quote:
quote:GRONINGEN - Een 27-jarige Fries is zaterdag in Stad aangehouden wegens diefstal en rijden onder invloed.
De man had bij een benzinestation aan de Paterswoldseweg voor zestig euro getankt, maar reed weg zonder te betalen. Op de Europaweg raakte hij van de weg, waarna de politie hem kon inrekenen. De bestuurder bleek bijna twee promille alcohol in zijn bloed te hebben. Bovendien was zijn rijbewijs al eerder in beslag genomen en bleek zijn auto niet gekeurd. De Fries is meegenomen naar het politiebureau.
quote:Nieuwe bomaanslagen Bali niet geheel onverwacht
KUTA, 3 OKT. Er staat een legertank voor de ingang van de luxe winkelstraat in het toeristenplaatsje Kuta. Hier ging afgelopen zaterdagavond rond etenstijd in een van de restaurants een bom af. Tientallen militairen en politiemensen bewaken sindsdien de straat. Samen met een groepje Balinese jongens van de lokale karateschool die sinds de vorige bomaanslag in 2002 zijn ingehuurd voor de beveiliging van discotheken, cafés en winkels op Bali.
Toen de bom afging, zat het Balinese beveiligingsteam te eten met de Belg Alain van Turnhout in een restaurant ergens om de hoek van de straat. Als karateliefhebber had hij de jongens uitgenodigd voor een diner. ,,We hebben geen explosie gehoord'', vertelt Van Turnhout. ,,We zagen plotseling tientallen mensen in paniek langs ons restaurant rennen.''
De Belg vindt dat je de jongens niets kwalijk mag nemen. ,,Iedereen kan onder zijn sarong (lange rok) een bom naar binnen smokkelen.''
de vorige die ik had gezien was in de vroege ochtend, toen de zon net opgekomen was, dat was wel dragelijk om mee te makenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:03 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik heb net ook even gekeken, maar net voordat ik blind werd, besefte ik weer waarom het zo lastig is te zien, zo'n gedeeltelijke zonsverduistering.
Gelukkig was jij er om ze weer op aarde te brengen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:15 schreef Johan_de_With het volgende:
De enige zonsverduistering die ik me kan herinneren, is die van 1999. Volwassen vrouwen dachten dat vliegtuigen neer zouden storten.
Ik ken ze helaas slechts uit conversaties van hun familieleden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:17 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Gelukkig was jij er om ze weer op aarde te brengen.
De Grondwet van Irakquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:07 schreef Monidique het volgende:
De Koerdische president van Irak eist dat de sji'itisch-Arabische minister-president aftreedt. Fijn.
Stel je voor dat je niet netjes betaalt he. Volgens mij wekt het juist meer agressie op dan dat het regeltjes duidelijker maakt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:50 schreef Monidique het volgende:
Zo, vanochtend moest ik even vloeken. Ik las de Volkskrant en aan het woord was een 23-jarige conductrice. Ja, zei ze, ze is er snel klaar mee, hoor, nu met die 35 euro boete. Nou, wat heb ik zitten vloeken! Nee, deze... meid... zal er inderdaad snel klaar mee zijn, zij hoeft immers geen minstens 45 euro (100 gulden!) te betalen als ze per ongeluk vergeet het kaartje te stempelen.
O, ik zal het ook zeker niet gaan betalen en conducteurs die hieraan meewerken roepen agressie zelf op.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Stel je voor dat je niet netjes betaalt he. Volgens mij wekt het juist meer agressie op dan dat het regeltjes duidelijker maakt.
hear hear, het is nou niet alsof de kaartjes ineens goedkoper en betaalbaarder worden. Anders zaten we afgelopen zaterdag natuurlijk wel allemaal in Groningenquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, ik zal het ook zeker niet gaan betalen en conducteurs die hieraan meewerken roepen agressie zelf op.
Al was het maar omdat we bang zijn voor Amsterdam.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:08 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hear hear, het is nou niet alsof de kaartjes ineens goedkoper en betaalbaarder worden. Anders zaten we afgelopen zaterdag natuurlijk wel allemaal in Groningen![]()
Utrecht was praktischer geweest, niemand verlaat de tent want er rijden toch geen treinenquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Al was het maar omdat we bang zijn voor Amsterdam.
quote:Hofstra: VVD moet kiezen voor kilometerheffing
Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn, Raoul du Pré
DEN HAAG - Het Tweede-Kamerlid Pieter Hofstra (VVD) eist dat zijn partij deze week duidelijk en onomwonden kiest vóór de kilometerheffing. Als verkeerswoordvoerder wil hij de onvoorwaardelijke ruimte om dat standpunt namens de partij uit te dragen, zonder daarbij gestoord te worden door tegenstanders van de kilometerheffing zoals fractievoorzitter Jozias van Aartsen.
Dat hoeft ook niet, je kunt ook vergeten een kaartje te kopen, een verkeerd kaartje kopen, of vergeten te stempelen en je mag minstens honderd gulden betalen. Dat ontzettend walgelijke gelul van "het treft alleen mensen met kwade bedoelingen" doet mijn bloed koken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:22 schreef MrX1982 het volgende:
Dan moet je maar niet zwart rijden.
http://news.independent.co.uk/world/americas/article316682.ecequote:Relief efforts to combat Hurricane Katrina suffered near catastrophic failures due to endemic corruption, divisions within the military and troop shortages caused by the Iraq war, an official American inquiry into the disaster has revealed.
The confidential report, which has been seen by The Independent, details how funds for flood control were diverted to other projects, desperately needed National Guards were stuck in Iraq and how military personnel had to "sneak off post" to help with relief efforts because their commander had refused permission.
Ja, aan het eind, maar dat is dus als de automaat niet werkt, of iets dergelijks.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Tafkahs het volgende:
volgens mij kun je het 1x per jaar declareren ofzo
zet dat op uwen weblogquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:16 schreef Monidique het volgende:
Ik begin de NS in ieder geval goed zat te worden.
O ja, de nieuwe inkomsten worden zeker niet voor onderhoud daaraan ingezet he?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, aan het eind, maar dat is dus als de automaat niet werkt, of iets dergelijks.
gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.independent.co.uk/world/americas/article316682.ece
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
Dat hoeft ook niet, je kunt ook vergeten een kaartje te kopen, een verkeerd kaartje kopen, of vergeten te stempelen en je mag minstens honderd gulden betalen. Dat ontzettend walgelijke gelul van "het treft alleen mensen met kwade bedoelingen" doet mijn bloed koken.
Ik was vanmorgen precies op tijd voor de trein, toen ik naar de deur wilde lopen deed de conducteur snel dicht en zei "kan niet meer". Dus ik zo van, "hè toch".quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:50 schreef Monidique het volgende:
Zo, vanochtend moest ik even vloeken. Ik las de Volkskrant en aan het woord was een 23-jarige conductrice. Ja, zei ze, ze is er snel klaar mee, hoor, nu met die 35 euro boete. Nou, wat heb ik zitten vloeken! Nee, deze... meid... zal er inderdaad snel klaar mee zijn, zij hoeft immers geen minstens 45 euro (100 gulden!) te betalen als ze per ongeluk vergeet het kaartje te stempelen.
Nee, en ik ben wel eens bijna vergeten een kaartje te kopen en ik heb per abuis ook wel eens een ongestempeld kaartje gekocht - de conductrice was in dit geval coulant -, dus het is niet zo merkwaardig en mijn schoenen hebben er niets mee te maken, want zodra ik voet buiten de deur zet, merk ik dat wel.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.
Vergeet je ook weleens je schoenen aan te doen als je naar buiten gaat?
Ja, dan mag je ook betalen.quote:Indien je geen kwade bedoelingen hebt kan je voordat de trein vertrekt naar de conducteur gaan en zeggen dat je geen kaartje kon kopen, dan krijg je volgens mij geen boete.
Volgens mij is het omdat M van allochtoonse afkomst is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.
Vergeet je ook weleens je schoenen aan te doen als je naar buiten gaat?
Indien je geen kwade bedoelingen hebt kan je voordat de trein vertrekt naar de conducteur gaan en zeggen dat je geen kaartje kon kopen, dan krijg je volgens mij geen boete.
Je merkt ook snel genoeg als je geen kaartje heb gekocht als de conducteur langskomtquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:31 schreef Monidique het volgende:
Nee, en ik ben wel eens bijna vergeten een kaartje te kopen en ik heb per abuis ook wel eens een ongestempeld kaartje gekocht - de conductrice was in dit geval coulant -, dus het is niet zo merkwaardig en mijn schoenen hebben er niets mee te maken, want zodra ik voet buiten de deur zet, merk ik dat wel.
Tegen treintarief toch, of krijg je dan ook een boete?quote:Ja, dan mag je ook betalen.
Toch gebeurt het.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden
Het lijkt mij dat ze je geen boete kunnen geven als je nog niet in de trein zit, zit je in de trein: boete.quote:Tegen treintarief toch, of krijg je dan ook een boete?
Dan kan je een boete tenminste wel over de racisme boeg gooienquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:32 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij is het omdat M van allochtoonse afkomst is.
Merkwaardigquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:36 schreef Monidique het volgende:
Toch gebeurt het.
Maar als je geen kaartje op het station kan kopen en dan meteen naar de conducteur gaat voordat de trein vertrekt. Vroeger kon je dan een kaartje tegen treintarief kopen maar dat bestaat nu niet meer?quote:Het lijkt mij dat ze je geen boete kunnen geven als je nog niet in de trein zit, zit je in de trein: boete.
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382368644&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Pagequote:Op maandag 3 oktober 2005 12:39 schreef MrX1982 het volgende:
Maar als je geen kaartje op het station kan kopen en dan meteen naar de conducteur gaat voordat de trein vertrekt. Vroeger kon je dan een kaartje tegen treintarief kopen maar dat bestaat nu niet meer?
Sommige mensen vergeten nooit wat, anderen heel makkelijk. Ik vergeet áltijd of ik de voordeur van mijn huis op slot heb gedaan. Ik heb het altijd wél gedaan, maar het is zo'n routine, dat ik niet onthou of ik het wel of niet gedaan heb.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je merkt ook snel genoeg als je geen kaartje heb gekocht als de conducteur langskomt
Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden, per abuis een ongestempeld kaartje kopen kan ik nog wel in komen.
Portemonnee vergeten is iets anders.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:38 schreef du_ke het volgende:
Ja kan b.v. ook je portemonnee met je OV vergeten. Had ik laatst, merkte het gelukkig net op tijd maar zoiets is toch niet zo heel gek? Overigens geeft nu zelfs de VVD toe dat bij het verzelfstandigen van de NS wat foutjes zijn gemaakt.
Ah ok dat is dus nieuw.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:39 schreef Monidique het volgende:
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382368644&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl〈=nl&c=Page
Hier staat er wat meer over.
Als je echt geen kaartje hebt kunnen kopen hoef je dus geen boete te betalen.quote:Als u buiten uw schuld om geen kaartje heeft kunnen kopen, bijvoorbeeld vanwege een defecte kaartautomaat of defecte pin-pas, dan krijgt u vanzelfsprekend geen boete.
De conducteur noteert dan uw gegevens en NS Klantenservice controleert achteraf of er echt geen kaartje gekocht kon worden. Klopt dat, dan krijgt u een acceptgiro thuis voor de ritprijs, zónder boete.
Ja, veel mensen vergeten te betalen, maar er zit iemand die je eraan herinnert. Als je elke dag een retourtje koopt en voor deze ene keer twee maal een enkeltje moet kopen, dan kun je het kaartje voor de terugreis makkelijk vergeten. Als je van een concert komt en iedereen heeft een OV, dan kun je makkelijk vergeten een kaartje te kopen. Jij kunt het mooi merkwaardig vinden, maar het gebeurt gewoon en het is puur menselijk.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Portemonnee vergeten is iets anders.
Als je naar de trein gaat weet je toch dat je een kaartje moet kopen. Als je boodschappen doet weet je toch dat je moet betalen bij de kassa. Of vergeet je ook weleens te betalen bij de kassa?
Nee, maar dat is niets nieuws en dat wordt ook niet beweerd. Overigens krijg je dus aan het einde van 't jaar je geld terug, dat wordt ook maar afwachten dus. Het schijnt ook dat je voor vragen naar Essent kunt bellen en dan krijg je meteen antwoord en als je nog garantie hebt op je computer, hoef je 'm alleen maar terug te brengen en ze maken 'm voor je. Tot zover de theorie.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je echt geen kaartje hebt kunnen kopen hoef je dus geen boete te betalen.
Nee heb het over m'n portemonnee met OV. Dan hoef ik dus geen kaartje te kopen want dat heb ik standaard bij me normaal gesproken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Portemonnee vergeten is iets anders.
Als je naar de trein gaat weet je toch dat je een kaartje moet kopen. Als je boodschappen doet weet je toch dat je moet betalen bij de kassa. Of vergeet je ook weleens te betalen bij de kassa?
Och iets vergeten kan makkelijk. Toen ik zaterdag naar groningen ging had 1 van m'n collega's per ongeluk een kaartje naar leeuwarden gekocht (hij studeert daar) dat had hem volgens de regels dus ook 50 euro kunnen kosten. Gelukkig werden we niet gecontroleerd.quote:Ik blijf het merkwaardig vinden om te vergeten een kaartje te kopen en denk eerlijk gezegd dat er kwade opzet in het spel zit bij sommige mensen die deze smoes gebruiken.
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:40 schreef sigme het volgende:
Sommige mensen vergeten nooit wat, anderen heel makkelijk. Ik vergeet áltijd of ik de voordeur van mijn huis op slot heb gedaan. Ik heb het altijd wél gedaan, maar het is zo'n routine, dat ik niet onthou of ik het wel of niet gedaan heb.
Kaartje vergeten voor de trein is net zoiets als je rijbewijs niet meenemen terwijl je rijdt. Daar ben je je op niet perse van bewust, en er is geen enkele noodzakelijk verband tussen autorijden en rijbewijs in die auto aan wezig hebben.
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:45 schreef Monidique het volgende:
Ja, veel mensen vergeten te betalen, maar er zit iemand die je eraan herinnert. Als je elke dag een retourtje koopt en voor deze ene keer twee maal een enkeltje moet kopen, dan kun je het kaartje voor de terugreis makkelijk vergeten. Als je van een concert komt en iedereen heeft een OV, dan kun je makkelijk vergeten een kaartje te kopen. Jij kunt het mooi merkwaardig vinden, maar het gebeurt gewoon en het is puur menselijk.
Eigen fout is nog niet gelijk aan kwaadwillende opzet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.
Ik kan het nieuwe beleid van de NS wel begrijpen. Teveel mensen gebruiken waarschijnlijk de 'ik ben een kaartje vergeten te kopen' smoes.
Ik vergeet soms ook weleens dingen maar vergeten een treinkaartje te kopen, nee daar heb ik geen last van.
nu heb ik een OV dus hoef ik meestal geen kaartje te kopen maar dat terzijde
Volgens mij ben jij het ideale studieobjectquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.
Opzich is dat goed te vergelijken met de trein. Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Nee, die boete moet je niet accepteren, wat het is een godsgruwelijke hoeren-asociale teringboete doorgedrukt door sadistische klootzakken en opgelegd door mongoloïde grafkutten en achterlijke brave vadertjes die ik dus nooit en te nimmer zou helpen als ze door een of andere junk in elkaar worden geslagen. Dus.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.
maar dat is om later te consumeren, tenminste zo gaat dat bij mij danquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.
Opzich is dat goed te vergelijken met de trein. Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Hoe noemen we dat ook alweer?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Die ben ik ook weleens vergeten. Dat kan gebeuren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:48 schreef du_ke het volgende:
Nee heb het over m'n portemonnee met OV. Dan hoef ik dus geen kaartje te kopen want dat heb ik standaard bij me normaal gesproken.
Ja maar de conducteur weet toch niet of jij echt iets bent vergeten of er kwade opzet in het spel zit. Dat laatste willen ze waarschijnlijk voorkomen met deze nieuwe boeteregeling.quote:Och iets vergeten kan makkelijk. Toen ik zaterdag naar groningen ging had 1 van m'n collega's per ongeluk een kaartje naar leeuwarden gekocht (hij studeert daar) dat had hem volgens de regels dus ook 50 euro kunnen kosten. Gelukkig werden we niet gecontroleerd.
Ah, dus als ze dat willen voorkomen en deze nieuwe regeling werkt, dan zullen degenen met kwade opzet niets betalen, die zijn er immers niet meer, en diegenen die het vergeten zijn, mogen waarschijnlijk minstens 45 euro gaan betalen. Klinkt sociaal.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja maar de conducteur weet toch niet of jij echt iets bent vergeten of er kwade opzet in het spel zit. Dat laatste willen ze waarschijnlijk voorkomen met deze nieuwe boeteregeling.
Maar dat weet de conducteur toch niet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:53 schreef sigme het volgende:
Eigen fout is nog niet gelijk aan kwaadwillende opzet.
Voor mensen voor wie een treinreisje een hele belevenis is, hoort het spektakel van kaartje-kopen er natuurlijk helemaal bij, dat is niet iets wat je overslaat. En dat er dan een echte conducteur een gaatje in komt knippen enzo![]()
Wie elke dag met duffe kop & aktetas de trein binnenslaapwandelt beleeft het heel anders.
Juist omdat je in de trein meteen consumeert lijkt het me logisch dat je niet vergeet eerst te betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:56 schreef zakjapannertje het volgende:
maar dat is om later te consumeren, tenminste zo gaat dat bij mij dan, je bent op het station om meteen die trein te pakken, om meteen te consumeren, niet te vergelijken dus
Kijk jij begrijpt hetquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:57 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe noemen we dat ook alweer?
[afbeelding]
E..en .e..nt.oo.de...k.e.d
Eenduidig beleid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:00 schreef Monidique het volgende:
Ah, dus als ze dat willen voorkomen en deze nieuwe regeling werkt, dan zullen degenen met kwade opzet niets betalen, die zijn er immers niet meer, en diegenen die het vergeten zijn, mogen waarschijnlijk minstens 45 euro gaan betalen. Klinkt sociaal.
Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het kopen & stempelen van kaartje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:
Daarom begrijp ik dat eenduidige beleid wat ze nu voeren ook wel. Het is jammer voor de mensen die echt een kaartje zijn vergeten te kopen. Meteen een goede manier om die vergeetachtige mensen te trainen beter na te denken
Je zal wel gewoon een criminele kop hebben. Ik mag (mochtquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb weleens met mijn oude OV aan het begin van het nieuwe jaar geprobeerd om langs de ingangscontrole bij de metro te komen.
Dat lukte dus niet kwamen er twee van die dappere dienders vertellen dat ik fraude probeerde te plegen en maakte ze een kopie van mijn oude OV. Op dat soort momenten moet ik me altijd inhouden
Maar dan is het logisch. Maar in Nederland kan je toch op elk station een kaartje kopen en zelfs op andere adressen zoals het postkantoor volgens mij. En indien het daadwerkelijk niet kan hoef je ook geen boete te betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:19 schreef sigme het volgende:
Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het kopen & stempelen van kaartje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger is.
Maar in fatsoenlijke landen met fatsoenlijk openbaar vervoer komt er áltijd een conducteur langs. En kan je altijd, tegen het gewone, normale tarief, bij de conducteur een kaartje kopen.
Op veel kleine stationnetjes in Engelend bijv, is zelfs geen kaartjesverkoop, je wordt geacht een kaartje in de trein te kopen.
Blijkbaar hebben ze bij de NS geen zin meer in het discussieren met reizigers die een kaartje zijn vergeten te kopen of andere excuses hebben. Aan de andere kant zouden ze ook wel vaker mogen controleren in de trein maar dat is een andere discussie.quote:Je hoeft dan ook nooit te soebatten "(ja maar ik ben echt pas op het laatste station ingestapt" "jaja mevrouwtje dat zou ik ook zeggen" etc), want de conducteur / kaartjesverkoper komt tussen alle station langs.
Wat de NS doet is het gebrek aan controle & organisatie op de reiziger verhalen. Dat kan wel, maar de reiziger klaagt terecht over de weinig klantvriendelijke insteek daarvan.
Als dan de NS de reiziger die een beroep doet op normale controle & dienstverlening uitmaakt voor kwaadwillend dan toont de NS alleen maar haar extra onvriendelijk smoel.
In Rotterdam zijn ze gewoon niet zo vriendelijk. Het waren overigens twee agenten die mij van fraude betichten en me lastig vielen nadat zo'n ingangscontroleur van de RET zei dat ik niet verder mocht vanwege mijn oude OV.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:22 schreef kLowJow het volgende:
Je zal wel gewoon een criminele kop hebben. Ik mag (mocht) in dat soort gevallen altjd gewoon doorlopen...
Daar lijkt het jammer genoeg wel opquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:28 schreef du_ke het volgende:mrx ben je nu de NS, het OV aan het verdedigen
?
Maar... maar... ik woonde al die tijd in Rotterdamquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze gewoon niet zo vriendelijk. Het waren overigens twee agenten die mij van fraude betichten en me lastig vielen nadat zo'n ingangscontroleur van de RET zei dat ik niet verder mocht vanwege mijn oude OV.
Dan denk ik wel mên zeik niet zo het was een paar dagen in het nieuwe jaar en had thuis gewoon mijn oproepkaart van mijn nieuwe OV liggen.
Dan zal ik wel een criminele kop hebbenquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Maar... maar... ik woonde al die tijd in Rotterdam.
Nee, dat is geen andere discussie. Kaartjescontroleren gaat over kaartjescontroleren. Boetes / regelingen wanneer uit de controle blijkt dat er geen kaartje van te voren is aangeschaft is echt direct verbonden aan de uitgevoerde controle.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
Blijkbaar hebben ze bij de NS geen zin meer in het discussieren met reizigers die een kaartje zijn vergeten te kopen of andere excuses hebben. Aan de andere kant zouden ze ook wel vaker mogen controleren in de trein maar dat is een andere discussie.
Maar dat ze meer moeten controleren is wel een andere discussie dan het nieuwe boetebeleid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:36 schreef sigme het volgende:
Nee, dat is geen andere discussie. Kaartjescontroleren gaat over kaartjescontroleren. Boetes / regelingen wanneer uit de controle blijkt dat er geen kaartje van te voren is aangeschaft is echt direct verbonden aan de uitgevoerde controle.
Of je hem niet onrechtmatig gebruikt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:44 schreef MrX1982 het volgende:
Scannen om te kijken of je OV niet vals is?
Nee, was dat gewoon reizigersonderzoek?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
Hebben jullie weleens meegemaakt dat je ov gescanned werd?
De reiziger moet voor z'n reis betalen. De NS moet kaartjes aanbieden zodat de reizger z'n reis kan betalen. Vanuit de reiziger is het veruit het meest logisch een kaartje te kopen op het moment dat de dienst ook gebruikt wordt, dat is: als 'ie in een rijdende trein zit.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat ze meer moeten controleren is wel een andere discussie dan het nieuwe boetebeleid.
Door meer te controleren breng je ook het aantal zwartrijders omlaag maar dat is een duurdere oplossing dan deze oplossing waarbij als je gepakt wordt de boete hoger is dan vroeger.
Nee, de NS moet in de trein personeel laten rondlopen die kijken of alles goed gaat. Kaartjescontrole is daarvan maar een klein deel.quote:Ideaal zou natuurlijk zijn toegangspoortjes maar dat werkt nog niet eens bij de RET laat staan landelijk bij de NS.
Nee, wel m'n businesscard. Sommige conducteurs lijken trouwens helemaal niet te weten wat dat is, die wapperen er maar wat mee geloof ik.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
Hebben jullie weleens meegemaakt dat je ov gescanned werd?
Ah op die manier.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:48 schreef sizzler het volgende:
Of je hem niet onrechtmatig gebruikt.
Als ik die van mij kwijtraak en iemand anders die een beetje op mij lijkt vind hem, dan kan die vervolgens gratis door heel Nederland reizen.
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Opzich is zo'n OV kaart makkelijk na te maken heb ik het idee. Echt intensief bekijken ze er niet naar bij een controle
Neuh. Ik heb in de zeven jaar dat ik een OV jaarkaart had maar 1 keer meegemaakt dat ze vroegen of ik hem achter het plasticje van mijn portemonnee wilde halen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Opzich is zo'n OV kaart makkelijk na te maken heb ik het idee. Echt intensief bekijken ze er niet naar bij een controle
kost 'et?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.
Ja, je komt toch naar Amsterdamquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:57 schreef Monidique het volgende:
Dus vanavond maar eens kijken?
Weet ik zo niet, maar het is wel grappig om hem aan de lopende band van die dingen te zien makenquote:
Ach, ik kan nog wel wat dienstverleners bedenken waarbij je vooraf moet betalen. Denk aan mobiele telefonie, een pretpark of een vakantiereis.quote:
Echt? Hoe dan? Kopieëren?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.
Op de computer heeft 'ie dat achtergrondje als sjabloon nagemaakt, verandert wat tekst en hij print ze gewoon uit. Foto erin, plastic eroverheen en klaar. Al die veiligheidsdingen zitten er niet op, maar dat zien ze toch nooit.quote:
Jij bent natuurlijk geen verklikker, maar mag ik weten hoe hij heet ik met hem in contact kan komen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:12 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Op de computer heeft 'ie dat achtergrondje als sjabloon nagemaakt, verandert wat tekst en hij print ze gewoon uit. Foto erin, plastic eroverheen en klaar.
De NS is blijkbaar van mening dat kaartjes verkopen geen onderdeel uitmaakt van de werkzaamheden van een conducteur. Waar natuurlijk wel iets voor te zeggen is omdat het nogal wat tijd kost. Waardoor je andere reizigers dupeert omdat de trein niet verder kan reizen omdat de conducteur bezig is met kaartjes te verkopen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:49 schreef sigme het volgende:
De reiziger moet voor z'n reis betalen. De NS moet kaartjes aanbieden zodat de reizger z'n reis kan betalen. Vanuit de reiziger is het veruit het meest logisch een kaartje te kopen op het moment dat de dienst ook gebruikt wordt, dat is: als 'ie in een rijdende trein zit.
De NS wil graag zeker weten dat alle reizigers een kaartje hebben gekocht. Je weet pas zeker dat een reiziger de bedoelde dienst af neemt op het moment dat 'ie in een rijdende trein zit.
De NS wringt zich nu in allerlei bochten (veiligheid, overlast door zwartrijders, onveiligheid voor conducteurs etc etc) maar het komt erop neer dat ze het probleem van én de kaartjesverkoop én de controle bij de reiziger neerleggen.
Nee, de NS moet in de trein personeel laten rondlopen die kijken of alles goed gaat. Kaartjescontrole is daarvan maar een klein deel.
Ik wil nog wel een weekend OVquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:54 schreef RichardQuest het volgende:
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.
'tuurlijk. Deed jij geen bedrijfskundige economie? Dan zul je niet onbekend zijn met het systeem van voorfacturering. De aard van de dienst en van de organisatie maakt deze meer of minder geschikt voor voorfacturering.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, ik kan nog wel wat dienstverleners bedenken waarbij je vooraf moet betalen. Denk aan mobiele telefonie, een pretpark of een vakantiereis.
Soms is zoeken met internetzoekdienst al voldoende, jouw foto erbij, plastic eroverheen en klaar is kees.quote:
En de klanten zijn blijkbaar van mening dat kaartjesverkopen wel onderdeel uit zou moeten maken van de werkzaamheden van een conducteur. Het gaat ook niet over de (on)mogelijkheid, maar over de klantvriendelijkheid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De NS is blijkbaar van mening dat kaartjes verkopen geen onderdeel uitmaakt van de werkzaamheden van een conducteur. Waar natuurlijk wel iets voor te zeggen is omdat het nogal wat tijd kost. Waardoor je andere reizigers dupeert omdat de trein niet verder kan reizen omdat de conducteur bezig is met kaartjes te verkopen.
Mijn OV is wel een paar keer gescanned, maar dat was alleen door studentjes met een NS-baantje voor enquettedoeleinden. Kijken hoeveel mensen er met watvoor vervoersbewijs reisden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
Hebben jullie weleens meegemaakt dat je ov gescanned werd?
Logisch maar ik meen het dan ook niet serieusquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:23 schreef sizzler het volgende:
Misschien kunnen jullie elkaar even mailen of op IRC afspreken, want ik weet niet of Fok hier op aangekeken kan worden.
Ja maar dan nog scannen ze alleen de kaartsoort en niet de OV zelf, toch? Althans bij mij niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Mijn OV is wel een paar keer gescanned, maar dat was alleen door studentjes met een NS-baantje voor enquettedoeleinden. Kijken hoeveel mensen er met watvoor vervoersbewijs reisden.
niet echt sigaar uit eigen doosquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:22 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Dat deed Clinton goed, hogere belastingdruk, hogere economische groei.
Ik wel. Ik wil hem dolgraag aangeven, zijnde een burgerlijk trutje.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Logisch maar ik meen het dan ook niet serieus
Ja de klant zou nog het liefste een kaartje kopen aan het loket. Maar tijden veranderen en de NS moet ook bezuinigen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:27 schreef sigme het volgende:
En de klanten zijn blijkbaar van mening dat kaartjesverkopen wel onderdeel uit zou moeten maken van de werkzaamheden van een conducteur. Het gaat ook niet over de (on)mogelijkheid, maar over de klantvriendelijkheid.
Ik denk dat het toch wel een nadelig effect heeft op de tijd dat je in de trein zit. Zeker als de tussenliggende stations vlak achter elkaar zijn.quote:En als de conducteur net als vroeger en net als elders, kaartjescontrole & verkoop tijdens het rijden van de trein doet, dan slaat de trein dus niet stil![]()
ik lust er ook wel eenquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk geen verklikker, maar mag ik weten hoe hij heet ik met hem in contact kan komen?
omg, is dit linkse naiefheid?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:06 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt me of de NS er zoveel mogelijk aan doet om de reizigers de trein uit te krijgen. Ze zouden toch eens wat meer naar andere landen moeten kijken...
quote:Andere redenen dan oorzaak NS
Indien u door andere redenen waar NS niets aan kan doen geen kaartje heeft kunnen kopen (te laat op het station aankomen, etc.), bent u in principe de ritprijs én de boete verschuldigd. Bij melding vooraf bij de conducteur zal NS deze omstandigheden eenmaal per jaar coulant afwikkelen en geen boete in rekening brengen.
Keurig maar of je nu nog zijn adres krijgt is de vraagquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wel. Ik wil hem dolgraag aangeven, zijnde een burgerlijk trutje.
In landen als Noorwegen, België en Duitsland is het momenteel een stuk beter geregeld.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:32 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
omg, is dit linkse naiefheid?
Overigens:
[..]
Dat mietjes niet aan dames beginnen lijkt me heel verstandigquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:34 schreef RichardQuest het volgende:
Nee, dames, daar begin ik niet aan. Ik heb er trouwens zelf ook geen hoor, mietje dat ik ben.
Ik heb zo m'n methodes.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Keurig maar of je nu nog zijn adres krijgt is de vraag![]()
Gevat.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat mietjes niet aan dames beginnen lijkt me heel verstandig![]()
Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
In landen als Noorwegen, België en Duitsland is het momenteel een stuk beter geregeld.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:40 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.
Mind the gap?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
Als je in België de trein uitstapt val je een meter naar beneden
You ain't nothing but a hound dog, bribing all the time..quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb zo m'n methodes.
Well, it's eh one for the money, two for the show....
Eerder lage perrons of te hoge treinen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:41 schreef sizzler het volgende:
Mind the gap?
When I said you was high class, well that was just a liequote:Op maandag 3 oktober 2005 14:42 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
You ain't nothing but a hound dog, bribing all the time..
quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat mietjes niet aan dames beginnen lijkt me heel verstandig![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In België is een treinreis net een reis in het verleden. Nee de NS is wat dat betreft toch wat moderner.
Extreem-rechts met een nichterig dansje.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:45 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer irritant
Ja klopt, in dat trein model zat ik weleens toen ik nog in Den Haag op school zat.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:46 schreef sizzler het volgende:
In NL rijden er ook treinen die we van België hebben overgekocht toen de NS een jaar of 2 geleden een ernstig tekort aan materieel had. Bruin/beige stoelen en deuren met aan de binnenkant een of ander vreemd draaimechanisme. Wel leuk. Je kan er treinthema's van maken zo met al die verschillende modellen.
Wat is er nou zo vreemd aan het kopen van een kaartje voor een treinreis op het moment dat je die treinreis begonnen bent?quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:40 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.
Zou vrouwlijke hormomen slikken dan helpenquote:Lichaamsbeharing over het gehele lichaam bij mannen is het gevolg van de werking van het mannelijk hormoon testosteron. Lichaamsbeharing bij de vrouw concentreert zich voornamelijk in overvloedige groei van het hoofdhaar dankzij het vrouwelijk hormoon oestrogeen. Door het zelfde verschil in hormoonwerking wordt de man gemakkelijker en op jongere leeftijd kaal. Ook vrouwen kunnen kaal worden als na de overgang de werking van het vrouwelijk hormoon vermindert.
Hopelijk werkt het dan ook op de FPquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Extreem-rechts met een nichterig dansje.
quote:Ook de structuur van mensenhaar is verschillend. Zo zijn er structuurverschillen tussen kroeshaar van negers, aziatisch haar van chinezen en japanners en haar van blanke europeanen.
Tuurlijk kijk maar naar Kellyquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:50 schreef pberends het volgende:
Zou vrouwlijke hormomen slikken dan helpen.
Epileren (met pincet of harsen), daarvan neemt haargroei wel wat van af, schijnt. Probeer het eensquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:48 schreef pberends het volgende:
Vaker scheren, meer haargroei?
Wat een schijtantwoorden, niemand weet het echt.
Hier reageer ik niet op, dit is vager dan 10x du+ke.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is er nou zo vreemd aan het kopen van een kaartje voor een treinreis op het moment dat je die treinreis begonnen bent?
Zwartrijden gaat over onwil een kaartje te kopen, kaartverkoop beperken gaat over onwil kaartjes te verkopen. Die treffen elkaar in de vrom van reiziger en conducteur. Wat is er onlogisch aan deze dit te laten oplossen zonder boetes? Rare (rechtse? of linkse dwingelanderij?) logica: boetes om een kaartje te kopen..
Hij hield wel van een verzetjequote:Op maandag 3 oktober 2005 14:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Het blijft een prachtige foto:
[afbeelding]
Selectieve hond.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Hier reageer ik niet op, dit is vager dan 10x du+ke.
Dat is dan lekker goedkoop aangezien de gulden geen waarde meer heeft.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:55 schreef Monidique het volgende:
Ik zal wel gebruikmaken van domme linkse logica, maar ik vind het asociaal en belachelijk dat je meer dan honderd gulden moet betalen als je vergeten bent je kaartje te stempelen.
Ja, omdat je de wortel dan ook meeneemt. Dat scheelt inderdaad wel een fiks aantal dagen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Epileren (met pincet of harsen), daarvan neemt haargroei wel wat van af, schijnt. Probeer het eens![]()
Haha.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Dat is dan lekker goedkoop aangezien de gulden geen waarde meer heeft.![]()
Laten we dan hopen dat ie het niet afscheertquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
pberends je hebt last van overmatig haargroei?
Ja, kom je nog straks? Zo ja, hoe spreken we af? je mag me mailen, het adres staat in mijn profielquote:Op maandag 3 oktober 2005 14:58 schreef Monidique het volgende:
http://www.uva.nl/actueel(...)6A5-99872025BF83DAFA
Ik wel.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
pberends je hebt last van overmatig haargroei?
Nee ik zie al een vervolgtopic verschijnen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef Tafkahs het volgende:
Laten we dan hopen dat ie het niet afscheert
Lekker warm in de winterquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:00 schreef Monidique het volgende:
Ik wel.
Jij je zin. Minder vaag.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:53 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Hier reageer ik niet op, dit is vager dan 10x du+ke.
quote:Ach jongens, jullie gaan europa maar lekker verkloten, ik woon vanaf januari in the sunshine state californie
Bij herhaaldelijk epileren beschadig je ook de haarwortels, uiteindelijk scheelt het haren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, omdat je de wortel dan ook meeneemt. Dat scheelt inderdaad wel een fiks aantal dagen.
Je schiet door.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
Maak criminaliteit legaal en je hebt geen criminaliteit meer.
Iemand op de NSDFP. Maar valt je niets op aan het citaat, Amerika-kenner?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah weer een nieuwe emigrant. Wie heeft dat gezegd?
M'n zolen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
pberends je hebt last van overmatig haargroei?
Gewoon een paar biertjes nemen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij herhaaldelijk epileren beschadig je ook de haarwortels, uiteindelijk scheelt het haren.
Maar ja, alles heeft z'n prijs. Die van epileren is erg voelbaar![]()
Nu je het zegt. Floridaquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Iemand op de NSDFP. Maar valt je niets op aan het citaat, Amerika-kenner?
Hmm the missing link is gevondenquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:09 schreef pberends het volgende:
M'n zolen.
ben er ook, als ik het haal, ben herkenbaar met een blauwe pet, mocht je me nog zienquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:00 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, kom je nog straks? Zo ja, hoe spreken we af? je mag me mailen, het adres staat in mijn profiel![]()
Ik geef er alsnog antwoord op.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wilde net vragen of jij niet op Cape Canaveral was geweest.
Kan Erwin inmiddels een beetje zuipen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik geef er alsnog antwoord op.
Daar ben ik geweest![]()
Ik weet het zeker, ze gingen weer licht en donkergrijs voor de treinen gebruiken omdat beter zichtbaar was in het donker ofzo. Heel vaag. Stond ooit op de frontpage.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:13 schreef MrX1982 het volgende:
Grijs?
Om die authentieke 40-45 look weer terug te krijgen ofzo?
Het bier ging er prima in, alleen die ene barcardi was na een jaar van niet-uitgaan toch iets teveel vh goede.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kan Erwin inmiddels een beetje zuipen?
Volgens mij heb ik Erwin weinig bier zien drinken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Kan Erwin inmiddels een beetje zuipen?
Ik kon kiezen: of met ouders mee naar CC, of een dagje Daytona Beach.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik geef er alsnog antwoord op.
Daar ben ik geweest![]()
Dat bericht was niet toevallig geplaatst op 1 april?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:19 schreef pberends het volgende:
Ik weet het zeker, ze gingen weer licht en donkergrijs voor de treinen gebruiken omdat beter zichtbaar was in het donker ofzo. Heel vaag. Stond ooit op de frontpage.
Ik moest meteen aan dumb&dumber denken maar ik neem aan dat je ze niet heb weggejaagdquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:21 schreef sizzler het volgende:
Ik kon kiezen: of met ouders mee naar CC, of een dagje Daytona Beach.
Ben met mijn broertje naar Daytona geweest. Leeg strand. Geen ruk te beleven.
Totdat er een bus met 18-jarige cheerleaders stopte die in badpak naast ons gingen oefenen.
Dus de NWO staat in de steigers?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
na een jaar van niet-uitgaan toch iets teveel vh goede.
Er is niets geilers dan een wijf in een mantelpakje dat jou zegt wat je moet doenquote:Op maandag 3 oktober 2005 15:11 schreef pberends het volgende:
Ik zal die sjans met conductrices ook moeten missen. Geen goedkope kaartjes en vriendelijk lachjes meer. Wat zijn vrouwen in een machtspositie toch lief.
Weet je wat, ik wacht 5 minuten voor aanvang bij de trap bij de entree, dat is dus 17.25 - 17.30quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ben er ook, als ik het haal, ben herkenbaar met een blauwe pet, mocht je me nog zien
waar blijven de foto's?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het bier ging er prima in, alleen die ene barcardi was na een jaar van niet-uitgaan toch iets teveel vh goede.
Ja?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ben er ook, als ik het haal, ben herkenbaar met een blauwe pet, mocht je me nog zien
Je hebt mail. O en Zakjap, mail me even op het adres in mijn profiel, ik ga geen mannen aanspreken omdat ze een blauwe pet dragenquote:
Het is inmiddels een document van 150 bladzijdes met what-if scenario's. <voeg kwaadaardige lach in>quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dus de NWO staat in de steigers?
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:12 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing Him - Join Me In Death.
http://www.spunk.nl/articles/view_article.asp?id=1117704708765quote:'Ben je soms van de verkeerde kant?' vraagt hij terwijl zijn borsthaar me schaamteloos aankijkt. 'Hoe bedoel je?' Ik doe alsof ik nergens vanaf weet. 'Nou precies zoals ik het zeg. Ben je Berbers of van de verkeerde kant? Arabisch dus?' In een poging arrogant over te komen houdt hij zijn hoofd omhoog. Helaas kan hij z'n hoofd niet stil houden en ziet het er meer uit alsof hij een tik heeft of geestelijk niet helemaal in orde is. Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al. Welke degelijke Arabier zou immers zo met zijn borsthaar te koop lopen? Ik ken er geen.
De vete tussen Arabieren en Berbers duurt al jaren. De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen. Waar hij de suggestie vandaan haalt dat ìk van de verkeerde kant zou zijn is me dus een groot raadsel.
Eigenlijk is het natuurlijk te gek voor woorden om nog steeds te ruziën over een gebeurtenis die rond 670 na Christus heeft plaatsgevonden. Om die reden antwoordde ik poeslief 'Ik ben Arabisch van afkomst.' 'Ja, ja,' zei hij met de meest vervelende toon van de wereld en een blik vol minachting. Hij liet zijn ogen over mijn lichaam glijden. 'Ben je islamitisch?' vervolgde hij zijn vragenvuur. Ik antwoordde met een volmondig 'ja', maar hij leek het niet te horen. Ik ben een Arabier en het dus niet waard om naar te luisteren.
Vroeger kon het me niets schelen of iemand Arabisch of Berbers was. Terwijl mijn nichtjes zich druk maakten om een Berbers meisje dat zei dat ze Arabisch was, hield ik me meer bezig met andere dingen. Nu ik ouder ben en de irritatie van de andere kant leer kennen, bemerk ik ook bij mezelf een opgekropte woede. Het merendeel van de Marokkanen in Nederland is Berbers, dus genoeg aanleiding om me aan ze te ergeren. Zoals wanneer ik op een bruiloft aan tafel word gezet met alleen maar Berberse vrouwen om mij heen. De Berberse taal klinkt mij vreemder in de oren dan Chinees, dus mijn hele avond is bij voorbaat al vergald. De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken. Gooi daar bovenop dat bij Berberse bruiloften de mannen en vrouwen gescheiden feest moeten vieren en mijn avond is zeker weten naar de knoppen.
Maar hoewel in de minderheid, er zijn ook nog leuke berbers. De Imazighen komen bijvoorbeeld van een stam die niet kijkt naar afkomst en dus geen onderscheid maakt tussen verschillende Marokkanen. Er was eens een tijd dat ik tot eenzelfde soort positieve toekomstgezinde Marokkanen hoorde, maar inmiddels ben ik verpest. Ik vraag me af hoe dat komt. Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?
Met een boete niet zo gek veel. Maar dat restrictieve lik op stuk beleid trekt me niet zo. Gewoon een kaartje tegen het hogere treintarief uitschrijven is toch ook goed? Waarbij je notoire zwartrijders gewoon hard aan moet pakken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:40 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.
Onder 'lichte' dwang bekeerd. Net als de Friezen hier bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:25 schreef pberends het volgende:
Die berbers zijn toch ook gewoon moslim. En de islam is een arabisch geloof, dus ze moeten niet zo zeiken.
Zeg, waar was jij dan, met je grote mond?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:01 schreef du_ke het volgende:
Mietje wat had je dan voor zaterdagavond?
Ik wilde graag levend thuiskomen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:01 schreef du_ke het volgende:
Mietje wat had je dan voor zaterdagavond?
De pakkans is niet 100%. De mogelijkheid om een kaartje te kopen in de trein zal veel mensen aanzetten tot zwartrijden. Het is de factor van <pakkans> x <boete> dat uiteindelijk bepaalt of iemand wel of niet zal zwartrijden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij je zin. Minder vaag.
Boete voor zwartrijden is logisch. Eensch.
Wat is zwartrijden? Reizen zonder te betalen.
Hoe betaal je een reis: kaartje kopen.
Maak kaartje kopen in de trein mogelijk, dan is een reiziger die een kaartje koopt in de trein geen zwartrijder.
Zie daar het verschil tussen nuchter en dronkenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:19 schreef du_ke het volgende:
2,5 minuten lopen komt meer in de buurt gelukkig.
Kun je wel organiseren in een trein. Ik denk dat met een beetje nieuwe techniek veel kunt veranderen, zoals met de metro.quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:23 schreef du_ke het volgende:
Ja nuchter had het nog een stuk sneller gekund.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Vaker scheren, meer haargroei?
Telsell-achtige energie-suppliers.
Eerst wil hij zich ontharen en vervolgens iets doen aan zijn lichaam. Daaruit valt een conclusie te trekken, pberends is verliefd
![]()
Tegen hele grote investeringen. Deze manier is veel simpelere om de som op te hogen. Of moeten de treinkaartjes verder omhoog omdat de NS extra moet investeren in poortjes, etc?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Kun je wel organiseren in een trein. Ik denk dat met een beetje nieuwe techniek veel kunt veranderen, zoals met de metro.
De NS mag best investeren als dat rendeert (voor NS, overheid & reiziger), niet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:32 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Tegen hele grote investeringen. Deze manier is veel simpelere om de som op te hogen. Of moeten de treinkaartjes verder omhoog omdat de NS extra moet investeren in poortjes, etc?
Het zelfde effect kan worden bereikt zonder investeringen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De NS mag best investeren als dat rendeert (voor NS & reiziger), niet?
Dit rendeert voor de reiziger?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:35 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Het zelfde effect kan worden bereikt zonder investeringen.
Ja, meer inkomsten voor de NS (en dus minder geld nodig via andere kanalen) of minder overlast van mensen die niet betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dit rendeert voor de reiziger?
Natuurlijk moet je goed plannen...quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:
Die toegangspoortjes zijn een fiasco.
De RET laat al die poortjes plaatsen en vervolgens blijkt het niet te werken. Het is te schandalig voor woorden dat er blijkbaar niet is nagedacht laat staan getest voor het op grote schaal te implementeren.
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:
Die toegangspoortjes zijn een fiasco.
De RET laat al die poortjes plaatsen en vervolgens blijkt het niet te werken. Het is te schandalig voor woorden dat er blijkbaar niet is nagedacht laat staan getest voor het op grote schaal te implementeren.
Mensen die niet betalen komen helemaal niet op de trein als je zonder ticket niet op het perron mag, en daardoor krijgt de NS ook meer geld. Scheelt ook een hoop controlekosten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:41 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Ja, meer inkomsten voor de NS (en dus minder geld nodig via andere kanalen) of minder overlast van mensen die niet betalen.
Ophalen doe je maar buiten het stationquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalen.
Daar zijn meetingpoints voor. Je mag zonder vliegticket ook niet naar de gates...quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalen.
Ja, omdat dat niemandslanden zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Daar zijn meetingpoints voor. Je mag zonder vliegticket ook niet naar de gates...
Nee, maar als pure ellende een vorm zou moeten krijgen, dan zou een detectiepoortje de perfecte visualisatie zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:37 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je weer iets proberen te stelen finder_elf_towns?
Hmm vrij bescheiden vorm van pure ellendequote:Op maandag 3 oktober 2005 19:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, maar als pure ellende een vorm zou moeten krijgen, dan zou een detectiepoortje de perfecte visualisatie zijn.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:17 schreef George-Butters het volgende:
piemols hihi
quote:
XXL-maat voor kinderen
Door onze redacteur Frits Baltesen
ROTTERDAM, 23 SEPT. Twee grote kledingwinkels hebben hun assortiment uitgebreid met zeer grote maten voor kinderen van 3 tot en met 14 jaar. Door de toename van het aantal dikke kinderen is de verkoop van grotematenkleding lucratief geworden.
De herfst- en wintercollectie van C en A, sinds vorige maand in de winkels, heeft een kledinglijn waarvan de taille acht centimeter wijder is dan normaal. Wehkamp heeft vanaf volgende maand kinderkleding met 6 à 18 centimeter extra taille.
Voor jongeren vanaf 14 jaar hadden veel kledingwinkels al grotere maten beschikbaar. Wehkamp en C en A zijn de eerste met XXL-maten voor kinderen. ,,De McDonald's-generatie heeft vaak een dikke buik en dikke billen'', zegt inkoopdirecteur V. Heintz van C en A, de grootste kledingwinkelketen van Nederland. ,,Ouders vroegen passende modieuze kleding voor hun kinderen.''
C en A en enkele andere winkels hadden tot voor kort broeken met een tailleband die iets kon worden verwijd. Dat alleen is niet meer voldoende. C en A en Wehkamp hebben de kleding opnieuw gemodelleerd. ,,Anders past het niet meer op andere plaatsen, zoals de bovenbenen en dijen'', zegt E. de Waal.
De Waal is importeur van de Deense kledingfabrikant van grotematenmerk Claire, dat alleen wordt verkocht in kleinere kinderkledingzaken. Vorig jaar zomer verkochten tien kinderkledingwinkeltjes XXL-kleding van Claire, nu zijn dat er 120.
De prijs van de grotematenkleding van C en A is dezelfde als die van de normale kindercollectie. Rond 5 procent van de huidige herfst/wintercollectie bij C en A bestaat nu uit XXL-maten.
Het meest recente onderzoek, uit 2001, toont aan dat één op de acht kinderen overgewicht heeft. Bij meisjes van drie en vier jaar is dat één op de zes.
Ik fiets elke dag langs een vrij standaard basisschooltje, en het viel me 's op dat daar geen enkel dik kindje bij zit...waar zitten de dikkertjes dan?quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:18 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
[afbeelding]
Whheehehe
George Butters....hehehe.....butt...hehehe
quote:Marktwerking in de zorg krijgt vorm
ROTTERDAM, 3 OKT. De door minister Hoogervorst (Volksgezondheid, VVD) gewenste marktwerking in de zorg begint vorm te krijgen. Het afgelopen weekeinde maakte de regionale verzekeraar DWS als eerste in de branche bekend wat aangesloten verzekerden volgend jaar kwijt zijn aan nominale premie voor de nieuwe zorgverzekering. DWS gaat met een premie van 1.068 euro iets onder het verwachte marktgemiddelde van 1.100 euro zitten.
Een groep van medici en ondernemers maakte ook dit weekend bekend diensten van medisch specialisten aan te gaan bieden voor 250 euro per uur, mogelijk bij de patiënt aan huis. Het commerciële bedrijf heeft contracten gesloten met zestig medisch specialisten, verspreid over het land. De specialisten geven in hun vrije tijd privéconsulten. Zij kunnen binnen vijf dagen een advies geven of een diagnose stellen, zonder dat een verwijsbrief van de huisarts nodig is. De patiënt kan de specialist spreken zo lang als hij de medisch specialist voor zijn advies betaalt. Klanten moeten voor deze commerciële dienstverlening abonnementsgeld betalen van bijna 2500 euro per volwassene.
Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland staat kritisch tegenover het initiatief waarbij onder meer ondernemer Roel Pieper is betrokken. De organisatie zegt niet te verwachten dat zorgverzekeraars de consulten zullen vergoeden. De tarieven zijn te hoog, aldus een woordvoerder.
Naast concurrentie op aanbod moet de marktwerking in de zorg ook tot lagere premies leiden. De Schiedamse zorgverzekeraar DSW heeft daarmee dit weekeinde het startschot gegeven. Bestuursvoorzitter Chris Oomen zegt een lagere nominale premie te kunnen doorrekenen aan zijn verzekerden omdat hij ,,niet aan collectiviteitskortingen doet''. Hij zei vanmorgen geen groepen verzekerden op kosten te willen jagen, door andere groepen van zijn verzekerden goedkopere verzekeringen aan te bieden. Zorgverzekeraars mogen aan groepen verzekerden hooguit 10 procent korting geven. Dat mag als de zorgverzekeraar verwacht goedkoper zorg aan deze groep te kunnen leveren. Via de werkgever aan werknemers, maar ook bijvoorbeeld aan patiëntenverenigingen. Verzekerden betalen naast de nominale premie ook een inkomensafhankelijke bijdrage.
Ik distantieer mij van dit soort humor.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wist je dat ze ook kunnen zien hoe groot je piemol is?
In een verdomhoekjequote:Op maandag 3 oktober 2005 20:23 schreef RichardQuest het volgende:
Ik fiets elke dag langs een vrij standaard basisschooltje, en het viel me 's op dat daar geen enkel dik kindje bij zit...waar zitten de dikkertjes dan?
Jammer joh.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik distantieer mij van humor.
Wie is het wat?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:26 schreef Floripas het volgende:
Hee, wie is het?
http://www.trouw.nl/novum(...)uwelijk+in+de+ban%27quote:'Politieke voorstanders homohuwelijk in de ban'
(Novum) - De katholieke kerk werkt aan een voorstel om politici die zich inzetten voor het homohuwelijk uit te sluiten van alle katholieke sacramenten. Daarover heeft het Vaticaan zondag de eerste kerkvergadering gehad. Met deze maatregel worden vrijwel alle Nederlandse politici uitgesloten van onder meer de communie, het kerkelijk huwelijk en de doop. Dat meldt de Gay Krant zondag.
Bisschoppen uit Spanje en Canada zouden de voorstellen van de paus steunen. In Nederland, België en de Verenigde Staten zijn de meningen verdeeld. Het Rooms Katholiek Kerkgenootschap wil niet reageren op een eventuele uitsluiting van politici van de sacramenten.
CDA-Kamerlid en voormalig secretaris van de katholieke vredesbeweging Pax Christi Theo Brinkel weigert eveneens te reageren 'op zo'n gerucht'. Ook over het standpunt van de Nederlandse bisschoppen en het risico dat de scheiding tussen kerk en staat in het geding komt wil hij niets kwijt.
pure chantagequote:Op maandag 3 oktober 2005 21:46 schreef zakjapannertje het volgende:
de volgende kerkscheuring zou zich kunnen aandienen:
[..]
http://www.trouw.nl/novum(...)uwelijk+in+de+ban%27
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4602696quote:Afrika praat over veiligheid voedsel
In Zimbabwe wordt tot en met donderdag een VN-conferentie gehouden over de veiligheid van voedsel in Afrika. Vertegenwoordigers van 47 Afrikaanse landen buigen zich over gezamenlijke veiligheiddsstandaarden, om voortaan te voorkomen dat het continent wordt opgescheept met besmet voedsel. Volgens deskundigen van de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN verdienen sommige handelaren grof geld met de roulatie van voedsel van dubieuze kwaliteit over het Afrikaanse continent.
De Zimbabwaanse president Robert Mugabe, gastheer van de conferentie, beschuldigde hulporganisaties ervan geregeld voedsel te dumpen uit geïndustrialiseerde landen onder de vlag van voedselhulp.
Mugabe verdedigde op de bijeenkomst in Harare ook zijn omstreden landbouwpolitiek, waarbij de afgelopen vijf jaar vierduizend blanke boeren zijn onteigend. De landbouwproductie in Zimbabwe is sindsdien ingestort, maar volgens Mugabe is de herverdeling van land een manier om het volk meer macht en voedsel te geven.
http://www.refdag.nl/arti(...)er+te+blokkeren.htmlquote:Iraakse grondwet nog moeilijker te blokkeren
BAGDAD (ANP) – Het Iraakse parlement heeft nieuwe regels goedgekeurd die het de bevolking nog moeilijker moeten maken om de nieuwe grondwet te blokkeren in het referendum, later deze maand. Dat berichtte de Britse omroep BBC maandag.
De grondwet gaat alleen van tafel als tweederde van alle geregistreerde kiezers tegen stemt. Aanvankelijk volstond een tweederde meerderheid van de kiezers die daadwerkelijk gaan stemmen. Bovendien hoefde die meerderheid slechts in drie afzonderlijke provincies worden behaald, een bepaling die nu is geschrapt.
Soennieten hebben maandag furieus gereageerd op het besluit van het door sjiieten gedomineerde parlement. Zij wijzen erop dat juist in soennitische gebieden, waar de weerstand tegen de grondwet het grootst is, veel kiezers uit angst voor geweld thuis zullen blijven.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/62100quote:'Opstandelingen in Irak plegen oorlogsmisdaden'
Uitgegeven op 03 oktober 2005 om 11:35 uur
(Novum/AP) - Opstandige groepen in Irak plegen oorlogsmisdaden omdat ze burgers tot doelwit kiezen bij hun massa-aanslagen, ontvoeringen en onthoofdingen. Sommige van deze misdaden kunnen worden aangemerkt als misdaden tegen de menselijkheid. Dat zegt de mensenrechtengroep Human Rights Watch in een maandag uitgebracht rapport.
HWR heeft zich al diverse malen kritisch uitgelaten over het optreden van de Amerikaanse troepen in Irak, maar richt nu zijn aandacht op organisaties als Al-Qaida in Irak en Ansar al-Sunnah, groepen die de verantwoordelijkheid hebben opgeëist voor tal van (zelfmoord)aanslagen op moskeeën, markten, busstations en andere civiele doelwitten.
"Mensen met wie wij hebben gesproken in het Midden-Oosten voelen toenemende afkeer jegens het gedrag van opstandige groepen in Irak, ook al zijn zij voor het vertrek van de Amerikaanse troepen", zei HWR-regioleider Sara Leah Whitson. "Het treffen van burgers kan niet worden gerechtvaardigd, in Irak noch ergens anders. Zowel gewapende groepen als regeringen moeten zich aan het oorlogsrecht houden."
Een enkele opstandeling is in Irak voor het gerecht gebracht, maar plannen om beruchte militieleiders als Abu Musab al-Zarqawi van Al-Qaida in Irak voor een internationaal tribunaal te brengen zijn er niet. De Iraakse regering richt al haar aandacht op het proces tegen ex-president Saddam Hussein, dat op 19 oktober begint.
Al-Qaida in Irak heeft de sjiitische meerderheid de oorlog verklaard. Sinds op 28 april een door de sjiieten gedomineerde regering aan de macht kwam zijn bij zelfmoordaanslagen minstens 1.345 mensen omgekomen. Vorige week kwamen nog meer dan 110 mensen om toen soennitische opstandelingen autobomaanslagen pleegden op twee markten.
HRW maakt in zijn rapport melding van 73 aanslagen die tussen augustus 2003 en 17 september van dit jaar zijn gepleegd en waarbij minstens tien burgers zijn omgekomen. Bovenaan staat een reeks autobomaanslagen in Bagdad op 14-15 september waarbij meer dan tweehonderd doden vielen.
Het argument van de opstandelingen dat de slachtoffers een legitiem doelwit vormen omdat zij de buitenlandse strijdkrachten in Irak steunen, wijst HRW resoluut van de hand. Het internationaal recht vereist dat elke burger die niet actief deelneemt aan de gevechtshandelingen, wordt gespaard. Het oorlogsrecht verbiedt mensen niet om in opstand te komen en legitieme militaire doelen aan te vallen, zegt de mensenrechtengroep in zijn rapport. Maar het verplicht alle strijdende partijen om burgers en andere niet-strijders te sparen.
Misdaden tegen de menselijkheid waar sommige van de door Al-Qaida in Irak en Ansar al-Sunnah opgeëiste aanslagen op neerkomen, kunnen overal ter wereld worden berecht, zegt HRW. Het Internationaal Strafhof in Den Haag (ICC) is daar speciaal voor in het leven geroepen, maar omdat Irak het hof niet heeft erkend heeft het geen jurisdictie over daar gepleegde misdaden. Irak heeft wel overwogen zich bij het ICC aan te sluiten, maar omdat Washington er niets van moet hebben is de kans dat dat gebeurt miniem.
En dan niet op de meet komen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:22 schreef Tafkahs het volgende:
Zo, ik ben op stap geweest met Monidique. Da's ook leerzaam. Waar was jij met je blauwe pet, zakjapanner?
Hee, hier was van Agt aan het woordquote:
Je weet je weg goed te vinden vandaar mijn vraag. Je bent dan blijkbaar gewoon een slimme newbiequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:04 schreef Floripas het volgende:
Dat is een andere user zijn, he?
Ik ben gewoon nogal brutaal. Maakt je dat gelijk een kloon?
Ik doe toch ook wel moeite om doordachte dingen te plaatsen? Ik loop toch niet alleen maar te vlammen?
(toegegeven, sommige mensen vragen er soms een beetje om)
Ik klooi maar wat aan, om met Karel Appel te spreken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je weet je weg goed te vinden vandaar mijn vraag. Je bent dan blijkbaar gewoon een slimme newbie
Bij deze twijfel ik er niet meer aanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:08 schreef Floripas het volgende:
Ik klooi maar wat aan, om met Karel Appel te spreken.
Maar ik heb toch ook een foto geplaatst om het te bewijzen?
een pamflet, en wel een kritischequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:06 schreef MrX1982 het volgende:
Tsja het klinkt als het al zovaak gehoorde 'de VS zijn slecht en wij zijn goed verhaal'. Nu is dit waarschijnlijk en erg versimpelde weergave van hetgene wat ze te vertellen hadden maar toch
ik ben benieuwd naar 'Keerpunt in de vaderlandse geschiedenis', is het een boek, manifest of essay?
Het is geopend door McCarthy, wat wil je?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:12 schreef Floripas het volgende:
Hm, dat Marijnissentopic gaat serieus de verkeerde kant uit.
Klinkt goedkoop en erg jaren 70quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:14 schreef Tafkahs het volgende:
een pamflet, en wel een kritische
M heeft het in gebundelde vorm gekocht voor 7 euri 50, we zullen 'm eens aan de tand voelenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Klinkt goedkoop en erg jaren 70
Maar voordat het pamflet komt ga ik eerst naar bed, morgen werken
Ik bedoelde eigenlijk de posts van zoalshetis. Ik ben nog nooit zo uitgekafferd, volgens mij, zelfs in het echte leven niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:14 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het is geopend door McCarthy, wat wil je?
Ik mag zoalshetis wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de posts van zoalshetis. Ik ben nog nooit zo uitgekafferd, volgens mij, zelfs in het echte leven niet.
Afgelopen jaar heb ik veel in het buitenland gezeten, en ik wilde me niet commiteren aan een discussieforum waarop ik niet regelmatig kon reageren. Voorts lees ik snel, typ ik snel, heb ik geen televisie en was ik toch al een nieuwsjunk. Ik zat ook vaak op retecool.com.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik mag zoalshetis wel.
Zeg Floripas, ik ga er blindelings vanuit dat je geen kloon bent, maar wat deed je in de tijd dat je nog geen 66 posts per dag via fok! de ether in slingerde met je tijd?
Oh ja, ook wat mij betreft hartelijk welkom in POL, ik vind je een grote aanwinst![]()
Beetje laat misschien, maar ik vind mijzelf zo kort hier dat ik me geen welkomscomité-recht vind hebben
Vorig jaar was ik grotendeels werkloos, ik heb toen veel rondgesurft om de tijd te doden. Ik heb een ander vast forum (heel klein, politiek correct, ander niveau dan hier. Als het je interesseert geef ik je een link, maar die haal ik rap weer weg, een invasie fokkers is niet welkom).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:53 schreef Floripas het volgende:
En jij?
Goeiemorgenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:30 schreef Monidique het volgende:
Zo, wakker.
Erg tof,quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Goeiemorgen. Was Killing Joke een beetje leuk?
Corrigeer me als ik er naast zit, maar Killing Joke is toch een al ééuwen meedraaiende underground band? Wat is het new-wave / punk, die hoek, toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Erg tof,. Heel goed van me dat ik heen ben gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |