abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31133507
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom.
pi_31137421
.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31137438
Goeiemorrege
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31137464
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:15 schreef RichardQuest het volgende:
.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31137765
Moguh

Sidekick was toch met de trein?
quote:
GRONINGEN - Een 27-jarige Fries is zaterdag in Stad aangehouden wegens diefstal en rijden onder invloed.

De man had bij een benzinestation aan de Paterswoldseweg voor zestig euro getankt, maar reed weg zonder te betalen. Op de Europaweg raakte hij van de weg, waarna de politie hem kon inrekenen. De bestuurder bleek bijna twee promille alcohol in zijn bloed te hebben. Bovendien was zijn rijbewijs al eerder in beslag genomen en bleek zijn auto niet gekeurd. De Fries is meegenomen naar het politiebureau.
pi_31138977
'lo!
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:51:30 #7
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31139283
ben ik weer!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:53:16 #8
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31139324
quote:
Nieuwe bomaanslagen Bali niet geheel onverwacht

KUTA, 3 OKT. Er staat een legertank voor de ingang van de luxe winkelstraat in het toeristenplaatsje Kuta. Hier ging afgelopen zaterdagavond rond etenstijd in een van de restaurants een bom af. Tientallen militairen en politiemensen bewaken sindsdien de straat. Samen met een groepje Balinese jongens van de lokale karateschool die sinds de vorige bomaanslag in 2002 zijn ingehuurd voor de beveiliging van discotheken, cafés en winkels op Bali.

Toen de bom afging, zat het Balinese beveiligingsteam te eten met de Belg Alain van Turnhout in een restaurant ergens om de hoek van de straat. Als karateliefhebber had hij de jongens uitgenodigd voor een diner. ,,We hebben geen explosie gehoord'', vertelt Van Turnhout. ,,We zagen plotseling tientallen mensen in paniek langs ons restaurant rennen.''

De Belg vindt dat je de jongens niets kwalijk mag nemen. ,,Iedereen kan onder zijn sarong (lange rok) een bom naar binnen smokkelen.''
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31139564
Ja, ik heb net ook even gekeken, maar net voordat ik blind werd, besefte ik weer waarom het zo lastig is te zien, zo'n gedeeltelijke zonsverduistering.
pi_31139651
De Koerdische president van Irak eist dat de sji'itisch-Arabische minister-president aftreedt. Fijn.
pi_31139658
De zon is gebiesd.
pi_31139775
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:03 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik heb net ook even gekeken, maar net voordat ik blind werd, besefte ik weer waarom het zo lastig is te zien, zo'n gedeeltelijke zonsverduistering.
de vorige die ik had gezien was in de vroege ochtend, toen de zon net opgekomen was, dat was wel dragelijk om mee te maken
pi_31139840
De enige zonsverduistering die ik me kan herinneren, is die van 1999. Volwassen vrouwen dachten dat vliegtuigen neer zouden storten.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:17:23 #15
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31139872
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:15 schreef Johan_de_With het volgende:
De enige zonsverduistering die ik me kan herinneren, is die van 1999. Volwassen vrouwen dachten dat vliegtuigen neer zouden storten.
Gelukkig was jij er om ze weer op aarde te brengen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31139900
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:17 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Gelukkig was jij er om ze weer op aarde te brengen.
Ik ken ze helaas slechts uit conversaties van hun familieleden.
pi_31140243
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:07 schreef Monidique het volgende:
De Koerdische president van Irak eist dat de sji'itisch-Arabische minister-president aftreedt. Fijn.
De Grondwet van Irak
pi_31140405
Goede samenvatting, alleen is Al-Sadr natuurlijk geen soenniet.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:50:41 #19
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31140634
hm?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31140639
Zo, vanochtend moest ik even vloeken. Ik las de Volkskrant en aan het woord was een 23-jarige conductrice. Ja, zei ze, ze is er snel klaar mee, hoor, nu met die 35 euro boete. Nou, wat heb ik zitten vloeken! Nee, deze... meid... zal er inderdaad snel klaar mee zijn, zij hoeft immers geen minstens 45 euro (100 gulden!) te betalen als ze per ongeluk vergeet het kaartje te stempelen.
pi_31140939
Oostenrijk, het Europese geweten
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:06:35 #22
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31141082
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:50 schreef Monidique het volgende:
Zo, vanochtend moest ik even vloeken. Ik las de Volkskrant en aan het woord was een 23-jarige conductrice. Ja, zei ze, ze is er snel klaar mee, hoor, nu met die 35 euro boete. Nou, wat heb ik zitten vloeken! Nee, deze... meid... zal er inderdaad snel klaar mee zijn, zij hoeft immers geen minstens 45 euro (100 gulden!) te betalen als ze per ongeluk vergeet het kaartje te stempelen.
Stel je voor dat je niet netjes betaalt he. Volgens mij wekt het juist meer agressie op dan dat het regeltjes duidelijker maakt.
pi_31141105
wat tien jaar EU al niet met je kan doen
pi_31141112
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Stel je voor dat je niet netjes betaalt he. Volgens mij wekt het juist meer agressie op dan dat het regeltjes duidelijker maakt.
O, ik zal het ook zeker niet gaan betalen en conducteurs die hieraan meewerken roepen agressie zelf op.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:08:31 #25
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31141131
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, ik zal het ook zeker niet gaan betalen en conducteurs die hieraan meewerken roepen agressie zelf op.
hear hear, het is nou niet alsof de kaartjes ineens goedkoper en betaalbaarder worden. Anders zaten we afgelopen zaterdag natuurlijk wel allemaal in Groningen
pi_31141242
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:08 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

hear hear, het is nou niet alsof de kaartjes ineens goedkoper en betaalbaarder worden. Anders zaten we afgelopen zaterdag natuurlijk wel allemaal in Groningen
Al was het maar omdat we bang zijn voor Amsterdam.
pi_31141304
Amsterdam, waar lech dat dan
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:15:58 #28
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31141331
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Al was het maar omdat we bang zijn voor Amsterdam.
Utrecht was praktischer geweest, niemand verlaat de tent want er rijden toch geen treinen
pi_31141353
Ik begin de NS in ieder geval goed zat te worden.
pi_31141497
Dan moet je maar niet zwart rijden.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:23:31 #31
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31141529
Dan moet je maar op de juiste partij stemmen
quote:
Hofstra: VVD moet kiezen voor kilometerheffing
Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn, Raoul du Pré

DEN HAAG - Het Tweede-Kamerlid Pieter Hofstra (VVD) eist dat zijn partij deze week duidelijk en onomwonden kiest vóór de kilometerheffing. Als verkeerswoordvoerder wil hij de onvoorwaardelijke ruimte om dat standpunt namens de partij uit te dragen, zonder daarbij gestoord te worden door tegenstanders van de kilometerheffing zoals fractievoorzitter Jozias van Aartsen.
pi_31141540
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:22 schreef MrX1982 het volgende:
Dan moet je maar niet zwart rijden.
Dat hoeft ook niet, je kunt ook vergeten een kaartje te kopen, een verkeerd kaartje kopen, of vergeten te stempelen en je mag minstens honderd gulden betalen. Dat ontzettend walgelijke gelul van "het treft alleen mensen met kwade bedoelingen" doet mijn bloed koken.
pi_31141549
quote:
Relief efforts to combat Hurricane Katrina suffered near catastrophic failures due to endemic corruption, divisions within the military and troop shortages caused by the Iraq war, an official American inquiry into the disaster has revealed.

The confidential report, which has been seen by The Independent, details how funds for flood control were diverted to other projects, desperately needed National Guards were stuck in Iraq and how military personnel had to "sneak off post" to help with relief efforts because their commander had refused permission.
http://news.independent.co.uk/world/americas/article316682.ece
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:24:43 #34
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31141562
volgens mij kun je het 1x per jaar declareren ofzo
pi_31141586
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Tafkahs het volgende:
volgens mij kun je het 1x per jaar declareren ofzo
Ja, aan het eind, maar dat is dus als de automaat niet werkt, of iets dergelijks.
pi_31141591
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:16 schreef Monidique het volgende:
Ik begin de NS in ieder geval goed zat te worden.
zet dat op uwen weblog
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:26:40 #37
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31141614
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, aan het eind, maar dat is dus als de automaat niet werkt, of iets dergelijks.
O ja, de nieuwe inkomsten worden zeker niet voor onderhoud daaraan ingezet he?
Eigenlijk zouden we eens een nationale zwartrijdersdag moeten hebben ofzo, zoiets als autoloze zondag, maar dan anders.
pi_31141662
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
Dat hoeft ook niet, je kunt ook vergeten een kaartje te kopen, een verkeerd kaartje kopen, of vergeten te stempelen en je mag minstens honderd gulden betalen. Dat ontzettend walgelijke gelul van "het treft alleen mensen met kwade bedoelingen" doet mijn bloed koken.
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.

Vergeet je ook weleens je schoenen aan te doen als je naar buiten gaat?
Indien je geen kwade bedoelingen hebt kan je voordat de trein vertrekt naar de conducteur gaan en zeggen dat je geen kaartje kon kopen, dan krijg je volgens mij geen boete.
pi_31141730
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:50 schreef Monidique het volgende:
Ik was vanmorgen precies op tijd voor de trein, toen ik naar de deur wilde lopen deed de conducteur snel dicht en zei "kan niet meer". Dus ik zo van, "hè toch".
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31141746
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee, en ik ben wel eens bijna vergeten een kaartje te kopen en ik heb per abuis ook wel eens een ongestempeld kaartje gekocht - de conductrice was in dit geval coulant -, dus het is niet zo merkwaardig en mijn schoenen hebben er niets mee te maken, want zodra ik voet buiten de deur zet, merk ik dat wel.
quote:
Indien je geen kwade bedoelingen hebt kan je voordat de trein vertrekt naar de conducteur gaan en zeggen dat je geen kaartje kon kopen, dan krijg je volgens mij geen boete.
Ja, dan mag je ook betalen.
pi_31141774
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Volgens mij is het omdat M van allochtoonse afkomst is.
pi_31141796
Alsof het merkwaardig is je wekker vergeten te zetten, omdat een piloot toch ook niet vergeet te landen als hij vliegt...
pi_31141831
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:31 schreef Monidique het volgende:
Nee, en ik ben wel eens bijna vergeten een kaartje te kopen en ik heb per abuis ook wel eens een ongestempeld kaartje gekocht - de conductrice was in dit geval coulant -, dus het is niet zo merkwaardig en mijn schoenen hebben er niets mee te maken, want zodra ik voet buiten de deur zet, merk ik dat wel.
Je merkt ook snel genoeg als je geen kaartje heb gekocht als de conducteur langskomt
Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden, per abuis een ongestempeld kaartje kopen kan ik nog wel in komen.
quote:
Ja, dan mag je ook betalen.
Tegen treintarief toch, of krijg je dan ook een boete?
pi_31141879
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden
Toch gebeurt het.
quote:
Tegen treintarief toch, of krijg je dan ook een boete?
Het lijkt mij dat ze je geen boete kunnen geven als je nog niet in de trein zit, zit je in de trein: boete.
pi_31141915
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:32 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij is het omdat M van allochtoonse afkomst is.
Dan kan je een boete tenminste wel over de racisme boeg gooien
pi_31141956
Ja kan b.v. ook je portemonnee met je OV vergeten. Had ik laatst, merkte het gelukkig net op tijd maar zoiets is toch niet zo heel gek? Overigens geeft nu zelfs de VVD toe dat bij het verzelfstandigen van de NS wat foutjes zijn gemaakt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31141972
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:36 schreef Monidique het volgende:
Toch gebeurt het.
Merkwaardig
quote:
Het lijkt mij dat ze je geen boete kunnen geven als je nog niet in de trein zit, zit je in de trein: boete.
Maar als je geen kaartje op het station kan kopen en dan meteen naar de conducteur gaat voordat de trein vertrekt. Vroeger kon je dan een kaartje tegen treintarief kopen maar dat bestaat nu niet meer?
pi_31141992
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:39 schreef MrX1982 het volgende:

Maar als je geen kaartje op het station kan kopen en dan meteen naar de conducteur gaat voordat de trein vertrekt. Vroeger kon je dan een kaartje tegen treintarief kopen maar dat bestaat nu niet meer?
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382368644&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page

Hier staat er wat meer over.
pi_31142009
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je merkt ook snel genoeg als je geen kaartje heb gekocht als de conducteur langskomt
Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden, per abuis een ongestempeld kaartje kopen kan ik nog wel in komen.
Sommige mensen vergeten nooit wat, anderen heel makkelijk. Ik vergeet áltijd of ik de voordeur van mijn huis op slot heb gedaan. Ik heb het altijd wél gedaan, maar het is zo'n routine, dat ik niet onthou of ik het wel of niet gedaan heb.

Kaartje vergeten voor de trein is net zoiets als je rijbewijs niet meenemen terwijl je rijdt. Daar ben je je op niet perse van bewust, en er is geen enkele noodzakelijk verband tussen autorijden en rijbewijs in die auto aan wezig hebben.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31142034
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:38 schreef du_ke het volgende:
Ja kan b.v. ook je portemonnee met je OV vergeten. Had ik laatst, merkte het gelukkig net op tijd maar zoiets is toch niet zo heel gek? Overigens geeft nu zelfs de VVD toe dat bij het verzelfstandigen van de NS wat foutjes zijn gemaakt .
Portemonnee vergeten is iets anders.
Als je naar de trein gaat weet je toch dat je een kaartje moet kopen. Als je boodschappen doet weet je toch dat je moet betalen bij de kassa. Of vergeet je ook weleens te betalen bij de kassa?

Ik blijf het merkwaardig vinden om te vergeten een kaartje te kopen en denk eerlijk gezegd dat er kwade opzet in het spel zit bij sommige mensen die deze smoes gebruiken.
pi_31142084
tja, tot zover de maakbare mens
pi_31142104
quote:
Ah ok dat is dus nieuw.

Opzich is het wel helder. Ik kan niet zeggen dat ik het een onduidelijk beleid vind.
quote:
Als u buiten uw schuld om geen kaartje heeft kunnen kopen, bijvoorbeeld vanwege een defecte kaartautomaat of defecte pin-pas, dan krijgt u vanzelfsprekend geen boete.
De conducteur noteert dan uw gegevens en NS Klantenservice controleert achteraf of er echt geen kaartje gekocht kon worden. Klopt dat, dan krijgt u een acceptgiro thuis voor de ritprijs, zónder boete.
Als je echt geen kaartje hebt kunnen kopen hoef je dus geen boete te betalen.
pi_31142114
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je naar de trein gaat weet je toch dat je een kaartje moet kopen. Als je boodschappen doet weet je toch dat je moet betalen bij de kassa. Of vergeet je ook weleens te betalen bij de kassa?
Ja, veel mensen vergeten te betalen, maar er zit iemand die je eraan herinnert. Als je elke dag een retourtje koopt en voor deze ene keer twee maal een enkeltje moet kopen, dan kun je het kaartje voor de terugreis makkelijk vergeten. Als je van een concert komt en iedereen heeft een OV, dan kun je makkelijk vergeten een kaartje te kopen. Jij kunt het mooi merkwaardig vinden, maar het gebeurt gewoon en het is puur menselijk.
pi_31142155
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je echt geen kaartje hebt kunnen kopen hoef je dus geen boete te betalen.
Nee, maar dat is niets nieuws en dat wordt ook niet beweerd. Overigens krijg je dus aan het einde van 't jaar je geld terug, dat wordt ook maar afwachten dus. Het schijnt ook dat je voor vragen naar Essent kunt bellen en dan krijg je meteen antwoord en als je nog garantie hebt op je computer, hoef je 'm alleen maar terug te brengen en ze maken 'm voor je. Tot zover de theorie.
pi_31142179
Just don't step on my blue suede shoes.
pi_31142190
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee heb het over m'n portemonnee met OV. Dan hoef ik dus geen kaartje te kopen want dat heb ik standaard bij me normaal gesproken.
quote:
Ik blijf het merkwaardig vinden om te vergeten een kaartje te kopen en denk eerlijk gezegd dat er kwade opzet in het spel zit bij sommige mensen die deze smoes gebruiken.
Och iets vergeten kan makkelijk. Toen ik zaterdag naar groningen ging had 1 van m'n collega's per ongeluk een kaartje naar leeuwarden gekocht (hij studeert daar) dat had hem volgens de regels dus ook 50 euro kunnen kosten. Gelukkig werden we niet gecontroleerd.
pi_31142204
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:40 schreef sigme het volgende:
Sommige mensen vergeten nooit wat, anderen heel makkelijk. Ik vergeet áltijd of ik de voordeur van mijn huis op slot heb gedaan. Ik heb het altijd wél gedaan, maar het is zo'n routine, dat ik niet onthou of ik het wel of niet gedaan heb.

Kaartje vergeten voor de trein is net zoiets als je rijbewijs niet meenemen terwijl je rijdt. Daar ben je je op niet perse van bewust, en er is geen enkele noodzakelijk verband tussen autorijden en rijbewijs in die auto aan wezig hebben.
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.
Ik kan het nieuwe beleid van de NS wel begrijpen. Teveel mensen gebruiken waarschijnlijk de 'ik ben een kaartje vergeten te kopen' smoes.

Ik vergeet soms ook weleens dingen maar vergeten een treinkaartje te kopen, nee daar heb ik geen last van.
nu heb ik een OV dus hoef ik meestal geen kaartje te kopen maar dat terzijde
pi_31142277
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:45 schreef Monidique het volgende:
Ja, veel mensen vergeten te betalen, maar er zit iemand die je eraan herinnert. Als je elke dag een retourtje koopt en voor deze ene keer twee maal een enkeltje moet kopen, dan kun je het kaartje voor de terugreis makkelijk vergeten. Als je van een concert komt en iedereen heeft een OV, dan kun je makkelijk vergeten een kaartje te kopen. Jij kunt het mooi merkwaardig vinden, maar het gebeurt gewoon en het is puur menselijk.
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.

Opzich is dat goed te vergelijken met de trein. Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
pi_31142307
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.
Ik kan het nieuwe beleid van de NS wel begrijpen. Teveel mensen gebruiken waarschijnlijk de 'ik ben een kaartje vergeten te kopen' smoes.

Ik vergeet soms ook weleens dingen maar vergeten een treinkaartje te kopen, nee daar heb ik geen last van.
nu heb ik een OV dus hoef ik meestal geen kaartje te kopen maar dat terzijde
Eigen fout is nog niet gelijk aan kwaadwillende opzet.

Voor mensen voor wie een treinreisje een hele belevenis is, hoort het spektakel van kaartje-kopen er natuurlijk helemaal bij, dat is niet iets wat je overslaat. En dat er dan een echte conducteur een gaatje in komt knippen enzo

Wie elke dag met duffe kop & aktetas de trein binnenslaapwandelt beleeft het heel anders.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:54:10 #61
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31142323
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.

Opzich is dat goed te vergelijken met de trein. Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Volgens mij ben jij het ideale studieobject
pi_31142328
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee, die boete moet je niet accepteren, wat het is een godsgruwelijke hoeren-asociale teringboete doorgedrukt door sadistische klootzakken en opgelegd door mongoloïde grafkutten en achterlijke brave vadertjes die ik dus nooit en te nimmer zou helpen als ze door een of andere junk in elkaar worden geslagen. Dus.
pi_31142348
Pardon.
pi_31142363
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:55 schreef Monidique het volgende:
Pardon.
Dat meen je toch niet.
pi_31142377
quote:

[..]

maar dat is om later te consumeren, tenminste zo gaat dat bij mij dan , je bent op het station om meteen die trein te pakken, om meteen te consumeren, niet te vergelijken dus
pi_31142383
quote:

Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Hoe noemen we dat ook alweer?

E..en .e..nt.oo.de...k.e.d
pi_31142399
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:48 schreef du_ke het volgende:
Nee heb het over m'n portemonnee met OV. Dan hoef ik dus geen kaartje te kopen want dat heb ik standaard bij me normaal gesproken.
Die ben ik ook weleens vergeten. Dat kan gebeuren.
Conducteur deed toen moeilijk dat ik mijn portomonnee met OV was vergeten maar van de NS kreeg ik een brief dat ik geen boete hoefde te betalen
quote:
Och iets vergeten kan makkelijk. Toen ik zaterdag naar groningen ging had 1 van m'n collega's per ongeluk een kaartje naar leeuwarden gekocht (hij studeert daar) dat had hem volgens de regels dus ook 50 euro kunnen kosten. Gelukkig werden we niet gecontroleerd.
Ja maar de conducteur weet toch niet of jij echt iets bent vergeten of er kwade opzet in het spel zit. Dat laatste willen ze waarschijnlijk voorkomen met deze nieuwe boeteregeling.
pi_31142442
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja maar de conducteur weet toch niet of jij echt iets bent vergeten of er kwade opzet in het spel zit. Dat laatste willen ze waarschijnlijk voorkomen met deze nieuwe boeteregeling.
Ah, dus als ze dat willen voorkomen en deze nieuwe regeling werkt, dan zullen degenen met kwade opzet niets betalen, die zijn er immers niet meer, en diegenen die het vergeten zijn, mogen waarschijnlijk minstens 45 euro gaan betalen. Klinkt sociaal.
pi_31142475
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:53 schreef sigme het volgende:
Eigen fout is nog niet gelijk aan kwaadwillende opzet.

Voor mensen voor wie een treinreisje een hele belevenis is, hoort het spektakel van kaartje-kopen er natuurlijk helemaal bij, dat is niet iets wat je overslaat. En dat er dan een echte conducteur een gaatje in komt knippen enzo

Wie elke dag met duffe kop & aktetas de trein binnenslaapwandelt beleeft het heel anders.
Maar dat weet de conducteur toch niet?

Daarom begrijp ik dat eenduidige beleid wat ze nu voeren ook wel. Het is jammer voor de mensen die echt een kaartje zijn vergeten te kopen. Meteen een goede manier om die vergeetachtige mensen te trainen beter na te denken
pi_31142569
Het lijkt me of de NS er zoveel mogelijk aan doet om de reizigers de trein uit te krijgen. Ze zouden toch eens wat meer naar andere landen moeten kijken...
pi_31142586
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:56 schreef zakjapannertje het volgende:
maar dat is om later te consumeren, tenminste zo gaat dat bij mij dan , je bent op het station om meteen die trein te pakken, om meteen te consumeren, niet te vergelijken dus
Juist omdat je in de trein meteen consumeert lijkt het me logisch dat je niet vergeet eerst te betalen.
Meestal loop je ook nog langs een kaartjesautomaat en/of stempelautomaat en zou er toch een lichtje moeten gaan branden. Hé ik moet eerst een kaartje kopen/stempelen.

Mss zouden ze stationsborden moeten ophangen met: Vergeet geen kaartje te kopen.
Maar dat kunnen mensen weer opvatten als betutteling
pi_31142624
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:57 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe noemen we dat ook alweer?

[afbeelding]

E..en .e..nt.oo.de...k.e.d
Kijk jij begrijpt het
pi_31142722
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:00 schreef Monidique het volgende:
Ah, dus als ze dat willen voorkomen en deze nieuwe regeling werkt, dan zullen degenen met kwade opzet niets betalen, die zijn er immers niet meer, en diegenen die het vergeten zijn, mogen waarschijnlijk minstens 45 euro gaan betalen. Klinkt sociaal.
Eenduidig beleid.
Degene die vroeger daadwerkelijk een kaartje vergaten te kopen denken nu wel 3x na voordat ze de trein instappen.

Hierdoor traint de NS in feite het gebruik van je verstand wat natuurlijk niet slecht is en helemaal gratis
pi_31142748
Och, ik ben ook wel een paar keer mijn OV vergeten mee te nemen (toen ik er nog één had... de goede oude tijd ), maar heb daar nooit problemen mee gehad. Kon altijd zo de bus instappen en de conducteur accepteerde het ook altijd.
pi_31142917
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:
Daarom begrijp ik dat eenduidige beleid wat ze nu voeren ook wel. Het is jammer voor de mensen die echt een kaartje zijn vergeten te kopen. Meteen een goede manier om die vergeetachtige mensen te trainen beter na te denken
Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het kopen & stempelen van kaartje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger is.

Maar in fatsoenlijke landen met fatsoenlijk openbaar vervoer komt er áltijd een conducteur langs. En kan je altijd, tegen het gewone, normale tarief, bij de conducteur een kaartje kopen.
Op veel kleine stationnetjes in Engelend bijv, is zelfs geen kaartjesverkoop, je wordt geacht een kaartje in de trein te kopen.

Je hoeft dan ook nooit te soebatten "(ja maar ik ben echt pas op het laatste station ingestapt" "jaja mevrouwtje dat zou ik ook zeggen" etc), want de conducteur / kaartjesverkoper komt tussen alle station langs.

Wat de NS doet is het gebrek aan controle & organisatie op de reiziger verhalen. Dat kan wel, maar de reiziger klaagt terecht over de weinig klantvriendelijke insteek daarvan.

Als dan de NS de reiziger die een beroep doet op normale controle & dienstverlening uitmaakt voor kwaadwillend dan toont de NS alleen maar haar extra onvriendelijk smoel.
pi_31142929
Ik heb weleens met mijn oude OV aan het begin van het nieuwe jaar geprobeerd om langs de ingangscontrole bij de metro te komen.

Dat lukte dus niet kwamen er twee van die dappere dienders vertellen dat ik fraude probeerde te plegen en maakte ze een kopie van mijn oude OV. Op dat soort momenten moet ik me altijd inhouden
pi_31143011
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb weleens met mijn oude OV aan het begin van het nieuwe jaar geprobeerd om langs de ingangscontrole bij de metro te komen.

Dat lukte dus niet kwamen er twee van die dappere dienders vertellen dat ik fraude probeerde te plegen en maakte ze een kopie van mijn oude OV. Op dat soort momenten moet ik me altijd inhouden
Je zal wel gewoon een criminele kop hebben. Ik mag (mocht ) in dat soort gevallen altjd gewoon doorlopen...
pi_31143121
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:19 schreef sigme het volgende:
Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het kopen & stempelen van kaartje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger is.

Maar in fatsoenlijke landen met fatsoenlijk openbaar vervoer komt er áltijd een conducteur langs. En kan je altijd, tegen het gewone, normale tarief, bij de conducteur een kaartje kopen.
Op veel kleine stationnetjes in Engelend bijv, is zelfs geen kaartjesverkoop, je wordt geacht een kaartje in de trein te kopen.
Maar dan is het logisch. Maar in Nederland kan je toch op elk station een kaartje kopen en zelfs op andere adressen zoals het postkantoor volgens mij. En indien het daadwerkelijk niet kan hoef je ook geen boete te betalen.
quote:
Je hoeft dan ook nooit te soebatten "(ja maar ik ben echt pas op het laatste station ingestapt" "jaja mevrouwtje dat zou ik ook zeggen" etc), want de conducteur / kaartjesverkoper komt tussen alle station langs.

Wat de NS doet is het gebrek aan controle & organisatie op de reiziger verhalen. Dat kan wel, maar de reiziger klaagt terecht over de weinig klantvriendelijke insteek daarvan.

Als dan de NS de reiziger die een beroep doet op normale controle & dienstverlening uitmaakt voor kwaadwillend dan toont de NS alleen maar haar extra onvriendelijk smoel.
Blijkbaar hebben ze bij de NS geen zin meer in het discussieren met reizigers die een kaartje zijn vergeten te kopen of andere excuses hebben. Aan de andere kant zouden ze ook wel vaker mogen controleren in de trein maar dat is een andere discussie.
pi_31143160
mrx ben je nu de NS, het OV aan het verdedigen ?
pi_31143192
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:22 schreef kLowJow het volgende:
Je zal wel gewoon een criminele kop hebben. Ik mag (mocht ) in dat soort gevallen altjd gewoon doorlopen...
In Rotterdam zijn ze gewoon niet zo vriendelijk. Het waren overigens twee agenten die mij van fraude betichten en me lastig vielen nadat zo'n ingangscontroleur van de RET zei dat ik niet verder mocht vanwege mijn oude OV.

Dan denk ik wel mên zeik niet zo het was een paar dagen in het nieuwe jaar en had thuis gewoon mijn oproepkaart van mijn nieuwe OV liggen.
pi_31143226
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:28 schreef du_ke het volgende:
mrx ben je nu de NS, het OV aan het verdedigen ?
Daar lijkt het jammer genoeg wel op
pi_31143299
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In Rotterdam zijn ze gewoon niet zo vriendelijk. Het waren overigens twee agenten die mij van fraude betichten en me lastig vielen nadat zo'n ingangscontroleur van de RET zei dat ik niet verder mocht vanwege mijn oude OV.

Dan denk ik wel mên zeik niet zo het was een paar dagen in het nieuwe jaar en had thuis gewoon mijn oproepkaart van mijn nieuwe OV liggen.
Maar... maar... ik woonde al die tijd in Rotterdam .
pi_31143364
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Maar... maar... ik woonde al die tijd in Rotterdam .
Dan zal ik wel een criminele kop hebben
pi_31143380
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
Blijkbaar hebben ze bij de NS geen zin meer in het discussieren met reizigers die een kaartje zijn vergeten te kopen of andere excuses hebben. Aan de andere kant zouden ze ook wel vaker mogen controleren in de trein maar dat is een andere discussie.
Nee, dat is geen andere discussie. Kaartjescontroleren gaat over kaartjescontroleren. Boetes / regelingen wanneer uit de controle blijkt dat er geen kaartje van te voren is aangeschaft is echt direct verbonden aan de uitgevoerde controle.
pi_31143483
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:36 schreef sigme het volgende:
Nee, dat is geen andere discussie. Kaartjescontroleren gaat over kaartjescontroleren. Boetes / regelingen wanneer uit de controle blijkt dat er geen kaartje van te voren is aangeschaft is echt direct verbonden aan de uitgevoerde controle.
Maar dat ze meer moeten controleren is wel een andere discussie dan het nieuwe boetebeleid.
Door meer te controleren breng je ook het aantal zwartrijders omlaag maar dat is een duurdere oplossing dan deze oplossing waarbij als je gepakt wordt de boete hoger is dan vroeger.

Ideaal zou natuurlijk zijn toegangspoortjes maar dat werkt nog niet eens bij de RET laat staan landelijk bij de NS.
pi_31143524
Hebben jullie weleens meegemaakt dat je ov gescanned werd?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31143622
Nee nog nooit gehad. Enkel een kopie maken van mijn OV door de politie

Scannen om te kijken of je OV niet vals is?
pi_31143643
Nee wel vage verhalen gehoord maar nog niet iemand gesproken die dat overkomen is .
pi_31143713
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:44 schreef MrX1982 het volgende:

Scannen om te kijken of je OV niet vals is?
Of je hem niet onrechtmatig gebruikt.

Als ik die van mij kwijtraak en iemand anders die een beetje op mij lijkt vind hem, dan kan die vervolgens gratis door heel Nederland reizen.
pi_31143718
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
Nee, was dat gewoon reizigersonderzoek?
pi_31143732
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar dat ze meer moeten controleren is wel een andere discussie dan het nieuwe boetebeleid.
Door meer te controleren breng je ook het aantal zwartrijders omlaag maar dat is een duurdere oplossing dan deze oplossing waarbij als je gepakt wordt de boete hoger is dan vroeger.
De reiziger moet voor z'n reis betalen. De NS moet kaartjes aanbieden zodat de reizger z'n reis kan betalen. Vanuit de reiziger is het veruit het meest logisch een kaartje te kopen op het moment dat de dienst ook gebruikt wordt, dat is: als 'ie in een rijdende trein zit.

De NS wil graag zeker weten dat alle reizigers een kaartje hebben gekocht. Je weet pas zeker dat een reiziger de bedoelde dienst af neemt op het moment dat 'ie in een rijdende trein zit.

De NS wringt zich nu in allerlei bochten (veiligheid, overlast door zwartrijders, onveiligheid voor conducteurs etc etc) maar het komt erop neer dat ze het probleem van én de kaartjesverkoop én de controle bij de reiziger neerleggen.
quote:
Ideaal zou natuurlijk zijn toegangspoortjes maar dat werkt nog niet eens bij de RET laat staan landelijk bij de NS.
Nee, de NS moet in de trein personeel laten rondlopen die kijken of alles goed gaat. Kaartjescontrole is daarvan maar een klein deel.
pi_31143773
quote:
Nee, wel m'n businesscard. Sommige conducteurs lijken trouwens helemaal niet te weten wat dat is, die wapperen er maar wat mee geloof ik.
pi_31143802
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:48 schreef sizzler het volgende:
Of je hem niet onrechtmatig gebruikt.

Als ik die van mij kwijtraak en iemand anders die een beetje op mij lijkt vind hem, dan kan die vervolgens gratis door heel Nederland reizen.
Ah op die manier.
Opzich is zo'n OV kaart makkelijk na te maken heb ik het idee. Echt intensief bekijken ze er niet naar bij een controle
pi_31143847
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah op die manier.
Opzich is zo'n OV kaart makkelijk na te maken heb ik het idee. Echt intensief bekijken ze er niet naar bij een controle
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.
pi_31143883
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah op die manier.
Neuh. Ik heb in de zeven jaar dat ik een OV jaarkaart had maar 1 keer meegemaakt dat ze vroegen of ik hem achter het plasticje van mijn portemonnee wilde halen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:56:52 #96
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31143893
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

kost 'et?
pi_31143903
Dus vanavond maar eens kijken?
  maandag 3 oktober 2005 @ 13:58:23 #98
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31143932
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:57 schreef Monidique het volgende:
Dus vanavond maar eens kijken?
Ja, je komt toch naar Amsterdam
pi_31143942
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:56 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

kost 'et?
Weet ik zo niet, maar het is wel grappig om hem aan de lopende band van die dingen te zien maken .
pi_31143947
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Ach, ik kan nog wel wat dienstverleners bedenken waarbij je vooraf moet betalen. Denk aan mobiele telefonie, een pretpark of een vakantiereis.
pi_31143969
quote:

[..]

Echt? Hoe dan? Kopieëren?
pi_31143987
Als een materie van feit, ik bén in Amsterdam, maar ik ben volgens mij misschien wel erg vroeg klaar vandaag.
pi_31144307
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Op de computer heeft 'ie dat achtergrondje als sjabloon nagemaakt, verandert wat tekst en hij print ze gewoon uit. Foto erin, plastic eroverheen en klaar. Al die veiligheidsdingen zitten er niet op, maar dat zien ze toch nooit.
pi_31144347
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Op de computer heeft 'ie dat achtergrondje als sjabloon nagemaakt, verandert wat tekst en hij print ze gewoon uit. Foto erin, plastic eroverheen en klaar.
Jij bent natuurlijk geen verklikker, maar mag ik weten hoe hij heet ik met hem in contact kan komen?
pi_31144364
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:49 schreef sigme het volgende:
De reiziger moet voor z'n reis betalen. De NS moet kaartjes aanbieden zodat de reizger z'n reis kan betalen. Vanuit de reiziger is het veruit het meest logisch een kaartje te kopen op het moment dat de dienst ook gebruikt wordt, dat is: als 'ie in een rijdende trein zit.

De NS wil graag zeker weten dat alle reizigers een kaartje hebben gekocht. Je weet pas zeker dat een reiziger de bedoelde dienst af neemt op het moment dat 'ie in een rijdende trein zit.

De NS wringt zich nu in allerlei bochten (veiligheid, overlast door zwartrijders, onveiligheid voor conducteurs etc etc) maar het komt erop neer dat ze het probleem van én de kaartjesverkoop én de controle bij de reiziger neerleggen.

Nee, de NS moet in de trein personeel laten rondlopen die kijken of alles goed gaat. Kaartjescontrole is daarvan maar een klein deel.
De NS is blijkbaar van mening dat kaartjes verkopen geen onderdeel uitmaakt van de werkzaamheden van een conducteur. Waar natuurlijk wel iets voor te zeggen is omdat het nogal wat tijd kost. Waardoor je andere reizigers dupeert omdat de trein niet verder kan reizen omdat de conducteur bezig is met kaartjes te verkopen.

Als je hetnieuwe boetebeleid leest zijn ze toch nog best coulant.
pi_31144402
quote:
Ik wil nog wel een weekend OV
pi_31144597

Dat deed Clinton goed, hogere belastingdruk, hogere economische groei.
pi_31144603
Misschien kunnen jullie elkaar even mailen of op IRC afspreken, want ik weet niet of Fok hier op aangekeken kan worden.
pi_31144618
quote:

[..]

Ach, ik kan nog wel wat dienstverleners bedenken waarbij je vooraf moet betalen. Denk aan mobiele telefonie, een pretpark of een vakantiereis.
'tuurlijk. Deed jij geen bedrijfskundige economie? Dan zul je niet onbekend zijn met het systeem van voorfacturering. De aard van de dienst en van de organisatie maakt deze meer of minder geschikt voor voorfacturering.

Gezien de problemen die de exclusieve voorfacturering door de NS oplevert (zwartrijden) is het misschien niet de juiste dienst en / of organisatie ervoor.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:24:51 #110
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31144641
quote:

[..]

Soms is zoeken met internetzoekdienst al voldoende, jouw foto erbij, plastic eroverheen en klaar is kees. Geen haan die ernaar kraait, zolang je niet op het politiebureau alles bekend moet maken, that is.
pi_31144705
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De NS is blijkbaar van mening dat kaartjes verkopen geen onderdeel uitmaakt van de werkzaamheden van een conducteur. Waar natuurlijk wel iets voor te zeggen is omdat het nogal wat tijd kost. Waardoor je andere reizigers dupeert omdat de trein niet verder kan reizen omdat de conducteur bezig is met kaartjes te verkopen.
En de klanten zijn blijkbaar van mening dat kaartjesverkopen wel onderdeel uit zou moeten maken van de werkzaamheden van een conducteur. Het gaat ook niet over de (on)mogelijkheid, maar over de klantvriendelijkheid.

En als de conducteur net als vroeger en net als elders, kaartjescontrole & verkoop tijdens het rijden van de trein doet, dan slaat de trein dus niet stil
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:27:20 #112
80268 kLowJow
That's Gay
pi_31144715
quote:
Mijn OV is wel een paar keer gescanned, maar dat was alleen door studentjes met een NS-baantje voor enquettedoeleinden. Kijken hoeveel mensen er met watvoor vervoersbewijs reisden.
pi_31144724
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:23 schreef sizzler het volgende:
Misschien kunnen jullie elkaar even mailen of op IRC afspreken, want ik weet niet of Fok hier op aangekeken kan worden.
Logisch maar ik meen het dan ook niet serieus
pi_31144768
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mijn OV is wel een paar keer gescanned, maar dat was alleen door studentjes met een NS-baantje voor enquettedoeleinden. Kijken hoeveel mensen er met watvoor vervoersbewijs reisden.
Ja maar dan nog scannen ze alleen de kaartsoort en niet de OV zelf, toch? Althans bij mij niet.
pi_31144809
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:22 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Dat deed Clinton goed, hogere belastingdruk, hogere economische groei.
niet echt sigaar uit eigen doos
pi_31144810
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Logisch maar ik meen het dan ook niet serieus
Ik wel. Ik wil hem dolgraag aangeven, zijnde een burgerlijk trutje.
pi_31144834
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef sigme het volgende:
En de klanten zijn blijkbaar van mening dat kaartjesverkopen wel onderdeel uit zou moeten maken van de werkzaamheden van een conducteur. Het gaat ook niet over de (on)mogelijkheid, maar over de klantvriendelijkheid.
Ja de klant zou nog het liefste een kaartje kopen aan het loket. Maar tijden veranderen en de NS moet ook bezuinigen.
quote:
En als de conducteur net als vroeger en net als elders, kaartjescontrole & verkoop tijdens het rijden van de trein doet, dan slaat de trein dus niet stil
Ik denk dat het toch wel een nadelig effect heeft op de tijd dat je in de trein zit. Zeker als de tussenliggende stations vlak achter elkaar zijn.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:32:12 #118
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31144852
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk geen verklikker, maar mag ik weten hoe hij heet ik met hem in contact kan komen?
ik lust er ook wel een
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:32:34 #119
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31144860
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:06 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt me of de NS er zoveel mogelijk aan doet om de reizigers de trein uit te krijgen. Ze zouden toch eens wat meer naar andere landen moeten kijken...
omg, is dit linkse naiefheid?

Overigens:
quote:
Andere redenen dan oorzaak NS
Indien u door andere redenen waar NS niets aan kan doen geen kaartje heeft kunnen kopen (te laat op het station aankomen, etc.), bent u in principe de ritprijs én de boete verschuldigd. Bij melding vooraf bij de conducteur zal NS deze omstandigheden eenmaal per jaar coulant afwikkelen en geen boete in rekening brengen.
pi_31144873
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wel. Ik wil hem dolgraag aangeven, zijnde een burgerlijk trutje.
Keurig maar of je nu nog zijn adres krijgt is de vraag
pi_31144889
Nee, dames, daar begin ik niet aan. Ik heb er trouwens zelf ook geen hoor, mietje dat ik ben.
pi_31144920
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:32 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

omg, is dit linkse naiefheid?

Overigens:
[..]
In landen als Noorwegen, België en Duitsland is het momenteel een stuk beter geregeld.
pi_31144980
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:34 schreef RichardQuest het volgende:
Nee, dames, daar begin ik niet aan. Ik heb er trouwens zelf ook geen hoor, mietje dat ik ben.
Dat mietjes niet aan dames beginnen lijkt me heel verstandig
pi_31144983
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Keurig maar of je nu nog zijn adres krijgt is de vraag
Ik heb zo m'n methodes.
Well, it's eh one for the money, two for the show....
pi_31144997
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Gevat.
pi_31145006
Als je in België de trein uitstapt val je een meter naar beneden
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:40:00 #127
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31145018
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

In landen als Noorwegen, België en Duitsland is het momenteel een stuk beter geregeld.
Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.
pi_31145056
pi_31145057
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:40 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.
.
pi_31145085
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
Als je in België de trein uitstapt val je een meter naar beneden
Mind the gap?
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:42:20 #131
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31145099
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik heb zo m'n methodes.
Well, it's eh one for the money, two for the show....
You ain't nothing but a hound dog, bribing all the time..
pi_31145130
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:41 schreef sizzler het volgende:
Mind the gap?
Eerder lage perrons of te hoge treinen.
In België is een treinreis net een reis in het verleden. Nee de NS is wat dat betreft toch wat moderner.
pi_31145139
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:42 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

You ain't nothing but a hound dog, bribing all the time..
When I said you was high class, well that was just a lie
pi_31145142
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

pi_31145181

Zeer irritant
pi_31145212
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In België is een treinreis net een reis in het verleden. Nee de NS is wat dat betreft toch wat moderner.

In NL rijden er ook treinen die we van België hebben overgekocht toen de NS een jaar of 2 geleden een ernstig tekort aan materieel had. Bruin/beige stoelen en deuren met aan de binnenkant een of ander vreemd draaimechanisme. Wel leuk. Je kan er treinthema's van maken zo met al die verschillende modellen.
pi_31145228
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:45 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zeer irritant
Extreem-rechts met een nichterig dansje.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:47:10 #138
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31145272
Vaker scheren, meer haargroei?

Wat een schijtantwoorden, niemand weet het echt.

Enige voordeel wat ik van treinen kan noemen is dat ze voorrang hebben op autoverkeer. Maar dat is dan ook echt alles .
pi_31145274
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:46 schreef sizzler het volgende:

In NL rijden er ook treinen die we van België hebben overgekocht toen de NS een jaar of 2 geleden een ernstig tekort aan materieel had. Bruin/beige stoelen en deuren met aan de binnenkant een of ander vreemd draaimechanisme. Wel leuk. Je kan er treinthema's van maken zo met al die verschillende modellen.
Ja klopt, in dat trein model zat ik weleens toen ik nog in Den Haag op school zat.
Die Duitse treinen zijn dan een stuk beter. Allemaal aparte coupés en dan 6 zitplaatsen per coupe.
pi_31145288
quote:

[..]

Wat is er nou zo vreemd aan het kopen van een kaartje voor een treinreis op het moment dat je die treinreis begonnen bent?

Zwartrijden gaat over onwil een kaartje te kopen, kaartverkoop beperken gaat over onwil kaartjes te verkopen. Die treffen elkaar in de vrom van reiziger en conducteur. Wat is er onlogisch aan deze dit te laten oplossen zonder boetes? Rare (rechtse? of linkse dwingelanderij?) logica: boetes om een kaartje te kopen..
pi_31145329
Het blijft een prachtige foto:

pi_31145361
quote:
Lichaamsbeharing over het gehele lichaam bij mannen is het gevolg van de werking van het mannelijk hormoon testosteron. Lichaamsbeharing bij de vrouw concentreert zich voornamelijk in overvloedige groei van het hoofdhaar dankzij het vrouwelijk hormoon oestrogeen. Door het zelfde verschil in hormoonwerking wordt de man gemakkelijker en op jongere leeftijd kaal. Ook vrouwen kunnen kaal worden als na de overgang de werking van het vrouwelijk hormoon vermindert.
Zou vrouwlijke hormomen slikken dan helpen .
pi_31145362
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Extreem-rechts met een nichterig dansje.
Hopelijk werkt het dan ook op de FP
pi_31145417
quote:
Ook de structuur van mensenhaar is verschillend. Zo zijn er structuurverschillen tussen kroeshaar van negers, aziatisch haar van chinezen en japanners en haar van blanke europeanen.
.
pi_31145435
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:52 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Wanneer heeft een neger geen riem nodig?
pi_31145437
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:50 schreef pberends het volgende:
Zou vrouwlijke hormomen slikken dan helpen .
Tuurlijk kijk maar naar Kelly
pi_31145454
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:48 schreef pberends het volgende:

Wat een schijtantwoorden, niemand weet het echt.
Epileren (met pincet of harsen), daarvan neemt haargroei wel wat van af, schijnt. Probeer het eens
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:53:51 #149
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31145457
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is er nou zo vreemd aan het kopen van een kaartje voor een treinreis op het moment dat je die treinreis begonnen bent?

Zwartrijden gaat over onwil een kaartje te kopen, kaartverkoop beperken gaat over onwil kaartjes te verkopen. Die treffen elkaar in de vrom van reiziger en conducteur. Wat is er onlogisch aan deze dit te laten oplossen zonder boetes? Rare (rechtse? of linkse dwingelanderij?) logica: boetes om een kaartje te kopen..
Hier reageer ik niet op, dit is vager dan 10x du+ke.
pi_31145470
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Het blijft een prachtige foto:

[afbeelding]
Hij hield wel van een verzetje
pi_31145473
Ik heb in een Belgische trein gereden en het leek op de eerste klas in Nederland.
pi_31145486
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Selectieve hond.
pi_31145507
Ik zal wel gebruikmaken van domme linkse logica, maar ik vind het asociaal en belachelijk dat je meer dan honderd gulden moet betalen als je vergeten bent je kaartje te stempelen.
pi_31145567
Dat controleren IN de trein vind ik een beschamende en vernederende vertoning, zowel voor conducteur als reiziger. Lig je net op je gat te pitten, komt er zo'n klootviool aan die je kaartje wil zien. Net of hij het leuk vindt om iemand wakker te maken. En als je per ongeluk je kaartje vergeten bent (dat overkomt iedereen wel eens) dan is zo'n figuur zo 10 minuten met je bezig, zeker als je ook nog een je ID niet bij je hebt. Terwijl sommige treinreizen maar 15 minuten duren. Tis achterlijk ouderwets, doet me altijd aan de Gestapo denken. Ze moeten gewoon op het perron controleren of wat dan ook. iig iets anders. Mensen worden gewoon retezenuwachtig van die controlerende figuren. Oh en dan had ik het nog niet eens over die OOST-EUROPESE pakkies van NS-conducteurs. Beschamende vertoning. Onmenselijk. Tijd dat er een frisse wind door die stoffige NS gaat waaien.
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:57:05 #155
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31145573
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:55 schreef Monidique het volgende:
Ik zal wel gebruikmaken van domme linkse logica, maar ik vind het asociaal en belachelijk dat je meer dan honderd gulden moet betalen als je vergeten bent je kaartje te stempelen.
Dat is dan lekker goedkoop aangezien de gulden geen waarde meer heeft.
pi_31145590
Hoe duur denk je dat het voor Polen is.

Meer dan 149 zloty
pi_31145595
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Epileren (met pincet of harsen), daarvan neemt haargroei wel wat van af, schijnt. Probeer het eens
Ja, omdat je de wortel dan ook meeneemt. Dat scheelt inderdaad wel een fiks aantal dagen.
pi_31145612
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Dat is dan lekker goedkoop aangezien de gulden geen waarde meer heeft.
Haha.
pi_31145641
pberends je hebt last van overmatig haargroei?
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:59:37 #161
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31145656
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
Laten we dan hopen dat ie het niet afscheert
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:00:52 #162
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31145698
quote:
Ja, kom je nog straks? Zo ja, hoe spreken we af? je mag me mailen, het adres staat in mijn profiel
pi_31145700
quote:
Ik wel.
pi_31145739
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef Tafkahs het volgende:
Laten we dan hopen dat ie het niet afscheert
Nee ik zie al een vervolgtopic verschijnen.

Hoe stimuleer je haargroei
pi_31145742
Ik kijk even hoe laat ik klaar ben. Denk dat het wel kan, ja.
pi_31145761
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:00 schreef Monidique het volgende:
Ik wel.
Lekker warm in de winter
pi_31145779
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Jij je zin. Minder vaag.

Boete voor zwartrijden is logisch. Eensch.

Wat is zwartrijden? Reizen zonder te betalen.

Hoe betaal je een reis: kaartje kopen.

Maak kaartje kopen in de trein mogelijk, dan is een reiziger die een kaartje koopt in de trein geen zwartrijder.
pi_31145800
Dat wordt echt te links.
pi_31145857
Maak criminaliteit legaal en je hebt geen criminaliteit meer.
pi_31145869
quote:
Ach jongens, jullie gaan europa maar lekker verkloten, ik woon vanaf januari in the sunshine state californie
.
pi_31145879
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, omdat je de wortel dan ook meeneemt. Dat scheelt inderdaad wel een fiks aantal dagen.
Bij herhaaldelijk epileren beschadig je ook de haarwortels, uiteindelijk scheelt het haren.

Maar ja, alles heeft z'n prijs. Die van epileren is erg voelbaar
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:07:11 #172
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31145897
wat gebeurt er eigenlijk als je niet wilt betalen en is de straf dan hoger dan voorheen?
pi_31145916
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:05 schreef Johan_de_With het volgende:
.
Ah weer een nieuwe emigrant. Wie heeft dat gezegd?
pi_31145952
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
Maak criminaliteit legaal en je hebt geen criminaliteit meer.
Je schiet door.

Het klinkt misschien onwennig in jullie oren, maar heus, het is niet idioot om kaartjes te verkopen in de trein. Sterker nog, het is tamelijk gebruikelijk.
pi_31145956
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ah weer een nieuwe emigrant. Wie heeft dat gezegd?
Iemand op de NSDFP. Maar valt je niets op aan het citaat, Amerika-kenner?
pi_31145965
quote:
M'n zolen.
pi_31145981
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij herhaaldelijk epileren beschadig je ook de haarwortels, uiteindelijk scheelt het haren.

Maar ja, alles heeft z'n prijs. Die van epileren is erg voelbaar
Gewoon een paar biertjes nemen.
pi_31146003
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Iemand op de NSDFP. Maar valt je niets op aan het citaat, Amerika-kenner?
Nu je het zegt. Florida
pi_31146010
Ik zal die sjans met conductrices ook moeten missen. Geen goedkope kaartjes en vriendelijk lachjes meer. Wat zijn vrouwen in een machtspositie toch lief.
pi_31146028
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:09 schreef pberends het volgende:
M'n zolen.
Hmm the missing link is gevonden
pi_31146036
Trouwens, 2 jaar geleden ofzo had de NS toch een plan gelanceerd om alle treinen geleidelijk grijs te verven? Watskeburt met dat plan?
pi_31146080
Grijs?

Om die authentieke 40-45 look weer terug te krijgen ofzo?
pi_31146089
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nu je het zegt. Florida
Ik wilde net vragen of jij niet op Cape Canaveral was geweest.
pi_31146108
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:00 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ja, kom je nog straks? Zo ja, hoe spreken we af? je mag me mailen, het adres staat in mijn profiel
ben er ook, als ik het haal, ben herkenbaar met een blauwe pet, mocht je me nog zien
pi_31146126
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wilde net vragen of jij niet op Cape Canaveral was geweest.
Ik geef er alsnog antwoord op.
Daar ben ik geweest
pi_31146205
Misschien iets voor de NS:
Treinen te koop, aangeboden, kopen
Verzamelen - Treinen te koop aangeboden op MarktPlaza. ... 10507 stoomlok+tender
grijs liliput.. Bieden, Apeldoorn Gelderland, 20-9-2005 ...
www.marktplaza.nl/verzamelen/treinen/

die NS-hoedjes van het personeel zijn trouwens ook hilarisch. Net of je van die Lego-poppetjes ziet.
pi_31146212
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar ben ik geweest
Kan Erwin inmiddels een beetje zuipen?
pi_31146233
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
Grijs?

Om die authentieke 40-45 look weer terug te krijgen ofzo?
Ik weet het zeker, ze gingen weer licht en donkergrijs voor de treinen gebruiken omdat beter zichtbaar was in het donker ofzo. Heel vaag. Stond ooit op de frontpage.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:20:38 #189
93744 Finder_elf_towns
pi_31146268
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het bier ging er prima in, alleen die ene barcardi was na een jaar van niet-uitgaan toch iets teveel vh goede.
pi_31146269
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Volgens mij heb ik Erwin weinig bier zien drinken.
pi_31146283
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar ben ik geweest
Ik kon kiezen: of met ouders mee naar CC, of een dagje Daytona Beach.

Ben met mijn broertje naar Daytona geweest. Leeg strand. Geen ruk te beleven.

Totdat er een bus met 18-jarige cheerleaders stopte die in badpak naast ons gingen oefenen.
pi_31146288
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:19 schreef pberends het volgende:
Ik weet het zeker, ze gingen weer licht en donkergrijs voor de treinen gebruiken omdat beter zichtbaar was in het donker ofzo. Heel vaag. Stond ooit op de frontpage.
Dat bericht was niet toevallig geplaatst op 1 april?
pi_31146303
Gatver, bier moet je ook nooit mengen (zowel in het glas als in je maag) met andere alcoholische troep.
pi_31146332
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:21 schreef sizzler het volgende:
Ik kon kiezen: of met ouders mee naar CC, of een dagje Daytona Beach.

Ben met mijn broertje naar Daytona geweest. Leeg strand. Geen ruk te beleven.

Totdat er een bus met 18-jarige cheerleaders stopte die in badpak naast ons gingen oefenen.
Ik moest meteen aan dumb&dumber denken maar ik neem aan dat je ze niet heb weggejaagd
pi_31146402
Zo ik ga werken
pi_31146435
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

na een jaar van niet-uitgaan toch iets teveel vh goede.
Dus de NWO staat in de steigers?
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:27:17 #198
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31146442
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:11 schreef pberends het volgende:
Ik zal die sjans met conductrices ook moeten missen. Geen goedkope kaartjes en vriendelijk lachjes meer. Wat zijn vrouwen in een machtspositie toch lief.
Er is niets geilers dan een wijf in een mantelpakje dat jou zegt wat je moet doen
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:28:44 #199
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31146471
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ben er ook, als ik het haal, ben herkenbaar met een blauwe pet, mocht je me nog zien
Weet je wat, ik wacht 5 minuten voor aanvang bij de trap bij de entree, dat is dus 17.25 - 17.30
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:29:34 #200
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31146488
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Het bier ging er prima in, alleen die ene barcardi was na een jaar van niet-uitgaan toch iets teveel vh goede.
waar blijven de foto's?
pi_31146732
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Ja?
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:41:08 #203
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31146779
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja?
Je hebt mail. O en Zakjap, mail me even op het adres in mijn profiel, ik ga geen mannen aanspreken omdat ze een blauwe pet dragen
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:47:45 #204
93744 Finder_elf_towns
pi_31146978
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:26 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dus de NWO staat in de steigers?
Het is inmiddels een document van 150 bladzijdes met what-if scenario's. <voeg kwaadaardige lach in>
pi_31147310
Ik ben wel vrij ongeschoren, maar dat moet geen probleem zijn.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:02:36 #206
93744 Finder_elf_towns
pi_31147342
- Dora Bora -

[ Bericht 96% gewijzigd door Finder_elf_towns op 03-10-2005 16:15:08 ]
pi_31148958
* pberends is playing Him - Join Me In Death

.
pi_31148991
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:12 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing Him - Join Me In Death

.

We got HIM!
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:21:55 #209
93744 Finder_elf_towns
pi_31149216
quote:
'Ben je soms van de verkeerde kant?' vraagt hij terwijl zijn borsthaar me schaamteloos aankijkt. 'Hoe bedoel je?' Ik doe alsof ik nergens vanaf weet. 'Nou precies zoals ik het zeg. Ben je Berbers of van de verkeerde kant? Arabisch dus?' In een poging arrogant over te komen houdt hij zijn hoofd omhoog. Helaas kan hij z'n hoofd niet stil houden en ziet het er meer uit alsof hij een tik heeft of geestelijk niet helemaal in orde is. Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al. Welke degelijke Arabier zou immers zo met zijn borsthaar te koop lopen? Ik ken er geen.

De vete tussen Arabieren en Berbers duurt al jaren. De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen. Waar hij de suggestie vandaan haalt dat ìk van de verkeerde kant zou zijn is me dus een groot raadsel.

Eigenlijk is het natuurlijk te gek voor woorden om nog steeds te ruziën over een gebeurtenis die rond 670 na Christus heeft plaatsgevonden. Om die reden antwoordde ik poeslief 'Ik ben Arabisch van afkomst.' 'Ja, ja,' zei hij met de meest vervelende toon van de wereld en een blik vol minachting. Hij liet zijn ogen over mijn lichaam glijden. 'Ben je islamitisch?' vervolgde hij zijn vragenvuur. Ik antwoordde met een volmondig 'ja', maar hij leek het niet te horen. Ik ben een Arabier en het dus niet waard om naar te luisteren.

Vroeger kon het me niets schelen of iemand Arabisch of Berbers was. Terwijl mijn nichtjes zich druk maakten om een Berbers meisje dat zei dat ze Arabisch was, hield ik me meer bezig met andere dingen. Nu ik ouder ben en de irritatie van de andere kant leer kennen, bemerk ik ook bij mezelf een opgekropte woede. Het merendeel van de Marokkanen in Nederland is Berbers, dus genoeg aanleiding om me aan ze te ergeren. Zoals wanneer ik op een bruiloft aan tafel word gezet met alleen maar Berberse vrouwen om mij heen. De Berberse taal klinkt mij vreemder in de oren dan Chinees, dus mijn hele avond is bij voorbaat al vergald. De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken. Gooi daar bovenop dat bij Berberse bruiloften de mannen en vrouwen gescheiden feest moeten vieren en mijn avond is zeker weten naar de knoppen.

Maar hoewel in de minderheid, er zijn ook nog leuke berbers. De Imazighen komen bijvoorbeeld van een stam die niet kijkt naar afkomst en dus geen onderscheid maakt tussen verschillende Marokkanen. Er was eens een tijd dat ik tot eenzelfde soort positieve toekomstgezinde Marokkanen hoorde, maar inmiddels ben ik verpest. Ik vraag me af hoe dat komt. Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?
http://www.spunk.nl/articles/view_article.asp?id=1117704708765
pi_31149316
Die berbers zijn toch ook gewoon moslim. En de islam is een arabisch geloof, dus ze moeten niet zo zeiken.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:30:38 #211
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31149448
ach
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31149525
quote:

[..]

Met een boete niet zo gek veel. Maar dat restrictieve lik op stuk beleid trekt me niet zo. Gewoon een kaartje tegen het hogere treintarief uitschrijven is toch ook goed? Waarbij je notoire zwartrijders gewoon hard aan moet pakken.
pi_31149571
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:25 schreef pberends het volgende:
Die berbers zijn toch ook gewoon moslim. En de islam is een arabisch geloof, dus ze moeten niet zo zeiken.
Onder 'lichte' dwang bekeerd. Net als de Friezen hier bijvoorbeeld.
pi_31150101
Wat een ruige meet foto's.
Gelukkig was ik niet dronken
pi_31150263
Mietje wat had je dan voor zaterdagavond ?
pi_31150414
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:01 schreef du_ke het volgende:
Zeg, waar was jij dan, met je grote mond?
Beetje mij naar die meet lokken en dan zelf niet komen
pi_31150590
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:01 schreef du_ke het volgende:
Ik wilde graag levend thuiskomen.
pi_31150614
hmm ik ben wel levend thuis gekomen .
pi_31150673
Telsell-achtige energie-suppliers.

Eerst wil hij zich ontharen en vervolgens iets doen aan zijn lichaam. Daaruit valt een conclusie te trekken, pberends is verliefd

pi_31150684
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:13 schreef du_ke het volgende:
hmm ik ben wel levend thuis gekomen .
Maar jij hoefde niet 2,5 uur auto te rijden om thuis te komen
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:18:44 #221
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31150766
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij je zin. Minder vaag.

Boete voor zwartrijden is logisch. Eensch.

Wat is zwartrijden? Reizen zonder te betalen.

Hoe betaal je een reis: kaartje kopen.

Maak kaartje kopen in de trein mogelijk, dan is een reiziger die een kaartje koopt in de trein geen zwartrijder.
De pakkans is niet 100%. De mogelijkheid om een kaartje te kopen in de trein zal veel mensen aanzetten tot zwartrijden. Het is de factor van <pakkans> x <boete> dat uiteindelijk bepaalt of iemand wel of niet zal zwartrijden.

Hoeveel hoger bovenstaande som moet zijn dan het originele kaartje om de persoon niet te laten zwartrijden wordt bepaald door de risico acceptatie per persoon (risico avers, lagere som bijvoorbeeld).
pi_31150783
2,5 minuten lopen komt meer in de buurt gelukkig.
pi_31150819
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:19 schreef du_ke het volgende:
2,5 minuten lopen komt meer in de buurt gelukkig.
Zie daar het verschil tussen nuchter en dronken
pi_31150926
Ja nuchter had het nog een stuk sneller gekund .
pi_31150953
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:18 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

De pakkans is niet 100%
Kun je wel organiseren in een trein. Ik denk dat met een beetje nieuwe techniek veel kunt veranderen, zoals met de metro.
pi_31151023
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:23 schreef du_ke het volgende:
Ja nuchter had het nog een stuk sneller gekund .

Voordeel van in de stad wonen. Rollend naar huis.
pi_31151081
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Telsell-achtige energie-suppliers.

Eerst wil hij zich ontharen en vervolgens iets doen aan zijn lichaam. Daaruit valt een conclusie te trekken, pberends is verliefd

.
pi_31151213
Kan je eindelijk die ex van je loslaten
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:32:48 #229
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31151214
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Kun je wel organiseren in een trein. Ik denk dat met een beetje nieuwe techniek veel kunt veranderen, zoals met de metro.
Tegen hele grote investeringen. Deze manier is veel simpelere om de som op te hogen. Of moeten de treinkaartjes verder omhoog omdat de NS extra moet investeren in poortjes, etc?
pi_31151260
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:32 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Tegen hele grote investeringen. Deze manier is veel simpelere om de som op te hogen. Of moeten de treinkaartjes verder omhoog omdat de NS extra moet investeren in poortjes, etc?
De NS mag best investeren als dat rendeert (voor NS, overheid & reiziger), niet?
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:35:09 #231
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31151287
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De NS mag best investeren als dat rendeert (voor NS & reiziger), niet?
Het zelfde effect kan worden bereikt zonder investeringen.
pi_31151316
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:35 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Het zelfde effect kan worden bereikt zonder investeringen.
Dit rendeert voor de reiziger?
pi_31151354
Die toegangspoortjes zijn een fiasco.

De RET laat al die poortjes plaatsen en vervolgens blijkt het niet te werken. Het is te schandalig voor woorden dat er blijkbaar niet is nagedacht laat staan getest voor het op grote schaal te implementeren.
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:41:36 #234
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31151488
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:35 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dit rendeert voor de reiziger?
Ja, meer inkomsten voor de NS (en dus minder geld nodig via andere kanalen) of minder overlast van mensen die niet betalen.
pi_31151641
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:

De RET laat al die poortjes plaatsen en vervolgens blijkt het niet te werken. Het is te schandalig voor woorden dat er blijkbaar niet is nagedacht laat staan getest voor het op grote schaal te implementeren.
Natuurlijk moet je goed plannen...
pi_31151644
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:

Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalen .
pi_31151692
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:41 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Ja, meer inkomsten voor de NS (en dus minder geld nodig via andere kanalen) of minder overlast van mensen die niet betalen.
Mensen die niet betalen komen helemaal niet op de trein als je zonder ticket niet op het perron mag, en daardoor krijgt de NS ook meer geld. Scheelt ook een hoop controlekosten.
pi_31151711
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalen .
Ophalen doe je maar buiten het station
Voor toeristen is het juist een vooruitgang. Strippenkaart dat valt niet te begrijpen als toerist.
pi_31151740
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar zijn meetingpoints voor. Je mag zonder vliegticket ook niet naar de gates...
pi_31152216
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:51 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Daar zijn meetingpoints voor. Je mag zonder vliegticket ook niet naar de gates...
Ja, omdat dat niemandslanden zijn.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:36:01 #241
93744 Finder_elf_towns
pi_31153092
Detectiepoortjes !
pi_31153157
Heb je weer iets proberen te stelen finder_elf_towns?
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:40:15 #243
93744 Finder_elf_towns
pi_31153226
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:37 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je weer iets proberen te stelen finder_elf_towns?
Nee, maar als pure ellende een vorm zou moeten krijgen, dan zou een detectiepoortje de perfecte visualisatie zijn.
pi_31153332
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, maar als pure ellende een vorm zou moeten krijgen, dan zou een detectiepoortje de perfecte visualisatie zijn.
Hmm vrij bescheiden vorm van pure ellende
pi_31153690
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Detectiepoortjes !
Wist je dat ze ook kunnen zien hoe groot je piemol is?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:17:27 #246
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31154408
piemols hihi
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31154453
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:17 schreef George-Butters het volgende:
piemols hihi

Whheehehe

George Butters....hehehe.....butt...hehehe
pi_31154489
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:21:33 #249
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31154535
quote:

XXL-maat voor kinderen

Door onze redacteur Frits Baltesen

ROTTERDAM, 23 SEPT. Twee grote kledingwinkels hebben hun assortiment uitgebreid met zeer grote maten voor kinderen van 3 tot en met 14 jaar. Door de toename van het aantal dikke kinderen is de verkoop van grotematenkleding lucratief geworden.

De herfst- en wintercollectie van C en A, sinds vorige maand in de winkels, heeft een kledinglijn waarvan de taille acht centimeter wijder is dan normaal. Wehkamp heeft vanaf volgende maand kinderkleding met 6 à 18 centimeter extra taille.

Voor jongeren vanaf 14 jaar hadden veel kledingwinkels al grotere maten beschikbaar. Wehkamp en C en A zijn de eerste met XXL-maten voor kinderen. ,,De McDonald's-generatie heeft vaak een dikke buik en dikke billen'', zegt inkoopdirecteur V. Heintz van C en A, de grootste kledingwinkelketen van Nederland. ,,Ouders vroegen passende modieuze kleding voor hun kinderen.''

C en A en enkele andere winkels hadden tot voor kort broeken met een tailleband die iets kon worden verwijd. Dat alleen is niet meer voldoende. C en A en Wehkamp hebben de kleding opnieuw gemodelleerd. ,,Anders past het niet meer op andere plaatsen, zoals de bovenbenen en dijen'', zegt E. de Waal.

De Waal is importeur van de Deense kledingfabrikant van grotematenmerk Claire, dat alleen wordt verkocht in kleinere kinderkledingzaken. Vorig jaar zomer verkochten tien kinderkledingwinkeltjes XXL-kleding van Claire, nu zijn dat er 120.

De prijs van de grotematenkleding van C en A is dezelfde als die van de normale kindercollectie. Rond 5 procent van de huidige herfst/wintercollectie bij C en A bestaat nu uit XXL-maten.

Het meest recente onderzoek, uit 2001, toont aan dat één op de acht kinderen overgewicht heeft. Bij meisjes van drie en vier jaar is dat één op de zes.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31154594
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:21 schreef George-Butters het volgende:

[..]
Ik fiets elke dag langs een vrij standaard basisschooltje, en het viel me 's op dat daar geen enkel dik kindje bij zit...waar zitten de dikkertjes dan?
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:26:25 #251
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31154688
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:18 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[afbeelding]

Whheehehe

George Butters....hehehe.....butt...hehehe
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:30:20 #252
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31154821
quote:
Marktwerking in de zorg krijgt vorm

ROTTERDAM, 3 OKT. De door minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) gewenste marktwerking in de zorg begint vorm te krijgen. Het afgelopen weekeinde maakte de regionale verzekeraar DWS als eerste in de branche bekend wat aangesloten verzekerden volgend jaar kwijt zijn aan nominale premie voor de nieuwe zorgverzekering. DWS gaat met een premie van 1.068 euro iets onder het verwachte marktgemiddelde van 1.100 euro zitten.

Een groep van medici en ondernemers maakte ook dit weekend bekend diensten van medisch specialisten aan te gaan bieden voor 250 euro per uur, mogelijk bij de patiënt aan huis. Het commerciële bedrijf heeft contracten gesloten met zestig medisch specialisten, verspreid over het land. De specialisten geven in hun vrije tijd privéconsulten. Zij kunnen binnen vijf dagen een advies geven of een diagnose stellen, zonder dat een verwijsbrief van de huisarts nodig is. De patiënt kan de specialist spreken zo lang als hij de medisch specialist voor zijn advies betaalt. Klanten moeten voor deze commerciële dienstverlening abonnementsgeld betalen van bijna 2500 euro per volwassene.

Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland staat kritisch tegenover het initiatief waarbij onder meer ondernemer Roel Pieper is betrokken. De organisatie zegt niet te verwachten dat zorgverzekeraars de consulten zullen vergoeden. De tarieven zijn te hoog, aldus een woordvoerder.

Naast concurrentie op aanbod moet de marktwerking in de zorg ook tot lagere premies leiden. De Schiedamse zorgverzekeraar DSW heeft daarmee dit weekeinde het startschot gegeven. Bestuursvoorzitter Chris Oomen zegt een lagere nominale premie te kunnen doorrekenen aan zijn verzekerden omdat hij ,,niet aan collectiviteitskortingen doet''. Hij zei vanmorgen geen groepen verzekerden op kosten te willen jagen, door andere groepen van zijn verzekerden goedkopere verzekeringen aan te bieden. Zorgverzekeraars mogen aan groepen verzekerden hooguit 10 procent korting geven. Dat mag als de zorgverzekeraar verwacht goedkoper zorg aan deze groep te kunnen leveren. Via de werkgever aan werknemers, maar ook bijvoorbeeld aan patiëntenverenigingen. Verzekerden betalen naast de nominale premie ook een inkomensafhankelijke bijdrage.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:30:55 #253
93744 Finder_elf_towns
pi_31154840
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wist je dat ze ook kunnen zien hoe groot je piemol is?
Ik distantieer mij van dit soort humor.
pi_31154972
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:23 schreef RichardQuest het volgende:
Ik fiets elke dag langs een vrij standaard basisschooltje, en het viel me 's op dat daar geen enkel dik kindje bij zit...waar zitten de dikkertjes dan?
In een verdomhoekje
pi_31154989
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik distantieer mij van humor.
Jammer joh.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:26:41 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31157113
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:26 schreef Floripas het volgende:
Hee, wie is het?
Wie is het wat?
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:42:52 #258
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:43:12 #259
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31157327
Tikkertje!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31157447
de volgende kerkscheuring zou zich kunnen aandienen:
quote:
'Politieke voorstanders homohuwelijk in de ban'

(Novum) - De katholieke kerk werkt aan een voorstel om politici die zich inzetten voor het homohuwelijk uit te sluiten van alle katholieke sacramenten. Daarover heeft het Vaticaan zondag de eerste kerkvergadering gehad. Met deze maatregel worden vrijwel alle Nederlandse politici uitgesloten van onder meer de communie, het kerkelijk huwelijk en de doop. Dat meldt de Gay Krant zondag.

Bisschoppen uit Spanje en Canada zouden de voorstellen van de paus steunen. In Nederland, België en de Verenigde Staten zijn de meningen verdeeld. Het Rooms Katholiek Kerkgenootschap wil niet reageren op een eventuele uitsluiting van politici van de sacramenten.

CDA-Kamerlid en voormalig secretaris van de katholieke vredesbeweging Pax Christi Theo Brinkel weigert eveneens te reageren 'op zo'n gerucht'. Ook over het standpunt van de Nederlandse bisschoppen en het risico dat de scheiding tussen kerk en staat in het geding komt wil hij niets kwijt.
http://www.trouw.nl/novum(...)uwelijk+in+de+ban%27
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:48:59 #261
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31157569
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:46 schreef zakjapannertje het volgende:
de volgende kerkscheuring zou zich kunnen aandienen:

[..]

http://www.trouw.nl/novum(...)uwelijk+in+de+ban%27
pure chantage
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:49:34 #262
130955 Floripas
Blast from the past
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:54:11 #263
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31157778
Ook in de dierenwereld komt homofilie veel voor. Het is dus wel natuurlijk.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31158177
quote:
Afrika praat over veiligheid voedsel

In Zimbabwe wordt tot en met donderdag een VN-conferentie gehouden over de veiligheid van voedsel in Afrika. Vertegenwoordigers van 47 Afrikaanse landen buigen zich over gezamenlijke veiligheiddsstandaarden, om voortaan te voorkomen dat het continent wordt opgescheept met besmet voedsel. Volgens deskundigen van de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN verdienen sommige handelaren grof geld met de roulatie van voedsel van dubieuze kwaliteit over het Afrikaanse continent.
De Zimbabwaanse president Robert Mugabe, gastheer van de conferentie, beschuldigde hulporganisaties ervan geregeld voedsel te dumpen uit geïndustrialiseerde landen onder de vlag van voedselhulp.
Mugabe verdedigde op de bijeenkomst in Harare ook zijn omstreden landbouwpolitiek, waarbij de afgelopen vijf jaar vierduizend blanke boeren zijn onteigend. De landbouwproductie in Zimbabwe is sindsdien ingestort, maar volgens Mugabe is de herverdeling van land een manier om het volk meer macht en voedsel te geven.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4602696

waarom wordt dit in vredesnaam in dit Zimbabwe gehouden
pi_31159827
ze moeten aan die grondwet :
quote:
Iraakse grondwet nog moeilijker te blokkeren

BAGDAD (ANP) – Het Iraakse parlement heeft nieuwe regels goedgekeurd die het de bevolking nog moeilijker moeten maken om de nieuwe grondwet te blokkeren in het referendum, later deze maand. Dat berichtte de Britse omroep BBC maandag.

De grondwet gaat alleen van tafel als tweederde van alle geregistreerde kiezers tegen stemt. Aanvankelijk volstond een tweederde meerderheid van de kiezers die daadwerkelijk gaan stemmen. Bovendien hoefde die meerderheid slechts in drie afzonderlijke provincies worden behaald, een bepaling die nu is geschrapt.

Soennieten hebben maandag furieus gereageerd op het besluit van het door sjiieten gedomineerde parlement. Zij wijzen erop dat juist in soennitische gebieden, waar de weerstand tegen de grondwet het grootst is, veel kiezers uit angst voor geweld thuis zullen blijven.
http://www.refdag.nl/arti(...)er+te+blokkeren.html
pi_31161234
quote:
'Opstandelingen in Irak plegen oorlogsmisdaden'

Uitgegeven op 03 oktober 2005 om 11:35 uur

(Novum/AP) - Opstandige groepen in Irak plegen oorlogsmisdaden omdat ze burgers tot doelwit kiezen bij hun massa-aanslagen, ontvoeringen en onthoofdingen. Sommige van deze misdaden kunnen worden aangemerkt als misdaden tegen de menselijkheid. Dat zegt de mensenrechtengroep Human Rights Watch in een maandag uitgebracht rapport.

HWR heeft zich al diverse malen kritisch uitgelaten over het optreden van de Amerikaanse troepen in Irak, maar richt nu zijn aandacht op organisaties als Al-Qaida in Irak en Ansar al-Sunnah, groepen die de verantwoordelijkheid hebben opgeëist voor tal van (zelfmoord)aanslagen op moskeeën, markten, busstations en andere civiele doelwitten.

"Mensen met wie wij hebben gesproken in het Midden-Oosten voelen toenemende afkeer jegens het gedrag van opstandige groepen in Irak, ook al zijn zij voor het vertrek van de Amerikaanse troepen", zei HWR-regioleider Sara Leah Whitson. "Het treffen van burgers kan niet worden gerechtvaardigd, in Irak noch ergens anders. Zowel gewapende groepen als regeringen moeten zich aan het oorlogsrecht houden."

Een enkele opstandeling is in Irak voor het gerecht gebracht, maar plannen om beruchte militieleiders als Abu Musab al-Zarqawi van Al-Qaida in Irak voor een internationaal tribunaal te brengen zijn er niet. De Iraakse regering richt al haar aandacht op het proces tegen ex-president Saddam Hussein, dat op 19 oktober begint.

Al-Qaida in Irak heeft de sjiitische meerderheid de oorlog verklaard. Sinds op 28 april een door de sjiieten gedomineerde regering aan de macht kwam zijn bij zelfmoordaanslagen minstens 1.345 mensen omgekomen. Vorige week kwamen nog meer dan 110 mensen om toen soennitische opstandelingen autobomaanslagen pleegden op twee markten.

HRW maakt in zijn rapport melding van 73 aanslagen die tussen augustus 2003 en 17 september van dit jaar zijn gepleegd en waarbij minstens tien burgers zijn omgekomen. Bovenaan staat een reeks autobomaanslagen in Bagdad op 14-15 september waarbij meer dan tweehonderd doden vielen.

Het argument van de opstandelingen dat de slachtoffers een legitiem doelwit vormen omdat zij de buitenlandse strijdkrachten in Irak steunen, wijst HRW resoluut van de hand. Het internationaal recht vereist dat elke burger die niet actief deelneemt aan de gevechtshandelingen, wordt gespaard. Het oorlogsrecht verbiedt mensen niet om in opstand te komen en legitieme militaire doelen aan te vallen, zegt de mensenrechtengroep in zijn rapport. Maar het verplicht alle strijdende partijen om burgers en andere niet-strijders te sparen.

Misdaden tegen de menselijkheid waar sommige van de door Al-Qaida in Irak en Ansar al-Sunnah opgeëiste aanslagen op neerkomen, kunnen overal ter wereld worden berecht, zegt HRW. Het Internationaal Strafhof in Den Haag (ICC) is daar speciaal voor in het leven geroepen, maar omdat Irak het hof niet heeft erkend heeft het geen jurisdictie over daar gepleegde misdaden. Irak heeft wel overwogen zich bij het ICC aan te sluiten, maar omdat Washington er niets van moet hebben is de kans dat dat gebeurt miniem.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/62100

een reden dus dat die gevangenissen daar vol met verdachten zit
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:22:49 #267
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31162991
Zo, ik ben op stap geweest met Monidique. Da's ook leerzaam. Waar was jij met je blauwe pet, zakjapanner?
pi_31163487
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef Tafkahs het volgende:
Zo, ik ben op stap geweest met Monidique. Da's ook leerzaam. Waar was jij met je blauwe pet, zakjapanner?
En dan niet op de meet komen?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:44:32 #269
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31163636
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:39 schreef sizzler het volgende:

[..]

En dan niet op de meet komen?
Hee, hier was van Agt aan het woord
pi_31163872
Van Agt komt ook overal.

Tijdje terug ook al bij de 'linkse lente'
Beetje schnabbelen hier en daar
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:56:34 #271
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164056
Je brengt wel leven in de brouwerij Floripas.

Je weet zeker dat je geen kloon bent?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:02:01 #273
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31164108
nah, het was wel een aardige presentatie, alleen wat weinig vragen uit de zaal. Da kwam ongetwijfeld omdat men het pamflet van van Wolferen die het gister bij buitenhof presenteerde niet gelezen had waarschijnlijk.
Het was ook best een lastig onderwerp. van Agt sprak over een letterlijke levensbedreigende situatie door het Amerikaans nuclear programma, men kon binnen enkele minuten een wapen op een plek ergens ter wereld richten. Er is geen transatlantisch verdrag meer en de VN heeft geen bestaansrecht. Tja.. dan kom je snel uit op een pro-Europa verhaal en dat probeerde van Agt ook te slijten.

Op zich was het wel interessant om te volgen en ik ben blij dat je zonder moeite het Maagdenhuis mag bezoeken. Je kunt gewoon binnenstappen en de discussie volgen. Vragen stellen mag als je de microfoon krijgt.

--
Karel van Wolferen, universiteitshoogleraar en internationaal vermaard schrijver. Volgende week verschijnt zijn Keerpunt in de vaderlandse geschiedenis, met als ondertitel Een Manifest aan het Nederlandse Volk. Van Wolferen wil waarschuwen voor de gevaren van het buitenlandse beleid van de regering Bush en eist van de Nederlandse regering een radicaal andere houding ten opzichte van het Noord-Atlantische denken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:04:34 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164163
Dat is een andere user zijn, he?

Ik ben gewoon nogal brutaal. Maakt je dat gelijk een kloon?

Ik doe toch ook wel moeite om doordachte dingen te plaatsen? Ik loop toch niet alleen maar te vlammen?

(toegegeven, sommige mensen vragen er soms een beetje om)
pi_31164200
Tsja het klinkt als het al zovaak gehoorde 'de VS zijn slecht en wij zijn goed verhaal'. Nu is dit waarschijnlijk en erg versimpelde weergave van hetgene wat ze te vertellen hadden maar toch
ik ben benieuwd naar 'Keerpunt in de vaderlandse geschiedenis', is het een boek, manifest of essay?
pi_31164237
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:04 schreef Floripas het volgende:
Dat is een andere user zijn, he?

Ik ben gewoon nogal brutaal. Maakt je dat gelijk een kloon?

Ik doe toch ook wel moeite om doordachte dingen te plaatsen? Ik loop toch niet alleen maar te vlammen?

(toegegeven, sommige mensen vragen er soms een beetje om)
Je weet je weg goed te vinden vandaar mijn vraag. Je bent dan blijkbaar gewoon een slimme newbie
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:08:56 #277
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31164255
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je weet je weg goed te vinden vandaar mijn vraag. Je bent dan blijkbaar gewoon een slimme newbie
Ik klooi maar wat aan, om met Karel Appel te spreken.

Maar ik heb toch ook een foto geplaatst om het te bewijzen?
pi_31164287
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:08 schreef Floripas het volgende:
Ik klooi maar wat aan, om met Karel Appel te spreken.

Maar ik heb toch ook een foto geplaatst om het te bewijzen?
Bij deze twijfel ik er niet meer aan
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:12:29 #279
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:14:05 #280
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31164358
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:06 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja het klinkt als het al zovaak gehoorde 'de VS zijn slecht en wij zijn goed verhaal'. Nu is dit waarschijnlijk en erg versimpelde weergave van hetgene wat ze te vertellen hadden maar toch
ik ben benieuwd naar 'Keerpunt in de vaderlandse geschiedenis', is het een boek, manifest of essay?
een pamflet, en wel een kritische
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:14:57 #281
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31164372
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:12 schreef Floripas het volgende:
Hm, dat Marijnissentopic gaat serieus de verkeerde kant uit.
Het is geopend door McCarthy, wat wil je?
pi_31164457
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:14 schreef Tafkahs het volgende:
een pamflet, en wel een kritische
Klinkt goedkoop en erg jaren 70

Maar voordat het pamflet komt ga ik eerst naar bed, morgen werken
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 01:29:11 #283
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31164664
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Klinkt goedkoop en erg jaren 70

Maar voordat het pamflet komt ga ik eerst naar bed, morgen werken
M heeft het in gebundelde vorm gekocht voor 7 euri 50, we zullen 'm eens aan de tand voelen

pi_31165473
Maar eerst slapen gaan... Eerst werken, dan een anti-Amerikaans betoog horen van Van Agt en daarna Killing Joke zien om daarna om half twee thuis te komen, ja, dat zegt mij: Maar eerst slapen gaan.

.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:26:41 #285
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31166262
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 01:14 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het is geopend door McCarthy, wat wil je?
Ik bedoelde eigenlijk de posts van zoalshetis. Ik ben nog nooit zo uitgekafferd, volgens mij, zelfs in het echte leven niet.
pi_31166392
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk de posts van zoalshetis. Ik ben nog nooit zo uitgekafferd, volgens mij, zelfs in het echte leven niet.
Ik mag zoalshetis wel.

Zeg Floripas, ik ga er blindelings vanuit dat je geen kloon bent, maar wat deed je in de tijd dat je nog geen 66 posts per dag via fok! de ether in slingerde met je tijd?

Oh ja, ook wat mij betreft hartelijk welkom in POL, ik vind je een grote aanwinst
Beetje laat misschien, maar ik vind mijzelf zo kort hier dat ik me geen welkomscomité-recht vind hebben
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:53:18 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31166496
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik mag zoalshetis wel.

Zeg Floripas, ik ga er blindelings vanuit dat je geen kloon bent, maar wat deed je in de tijd dat je nog geen 66 posts per dag via fok! de ether in slingerde met je tijd?

Oh ja, ook wat mij betreft hartelijk welkom in POL, ik vind je een grote aanwinst
Beetje laat misschien, maar ik vind mijzelf zo kort hier dat ik me geen welkomscomité-recht vind hebben
Afgelopen jaar heb ik veel in het buitenland gezeten, en ik wilde me niet commiteren aan een discussieforum waarop ik niet regelmatig kon reageren. Voorts lees ik snel, typ ik snel, heb ik geen televisie en was ik toch al een nieuwsjunk. Ik zat ook vaak op retecool.com.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:53:33 #288
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:54:51 #289
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31166517
Ik ben ook niet boos op zoalshetis, hoor, maar ik trek wel inigszins verbaasd mijn wenkbrouwen op als ik zijn tirades lees. Ik heb wel grover dingen gezegd hier, volgens mij, waarmee ik mensen niet zó uit de tent kreeg...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:55:35 #290
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31166528
Vier keer achter elkaar posten, zo vergroot je je postcount.

Nee, geintje. Ik heb pas gisteren ontdekt dat je dat kunt zien.
pi_31166569
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:53 schreef Floripas het volgende:
En jij?
Vorig jaar was ik grotendeels werkloos, ik heb toen veel rondgesurft om de tijd te doden. Ik heb een ander vast forum (heel klein, politiek correct, ander niveau dan hier. Als het je interesseert geef ik je een link, maar die haal ik rap weer weg, een invasie fokkers is niet welkom).

Ik heb een afwijkend dagritme, sinds een paar maanden minder afwijkend dan daarvoor. Verwege het rare ritme lurkte ik wel maar schreef ik niet, zelfde reden als jij. Ik lees snel, ik type niet heel snel, ik kijk geen tv en het nieuws interesseert me pas weer sinds ik er met mensen over bekvecht.
pi_31166989
Zo, wakker.
pi_31167295
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:30 schreef Monidique het volgende:
Zo, wakker.
Goeiemorgen . Was Killing Joke een beetje leuk?
pi_31167350
Mijn hoofd
Allah Al Watan Al Malik
pi_31167447
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Goeiemorgen . Was Killing Joke een beetje leuk?
Erg tof, . Heel goed van me dat ik heen ben gegaan.
pi_31167504
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Erg tof, . Heel goed van me dat ik heen ben gegaan.
Corrigeer me als ik er naast zit, maar Killing Joke is toch een al ééuwen meedraaiende underground band? Wat is het new-wave / punk, die hoek, toch?

* sigme weet zelden iets van muziek
pi_31167566
Dan ga ik maar weer eens werken
pi_31167573
Nou ja, ik ken het ook niet zo goed, maar ze schijnen al zo'n vijfentwintig jaar mee te draaien, inderdaad wat onbekend bekend te zijn en vroeger een eighties-moment te hebben gehad, maar daarvoor en daarna maakten ze metal. Althans, zo heb ik het mij laten vertellen.
pi_31167623
Sommigen mogen hem niet, maar dit is toch wel humor:

"Ik weet niet wie jou op mij heeft afgestuurd maar ik zou tegen diegene zeggen: een betere sparringpartner graag. Dit is te makkelijk."
pi_31167629
OK, dus het was metal, nu? Lekkerrrr

Toen ik nog bij een concertpoduim werkte waren metalconcerten altijd heel relaxed. Aardig volk, veel cola-drinkers. Itt de meer grunge / punk concerten: meer bier, meer gezeik.
pi_31167631
@ opmerking van McCarthy dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')