over de game downloads: mijn N64 roms(allemaal legaal natuurlijk!)varieren van 8 tot 64 MB. mijn SNES roms zijn allemaal ongeveer 4 MB. en NES roms heb ik niet, want ik heb geen nesquote:De naam Revolution zal hoogstwaarschijnlijk veranderd worden.
In de games die ervoor uit gaan komen, nee niet echt.quote:
Doe danquote:Op woensdag 21 september 2005 18:43 schreef peristilius het volgende:
Ik weet het, heb zelf ook ogen.
Tja. Ik ga een keer een PS2 kopen voor de games die ik heb gemist. Maar ik ga zeker geen PS3 kopen. Veels te fucking duur.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:50 schreef peristilius het volgende:
[..]
In de games die ervoor uit gaan komen, nee niet echt.
Maar door de jaren heen zijn er heel wat games voor o.a. de n64 en gc uitgekomen die ik nog wil spelen. Dus ik denk dat de Revo wel in huis komt.
Je weet de prijs niet eensquote:Op woensdag 21 september 2005 18:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Tja. Ik ga een keer een PS2 kopen voor de games die ik heb gemist. Maar ik ga zeker geen PS3 kopen. Veels te fucking duur.
Dat is nog steeds geen prijs kerel. Een kop koffie is voor een hongerneger duur, voor ons goedkoop. Relatief dus. Misschien is Sony bezig met een hype, door te zeggen dat de PS3 fucking duur wordt, om vervolgens iedereen te ownen met een lagere prijs.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:59 schreef VoiceofPower het volgende:
[..]
Sony: "Hij word heeeeel duur en mensen moeten maar meer werken om hem te kopen!"
Verkeerd topicquote:Op woensdag 21 september 2005 19:01 schreef Koning-Afwas het volgende:
Enige wat ik op PS2 nog wil spelen is de Final Fantasy serie en de Gran Turismo's.
Dat zijn zo'n beetje de enige PS exclusives die ik interessant vind, maar om daar nu een PS2 voor te gaan kopen...
Die had ik al meegerekend in de 15.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:59 schreef MMaRsu het volgende:
hehe inderdaad, en dan heb je ook nog de cube games die je misschien gemist hebt
Done.quote:
Niet? Heb er tot nu toe anders nog niets anders van gezien.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:05 schreef King_of_cubes het volgende:
De TTHet is geen retro console
De idioot die dit wallpaper heeft gemaakt had beter moeten opletten, de Revolution logo is verwijderd en wordt niet meer gebruikt.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mischien leuk om het te vervangen met deze
[afbeelding]
Onzin, Merrill Lynch heeft de kosten van de PS3 geschat op $500. Dus een prijs van 400 euro is heel goed mogelijk. Ook al is het 300 euro, dat is voor mij ook te duur. Daarom ben ik blij dat Nintendo gewoon voor de 200 euro gaat.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:04 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen prijs kerel. Een kop koffie is voor een hongerneger duur, voor ons goedkoop. Relatief dus. Misschien is Sony bezig met een hype, door te zeggen dat de PS3 fucking duur wordt, om vervolgens iedereen te ownen met een lagere prijs.
bron?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Daarom ben ik blij dat Nintendo gewoon voor de 200 euro gaat.
Geen bron, het is gewoon heel waarschijnlijk. Nintendo is altijd voor 200 dollar consoles gegaan, en deze keer leggen ze veel nadruk op een goedkope console. Volgens IGN is het zelfs goed mogelijk dat het lager komt dan 200 dollar.quote:
Ik vroeg me af of er al enige zekerheid was, maar meer een richting dus.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:12 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Geen bron, het is gewon heel waarschijnlijk. Nintendo is altijd voor 200 dollar consoles gegaan, en deze keer leggen ze veel nadruk op een goedkope console. Volgens IGN is het zelfs goed mogelijk dat het lager komt dan 200 dollar.
Ja, ik heb nog geen bevestiging van zo'n prijs gezien hoor.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:14 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik vroeg me af of er al enige zekerheid was, maar meer een richting dus.
Misschien dat Nintendo van plan is om een keertje verlies te draaien met hun console?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
<200 dollar lijkt me wel een heel erg lage schatting.
Volgens mij heb ik in een van de vorige topics een persbericht gezien waar in stond dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Misschien dat Nintendo van plan is om een keertje verlies te draaien met hun console?
Dat wil ik even zien.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:34 schreef peristilius het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in een van de vorige topics een persbericht gezien waar in stond dat dat niet zo is.
quote:Q: How much will Revolution cost?
A: An exact price is unknown. But Nintendo is aggressively seeking to deliver a small, quiet and affordable console. It seems likely that the unit will debut at the sub-$200 mark and possibly cheaper if all goes as planned.
ALLE Nintendo consoles zijn in de US gelaunched voor 199 dollar.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:19 schreef paarse_paashaas het volgende:
<200 dollar lijkt me wel een heel erg lage schatting.
Dan zal hij ook wel erg goedkoop zijn in de productie.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat wil ik even zien.
Dit staat in de Revolution FAQ op IGN:
[..]
Of Nintendo gaat verlies draaien voor het eerst. Lijkt me stug, aangezien dat nooit eerder gebeurt is, maar Iwata is veel meer bereid om geld uit te geven dan Yamauchi dat was.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:43 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dan zal hij ook wel erg goedkoop zijn in de productie.
Daarom vind ik 512MB erg weinig, ook al kun je dat uitbreiden via SD-slotenquote:Op woensdag 21 september 2005 18:41 schreef moomoo het volgende:
[..]
over de game downloads: mijn N64 roms(allemaal legaal natuurlijk!)varieren van 8 tot 64 MB. mijn SNES roms zijn allemaal ongeveer 4 MB. en NES roms heb ik niet, want ik heb geen nes
Je bent anders wel veel geld kwijt tegen de tijd dat je 512MB helemaal vol is.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Daarom vind ik 512MB erg weinig, ook al kun je dat uitbreiden via SD-sloten
Andere site:quote:Na de onthulling van de controller zouden nu ook de specificaties van de Revolution zelf bekend zijn geraakt. Het zou mogelijk gelekt zijn en kan dus evengoed volledig fictief zijn. Het zou gaan om een medewerker van Factor 5, een gamestudio die instond voor Stars Wars: Rogue Leader die zou beweren reeds de specs van de Revo te weten.
:System 1 Modified
CPU:
1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It?s Dual Threaded
13 billion dot product operations per second
Revolution GPU:
ATI Custom based RN520 core.
GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB?s of 1T-SRAM
32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.
Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>
Shader Performance: ~50 billion shader operations per second
Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM
Had ik volgens mij al gepost met een gamespot forum bron maar dit zijn van game site'squote:Toch high definition voor de Revolution?
Een medewerker van Factor 5 denkt de specs van de Revolution te weten. En het aparte is dat, volgens de specs, Nintendo nog niet beslist zou hebben over HD (high definition). Veel gamers gaven Nintendo sowieso al geen kans omdat men geen gebruik maakte van high definition, wanneer Nintendo dit toch gaat gebruiken kan Nintendo wel eens een zeer sterke console neerzetten die Microsoft en Sony uit het veld zou kunnen slaan. We zullen zien!
System 1 Modified
CPU:
1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It?s Dual Threaded
13 billion dot product operations per second
Revolution GPU:
ATI Custom based RN520 core.
GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB?s of 1T-SRAM
32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.
Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>
Shader Performance: ~50 billion shader operations per second
Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM
Zoveel zekerheid is er dus nog nietquote:It seems likely that the unit will debut at the sub-$200 mark and possibly cheaper if all goes as planned.
Kijk is voor de lol ook op games.fok.nlquote:Op woensdag 21 september 2005 21:15 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Andere site:
[..]
Had ik volgens mij al gepost met een gamespot forum bron maar dit zijn van game site's
Gamequarter.be
RandomGames.nl
Randdebielen, dat hoeft niks te betekenen. Het gaat om de games, het zal mensen een worst wezen of het nou geen of wel HDTV is, mensen willen MGS4, Halo 3, Zelda, PGR3, Oblivion sowieso spelen.quote:Nintendo sowieso al geen kans omdat men geen gebruik maakte van high definition, wanneer Nintendo dit toch gaat gebruiken kan Nintendo wel eens een zeer sterke console neerzetten die Microsoft en Sony uit het veld zou kunnen slaan. We zullen zien!
Ja, dat weet ik. Ik zei ook goed mogelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:20 schreef Pheno het volgende:
@ Ruzbeh:
[..]
Zoveel zekerheid is er dus nog niet
Mij maakt de prijs van een console niet zoveel uit. De games, die moeten goedkoperquote:Op woensdag 21 september 2005 21:23 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Ik zei ook goed mogelijk.Of het lijkt goed mogelijk, ook goed.
Das toch allemaal zwaar fake.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:15 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Andere site:
[..]
Had ik volgens mij al gepost met een gamespot forum bron maar dit zijn van game site's
Gamequarter.be
RandomGames.nl
Dat lijk me idd ontzettend makkelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:25 schreef Cerbie het volgende:
Ah die chipjes kosten los geen drol, nog geen $10. Ik haal dan wel een of twee 1GB kaartjes denk ik.
En ik denk dat je, via een SDkaartlezer, een leuk downloadprogramma en eventueel een modchip/speciale software op SDkaart je niet meer een paar euro per game hoeft te betalen
'Zo gehacked' lijkt me sterk. Het gebruikt wat moeilijk te hacken shit. DRM enzo?quote:Op woensdag 21 september 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
Daarom zou ik het ook beter vinden als ze het gewoon gratis maken, ze kunnen kiezen eigenlijk:
- Gratis, leuke publiciteit, iedereen blij;
- Betalen, zo gehacked, verdienen misschien een paar duizend euro aan de moraalridders.
Want zelfs de casual gamer weet wat een modchip is, en voor een paar duizend of leuke publiciteit zou ik het wel weten.
Lijkt me niet. Denk je dat dat kost, die bandbreedte?quote:Op woensdag 21 september 2005 21:53 schreef __aram het volgende:
Die games moeten toch gewoon gedownload worden met de Nintendo download service (of iets dergelijks)? Dan betaal je via creditcard of gamecard, of welk betalings systeem ze bedenken.
Kan het dan gewoon niet dat je, nadat je eenmaal betaalt hebt, die game elke keer weer gratis kan downloaden?
Dan zet je hem op je SDkaart, speel je een tijdje en als je er genoeg van hebt gooi je die game eraf. Na een maand wil je die game misschien wel weer eens spelen en dan kun je het dus gewoon weer ff downloaden, sneller dan toen je moest betalen want die omweg hoef je niet meer te maken.
Dat lijkt mij wel een ideale methode, dan hou je de games wel voor altijd maar hoef je niet je SDkaart ermee vol te hebben.
quote:
Ik heb persoonlijk zelf nooit problemen gehad met nintendo die mij in extra kosten sleurde, dus dat argument vind ik kul.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:01 schreef Steeven het volgende:
Lijkt me niet. Denk je dat dat kost, die bandbreedte?. En Nintendo kennende zullen ze weer big cash gaan verdienen met het verkopen van memory cards en andere rotzooi.
Jij vindt het kul ja, ik heb anders meegemaakt toen ze met expansies en weet ik het wat begonnen tijdens de N64.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:15 schreef __aram het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk zelf nooit problemen gehad met nintendo die mij in extra kosten sleurde, dus dat argument vind ik kul.
Daarnaast moeten die games toch altijd beschikbaar zijn voor download en word er toch wel rekening gehouden met heel veel downloads?
Ik zie de moeite niet om bij het opzetten van de download service ook ruimte te maken voor mensen die om de zoveel tijd nog een keer een game gratis willen downloaden.
Inderdaadquote:Op woensdag 21 september 2005 22:53 schreef __aram het volgende:
Oke, daar heb je wel een punt. Maar ik heb nooit veel expansies en extra's gekocht van Nintendo en mijn game plezier is toch altijd volledig bevredigt geweest.
En je kan ook niet zeggen dat ze de meest gore geld trekkers zijn in de game wereld.
Ik hoop iig dat ze zoiets uitvoeren, het is wel het meest klantvriendelijke.
Ja feest, doet ieder bedrijf toch. Ik keek gister in de reclamefoldert van de e-plaza en zag ik de volgende artikelen:quote:Op woensdag 21 september 2005 22:29 schreef Steeven het volgende:
[..]
Jij vindt het kul ja, ik heb anders meegemaakt toen ze met expansies en weet ik het wat begonnen tijdens de N64.
Wat een onzin , Nintendo heeft bijna altijd verlies gedraaid op de consoles omdat zij een vergoeding kregen per cartridge en dus gewoon terugverdiende per verkocht spel (ook van third party). Dus dit zal niet voor het eerst zijn dat ze met een lage tot geen winstmarge inzetten. Zelf verwacht ik $249 dollar, in begin is hij altijd wat duurder zodat je snel een prijsverlaging kan doorvoeren.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:45 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Of Nintendo gaat verlies draaien voor het eerst. Lijkt me stug, aangezien dat nooit eerder gebeurt is, maar Iwata is veel meer bereid om geld uit te geven dan Yamauchi dat was.
Volgens mij raak je in de war met Sony of Microsoft.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:24 schreef svenakin het volgende:
[..]
Wat een onzin , Nintendo heeft bijna altijd verlies gedraaid op de consoles omdat zij een vergoeding kregen per cartridge en dus gewoon terugverdiende per verkocht spel (ook van third party). Dus dit zal niet voor het eerst zijn dat ze met een lage tot geen winstmarge inzetten. Zelf verwacht ik $249 dollar, in begin is hij altijd wat duurder zodat je snel een prijsverlaging kan doorvoeren.
Die bron die jij geeft ook dus, die zei dat ze voor de prijsverlaging winst maakte op de console zelf en na de prijsverlaging kiet speelde. Nou kan je er zelf wel bijbedenken dat sindsdien de kosten van de gamecube eerder gedaalt zijn dan gestegen, dus dat ze inmiddels weer een lichte winst maken.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:27 schreef svenakin het volgende:
De enige bron die steeds roept dat ze geen verlies draaien is nintendo zelf, maar das logisch want ik zou ook niet zeggen dat ik verlies lijdt op een systeem.
Dit is een bron die ik snel opzocht en dus in 2002 aangaf dat toen al het breakevenpoint bereikt was. De verkoopprijs is sindsdien alleen gedaald en de productiekosten wellicht ook, maar niet zoveel. Ik heb daarom dez bron gekozen, maar er zijn er genoeg die bevestigen dat nintendo een licht verlies draait. Dat deze bron dat niet doe t heb je absoluut gelijk in.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:06 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Die bron die jij geeft ook dus, die zei dat ze voor de prijsverlaging winst maakte op de console zelf en na de prijsverlaging kiet speelde. Nou kan je er zelf wel bijbedenken dat sindsdien de kosten van de gamecube eerder gedaalt zijn dan gestegen, dus dat ze inmiddels weer een lichte winst maken.
Nou beweer ik helemaal niet dat Nintendo écht winst maakt op zijn console, maar uit jouw bron blijkt iig niet het tegendeel.
De Rev is nu al geliefd.quote:Microsoft, who has struggled to secure a foothold in the Japanese market with the Xbox, is keen to do things differently in Japan with the Xbox 360. According to the survey however, only 5.8 percent said they were interested in the new Xbox console, compared to 29.1 percent who showed interest in buying the new Nintendo Revolution.
Anders ik wel.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
30% in Japan, daar teken ik voor![]()
quote:De Vice President van Microsoft is erg te spreken over de manier waarop Nintendo onlangs de Tokyo Game Show naar zich toe trok door middel van de nieuwe controller. Hij verwacht volgend jaar meer van Nintendo dan van Sony.
Microsoft's Vice President Peter Moore heeft in een interview met Gameindustry.biz aangegeven dat hij onder de indruk was van de manier waarop Nintendo volgend jaar de manier van gamen op deze manier weet om te gooien. De interactiviteit van de nieuwe controller is een sprong waarbij men in een later stadium zal moeten zien of het echt gaat werken. Moore had in een eerder interview al aangegeven dat hij de PS3 van Sony niet zo speciaal vond. Cijfers in een machine zijn leuk om te zien, maar het totaalbeeld zal op den duur door bedrijven waar moeten worden gemaakt.
Moore gaf ook aan dat hij het goed vindt hoe Nintendo de gameindustrie weer weet te verlengen. Microsoft probeert dit ook met de Xbox360 door er een machine van te maken die meer in zich heeft dan alleen gaming. De manier waarop Nintendo games weet te ontwikkelen die simplistisch wegspelen, maar altijd een lange levensduur hebben, is de sleutel tot succes. Microsoft zoekt namelijk ook een manier om dit ooit aan het publiek te kunnen geven
Volgens Nintendo hebben ze de controller beveiligd dmv patenten.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef speknek het volgende:
Dat betekent dus binnen een half jaar van het uitkomen van de revolution, dat er exacte kopieen voor de xbox360 en ps3 te vinden zijn. Alleen hebben die meer grafische kracht.
Bill is verrastquote:Op donderdag 22 september 2005 15:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Oh ik dacht dat Nintendo maar een niche zou zijn?
bijna exacte kopieen dan.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:59 schreef King_of_cubes het volgende:
Volgens Nintendo hebben ze de controller beveiligd dmv patenten.
Dat valt echt hardstikke mee. Peter Moore zei alleen "kudos" voor een goede "attempt" (poging). tot innoveren. Dus hardstikke onder de indruk is complete larriekoek. Als je zelfs eens de artikel leest... Gewoon een beetje PR bullshit.quote:
Als ze hetzelfde willen moeten ze ook gewoon in de vorm van een afstandsbediening zijn. Want dat is het briljante aan de nieuwe controller van Nintendo. Ik denk persoonlijk dat ze dat niet willen en alleen de gyroscopische dingen pakken en de vorm van de controller makkelijk behouden (dat zou een grote fout zijn maar beter dan niks).quote:Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef speknek het volgende:
[..]
bijna exacte kopieen dan.
Net zoals met de analoge stick. Niet meer door middel van licht (N64), maar door middel van een weerstandsmeter (PS2). Maar het doet precies hetzelfde.
Zo zit ik ook altijd als ik thuis komquote:Op donderdag 22 september 2005 15:03 schreef RaymanNL het volgende:
er is zeker geen nieuws meer van die revolution![]()
5 euroquote:Op donderdag 22 september 2005 09:42 schreef D.A.A.F. het volgende:
'Eurogamer helps put the debate to rest. All of those old games that Nintendo said will be available on Nintendo’s next-generation Revolution console are gonna cost gamers.
Nintendo isn’t announcing the details of how these older games would be priced, but a variety of schemes is likely. Some games might be bundled as freebies to entice sales of the console, some might be offered along with the purchase of a current-generation game, and so on.'
oftewel: gratis-gratis-echt gratis zal het niet worden. Toch hoop ik nog op zo'n punten systeem + een eventueel betaalsysteem. Een euro of 5 voor een SNES spelletje wil ik best betalen..
Da's dan ook niet slimquote:Op donderdag 22 september 2005 20:27 schreef Steeven het volgende:
5 euro. Als Nintendo de zoveelste Mario ReReReRe-release nog durft te verkopen voor een euro of 20-30, denk ik niet dat we lekker goedkoop af zullen zijn. Hell, ik heb onlangs nog 20 euro voor de NES Classic Castlevania betaald voor de GBA.
Wel slim, geniaal spelletje met nostalgische gevoelensquote:Op donderdag 22 september 2005 20:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Da's dan ook niet slim.
Op zich scheelt het wel dat ze geen dure cartridges/boekjes/doosjes meer hoeven te fabriceren. Dus ik verwacht wel dat het nu een stuk goedkoper kan zijn. Aan de andere kant zullen ze de kosten voor het online netwerk ook wel op deze manier terug willen verdienen.
Dat lijkt me niet, die spellen zijn 20 euro omdat de rest van de GBA games rond 45 euro zijn, dus daarom moet het gewoon hoog blijven. Het kan dus lekker duur worden terwijl het in de oog van de consument vrij goedkoop lijkt.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:27 schreef Steeven het volgende:
[..]
5 euro. Als Nintendo de zoveelste Mario ReReReRe-release nog durft te verkopen voor een euro of 20-30, denk ik niet dat we lekker goedkoop af zullen zijn. Hell, ik heb onlangs nog 20 euro voor de NES Classic Castlevania betaald voor de GBA.
dan zal het wel 30 euro worden aangezien de prijs voor revo games wel bij de 60 euro zal liggenquote:Op donderdag 22 september 2005 20:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, die spellen zijn 20 euro omdat de rest van de GBA games rond 45 euro zijn, dus daarom moet het gewoon hoog blijven. Het kan dus lekker duur worden terwijl het in de oog van de consument vrij goedkoop lijkt.
Hoop doet leven zeg ik maarquote:Op donderdag 22 september 2005 20:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, die spellen zijn 20 euro omdat de rest van de GBA games rond 45 euro zijn, dus daarom moet het gewoon hoog blijven. Het kan dus lekker duur worden terwijl het in de oog van de consument vrij goedkoop lijkt.
quote:Op donderdag 22 september 2005 21:00 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoop doet leven zeg ik maar. Zet die roze bril af kerel.
Oh nee? Games als Lufia, Secret of Mana en Crono Trigger gaan op Ebay voor 40-80 euro over de virtuele toonbank, daar hoeft dan nog niet eens een doosje of boekje bij te zitten. Waarom zou Square hier geen slaatje uit slaan en Crono Trigger voor 20-25 euro verkopen? Nintendo is wat dat betreft ook nooit goedkoop geweest met games. Tel daarbij op dat we in de Benelux altijd genaaid worden met hogere prijzen, en naar mijn mening kun je dan ook zeker prijzen vanaf 10 euro verwachten.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:47 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]'t Is toch een goed argument?
Als consumenten zien dat je een SNES spel voor 30 euro kan kopen haken ze af, want ze zijn zo oud, ze weten wel dat je 'm tweedehands kan halen voor een euro ofzo. Die NES classics en SNES ports kunnen zo duur zijn omdat het: a) portable is, b) omdat ze in een nieuw jasje zitten en zich voor kunnen doen als GBA titels (dus kunnen ze zo hoog zijn als 20 euro), c) ze zijn aangepast en hebben wat extra content en d) ze zitten in een doosje, hebben een handleiding, verzending van Nintendo naar winkel, allemaal kosten dus. Bij de Revolution download gebeuren geldt dit allemaal niet.
Maar goed. Als ze zo megaduur worden op de Revolution, gaan ze toch wel omlaag als Nintendo ziet dat ze amper verkopen (niemand en dan ook niemand gaat een SNES spel kopen voor 30 euro als je voor een klein beetje meer een hele Rev spel kan halen).
HEY DAAR HEBBEN WE HET HIER NIET OVERquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom ga je nou wachten tot het gekraakt wordt ofzo? Anders download je toch gewoon nu de roms en speel je ze op de PC (moet je even je PC aansluiten op je TV).
Foeiquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom ga je nou wachten tot het gekraakt wordt ofzo? Anders download je toch gewoon nu de roms en speel je ze op de PC (moet je even je PC aansluiten op je TV).
Nou, de ding heeft een mooi glans, maar dat zie je daar dus weer niet. Hier weer wel.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:25 schreef YourMaster het volgende:
Nou, ik vind de rev controller er nou niet mooi of indrukwekkend uitzien. Ook niet in Miyamoto's handen.
Wat een mooi dingquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef Ruzbeh het volgende:
http://new.ga-forum.com/showthread.php?p=1977888
Korte interview van G4 met Iwata die de controller vasthoudt. Echt mooi.
Hoppelijk een oorlog shooterquote:Randy Pitchford, de president van Gearbox, zegt de Nintendo Revolution een 'interessant' apparaat te vinden om voor te ontwikkelen. Men kijkt er naar uit om te ontwikkelen voor de machine. Men heeft bij Gearbox ideeën in gedachten die goed inspringen op de mogelijkheden die de Revolution bied.
The Nintendo Revolution controller was shown at the Tokyo Game Show... it's quite obvious that Nintendo is destined to be as innovative as possible again. What do you, as a professional game-designer, think about the controller and the Revolution itself? And... would Gearbox be interested in developing games for the Nintendo Revolution?
Randy Pitchford: I think the Revolution is an interesting device and I look forward to the challenge of making games for it. There are a few ideas I've nurtured over the years that I think would be very appropriate for the interface options the Revolution provides.
Gearbox is de ontwikkelaar die we kennen achter de Brothers in Arms-serie. Momenteel legt Gearbox de laatste hand aan Brothers in Arms: Earned in Blood. - Lauran Beers
Mooi dingetjequote:Op vrijdag 23 september 2005 13:13 schreef Ruzbeh het volgende:
http://new.ga-forum.com/showthread.php?p=1977888
Korte interview van G4 met Iwata die de controller vasthoudt. Echt mooi.
Hopelijk geen brothers in armsquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wat een mooi ding![]()
[..]
Hoppelijk een oorlog shooter![]()
Wie weet doet Nintendo dat. Er is geen expansion port op de Revolution zoals op de Gamecube, maar je hebt wel USB 2.0.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:02 schreef harlingen het volgende:
Komt er ook net als bij de gamecube een extra kit of iets dergelijks zodat je ook de gameboy, gameboy advance e.d. games kan spelen? Ik speel ze nu via de gamecube en als nintendo dat nu ook even inbouwd heb je een nog betere console.
Waarom zou je er niet gameboy games op kunnen spelen en wel gamecube games? Dat is toch vreemd? De gamecube kan het namelijk wel?!
Met de revolution kun je NES, SNES & N64 spellen downloaden. Gamecube games zijn ook te spelen. Dat lijkt me meer dan genoegquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:02 schreef harlingen het volgende:
Ik wil nog een mario voor de gamecube en niet pas als de revolution er is![]()
Komt er ook net als bij de gamecube een extra kit of iets dergelijks zodat je ook de gameboy, gameboy advance e.d. games kan spelen? Ik speel ze nu via de gamecube en als nintendo dat nu ook even inbouwd heb je een nog betere console.
Waarom zou je er niet gameboy games op kunnen spelen en wel gamecube games? Dat is toch vreemd? De gamecube kan het namelijk wel?!
1. Ben niet zo'n fan van glimmend plasticquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nou, de ding heeft een mooi glans, maar dat zie je daar dus weer niet. Hier weer wel.
[afbeelding]
Bij de linkerste en rechterste zie je dat goed.![]()
1.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:06 schreef YourMaster het volgende:
[..]
1. Ben niet zo'n fan van glimmend plastic
2. Denk dat je in zo'n filmpje beter kan zien hoe ie er uit ziet, dan bij zo'n reclame-foto.
Er kan altijd meer bijquote:Op vrijdag 23 september 2005 14:06 schreef BMH het volgende:
Met de revolution kun je NES, SNES & N64 spellen downloaden. Gamecube games zijn ook te spelen. Dat lijkt me meer dan genoeg![]()
Bij mij thuis is het ook vaak een beetje donker enzo, vooral als ik wil gamen!quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:10 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
1.
2. De verlichting enzo in de filmpje valt tegen, het is een beetje donker enzo.
Dat zegt nog niet dat ie niet glimt en gewoon mooi is, daar ging de discussie toch over?quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:33 schreef YourMaster het volgende:
Bij mij thuis is het ook vaak een beetje donker enzo, vooral als ik wil gamen!
Nouja, ik denk dat ie, als ie in huis komt, niet mooi in de huiskamer staat, maar totaal niet opvalt naast mijn andere afstandsbedieningen. Ik vind hem er echt niet mooi uit zien ofzo, gewoon onopvallend.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:40 schreef __aram het volgende:
[..]
Dat zegt nog niet dat ie niet glimt en gewoon mooi is, daar ging de discussie toch over?
Je zult het alleen tijdens het gamen niet zien, wat je bij elke controller hebt. Maar het staat wel mooi en modern in je huiskamer als het gewoon licht is en je niet aan het gamen bent.
Gearbox heeft sinds Opposing force niks gemaakt dat ook maar enigszins de moeite waard is, ik denk niet dat dat gaat veranderenquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wat een mooi ding![]()
[..]
Hoppelijk een oorlog shooter![]()
ROMs op de pc vind ik drie keer niks, ik wil een controller en meerdere spelers erbijquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom ga je nou wachten tot het gekraakt wordt ofzo? Anders download je toch gewoon nu de roms en speel je ze op de PC (moet je even je PC aansluiten op je TV).
True shit. Hoewel Brothers in Arms wel elementen had die me raakten, zoals het geluid. Heerlijk.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gearbox heeft sinds Opposing force niks gemaakt dat ook maar enigszins de moeite waard is, ik denk niet dat dat gaat veranderen.
quote:This week's question: Fantastic Revolution controller, but we're never content. When will you announce the real name of Revolution so that we can launch our channel? Could it be this October when Iwata talks Wi-Fi?
Nintendo of America's executive vice president of sales and marketing, Reginald Fils-Aime: Thanks for your feedback on the controller, Matt. The response has been incredible. People embrace innovation! We're taking a bold direction with Revolution and making sure people understand what this revolutionary controller can and will do has been paramount. We're the only company showing true innovation. The competition even complimented us!
Since our product is so innovative, for us it's too early to reveal all Revolution details. I certainly understand you're anxious to see more. Giving the controller the singular attention it deserved was the right way to go at TGS. In our view, you first need to understand the experience the controller promises to provide... then the games will breathe life into the promise. It's about the experience, not just the games. And the controller will give players a whole new experience!
We will continue to pull the curtain back over the next few months and we expect you'll be there. Until then, you should go ahead and unveil a Revolution (still the code-name) IGN channel. As a huge fan of the online community, I can't wait for you to have a dedicated channel. I promise we'll populate it with information the entire gaming community will love!
Nee. Nintendo zal weer met nieuws komen als de Xbox 360 lanceert.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:22 schreef gamecube_master het volgende:
Ik denk dat het nu een hele lang tijd stil wordt rond de Revolution en we pas beeldmateriaal, release dates en de uiteindelijke naam op de E3 van 2006 te horen krijgen.
Zo belachelijk is het niet hoor. Het komt wel vaker voor dat een bedrijf met iets komt en dat een ander bedrijf het kopieert maar ook flink verbeterd.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:11 schreef Koning-Afwas het volgende:
"Is the Revolution controller a good idea that will take a company like Sony to do it right?"
Uit dat stukje op 1up, wat een belachelijke uitspraak.
Dat lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:25 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nee. Nintendo zal weer met nieuws komen als de Xbox 360 lanceert.
Het is waarschijnlijk of nu wachten, of straksquote:Op zaterdag 24 september 2005 14:33 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook.Hopelijk wat eerder, ik heb geen zin om twee maanden te wachten.
Eind van het jaar weten we allesquote:Op zaterdag 24 september 2005 14:22 schreef gamecube_master het volgende:
Ik denk dat het nu een hele lang tijd stil wordt rond de Revolution en we pas beeldmateriaal, release dates en de uiteindelijke naam op de E3 van 2006 te horen krijgen.
Woow, de controller, nog nooit gezienquote:Op zaterdag 24 september 2005 23:24 schreef Floepsje het volgende:
zal vast wel eens langsgekomen zijn:
http://www.albinoblacksheep.com/flash/revolution
quote:Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef YourMaster het volgende:
Bijschaven denk ik.
Dat denk ik ook ja.quote:Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef YourMaster het volgende:
Bijschaven denk ik.
Maargoed, log http://nintendoparamount.blogspot.com/quote:This week Nintendo finally set the Specs of Revolution in stone. They will no longer tamper with them as they feel they have them just right. They will address these to the public later ths year with demo's to show what the machine is capable of. Nintendo's N.D.A ends soon too, so many developers will of course announce there games for Revolution and some may show a video or still images of these games.
quote:Op zondag 25 september 2005 15:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
w00t w00t
[..]
Maargoed, log http://nintendoparamount.blogspot.com/
Oktober jaquote:Op zondag 25 september 2005 16:26 schreef MMaRsu het volgende:
Ja daar heb je gelijk in, maar ik lees liever niets, dan dat ik onzin moet lezen die toch niet waar is. Ik verwacht binnen een maand nieuws
.
Ik wacht niet. Ik ben nu lekker aan het gamen op mijn DS, cube & pc. Als je wacht ben je niet tevreden met wat je op dit moment hebt.quote:Op zondag 25 september 2005 20:46 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
er gaat toch niks fatoenslijks uitkomen dus waarom wachten?
Gaan we nu hier bashen omdat je het vervelend vind dat er mensen kritiek hebben op de 360?quote:Op zondag 25 september 2005 20:54 schreef Gamedemon het volgende:
en zoiezo Afstandsbedieningen die gejat zijn van sony's eye toy
Hier stond wat over GD, maar dat verwijder ik nu weer...quote:Op zondag 25 september 2005 21:10 schreef Ruzbeh het volgende:
Slim hoor Gamedemon, berichten posten en ze daarna (te laat) verwijderen omdat iedereen je al heeft gequote.Heerlijk vind ik dat.
Qua gamegeschiedenis wist ik wel dat je GD niet serieus moest nemen, maar nu helemaal niet meerquote:Op zondag 25 september 2005 20:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Gaan we nu hier bashen omdat je het vervelend vind dat er mensen kritiek hebben op de 360?
Dude, wat ben je zielig bezig?
quote:Op zondag 25 september 2005 22:40 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Qua gamegeschiedenis wist ik wel dat je GD niet serieus moest nemen, maar nu helemaal niet meer
quote:Een tijdje terug schreef Gamedemon het volgende:
ja, en nintendo heeft de schouderknoppen gejat van sony
Ach ja hij houdt het plezier erinquote:Op maandag 26 september 2005 08:48 schreef D.A.A.F. het volgende:
lachen met die jongen.. altijd..
ik vind het mooi voor op de vroege morgen..
Kan niet iemand ff een verhaaltje typen wat het allemaal betekendquote:De Nintendo Revolution zal naar alle waarschijnlijkheid een eigen GPU gaan krijgen die ATI speciaal voor deze console zal gaan ontwikkelen. De RN520, de N staat dan ook voor Nintendo. De GPU zal draaien op een snelheid van 600Mhz en is dan ook vergelijkbaar of al dan niet sneller dan de huidige snelheden van desktop videokaarten.
Revolution GPU
ATI Custom based RN520 core. The "N" stands for Nintendo, and is because the ArtX team is with them, that is why it's an "N".
GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB's of 1T-SRAM (the RAM is much better due to some tweaking, compared to GC's RAM. The latency and Cells are much more efficient and faster. Around 1.2 ns is the latency, on average).
32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.
Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>
Shader Performance: ~50 billion shader operations per second
Inderdaad zeg. En is het nu al bekend wanneer je hem kan kopen?quote:Op maandag 26 september 2005 13:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Kan niet iemand ff een verhaaltje typen wat het allemaal betekend?
GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB's of 1T-SRAM (the RAM is much better due to some tweaking, compared to GC's RAM. The latency and Cells are much more efficient and faster. Around 1.2 ns is the latency, on average). Dat is snelquote:Op maandag 26 september 2005 13:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Kan niet iemand ff een verhaaltje typen wat het allemaal betekend?
Wat is shader?quote:Op maandag 26 september 2005 14:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB's of 1T-SRAM (the RAM is much better due to some tweaking, compared to GC's RAM. The latency and Cells are much more efficient and faster. Around 1.2 ns is the latency, on average). Dat is snel
32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines. 32 shader instructies die tegelijkertijd kunnen werken aan hun eigen berekeningen
Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec> Hoeveel polygonen dat kreng kan uitspuwen per seconde
Shader Performance: ~50 billion shader operations per second idem als bovenstaand, maar dan hoeveel shader berekeningen hij per seconde kan doen
Shader berekeningen zijn tegenwoordig gemeengoed geworden om bv een water op een texture (behangetje) te berekenen. Of het knetterend haardvuur een schaduwenspel op de muren te laten toverenAllemaal berekeningen die dus door zo'n shader gedaan worden.
quote:Op maandag 26 september 2005 14:14 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wat is shader?
Wat is polygonen ?
Dat bedoel ik
Ja, die zijn goed. ATI werkt al een tijdje in de pc markt waar ze zoiets nog uit moeten brengen.quote:Op maandag 26 september 2005 14:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar de hamvraag is kan zijn de specs een beetje goed (al enigszins beantwoord door speknek)
En de tweede vraag is, waar haal je die info vandaan
Nep.quote:Op maandag 26 september 2005 13:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Kan niet iemand ff een verhaaltje typen wat het allemaal betekend?
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Revo ergens beter in zal zijn dan de xbox360 of de ps3. Wel jammer, want ik zou het wel hopen. Ik wacht met smart af...quote:
Hoppelijk voor de Revolutionquote:Castlevania blijft leven
Uit een onlangs gehouden interview met de producer van de reeks games is gebleken dat men nog genoeg potentie ziet in de franchise. Een mogelijke versie op de next-gen consoles is hierbij dus al deels bevestigd.
Alhoewel het voor de Nintendo Revolution nog altijd moeilijk blijft een officiële bevestiging te plaatsen, heeft de producer van de Castlevania games onlangs aangegeven de franchise volgend jaar gewoon door te sturen naar de next-gen consoles. De versies op de handhelds zullen hierbij gewoon doorgezet worden als aparte games waar het verhaal zich afspeelt voordat Dracula zijn einde in beeld ziet. De volgende generatie Castlevania games belooft dus een nieuwe kijk te geven op datgene waar we op het moment op de consoles van Nintendo erg weinig van hebben gezien. Of de Revolution hierbij gezien kan worden als een mogelijke console voor de nieuwe reeks titels is nog niet helemaal duidelijk. Wel zeker is dat de handheld reeks ook volgend jaar gewoon wordt doorgezet. Verwacht dus naast Dawn of Sorrow nog meer titels voor de Nintendo Dual Screen.
Is het 10 minuten stil en dan ga je zelf verder offtopicquote:Op maandag 26 september 2005 15:37 schreef Ruzbeh het volgende:
Ok. Nu weer ontopic.
quote:The advertisement can appear incredible but however it is what it comes out from our interview with Mr. Miyamoto, the dad of Mario. At the following day of the official presentation of the new lever of the future console of living room of Nintendo, the Revolution, the team of Valve would have contacted the company of Kyoto to propose a collaboration in order to create to them new a opus based on Half-Life 2. Named Half-Life 2: Revo, like Revolution, this play would take again the scenario of his/her cousin PC, but of many innovations should be included. These last would give more explanation on the history of the play. Few infos but fortunately we were in conversation iChat with Gabe Newell. The Master of Valve spoke to us at greater length about the advertisement which would have, according to him, to revolutionize the world of the FPS.
When I saw the lever of future Nintendo, I immediately included/understood the technological projection and the new possibilities offered by this lever, imagine what we could do with. In the right hand, you have your weapon and in the left hand, a torch. You run and at the same time you look at on the right on the left.
As soon as I saw it, I ran to my iChat and I called Miyamoto. It was even more surprised than me, it is sure that to see Half-Life on a Nintendo console, it is something which nobody could imagine.
I am super excited by this lever, I see too many things to be done with, Valve wants to always be with the point of the innovation, the Source engine is an excellent example, it is perfect for the mods and with the HDR, it is the future which takes shape. But let us stop the car-promotion.
Gabe Newell
Mr. Miyamoto was a little talkative, but not too. The questions especially turned on the possibilities offered by the lever, and the tone is assembled when we asked whether it were possible to connect a keyboard and a mouse to Nintendo Revolution.
But you are insane, you really believe that a keyboard and a mouse are adapted to play ? Seriously, except certain mice, the keyboards, them, are not at all ergonomic, and separately to make make economies with the manufacturers of keyboards by keeping the same form for fifty years, they have not brought anything to the players. Never Nintendo will leave this type of antiquated instruments. But on the other hand it will be possible to connect a lever of GameCube to the remote control.
But, and without wanting to reveal the projects of Valve, I believe that they go, undoubtedly, to leave a peripheral derived from the keyboard but in more adapted for the FPS.
Miyamoto
For those which would not have noticed it, all this history is of course a fish of April which has a few months of delay. But this discussion could be real when we see the possibilities offered by this lever and the stick for future Nintendo Revolution. The keyboard has very many gaps but the attempts at change, like the ergonomic keyboards, were always dedicated to the failure.
The explanation is simple : the price. The keyboards pro-gamers cost between 100 and 500 euros, a too high price. Unfortunately it is necessary to react quickly because the current keyboards are reorganizing our wrists and to make them more evil than of good, it is necessary of it to be conscious. It is time to react but as long as the prices of the keyboards will not drop, our health will be in danger.
Microsoft for a very long time proposes an ergonomic keyboard, but not enough according to doctors' who them even use traditional keyboards. There is not only the shape of the keyboard which is important, the provision is as much. It should be known that the systems Qwerty and Azerty were invented at the time of the typewriters so that the secretaries do not type too quickly and that the machine is blocked. An antiquated system but which unfortunately has still not enough competitors.
A system as Dvorak is made especially for the data-processing world, the goal being to avoid with our fingers doing too many useless movements. We find the principal keys placed on only one line. To have tested it on my iBook, it is really exceptional, as from the moment that one is able at good to remember where are the keys, as I do it with azerty, without looking at them, it is really faster. It any more but does not remain me to draw the values on the keys.
Measure your audience
If you want to have more information on this important problem of health, because we do not use our keyboards only to play, but also to fill the forum, to propose news, to say silly things on iChat, here some sites selected by my care :
* ergonomic examples of keyboards
* Dvorak-Fr
* ergonomic chair
* analyze Revolution lever
To return to the console, Nintendo plays an important chart, it is risky but it is in the same direction as that taken by Sony with Eye-toy, Konami with the carpets of dance, guitars and other musical instruments. On the other hand I do not advise you Resident Evil at midnight with this system (seeit video).
Omdat veel nintendo fanboys ervan houden Xbox en PS fanboys uit te schelden voor graphics hoer.quote:Op maandag 26 september 2005 16:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoezo zou dat grappig zijn.
5 euro.quote:Op maandag 26 september 2005 16:26 schreef Roi het volgende:
Laat ik mezelf maar even abonneren op dit topic!
quote:
De logo rechts onderquote:Op maandag 26 september 2005 18:17 schreef Tomasso het volgende:
[[url=http://img125.imageshack.us/img125/8810/sonypngd4il9wy.th.png]afbeelding][/URL]
Nou ja, ik had hem al eerder gezien... en het berust inderdaad op de waarheid.quote:Op maandag 26 september 2005 18:22 schreef Erwtensoep het volgende:
Haal de aanhalingtekens maar weg, dit is echt een grappig plaatje!
Die is echt grappigquote:Op maandag 26 september 2005 18:17 schreef Tomasso het volgende:
[[url=http://img125.imageshack.us/img125/8810/sonypngd4il9wy.th.png]afbeelding][/URL]
quote:Op maandag 26 september 2005 18:17 schreef Tomasso het volgende:
[[url=http://img125.imageshack.us/img125/8810/sonypngd4il9wy.th.png]afbeelding][/URL]
Welkom in mijn leven. Ninty wordt niet gerespecteerd in mijn klasquote:Op maandag 26 september 2005 20:34 schreef Oksel het volgende:
Iedereen op school lacht mij uit omdat ze PS3 gaan kopen..
Bij ons niet! Bij mij in de klas zitten 4 cube owners, en 0 ps2 bezitters! Nu zijn het gelukkig geen nerds ofzo, maar ook geen scooterkneuzenquote:Op maandag 26 september 2005 20:34 schreef Oksel het volgende:
Iedereen op school lacht mij uit omdat ze PS3 gaan kopen..
(Zijn ook 17 jarige scooterkneusjes..)
Nodig ze een keertje uit om resi 4 te gaan spelenquote:Op maandag 26 september 2005 20:34 schreef Oksel het volgende:
Iedereen op school lacht mij uit omdat ze PS3 gaan kopen..
(Zijn ook 17 jarige scooterkneusjes..)
Ja maar wat begin je met 2 Nintendo fans tegen een horde nog gamers/ PS2 gamers/ Xbox gamerquote:Op maandag 26 september 2005 21:02 schreef Ruzbeh het volgende:Welke systeem je hebt en welke games je hebt en wat jij leuk vindt gaat natuurlijk niemand aan. Als ze zeggen dat het voor paupers zijn ofzo zijn het zelf paupers.
Je pakt je revo controller en fragged ze binnen een paar seconden. Hun hebben geen kans aangezien ze nog met hun slome analoge stick moeten bewegen.quote:Op maandag 26 september 2005 21:04 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ja maar wat begin je met 2 Nintendo fans tegen een horde nog gamers/ PS2 gamers/ Xbox gamer
quote:Op maandag 26 september 2005 18:17 schreef Tomasso het volgende:
[[url=http://img125.imageshack.us/img125/8810/sonypngd4il9wy.th.png]afbeelding][/URL]
(beetje laat)quote:Op maandag 26 september 2005 16:22 schreef peristilius het volgende:
[..]
Omdat veel nintendo fanboys ervan houden Xbox en PS fanboys uit te schelden voor graphics hoer.
waren die lampjes niet (ook) ergens anders voor, iets dat hoe-heet-ie-ook-weer nog even geheim wilde houden?quote:Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef Cerbie het volgende:
[..]![]()
Alleen moeten er twee lampjes op, willen er nog twee mensen meedoen dan moeten ze maar multitaps onder die afstandsbedieningen proppen
DS is niet echt populair hier, maarja, ik neem hem wel weer eens mee als er wat nieuwe games zijn (volgende week dus). Meestal als je ze even laat spelen blijkt het toch wel leuk te zijnquote:Op maandag 26 september 2005 20:58 schreef King_of_cubes het volgende:
Je moet bij mij in de klas ook niet zeggen dat je een DS hebt, PSP is immers de bom.
Die gun is concept art en niet van Nintendo, helaas... het lijkt me sterk dat Nintendo dit op de markt brengt.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef D.A.A.F. het volgende:
ontopic: die gun is echt vet! ik zie alweer een briljant RE deel met zon shotgun in de hoofdrol. Extra forcefeedback built in zodat je de terugklap voelt bij ieder schot ..
Ander ding: hoeveel van jullie heeft /gaat kopen straks een HDTV om alles op te spelen? Mijn tv is aan vervanging toe, dus dat komt mooi uit, maar ik zie dat veel mensen lopen te zeuren om de specs, maar bijvoorbeeld toch geen hdtv of dolby set hebben.
Kijk eens bij mediamarkt, dan weet je meteen hoeveel mensen een HDTV gaan kopenquote:Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef D.A.A.F. het volgende:
Ander ding: hoeveel van jullie heeft /gaat kopen straks een HDTV om alles op te spelen? Mijn tv is aan vervanging toe, dus dat komt mooi uit, maar ik zie dat veel mensen lopen te zeuren om de specs, maar bijvoorbeeld toch geen hdtv of dolby set hebben.
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 27 september 2005 10:03 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb zelf momenteel een hdtv (720) compatible tv van Samsung. Alleen nu ik aan het verhuizen ben vind ik hem toch wat klein. Maar grote HDTV's zijn zo duuuur...
Verder hoeft die pistool-controller van mij echt niet voor FPS'en trouwens.
Is ook niet voor FPS, is voor Gun Games (duckhunt)quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:03 schreef Cheiron het volgende:
Verder hoeft die pistool-controller van mij echt niet voor FPS'en trouwens.
I blijf ook wachten dat het allemaal wat betaalbaarder (en gangbaarder) wordt. Wat heb je aan HDTV als er geen uitzending is die het op die manier uitstuurt?quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:28 schreef D.A.A.F. het volgende:
ach ik zag laatst bij de mediamarkt een hdtv plasma van sharp voor 2500 euro en eentje van philips voor 4000..
erg prijzig, maar prijzen dalen snel. Hopelijk zijn ze volgend jaar rond deze tijd toch al weer een stukkie goedkoper.
Het ging mij ook meer om discussie op te waaien over die fake-specs waarin staat of het nog niet zeker is of het hdtv ready is. Ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die een hdtv hebben en daardoor (maar) een xbox360 kopen, hoewel het meerendeel van de mensen die lopen te mopperen op het niet hebben van hdtv-ondersteuning volgens mij straks toch geen hdtv hebben.
Als ze een nieuwe Duckhunt uitbrengen voor de revolutionquote:Op dinsdag 27 september 2005 09:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
IGN Artikel over Gun Games:
http://cube.ign.com/articles/653/653867p1.html
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kan nog best leuk worden
quote:I have a friend who works for Camelot Software, and according to him, Revolution features 1 billion megabytes of embedded 1T-SRAM and its ATI-designed graphics chip runs both at 1.2 gigawatts and is simultaneously able to travel back to 1955 whenever it clocks speeds beyond 88 miles per hour. Spread the word!
mwoah, met de introductie van "digitale" tv (tv-home etc.) is 16:9 echt mogelijk, met analoge kabel niet, dus dat 16:9 tot nu toe uit bleef vind ik persoonlijk niet echt raar. Maar dan komt weer de echte nederlandse geest boven, mensen moeten betalen voor een decoder + kaartje, en dan hoeft het ineens niet zo erg meer.quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
I blijf ook wachten dat het allemaal wat betaalbaarder (en gangbaarder) wordt. Wat heb je aan HDTV als er geen uitzending is die het op die manier uitstuurt?
Ik denk niet dat er heel veel mensen zo'n HDTV hebben, niet in Nederland iig. Het is net als breedbeeld, ik zie de ondersteuning door de omroepen niet echt goed zijn. De 16:9 doen ze iig niet aan
*proestquote:Op dinsdag 27 september 2005 12:45 schreef Mr.Happ-E het volgende:
Geen idee of het al is geweest maar,
[..]![]()
![]()
http://www.g4tv.com/videos/index.html?video_key=9520quote:Catch the full interview by tuning in to TOKYO GAME SHOW '05, premiering Tuesday, September 27 at 10pm ET / 7pm PT -- Exclusive US broadcast, only on G4.
Nog 4 dagen tot Oktoberton?quote:
wij ookquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Al dat wachten.Ik word er schijtziek van.
Wel ontopic blijven Ruzbehquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Waar kan je trouwens een FOK poll maken.
quote:NEW YORK — The T-shirt in the crowd said it all: "Miyamoto is God."
More than 2,000 gamers lined up Sunday outside the Nintendo World store in Rockefeller Center to get an autograph and trade Nintendogs with Nintendo designer
Shigeru Miyamoto. Those who didn't equate the 51-year-old inventor of "Donkey Kong," "Mario Bros." and "Zelda" to a deity called him "the father of my generation," brought sketches of his face or showed their loyalty by wearing Mario hats, Power Gloves or full Link costumes.
Making his first public appearance in the U.S. since he began work for Nintendo in 1977, Miyamoto was welcomed like a rock star. He signed autographs on the second floor of the Nintendo store, a veritable museum showcasing every Nintendo system, oddities like a still-functioning Game Boy mangled from the first Gulf War, and playing cards created during Nintendo's pre-video-game history. When Miyamoto approached the store's second-floor windows, the throng below let out cheers of "Ma-ri-o!" and "Nin-ten-do!"
Miyamoto was clearly energized. "I'm very impressed that there are so many fans — not just in Japan, but here in America — that are fond of the work that I've done," he said through a translator. "I'm actually kind of embarrassed by it all."
After the signing, the jovial game designer sat down with MTV News to discuss Nintendo's past, present and future. As TVs in the store flashed footage of Nintendo's latest games, he explained just how close the wildly popular virtual pet game "Nintendogs" (see "If You Enjoy Picking Up Virtual Doggy Doo, You'll Love 'Nintendogs' ") came to being "Nintencats" and shared his thoughts on the company's next-gen system, the Revolution.
Some of the T-shirts in the Sunday crowd may have celebrated Miyamoto, but Miyamoto himself was wearing a shirt celebrating Super Mario's 20th "birthday," an event Nintendo celebrated earlier this month in Japan to commemorate the 1985 release of "Super Mario Bros." When asked why Luigi's birthday wasn't celebrated, Miyamoto searched the front of his shirt. "Is Luigi on the back of my T-shirt?" he asked his translator. He wasn't.
Miyamoto said he has a soft spot for Mario, partially because in 20 years no one on his Mario development team has ever quit.
The team gets a lot of credit from Miyamoto, who points out that even conceiving the character's name was a group effort. The character was initially called "Jump Man" when he made his debut as the player-controlled protagonist in 1981's "Donkey Kong." Nintendo had warehoused the first American copies of the "Donkey Kong" arcade game in New York. "Apparently the landlord of the warehouse in New York had a striking resemblance to the character that we had designed in Japan for the game," said Miyamoto. The New York-based Nintendo players took note. "They kept calling him Mario, and eventually we made that the formal name of the character."
Mario has gone far, but on Sunday, the big buzz game was "Nintendogs." Players with the game running on their Nintendo DS were able to unlock a hidden breed in the game, a Jack Russell, when they got within wireless range of Miyamoto's own DS.
Miyamoto acknowledged that his team had considered making the game about other animals. "The reason it ended up being a dog game is because about four years ago me and my family actually got our first dog," he said. The family's tri-color Shetland Sheepdog named Pikku sealed it, Miyamoto said, which isn't to say that "Nintendogs" doesn't contain any feline influence.
"We didn't actually create the game in terms of creating a cat portion of the game," he said. "But the funny thing is that the main programmer on the project is more of a cat person and we gradually found that there were some catlike elements being implemented in the game as well." He said that feline influence can be seen in the way the game's dogs play with toys and lick their paws.
So will there be a cat version? "It would be very easy for us to create a Nintencats game," he said. "Nintendo's philosophy is never to go the easy path; it's always to challenge ourselves and try to do something new."
One of the new things Miyamoto clearly is interested in is the controller for Nintendo's next home console, code-named the Revolution. Earlier this month, Nintendo President Satoru Iwata captured gamers' attention by revealing the device (see "Nintendo Revolution Controller Unveiled, And It's Revolutionary"). Shaped like a remote control, it will be armed with sensors that allow players to control onscreen action by moving the controller through the air.
"I've been heavily involved in the creation of the controller almost to the extent that I haven't had enough time to work on software itself," Miyamoto said.
He was quick to point out that Nintendo will offer an attachment for the controller that will allow it to take a shape more typical of current gaming devices. "There's no worry that this controller is going to leave behind everything you've known gaming to be."
But Miyamoto said that the controller was a natural result of 20 years of observing gamers at play. Since "Super Mario Bros.," he has seen gamers futilely tilting their controllers for that extra edge. With Revolution players will get it.
While the new setup may have been nice to have in the old days, Miyamoto's convinced that it is essential to appreciate today's deep, 3-D games, a genre he helped launch with the widely acclaimed "Super Mario 64" in 1996. "For a lot of people up until now, when they've tried playing 3-D games, they've had a hard time," he said. "They don't really understand how to control in a 3-D environment."
He suggested that the Revolution controller, responding to movement in three dimensions of a player's living room, can change that. "It becomes very easy to move and very natural and really intuitive," he said. "I think a lot more people are going to experience 3-D gaming the way it's meant to be."
Miyamoto was excited about Revolution, but not quite enough to spill the details about the system's games. When asked how the new controller might broaden Mario's horizons, he would only say, "We have a number of experiments in the works, including a lot ... where you're using motion to control Mario." As he spoke, he repeatedly flicked both hands in the air.
Having already accomplished so much in game design, Miyamoto said he hoped he could now help Nintendo use the Revolution to make gaming a true social phenomenon, something everyone of every age and gender feels comfortable doing.
But given the adulation he received on Sunday and the status he has received as an icon who some gamers esteem as highly as they do Mario and Donkey Kong, might he venture into one more frontier and literally get himself into video games? "That might be kind of funny," he said, entertaining the notion that he might be at home in the roster of Nintendo's all-star "Smash Bros." fighting series.
"Well, of course we are working on a new 'Smash Bros.' and we are planning on adding many new characters, so maybe I guess I can say there's a 1 percent chance of me being in the game."
That's enough hope for Sunday's Nintendo fans to cling to.
— Stephen Totilo
vreemd, vreemd mannetje...quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
*dit wordt oorlog*...quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
Jij bent ook maar een raar mannetje he?quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
En jij bent?quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
Forum nieuwsquote:Op woensdag 28 september 2005 11:42 schreef Ruzbeh het volgende:
Naslagwerk?
Het wordt bevestigt in de interview van G4.
http://new.ga-forum.com/showthread.php?t=64927
Ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat de revolution geen hoge specs hoef te hebben omdat het over inovativiteit gaat in de controller, maar de console mag best wel mee komen kwa Specs, ook vooral omdat hij na de Xbox 360 uitkomt.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens zit de kracht van de revo ook niet in de hardware specs, die zit in de controller en in de downloadoptiesBovendien zegt kracht ook niet alles want het schijnt zo te zijn dat een hoop developers de PS3 inruilen voor de 360 omdat de ontwikkelkosten voor de PS3 te hoog zijn.
Het moet niet teveel achterliggen nee, maar kijk naar het verschil tussen PS2 en Xbox. Zo'n verschil mag er best zitten tussen Revo en 360 wmb.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:07 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat de revolution geen hoge specs hoef te hebben omdat het over inovativiteit gaat in de controller, maar de console mag best wel mee komen kwa Specs, ook vooral omdat hij na de Xbox 360 uitkomt.
Overigens maakt het mij niet uit wat de specs zijn, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn waarbij dat wel uitmaakt.....
Als dat zo is ben ik ruim tevredenquote:Op woensdag 28 september 2005 12:15 schreef Cheiron het volgende:
Ik begreep van 2 nieuwsberichten die op GOT gepost waren dat de Revolution in ieder geval de Unreal 3 engine aankan. Nou, dat is toch al best iets
Ik zal even zoeken:quote:Op woensdag 28 september 2005 12:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik ruim tevreden![]()
Mijn eerste reactie was: drogredenering. Maar in 1 van de niterviews staat dat ze ALLEEN de Unreal 3 engine gaan gebruiken, en dat ze OOK voor de Revolution gaan developen. Het klinkt iig hoopvolquote:[message=24257171,noline]MetroidPrime schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:31[/message]:
Gearbox heeft net aangekondigd dat ze spellen gaan ontwikkelen voor de Revolution. Tegelijkertijd hebben ze bij Gearbox aangekondigd dat al hun next-gen spellen gebruik zullen maken van de Unreal Engine 3. De Revolution is dus hoogstwaarschijnlijk krachtig genoeg om de Unreal Engine 3 te kunnen draaien.
eerst een huiliepost over 'nepspecs' en nu wel aannames doen over de 'matige' specs..quote:Op woensdag 28 september 2005 12:25 schreef Ruzbeh het volgende:
Lijkt me wel mogelijk... 640x480 en dan geen anti-aliasing... moet wel lukken.
Vreemd mannetje ben jijquote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
Bron..quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
Dat plaatsen zonder meteen een bron erbij te doen, dequote:Op woensdag 28 september 2005 13:52 schreef Ruzbeh het volgende:
???????
Ik kom alleen even melden dat Iwata bevestigt dat de Rev niet zo krachtig wordt als de concurrentie en dan zegt iedereen dat ik vreemd ben?
En dan ga je ook nog es ff buigen etc...quote:Op woensdag 28 september 2005 13:52 schreef Ruzbeh het volgende:
???????
Ik kom alleen even melden dat Iwata bevestigt dat de Rev niet zo krachtig wordt als de concurrentie en dan zegt iedereen dat ik vreemd ben?
link? En nog iets van hoe veel zwakker ofzo?quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Iwata bevestigt dat de Revolution de zwakste console van de alle drie worden.
Nu kunnen alle dromende fanboys eindelijk hun bek houden.
* gelezen heeftquote:Op woensdag 28 september 2005 14:04 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Of je leest een paar replies verder.
Nee, als er op dat site een filmpje is met Iwata en gozer die 'm interviewd.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:06 schreef Tomasso het volgende:
En sinds wanneer geloof jij een site buiten Nintendo.com als het om de Revolution gaat? Wanneer het jou uitkomt
Dat zonder bron heb ik gecorrigeerd.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat plaatsen zonder meteen een bron erbij te doen, desmilie en het gebruik van het woord fanboy door jou zijn 3 zaken waarvan ik zeg: das gek
IMO is het niet erg, mensen die geen HDTV hebben merken er toch niks van? Dus wat maakt het uit.quote:
Sla ik toch iets hoger aan dan Ruzbehquote:Iwata heeft in een interview voor de zender G4 meer details gegeven over de strategie voor de Revolution. Grafisch zal de Revolution minder krachtig zijn dan de X360 en PS3, maar bezitters van een non-HD-TV toestel zullen geen verschil merken. Nintendo hoopt dat hardcore gamers de Revolution minstens als tweede systeem gaan kopen. Nintendo benaderd third-party developers zelfs met mogelijke gameplay concepten en methodes om bestaande franchises geschikt te maken voor de Revolution.
Je postte net pas dat je het verschil niet ziet als je geen HD-tv hebt. Daarvoor deed je het net overkomen alsof de Revolution GameBoy graphics zou krijgen. Beetje overdreven, maar het maakt het wel duidelijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:12 schreef Ruzbeh het volgende:
?
Daar staat ook gewoon dat de Revolution niet zo krachtig zal zijn als de X360 of PS3.
Kijk is naar de vorige pagina.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zelfs MTV schrijft over Shigsy en de Revo: http://www.mtv.com/news/a(...)jhtml?headlines=true
Ja oke, maar ik zal me dan toch altijd een beetje underpowered voelenquote:Op woensdag 28 september 2005 14:08 schreef Ruzbeh het volgende:
IMO is het niet erg, mensen die geen HDTV hebben merken er toch niks van? Dus wat maakt het uit.Liever een goedkope console dan een krachtige console.
Hmm, never mindquote:Op woensdag 28 september 2005 14:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
En Tomasso, als je het verschil niet ziet zonder HD, dan dus wel mét HDtv. Dus wat doet jouw denken dat de Rev die functie krijgt?
Ik durf te wedden van niet.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:29 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik zal me dan toch altijd een beetje underpowered voelen
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 28 september 2005 15:44 schreef Ruzbeh het volgende:
Hij zal in ieder geval effecienter aanvoelen van de PS3 of Xbox 360. En ik hou juist van efficiëntie.
Nou... dat de Rev met minder watt meer graphics kan produceren (meer calculaties ofzo). Dat moet wel, omdat het ding klein is en daarom minder warmte moet hebben enzo. Ennnn ook dat je de meeste graphics krijgt per dollar ofzo.quote:
Je kunt er best wat aardigs in stoppen ja, maar de hitte van dat aardigs moet ook afgevoerd wordenquote:Op woensdag 28 september 2005 22:11 schreef Steeven het volgende:
De Rev. komt pas over een jaar uit niet? Dan zijn de hardware prijzen ook weer gedaald, kunnen ze er best wat aardigs instoppen en voor 200 dollar verkopen lijkt me. Ik denk zelf dat het verschil net zo groot wordt als deze generatie. Maar dan nog, ik doe het niet voor de graphics, daar heb ik een PC voor.
Omdat je ook nog eens 2 sensoren naast je tv moet zetten?quote:Op donderdag 29 september 2005 08:48 schreef Tware het volgende:
Ik vraag me af waarom dat kastje per se zo klein moet zijn. Dat is wel het allerlaatste waar ik op let bij het kopen van een console...
Eerder om iets veel dommers, design, terwijl 90% het toch achter een deurtje heeft staan gewoonlijk.quote:Op donderdag 29 september 2005 08:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Omdat je ook nog eens 2 sensoren naast je tv moet zetten?
Omdat het gewoon mooi is. Volgens Nintendo omdat consoles niet zo groot en log moeten zijn omdat non-gamers er geintereseerd moeten raken.quote:Op donderdag 29 september 2005 08:48 schreef Tware het volgende:
Ik vraag me af waarom dat kastje per se zo klein moet zijn. Dat is wel het allerlaatste waar ik op let bij het kopen van een console...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |