Ja?quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ben er ook, als ik het haal, ben herkenbaar met een blauwe pet, mocht je me nog zien
Je hebt mail. O en Zakjap, mail me even op het adres in mijn profiel, ik ga geen mannen aanspreken omdat ze een blauwe pet dragenquote:
Het is inmiddels een document van 150 bladzijdes met what-if scenario's. <voeg kwaadaardige lach in>quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dus de NWO staat in de steigers?
quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:12 schreef pberends het volgende:
* pberends is playing Him - Join Me In Death.
http://www.spunk.nl/articles/view_article.asp?id=1117704708765quote:'Ben je soms van de verkeerde kant?' vraagt hij terwijl zijn borsthaar me schaamteloos aankijkt. 'Hoe bedoel je?' Ik doe alsof ik nergens vanaf weet. 'Nou precies zoals ik het zeg. Ben je Berbers of van de verkeerde kant? Arabisch dus?' In een poging arrogant over te komen houdt hij zijn hoofd omhoog. Helaas kan hij z'n hoofd niet stil houden en ziet het er meer uit alsof hij een tik heeft of geestelijk niet helemaal in orde is. Stiekem denk ik 'Logisch, wat verwacht je anders van zo'n stinkberber.' Zijn barbaarse uiterlijk verraadde hem meteen al. Welke degelijke Arabier zou immers zo met zijn borsthaar te koop lopen? Ik ken er geen.
De vete tussen Arabieren en Berbers duurt al jaren. De Berbers waren vroeger de baas in Marokko en om die reden verwijten zij ons, de Arabieren, dat wij hun land hebben ingepikt. Wij vinden op onze beurt de Berbers onontwikkeld en primitief, bijvoorbeeld omdat zij alle berggeiten naar Nederland laten overkomen. Het zijn de Berbers die het criminele pad verkiezen en het zijn dus de Berbers die de Marokkanen een slechte naam bezorgen. Waar hij de suggestie vandaan haalt dat ìk van de verkeerde kant zou zijn is me dus een groot raadsel.
Eigenlijk is het natuurlijk te gek voor woorden om nog steeds te ruziën over een gebeurtenis die rond 670 na Christus heeft plaatsgevonden. Om die reden antwoordde ik poeslief 'Ik ben Arabisch van afkomst.' 'Ja, ja,' zei hij met de meest vervelende toon van de wereld en een blik vol minachting. Hij liet zijn ogen over mijn lichaam glijden. 'Ben je islamitisch?' vervolgde hij zijn vragenvuur. Ik antwoordde met een volmondig 'ja', maar hij leek het niet te horen. Ik ben een Arabier en het dus niet waard om naar te luisteren.
Vroeger kon het me niets schelen of iemand Arabisch of Berbers was. Terwijl mijn nichtjes zich druk maakten om een Berbers meisje dat zei dat ze Arabisch was, hield ik me meer bezig met andere dingen. Nu ik ouder ben en de irritatie van de andere kant leer kennen, bemerk ik ook bij mezelf een opgekropte woede. Het merendeel van de Marokkanen in Nederland is Berbers, dus genoeg aanleiding om me aan ze te ergeren. Zoals wanneer ik op een bruiloft aan tafel word gezet met alleen maar Berberse vrouwen om mij heen. De Berberse taal klinkt mij vreemder in de oren dan Chinees, dus mijn hele avond is bij voorbaat al vergald. De meeste Berbers spreken wel Arabisch, maar vertikken het om de taal van de elitairen te spreken. Gooi daar bovenop dat bij Berberse bruiloften de mannen en vrouwen gescheiden feest moeten vieren en mijn avond is zeker weten naar de knoppen.
Maar hoewel in de minderheid, er zijn ook nog leuke berbers. De Imazighen komen bijvoorbeeld van een stam die niet kijkt naar afkomst en dus geen onderscheid maakt tussen verschillende Marokkanen. Er was eens een tijd dat ik tot eenzelfde soort positieve toekomstgezinde Marokkanen hoorde, maar inmiddels ben ik verpest. Ik vraag me af hoe dat komt. Ben ik geïndoctrineerd of zijn de Berbers gewoon echt heel stom?
Met een boete niet zo gek veel. Maar dat restrictieve lik op stuk beleid trekt me niet zo. Gewoon een kaartje tegen het hogere treintarief uitschrijven is toch ook goed? Waarbij je notoire zwartrijders gewoon hard aan moet pakken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:40 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Daar stimuleren ze zwartrijden. Wat is er nou zo gek aan een boete als je zwartrijdt? Domme linkse logica.
Onder 'lichte' dwang bekeerd. Net als de Friezen hier bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:25 schreef pberends het volgende:
Die berbers zijn toch ook gewoon moslim. En de islam is een arabisch geloof, dus ze moeten niet zo zeiken.
Zeg, waar was jij dan, met je grote mond?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:01 schreef du_ke het volgende:
Mietje wat had je dan voor zaterdagavond?
Ik wilde graag levend thuiskomen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:01 schreef du_ke het volgende:
Mietje wat had je dan voor zaterdagavond?
De pakkans is niet 100%. De mogelijkheid om een kaartje te kopen in de trein zal veel mensen aanzetten tot zwartrijden. Het is de factor van <pakkans> x <boete> dat uiteindelijk bepaalt of iemand wel of niet zal zwartrijden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij je zin. Minder vaag.
Boete voor zwartrijden is logisch. Eensch.
Wat is zwartrijden? Reizen zonder te betalen.
Hoe betaal je een reis: kaartje kopen.
Maak kaartje kopen in de trein mogelijk, dan is een reiziger die een kaartje koopt in de trein geen zwartrijder.
Zie daar het verschil tussen nuchter en dronkenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:19 schreef du_ke het volgende:
2,5 minuten lopen komt meer in de buurt gelukkig.
Kun je wel organiseren in een trein. Ik denk dat met een beetje nieuwe techniek veel kunt veranderen, zoals met de metro.quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:23 schreef du_ke het volgende:
Ja nuchter had het nog een stuk sneller gekund.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Vaker scheren, meer haargroei?
Telsell-achtige energie-suppliers.
Eerst wil hij zich ontharen en vervolgens iets doen aan zijn lichaam. Daaruit valt een conclusie te trekken, pberends is verliefd
![]()
Tegen hele grote investeringen. Deze manier is veel simpelere om de som op te hogen. Of moeten de treinkaartjes verder omhoog omdat de NS extra moet investeren in poortjes, etc?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Kun je wel organiseren in een trein. Ik denk dat met een beetje nieuwe techniek veel kunt veranderen, zoals met de metro.
De NS mag best investeren als dat rendeert (voor NS, overheid & reiziger), niet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:32 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Tegen hele grote investeringen. Deze manier is veel simpelere om de som op te hogen. Of moeten de treinkaartjes verder omhoog omdat de NS extra moet investeren in poortjes, etc?
Het zelfde effect kan worden bereikt zonder investeringen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De NS mag best investeren als dat rendeert (voor NS & reiziger), niet?
Dit rendeert voor de reiziger?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:35 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Het zelfde effect kan worden bereikt zonder investeringen.
Ja, meer inkomsten voor de NS (en dus minder geld nodig via andere kanalen) of minder overlast van mensen die niet betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dit rendeert voor de reiziger?
Natuurlijk moet je goed plannen...quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:
Die toegangspoortjes zijn een fiasco.
De RET laat al die poortjes plaatsen en vervolgens blijkt het niet te werken. Het is te schandalig voor woorden dat er blijkbaar niet is nagedacht laat staan getest voor het op grote schaal te implementeren.
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:37 schreef MrX1982 het volgende:
Die toegangspoortjes zijn een fiasco.
De RET laat al die poortjes plaatsen en vervolgens blijkt het niet te werken. Het is te schandalig voor woorden dat er blijkbaar niet is nagedacht laat staan getest voor het op grote schaal te implementeren.
Mensen die niet betalen komen helemaal niet op de trein als je zonder ticket niet op het perron mag, en daardoor krijgt de NS ook meer geld. Scheelt ook een hoop controlekosten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:41 schreef JanMichiel het volgende:
[..]
Ja, meer inkomsten voor de NS (en dus minder geld nodig via andere kanalen) of minder overlast van mensen die niet betalen.
Ophalen doe je maar buiten het stationquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalen.
Daar zijn meetingpoints voor. Je mag zonder vliegticket ook niet naar de gates...quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat doen met overal van die poortjes. Stel je dat je een toerist bent of je komt slechts iemand op het perron ophalen.
Ja, omdat dat niemandslanden zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Daar zijn meetingpoints voor. Je mag zonder vliegticket ook niet naar de gates...
Nee, maar als pure ellende een vorm zou moeten krijgen, dan zou een detectiepoortje de perfecte visualisatie zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:37 schreef MrX1982 het volgende:
Heb je weer iets proberen te stelen finder_elf_towns?
Hmm vrij bescheiden vorm van pure ellendequote:Op maandag 3 oktober 2005 19:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, maar als pure ellende een vorm zou moeten krijgen, dan zou een detectiepoortje de perfecte visualisatie zijn.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:17 schreef George-Butters het volgende:
piemols hihi
quote:
XXL-maat voor kinderen
Door onze redacteur Frits Baltesen
ROTTERDAM, 23 SEPT. Twee grote kledingwinkels hebben hun assortiment uitgebreid met zeer grote maten voor kinderen van 3 tot en met 14 jaar. Door de toename van het aantal dikke kinderen is de verkoop van grotematenkleding lucratief geworden.
De herfst- en wintercollectie van C en A, sinds vorige maand in de winkels, heeft een kledinglijn waarvan de taille acht centimeter wijder is dan normaal. Wehkamp heeft vanaf volgende maand kinderkleding met 6 à 18 centimeter extra taille.
Voor jongeren vanaf 14 jaar hadden veel kledingwinkels al grotere maten beschikbaar. Wehkamp en C en A zijn de eerste met XXL-maten voor kinderen. ,,De McDonald's-generatie heeft vaak een dikke buik en dikke billen'', zegt inkoopdirecteur V. Heintz van C en A, de grootste kledingwinkelketen van Nederland. ,,Ouders vroegen passende modieuze kleding voor hun kinderen.''
C en A en enkele andere winkels hadden tot voor kort broeken met een tailleband die iets kon worden verwijd. Dat alleen is niet meer voldoende. C en A en Wehkamp hebben de kleding opnieuw gemodelleerd. ,,Anders past het niet meer op andere plaatsen, zoals de bovenbenen en dijen'', zegt E. de Waal.
De Waal is importeur van de Deense kledingfabrikant van grotematenmerk Claire, dat alleen wordt verkocht in kleinere kinderkledingzaken. Vorig jaar zomer verkochten tien kinderkledingwinkeltjes XXL-kleding van Claire, nu zijn dat er 120.
De prijs van de grotematenkleding van C en A is dezelfde als die van de normale kindercollectie. Rond 5 procent van de huidige herfst/wintercollectie bij C en A bestaat nu uit XXL-maten.
Het meest recente onderzoek, uit 2001, toont aan dat één op de acht kinderen overgewicht heeft. Bij meisjes van drie en vier jaar is dat één op de zes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |