abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30798420
Welkom in het Nintendo Revolution topic

Wat is de Nintendo Revolution?

De Nintendo Revolution is de next-gen console van Nintendo. De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
Nintendo streeft om met deze nieuwe console alle leeftijdsgroepen en soorten mensen aan te spreken. Dit willen zij bereiken door middel van innovatieviteit. Hierover lees je later meer.

Wat kan ik de volgende console van Nintendo dan allemaal?

Op de volgende console console van Nintendo kan je natuurlijk vooral gamen. Het is immers een gameconsole. Je kan alleen gamen op eens een andere manier. Hierover lees je meer onder het punt Controller.

Gamen kan je op meerdere manier. Je kan uiteraard zoals op een console meestal zo is gewoon in je eentje gamen of met vrienden mutliplayen. Maar ook kan je met deze Nintendo console online gamen. Online gamen zal helemaal gratis worden voor de first party games van Nintendo. Developers die third party games uitbrengen, mogen echter wel een vergoeding vragen van Nintendo. Je betaalt in ieder geval geen maandelijks bedrag, zoals je bijvoorbeeld wel bij Xbox Live! doet.

Last but not least, je kan heel veel oude klassiekers downloaden van alle Nintendo consoles die de Revolution voor waren. Dat zijn dus:

• Nintendo Entertainment System, ook wel de NES
  • Super Nintendo Entertainment System, ook wel de SNES / Super Nintendo.
  • Nintendo 64
    Downloaden van deze games zal waarschijnlijk een kleine vergoeding bedragen.

De NES, SNES, N64 en GC in de timeline van Nintendo. Van deze consoles kan je de games spelen op de Revolution. Van de handhelds zullen geen downloads beschikbaar worden.

Nu mist echter de Nintendo GameCube in dit rijtje. Dat klopt, deze games zal je niet kunnen downloaden. Deze games zal je echter gewoon met je Revolution kunnen spelen, aangezien de self loading disc drive van de Revolution zowel de grotere discs van de Nintendo Revolution pakt, als ook de kleinere Nintendo GameCube discs.

Wat zijn de specificaties hiervan dan?

Hier is nog niet zoveel over bekend. Wat wel bekend is, is dat:

• Er 512 MB Flash Memory in zal zitten.
  • Er een CPU chip wordt geleverd door IBM, waarvan de codenaam Broadway is.
  • Er een GPU chip wordt geleverd door ATI, waarvan de codenaam Hollywood is.
  • MoSys 1T-SRAM.

Daarnaast is bekend van de Nintendo Revolution:

• De Nintendo Revolution zal zowel op een tv monitor als op een computer monitor kunnen worden aangesloten
  • Er zijn 4 Nintendo GameCube controller ports ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • Er zijn 2 Memory Card slots van de Nintendo GameCube ingebouwd in de Nintendo Revolution.
  • De Nintendo Revolution zal 12cm optical discs gebruiken, waar de spellen op zullen staan. De discs komen van Nintendo zelf.
  • De Nintendo Revolution zal waarschijnlijk in meerdere kleuren beschikbaar worden. Men denkt dat de witte en de zwarte versie bij de launch van de console beschikbaar zullen zijn.
  • De Nintendo Revolution zal ruimte hebben waar je SD kaartjes in kunt stoppen, waar je dan dus bijv. gedownloade games op kwijt kunt. De grootte van het aantal MB van deze kaarten kan je zelf bepalen.
  • De Nintendo Revolution zal draadloos online gaan. Dit zal gebeuren door middel van WiFi, met behulp van Nintendo WiFi Connection.
  • De Nintendo Revolution zal 2 USB 2.0 ports ingebouwd hebben.
  • De Nintendo Revolution zal in 2006 uitkomen.
  • Je kunt er dvd's op afspelen door middel van een dongle ( ala Xbox )

Wat is de controller?

De controller is er eentje die totaal niet lijkt op de "standaard" controllers, die Microsoft en Sony respectievelijk gebruiken op de Xbox 360 en PS3. De controller die bij de Nintendo Revolution wordt geleverd, is met één hand te besturen. Daarnaast zullen er uitbreidingen voor uit komen, waarvan er één standaard wordt bij geleverd.

De Nintendo Revolution controller bekeken vanuit alle standen.

De Nintendo Revolution controller samen met een uitbreiding. Deze zal waarschijnlijk standaard geleverd worden zodra je een Nintendo Revolution systeem koopt.

Het speciale aan deze controller, behalve de vorm, is dat de Nintendo Revolution kan detecteren hoe je je controller houdt. De controller is een soort van 3D-muis. Een voorbeeld: Stel, je bent een FPS game aan het spelen, laten we zeggen Metroid Prime 3. Zodra jij met je controller naar links beweegt, zal het beeld ook naar links gaan. Dit vervangt en verbetert een tweede analoge stick. Deze besturing zal vele malen nauwkeuriger zijn dan een analoge stick.

Snap je nog niet wat ik bedoel? Bekijk dan eens dit filmpje. Het is overdreven, maar geeft je toch een beeld hoe je de controller kan gebruiken. De Nintendo Revolution zal alle bewegingen die je met de controller doet detecteren: links, rechts, boven, onder en naar voor en achter. Dus ook in de diepte. Daarnaast kan je de controller ook om de lengte as draaien. Je kan zelfs de controller 90° draaien, zodat je soort NES-controller in je handen krijgt. Hiermee zou je bijvoorbeeld kunnen racen. Dit gebeurt door middel van Bluetooth.

Daarnaast zal er een "standaard" controller worden ontwikkeld, waar je de originele controller van de Revolution in kan pluggen. Dit zodat je bijv. de oude games kan spelen.

Last but not least: er zal ook een rumble functie in de draadloze controller zitten.

Ik heb alles gelezen, maar geef mij nou eens één goede reden waarom ik de Nintendo Revolution zou preferen boven de PS3 of de Xbox 360.

In die keuze ben je natuurlijk helemaal vrij, maar als ik één reden moet verzinnen, dan zou ik zeggen: Ben je die standaard controller eens zat, wil je eens een keertje iets anders, wil je een geweldige ervaring opdoen? Ga dan voor de innovatieve Nintendo Revolution!

Oude topics
    [1] | [2] | [3] | [4] | [5] | [6] | [7] | [8] | [9] | [10] | [11] | [12] | [13] | [14] | [15] | [16] | [17] | [18] | [19] | [20]
    [21] | [22] | [23] | [24] | [25] | [26] | [27] | [28] | [29] | [30] | [31] | [32] | [33] | [34]

Game on!

[ Bericht 1% gewijzigd door peristilius op 21-09-2005 20:02:09 ]
  • If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      woensdag 21 september 2005 @ 18:41:34 #2
    127457 moomoo
    Niet uit te spreken als momo
    pi_30798495
    quote:
    De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
    over de game downloads: mijn N64 roms(allemaal legaal natuurlijk!)varieren van 8 tot 64 MB. mijn SNES roms zijn allemaal ongeveer 4 MB. en NES roms heb ik niet, want ik heb geen nes
    pi_30798502
    Anders was ik ff bezig

Haal die wallpaper eruit
    pi_30798554
    Ik weet het, heb zelf ook ogen.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
      woensdag 21 september 2005 @ 18:45:41 #5
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_30798606
    Nu al deel 35.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
      woensdag 21 september 2005 @ 18:47:33 #6
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30798657
    peristillus heb je al vertrouwen?

welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
      woensdag 21 september 2005 @ 18:49:03 #7
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_30798697
    hoi
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_30798732
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:47 schreef MMaRsu het volgende:
    peristillus heb je al vertrouwen?

In de games die ervoor uit gaan komen, nee niet echt.
    Maar door de jaren heen zijn er heel wat games voor o.a. de n64 en gc uitgekomen die ik nog wil spelen. Dus ik denk dat de Revo wel in huis komt.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_30798797
    Revolutie \o/
    pi_30798816
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:43 schreef peristilius het volgende:
    Ik weet het, heb zelf ook ogen.
    Doe dan
      woensdag 21 september 2005 @ 18:56:30 #11
    65330 Ruzbeh
    pi_30798877
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:50 schreef peristilius het volgende:

[..]

In de games die ervoor uit gaan komen, nee niet echt.
    Maar door de jaren heen zijn er heel wat games voor o.a. de n64 en gc uitgekomen die ik nog wil spelen. Dus ik denk dat de Revo wel in huis komt.
    Tja. Ik ga een keer een PS2 kopen voor de games die ik heb gemist. Maar ik ga zeker geen PS3 kopen. Veels te fucking duur.
    pi_30798891
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:56 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Tja. Ik ga een keer een PS2 kopen voor de games die ik heb gemist. Maar ik ga zeker geen PS3 kopen. Veels te fucking duur.
    Je weet de prijs niet eens .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_30798945
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:57 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je weet de prijs niet eens .
    Sony: "Hij word heeeeel duur en mensen moeten maar meer werken om hem te kopen!"
      woensdag 21 september 2005 @ 18:59:49 #14
    90764 Frankeinstein
    Captain Baseballbat-boy!
    pi_30798947
    waarom staan die gekleurde revo's eigenlijk niet in de op?
    pi_30798952
    Mischien leuk om het te vervangen met deze

woensdag 21 september 2005 @ 19:01:20 #16
    129580 Koning-Afwas
    Nu mét borstel !!
    pi_30799006
    Enige wat ik op PS2 nog wil spelen is de Final Fantasy serie en de Gran Turismo's.

Dat zijn zo'n beetje de enige PS exclusives die ik interessant vind, maar om daar nu een PS2 voor te gaan kopen...
    "Afwas heeft ook een koning nodig"
    Live Gamertag: Koning Afwas
      woensdag 21 september 2005 @ 19:03:34 #17
    38229 kanaiken
    Een lieve gezeisde kanaiken
    pi_30799062
    Ik kan niet wachten op de pokemon voor de revolution. Damn, wat een mogelijkheden.
    En aangezien pokemonspellen de neiging hebben álles van een platform te benutten....
    Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
    Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
    >>> Geen referrertje in sigs <<<
    pi_30799090
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:59 schreef VoiceofPower het volgende:

[..]

Sony: "Hij word heeeeel duur en mensen moeten maar meer werken om hem te kopen!"
    Dat is nog steeds geen prijs kerel. Een kop koffie is voor een hongerneger duur, voor ons goedkoop. Relatief dus. Misschien is Sony bezig met een hype, door te zeggen dat de PS3 fucking duur wordt, om vervolgens iedereen te ownen met een lagere prijs.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_30799099
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 19:01 schreef Koning-Afwas het volgende:
    Enige wat ik op PS2 nog wil spelen is de Final Fantasy serie en de Gran Turismo's.

Dat zijn zo'n beetje de enige PS exclusives die ik interessant vind, maar om daar nu een PS2 voor te gaan kopen...
    Verkeerd topic ?

Edit: Ow laat maar
    pi_30800473
    Het voordeel van de Revo is dat ik al die games op 1 console kan spelen, daarnaast zullen er ook wel een stuk of 5 leuke Revo games uitkomen (gemiddeld aantal games dat me trekt sinds de n64 ). Dan heb ik toch al een console met 15 leuke games.
      woensdag 21 september 2005 @ 19:59:51 #21
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30800875
    hehe inderdaad, en dan heb je ook nog de cube games die je misschien gemist hebt
    pi_30800936
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 19:59 schreef MMaRsu het volgende:
    hehe inderdaad, en dan heb je ook nog de cube games die je misschien gemist hebt
    Die had ik al meegerekend in de 15.
    pi_30800984
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:41 schreef Dj_Day-V het volgende:
    Haal die wallpaper eruit
    Done.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:05:31 #24
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30801074
    De TT Het is geen retro console
    pi_30801184
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:05 schreef King_of_cubes het volgende:
    De TT Het is geen retro console
    Niet? Heb er tot nu toe anders nog niets anders van gezien.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:10:10 #26
    65330 Ruzbeh
    pi_30801288
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
    Mischien leuk om het te vervangen met deze

[afbeelding]
    De idioot die dit wallpaper heeft gemaakt had beter moeten opletten, de Revolution logo is verwijderd en wordt niet meer gebruikt.
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 19:04 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen prijs kerel. Een kop koffie is voor een hongerneger duur, voor ons goedkoop. Relatief dus. Misschien is Sony bezig met een hype, door te zeggen dat de PS3 fucking duur wordt, om vervolgens iedereen te ownen met een lagere prijs.
    Onzin, Merrill Lynch heeft de kosten van de PS3 geschat op $500. Dus een prijs van 400 euro is heel goed mogelijk. Ook al is het 300 euro, dat is voor mij ook te duur. Daarom ben ik blij dat Nintendo gewoon voor de 200 euro gaat.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:11:11 #27
    38229 kanaiken
    pi_30801325
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
    Daarom ben ik blij dat Nintendo gewoon voor de 200 euro gaat.
    bron?
      woensdag 21 september 2005 @ 20:12:33 #28
    65330 Ruzbeh
    pi_30801390
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:11 schreef kanaiken het volgende:

[..]

bron?
    Geen bron, het is gewoon heel waarschijnlijk. Nintendo is altijd voor 200 dollar consoles gegaan, en deze keer leggen ze veel nadruk op een goedkope console. Volgens IGN is het zelfs goed mogelijk dat het lager komt dan 200 dollar.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:14:38 #29
    38229 kanaiken
    pi_30801460
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:12 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Geen bron, het is gewon heel waarschijnlijk. Nintendo is altijd voor 200 dollar consoles gegaan, en deze keer leggen ze veel nadruk op een goedkope console. Volgens IGN is het zelfs goed mogelijk dat het lager komt dan 200 dollar.
    Ik vroeg me af of er al enige zekerheid was, maar meer een richting dus.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:17:07 #30
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30801557
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:14 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of er al enige zekerheid was, maar meer een richting dus.
    Ja, ik heb nog geen bevestiging van zo'n prijs gezien hoor.
    pi_30801626
    <200 dollar lijkt me wel een heel erg lage schatting.
    Scheren is voor schapen!
      woensdag 21 september 2005 @ 20:31:47 #32
    65330 Ruzbeh
    pi_30802065
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
    Misschien dat Nintendo van plan is om een keertje verlies te draaien met hun console?
    pi_30802163
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Misschien dat Nintendo van plan is om een keertje verlies te draaien met hun console?
    Volgens mij heb ik in een van de vorige topics een persbericht gezien waar in stond dat dat niet zo is.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:39:44 #34
    65330 Ruzbeh
    pi_30802345
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:34 schreef peristilius het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in een van de vorige topics een persbericht gezien waar in stond dat dat niet zo is.
    Dat wil ik even zien.

Dit staat in de Revolution FAQ op IGN:
    quote:
    Q: How much will Revolution cost?

A: An exact price is unknown. But Nintendo is aggressively seeking to deliver a small, quiet and affordable console. It seems likely that the unit will debut at the sub-$200 mark and possibly cheaper if all goes as planned.
    pi_30802496
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
    ALLE Nintendo consoles zijn in de US gelaunched voor 199 dollar.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_30802502
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:39 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat wil ik even zien.

Dit staat in de Revolution FAQ op IGN:
    [..]
    Dan zal hij ook wel erg goedkoop zijn in de productie.
      woensdag 21 september 2005 @ 20:45:54 #37
    65330 Ruzbeh
    pi_30802583
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:43 schreef peristilius het volgende:

[..]

Dan zal hij ook wel erg goedkoop zijn in de productie.
    Of Nintendo gaat verlies draaien voor het eerst. Lijkt me stug, aangezien dat nooit eerder gebeurt is, maar Iwata is veel meer bereid om geld uit te geven dan Yamauchi dat was.
    pi_30802799
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 18:41 schreef moomoo het volgende:

[..]

over de game downloads: mijn N64 roms(allemaal legaal natuurlijk!)varieren van 8 tot 64 MB. mijn SNES roms zijn allemaal ongeveer 4 MB. en NES roms heb ik niet, want ik heb geen nes
    Daarom vind ik 512MB erg weinig, ook al kun je dat uitbreiden via SD-sloten
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      woensdag 21 september 2005 @ 21:10:49 #39
    65330 Ruzbeh
    pi_30803531
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Daarom vind ik 512MB erg weinig, ook al kun je dat uitbreiden via SD-sloten
    Je bent anders wel veel geld kwijt tegen de tijd dat je 512MB helemaal vol is.
      woensdag 21 september 2005 @ 21:13:06 #40
    65330 Ruzbeh
    pi_30803611
    En als je dus meer wilt gaat de Revolution weer extra kosten.

Ik zie net dat je een SD-card van 512MB kan halen voor maar 30 euro.
    pi_30803718
    quote:
    Na de onthulling van de controller zouden nu ook de specificaties van de Revolution zelf bekend zijn geraakt. Het zou mogelijk gelekt zijn en kan dus evengoed volledig fictief zijn. Het zou gaan om een medewerker van Factor 5, een gamestudio die instond voor Stars Wars: Rogue Leader die zou beweren reeds de specs van de Revo te weten.

:System 1 Modified
    CPU:
    1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It?s Dual Threaded
    13 billion dot product operations per second
    Revolution GPU:
    ATI Custom based RN520 core.
    GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB?s of 1T-SRAM
    32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.
    Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>
    Shader Performance: ~50 billion shader operations per second
    Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM
    Andere site:
    quote:
    Toch high definition voor de Revolution?
    Een medewerker van Factor 5 denkt de specs van de Revolution te weten. En het aparte is dat, volgens de specs, Nintendo nog niet beslist zou hebben over HD (high definition). Veel gamers gaven Nintendo sowieso al geen kans omdat men geen gebruik maakte van high definition, wanneer Nintendo dit toch gaat gebruiken kan Nintendo wel eens een zeer sterke console neerzetten die Microsoft en Sony uit het veld zou kunnen slaan. We zullen zien!

System 1 Modified
    CPU:
    1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It?s Dual Threaded
    13 billion dot product operations per second
    Revolution GPU:
    ATI Custom based RN520 core.
    GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB?s of 1T-SRAM
    Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>
    Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM
    Had ik volgens mij al gepost met een gamespot forum bron maar dit zijn van game site's

Gamequarter.be
    RandomGames.nl
    pi_30803878
    Ja ja.

Hij's fijn. Hij's geil. Het is de nieuwe Nintendo!
    pi_30803891
    @ Ruzbeh:
    quote:
    It seems likely that the unit will debut at the sub-$200 mark and possibly cheaper if all goes as planned.
    Zoveel zekerheid is er dus nog niet
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      woensdag 21 september 2005 @ 21:21:47 #44
    65330 Ruzbeh
    pi_30803940
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:15 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Andere site:
    [..]

Had ik volgens mij al gepost met een gamespot forum bron maar dit zijn van game site's

Gamequarter.be
    RandomGames.nl
    Kijk is voor de lol ook op games.fok.nl
    quote:
    Nintendo sowieso al geen kans omdat men geen gebruik maakte van high definition, wanneer Nintendo dit toch gaat gebruiken kan Nintendo wel eens een zeer sterke console neerzetten die Microsoft en Sony uit het veld zou kunnen slaan. We zullen zien!
    Randdebielen, dat hoeft niks te betekenen. Het gaat om de games, het zal mensen een worst wezen of het nou geen of wel HDTV is, mensen willen MGS4, Halo 3, Zelda, PGR3, Oblivion sowieso spelen.
      woensdag 21 september 2005 @ 21:23:03 #45
    65330 Ruzbeh
    pi_30803982
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:20 schreef Pheno het volgende:
    @ Ruzbeh:
    [..]

Zoveel zekerheid is er dus nog niet
    Ja, dat weet ik. Ik zei ook goed mogelijk. Of het lijkt goed mogelijk, ook goed.
    pi_30804024
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:23 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Ik zei ook goed mogelijk. Of het lijkt goed mogelijk, ook goed.
    Mij maakt de prijs van een console niet zoveel uit. De games, die moeten goedkoper
    pi_30804035
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:15 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Andere site:
    [..]

Gamequarter.be
    RandomGames.nl
    Das toch allemaal zwaar fake.
    pi_30804065
    Ah die chipjes kosten los geen drol, nog geen $10. Ik haal dan wel een of twee 1GB kaartjes denk ik.
    En ik denk dat je, via een SDkaartlezer, een leuk downloadprogramma en eventueel een modchip/speciale software op SDkaart je niet meer een paar euro per game hoeft te betalen
    pi_30804258
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:25 schreef Cerbie het volgende:
    Ah die chipjes kosten los geen drol, nog geen $10. Ik haal dan wel een of twee 1GB kaartjes denk ik.
    En ik denk dat je, via een SDkaartlezer, een leuk downloadprogramma en eventueel een modchip/speciale software op SDkaart je niet meer een paar euro per game hoeft te betalen
    Dat lijk me idd ontzettend makkelijk.
    Maar ja, nintendo hoeft daar toch niet echt meer aan te verdienen.
    pi_30804481
    Daarom zou ik het ook beter vinden als ze het gewoon gratis maken, ze kunnen kiezen eigenlijk:
    - Gratis, leuke publiciteit, iedereen blij;
    - Betalen, zo gehacked, verdienen misschien een paar duizend euro aan de moraalridders.

Want zelfs de casual gamer weet wat een modchip is, en voor een paar duizend of leuke publiciteit zou ik het wel weten.
      woensdag 21 september 2005 @ 21:41:58 #51
    65330 Ruzbeh
    pi_30804726
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
    Daarom zou ik het ook beter vinden als ze het gewoon gratis maken, ze kunnen kiezen eigenlijk:
    - Gratis, leuke publiciteit, iedereen blij;
    - Betalen, zo gehacked, verdienen misschien een paar duizend euro aan de moraalridders.

Want zelfs de casual gamer weet wat een modchip is, en voor een paar duizend of leuke publiciteit zou ik het wel weten.
    'Zo gehacked' lijkt me sterk. Het gebruikt wat moeilijk te hacken shit. DRM enzo?
    pi_30805171
    Die games moeten toch gewoon gedownload worden met de Nintendo download service (of iets dergelijks)? Dan betaal je via creditcard of gamecard, of welk betalings systeem ze bedenken.
    Kan het dan gewoon niet dat je, nadat je eenmaal betaalt hebt, die game elke keer weer gratis kan downloaden?

Dan zet je hem op je SDkaart, speel je een tijdje en als je er genoeg van hebt gooi je die game eraf. Na een maand wil je die game misschien wel weer eens spelen en dan kun je het dus gewoon weer ff downloaden, sneller dan toen je moest betalen want die omweg hoef je niet meer te maken.
    Dat lijkt mij wel een ideale methode, dan hou je de games wel voor altijd maar hoef je niet je SDkaart ermee vol te hebben.
    pi_30805475
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 21:53 schreef __aram het volgende:
    Die games moeten toch gewoon gedownload worden met de Nintendo download service (of iets dergelijks)? Dan betaal je via creditcard of gamecard, of welk betalings systeem ze bedenken.
    Kan het dan gewoon niet dat je, nadat je eenmaal betaalt hebt, die game elke keer weer gratis kan downloaden?

Dan zet je hem op je SDkaart, speel je een tijdje en als je er genoeg van hebt gooi je die game eraf. Na een maand wil je die game misschien wel weer eens spelen en dan kun je het dus gewoon weer ff downloaden, sneller dan toen je moest betalen want die omweg hoef je niet meer te maken.
    Dat lijkt mij wel een ideale methode, dan hou je de games wel voor altijd maar hoef je niet je SDkaart ermee vol te hebben.
    Lijkt me niet. Denk je dat dat kost, die bandbreedte? . En Nintendo kennende zullen ze weer big cash gaan verdienen met het verkopen van memory cards en andere rotzooi.
      woensdag 21 september 2005 @ 22:06:51 #54
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30805702
    welke memorycards
    pi_30805809
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 22:06 schreef MMaRsu het volgende:
    welke memorycards
    pi_30806090
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 22:01 schreef Steeven het volgende:
    Lijkt me niet. Denk je dat dat kost, die bandbreedte? . En Nintendo kennende zullen ze weer big cash gaan verdienen met het verkopen van memory cards en andere rotzooi.
    Ik heb persoonlijk zelf nooit problemen gehad met nintendo die mij in extra kosten sleurde, dus dat argument vind ik kul.
    Daarnaast moeten die games toch altijd beschikbaar zijn voor download en word er toch wel rekening gehouden met heel veel downloads?
    Ik zie de moeite niet om bij het opzetten van de download service ook ruimte te maken voor mensen die om de zoveel tijd nog een keer een game gratis willen downloaden.
    pi_30806694
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 22:15 schreef __aram het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk zelf nooit problemen gehad met nintendo die mij in extra kosten sleurde, dus dat argument vind ik kul.
    Daarnaast moeten die games toch altijd beschikbaar zijn voor download en word er toch wel rekening gehouden met heel veel downloads?
    Ik zie de moeite niet om bij het opzetten van de download service ook ruimte te maken voor mensen die om de zoveel tijd nog een keer een game gratis willen downloaden.
    Jij vindt het kul ja, ik heb anders meegemaakt toen ze met expansies en weet ik het wat begonnen tijdens de N64.
    pi_30807274
    geen memorycards maar SDkaartjes lijkt me dan?

En moeilijk te hacken, mwa, meestal zijn dit soort dingen zo gekraakt, DRM was ook zo gekraakt.
    pi_30807683
    Oke, daar heb je wel een punt. Maar ik heb nooit veel expansies en extra's gekocht van Nintendo en mijn game plezier is toch altijd volledig bevredigt geweest.
    En je kan ook niet zeggen dat ze de meest gore geld trekkers zijn in de game wereld.

Ik hoop iig dat ze zoiets uitvoeren, het is wel het meest klantvriendelijke.
    pi_30808161
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 22:53 schreef __aram het volgende:
    Oke, daar heb je wel een punt. Maar ik heb nooit veel expansies en extra's gekocht van Nintendo en mijn game plezier is toch altijd volledig bevredigt geweest.
    En je kan ook niet zeggen dat ze de meest gore geld trekkers zijn in de game wereld.

Ik hoop iig dat ze zoiets uitvoeren, het is wel het meest klantvriendelijke.
    Inderdaad .
    pi_30814172

Go fruitfucker!
    pi_30815045
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 22:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Jij vindt het kul ja, ik heb anders meegemaakt toen ze met expansies en weet ik het wat begonnen tijdens de N64.
    Ja feest, doet ieder bedrijf toch. Ik keek gister in de reclamefoldert van de e-plaza en zag ik de volgende artikelen:

'Sony PSP Mem Stick 512 Mb en 256Mb'...
    Je krijgt bij zon PSP standaard 32Mb, wat reteweinig is en dan kun je zogenaamd 'speciale' PSP memsticks erbij kopen bij de e-plaza en bart smit... als je een niet-sony mem stick koopt op internet ben je stukken goedkoper uit...zitten ze alleen niet in een mooi PSP-doosje.

Niet dat ik Sony wil bashen, maar zo werkt het gewoon. Als jij een camera koopt, kan je ook nog los een geheugenkaart bestellen, een tasje en wat oplaadbare batt. .

Wat een boefjes al die bedrijven!...
    pi_30815835
    'Eurogamer helps put the debate to rest. All of those old games that Nintendo said will be available on Nintendo’s next-generation Revolution console are gonna cost gamers.

Nintendo isn’t announcing the details of how these older games would be priced, but a variety of schemes is likely. Some games might be bundled as freebies to entice sales of the console, some might be offered along with the purchase of a current-generation game, and so on.'

oftewel: gratis-gratis-echt gratis zal het niet worden. Toch hoop ik nog op zo'n punten systeem + een eventueel betaalsysteem. Een euro of 5 voor een SNES spelletje wil ik best betalen..
      donderdag 22 september 2005 @ 09:44:45 #64
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_30815890
    misschien krijg je punten als je een spel koopt of bedoel je dat
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_30816869
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 20:45 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Of Nintendo gaat verlies draaien voor het eerst. Lijkt me stug, aangezien dat nooit eerder gebeurt is, maar Iwata is veel meer bereid om geld uit te geven dan Yamauchi dat was.
    Wat een onzin , Nintendo heeft bijna altijd verlies gedraaid op de consoles omdat zij een vergoeding kregen per cartridge en dus gewoon terugverdiende per verkocht spel (ook van third party). Dus dit zal niet voor het eerst zijn dat ze met een lage tot geen winstmarge inzetten. Zelf verwacht ik $249 dollar, in begin is hij altijd wat duurder zodat je snel een prijsverlaging kan doorvoeren.
      donderdag 22 september 2005 @ 11:57:17 #66
    65330 Ruzbeh
    pi_30819307
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 10:24 schreef svenakin het volgende:

[..]

Wat een onzin , Nintendo heeft bijna altijd verlies gedraaid op de consoles omdat zij een vergoeding kregen per cartridge en dus gewoon terugverdiende per verkocht spel (ook van third party). Dus dit zal niet voor het eerst zijn dat ze met een lage tot geen winstmarge inzetten. Zelf verwacht ik $249 dollar, in begin is hij altijd wat duurder zodat je snel een prijsverlaging kan doorvoeren.
    Volgens mij raak je in de war met Sony of Microsoft. Nintendo maakt altijd winst. De Gamecube verkoopt voor 99 dollar/euro en ze maken nog steeds winst per console.
    pi_30821943
    Echt niet waar, Nintendo roept wel altijd dat ze geen verlies draaien op hun consoles, maar dit is door alle grote analisten al naar het land der fabelen verwezen. google t maar op. T zal niet zo fors zijn als nu bij M$ het geval is, maar nintendo is zeker altijd zo te werk gegaan. Al zal het bij hun cartridgebased systemen meer zijn geweest omdat men toen een vaste bijdrage kreeg van iedere cartridge. Hoe dit nu met de GC zit durf ik niet te zeggen.

even een bron erbij gepakt en er zijn nog veel meer.: http://www.geek.com/news/geeknews/2002may/gam20020521011810.htm

We all knew it was coming, even if Nintendo didn't. The mega-company announced Monday that it will cut the price of the GameCube a mere US$50, undercutting its competition and making the console the cheapest current generation console on the market at $149.

The new price point for the GameCube means Nintendo is now breaking even on the systems

De enige bron die steeds roept dat ze geen verlies draaien is nintendo zelf, maar das logisch want ik zou ook niet zeggen dat ik verlies lijdt op een systeem.

[ Bericht 46% gewijzigd door svenakin op 22-09-2005 13:34:39 ]
    pi_30823334
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 13:27 schreef svenakin het volgende:
    De enige bron die steeds roept dat ze geen verlies draaien is nintendo zelf, maar das logisch want ik zou ook niet zeggen dat ik verlies lijdt op een systeem.
    Die bron die jij geeft ook dus, die zei dat ze voor de prijsverlaging winst maakte op de console zelf en na de prijsverlaging kiet speelde. Nou kan je er zelf wel bijbedenken dat sindsdien de kosten van de gamecube eerder gedaalt zijn dan gestegen, dus dat ze inmiddels weer een lichte winst maken.
    Nou beweer ik helemaal niet dat Nintendo écht winst maakt op zijn console, maar uit jouw bron blijkt iig niet het tegendeel.
    pi_30823547
    Nintendo
    Houd van een lijntje.
    pi_30824062
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:06 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Die bron die jij geeft ook dus, die zei dat ze voor de prijsverlaging winst maakte op de console zelf en na de prijsverlaging kiet speelde. Nou kan je er zelf wel bijbedenken dat sindsdien de kosten van de gamecube eerder gedaalt zijn dan gestegen, dus dat ze inmiddels weer een lichte winst maken.
    Nou beweer ik helemaal niet dat Nintendo écht winst maakt op zijn console, maar uit jouw bron blijkt iig niet het tegendeel.
    Dit is een bron die ik snel opzocht en dus in 2002 aangaf dat toen al het breakevenpoint bereikt was. De verkoopprijs is sindsdien alleen gedaald en de productiekosten wellicht ook, maar niet zoveel. Ik heb daarom dez bron gekozen, maar er zijn er genoeg die bevestigen dat nintendo een licht verlies draait. Dat deze bron dat niet doe t heb je absoluut gelijk in.
      donderdag 22 september 2005 @ 14:45:23 #71
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30824683
    Uit het PS3 topic:
    quote:
    Microsoft, who has struggled to secure a foothold in the Japanese market with the Xbox, is keen to do things differently in Japan with the Xbox 360. According to the survey however, only 5.8 percent said they were interested in the new Xbox console, compared to 29.1 percent who showed interest in buying the new Nintendo Revolution.
    De Rev is nu al geliefd.
    pi_30824831
    30% in Japan, daar teken ik voor
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
      donderdag 22 september 2005 @ 14:51:59 #73
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30824897
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
    30% in Japan, daar teken ik voor
    Anders ik wel.
    pi_30824935
    quote:
    De Vice President van Microsoft is erg te spreken over de manier waarop Nintendo onlangs de Tokyo Game Show naar zich toe trok door middel van de nieuwe controller. Hij verwacht volgend jaar meer van Nintendo dan van Sony.

Microsoft's Vice President Peter Moore heeft in een interview met Gameindustry.biz aangegeven dat hij onder de indruk was van de manier waarop Nintendo volgend jaar de manier van gamen op deze manier weet om te gooien. De interactiviteit van de nieuwe controller is een sprong waarbij men in een later stadium zal moeten zien of het echt gaat werken. Moore had in een eerder interview al aangegeven dat hij de PS3 van Sony niet zo speciaal vond. Cijfers in een machine zijn leuk om te zien, maar het totaalbeeld zal op den duur door bedrijven waar moeten worden gemaakt.

Moore gaf ook aan dat hij het goed vindt hoe Nintendo de gameindustrie weer weet te verlengen. Microsoft probeert dit ook met de Xbox360 door er een machine van te maken die meer in zich heeft dan alleen gaming. De manier waarop Nintendo games weet te ontwikkelen die simplistisch wegspelen, maar altijd een lange levensduur hebben, is de sleutel tot succes. Microsoft zoekt namelijk ook een manier om dit ooit aan het publiek te kunnen geven
      donderdag 22 september 2005 @ 14:58:09 #75
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_30825080
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:53 schreef Radjesh het volgende:
    .
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 22 september 2005 @ 14:59:00 #76
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_30825112
    Dat betekent dus binnen een half jaar van het uitkomen van de revolution, dat er exacte kopieen voor de xbox360 en ps3 te vinden zijn. Alleen hebben die meer grafische kracht.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      donderdag 22 september 2005 @ 14:59:56 #77
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30825140
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef speknek het volgende:
    Dat betekent dus binnen een half jaar van het uitkomen van de revolution, dat er exacte kopieen voor de xbox360 en ps3 te vinden zijn. Alleen hebben die meer grafische kracht.
    Volgens Nintendo hebben ze de controller beveiligd dmv patenten.
    pi_30825189
    Oh ik dacht dat Nintendo maar een niche zou zijn?
    Houd van een lijntje.
    pi_30825237
    er is zeker geen nieuws meer van die revolution
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
      donderdag 22 september 2005 @ 15:04:11 #80
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30825274
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
    Oh ik dacht dat Nintendo maar een niche zou zijn?
    Bill is verrast
      donderdag 22 september 2005 @ 15:04:21 #81
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_30825278
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef King_of_cubes het volgende:
    Volgens Nintendo hebben ze de controller beveiligd dmv patenten.
    bijna exacte kopieen dan.
    Net zoals met de analoge stick. Niet meer door middel van licht (N64), maar door middel van een weerstandsmeter (PS2). Maar het doet precies hetzelfde.
    pi_30826199
    quote:

[..]

aha, microsoft aan het slijmen om patenten te kopen..
      donderdag 22 september 2005 @ 15:36:24 #83
    65330 Ruzbeh
    pi_30826268
    quote:

[..]

Dat valt echt hardstikke mee. Peter Moore zei alleen "kudos" voor een goede "attempt" (poging). tot innoveren. Dus hardstikke onder de indruk is complete larriekoek. Als je zelfs eens de artikel leest... Gewoon een beetje PR bullshit.
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef speknek het volgende:

[..]

bijna exacte kopieen dan.
    Net zoals met de analoge stick. Niet meer door middel van licht (N64), maar door middel van een weerstandsmeter (PS2). Maar het doet precies hetzelfde.
    Als ze hetzelfde willen moeten ze ook gewoon in de vorm van een afstandsbediening zijn. Want dat is het briljante aan de nieuwe controller van Nintendo. Ik denk persoonlijk dat ze dat niet willen en alleen de gyroscopische dingen pakken en de vorm van de controller makkelijk behouden (dat zou een grote fout zijn maar beter dan niks).
    pi_30828354
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 15:03 schreef RaymanNL het volgende:
    er is zeker geen nieuws meer van die revolution
    Zo zit ik ook altijd als ik thuis kom
    pi_30829973
    Ik moet eerst nog maar eens zien hoe dat ding speelt.
    pi_30835401
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 09:42 schreef D.A.A.F. het volgende:
    'Eurogamer helps put the debate to rest. All of those old games that Nintendo said will be available on Nintendo’s next-generation Revolution console are gonna cost gamers.

Nintendo isn’t announcing the details of how these older games would be priced, but a variety of schemes is likely. Some games might be bundled as freebies to entice sales of the console, some might be offered along with the purchase of a current-generation game, and so on.'

oftewel: gratis-gratis-echt gratis zal het niet worden. Toch hoop ik nog op zo'n punten systeem + een eventueel betaalsysteem. Een euro of 5 voor een SNES spelletje wil ik best betalen..
    5 euro . Als Nintendo de zoveelste Mario ReReReRe-release nog durft te verkopen voor een euro of 20-30, denk ik niet dat we lekker goedkoop af zullen zijn. Hell, ik heb onlangs nog 20 euro voor de NES Classic Castlevania betaald voor de GBA.
      donderdag 22 september 2005 @ 20:34:46 #87
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_30835714
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 20:27 schreef Steeven het volgende:
    5 euro . Als Nintendo de zoveelste Mario ReReReRe-release nog durft te verkopen voor een euro of 20-30, denk ik niet dat we lekker goedkoop af zullen zijn. Hell, ik heb onlangs nog 20 euro voor de NES Classic Castlevania betaald voor de GBA.
    Da's dan ook niet slim .
    Op zich scheelt het wel dat ze geen dure cartridges/boekjes/doosjes meer hoeven te fabriceren. Dus ik verwacht wel dat het nu een stuk goedkoper kan zijn. Aan de andere kant zullen ze de kosten voor het online netwerk ook wel op deze manier terug willen verdienen.
    pi_30836049
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 20:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's dan ook niet slim .
    Op zich scheelt het wel dat ze geen dure cartridges/boekjes/doosjes meer hoeven te fabriceren. Dus ik verwacht wel dat het nu een stuk goedkoper kan zijn. Aan de andere kant zullen ze de kosten voor het online netwerk ook wel op deze manier terug willen verdienen.
    Wel slim, geniaal spelletje met nostalgische gevoelens . Toch is het wel jammer dat er geen doosje en boekje bij de games zit straks. Maar ja, als ik maar Crono Trigger kan spelen .
      donderdag 22 september 2005 @ 20:51:05 #89
    65330 Ruzbeh
    pi_30836443
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 20:27 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, die spellen zijn 20 euro omdat de rest van de GBA games rond 45 euro zijn, dus daarom moet het gewoon hoog blijven. Het kan dus lekker duur worden terwijl het in de oog van de consument vrij goedkoop lijkt.
      donderdag 22 september 2005 @ 20:59:35 #90
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_30836806
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 20:51 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, die spellen zijn 20 euro omdat de rest van de GBA games rond 45 euro zijn, dus daarom moet het gewoon hoog blijven. Het kan dus lekker duur worden terwijl het in de oog van de consument vrij goedkoop lijkt.
    dan zal het wel 30 euro worden aangezien de prijs voor revo games wel bij de 60 euro zal liggen
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_30836857
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 20:51 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hoop doet leven zeg ik maar . Zet die roze bril af kerel.
      donderdag 22 september 2005 @ 21:47:00 #92
    65330 Ruzbeh
    pi_30838906
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 21:00 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hoop doet leven zeg ik maar . Zet die roze bril af kerel.
    't Is toch een goed argument?

Als consumenten zien dat je een SNES spel voor 30 euro kan kopen haken ze af, want ze zijn zo oud, ze weten wel dat je 'm tweedehands kan halen voor een euro ofzo. Die NES classics en SNES ports kunnen zo duur zijn omdat het: a) portable is, b) omdat ze in een nieuw jasje zitten en zich voor kunnen doen als GBA titels (dus kunnen ze zo hoog zijn als 20 euro), c) ze zijn aangepast en hebben wat extra content en d) ze zitten in een doosje, hebben een handleiding, verzending van Nintendo naar winkel, allemaal kosten dus. Bij de Revolution download gebeuren geldt dit allemaal niet.

Maar goed. Als ze zo megaduur worden op de Revolution, gaan ze toch wel omlaag als Nintendo ziet dat ze amper verkopen (niemand en dan ook niemand gaat een SNES spel kopen voor 30 euro als je voor een klein beetje meer een hele Rev spel kan halen).
    pi_30839638
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 21:47 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

't Is toch een goed argument?

Als consumenten zien dat je een SNES spel voor 30 euro kan kopen haken ze af, want ze zijn zo oud, ze weten wel dat je 'm tweedehands kan halen voor een euro ofzo. Die NES classics en SNES ports kunnen zo duur zijn omdat het: a) portable is, b) omdat ze in een nieuw jasje zitten en zich voor kunnen doen als GBA titels (dus kunnen ze zo hoog zijn als 20 euro), c) ze zijn aangepast en hebben wat extra content en d) ze zitten in een doosje, hebben een handleiding, verzending van Nintendo naar winkel, allemaal kosten dus. Bij de Revolution download gebeuren geldt dit allemaal niet.

Maar goed. Als ze zo megaduur worden op de Revolution, gaan ze toch wel omlaag als Nintendo ziet dat ze amper verkopen (niemand en dan ook niemand gaat een SNES spel kopen voor 30 euro als je voor een klein beetje meer een hele Rev spel kan halen).
    Oh nee? Games als Lufia, Secret of Mana en Crono Trigger gaan op Ebay voor 40-80 euro over de virtuele toonbank, daar hoeft dan nog niet eens een doosje of boekje bij te zitten. Waarom zou Square hier geen slaatje uit slaan en Crono Trigger voor 20-25 euro verkopen? Nintendo is wat dat betreft ook nooit goedkoop geweest met games. Tel daarbij op dat we in de Benelux altijd genaaid worden met hogere prijzen, en naar mijn mening kun je dan ook zeker prijzen vanaf 10 euro verwachten.
      donderdag 22 september 2005 @ 23:35:56 #94
    65330 Ruzbeh
    pi_30842959

We zullen zien.
    pi_30843860
    Ah ik wacht gewoon af tot het gekraakt wordt denk ik
    En zolang Perfect Dark maar in de downloadservice zit, vind ik alles best
      vrijdag 23 september 2005 @ 00:03:20 #96
    65330 Ruzbeh
    pi_30843920
    Waarom ga je nou wachten tot het gekraakt wordt ofzo? Anders download je toch gewoon nu de roms en speel je ze op de PC (moet je even je PC aansluiten op je TV).
      vrijdag 23 september 2005 @ 01:21:37 #97
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30846370
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Ruzbeh het volgende:
    Waarom ga je nou wachten tot het gekraakt wordt ofzo? Anders download je toch gewoon nu de roms en speel je ze op de PC (moet je even je PC aansluiten op je TV).
    HEY DAAR HEBBEN WE HET HIER NIET OVER

pi_30849125
    quote:
    Foei
    pi_30849844
    ROMS zijn sfeerloos.
      vrijdag 23 september 2005 @ 09:32:52 #100
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30849906
    Hij zegt ook niet dat ROMS goed zijn, hij zegt alleen dat een gekraakte Revo hetzelfde effect heeft als ROMS
    pi_30851768
    Daarom verwacht ik ook niet dat die spellen al te prijzig worden. Ze hoeven nu niet gedistribueerd te worden, er zitten geen tussenpartijen tussen, belasting hoeft ook niet betaald te worden. Geen boekjes, hoesjes, cartridges niks. Alleen het spel. En als een bedrijf als nintendo dan nog niet door heeft dat men deze toch wel gratis (illegaal) kan downloaden, is hun 'ultimate backwards compatibility' niet erg briljant. De mensen die toendertijd de spelletjes gespeeld hebben zullen nu ook wel weten dat er ROMS zijn om hun klassiekers opnieuw te spelen. Alleen de massa die dat niet weet, kunnen ze daarmee paaien. Kleuters tussen de 12 en de 18 zijn toch vaak graphics-whores, want waarom zou je een lame old mario spelen als je buurjongen fifa 2008 heeft. Zodra ze er teveel geld voor vragen is het voor de massa niet meer interessant en echte fans zulllen ook hun geld besparen door een tweedehands cartridge te kopen, danwel illegaal een rommetje te donwloaden..

*speelt eindelijk weer zijn chrono trigger op de PDA, werkt perfect..*
      vrijdag 23 september 2005 @ 13:13:36 #102
    65330 Ruzbeh
    pi_30855685
    http://new.ga-forum.com/showthread.php?p=1977888

Korte interview van G4 met Iwata die de controller vasthoudt. Echt mooi.
    pi_30855983
    Nou, ik vind de rev controller er nou niet mooi of indrukwekkend uitzien. Ook niet in Miyamoto's handen.
    pi_30855985

klein ding eigenlijk!
    Scheren is voor schapen!
      vrijdag 23 september 2005 @ 13:36:44 #105
    65330 Ruzbeh
    pi_30856347
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:25 schreef YourMaster het volgende:
    Nou, ik vind de rev controller er nou niet mooi of indrukwekkend uitzien. Ook niet in Miyamoto's handen.
    Nou, de ding heeft een mooi glans, maar dat zie je daar dus weer niet. Hier weer wel.

Bij de linkerste en rechterste zie je dat goed.
    pi_30856353
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef Ruzbeh het volgende:

Wat een mooi ding
    quote:
    Randy Pitchford, de president van Gearbox, zegt de Nintendo Revolution een 'interessant' apparaat te vinden om voor te ontwikkelen. Men kijkt er naar uit om te ontwikkelen voor de machine. Men heeft bij Gearbox ideeën in gedachten die goed inspringen op de mogelijkheden die de Revolution bied.

The Nintendo Revolution controller was shown at the Tokyo Game Show... it's quite obvious that Nintendo is destined to be as innovative as possible again. What do you, as a professional game-designer, think about the controller and the Revolution itself? And... would Gearbox be interested in developing games for the Nintendo Revolution?

Randy Pitchford: I think the Revolution is an interesting device and I look forward to the challenge of making games for it. There are a few ideas I've nurtured over the years that I think would be very appropriate for the interface options the Revolution provides.

Gearbox is de ontwikkelaar die we kennen achter de Brothers in Arms-serie. Momenteel legt Gearbox de laatste hand aan Brothers in Arms: Earned in Blood. - Lauran Beers
    Hoppelijk een oorlog shooter
    pi_30856596
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef Ruzbeh het volgende:

Mooi dingetje
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:00:09 #108
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_30856870
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:36 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wat een mooi ding
    [..]

Hopelijk geen brothers in arms
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_30856910
    Ik wil nog een mario voor de gamecube en niet pas als de revolution er is

Komt er ook net als bij de gamecube een extra kit of iets dergelijks zodat je ook de gameboy, gameboy advance e.d. games kan spelen? Ik speel ze nu via de gamecube en als nintendo dat nu ook even inbouwd heb je een nog betere console.

Waarom zou je er niet gameboy games op kunnen spelen en wel gamecube games? Dat is toch vreemd? De gamecube kan het namelijk wel?!
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:05:07 #110
    65330 Ruzbeh
    pi_30856956
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:02 schreef harlingen het volgende:
    Komt er ook net als bij de gamecube een extra kit of iets dergelijks zodat je ook de gameboy, gameboy advance e.d. games kan spelen? Ik speel ze nu via de gamecube en als nintendo dat nu ook even inbouwd heb je een nog betere console.

Waarom zou je er niet gameboy games op kunnen spelen en wel gamecube games? Dat is toch vreemd? De gamecube kan het namelijk wel?!
    Wie weet doet Nintendo dat. Er is geen expansion port op de Revolution zoals op de Gamecube, maar je hebt wel USB 2.0.
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:06:02 #111
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_30856971
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:02 schreef harlingen het volgende:
    Ik wil nog een mario voor de gamecube en niet pas als de revolution er is

Met de revolution kun je NES, SNES & N64 spellen downloaden. Gamecube games zijn ook te spelen. Dat lijkt me meer dan genoeg
    pi_30856977
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:36 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Nou, de ding heeft een mooi glans, maar dat zie je daar dus weer niet. Hier weer wel.

[afbeelding]

Bij de linkerste en rechterste zie je dat goed.
    1. Ben niet zo'n fan van glimmend plastic
    2. Denk dat je in zo'n filmpje beter kan zien hoe ie er uit ziet, dan bij zo'n reclame-foto.
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:10:00 #113
    65330 Ruzbeh
    pi_30857061
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:06 schreef YourMaster het volgende:

[..]

1. Ben niet zo'n fan van glimmend plastic
    2. Denk dat je in zo'n filmpje beter kan zien hoe ie er uit ziet, dan bij zo'n reclame-foto.
    1.
    2. De verlichting enzo in de filmpje valt tegen, het is een beetje donker enzo.
    pi_30857162
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:06 schreef BMH het volgende:
    Met de revolution kun je NES, SNES & N64 spellen downloaden. Gamecube games zijn ook te spelen. Dat lijkt me meer dan genoeg
    Er kan altijd meer bij , maar dus maar eerst niet mijn gamecube verkopen als ik de revolution heb. Hopen dat er snel een tooltje uitkomt dat je de revolution kan koppelen aan je pc met harde schrijf. Zit je straks met een console met duizenden titels, kom je nooit meer het huis uit

Ik hoop dat de controller/afstandsbediening een beetje stevig wordt. Als je in dat filmpje die 2 mario's bezig ziet met hakken, dan vrees ik wat er gebeurd als je in een wilde (dronken) bui gaat gamen en dat ding per ongeluk kapot slaat op de tafel ofzo...
    pi_30857705
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:10 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

1.
    2. De verlichting enzo in de filmpje valt tegen, het is een beetje donker enzo.
    Bij mij thuis is het ook vaak een beetje donker enzo, vooral als ik wil gamen!
    pi_30857816
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:00 schreef BMH het volgende:

[..]

Hopelijk geen brothers in arms
    Maar hij was wel goed
    pi_30857907
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:33 schreef YourMaster het volgende:
    Bij mij thuis is het ook vaak een beetje donker enzo, vooral als ik wil gamen!
    Dat zegt nog niet dat ie niet glimt en gewoon mooi is, daar ging de discussie toch over?
    Je zult het alleen tijdens het gamen niet zien, wat je bij elke controller hebt. Maar het staat wel mooi en modern in je huiskamer als het gewoon licht is en je niet aan het gamen bent.
      vrijdag 23 september 2005 @ 14:43:59 #118
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_30857997
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:37 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Maar hij was wel goed
    En geen ene reet aan. Scripted als hell.
    pi_30858915
    Inderdaad, overrated as hell
    Houd van een lijntje.
    pi_30874019
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 14:40 schreef __aram het volgende:

[..]

Dat zegt nog niet dat ie niet glimt en gewoon mooi is, daar ging de discussie toch over?
    Je zult het alleen tijdens het gamen niet zien, wat je bij elke controller hebt. Maar het staat wel mooi en modern in je huiskamer als het gewoon licht is en je niet aan het gamen bent.
    Nouja, ik denk dat ie, als ie in huis komt, niet mooi in de huiskamer staat, maar totaal niet opvalt naast mijn andere afstandsbedieningen. Ik vind hem er echt niet mooi uit zien ofzo, gewoon onopvallend.
    Die zwarte rev met zijn blauwe gleuf, die vind ik gewoon erg mooi.
    pi_30874094
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 13:36 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wat een mooi ding
    [..]

Gearbox heeft sinds Opposing force niks gemaakt dat ook maar enigszins de moeite waard is, ik denk niet dat dat gaat veranderen .
    pi_30874176
    quote:
    ROMs op de pc vind ik drie keer niks, ik wil een controller en meerdere spelers erbij
    pi_30874279
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 23:20 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Gearbox heeft sinds Opposing force niks gemaakt dat ook maar enigszins de moeite waard is, ik denk niet dat dat gaat veranderen .
    True shit. Hoewel Brothers in Arms wel elementen had die me raakten, zoals het geluid. Heerlijk.
    pi_30880650
    Gelul over de controller :
    http://1up.com/do/newsStory?cId=3144079&did=1

Met een gast die demo's hebben gespeeld. En die verteld hoe het werkt
      zaterdag 24 september 2005 @ 10:34:38 #125
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_30880687
    late tvp
    Bernie en ik zijn tof.
      zaterdag 24 september 2005 @ 10:58:46 #126
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30881160
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 10:34 schreef mordradead het volgende:
    late tvp
    Matig.
    pi_30886014
    After Burner lijkt me echt vet voor de Revolution

http://www.ownage.nl/etv/16/
    Bij 7.15
      zaterdag 24 september 2005 @ 14:11:16 #128
    129580 Koning-Afwas
    Nu mét borstel !!
    pi_30886252
    "Is the Revolution controller a good idea that will take a company like Sony to do it right?"

Uit dat stukje op 1up, wat een belachelijke uitspraak.
    pi_30886387
    Nintendo Minuut nummer 18
    quote:
    This week's question: Fantastic Revolution controller, but we're never content. When will you announce the real name of Revolution so that we can launch our channel? Could it be this October when Iwata talks Wi-Fi?

Nintendo of America's executive vice president of sales and marketing, Reginald Fils-Aime: Thanks for your feedback on the controller, Matt. The response has been incredible. People embrace innovation! We're taking a bold direction with Revolution and making sure people understand what this revolutionary controller can and will do has been paramount. We're the only company showing true innovation. The competition even complimented us!

Since our product is so innovative, for us it's too early to reveal all Revolution details. I certainly understand you're anxious to see more. Giving the controller the singular attention it deserved was the right way to go at TGS. In our view, you first need to understand the experience the controller promises to provide... then the games will breathe life into the promise. It's about the experience, not just the games. And the controller will give players a whole new experience!

We will continue to pull the curtain back over the next few months and we expect you'll be there. Until then, you should go ahead and unveil a Revolution (still the code-name) IGN channel. As a huge fan of the online community, I can't wait for you to have a dedicated channel. I promise we'll populate it with information the entire gaming community will love!
    pi_30886534
    Ik denk dat het nu een hele lang tijd stil wordt rond de Revolution en we pas beeldmateriaal, release dates en de uiteindelijke naam op de E3 van 2006 te horen krijgen.
    pi_30886638
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 14:22 schreef gamecube_master het volgende:
    Ik denk dat het nu een hele lang tijd stil wordt rond de Revolution en we pas beeldmateriaal, release dates en de uiteindelijke naam op de E3 van 2006 te horen krijgen.
    Nee. Nintendo zal weer met nieuws komen als de Xbox 360 lanceert.
      zaterdag 24 september 2005 @ 14:28:02 #132
    65330 Ruzbeh
    pi_30886706
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 14:11 schreef Koning-Afwas het volgende:
    "Is the Revolution controller a good idea that will take a company like Sony to do it right?"

Uit dat stukje op 1up, wat een belachelijke uitspraak.
    Zo belachelijk is het niet hoor. Het komt wel vaker voor dat een bedrijf met iets komt en dat een ander bedrijf het kopieert maar ook flink verbeterd.
      zaterdag 24 september 2005 @ 14:33:33 #133
    65330 Ruzbeh
    pi_30886868
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 14:25 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee. Nintendo zal weer met nieuws komen als de Xbox 360 lanceert.
    Dat lijkt mij ook. Hopelijk wat eerder, ik heb geen zin om twee maanden te wachten.
    pi_30887104
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 14:33 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Hopelijk wat eerder, ik heb geen zin om twee maanden te wachten.
    Het is waarschijnlijk of nu wachten, of straks
    pi_30887365
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 14:22 schreef gamecube_master het volgende:
    Eind van het jaar weten we alles (Nja zo beetje alles )
    pi_30902697
    zal vast wel eens langsgekomen zijn:
    http://www.albinoblacksheep.com/flash/revolution
    pi_30903853
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 23:24 schreef Floepsje het volgende:
    zal vast wel eens langsgekomen zijn:
    http://www.albinoblacksheep.com/flash/revolution
    Woow, de controller, nog nooit gezien
    pi_30910889
    Wat is Nintendo op dit moment nou aan het doen op Revolution gebied? Ontwerpen? Bouwen? Productielijnen opzetten?
    pi_30910939
    Bijschaven denk ik.
    pi_30914065
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef YourMaster het volgende:
    Bijschaven denk ik.

Ik denk het ook.
      zondag 25 september 2005 @ 13:42:44 #142
    34006 Soloman
    Wablief????
    pi_30914089
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef YourMaster het volgende:
    Bijschaven denk ik.
    Dat denk ik ook ja.
    Ik denk dat ze het definitieve uiterlijk net voor de launch van de Xbox 360 bekend maken. Met specs en de naam.
    Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
      zondag 25 september 2005 @ 13:48:26 #143
    65330 Ruzbeh
    pi_30914207
    Nu zijn ze bezig met de games. Veel van de Nintendo mensen zitten ook bezig met DS games, dus dat gaat sowieso moeilijk worden. Alles een beetje uitwerken, zoals YourMaster al zegt.
    pi_30916241
    w00t w00t
    quote:
    This week Nintendo finally set the Specs of Revolution in stone. They will no longer tamper with them as they feel they have them just right. They will address these to the public later ths year with demo's to show what the machine is capable of. Nintendo's N.D.A ends soon too, so many developers will of course announce there games for Revolution and some may show a video or still images of these games.
    Maargoed, log http://nintendoparamount.blogspot.com/
      zondag 25 september 2005 @ 15:04:31 #145
    65330 Ruzbeh
    pi_30916314
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 15:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
    w00t w00t
    [..]

Maargoed, log http://nintendoparamount.blogspot.com/
    .
    pi_30916335
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 15:04 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

.
    ?
      zondag 25 september 2005 @ 15:10:34 #147
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30916469
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 15:05 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

?
    Fake dumbass
      zondag 25 september 2005 @ 16:22:45 #148
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30918645
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 15:10 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Fake dumbass
    Ach je moet je toch tot iets keren in deze stille tijden..
      zondag 25 september 2005 @ 16:26:50 #149
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30918790
    Ja daar heb je gelijk in, maar ik lees liever niets, dan dat ik onzin moet lezen die toch niet waar is . Ik verwacht binnen een maand nieuws .
    pi_30919434
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 16:26 schreef MMaRsu het volgende:
    Ja daar heb je gelijk in, maar ik lees liever niets, dan dat ik onzin moet lezen die toch niet waar is . Ik verwacht binnen een maand nieuws .
    Oktober ja
    pi_30925852
    overbodig bericht, neem me woorden terug

[ Bericht 95% gewijzigd door Gamedemon op 25-09-2005 20:59:44 ]
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
      zondag 25 september 2005 @ 20:49:48 #152
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_30925946
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 20:46 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

er gaat toch niks fatoenslijks uitkomen dus waarom wachten?
    Ik wacht niet. Ik ben nu lekker aan het gamen op mijn DS, cube & pc. Als je wacht ben je niet tevreden met wat je op dit moment hebt.
    pi_30926087
    overbodig bericht, neem me woorden terug
    RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
      zondag 25 september 2005 @ 20:57:55 #154
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30926191
    Gamedemon is weer uit z'n lange slaap gekomen

Gamedemon, blijf je alleen maar trollen of ga je ooit nog eens voor het eerst een nuttige bijdrage geven aan deze topicreeks?

Retorische vraag, dat weet ik ook wel, maar ik probeer het toch nog een keertje...
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
      zondag 25 september 2005 @ 20:59:11 #155
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30926241
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 20:54 schreef Gamedemon het volgende:
    en zoiezo Afstandsbedieningen die gejat zijn van sony's eye toy
    Gaan we nu hier bashen omdat je het vervelend vind dat er mensen kritiek hebben op de 360?

Dude, wat ben je zielig bezig?
      zondag 25 september 2005 @ 21:10:22 #156
    65330 Ruzbeh
    pi_30926566
    Slim hoor Gamedemon, berichten posten en ze daarna (te laat) verwijderen omdat iedereen je al heeft gequote. Heerlijk vind ik dat.
      zondag 25 september 2005 @ 21:14:42 #157
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30926735
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 21:10 schreef Ruzbeh het volgende:
    Slim hoor Gamedemon, berichten posten en ze daarna (te laat) verwijderen omdat iedereen je al heeft gequote. Heerlijk vind ik dat.
    Hier stond wat over GD, maar dat verwijder ik nu weer...

Ontopic over de Revo:

Iwata had het over oktober wanneer hij sprak over WiFi. Is er nog een speciale datum in oktober waarop we dat nieuws kunnen verwachten
      zondag 25 september 2005 @ 21:20:27 #158
    65330 Ruzbeh
    pi_30926951
    Nope. Gewoon Oktober.
    pi_30929731
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 20:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Gaan we nu hier bashen omdat je het vervelend vind dat er mensen kritiek hebben op de 360?

Dude, wat ben je zielig bezig?
    Qua gamegeschiedenis wist ik wel dat je GD niet serieus moest nemen, maar nu helemaal niet meer
      maandag 26 september 2005 @ 07:52:01 #160
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30935709
    quote:
    Op zondag 25 september 2005 22:40 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Qua gamegeschiedenis wist ik wel dat je GD niet serieus moest nemen, maar nu helemaal niet meer
    quote:
    Een tijdje terug schreef Gamedemon het volgende:
    ja, en nintendo heeft de schouderknoppen gejat van sony
    pi_30936218
    lachen met die jongen.. altijd..
    ik vind het mooi voor op de vroege morgen..
    pi_30936228
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 07:52 schreef Tomasso het volgende:

[..]

[..]

maandag 26 september 2005 @ 08:50:16 #163
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30936246
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 08:48 schreef D.A.A.F. het volgende:
    lachen met die jongen.. altijd..
    ik vind het mooi voor op de vroege morgen..
    Ach ja hij houdt het plezier erin

Geluk is met de onwetenden
      maandag 26 september 2005 @ 08:53:07 #164
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30936283
    Kunnen we nu weer gewoon posten aub? Ga speculeren over hoe Mario 128 in godsnaam de controller gebruikt en hoe EA het wil implementeren in NFS:Revolution
      maandag 26 september 2005 @ 10:17:04 #165
    65330 Ruzbeh
    pi_30937702
    Waarschijnlijk zal EA gewoon een normale configuratie gebruiken maar dan moet je sturen met je remote links en rechts maar daar houdt het op. Dat zou relaxed genoeg zijn eigelijk.

Lijkt me niet zo moeilijk voor EA om dit te implementeren... gewoon doen...
    pi_30939518
    Ik denk dat veel developers (met name aan de race kant) de "tilt" mogelijkheden gaan gebruiken, dus naar links met controller is naar links in spel.
    Dat gecombineerd met het plaatsen van de "remote" in een "normale" controllerbehuizing.

Mario 128 zal denk ik qua springen en lopen de bewegingen van de controller gebruiken, met de B-trigger als schiet optie als je Fire Mario bent oid.

Metroid Revolution zal waarschijnlijk aan gaan tonen hoe de controller werkt voor FPS, behalve als Retro inderdaad bezig is met een "Halo-killer", dan zal die dat worden.
    pi_30942410
    quote:
    De Nintendo Revolution zal naar alle waarschijnlijkheid een eigen GPU gaan krijgen die ATI speciaal voor deze console zal gaan ontwikkelen. De RN520, de N staat dan ook voor Nintendo. De GPU zal draaien op een snelheid van 600Mhz en is dan ook vergelijkbaar of al dan niet sneller dan de huidige snelheden van desktop videokaarten.

Revolution GPU

ATI Custom based RN520 core. The "N" stands for Nintendo, and is because the ArtX team is with them, that is why it's an "N".

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB's of 1T-SRAM (the RAM is much better due to some tweaking, compared to GC's RAM. The latency and Cells are much more efficient and faster. Around 1.2 ns is the latency, on average).

Kan niet iemand ff een verhaaltje typen wat het allemaal betekend ?
    pi_30943025
    Ik heb GEEN idee!
    Houd van een lijntje.
    pi_30943138
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 13:38 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. En is het nu al bekend wanneer je hem kan kopen?

Ik wil hem nu wel hebben, samen met mijn vrouw op de bank mario's vijanden in elkaar slaan. Ik verwacht trouwens wel problemen met dat joystick ding dat eraan vast komt te zitten met een draad. Een flinke beweging en je trekt ze kapot, of je slaat in de hitte van de strijd de "afstandsbediening" kapot op de tafel (bijv. bij dat Mario hak spelletje uit die demo).
      maandag 26 september 2005 @ 14:09:06 #170
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_30943191
    Tis ongeveer vergelijkbaar met de xbox360, zoals het daar staat.
    pi_30943200
    quote:

[..]

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB's of 1T-SRAM (the RAM is much better due to some tweaking, compared to GC's RAM. The latency and Cells are much more efficient and faster. Around 1.2 ns is the latency, on average). Dat is snel

32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines. 32 shader instructies die tegelijkertijd kunnen werken aan hun eigen berekeningen

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec> Hoeveel polygonen dat kreng kan uitspuwen per seconde

Shader Performance: ~50 billion shader operations per second idem als bovenstaand, maar dan hoeveel shader berekeningen hij per seconde kan doen

Shader berekeningen zijn tegenwoordig gemeengoed geworden om bv een water op een texture (behangetje) te berekenen. Of het knetterend haardvuur een schaduwenspel op de muren te laten toveren Allemaal berekeningen die dus door zo'n shader gedaan worden.
    pi_30943325
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 14:09 schreef Pheno het volgende:

[..]

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB's of 1T-SRAM (the RAM is much better due to some tweaking, compared to GC's RAM. The latency and Cells are much more efficient and faster. Around 1.2 ns is the latency, on average). Dat is snel

32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines. 32 shader instructies die tegelijkertijd kunnen werken aan hun eigen berekeningen

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec> Hoeveel polygonen dat kreng kan uitspuwen per seconde

Shader Performance: ~50 billion shader operations per second idem als bovenstaand, maar dan hoeveel shader berekeningen hij per seconde kan doen

Shader berekeningen zijn tegenwoordig gemeengoed geworden om bv een water op een texture (behangetje) te berekenen. Of het knetterend haardvuur een schaduwenspel op de muren te laten toveren Allemaal berekeningen die dus door zo'n shader gedaan worden.
    Wat is shader?
    Wat is polygonen ?

Dat bedoel ik
    pi_30943709
    Polygonen zijn beeldpunten volgens mij
    pi_30943723
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 14:14 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wat is shader?
    Wat is polygonen ?

Dat bedoel ik
    Google

Shader leg ik net simplistisch uit wat je er mee kan. Het zijn berekeningen over de textures. Textures worden gebruikt om polygonen te 'behangen'. Wat zijn polygonen:

Polygonen zijn figuurtjes (vaak driehoeken, vandaar de triangles in het verhaal ) waaruit een object uit het spel bestaat. Hoe meer polygonen je kan tonen per seconde, uit hoe meer polygonen alle objecten kunnen bestaan, dus hoe gedetailleerder (of hoe meer in hoeveelheid) de objecten kunnen zijn.

Als je dus bv mario pakt, kan het uit 50000 polygonen bestaan. Dan heb je alleen nog een draadmodel, met allemaal kleine driehoekjes. Om mario zijn kleren aan te krijgen doen ze over de polygonen de textures. Dit is allemaal vrij simplistisch gezegd
    pi_30943731
    Polygonen zijn kleine driehoekjes waaruit de meeste 3d modellen zijn opgebouwd. Shader legt ie net uit. Dat heeft te maken met weerspiegelingen en kleurverloop/veranderingen...
    #winning
    pi_30943854
    Ik weet het heeft niks met de Revolution te maken maar toch ff posten
    http://www.flickr.com/photos/23043987@N00/
    Miyamoto, Regie en de gang in NY

Waarom hebben wij geen Nintendo winkel ?
    pi_30943867
    Maar de hamvraag is kan zijn de specs een beetje goed (al enigszins beantwoord door speknek)

En de tweede vraag is, waar haal je die info vandaan
    Houd van een lijntje.
      maandag 26 september 2005 @ 14:46:00 #178
    65330 Ruzbeh
    pi_30943900
    GPU @ 600Mhz, terwijl die van de X360 500Mhz en PS3 550Mhz is... En dan 'goedkoop' en in zo'n klein doosje... dream on.
    pi_30943922
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 14:44 schreef Erwtensoep het volgende:
    Maar de hamvraag is kan zijn de specs een beetje goed (al enigszins beantwoord door speknek)

En de tweede vraag is, waar haal je die info vandaan
    Ja, die zijn goed. ATI werkt al een tijdje in de pc markt waar ze zoiets nog uit moeten brengen.
    Dus de rev is niet 1 of ander ondergeschoven doosje waarin ze de restpartijen van hun vorige pckaarten in stoppen .
    pi_30943938
    quote:

[..]

Nep.
    RN520 heeft Ronn verzonnen
    pi_30943964
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 14:47 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Nep.
    Wie de neuk is Ronn ?
    pi_30944058
    quote:

[..]

Nep.
    pi_30944085
    quote:

[..]

Nep.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat de Revo ergens beter in zal zijn dan de xbox360 of de ps3. Wel jammer, want ik zou het wel hopen. Ik wacht met smart af...

Tevens is dat ook het moment waarop er weer een fan-war los barst. een Console later releasen met slechtere specs.
    pi_30944106
    quote:
    Castlevania blijft leven

Uit een onlangs gehouden interview met de producer van de reeks games is gebleken dat men nog genoeg potentie ziet in de franchise. Een mogelijke versie op de next-gen consoles is hierbij dus al deels bevestigd.

Alhoewel het voor de Nintendo Revolution nog altijd moeilijk blijft een officiële bevestiging te plaatsen, heeft de producer van de Castlevania games onlangs aangegeven de franchise volgend jaar gewoon door te sturen naar de next-gen consoles. De versies op de handhelds zullen hierbij gewoon doorgezet worden als aparte games waar het verhaal zich afspeelt voordat Dracula zijn einde in beeld ziet. De volgende generatie Castlevania games belooft dus een nieuwe kijk te geven op datgene waar we op het moment op de consoles van Nintendo erg weinig van hebben gezien. Of de Revolution hierbij gezien kan worden als een mogelijke console voor de nieuwe reeks titels is nog niet helemaal duidelijk. Wel zeker is dat de handheld reeks ook volgend jaar gewoon wordt doorgezet. Verwacht dus naast Dawn of Sorrow nog meer titels voor de Nintendo Dual Screen.
    Hoppelijk voor de Revolution

iig voor de 360 en GS3
      maandag 26 september 2005 @ 15:06:27 #185
    65330 Ruzbeh
    pi_30944238
    GayStation 3?
    pi_30944313
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 15:06 schreef Ruzbeh het volgende:
    GayStation 3?
    Uhh nee hoor GoodStation
    pi_30944409
    GauwkapotStation
    Houd van een lijntje.
      maandag 26 september 2005 @ 15:27:49 #188
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_30944811
    GoedgevoelvoorhumorStation is het in ieder geval niet.
      maandag 26 september 2005 @ 15:37:47 #189
    65330 Ruzbeh
    pi_30945049
    Ok. Nu weer ontopic.
    pi_30945402
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 15:37 schreef Ruzbeh het volgende:
    Ok. Nu weer ontopic.
    Is het 10 minuten stil en dan ga je zelf verder offtopic

Nja anywaty, hier staat iets over Half Life en Revolution..
    http://www.vossey.com/new(...)evolution--i8899.htm

Vertaling:
    quote:
    The advertisement can appear incredible but however it is what it comes out from our interview with Mr. Miyamoto, the dad of Mario. At the following day of the official presentation of the new lever of the future console of living room of Nintendo, the Revolution, the team of Valve would have contacted the company of Kyoto to propose a collaboration in order to create to them new a opus based on Half-Life 2. Named Half-Life 2: Revo, like Revolution, this play would take again the scenario of his/her cousin PC, but of many innovations should be included. These last would give more explanation on the history of the play. Few infos but fortunately we were in conversation iChat with Gabe Newell. The Master of Valve spoke to us at greater length about the advertisement which would have, according to him, to revolutionize the world of the FPS.

When I saw the lever of future Nintendo, I immediately included/understood the technological projection and the new possibilities offered by this lever, imagine what we could do with. In the right hand, you have your weapon and in the left hand, a torch. You run and at the same time you look at on the right on the left.

As soon as I saw it, I ran to my iChat and I called Miyamoto. It was even more surprised than me, it is sure that to see Half-Life on a Nintendo console, it is something which nobody could imagine.

I am super excited by this lever, I see too many things to be done with, Valve wants to always be with the point of the innovation, the Source engine is an excellent example, it is perfect for the mods and with the HDR, it is the future which takes shape. But let us stop the car-promotion.
    Gabe Newell

Mr. Miyamoto was a little talkative, but not too. The questions especially turned on the possibilities offered by the lever, and the tone is assembled when we asked whether it were possible to connect a keyboard and a mouse to Nintendo Revolution.

But you are insane, you really believe that a keyboard and a mouse are adapted to play ? Seriously, except certain mice, the keyboards, them, are not at all ergonomic, and separately to make make economies with the manufacturers of keyboards by keeping the same form for fifty years, they have not brought anything to the players. Never Nintendo will leave this type of antiquated instruments. But on the other hand it will be possible to connect a lever of GameCube to the remote control.

But, and without wanting to reveal the projects of Valve, I believe that they go, undoubtedly, to leave a peripheral derived from the keyboard but in more adapted for the FPS.
    Miyamoto

For those which would not have noticed it, all this history is of course a fish of April which has a few months of delay. But this discussion could be real when we see the possibilities offered by this lever and the stick for future Nintendo Revolution. The keyboard has very many gaps but the attempts at change, like the ergonomic keyboards, were always dedicated to the failure.

The explanation is simple : the price. The keyboards pro-gamers cost between 100 and 500 euros, a too high price. Unfortunately it is necessary to react quickly because the current keyboards are reorganizing our wrists and to make them more evil than of good, it is necessary of it to be conscious. It is time to react but as long as the prices of the keyboards will not drop, our health will be in danger.

Microsoft for a very long time proposes an ergonomic keyboard, but not enough according to doctors' who them even use traditional keyboards. There is not only the shape of the keyboard which is important, the provision is as much. It should be known that the systems Qwerty and Azerty were invented at the time of the typewriters so that the secretaries do not type too quickly and that the machine is blocked. An antiquated system but which unfortunately has still not enough competitors.

A system as Dvorak is made especially for the data-processing world, the goal being to avoid with our fingers doing too many useless movements. We find the principal keys placed on only one line. To have tested it on my iBook, it is really exceptional, as from the moment that one is able at good to remember where are the keys, as I do it with azerty, without looking at them, it is really faster. It any more but does not remain me to draw the values on the keys.
    Measure your audience

If you want to have more information on this important problem of health, because we do not use our keyboards only to play, but also to fill the forum, to propose news, to say silly things on iChat, here some sites selected by my care :

* ergonomic examples of keyboards
    * Dvorak-Fr
    * ergonomic chair
    * analyze Revolution lever

To return to the console, Nintendo plays an important chart, it is risky but it is in the same direction as that taken by Sony with Eye-toy, Konami with the carpets of dance, guitars and other musical instruments. On the other hand I do not advise you Resident Evil at midnight with this system (seeit video).
    pi_30945544
    Half-Life 2 is echt een spel voor graphics hoeren, lijkt me best grappig als die naar de Revo komt.
      maandag 26 september 2005 @ 16:19:15 #192
    65330 Ruzbeh
    pi_30946021
    Hoezo zou dat grappig zijn.
    pi_30946068
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:19 schreef Ruzbeh het volgende:
    Hoezo zou dat grappig zijn.
    Omdat veel nintendo fanboys ervan houden Xbox en PS fanboys uit te schelden voor graphics hoer.
      maandag 26 september 2005 @ 16:24:54 #194
    65330 Ruzbeh
    pi_30946119
    Wat een onzin.
    pi_30946164
    Laat ik mezelf maar even abonneren op dit topic!
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_30946526
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:26 schreef Roi het volgende:
    Laat ik mezelf maar even abonneren op dit topic!
    5 euro.
      maandag 26 september 2005 @ 16:46:10 #197
    65330 Ruzbeh
    pi_30946555
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:44 schreef Steeven het volgende:

[..]

5 euro.
    Per week.
    pi_30946723
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:44 schreef Steeven het volgende:

[..]

5 euro.

Kan ik via Paypal betalen ?
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 26 september 2005 @ 17:50:06 #199
    129580 Koning-Afwas
    Nu mét borstel !!
    pi_30947121
    Eurocard/Mastercard
      maandag 26 september 2005 @ 18:02:28 #200
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30947426
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:46 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Per week. dag
      maandag 26 september 2005 @ 18:14:50 #201
    65330 Ruzbeh
    pi_30947779
    * Ruzbeh zucht
      maandag 26 september 2005 @ 18:17:42 #202
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30947852

maandag 26 september 2005 @ 18:20:13 #203
    65330 Ruzbeh
    pi_30947918
    Man, nu krijgen we weer duizenden 'grappige' plaatjes in het topic gespamt.
    pi_30947965
    Haal de aanhalingtekens maar weg, dit is echt een grappig plaatje!

Helaas wel op de waarheid berust...
    Houd van een lijntje.
      maandag 26 september 2005 @ 18:39:15 #206
    65330 Ruzbeh
    pi_30948476
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 18:22 schreef Erwtensoep het volgende:
    Haal de aanhalingtekens maar weg, dit is echt een grappig plaatje!
    Nou ja, ik had hem al eerder gezien... en het berust inderdaad op de waarheid.
    pi_30950718
      maandag 26 september 2005 @ 19:47:27 #208
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_30950800
    geweldig
    Bernie en ik zijn tof.
      maandag 26 september 2005 @ 20:11:45 #209
    127457 moomoo
    pi_30951593
    oud.
      maandag 26 september 2005 @ 20:26:58 #210
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30952355
    Iedereen op school lacht mij uit omdat ze PS3 gaan kopen..

(Zijn ook 17 jarige scooterkneusjes.. )
      maandag 26 september 2005 @ 20:35:40 #212
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30952430
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:34 schreef Oksel het volgende:
    Welkom in mijn leven. Ninty wordt niet gerespecteerd in mijn klas
      maandag 26 september 2005 @ 20:51:23 #213
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_30952972
    quote:

Bij ons niet! Bij mij in de klas zitten 4 cube owners, en 0 ps2 bezitters! Nu zijn het gelukkig geen nerds ofzo, maar ook geen scooterkneuzen .

Gewoon toffe lui zoals de meeste cube bezitters

Revo wordt de bomb
    pi_30953119
    quote:

Nodig ze een keertje uit om resi 4 te gaan spelen ... Dan piepen ze wel anders
    #winning
      maandag 26 september 2005 @ 20:58:02 #215
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30953201
    Je moet bij mij in de klas ook niet zeggen dat je een DS hebt, PSP is immers de bom.
      maandag 26 september 2005 @ 21:02:53 #216
    65330 Ruzbeh
    pi_30953382
    Welke systeem je hebt en welke games je hebt en wat jij leuk vindt gaat natuurlijk niemand aan. Als ze zeggen dat het voor paupers is ofzo zijn het zelf paupers.
      maandag 26 september 2005 @ 21:04:56 #217
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30953452
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 21:02 schreef Ruzbeh het volgende:
    Welke systeem je hebt en welke games je hebt en wat jij leuk vindt gaat natuurlijk niemand aan. Als ze zeggen dat het voor paupers zijn ofzo zijn het zelf paupers.
    Ja maar wat begin je met 2 Nintendo fans tegen een horde nog gamers/ PS2 gamers/ Xbox gamer
    pi_30955938
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 21:04 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Ja maar wat begin je met 2 Nintendo fans tegen een horde nog gamers/ PS2 gamers/ Xbox gamer
    Je pakt je revo controller en fragged ze binnen een paar seconden. Hun hebben geen kans aangezien ze nog met hun slome analoge stick moeten bewegen.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_30956390
    quote:

Alleen moeten er twee lampjes op, willen er nog twee mensen meedoen dan moeten ze maar multitaps onder die afstandsbedieningen proppen
    pi_30956492
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:22 schreef peristilius het volgende:

[..]

Omdat veel nintendo fanboys ervan houden Xbox en PS fanboys uit te schelden voor graphics hoer.
    (beetje laat)
    Iemand met een PS2 uitschelden voor graphicshoer
    pi_30957075
    plaatje
      dinsdag 27 september 2005 @ 00:11:01 #222
    127457 moomoo
    pi_30959670
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Alleen moeten er twee lampjes op, willen er nog twee mensen meedoen dan moeten ze maar multitaps onder die afstandsbedieningen proppen
    waren die lampjes niet (ook) ergens anders voor, iets dat hoe-heet-ie-ook-weer nog even geheim wilde houden?
      dinsdag 27 september 2005 @ 09:23:21 #223
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30964604
    IGN Artikel over Gun Games:

http://cube.ign.com/articles/653/653867p1.html

Dat kan nog best leuk worden
    pi_30964715
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:58 schreef King_of_cubes het volgende:
    Je moet bij mij in de klas ook niet zeggen dat je een DS hebt, PSP is immers de bom.
    DS is niet echt populair hier, maarja, ik neem hem wel weer eens mee als er wat nieuwe games zijn (volgende week dus). Meestal als je ze even laat spelen blijkt het toch wel leuk te zijn Er is hier 1 iemand met een PSP, maar die nam hem een keer mee naar school en vervolgens helemaal niet meer :| 'Kan er toch alleen maar op gamen'

Hier zijn wel wat mensen die ook een cube hebben gekocht en de Rev. ook tof vinden Zit wel iemand die het idee ook helemaal afkraakt, mgoed
    pi_30964858
    stelletje huilende pubers..opscheppen met producten die je gaat kopen als ze uit zijn. Vraag me af hoeveel van die 17jarige (dan 18jarige) mannetjes geld hebben om straks meteen een ps3 uit de schappen te trekken, al helemaal niet te spreken over de spelletjes.

enniewee, koop dat ding, zeg dat ie stoer is, blijf volhouden, dan win je het wel:P

ontopic: die gun is echt vet! ik zie alweer een briljant RE deel met zon shotgun in de hoofdrol. Extra forcefeedback built in zodat je de terugklap voelt bij ieder schot ..

Ander ding: hoeveel van jullie heeft /gaat kopen straks een HDTV om alles op te spelen? Mijn tv is aan vervanging toe, dus dat komt mooi uit, maar ik zie dat veel mensen lopen te zeuren om de specs, maar bijvoorbeeld toch geen hdtv of dolby set hebben.
    pi_30965129
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef D.A.A.F. het volgende:
    ontopic: die gun is echt vet! ik zie alweer een briljant RE deel met zon shotgun in de hoofdrol. Extra forcefeedback built in zodat je de terugklap voelt bij ieder schot ..

Ander ding: hoeveel van jullie heeft /gaat kopen straks een HDTV om alles op te spelen? Mijn tv is aan vervanging toe, dus dat komt mooi uit, maar ik zie dat veel mensen lopen te zeuren om de specs, maar bijvoorbeeld toch geen hdtv of dolby set hebben.
    Die gun is concept art en niet van Nintendo, helaas... het lijkt me sterk dat Nintendo dit op de markt brengt.

Een echt goede hdtv is nog erg erg duur, ik heb vnawege de kosten zelf net gekozen voor een breedbeeld tv (geen flat screen), honderden euro's goedkoper (duizenden bijna) en evengroot mooi beeld (alleen geen hdtv, maarja, dat heb ik niet nodig).
    pi_30965314
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef D.A.A.F. het volgende:

Kijk eens bij mediamarkt, dan weet je meteen hoeveel mensen een HDTV gaan kopen
    Al heb ik wel een hele mooie gezien: 20000 euro
    pi_30965397
    Ik heb zelf momenteel een hdtv (720) compatible tv van Samsung. Alleen nu ik aan het verhuizen ben vind ik hem toch wat klein. Maar grote HDTV's zijn zo duuuur...

Verder hoeft die pistool-controller van mij echt niet voor FPS'en trouwens.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_30965513
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 10:03 schreef Cheiron het volgende:
    Ik heb zelf momenteel een hdtv (720) compatible tv van Samsung. Alleen nu ik aan het verhuizen ben vind ik hem toch wat klein. Maar grote HDTV's zijn zo duuuur...

Dat bedoel ik
    Als je dan toch voor HDTV gaat zou ik meteen wat groots nemen, dus voor mijzelf duurt het dus nog wel even. Daar ik de tv als niet belangrijkst zie, ik kijk er naast het cuben zo goed als niet naar

Aan de andere kant, als ik de tv toch niet belangrijk vind, waarom zou ik dan HDTV nemen
    pi_30965986
    ach ik zag laatst bij de mediamarkt een hdtv plasma van sharp voor 2500 euro en eentje van philips voor 4000..

erg prijzig, maar prijzen dalen snel. Hopelijk zijn ze volgend jaar rond deze tijd toch al weer een stukkie goedkoper.

Het ging mij ook meer om discussie op te waaien over die fake-specs waarin staat of het nog niet zeker is of het hdtv ready is. Ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die een hdtv hebben en daardoor (maar) een xbox360 kopen, hoewel het meerendeel van de mensen die lopen te mopperen op het niet hebben van hdtv-ondersteuning volgens mij straks toch geen hdtv hebben.
      dinsdag 27 september 2005 @ 10:30:12 #231
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30966017
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 10:03 schreef Cheiron het volgende:

Is ook niet voor FPS, is voor Gun Games (duckhunt)
    pi_30966055
    een resident evil met die gun lijkt me ook wel tof
    pi_30966098
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 10:28 schreef D.A.A.F. het volgende:
    ach ik zag laatst bij de mediamarkt een hdtv plasma van sharp voor 2500 euro en eentje van philips voor 4000..

erg prijzig, maar prijzen dalen snel. Hopelijk zijn ze volgend jaar rond deze tijd toch al weer een stukkie goedkoper.

Het ging mij ook meer om discussie op te waaien over die fake-specs waarin staat of het nog niet zeker is of het hdtv ready is. Ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die een hdtv hebben en daardoor (maar) een xbox360 kopen, hoewel het meerendeel van de mensen die lopen te mopperen op het niet hebben van hdtv-ondersteuning volgens mij straks toch geen hdtv hebben.
    I blijf ook wachten dat het allemaal wat betaalbaarder (en gangbaarder) wordt. Wat heb je aan HDTV als er geen uitzending is die het op die manier uitstuurt?
    Ik denk niet dat er heel veel mensen zo'n HDTV hebben, niet in Nederland iig. Het is net als breedbeeld, ik zie de ondersteuning door de omroepen niet echt goed zijn. De 16:9 doen ze iig niet aan
    pi_30966434
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 09:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
    IGN Artikel over Gun Games:

http://cube.ign.com/articles/653/653867p1.html

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat kan nog best leuk worden
    Als ze een nieuwe Duckhunt uitbrengen voor de revolution
    pi_30966686
    Die shotgun vind ik wel wat voor een zombie railshooter
    pi_30969372
    Geen idee of het al is geweest maar,
    quote:
    I have a friend who works for Camelot Software, and according to him, Revolution features 1 billion megabytes of embedded 1T-SRAM and its ATI-designed graphics chip runs both at 1.2 gigawatts and is simultaneously able to travel back to 1955 whenever it clocks speeds beyond 88 miles per hour. Spread the word!
    "Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
    pi_30969644
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 10:34 schreef Pheno het volgende:

[..]

I blijf ook wachten dat het allemaal wat betaalbaarder (en gangbaarder) wordt. Wat heb je aan HDTV als er geen uitzending is die het op die manier uitstuurt?
    Ik denk niet dat er heel veel mensen zo'n HDTV hebben, niet in Nederland iig. Het is net als breedbeeld, ik zie de ondersteuning door de omroepen niet echt goed zijn. De 16:9 doen ze iig niet aan
    mwoah, met de introductie van "digitale" tv (tv-home etc.) is 16:9 echt mogelijk, met analoge kabel niet, dus dat 16:9 tot nu toe uit bleef vind ik persoonlijk niet echt raar. Maar dan komt weer de echte nederlandse geest boven, mensen moeten betalen voor een decoder + kaartje, en dan hoeft het ineens niet zo erg meer.

Ik vrees met HDTV eigenlijk hetzelfde, dat het alleen gebruikt zal worden door HD-DVD/Blu-ray spelers,
    Scheren is voor schapen!
    pi_30969653
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 12:45 schreef Mr.Happ-E het volgende:
    Geen idee of het al is geweest maar,
    [..]

*proest
      dinsdag 27 september 2005 @ 13:13:01 #239
    65330 Ruzbeh
    pi_30970226
    Nog 4 dagen en het is Oktober!!

Ohjah, nu komt de hele exclusieve interview met Iwata over de Rev en controller op G4. Ik neem aan dat er een stukje nieuws is anders is dat exclusieve interview niks voor niks.

edit:
    quote:
    Catch the full interview by tuning in to TOKYO GAME SHOW '05, premiering Tuesday, September 27 at 10pm ET / 7pm PT -- Exclusive US broadcast, only on G4.
    http://www.g4tv.com/videos/index.html?video_key=9520

[ Bericht 41% gewijzigd door Ruzbeh op 27-09-2005 13:27:56 ]
    pi_30974401
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 13:13 schreef Ruzbeh het volgende:
    Nog 4 dagen en het is Oktober!!
    Nog 4 dagen tot Oktoberton?
      dinsdag 27 september 2005 @ 16:17:25 #241
    65330 Ruzbeh
    pi_30975361
    Al dat wachten. Ik word er schijtziek van.
    pi_30975384
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 16:17 schreef Ruzbeh het volgende:
    Al dat wachten. Ik word er schijtziek van.
    wij ook
      dinsdag 27 september 2005 @ 16:19:21 #243
    65330 Ruzbeh
    pi_30975419
    Waar kan je trouwens een FOK poll maken.
      dinsdag 27 september 2005 @ 16:26:53 #244
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30975607
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 16:19 schreef Ruzbeh het volgende:
    Waar kan je trouwens een FOK poll maken.
    Wel ontopic blijven Ruzbeh

www.google.nl
      dinsdag 27 september 2005 @ 17:03:07 #245
    65330 Ruzbeh
    pi_30976650
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 16:26 schreef Tomasso het volgende:
    www.google.nl
    Die polls werken maar voor de helft.
      woensdag 28 september 2005 @ 08:34:39 #246
    127457 moomoo
    pi_30991366
    het is misschien wat aan de late kant, maar was "Ook voor de gouwe ouwe!" geen betere TT geweest?
    pi_30991722
    MTV interviewed Miyamoto:
    quote:
    NEW YORK — The T-shirt in the crowd said it all: "Miyamoto is God."

More than 2,000 gamers lined up Sunday outside the Nintendo World store in Rockefeller Center to get an autograph and trade Nintendogs with Nintendo designer

Shigeru Miyamoto. Those who didn't equate the 51-year-old inventor of "Donkey Kong," "Mario Bros." and "Zelda" to a deity called him "the father of my generation," brought sketches of his face or showed their loyalty by wearing Mario hats, Power Gloves or full Link costumes.

Making his first public appearance in the U.S. since he began work for Nintendo in 1977, Miyamoto was welcomed like a rock star. He signed autographs on the second floor of the Nintendo store, a veritable museum showcasing every Nintendo system, oddities like a still-functioning Game Boy mangled from the first Gulf War, and playing cards created during Nintendo's pre-video-game history. When Miyamoto approached the store's second-floor windows, the throng below let out cheers of "Ma-ri-o!" and "Nin-ten-do!"

Miyamoto was clearly energized. "I'm very impressed that there are so many fans — not just in Japan, but here in America — that are fond of the work that I've done," he said through a translator. "I'm actually kind of embarrassed by it all."

After the signing, the jovial game designer sat down with MTV News to discuss Nintendo's past, present and future. As TVs in the store flashed footage of Nintendo's latest games, he explained just how close the wildly popular virtual pet game "Nintendogs" (see "If You Enjoy Picking Up Virtual Doggy Doo, You'll Love 'Nintendogs' ") came to being "Nintencats" and shared his thoughts on the company's next-gen system, the Revolution.

Some of the T-shirts in the Sunday crowd may have celebrated Miyamoto, but Miyamoto himself was wearing a shirt celebrating Super Mario's 20th "birthday," an event Nintendo celebrated earlier this month in Japan to commemorate the 1985 release of "Super Mario Bros." When asked why Luigi's birthday wasn't celebrated, Miyamoto searched the front of his shirt. "Is Luigi on the back of my T-shirt?" he asked his translator. He wasn't.

Miyamoto said he has a soft spot for Mario, partially because in 20 years no one on his Mario development team has ever quit.

The team gets a lot of credit from Miyamoto, who points out that even conceiving the character's name was a group effort. The character was initially called "Jump Man" when he made his debut as the player-controlled protagonist in 1981's "Donkey Kong." Nintendo had warehoused the first American copies of the "Donkey Kong" arcade game in New York. "Apparently the landlord of the warehouse in New York had a striking resemblance to the character that we had designed in Japan for the game," said Miyamoto. The New York-based Nintendo players took note. "They kept calling him Mario, and eventually we made that the formal name of the character."

Mario has gone far, but on Sunday, the big buzz game was "Nintendogs." Players with the game running on their Nintendo DS were able to unlock a hidden breed in the game, a Jack Russell, when they got within wireless range of Miyamoto's own DS.

Miyamoto acknowledged that his team had considered making the game about other animals. "The reason it ended up being a dog game is because about four years ago me and my family actually got our first dog," he said. The family's tri-color Shetland Sheepdog named Pikku sealed it, Miyamoto said, which isn't to say that "Nintendogs" doesn't contain any feline influence.

"We didn't actually create the game in terms of creating a cat portion of the game," he said. "But the funny thing is that the main programmer on the project is more of a cat person and we gradually found that there were some catlike elements being implemented in the game as well." He said that feline influence can be seen in the way the game's dogs play with toys and lick their paws.

So will there be a cat version? "It would be very easy for us to create a Nintencats game," he said. "Nintendo's philosophy is never to go the easy path; it's always to challenge ourselves and try to do something new."

One of the new things Miyamoto clearly is interested in is the controller for Nintendo's next home console, code-named the Revolution. Earlier this month, Nintendo President Satoru Iwata captured gamers' attention by revealing the device (see "Nintendo Revolution Controller Unveiled, And It's Revolutionary"). Shaped like a remote control, it will be armed with sensors that allow players to control onscreen action by moving the controller through the air.

"I've been heavily involved in the creation of the controller almost to the extent that I haven't had enough time to work on software itself," Miyamoto said.

He was quick to point out that Nintendo will offer an attachment for the controller that will allow it to take a shape more typical of current gaming devices. "There's no worry that this controller is going to leave behind everything you've known gaming to be."

But Miyamoto said that the controller was a natural result of 20 years of observing gamers at play. Since "Super Mario Bros.," he has seen gamers futilely tilting their controllers for that extra edge. With Revolution players will get it.

While the new setup may have been nice to have in the old days, Miyamoto's convinced that it is essential to appreciate today's deep, 3-D games, a genre he helped launch with the widely acclaimed "Super Mario 64" in 1996. "For a lot of people up until now, when they've tried playing 3-D games, they've had a hard time," he said. "They don't really understand how to control in a 3-D environment."

He suggested that the Revolution controller, responding to movement in three dimensions of a player's living room, can change that. "It becomes very easy to move and very natural and really intuitive," he said. "I think a lot more people are going to experience 3-D gaming the way it's meant to be."

Miyamoto was excited about Revolution, but not quite enough to spill the details about the system's games. When asked how the new controller might broaden Mario's horizons, he would only say, "We have a number of experiments in the works, including a lot ... where you're using motion to control Mario." As he spoke, he repeatedly flicked both hands in the air.

Having already accomplished so much in game design, Miyamoto said he hoped he could now help Nintendo use the Revolution to make gaming a true social phenomenon, something everyone of every age and gender feels comfortable doing.

But given the adulation he received on Sunday and the status he has received as an icon who some gamers esteem as highly as they do Mario and Donkey Kong, might he venture into one more frontier and literally get himself into video games? "That might be kind of funny," he said, entertaining the notion that he might be at home in the roster of Nintendo's all-star "Smash Bros." fighting series.

"Well, of course we are working on a new 'Smash Bros.' and we are planning on adding many new characters, so maybe I guess I can say there's a 1 percent chance of me being in the game."

That's enough hope for Sunday's Nintendo fans to cling to.

— Stephen Totilo
    pi_30992024

'Please sign my PSP'
    pi_30992635
      woensdag 28 september 2005 @ 10:59:26 #250
    65330 Ruzbeh
    pi_30993989
    Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.

Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
    pi_30994183
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:

vreemd, vreemd mannetje...
    pi_30994348
    quote:

*dit wordt oorlog*...
      woensdag 28 september 2005 @ 11:19:57 #253
    65330 Ruzbeh
    pi_30994416
    Ik bedoel nu dat het eindelijk voorbij is met die belachelijke "uitgelekte" specs enzo.
      woensdag 28 september 2005 @ 11:20:40 #254
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30994445
    quote:

Jij bent ook maar een raar mannetje he?
      woensdag 28 september 2005 @ 11:32:16 #255
    65330 Ruzbeh
    pi_30994701
    ?
    pi_30994836
    quote:

En jij bent?

Maarjha, iig, ik wil graag:
    Link?
    Bron?
    URL?
    Naslagwerk?
      woensdag 28 september 2005 @ 11:42:10 #257
    65330 Ruzbeh
    pi_30994954
    Naslagwerk?

Het wordt bevestigt in de interview van G4.

http://new.ga-forum.com/showthread.php?t=64927
    pi_30995014
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 11:42 schreef Ruzbeh het volgende:
    Naslagwerk?

Het wordt bevestigt in de interview van G4.

http://new.ga-forum.com/showthread.php?t=64927
    Forum nieuws

FAKEE!!!!!1111111
      woensdag 28 september 2005 @ 11:50:17 #259
    65330 Ruzbeh
    pi_30995170
      woensdag 28 september 2005 @ 11:54:11 #260
    65330 Ruzbeh
    pi_30995251
    Wat een kutinterview zeg.

G4.
      woensdag 28 september 2005 @ 12:04:43 #261
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30995502
    Overigens zit de kracht van de revo ook niet in de hardware specs, die zit in de controller en in de downloadopties Bovendien zegt kracht ook niet alles want het schijnt zo te zijn dat een hoop developers de PS3 inruilen voor de 360 omdat de ontwikkelkosten voor de PS3 te hoog zijn.
    pi_30995580
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Overigens zit de kracht van de revo ook niet in de hardware specs, die zit in de controller en in de downloadopties Bovendien zegt kracht ook niet alles want het schijnt zo te zijn dat een hoop developers de PS3 inruilen voor de 360 omdat de ontwikkelkosten voor de PS3 te hoog zijn.
    Ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat de revolution geen hoge specs hoef te hebben omdat het over inovativiteit gaat in de controller, maar de console mag best wel mee komen kwa Specs, ook vooral omdat hij na de Xbox 360 uitkomt.

Overigens maakt het mij niet uit wat de specs zijn, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn waarbij dat wel uitmaakt.....
      woensdag 28 september 2005 @ 12:10:08 #263
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30995632
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 12:07 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat de revolution geen hoge specs hoef te hebben omdat het over inovativiteit gaat in de controller, maar de console mag best wel mee komen kwa Specs, ook vooral omdat hij na de Xbox 360 uitkomt.

Overigens maakt het mij niet uit wat de specs zijn, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn waarbij dat wel uitmaakt.....
    Het moet niet teveel achterliggen nee, maar kijk naar het verschil tussen PS2 en Xbox. Zo'n verschil mag er best zitten tussen Revo en 360 wmb.
    pi_30995756
    Ik begreep van 2 nieuwsberichten die op GOT gepost waren dat de Revolution in ieder geval de Unreal 3 engine aankan. Nou, dat is toch al best iets
      woensdag 28 september 2005 @ 12:16:46 #265
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30995795
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 12:15 schreef Cheiron het volgende:
    Ik begreep van 2 nieuwsberichten die op GOT gepost waren dat de Revolution in ieder geval de Unreal 3 engine aankan. Nou, dat is toch al best iets
    Als dat zo is ben ik ruim tevreden
    pi_30995859
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 12:16 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als dat zo is ben ik ruim tevreden
    Ik zal even zoeken:
    quote:
    [message=24257171,noline]MetroidPrime schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:31[/message]:
    Gearbox heeft net aangekondigd dat ze spellen gaan ontwikkelen voor de Revolution. Tegelijkertijd hebben ze bij Gearbox aangekondigd dat al hun next-gen spellen gebruik zullen maken van de Unreal Engine 3. De Revolution is dus hoogstwaarschijnlijk krachtig genoeg om de Unreal Engine 3 te kunnen draaien.
    Mijn eerste reactie was: drogredenering. Maar in 1 van de niterviews staat dat ze ALLEEN de Unreal 3 engine gaan gebruiken, en dat ze OOK voor de Revolution gaan developen. Het klinkt iig hoopvol
      woensdag 28 september 2005 @ 12:25:03 #267
    65330 Ruzbeh
    pi_30995995
    Lijkt me wel mogelijk... 640x480 en dan geen anti-aliasing... moet wel lukken.
    pi_30997288
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 12:25 schreef Ruzbeh het volgende:
    Lijkt me wel mogelijk... 640x480 en dan geen anti-aliasing... moet wel lukken.
    eerst een huiliepost over 'nepspecs' en nu wel aannames doen over de 'matige' specs..

vreemd mannetje indeed...
      woensdag 28 september 2005 @ 13:30:50 #269
    65330 Ruzbeh
    pi_30997597
    Wat een onzin. Die neppe specs waren altijd overdreven krachtig en dat vond ik gewoon nergens op slaan, en ook irritant dat iedereen het gelijk gelooft zonder erbij na te denken. Ik heb altijd gezegd dat de Revolution krachtig zou zijn maar niet zo krachtig als Xbox 360 of PS3.
      woensdag 28 september 2005 @ 13:42:10 #270
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30998018
    quote:

Vreemd mannetje ben jij

NEP! FAKE! etc...
      woensdag 28 september 2005 @ 13:52:24 #271
    65330 Ruzbeh
    pi_30998352
    ???????

Ik kom alleen even melden dat Iwata bevestigt dat de Rev niet zo krachtig wordt als de concurrentie en dan zegt iedereen dat ik vreemd ben?
      woensdag 28 september 2005 @ 14:01:41 #272
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30998597
    quote:

Bron..
      woensdag 28 september 2005 @ 14:04:30 #273
    65330 Ruzbeh
    pi_30998666
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:01 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Bron..
    Of je leest een paar replies verder.
      woensdag 28 september 2005 @ 14:05:53 #274
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30998704
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 13:52 schreef Ruzbeh het volgende:
    ???????

Ik kom alleen even melden dat Iwata bevestigt dat de Rev niet zo krachtig wordt als de concurrentie en dan zegt iedereen dat ik vreemd ben?
    Dat plaatsen zonder meteen een bron erbij te doen, de smilie en het gebruik van het woord fanboy door jou zijn 3 zaken waarvan ik zeg: das gek
      woensdag 28 september 2005 @ 14:06:09 #275
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30998712
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 13:52 schreef Ruzbeh het volgende:
    ???????

En dan ga je ook nog es ff buigen etc...

En sinds wanneer geloof jij een site buiten Nintendo.com als het om de Revolution gaat? Wanneer het jou uitkomt
    pi_30998722
    quote:

link? En nog iets van hoe veel zwakker ofzo?
      woensdag 28 september 2005 @ 14:08:25 #277
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30998792
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:04 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Of je leest een paar replies verder.
    * gelezen heeft
      woensdag 28 september 2005 @ 14:08:32 #278
    65330 Ruzbeh
    pi_30998795
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:06 schreef Tomasso het volgende:
    En sinds wanneer geloof jij een site buiten Nintendo.com als het om de Revolution gaat? Wanneer het jou uitkomt
    Nee, als er op dat site een filmpje is met Iwata en gozer die 'm interviewd.
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat plaatsen zonder meteen een bron erbij te doen, de smilie en het gebruik van het woord fanboy door jou zijn 3 zaken waarvan ik zeg: das gek
    Dat zonder bron heb ik gecorrigeerd.
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:08 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

* gelezen heeft
    IMO is het niet erg, mensen die geen HDTV hebben merken er toch niks van? Dus wat maakt het uit. Liever een goedkope console dan een krachtige console.
      woensdag 28 september 2005 @ 14:11:01 #279
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30998860
    Ruzbeh verdraaid de boel een beetje omdat hij nog niet zo goed Engels kan denk ik....

Van GoT:
    quote:
    Iwata heeft in een interview voor de zender G4 meer details gegeven over de strategie voor de Revolution. Grafisch zal de Revolution minder krachtig zijn dan de X360 en PS3, maar bezitters van een non-HD-TV toestel zullen geen verschil merken. Nintendo hoopt dat hardcore gamers de Revolution minstens als tweede systeem gaan kopen. Nintendo benaderd third-party developers zelfs met mogelijke gameplay concepten en methodes om bestaande franchises geschikt te maken voor de Revolution.
    Sla ik toch iets hoger aan dan Ruzbeh
      woensdag 28 september 2005 @ 14:12:35 #280
    65330 Ruzbeh
    pi_30998899
    ?

Daar staat ook gewoon dat de Revolution niet zo krachtig zal zijn als de X360 of PS3.
      woensdag 28 september 2005 @ 14:14:17 #281
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30998940
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:12 schreef Ruzbeh het volgende:
    ?

Daar staat ook gewoon dat de Revolution niet zo krachtig zal zijn als de X360 of PS3.
    Je postte net pas dat je het verschil niet ziet als je geen HD-tv hebt. Daarvoor deed je het net overkomen alsof de Revolution GameBoy graphics zou krijgen. Beetje overdreven, maar het maakt het wel duidelijk.

Maar afgaande op de woorden van Iwata dat je het verschil niet ziet als je geen HD-tv hebt, zou je kunnen denken dat de Revolution toch wel HD-support heeft.
      woensdag 28 september 2005 @ 14:15:48 #282
    65330 Ruzbeh
    pi_30998973

Nu raak ik helemaal in de war.
      woensdag 28 september 2005 @ 14:20:23 #283
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_30999080
    Zelfs MTV schrijft over Shigsy en de Revo: http://www.mtv.com/news/a(...)jhtml?headlines=true
    pi_30999306
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Zelfs MTV schrijft over Shigsy en de Revo: http://www.mtv.com/news/a(...)jhtml?headlines=true
    Kijk is naar de vorige pagina.

En Tomasso, als je het verschil niet ziet zonder HD, dan dus wel mét HDtv. Dus wat doet jouw denken dat de Rev die functie krijgt?
      woensdag 28 september 2005 @ 14:29:26 #285
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_30999311
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:08 schreef Ruzbeh het volgende:
    IMO is het niet erg, mensen die geen HDTV hebben merken er toch niks van? Dus wat maakt het uit. Liever een goedkope console dan een krachtige console.
    Ja oke, maar ik zal me dan toch altijd een beetje underpowered voelen
      woensdag 28 september 2005 @ 14:40:38 #286
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_30999604
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:29 schreef Xrenity het volgende:

[..]

En Tomasso, als je het verschil niet ziet zonder HD, dan dus wel mét HDtv. Dus wat doet jouw denken dat de Rev die functie krijgt?
    Hmm, never mind
      woensdag 28 september 2005 @ 15:44:48 #287
    65330 Ruzbeh
    pi_31001214
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 14:29 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Ja oke, maar ik zal me dan toch altijd een beetje underpowered voelen
    Ik durf te wedden van niet.

Hij zal in ieder geval effecienter aanvoelen van de PS3 of Xbox 360. En ik hou juist van efficiëntie.
    pi_31002011
    Zwakste? Waar heb je dat vandaan?

En is het nodig de sterkste te zijn? Lijkt me niet.
    pi_31002375
    Zwakste betekend nog niet meteen de lelijkste graphics (Kijk maar naar de Cube en Resident Evil 4)
      woensdag 28 september 2005 @ 17:16:49 #290
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_31002461
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 15:44 schreef Ruzbeh het volgende:
    Hij zal in ieder geval effecienter aanvoelen van de PS3 of Xbox 360. En ik hou juist van efficiëntie.
    Hoe bedoel je dat?
      woensdag 28 september 2005 @ 17:26:36 #291
    65330 Ruzbeh
    pi_31002732
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 17:16 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
    Nou... dat de Rev met minder watt meer graphics kan produceren (meer calculaties ofzo). Dat moet wel, omdat het ding klein is en daarom minder warmte moet hebben enzo. Ennnn ook dat je de meeste graphics krijgt per dollar ofzo. Efficient, op alle fronten. Je weet wel.
    pi_31008264
    Soort AMD/Intel qua GHz bedoel je
      woensdag 28 september 2005 @ 20:39:56 #293
    65330 Ruzbeh
    pi_31009285
    Mwuah... ja, Athlon XP 2600+ bijv. is lekker snel maar ook goedkoop. Minder Ghz, maar ik weet niet of dat nou efficient betekent. Het kan dus meer dingen doen per clockcycle.
    pi_31009897
    Athlon proc's zijn efficienter per GHz dan de Pentium 4 series
      woensdag 28 september 2005 @ 21:57:26 #295
    65330 Ruzbeh
    pi_31010048
    Je moet dan eigelijk ook kijken naar performance per watt en ook peformance per $. Maar goed... Weer ontopic.
    pi_31010558
    De Rev. komt pas over een jaar uit niet? Dan zijn de hardware prijzen ook weer gedaald, kunnen ze er best wat aardigs instoppen en voor 200 dollar verkopen lijkt me. Ik denk zelf dat het verschil net zo groot wordt als deze generatie. Maar dan nog, ik doe het niet voor de graphics, daar heb ik een PC voor .
    pi_31011048
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 22:11 schreef Steeven het volgende:
    De Rev. komt pas over een jaar uit niet? Dan zijn de hardware prijzen ook weer gedaald, kunnen ze er best wat aardigs instoppen en voor 200 dollar verkopen lijkt me. Ik denk zelf dat het verschil net zo groot wordt als deze generatie. Maar dan nog, ik doe het niet voor de graphics, daar heb ik een PC voor .
    Je kunt er best wat aardigs in stoppen ja, maar de hitte van dat aardigs moet ook afgevoerd worden . Gaat wat moeilijker met zo'n klein kastje. En daarbij heb ik ook weinig vertrouwen in een IBM daarvoor, ze hadden imho beter naar Intel kunnen gaan, dan had er misschien zelfs een Merom ingekund, en anders een Dothan. Erg efficiënte processors, Dothan (is de core van de nieuwere Pentium-M CPU's) geeft betere prestaties per mhz dan een Athlon FX en qua performance/watt spant de Dothan momenteel al helemaal de kroon.

Qua GPU zal men wel gewoon kiezen voor een ATi R500/R600-based design met minder pipelines/lagere clocks. Gewoon minder ruwe kracht, maar ook minder hitteafgifte en dus te doen in zo'n klein kastje.

Al met al denk ik dat het verschil best aanzienlijk zal zijn, de beperkte ruimte binnen de behuizing en de lage maximum kostprijs zorgen er voor dat de Revolution zeker een flink eind van de Xbox 360 en PS3 af zal zitten.
    pi_31018475
    Ik vraag me af waarom dat kastje per se zo klein moet zijn. Dat is wel het allerlaatste waar ik op let bij het kopen van een console...
    #winning
      donderdag 29 september 2005 @ 08:48:52 #299
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_31018484
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 08:48 schreef Tware het volgende:
    Ik vraag me af waarom dat kastje per se zo klein moet zijn. Dat is wel het allerlaatste waar ik op let bij het kopen van een console...
    Omdat je ook nog eens 2 sensoren naast je tv moet zetten?
    pi_31019682
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 08:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Omdat je ook nog eens 2 sensoren naast je tv moet zetten?
    Eerder om iets veel dommers, design, terwijl 90% het toch achter een deurtje heeft staan gewoonlijk.
      donderdag 29 september 2005 @ 13:35:58 #301
    65330 Ruzbeh
    pi_31025505
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 08:48 schreef Tware het volgende:
    Omdat het gewoon mooi is. Volgens Nintendo omdat consoles niet zo groot en log moeten zijn omdat non-gamers er geintereseerd moeten raken.

Ik vind het prima. Mac Mini is toch ook zo klein?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')