abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 13:23:00 #201
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31407947
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Feestwedstrijd is een baggerterm inderdaad en natuurlijk moet je niet veel risico's nemen. Ik verwijt Van Basten eerder dat hij de jongens met 1 geel toch liet spelen.

Voor de rest vind ik toch wel dat je een zekere verantwoordelijkheid hebt naar het publiek dat komt kijken en al die mensen die voor de tv zitten. Voetbal mag ook best leuk zijn hoor
Eerste punt ben ik het mee eens.

Het tweede punt is lastiger. Het is jammer dat-ie als coach van de KNVB en SBS niet kan zeggen "mensen blijf gerust weg en je hoeft de TV niet aan te zetten want heel veel verwacht ik er niet van. Deze wedstrijd moet toevallig ook nogh gespeeld worden. Misschien wordt het leuk maar reken er asjeblieft niet op."

Dat is eerlijker, maar dat doet geen enkele coach. Want het NLs publiek dat naar een wedstrijd gaat om vermaakt te worden (iets wat nog het ergst leeft onder het gemiddelde Ajax-publiek) kan beter naar het theater gaan. Een voetbal wedstrijd is een voetbalwedstrijd en geen garantie voor vermaak.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31408011
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:23 schreef Doc het volgende:
Een voetbal wedstrijd is een voetbalwedstrijd en geen garantie voor vermaak.
Maar het zou wel de intentie mogen zijn.

Bovendien leek het er gisteravond op dat Oranje echt niet beter kon en vooral dat is zorgwekkend. Het leek er niet op dat het alleen een kwestie was van: het maakt ons niet zoveel meer uit want we zijn er toch al> Daarvoor baalden de spelers ook teveel na afloop.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 13:33:46 #203
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31408221
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het zou wel de intentie mogen zijn.
Volgens mij is NL een van de weinige landen waar men dat echt fundamenteel vindt.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:25 schreef SCH het volgende:

Bovendien leek het er gisteravond op dat Oranje echt niet beter kon en vooral dat is zorgwekkend. Het leek er niet op dat het alleen een kwestie was van: het maakt ons niet zoveel meer uit want we zijn er toch al> Daarvoor baalden de spelers ook teveel na afloop.
Een niet gemotiveerd Oranje kan niet beter. Een gemotiveerd Oranje heeft laten zien dat het wel beter kan. Tuurlijk baalden ze - het is leuker om te winnen. Maar ze hoefden niet te winnen en dat maakt verschil. De vrees voor kaarten en voor blessures was groter dan de wil om te winnen.
pi_31408309
Mag ik trouwens nog even opmerken dat ik de reactie van het publiek op Davids helemaal top vond, en Davids ook een redelijke invalbeurt maakte?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31408346
Ik vond Davids nou nog niet zo echt heel veel toevoegen gisteren. Niks eigenlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31408401
hij voegde misschien niets toe, maar ik zag wel de fighter-spirit weer terug. Goed om te weten met het oog op het WK.
pi_31408404
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:38 schreef Suijk het volgende:
Ik vond Davids nou nog niet zo echt heel veel toevoegen gisteren. Niks eigenlijk.
Inderdaad, waardeloze invalbeurt. Alleen maar balverlies.

reactie van het publiek was ok, maar na afloop dat fluitconcert was genant. opportunistisch carnavalvolk.
pi_31409574
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:09 schreef Doc het volgende:

[..]

Van de 16 wedstrijden waren er 3 goed, 3 beroerd (2* Macedonie, 1*Armenie) echt slecht, en de rest er tussen in. Ook speltechnisch. Dat is als je de lijstjes van wedstrijden van de ander coaches bekijkt geen slechte score. Bij de wedstrijden waar net dat beetje extra motivatie is en strijdlust wordt er gewoon gewonnen - en dat is geruststellend.
Welke 3?

Ik wil Tsjechie uit wel goed rekenen, maar dan calculeer je ook in: afgekeurde goal op een goed moment, strafschop tegen niet gegeven, strafschop gestopt, bal op de lat, blessures van Tsjechische kernspelers waardoor de tegenstander niet op WK sterkte was. In Finland werd Nederland weggetikt, maar counterend en van afstand scorend werd door individuele kwaliteit nog wel dik gewonnen.

Was niet Van Basten's doel aantrekkelijk voetbal spelen? Ik heb het idee dat het gebal tegen de zwakke tegenstanders in onze poule een hoop zand in de ogen strooit bij veel Nederlanders. Vergeleken bij gevallen landen als Duitsland en Engeland steken we er natuurlijk ook leuk bij af. Maar er is nog nauwelijks confrontatie geweest tegen een tegenstander van groot kaliber. Tsjechie thuis, zulk geluk hadden we tot dan toe niet gezien, een zwaar onrechtvaardig resultaat. Zal je niet elke keer overkomen!

Van Basten maakt het de WK gegners wel lekker eenvoudig natuurlijk met zijn eenmans-tactiek. Een keer Robben maaien en NL ligt op z'n gat aanvallend gezien. De rest van de spitsen scoort amper. Daarbij, Van Nistelrooij moet maar net in vorm zijn komende zomer. Makaay komt met zo'n humeur aanzetten als hij "alweer" ernaast zit, in Duitsland nog wel. En Babel moet het tenslotte ook van bevliegingen hebben. Overigens heb ik niks tegen op Van Basten, want de spelers maken onder hem voor het eerst eens geen ruzie. Als een spits een jonge verdediger hoekt, zou dat nu gewoon professioneel kunnen worden uitgesproken. Eindelijk eens een professioneel en een gezond elftal op de been!

Oja, een helft lang goed spelen deden we onder Advocaat ook al. Alleen moest de bondscoach dan nog wel af en toe een wissel plegen om het niveau te laten zakken. Ik hoop dat Nederland ook nog leert twee goede helften in een wedstrijd te spelen. En zeker wanneer dat nodig is.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:23 schreef Robar het volgende:
Is het nou zo moeilijk toe te geven dat van Basten het goed doet?
32 punten uit 12 wedstrijden, geen land die hem dat na doet.
Slechts 3 doelpunten tegen!

Het spel kan beter, maar is het ook niet heel wat waard dat we in ieder geval veel winnen?
Als we op deze manier wereldkampioen worden, dan teken ik ervoor!
Wie niet? Alleen moet je ook langs verdedigende landen geraken en dan is het wel fijn dat je als coach een betrouwbaar recept in huis hebt, en kunt aanpassen. Naar mijn idee is Van Basten zo langzamerhand wel achter zijn favoriete ploeg, maar qua tactiek is er nog een hoop te verfijnen.
pi_31409592
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Een niet gemotiveerd Oranje kan niet beter. Een gemotiveerd Oranje heeft laten zien dat het wel beter kan. Tuurlijk baalden ze - het is leuker om te winnen. Maar ze hoefden niet te winnen en dat maakt verschil. De vrees voor kaarten en voor blessures was groter dan de wil om te winnen.
Dat laatste zou een goede verklaring kunnen zijn Maar geen excuus

er staat daar wel het beste spelersmateriaal ter wereld op het veld, uitgezonderd Cocu en Van Bommel
pi_31409961
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Ach, daarvan heb je er meer in de poulerondes dan op een WK. Dat is ook de reden waarom ploegen in voorrndes zo weinig echt kunnen schitteren.
Vergeet die voetbaldwergen niet op het wk zelf: Togo, Iran, Azerbedjan (of whatever)... Ik kan me nog een egypte herrineren dat oranje op 1-1 hield
Trouwens, Griekenland gooide de pot alle wedstrijden op het ek dicht en loerde op die ene kutcounter... er zijn heus meer landen die zo spelen.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31410174
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:39 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Vergeet die voetbaldwergen niet op het wk zelf: Togo, Iran, Azerbedjan (of whatever)... Ik kan me nog een egypte herrineren dat oranje op 1-1 hield
Trouwens, Griekenland gooide de pot alle wedstrijden op het ek dicht en loerde op die ene kutcounter... er zijn heus meer landen die zo spelen.

Ik noem een Italië......

Maar de motivatie is dan wat hoger, vermoed ik.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 15:05:05 #212
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31410547
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:23 schreef okee6 het volgende:

[..]

Welke 3?

Ik wil Tsjechie uit wel goed rekenen, maar dan calculeer je ook in: afgekeurde goal op een goed moment, strafschop tegen niet gegeven, strafschop gestopt, bal op de lat, blessures van Tsjechische kernspelers waardoor de tegenstander niet op WK sterkte was. In Finland werd Nederland weggetikt, maar counterend en van afstand scorend werd door individuele kwaliteit nog wel dik gewonnen.
Tsjechië uit inderdaad. Finland thuis. Roemenië uit en thuis waren ook niet slecht. Duitsland eerste helft was ook zeer OK.

Als we buitenspeldoelpunten, niet gegeven strafschoppen, gestopte strafschoppen en ballen op de paal moeten gaan rekenen als tegendoelpunten maar niet als doelpunten die je zelf maakt als je jezelf over komt is het niet raar als je niet wint
quote:
Was niet Van Basten's doel aantrekkelijk voetbal spelen? Ik heb het idee dat het gebal tegen de zwakke tegenstanders in onze poule een hoop zand in de ogen strooit bij veel Nederlanders. Vergeleken bij gevallen landen als Duitsland en Engeland steken we er natuurlijk ook leuk bij af. Maar er is nog nauwelijks confrontatie geweest tegen een tegenstander van groot kaliber. Tsjechie thuis, zulk geluk hadden we tot dan toe niet gezien, een zwaar onrechtvaardig resultaat. Zal je niet elke keer overkomen!
Was het ook niet zo dat bij de aanstelling van Van Basten expliciet gesteld was dat het niet direct de doelpstelling wass om ons te plaatsen voor het WK? Ik hoor ook niemand klagen dat we dat wel gehaald hebben ...

Het doel is aantrekkelijk voetbal spelen, maar lukt dat niet zijn overwinningen ook mooi. Bij veruit de meeste andere landen is het doel wedstrijden te winnen - hoe doet er dan minder toe.

En wat noem je een tegenstander van groot kaliber? Ik kan alleen Brazilië of Argentinië noemen want het spel van de andere Europese landen was niet beter dan wat NL liet zien ...
quote:
Van Basten maakt het de WK gegners wel lekker eenvoudig natuurlijk met zijn eenmans-tactiek.
NL heeft ook zonder Robben wedstrijden gewonnen hoor. En volgens mij heeft RvN imn kwalificatie meer scoord dan Robben.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 15:06:59 #213
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31410596
quote:

[..]

Dat denk ik ook wel hoor. Maar het zijn er minder dan in de poule ronden.
pi_31410599
quote:

[..]

Nederland- Saoedi Arabie...... 1-1 was het toch..........
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 15:08:57 #215
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31410633
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland- Saoedi Arabie...... 1-1 was het toch..........
Egypte was 1990.

SA werd in 1994 gewonnen dankzij een kopdoelpunt van Taument dacht ik.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:13:17 #216
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31410743
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als jij alles gezien hebt, concludeert dat het voetbal kut is, dan alsnog een kaartje voor deze wedstrijd koopt, ben je wel heel dom.
Het is de laatste wedstrijd in de poule knul, en zo'n kaartje koop je dan al vrij vroeg omdat in de laatste poulewedstrijd meestal de beslissing valt (Oranje had zich al 30 jaar niet meer voor de laatste wedstrijd gekwalificeerd). Maar ach, shit happens
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:17:29 #217
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31410834
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Mag ik trouwens nog even opmerken dat ik de reactie van het publiek op Davids helemaal top vond, en Davids ook een redelijke invalbeurt maakte?
Davids was (helaas) echt slecht SD. Hij pastte zich vrij snel aan aan het niveau van Oranje
pi_31411207
Davids als wisselspeler is een lapschwanz. Zag hem al totaal ongemotiveerd de warming up doen met de reserves. Net zoals ie al niet te uitbundig was in Tsjechie met de overwinning. Ik verwacht dat ie weer buiten de selectie zit nadat Cocu fit is.

En hoe lang duur thet nog voordat van Basten inziet dat een Castelen of Quincy in ieder geval in aanvalelnd opzicht meer brengt dan een Kuyt op rechtsbuiten. Gooi die Nistel eruit voor Kuyt als je perse Kuyt wil opstellen maar ga niet kloten met Dirk op rechtsbuiten.
pi_31411309
quote:

[..]
....
Was niet Van Basten's doel aantrekkelijk voetbal spelen? Ik heb het idee dat het gebal tegen de zwakke tegenstanders in onze poule een hoop zand in de ogen strooit bij veel Nederlanders. Vergeleken bij gevallen landen als Duitsland en Engeland steken we er natuurlijk ook leuk bij af. Maar er is nog nauwelijks confrontatie geweest tegen een tegenstander van groot kaliber.
.....
Ik denk dat het juist tegen tegenstander van het kaliber Armenie en Macedonie moeilijk is aantrekkelijk te voetballen. Tot halverwege de helft van de tegenstander sta je alleen met je teammaten, en op die laatste 25 meter staat een heel elftal te verdedigen (met ook nog eens beperkte kwaliteit waardoor er vaak meer overtredingen worden gemaakt).
Zorgwekkend is wel dat er eigenlijk geen echt uitgespeelde kansen zijn gecreerd. Je moet door zo'n muur heen kunnen breken, en als dat alleen lukt zonder hoge-school voetbal, vooruit dan maar.

Maar Marco heeft nog een maand of 8 om er een soeepel aanvalsmachine van te maken, die als een warm mes door de boter van de defensie heen snijdt en de wereld trakteert op menig oogstrelende combinatie in onvermijdelijke doelpuntenfestijnen.

De selectie lijkt mentaal redelijk goed in vorm te zijn op het moment, dat is al vaak anders geweest. Het grote nadeel van nu lijkt dat, behoudens Robben en Van Der Sar, geen speler echt boven de ploeg uitsteekt. Zo iemand heb je nodig op het middenveld, en zo iemand kan dan ook, beter dan Van Der Sar, de aanvoerderstaak op zich nemen omdat ie nou eenmaal meer bij het spel betrokken is dan de keeper.
pi_31411483
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:33 schreef LuukBes het volgende:
Davids als wisselspeler is een lapschwanz. Zag hem al totaal ongemotiveerd de warming up doen met de reserves. Net zoals ie al niet te uitbundig was in Tsjechie met de overwinning. Ik verwacht dat ie weer buiten de selectie zit nadat Cocu fit is.

En hoe lang duur thet nog voordat van Basten inziet dat een Castelen of Quincy in ieder geval in aanvalelnd opzicht meer brengt dan een Kuyt op rechtsbuiten. Gooi die Nistel eruit voor Kuyt als je perse Kuyt wil opstellen maar ga niet kloten met Dirk op rechtsbuiten.
Kuijt heeft al drie doelpunten en een stuk of vier/vijf assists gemaakt in Oranje en komt dus ook op de rechtsbuitenpositie wel aardig tot zijn recht. Bovendien is hij veel vormvaster dan Quincy of Castelen. Ik ben wel benieuwd hoe hij tot zijn recht komt als centrumspits, maar wie er dan op rechjts moet.....
pi_31411574
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:37 schreef DivineJester het volgende:
Ik denk dat het juist tegen tegenstander van het kaliber Armenie en Macedonie moeilijk is aantrekkelijk te voetballen. Tot halverwege de helft van de tegenstander sta je alleen met je teammaten, en op die laatste 25 meter staat een heel elftal te verdedigen
Er zijn ook heel wat betere ploegen dan Macedonie die precies dezelfde tactiek hanteren. Als je 2X niet van Macedonie kan winnen, terwijl Roemenie, Tjechie, Finland (2X) en Andorra (1X) dat wel kunnen dan zit er toch echt iets verkeerd met je tactiek/opstelling ten aanzien van zo'n verdedigende ploeg. Als nederland dan zo'n verdedigende ploeg treft met meer kwaliteit dan hebben we een serieus probleem.
pi_31411619
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:37 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist tegen tegenstander van het kaliber Armenie en Macedonie moeilijk is aantrekkelijk te voetballen. Tot halverwege de helft van de tegenstander sta je alleen met je teammaten, en op die laatste 25 meter staat een heel elftal te verdedigen (met ook nog eens beperkte kwaliteit waardoor er vaak meer overtredingen worden gemaakt).
Zorgwekkend is wel dat er eigenlijk geen echt uitgespeelde kansen zijn gecreerd. Je moet door zo'n muur heen kunnen breken, en als dat alleen lukt zonder hoge-school voetbal, vooruit dan maar.

Maar Marco heeft nog een maand of 8 om er een soeepel aanvalsmachine van te maken, die als een warm mes door de boter van de defensie heen snijdt en de wereld trakteert op menig oogstrelende combinatie in onvermijdelijke doelpuntenfestijnen.

De selectie lijkt mentaal redelijk goed in vorm te zijn op het moment, dat is al vaak anders geweest. Het grote nadeel van nu lijkt dat, behoudens Robben en Van Der Sar, geen speler echt boven de ploeg uitsteekt. Zo iemand heb je nodig op het middenveld, en zo iemand kan dan ook, beter dan Van Der Sar, de aanvoerderstaak op zich nemen omdat ie nou eenmaal meer bij het spel betrokken is dan de keeper.
Het punt is dat een compleet Nederland van geen enkele tegenstander behoeft te verliezen. Er lopen alleen altijd wat spelers bij die een groot ego hebben en als ze dan te weinig succes hebben, maar even de knuppel erin gooien. Hoe verklaar je anders al die gele kaarten tegen de kaboutertegenstanders? Dat breekt Nederland in een toernooi gewoon op. Gelukkig heeft Van Basten de oproerkraaiers uit zijn selectie verwijderd en staat niemand het 's ochtens hijsen van de Ajax-vlag zwaar tegen. Wat dat betreft harmonie.

Nederland in vorm? Robben en van der Vaart pieken op dit moment en de verdediging -de zwakste linie- heeft alle geluk van de wereld gehad, nog zonder een Koller. Ik denk dat je in Duitsland niet veel beter mag verwachten. Maar goed er zijn landen die er slechter voorstaan. Wij hebben altijd de beste spelers nog staan. Dan kun je jezelf uit de problemen scoren.
pi_31411698
quote:
Kuijt heeft al drie doelpunten en een stuk of vier/vijf assists gemaakt in Oranje en komt dus ook op de rechtsbuitenpositie wel aardig tot zijn recht. Bovendien is hij veel vormvaster dan Quincy of Castelen. Ik ben wel benieuwd hoe hij tot zijn recht komt als centrumspits, maar wie er dan op rechjts moet.....
De situatie's en tegenstanders waar ie scoorde waren niet als rechtsbuiten, maar meer als spits, en natuurlijk zal ie wat assist hebben, op die positie krijgen je met het aantal speelminuten dat hij al krediet heeft ontstellend veel mogelijkheden tot een assist.

Waar het om gaat is dat dat er nog veel en veel meer kunnen zijn als je daar een speler neerzet die niks anders gewend is als tegen die kalklijn aan te spelen. Kuyt wordt als rechtsbuiten met een serieuze tegenstander opgevreten, net zoals ie tegen de heel zwakke landen niet eraan te pas komt omdat hij dan 2 man op zich krijgt tegen die ultradefensieve ploegen. Hij rendeert dus alleen als de tegenstander niet al te defensief speelt en een matige back tegenover hem staat i.p.v. een echte goeie. Dat gebeurt zelden, en al helemaal niet op het WK.

VB kan beter nu al beginnen met het integreren en vertrouwen geven aan spelers die er wel geschikt voor zijn traks in D'land. Kuyt mag w.m.b. wel eens geprobeerd worden voor Ruud, volgens mij houdt Dirk die bal beter vast en is het een beter aanspeelpunt.
pi_31411886
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef okee6 het volgende:
Nederland in vorm? Robben en van der Vaart pieken op dit moment en de verdediging -de zwakste linie- heeft alle geluk van de wereld gehad, nog zonder een Koller. Ik denk dat je in Duitsland niet veel beter mag verwachten. Maar goed er zijn landen die er slechter voorstaan. Wij hebben altijd de beste spelers nog staan. Dan kun je jezelf uit de problemen scoren.
De verdediging is juist het sterkste punt. En Koller was veel makkelijker te bespelen geweest voor Boula/Opdam dan Baros. Ze bouwen ook redelijk goed op van achteruit.

Het probleem zit hem vele meer in de wisselwerking tussen aanval en middenveld, dat is momenteel het zwakste punt, dat meestal wordt verbloemd door individuele klasse van Robben. Dat is imho de reden dat er geen mooi voetbal bewerkstelligd wordt, het middenveld raakt niet aan de combinatie met de aanval en zijn teveel geisoleerd.
pi_31412067
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Tsjechië uit inderdaad. Finland thuis. Roemenië uit en thuis waren ook niet slecht. Duitsland eerste helft was ook zeer OK.
Roemenië uit vond ik wel knap. Thuis tegen Roemenië spaarde Mutu Nederland, waarna de volgende Oranje aanval na een Roemeense blunder meteen raak was, einde wedstrijd. Vind ik een makkelijk gegeven 'goed'. De score laten oplopen had gekund, echter lakse uitvoering.
quote:
Als we buitenspeldoelpunten, niet gegeven strafschoppen, gestopte strafschoppen en ballen op de paal moeten gaan rekenen als tegendoelpunten maar niet als doelpunten die je zelf maakt als je jezelf over komt is het niet raar als je niet wint
[..]

Was het ook niet zo dat bij de aanstelling van Van Basten expliciet gesteld was dat het niet direct de doelpstelling wass om ons te plaatsen voor het WK? Ik hoor ook niemand klagen dat we dat wel gehaald hebben ...

Het doel is aantrekkelijk voetbal spelen, maar lukt dat niet zijn overwinningen ook mooi. Bij veruit de meeste andere landen is het doel wedstrijden te winnen - hoe doet er dan minder toe.
Het zal mij worst wezen of er daadwerkelijk het label "aantrekkelijk" wordt waargemaakt. Er mag wel meer lijn in het spel zitten en er moet niet meermalen na wedstrijden worden geconcludeerd dat het niet best was, er beleving werd gemist, en dat het wel nog beter kan. De huisstijl van Oranje is over de wereld berucht, dus we mogen best inzetten op een hoog niveau. We hebben er toevallig ook de spelers voor (uitgezonderd aan de rechterkant)
quote:
En wat noem je een tegenstander van groot kaliber? Ik kan alleen Brazilië of Argentinië noemen want het spel van de andere Europese landen was niet beter dan wat NL liet zien ...
Om wereldkampioen te worden moet je ook van Tsjechië kunnen winnen. Nog daargelaten of zij Duitsland halen, we wonnen nu toevallig twee keer van ze, maar waren niet beter. We hebben geen enkele garantie dat we ze in Duitsland weer kunnen kloppen. Italië wint Nederland ook lastig van. Mexico komen we ook niet langs. Bovendien laat Oranje zich bewezen snel provoceren, dus elke Zuid-Amerikaanse tegenstander is kandidaat beul.
quote:
NL heeft ook zonder Robben wedstrijden gewonnen hoor. En volgens mij heeft RvN imn kwalificatie meer scoord dan Robben.
Ruud heeft in Finland een belangrijke goal gemaakt, voor de rest levert Robben panklare goals af. Vergeet vooral dat laatste niet.
pi_31412228
Voor degenen die vBommel erin willen hebben op basis van het feit dat hij bij de beste middenvelders wordt genoemd van Europa, en vNistelrooy eruit op basis van z'n verprutsen van makkelijke kansen (van die laatste groep ben ik ook lid trouwens): vNistelrooy is genomineerd voor wereldvoetballer van het jaar. Is dat genoeg reden om hem nu wel ineens vol vertrouwen te geven?
pi_31412231
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:59 schreef LuukBes het volgende:

[..]

De verdediging is juist het sterkste punt. En Koller was veel makkelijker te bespelen geweest voor Boula/Opdam dan Baros. Ze bouwen ook redelijk goed op van achteruit.
Als dat zo was, hadden we Van der Sar helemaal niet gezien. Alleen na afloop, met de bloemen. Koller zorgt alleen al voor meer gevaar, Stam wordt er nog wel wakker van. En tegen welke kwalificatie tegenstander is de Oranje defensie nu geheel feilloos te werk gegaan? Van der Sar heeft er voor gevochten, en zonder de hulp van (aanvaller) Kuijt had ie zijn record nu niet gehad.
quote:
Het probleem zit hem vele meer in de wisselwerking tussen aanval en middenveld, dat is momenteel het zwakste punt, dat meestal wordt verbloemd door individuele klasse van Robben. Dat is imho de reden dat er geen mooi voetbal bewerkstelligd wordt, het middenveld raakt niet aan de combinatie met de aanval en zijn teveel geisoleerd.
Dat is wel een probleem inderdaad. Maar goed, Van Basten kiest voor defensieve zekerheid op het middenveld. En qua offensief (Van Bommel) kiest hij liever voor jongere spelers, die hebben de routine nog niet. Maar sommigen kunnen nog driekwart jaar leren, wie weet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 16:31:06 #228
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31412624
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:06 schreef okee6 het volgende:
Het zal mij worst wezen of er daadwerkelijk het label "aantrekkelijk" wordt waargemaakt. Er mag wel meer lijn in het spel zitten en er moet niet meermalen na wedstrijden worden geconcludeerd dat het niet best was, er beleving werd gemist, en dat het wel nog beter kan. De huisstijl van Oranje is over de wereld berucht, dus we mogen best inzetten op een hoog niveau. We hebben er toevallig ook de spelers voor (uitgezonderd aan de rechterkant)
We hebben een redelijk tema dat voor geen enkel ander team hoeft onder te doen, maar nou niet die set spelers die alle wedstrijden dominant kan spelen. Dat mag wel het doel zijn - maar ik zou geen 11 spelers voor NL kunnen noemen die altijd kunnen. We hebben de naam mooi voetbal te kunnen spelen maar evengoed de naam om met mooi voetbal ten onder te gaan. Liever resultaat dan goed voetbal.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:06 schreef okee6 het volgende:
Om wereldkampioen te worden moet je ook van Tsjechië kunnen winnen. Nog daargelaten of zij Duitsland halen, we wonnen nu toevallig twee keer van ze, maar waren niet beter. We hebben geen enkele garantie dat we ze in Duitsland weer kunnen kloppen. Italië wint Nederland ook lastig van. Mexico komen we ook niet langs. Bovendien laat Oranje zich bewezen snel provoceren, dus elke Zuid-Amerikaanse tegenstander is kandidaat beul.
Brazilië was vorig WK ook niet beter dan België en van hen werd met hulp van scheidsrechter gewonnen waardoor ze niet uitgeschakeld werden. Je hoeft niet beter te zijn dan Italië, Tsjechië of Mexico, maar je moet wel van ze winnen. Dat is wat van belang is. Het enige wat je moet doen om wereldkampioen te worden is de finale halen en die winnen.
pi_31412925
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:31 schreef Doc het volgende:

Brazilië was vorig WK ook niet beter dan België en van hen werd met hulp van scheidsrechter gewonnen waardoor ze niet uitgeschakeld werden. Je hoeft niet beter te zijn dan Italië, Tsjechië of Mexico, maar je moet wel van ze winnen. Dat is wat van belang is. Het enige wat je moet doen om wereldkampioen te worden is de finale halen en die winnen.
Nederland neemt redelijk wat onervaren spelers mee, wie zegt dat zij de scheids slimmer zullen misleiden? De kwalificatiereeks overtuigde me eerder van het tegenovergestelde. Zelfs routinier Cocu liet zich achteraf dom over zijn actie tegen Andorra uit, die veel te opzichtig en ook al niet perse nodig was. Provocatie is vijand nummer 1. Van Basten heeft verder voor wat opofferende spelers gekozen, wat wel een handige zet is. Nu hebben we alleen nog de vorm van de dag nodig. En dat in de bewuste periode.
pi_31414322
We spelen trouwens wel countervoetbal onder Marco. Best aardig, het levert vooralsnog succes op.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 17:51:45 #231
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31414450
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:46 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nederland neemt redelijk wat onervaren spelers mee, wie zegt dat zij de scheids slimmer zullen misleiden? De kwalificatiereeks overtuigde me eerder van het tegenovergestelde. Zelfs routinier Cocu liet zich achteraf dom over zijn actie tegen Andorra uit, die veel te opzichtig en ook al niet perse nodig was. Provocatie is vijand nummer 1.
Het was eerder een kwestie van ee onterecht afgekeurd doelpunt dan provocaties hoor. Dat is de mazzel van een wereld kampioen ...
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:46 schreef okee6 het volgende:
Van Basten heeft verder voor wat opofferende spelers gekozen, wat wel een handige zet is. Nu hebben we alleen nog de vorm van de dag nodig. En dat in de bewuste periode.
En graag ook een wat creatievere speler erbij ... Ik begin heel langzamerhand zelfs wat te zien in de naturalisatie van Kalou
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 17:53:32 #232
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31414498
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:46 schreef methodmich het volgende:
We spelen trouwens wel countervoetbal onder Marco. Best aardig, het levert vooralsnog succes op.
Semi-countervoetbal zoals Arsenal en CFC dat ook kunnen spelen. Iets te veel balbezit en op de helft van de tegenstander om het echt countervoetbal te nomen, maar de meeste doelpunten vallen wel uit counters, netzoals bij AFC en CFC.
pi_31414517
Precies en we zijn alleen goed en overtuigend tegen teams die wel ruimte weggeven.
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 18:02:21 #234
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31414745
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
Precies en we zijn alleen goed en overtuigend tegen teams die wel ruimte weggeven.
Net zoals Chelski ...
pi_31415310
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
Dan kan de poule dus wel eens heel lastig worden.
pi_31415624
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Leo en Dick loodsen ons daar wel doorheen
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:39:45 #237
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31415652
Netjes, enige team met 30+ punten.

Wereldklasse.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31415686
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:39 schreef popolon het volgende:

Wereldklasse.
Heb je er iets van gezien gisteren?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:43:13 #239
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31415725
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je er iets van gezien gisteren?
Kijk jij hier maar eens.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31415760
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Kijk jij hier maar eens.

Wereldklasse
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:47:00 #241
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31415812
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wereldklasse
Ja daar sta je dan he?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 oktober 2005 @ 19:21:08 #242
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31416566
quote:

Wereldklasse.
En voor de vergelijking met teams uit de kleinere poules: ook het team met het minste puntverlies. Helden!
pi_31416726
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef Doc het volgende:

[..]

En voor de vergelijking met teams uit de kleinere poules: ook het team met het minste puntverlies. Helden!
Helden spelen echt mooier voetbal. Wij waren in 88 vooral ook zo blij omdat Oranje geweldig speelde, zo nu en dan tenminste. En in 98 ook. Als Oranje wereldkampioen wordt met het soort voetbal als uit deze kwalificatie zal mijn vreugde in ieder geval niet zo uitbundig zijn als toen. Toen waren we terecht trots.
pi_31416821
En is het al weer zover dat Van Basten de Hemel in wordt geprezen omdat hij ook tegen Macedonië ongeslagen is gebleven?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:45:25 #245
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31417201
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Helden spelen echt mooier voetbal. Wij waren in 88 vooral ook zo blij omdat Oranje geweldig speelde, zo nu en dan tenminste. En in 98 ook. Als Oranje wereldkampioen wordt met het soort voetbal als uit deze kwalificatie zal mijn vreugde in ieder geval niet zo uitbundig zijn als toen. Toen waren we terecht trots.
Oh toen Nederland met alle geluk van de wereld van Engeland en Ierland won?

pi_31418105
quote:

Wereldklasse.
Portugal had er 30 en meer goals.
www.thuisuiteten.nl
pi_31418138
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Absoluut, zeker als we veel relatieve kleintjes loodsen.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:31:18 #248
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31418560
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar da's geen 30+

En die deugen niet Mich, dat moet je nou toch wel weten.
pi_31419723
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh toen Nederland met alle geluk van de wereld van Engeland en Ierland won?

Tegen Engeland was volgens mij niet zo gelukkig als ik me kan herinneren. Ierland was een bevrijdende geluksgoal maar niet onverdiend. Maar inderdaad zaten er hele matige wedstrijden tussen. De openingswedstrijd van het EK88 tegen Rusland bijvoorbeeld.

Maar die wedstrijden werden afgewisseld met geweldige wedstrijden (halve finale, finale) en op het WK98 al helemaal (Argentinie, Brazilie).
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:09:20 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31419795
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Tegen Engeland was volgens mij niet zo gelukkig als ik me kan herinneren. Ierland was een bevrijdende geluksgoal maar niet onverdiend. Maar inderdaad zaten er hele matige wedstrijden tussen. De openingswedstrijd van het EK88 tegen Rusland bijvoorbeeld.

Maar die wedstrijden werden afgewisseld met geweldige wedstrijden (halve finale, finale) en op het WK98 al helemaal (Argentinie, Brazilie).
Engeland kreeg 'm twee keer op de paal/lat + nog eentje van de doellijn gehaald.

Maar goed, da's afdwalen maar wel zeker geluk.

In dat topic van een jaar geleden zei je nog dat 't om plaatsing ging
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:12:11 #251
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31419882
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar da's geen 30+

In onze poule zat dan ook een team meer dan in de meeste andere poules... Das meteen 2 wedstrijden extra.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:14:27 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31419962
Dus grote kans op 6 verliespunten.
pi_31420851
Het is ook mooi dat we geplaatst zijn popo maar ik wil ook genieten. Misschien komt dat nog, hopelijk.

Maar dat is natuurlijk niet mijn belangrijkste kritiek op Van Basten, integendeel.
pi_31421036
De 0-0 tegen Macedonie was inderdaad slecht. Maar om bijvoorbeeld een 6-0 overwinning te vewachten is niet realistisch. Ik had wel een showvolle 2 of 3-0 verwacht, maar gelukkig ben ik er niet voor thuis gebleven. Nu moeten we alleen niet gaan zeuren om een paar slechte wedstrijden tussendoor, want met geluk en best aardig voetbal af en toe hebben we ons mooi en eenvoudig voor het WK geplaatst. Wel beter dat Macedonie niet mee doet, want dat zou toch nog knap lastig worden :-)
Bekijk mijn homepage
Sport liefhebber en verstand ervan? Voorspel allerlei sporten, zoals MotoGP, Formule 1 en Voetbal
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:01:19 #255
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31421726
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:37 schreef SCH het volgende:
Het is ook mooi dat we geplaatst zijn popo maar ik wil ook genieten. Misschien komt dat nog, hopelijk.

Maar dat is natuurlijk niet mijn belangrijkste kritiek op Van Basten, integendeel.
Okay dan.

Beloof ik je alvast dat Nederland in de finale komt.
pi_31422023
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Okay dan.

Beloof ik je alvast dat Nederland in de finale komt.
Als niet dan?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:55:23 #257
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31427868
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Als niet dan?
Schoen opeten
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_31428243
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

en met moeite & geluk van Liechtenstein gewonnen met 2-1 (Nederland won de laatste confrontatie met Liechtenstein overigens ook niet met veel overtuiging; 3-0). Dus waar hebben we het in godsnaam over.
pi_31428341
Welke van de geplaaste landen zijn ongeslagen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31428358
Nederland & Duitsland
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:25:27 #261
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31430679
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een mooi voorbeeld van hoe overwinningen de herinnering van sommige toernooien mooier kunnen maken dan ze zijn

Die wedstrijd tegen Rusland was slecht gevoetbald en tegen Ierland werd ook tamelijk kansloos gespeeld. De wedstrijd tegen Duistland was niet zozeer mooi gespeeld als wel een heel mooie strijd. Tegen Engeland was mooi en de finale werdt ook dominant gespeeld.

In Frankrijk was er toch ook die tamelijk treurige wedstrijd tegen België? Een nette overwinning op Korea en nog een wedstrijd in de poule (ik weet niet meer welke). Tegen Argentinië was mooi maar de 8e finale ervoor kan ik me ook niet meer herinneren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:26:06 #262
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31430691
quote:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:28:18 #263
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31430721
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]
Ierland was een bevrijdende geluksgoal maar niet onverdiend
Om te zeggen dat NL die wedstrijd via dominant voetbal de tegenstander kapot speelde, dacht het niet ... Het was tamelijk kansloos botsenb tegen een muur zoals NL wel vaker doet in wedstrijden

Die keer was het een gelukkig buitenspeldoelpunt dat ons verder bracht ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:29:23 #264
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31430745
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:12 schreef Noca het volgende:

[..]

In onze poule zat dan ook een team meer dan in de meeste andere poules... Das meteen 2 wedstrijden extra.
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef Doc het volgende:

[..]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:34:13 #265
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31430823
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 02:33 schreef fernando_redondo het volgende:
Welke van de geplaaste landen zijn ongeslagen?
Portugal
Frankrijk
Servië-Montenegro
Kroatië
Saoudi Arabië

Overigens zijn Australië, Spanje en Zwitserland ook ongeslagen en was het niet geplaatste Israel en Marokko ook ongeslagen..
pi_31431060
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat is een mooi voorbeeld van hoe overwinningen de herinnering van sommige toernooien mooier kunnen maken dan ze zijn

Die wedstrijd tegen Rusland was slecht gevoetbald en tegen Ierland werd ook tamelijk kansloos gespeeld. De wedstrijd tegen Duistland was niet zozeer mooi gespeeld als wel een heel mooie strijd. Tegen Engeland was mooi en de finale werdt ook dominant gespeeld.
Dat is volgens hetzelfde als wat ik in dit topic schreef. Duitsland was inderdaad voor spannend maar er was toen wel veel passie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:49:10 #267
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31431128
Geloof me dat als dit NL tegen Duitsland speelt in een halve finale er heus wel genoeg passie zal zijn
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:23:14 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_31440794
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Tegen Rusland speelden we goed maar kregen de bal er niet in, net als tegen de Ieren. Tegen Engeland werden we de eerste helft weggespeeld, ballen op de paal van Lineker en Hoddle. Bij de rust gaf ik geen stuiver meer voor Oranje. Tegen de moffen ging het op en neer en hadden we ook kunnen verliezen. En de finale doet er niet toe, door het één na mooiste doelpunt vanj de vorige eeuw.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_31441062
- Hij heeft veel mazzel
- Hij heeft een ajax bril
- Hij kan niet omgaan met mondige spelers(davids, ooijer, van bommel)
- Hij vliegt er met Nederland meteen uit op het wk bij een grote tegenstander(brazilie, argentinie)
pi_31441179
En Hiddink kom snel terug.
pi_31442078
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:33 schreef nz1900 het volgende:
- Hij heeft veel mazzel
- Hij heeft een ajax bril
- Hij kan niet omgaan met mondige spelers(davids, ooijer, van bommel)
- Hij vliegt er met Nederland meteen uit op het wk bij een grote tegenstander(brazilie, argentinie)
- Geluk moet je afdwingen
- Kom maar met spelers van de andere 2 grote clubs die beter zijn op een bepaalde positie van de Ajacieden en over een jaar ook nog goed zijn of beter
- Davids Enne...vandaar dat hij zelf met z'n staf bepaald wie geselecteerd worden en schijt heeft aan alle critici en media. Niet mondig genoeg?!
- Dat noem je ook 2 landen die volgens de bookmakers de 2 grootste kanshebbers zijn op de beker! Lijkt me dus geen schande om van hun te verliezen.
En als je doelt op het spel van Nederland: Voglens mij zijn er heel weinig landen die momenteel overtuigen waar het wel van verwacht wordt: Engeland, Frankrijk, Duitsland, etc...
pi_31442200
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tegen Rusland speelden we goed maar kregen de bal er niet in, net als tegen de Ieren. Tegen Engeland werden we de eerste helft weggespeeld, ballen op de paal van Lineker en Hoddle. Bij de rust gaf ik geen stuiver meer voor Oranje. Tegen de moffen ging het op en neer en hadden we ook kunnen verliezen. En de finale doet er niet toe, door het één na mooiste doelpunt vanj de vorige eeuw.

De mooiste is die van Bergkamp - maar die bedoel jij natuurlijk niet
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:45:34 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_31442603
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

De mooiste is die van Bergkamp - maar die bedoel jij natuurlijk niet
Ik heb het over het EK-88.

Die van Dennis was de mooiste die Oranje op een WK heeft gescoord idd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_31443405
quote:

[..]

Maar da's geen 30+

Die hebben vaak beter voetbal laten zien.
www.thuisuiteten.nl
pi_31443425
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 02:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en met moeite & geluk van Liechtenstein gewonnen met 2-1 (Nederland won de laatste confrontatie met Liechtenstein overigens ook niet met veel overtuiging; 3-0). Dus waar hebben we het in godsnaam over.
Nederland verliest 4 punten tegen Macedonië, dat is ook erg slecht.
www.thuisuiteten.nl
pi_31443477
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:49 schreef Doc het volgende:
Geloof me dat als dit NL tegen Duitsland speelt in een halve finale er heus wel genoeg passie zal zijn
Halve finale? Die halen ze alleen op papier...
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:38:11 #277
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31447568
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nederland verliest 4 punten tegen Macedonië, dat is ook erg slecht.
Nederland haalt 6 punten op Tsjechie, dat is weer erg goed ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:40:22 #278
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31447624
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

Halve finale? Die halen ze alleen op papier...
Het is niet waar ik op reken maar niets is onmogelijk.

Maar als iemand het gebrek aan passie in wedstrijd om het niets tegen Macedonie wil vergelijken met een halve finale op een groot toernooi tegen Duitsland ...
pi_31453249
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:40 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is niet waar ik op reken maar niets is onmogelijk.

Maar als iemand het gebrek aan passie in wedstrijd om het niets tegen Macedonie wil vergelijken met een halve finale op een groot toernooi tegen Duitsland ...
Zelfs onder advocaat vond er een miraculeuze wederopstanding plaats tegen tsjechië, ik ben er ook vast van overtuigd dat dit 11tal tenminste één wereldwedstrijd kan spelen op het wk Ik hoop op de finale
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:13:22 #280
7889 tong80
Spleenheup
pi_31454023
Iedereen spreekt over de bal op de paal in 78 van Rensenbrink. Je hoort niemand over de belabberde wijze waarop we de finale hebben gehaald.

Door de voorronde met op doelsaldo. We winnen met 5-1 van Oostenrijk dat was klasse.

Tegen de moffen komen we met 2-0 achter en 5 minuten voor tijd wordt het 2-2.

Tegen de Italianen komen we weer achter. Maar door een schopt van 40 meter van Haan halen we de finale.

Daar komen we weer achter maar waren we wel gelijkwaardig.

zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:24:06 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31454313
Ik verlang ook weer terug naar Frantisek Fadrhonc
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:31:06 #282
7889 tong80
Spleenheup
pi_31454464
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:24 schreef golfer het volgende:
Ik verlang ook weer terug naar Frantisek Fadrhonc
Werd gewoon weer bondscoach na 74

Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:32:00 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_31454478
Professor hè . DeKNVB wilde hem ontslaan maar die man was zo lief en Cruijff had zoveel macht dat ie gewoon in dienst bleef.

zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:32:56 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31454492
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:32 schreef tong80 het volgende:
Professor hè . DeKNVB wilde hem ontslaan maar die man was zo lief en Cruijff had zoveel macht dat ie gewoon in dienst bleef.

Marco doet mij aan hem denken, qua onbevangenheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:35:08 #285
7889 tong80
Spleenheup
pi_31454534
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Eerder aan Cruiffie. Zo van dit is toch normaal zien jullie toch ook wsel ?

Fadronch doet me meer denken aan Bobby Robson Kees Rijvers

pi_31457740
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Nederland haalt 6 punten op Tsjechie, dat is weer erg goed ...
Precies, al was dat ook meer geluk dan wijsheid.
www.thuisuiteten.nl
pi_31457832
zijn we nou nog niet uitgeluld over hoe goed/slecht nederland het wel niet heeft gedaan tijdens de kwalificatie?
pi_31457838
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 01:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Zo kan je het ook noemen ja.
pi_31457911
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:
zijn we nou nog niet uitgeluld over hoe goed/slecht nederland het wel niet heeft gedaan tijdens de kwalificatie?
Ga jij met een gerust gevoel naar het WK toe dan?
www.thuisuiteten.nl
pi_31458104
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:34 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nee, ik ga straalbezopen naar het WK
pi_31458478
quote:

[..]

Jahoor. We zijn ook wel eens met de beste selectie ooit daar naar toe gegaan (Italie) en toen waren we kansloos. Er zijn nog 8 maanden om te oefenen, proberen en te smeden.
Klik dan als je durft
pi_31458529
Marco moet echter nog erg veel leren, met name op wisselgebied. En dat is cruciaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_31458622
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:07 schreef methodmich het volgende:
Marco moet echter nog erg veel leren, met name op wisselgebied. En dat is cruciaal.
Hij heeft geleerd van de beste, en de geest van Rinus waart nog steeds door Duitsland
pi_31458638
Hij moet nog wel meer leren, lijkt me...
Ach, een wissel doe je eigenlijk nooit goed, behalve als die wissel scoort. En iedereen weet het achteraf beter, terwijl niemand weet wat er dan was gebeurd.
Klik dan als je durft
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:14:41 #295
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31458705
Hij geeft zelf ook wel aan dat hij er nog lang niet is. Getuigt van zelfkennis, eerlijkheid en realisme.
pi_31458733
Ja, leuk en aardig, maar daar heb je weinig aan bij uitschakeling.
www.thuisuiteten.nl
pi_31458745
quote:

[..]

Ik niet maar ik kan me niet herinneren ooit veel vertrouwen te hebben gehad. Punt is wel dat we nu veel goede spelers hebben maar dat het tot nu toe niet is gelukt om de beste spelers ook mee te krijgen en te zorgen dat de jongens elkaar inspireren.

Ik ben bang voor zouteloze remises en veel gedoe.
pi_31458754
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:14 schreef pfaf het volgende:
Hij geeft zelf ook wel aan dat hij er nog lang niet is. Getuigt van zelfkennis, eerlijkheid en realisme.
Inderdaad. Snel vervangen dus. We hebben iemand nodig die verder is
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:19:13 #299
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31458817
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien wel, maarja de KNVB heeft voor een onervaren team gekozen.
Het zou wel weer van zelfkennis getuigen als hij naar het WK een ervaren man meeneemt. Zou wel kunnen schelen, hoewel ik natuurlijk niet in de keuken kan kijken.
pi_31458850
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Niemand is een garantie op succes. Die oude aanpakken hebben we nu ook wel genoeg geprobeerd.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')