19:45:25 #245
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31417201
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Helden spelen echt mooier voetbal. Wij waren in 88 vooral ook zo blij omdat Oranje geweldig speelde, zo nu en dan tenminste. En in 98 ook. Als Oranje wereldkampioen wordt met het soort voetbal als uit deze kwalificatie zal mijn vreugde in ieder geval niet zo uitbundig zijn als toen. Toen waren we terecht trots.
    Oh toen Nederland met alle geluk van de wereld van Engeland en Ierland won?

pi_31418105
    quote:

Wereldklasse.
    Portugal had er 30 en meer goals.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31418138
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 18:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Absoluut, zeker als we veel relatieve kleintjes loodsen.
    www.thuisuiteten.nl
      donderdag 13 oktober 2005 @ 20:31:18 #248
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31418560
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar da's geen 30+

En die deugen niet Mich, dat moet je nou toch wel weten.
    pi_31419723
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 19:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh toen Nederland met alle geluk van de wereld van Engeland en Ierland won?

Tegen Engeland was volgens mij niet zo gelukkig als ik me kan herinneren. Ierland was een bevrijdende geluksgoal maar niet onverdiend. Maar inderdaad zaten er hele matige wedstrijden tussen. De openingswedstrijd van het EK88 tegen Rusland bijvoorbeeld.

Maar die wedstrijden werden afgewisseld met geweldige wedstrijden (halve finale, finale) en op het WK98 al helemaal (Argentinie, Brazilie).
      donderdag 13 oktober 2005 @ 21:09:20 #250
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31419795
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Tegen Engeland was volgens mij niet zo gelukkig als ik me kan herinneren. Ierland was een bevrijdende geluksgoal maar niet onverdiend. Maar inderdaad zaten er hele matige wedstrijden tussen. De openingswedstrijd van het EK88 tegen Rusland bijvoorbeeld.

Maar die wedstrijden werden afgewisseld met geweldige wedstrijden (halve finale, finale) en op het WK98 al helemaal (Argentinie, Brazilie).
    Engeland kreeg 'm twee keer op de paal/lat + nog eentje van de doellijn gehaald.

Maar goed, da's afdwalen maar wel zeker geluk.

In dat topic van een jaar geleden zei je nog dat 't om plaatsing ging
      donderdag 13 oktober 2005 @ 21:12:11 #251
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_31419882
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 20:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar da's geen 30+

In onze poule zat dan ook een team meer dan in de meeste andere poules... Das meteen 2 wedstrijden extra.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 21:14:27 #252
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31419962
    Dus grote kans op 6 verliespunten.
    pi_31420851
    Het is ook mooi dat we geplaatst zijn popo maar ik wil ook genieten. Misschien komt dat nog, hopelijk.

Maar dat is natuurlijk niet mijn belangrijkste kritiek op Van Basten, integendeel.
    pi_31421036
    De 0-0 tegen Macedonie was inderdaad slecht. Maar om bijvoorbeeld een 6-0 overwinning te vewachten is niet realistisch. Ik had wel een showvolle 2 of 3-0 verwacht, maar gelukkig ben ik er niet voor thuis gebleven. Nu moeten we alleen niet gaan zeuren om een paar slechte wedstrijden tussendoor, want met geluk en best aardig voetbal af en toe hebben we ons mooi en eenvoudig voor het WK geplaatst. Wel beter dat Macedonie niet mee doet, want dat zou toch nog knap lastig worden :-)
    Bekijk mijn homepage
    Sport liefhebber en verstand ervan? Voorspel allerlei sporten, zoals MotoGP, Formule 1 en Voetbal
      donderdag 13 oktober 2005 @ 22:01:19 #255
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_31421726
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 21:37 schreef SCH het volgende:
    Het is ook mooi dat we geplaatst zijn popo maar ik wil ook genieten. Misschien komt dat nog, hopelijk.

Maar dat is natuurlijk niet mijn belangrijkste kritiek op Van Basten, integendeel.
    Okay dan.

Beloof ik je alvast dat Nederland in de finale komt.
    pi_31422023
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 22:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Okay dan.

Beloof ik je alvast dat Nederland in de finale komt.
    Als niet dan?
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:55:23 #257
    93264 Spideyman
    "With great power.....
    pi_31427868
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Als niet dan?
    Schoen opeten
    ..... comes great responsibility"
    --==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
    I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
    pi_31428243
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

en met moeite & geluk van Liechtenstein gewonnen met 2-1 (Nederland won de laatste confrontatie met Liechtenstein overigens ook niet met veel overtuiging; 3-0). Dus waar hebben we het in godsnaam over.
    pi_31428341
    Welke van de geplaaste landen zijn ongeslagen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_31428358
    Nederland & Duitsland
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:25:27 #261
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31430679
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een mooi voorbeeld van hoe overwinningen de herinnering van sommige toernooien mooier kunnen maken dan ze zijn

Die wedstrijd tegen Rusland was slecht gevoetbald en tegen Ierland werd ook tamelijk kansloos gespeeld. De wedstrijd tegen Duistland was niet zozeer mooi gespeeld als wel een heel mooie strijd. Tegen Engeland was mooi en de finale werdt ook dominant gespeeld.

In Frankrijk was er toch ook die tamelijk treurige wedstrijd tegen België? Een nette overwinning op Korea en nog een wedstrijd in de poule (ik weet niet meer welke). Tegen Argentinië was mooi maar de 8e finale ervoor kan ik me ook niet meer herinneren.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:26:06 #262
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31430691
    quote:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:28:18 #263
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31430721
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]
    Ierland was een bevrijdende geluksgoal maar niet onverdiend
    Om te zeggen dat NL die wedstrijd via dominant voetbal de tegenstander kapot speelde, dacht het niet ... Het was tamelijk kansloos botsenb tegen een muur zoals NL wel vaker doet in wedstrijden

Die keer was het een gelukkig buitenspeldoelpunt dat ons verder bracht ...
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:29:23 #264
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31430745
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 21:12 schreef Noca het volgende:

[..]

In onze poule zat dan ook een team meer dan in de meeste andere poules... Das meteen 2 wedstrijden extra.
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef Doc het volgende:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:34:13 #265
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31430823
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 02:33 schreef fernando_redondo het volgende:
    Welke van de geplaaste landen zijn ongeslagen?
    Portugal
    Frankrijk
    Servië-Montenegro
    Kroatië
    Saoudi Arabië

Overigens zijn Australië, Spanje en Zwitserland ook ongeslagen en was het niet geplaatste Israel en Marokko ook ongeslagen..
    pi_31431060
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 09:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat is een mooi voorbeeld van hoe overwinningen de herinnering van sommige toernooien mooier kunnen maken dan ze zijn

Die wedstrijd tegen Rusland was slecht gevoetbald en tegen Ierland werd ook tamelijk kansloos gespeeld. De wedstrijd tegen Duistland was niet zozeer mooi gespeeld als wel een heel mooie strijd. Tegen Engeland was mooi en de finale werdt ook dominant gespeeld.
    Dat is volgens hetzelfde als wat ik in dit topic schreef. Duitsland was inderdaad voor spannend maar er was toen wel veel passie.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:49:10 #267
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31431128
    Geloof me dat als dit NL tegen Duitsland speelt in een halve finale er heus wel genoeg passie zal zijn
      Trouwste user 2022 vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:23:14 #268
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31440794
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 09:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Tegen Rusland speelden we goed maar kregen de bal er niet in, net als tegen de Ieren. Tegen Engeland werden we de eerste helft weggespeeld, ballen op de paal van Lineker en Hoddle. Bij de rust gaf ik geen stuiver meer voor Oranje. Tegen de moffen ging het op en neer en hadden we ook kunnen verliezen. En de finale doet er niet toe, door het één na mooiste doelpunt vanj de vorige eeuw.

pi_31441062
    - Hij heeft veel mazzel
    - Hij heeft een ajax bril
    - Hij kan niet omgaan met mondige spelers(davids, ooijer, van bommel)
    - Hij vliegt er met Nederland meteen uit op het wk bij een grote tegenstander(brazilie, argentinie)
    pi_31441179
    En Hiddink kom snel terug.
    pi_31442078
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 17:33 schreef nz1900 het volgende:
    - Hij heeft veel mazzel
    - Hij heeft een ajax bril
    - Hij kan niet omgaan met mondige spelers(davids, ooijer, van bommel)
    - Hij vliegt er met Nederland meteen uit op het wk bij een grote tegenstander(brazilie, argentinie)
    - Geluk moet je afdwingen
    - Kom maar met spelers van de andere 2 grote clubs die beter zijn op een bepaalde positie van de Ajacieden en over een jaar ook nog goed zijn of beter
    - Davids Enne...vandaar dat hij zelf met z'n staf bepaald wie geselecteerd worden en schijt heeft aan alle critici en media. Niet mondig genoeg?!
    - Dat noem je ook 2 landen die volgens de bookmakers de 2 grootste kanshebbers zijn op de beker! Lijkt me dus geen schande om van hun te verliezen.
    En als je doelt op het spel van Nederland: Voglens mij zijn er heel weinig landen die momenteel overtuigen waar het wel van verwacht wordt: Engeland, Frankrijk, Duitsland, etc...
    pi_31442200
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 17:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tegen Rusland speelden we goed maar kregen de bal er niet in, net als tegen de Ieren. Tegen Engeland werden we de eerste helft weggespeeld, ballen op de paal van Lineker en Hoddle. Bij de rust gaf ik geen stuiver meer voor Oranje. Tegen de moffen ging het op en neer en hadden we ook kunnen verliezen. En de finale doet er niet toe, door het één na mooiste doelpunt vanj de vorige eeuw.

De mooiste is die van Bergkamp - maar die bedoel jij natuurlijk niet
      Trouwste user 2022 vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:45:34 #273
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31442603
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

De mooiste is die van Bergkamp - maar die bedoel jij natuurlijk niet
    Ik heb het over het EK-88.

Die van Dennis was de mooiste die Oranje op een WK heeft gescoord idd.

pi_31443405
    quote:

[..]

Maar da's geen 30+

Die hebben vaak beter voetbal laten zien.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31443425
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 02:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en met moeite & geluk van Liechtenstein gewonnen met 2-1 (Nederland won de laatste confrontatie met Liechtenstein overigens ook niet met veel overtuiging; 3-0). Dus waar hebben we het in godsnaam over.
    Nederland verliest 4 punten tegen Macedonië, dat is ook erg slecht.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31443477
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 09:49 schreef Doc het volgende:
    Geloof me dat als dit NL tegen Duitsland speelt in een halve finale er heus wel genoeg passie zal zijn
    Halve finale? Die halen ze alleen op papier...
    www.thuisuiteten.nl
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:38:11 #277
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31447568
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 19:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nederland verliest 4 punten tegen Macedonië, dat is ook erg slecht.
    Nederland haalt 6 punten op Tsjechie, dat is weer erg goed ...
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:40:22 #278
    1012 Doc
    Loves C, M & R
    pi_31447624
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

Halve finale? Die halen ze alleen op papier...
    Het is niet waar ik op reken maar niets is onmogelijk.

Maar als iemand het gebrek aan passie in wedstrijd om het niets tegen Macedonie wil vergelijken met een halve finale op een groot toernooi tegen Duitsland ...
    pi_31453249
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is niet waar ik op reken maar niets is onmogelijk.

Maar als iemand het gebrek aan passie in wedstrijd om het niets tegen Macedonie wil vergelijken met een halve finale op een groot toernooi tegen Duitsland ...
    Zelfs onder advocaat vond er een miraculeuze wederopstanding plaats tegen tsjechië, ik ben er ook vast van overtuigd dat dit 11tal tenminste één wereldwedstrijd kan spelen op het wk Ik hoop op de finale
      Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:13:22 #280
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31454023
    Iedereen spreekt over de bal op de paal in 78 van Rensenbrink. Je hoort niemand over de belabberde wijze waarop we de finale hebben gehaald.

Door de voorronde met op doelsaldo. We winnen met 5-1 van Oostenrijk dat was klasse.

Tegen de moffen komen we met 2-0 achter en 5 minuten voor tijd wordt het 2-2.

Tegen de Italianen komen we weer achter. Maar door een schopt van 40 meter van Haan halen we de finale.

Daar komen we weer achter maar waren we wel gelijkwaardig.

zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:24:06 #281
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31454313
    Ik verlang ook weer terug naar Frantisek Fadrhonc
    Poef.....gone! ©golfer
      Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:31:06 #282
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31454464
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 01:24 schreef golfer het volgende:
    Ik verlang ook weer terug naar Frantisek Fadrhonc
    Werd gewoon weer bondscoach na 74

Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:32:00 #283
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31454478
    Professor hè . DeKNVB wilde hem ontslaan maar die man was zo lief en Cruijff had zoveel macht dat ie gewoon in dienst bleef.

zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:32:56 #284
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31454492
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 01:32 schreef tong80 het volgende:
    Professor hè . DeKNVB wilde hem ontslaan maar die man was zo lief en Cruijff had zoveel macht dat ie gewoon in dienst bleef.

Marco doet mij aan hem denken, qua onbevangenheid.
    Poef.....gone! ©golfer
      Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:35:08 #285
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_31454534
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 01:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Eerder aan Cruiffie. Zo van dit is toch normaal zien jullie toch ook wsel ?

Fadronch doet me meer denken aan Bobby Robson Kees Rijvers

pi_31457740
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 21:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Nederland haalt 6 punten op Tsjechie, dat is weer erg goed ...
    Precies, al was dat ook meer geluk dan wijsheid.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31457832
    zijn we nou nog niet uitgeluld over hoe goed/slecht nederland het wel niet heeft gedaan tijdens de kwalificatie?
    pi_31457838
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 01:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Zo kan je het ook noemen ja.
    pi_31457911
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:
    zijn we nou nog niet uitgeluld over hoe goed/slecht nederland het wel niet heeft gedaan tijdens de kwalificatie?
    Ga jij met een gerust gevoel naar het WK toe dan?
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31458104
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 11:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nee, ik ga straalbezopen naar het WK
    pi_31458478
    quote:

[..]

Jahoor. We zijn ook wel eens met de beste selectie ooit daar naar toe gegaan (Italie) en toen waren we kansloos. Er zijn nog 8 maanden om te oefenen, proberen en te smeden.
    Klik dan als je durft
    pi_31458529
    Marco moet echter nog erg veel leren, met name op wisselgebied. En dat is cruciaal.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31458622
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 12:07 schreef methodmich het volgende:
    Marco moet echter nog erg veel leren, met name op wisselgebied. En dat is cruciaal.
    Hij heeft geleerd van de beste, en de geest van Rinus waart nog steeds door Duitsland
    pi_31458638
    Hij moet nog wel meer leren, lijkt me...
    Ach, een wissel doe je eigenlijk nooit goed, behalve als die wissel scoort. En iedereen weet het achteraf beter, terwijl niemand weet wat er dan was gebeurd.
    Klik dan als je durft
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:14:41 #295
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31458705
    Hij geeft zelf ook wel aan dat hij er nog lang niet is. Getuigt van zelfkennis, eerlijkheid en realisme.
    pi_31458733
    Ja, leuk en aardig, maar daar heb je weinig aan bij uitschakeling.
    www.thuisuiteten.nl
    pi_31458745
    quote:

[..]

Ik niet maar ik kan me niet herinneren ooit veel vertrouwen te hebben gehad. Punt is wel dat we nu veel goede spelers hebben maar dat het tot nu toe niet is gelukt om de beste spelers ook mee te krijgen en te zorgen dat de jongens elkaar inspireren.

Ik ben bang voor zouteloze remises en veel gedoe.
    pi_31458754
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 12:14 schreef pfaf het volgende:
    Hij geeft zelf ook wel aan dat hij er nog lang niet is. Getuigt van zelfkennis, eerlijkheid en realisme.
    Inderdaad. Snel vervangen dus. We hebben iemand nodig die verder is
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:19:13 #299
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31458817
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 12:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien wel, maarja de KNVB heeft voor een onervaren team gekozen.
    Het zou wel weer van zelfkennis getuigen als hij naar het WK een ervaren man meeneemt. Zou wel kunnen schelen, hoewel ik natuurlijk niet in de keuken kan kijken.
    pi_31458850
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 12:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Niemand is een garantie op succes. Die oude aanpakken hebben we nu ook wel genoeg geprobeerd.
    Klik dan als je durft
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:23:18 #301
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_31458906
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 12:20 schreef Suijk het volgende:

[..]

Niemand is een garantie op succes. Die oude aanpakken hebben we nu ook wel genoeg geprobeerd.
    Cruijff mag ook wel mee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')