quote:
quote:GRONINGEN - Een 27-jarige Fries is zaterdag in Stad aangehouden wegens diefstal en rijden onder invloed.
De man had bij een benzinestation aan de Paterswoldseweg voor zestig euro getankt, maar reed weg zonder te betalen. Op de Europaweg raakte hij van de weg, waarna de politie hem kon inrekenen. De bestuurder bleek bijna twee promille alcohol in zijn bloed te hebben. Bovendien was zijn rijbewijs al eerder in beslag genomen en bleek zijn auto niet gekeurd. De Fries is meegenomen naar het politiebureau.
quote:Nieuwe bomaanslagen Bali niet geheel onverwacht
KUTA, 3 OKT. Er staat een legertank voor de ingang van de luxe winkelstraat in het toeristenplaatsje Kuta. Hier ging afgelopen zaterdagavond rond etenstijd in een van de restaurants een bom af. Tientallen militairen en politiemensen bewaken sindsdien de straat. Samen met een groepje Balinese jongens van de lokale karateschool die sinds de vorige bomaanslag in 2002 zijn ingehuurd voor de beveiliging van discotheken, cafés en winkels op Bali.
Toen de bom afging, zat het Balinese beveiligingsteam te eten met de Belg Alain van Turnhout in een restaurant ergens om de hoek van de straat. Als karateliefhebber had hij de jongens uitgenodigd voor een diner. ,,We hebben geen explosie gehoord'', vertelt Van Turnhout. ,,We zagen plotseling tientallen mensen in paniek langs ons restaurant rennen.''
De Belg vindt dat je de jongens niets kwalijk mag nemen. ,,Iedereen kan onder zijn sarong (lange rok) een bom naar binnen smokkelen.''
de vorige die ik had gezien was in de vroege ochtend, toen de zon net opgekomen was, dat was wel dragelijk om mee te makenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:03 schreef Monidique het volgende:
Ja, ik heb net ook even gekeken, maar net voordat ik blind werd, besefte ik weer waarom het zo lastig is te zien, zo'n gedeeltelijke zonsverduistering.
Gelukkig was jij er om ze weer op aarde te brengen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:15 schreef Johan_de_With het volgende:
De enige zonsverduistering die ik me kan herinneren, is die van 1999. Volwassen vrouwen dachten dat vliegtuigen neer zouden storten.
Ik ken ze helaas slechts uit conversaties van hun familieleden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:17 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Gelukkig was jij er om ze weer op aarde te brengen.
De Grondwet van Irakquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:07 schreef Monidique het volgende:
De Koerdische president van Irak eist dat de sji'itisch-Arabische minister-president aftreedt. Fijn.
Stel je voor dat je niet netjes betaalt he. Volgens mij wekt het juist meer agressie op dan dat het regeltjes duidelijker maakt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:50 schreef Monidique het volgende:
Zo, vanochtend moest ik even vloeken. Ik las de Volkskrant en aan het woord was een 23-jarige conductrice. Ja, zei ze, ze is er snel klaar mee, hoor, nu met die 35 euro boete. Nou, wat heb ik zitten vloeken! Nee, deze... meid... zal er inderdaad snel klaar mee zijn, zij hoeft immers geen minstens 45 euro (100 gulden!) te betalen als ze per ongeluk vergeet het kaartje te stempelen.
O, ik zal het ook zeker niet gaan betalen en conducteurs die hieraan meewerken roepen agressie zelf op.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Stel je voor dat je niet netjes betaalt he. Volgens mij wekt het juist meer agressie op dan dat het regeltjes duidelijker maakt.
hear hear, het is nou niet alsof de kaartjes ineens goedkoper en betaalbaarder worden. Anders zaten we afgelopen zaterdag natuurlijk wel allemaal in Groningenquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, ik zal het ook zeker niet gaan betalen en conducteurs die hieraan meewerken roepen agressie zelf op.
Al was het maar omdat we bang zijn voor Amsterdam.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:08 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hear hear, het is nou niet alsof de kaartjes ineens goedkoper en betaalbaarder worden. Anders zaten we afgelopen zaterdag natuurlijk wel allemaal in Groningen![]()
Utrecht was praktischer geweest, niemand verlaat de tent want er rijden toch geen treinenquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Al was het maar omdat we bang zijn voor Amsterdam.
quote:Hofstra: VVD moet kiezen voor kilometerheffing
Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn, Raoul du Pré
DEN HAAG - Het Tweede-Kamerlid Pieter Hofstra (VVD) eist dat zijn partij deze week duidelijk en onomwonden kiest vóór de kilometerheffing. Als verkeerswoordvoerder wil hij de onvoorwaardelijke ruimte om dat standpunt namens de partij uit te dragen, zonder daarbij gestoord te worden door tegenstanders van de kilometerheffing zoals fractievoorzitter Jozias van Aartsen.
Dat hoeft ook niet, je kunt ook vergeten een kaartje te kopen, een verkeerd kaartje kopen, of vergeten te stempelen en je mag minstens honderd gulden betalen. Dat ontzettend walgelijke gelul van "het treft alleen mensen met kwade bedoelingen" doet mijn bloed koken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:22 schreef MrX1982 het volgende:
Dan moet je maar niet zwart rijden.
http://news.independent.co.uk/world/americas/article316682.ecequote:Relief efforts to combat Hurricane Katrina suffered near catastrophic failures due to endemic corruption, divisions within the military and troop shortages caused by the Iraq war, an official American inquiry into the disaster has revealed.
The confidential report, which has been seen by The Independent, details how funds for flood control were diverted to other projects, desperately needed National Guards were stuck in Iraq and how military personnel had to "sneak off post" to help with relief efforts because their commander had refused permission.
Ja, aan het eind, maar dat is dus als de automaat niet werkt, of iets dergelijks.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Tafkahs het volgende:
volgens mij kun je het 1x per jaar declareren ofzo
zet dat op uwen weblogquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:16 schreef Monidique het volgende:
Ik begin de NS in ieder geval goed zat te worden.
O ja, de nieuwe inkomsten worden zeker niet voor onderhoud daaraan ingezet he?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, aan het eind, maar dat is dus als de automaat niet werkt, of iets dergelijks.
gelukkig hebben we de foto's nogquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.independent.co.uk/world/americas/article316682.ece
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:24 schreef Monidique het volgende:
Dat hoeft ook niet, je kunt ook vergeten een kaartje te kopen, een verkeerd kaartje kopen, of vergeten te stempelen en je mag minstens honderd gulden betalen. Dat ontzettend walgelijke gelul van "het treft alleen mensen met kwade bedoelingen" doet mijn bloed koken.
Ik was vanmorgen precies op tijd voor de trein, toen ik naar de deur wilde lopen deed de conducteur snel dicht en zei "kan niet meer". Dus ik zo van, "hè toch".quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:50 schreef Monidique het volgende:
Zo, vanochtend moest ik even vloeken. Ik las de Volkskrant en aan het woord was een 23-jarige conductrice. Ja, zei ze, ze is er snel klaar mee, hoor, nu met die 35 euro boete. Nou, wat heb ik zitten vloeken! Nee, deze... meid... zal er inderdaad snel klaar mee zijn, zij hoeft immers geen minstens 45 euro (100 gulden!) te betalen als ze per ongeluk vergeet het kaartje te stempelen.
Nee, en ik ben wel eens bijna vergeten een kaartje te kopen en ik heb per abuis ook wel eens een ongestempeld kaartje gekocht - de conductrice was in dit geval coulant -, dus het is niet zo merkwaardig en mijn schoenen hebben er niets mee te maken, want zodra ik voet buiten de deur zet, merk ik dat wel.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.
Vergeet je ook weleens je schoenen aan te doen als je naar buiten gaat?
Ja, dan mag je ook betalen.quote:Indien je geen kwade bedoelingen hebt kan je voordat de trein vertrekt naar de conducteur gaan en zeggen dat je geen kaartje kon kopen, dan krijg je volgens mij geen boete.
Volgens mij is het omdat M van allochtoonse afkomst is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een kaartje vergeten te kopen. Dat vind ik altijd zo merkwaardig.
Vergeet je ook weleens je schoenen aan te doen als je naar buiten gaat?
Indien je geen kwade bedoelingen hebt kan je voordat de trein vertrekt naar de conducteur gaan en zeggen dat je geen kaartje kon kopen, dan krijg je volgens mij geen boete.
Je merkt ook snel genoeg als je geen kaartje heb gekocht als de conducteur langskomtquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:31 schreef Monidique het volgende:
Nee, en ik ben wel eens bijna vergeten een kaartje te kopen en ik heb per abuis ook wel eens een ongestempeld kaartje gekocht - de conductrice was in dit geval coulant -, dus het is niet zo merkwaardig en mijn schoenen hebben er niets mee te maken, want zodra ik voet buiten de deur zet, merk ik dat wel.
Tegen treintarief toch, of krijg je dan ook een boete?quote:Ja, dan mag je ook betalen.
Toch gebeurt het.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden
Het lijkt mij dat ze je geen boete kunnen geven als je nog niet in de trein zit, zit je in de trein: boete.quote:Tegen treintarief toch, of krijg je dan ook een boete?
Dan kan je een boete tenminste wel over de racisme boeg gooienquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:32 schreef RichardQuest het volgende:
Volgens mij is het omdat M van allochtoonse afkomst is.
Merkwaardigquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:36 schreef Monidique het volgende:
Toch gebeurt het.
Maar als je geen kaartje op het station kan kopen en dan meteen naar de conducteur gaat voordat de trein vertrekt. Vroeger kon je dan een kaartje tegen treintarief kopen maar dat bestaat nu niet meer?quote:Het lijkt mij dat ze je geen boete kunnen geven als je nog niet in de trein zit, zit je in de trein: boete.
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382368644&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Pagequote:Op maandag 3 oktober 2005 12:39 schreef MrX1982 het volgende:
Maar als je geen kaartje op het station kan kopen en dan meteen naar de conducteur gaat voordat de trein vertrekt. Vroeger kon je dan een kaartje tegen treintarief kopen maar dat bestaat nu niet meer?
Sommige mensen vergeten nooit wat, anderen heel makkelijk. Ik vergeet áltijd of ik de voordeur van mijn huis op slot heb gedaan. Ik heb het altijd wél gedaan, maar het is zo'n routine, dat ik niet onthou of ik het wel of niet gedaan heb.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je merkt ook snel genoeg als je geen kaartje heb gekocht als de conducteur langskomt
Ik blijf een kaartje kopen vergeten een merkwaardig excuus vinden, per abuis een ongestempeld kaartje kopen kan ik nog wel in komen.
Portemonnee vergeten is iets anders.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:38 schreef du_ke het volgende:
Ja kan b.v. ook je portemonnee met je OV vergeten. Had ik laatst, merkte het gelukkig net op tijd maar zoiets is toch niet zo heel gek? Overigens geeft nu zelfs de VVD toe dat bij het verzelfstandigen van de NS wat foutjes zijn gemaakt.
Ah ok dat is dus nieuw.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:39 schreef Monidique het volgende:
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382368644&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl〈=nl&c=Page
Hier staat er wat meer over.
Als je echt geen kaartje hebt kunnen kopen hoef je dus geen boete te betalen.quote:Als u buiten uw schuld om geen kaartje heeft kunnen kopen, bijvoorbeeld vanwege een defecte kaartautomaat of defecte pin-pas, dan krijgt u vanzelfsprekend geen boete.
De conducteur noteert dan uw gegevens en NS Klantenservice controleert achteraf of er echt geen kaartje gekocht kon worden. Klopt dat, dan krijgt u een acceptgiro thuis voor de ritprijs, zónder boete.
Ja, veel mensen vergeten te betalen, maar er zit iemand die je eraan herinnert. Als je elke dag een retourtje koopt en voor deze ene keer twee maal een enkeltje moet kopen, dan kun je het kaartje voor de terugreis makkelijk vergeten. Als je van een concert komt en iedereen heeft een OV, dan kun je makkelijk vergeten een kaartje te kopen. Jij kunt het mooi merkwaardig vinden, maar het gebeurt gewoon en het is puur menselijk.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Portemonnee vergeten is iets anders.
Als je naar de trein gaat weet je toch dat je een kaartje moet kopen. Als je boodschappen doet weet je toch dat je moet betalen bij de kassa. Of vergeet je ook weleens te betalen bij de kassa?
Nee, maar dat is niets nieuws en dat wordt ook niet beweerd. Overigens krijg je dus aan het einde van 't jaar je geld terug, dat wordt ook maar afwachten dus. Het schijnt ook dat je voor vragen naar Essent kunt bellen en dan krijg je meteen antwoord en als je nog garantie hebt op je computer, hoef je 'm alleen maar terug te brengen en ze maken 'm voor je. Tot zover de theorie.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als je echt geen kaartje hebt kunnen kopen hoef je dus geen boete te betalen.
Nee heb het over m'n portemonnee met OV. Dan hoef ik dus geen kaartje te kopen want dat heb ik standaard bij me normaal gesproken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Portemonnee vergeten is iets anders.
Als je naar de trein gaat weet je toch dat je een kaartje moet kopen. Als je boodschappen doet weet je toch dat je moet betalen bij de kassa. Of vergeet je ook weleens te betalen bij de kassa?
Och iets vergeten kan makkelijk. Toen ik zaterdag naar groningen ging had 1 van m'n collega's per ongeluk een kaartje naar leeuwarden gekocht (hij studeert daar) dat had hem volgens de regels dus ook 50 euro kunnen kosten. Gelukkig werden we niet gecontroleerd.quote:Ik blijf het merkwaardig vinden om te vergeten een kaartje te kopen en denk eerlijk gezegd dat er kwade opzet in het spel zit bij sommige mensen die deze smoes gebruiken.
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:40 schreef sigme het volgende:
Sommige mensen vergeten nooit wat, anderen heel makkelijk. Ik vergeet áltijd of ik de voordeur van mijn huis op slot heb gedaan. Ik heb het altijd wél gedaan, maar het is zo'n routine, dat ik niet onthou of ik het wel of niet gedaan heb.
Kaartje vergeten voor de trein is net zoiets als je rijbewijs niet meenemen terwijl je rijdt. Daar ben je je op niet perse van bewust, en er is geen enkele noodzakelijk verband tussen autorijden en rijbewijs in die auto aan wezig hebben.
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:45 schreef Monidique het volgende:
Ja, veel mensen vergeten te betalen, maar er zit iemand die je eraan herinnert. Als je elke dag een retourtje koopt en voor deze ene keer twee maal een enkeltje moet kopen, dan kun je het kaartje voor de terugreis makkelijk vergeten. Als je van een concert komt en iedereen heeft een OV, dan kun je makkelijk vergeten een kaartje te kopen. Jij kunt het mooi merkwaardig vinden, maar het gebeurt gewoon en het is puur menselijk.
Eigen fout is nog niet gelijk aan kwaadwillende opzet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.
Ik kan het nieuwe beleid van de NS wel begrijpen. Teveel mensen gebruiken waarschijnlijk de 'ik ben een kaartje vergeten te kopen' smoes.
Ik vergeet soms ook weleens dingen maar vergeten een treinkaartje te kopen, nee daar heb ik geen last van.
nu heb ik een OV dus hoef ik meestal geen kaartje te kopen maar dat terzijde
Volgens mij ben jij het ideale studieobjectquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.
Opzich is dat goed te vergelijken met de trein. Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Nee, die boete moet je niet accepteren, wat het is een godsgruwelijke hoeren-asociale teringboete doorgedrukt door sadistische klootzakken en opgelegd door mongoloïde grafkutten en achterlijke brave vadertjes die ik dus nooit en te nimmer zou helpen als ze door een of andere junk in elkaar worden geslagen. Dus.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan is het toch je eigen fout en moet je ook de boete accepteren die je krijgt.
maar dat is om later te consumeren, tenminste zo gaat dat bij mij danquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als ik bij de Gall&Gall ben herinnerd mij niemand eraan dat ik moet betalen. Ik kan zo de winkel uitlopen.
Opzich is dat goed te vergelijken met de trein. Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Hoe noemen we dat ook alweer?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:52 schreef MrX1982 het volgende:
Je moet zelf naar de kassa/automaat lopen om te betalen.
Die ben ik ook weleens vergeten. Dat kan gebeuren.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:48 schreef du_ke het volgende:
Nee heb het over m'n portemonnee met OV. Dan hoef ik dus geen kaartje te kopen want dat heb ik standaard bij me normaal gesproken.
Ja maar de conducteur weet toch niet of jij echt iets bent vergeten of er kwade opzet in het spel zit. Dat laatste willen ze waarschijnlijk voorkomen met deze nieuwe boeteregeling.quote:Och iets vergeten kan makkelijk. Toen ik zaterdag naar groningen ging had 1 van m'n collega's per ongeluk een kaartje naar leeuwarden gekocht (hij studeert daar) dat had hem volgens de regels dus ook 50 euro kunnen kosten. Gelukkig werden we niet gecontroleerd.
Ah, dus als ze dat willen voorkomen en deze nieuwe regeling werkt, dan zullen degenen met kwade opzet niets betalen, die zijn er immers niet meer, en diegenen die het vergeten zijn, mogen waarschijnlijk minstens 45 euro gaan betalen. Klinkt sociaal.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja maar de conducteur weet toch niet of jij echt iets bent vergeten of er kwade opzet in het spel zit. Dat laatste willen ze waarschijnlijk voorkomen met deze nieuwe boeteregeling.
Maar dat weet de conducteur toch niet?quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:53 schreef sigme het volgende:
Eigen fout is nog niet gelijk aan kwaadwillende opzet.
Voor mensen voor wie een treinreisje een hele belevenis is, hoort het spektakel van kaartje-kopen er natuurlijk helemaal bij, dat is niet iets wat je overslaat. En dat er dan een echte conducteur een gaatje in komt knippen enzo![]()
Wie elke dag met duffe kop & aktetas de trein binnenslaapwandelt beleeft het heel anders.
Juist omdat je in de trein meteen consumeert lijkt het me logisch dat je niet vergeet eerst te betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:56 schreef zakjapannertje het volgende:
maar dat is om later te consumeren, tenminste zo gaat dat bij mij dan, je bent op het station om meteen die trein te pakken, om meteen te consumeren, niet te vergelijken dus
Kijk jij begrijpt hetquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:57 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe noemen we dat ook alweer?
[afbeelding]
E..en .e..nt.oo.de...k.e.d
Eenduidig beleid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:00 schreef Monidique het volgende:
Ah, dus als ze dat willen voorkomen en deze nieuwe regeling werkt, dan zullen degenen met kwade opzet niets betalen, die zijn er immers niet meer, en diegenen die het vergeten zijn, mogen waarschijnlijk minstens 45 euro gaan betalen. Klinkt sociaal.
Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het kopen & stempelen van kaartje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:
Daarom begrijp ik dat eenduidige beleid wat ze nu voeren ook wel. Het is jammer voor de mensen die echt een kaartje zijn vergeten te kopen. Meteen een goede manier om die vergeetachtige mensen te trainen beter na te denken
Je zal wel gewoon een criminele kop hebben. Ik mag (mochtquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb weleens met mijn oude OV aan het begin van het nieuwe jaar geprobeerd om langs de ingangscontrole bij de metro te komen.
Dat lukte dus niet kwamen er twee van die dappere dienders vertellen dat ik fraude probeerde te plegen en maakte ze een kopie van mijn oude OV. Op dat soort momenten moet ik me altijd inhouden
Maar dan is het logisch. Maar in Nederland kan je toch op elk station een kaartje kopen en zelfs op andere adressen zoals het postkantoor volgens mij. En indien het daadwerkelijk niet kan hoef je ook geen boete te betalen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:19 schreef sigme het volgende:
Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het kopen & stempelen van kaartje eigen verantwoordelijkheid van de reiziger is.
Maar in fatsoenlijke landen met fatsoenlijk openbaar vervoer komt er áltijd een conducteur langs. En kan je altijd, tegen het gewone, normale tarief, bij de conducteur een kaartje kopen.
Op veel kleine stationnetjes in Engelend bijv, is zelfs geen kaartjesverkoop, je wordt geacht een kaartje in de trein te kopen.
Blijkbaar hebben ze bij de NS geen zin meer in het discussieren met reizigers die een kaartje zijn vergeten te kopen of andere excuses hebben. Aan de andere kant zouden ze ook wel vaker mogen controleren in de trein maar dat is een andere discussie.quote:Je hoeft dan ook nooit te soebatten "(ja maar ik ben echt pas op het laatste station ingestapt" "jaja mevrouwtje dat zou ik ook zeggen" etc), want de conducteur / kaartjesverkoper komt tussen alle station langs.
Wat de NS doet is het gebrek aan controle & organisatie op de reiziger verhalen. Dat kan wel, maar de reiziger klaagt terecht over de weinig klantvriendelijke insteek daarvan.
Als dan de NS de reiziger die een beroep doet op normale controle & dienstverlening uitmaakt voor kwaadwillend dan toont de NS alleen maar haar extra onvriendelijk smoel.
In Rotterdam zijn ze gewoon niet zo vriendelijk. Het waren overigens twee agenten die mij van fraude betichten en me lastig vielen nadat zo'n ingangscontroleur van de RET zei dat ik niet verder mocht vanwege mijn oude OV.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:22 schreef kLowJow het volgende:
Je zal wel gewoon een criminele kop hebben. Ik mag (mocht) in dat soort gevallen altjd gewoon doorlopen...
Daar lijkt het jammer genoeg wel opquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:28 schreef du_ke het volgende:mrx ben je nu de NS, het OV aan het verdedigen
?
Maar... maar... ik woonde al die tijd in Rotterdamquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze gewoon niet zo vriendelijk. Het waren overigens twee agenten die mij van fraude betichten en me lastig vielen nadat zo'n ingangscontroleur van de RET zei dat ik niet verder mocht vanwege mijn oude OV.
Dan denk ik wel mên zeik niet zo het was een paar dagen in het nieuwe jaar en had thuis gewoon mijn oproepkaart van mijn nieuwe OV liggen.
Dan zal ik wel een criminele kop hebbenquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Maar... maar... ik woonde al die tijd in Rotterdam.
Nee, dat is geen andere discussie. Kaartjescontroleren gaat over kaartjescontroleren. Boetes / regelingen wanneer uit de controle blijkt dat er geen kaartje van te voren is aangeschaft is echt direct verbonden aan de uitgevoerde controle.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:26 schreef MrX1982 het volgende:
Blijkbaar hebben ze bij de NS geen zin meer in het discussieren met reizigers die een kaartje zijn vergeten te kopen of andere excuses hebben. Aan de andere kant zouden ze ook wel vaker mogen controleren in de trein maar dat is een andere discussie.
Maar dat ze meer moeten controleren is wel een andere discussie dan het nieuwe boetebeleid.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:36 schreef sigme het volgende:
Nee, dat is geen andere discussie. Kaartjescontroleren gaat over kaartjescontroleren. Boetes / regelingen wanneer uit de controle blijkt dat er geen kaartje van te voren is aangeschaft is echt direct verbonden aan de uitgevoerde controle.
Of je hem niet onrechtmatig gebruikt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:44 schreef MrX1982 het volgende:
Scannen om te kijken of je OV niet vals is?
Nee, was dat gewoon reizigersonderzoek?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
Hebben jullie weleens meegemaakt dat je ov gescanned werd?
De reiziger moet voor z'n reis betalen. De NS moet kaartjes aanbieden zodat de reizger z'n reis kan betalen. Vanuit de reiziger is het veruit het meest logisch een kaartje te kopen op het moment dat de dienst ook gebruikt wordt, dat is: als 'ie in een rijdende trein zit.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat ze meer moeten controleren is wel een andere discussie dan het nieuwe boetebeleid.
Door meer te controleren breng je ook het aantal zwartrijders omlaag maar dat is een duurdere oplossing dan deze oplossing waarbij als je gepakt wordt de boete hoger is dan vroeger.
Nee, de NS moet in de trein personeel laten rondlopen die kijken of alles goed gaat. Kaartjescontrole is daarvan maar een klein deel.quote:Ideaal zou natuurlijk zijn toegangspoortjes maar dat werkt nog niet eens bij de RET laat staan landelijk bij de NS.
Nee, wel m'n businesscard. Sommige conducteurs lijken trouwens helemaal niet te weten wat dat is, die wapperen er maar wat mee geloof ik.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
Hebben jullie weleens meegemaakt dat je ov gescanned werd?
Ah op die manier.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:48 schreef sizzler het volgende:
Of je hem niet onrechtmatig gebruikt.
Als ik die van mij kwijtraak en iemand anders die een beetje op mij lijkt vind hem, dan kan die vervolgens gratis door heel Nederland reizen.
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Opzich is zo'n OV kaart makkelijk na te maken heb ik het idee. Echt intensief bekijken ze er niet naar bij een controle
Neuh. Ik heb in de zeven jaar dat ik een OV jaarkaart had maar 1 keer meegemaakt dat ze vroegen of ik hem achter het plasticje van mijn portemonnee wilde halen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Opzich is zo'n OV kaart makkelijk na te maken heb ik het idee. Echt intensief bekijken ze er niet naar bij een controle
kost 'et?quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Neu, ik ken iemand die er een aardig centje aan verdient door ze na te maken.
Ja, je komt toch naar Amsterdamquote:Op maandag 3 oktober 2005 13:57 schreef Monidique het volgende:
Dus vanavond maar eens kijken?
Weet ik zo niet, maar het is wel grappig om hem aan de lopende band van die dingen te zien makenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |