Dat weet ik, maar dat bedoel ik niet. Heb jij je pas in Landgraaf of in Zoetermeer gekocht?quote:is in beide vestigingen geldig
Als de freeride- omstandigheden echt kut zijn (ice ice baby) wil ik die ook eens proberen, uberruig carven met zo'n dingquote:Op dinsdag 13 september 2005 10:55 schreef DoctorB het volgende:
doctorB koopt geen nieuwe plank dit jaar.
De "oude" Silberpfeil kan nog wel een jaartje gassen!
[afbeelding]
Hoewel de nieuwe er ook mag zijn....
[afbeelding]
jah, dat kan ik ook niet ruiken dat je dat belangrijk vindt, want dat boeit ook niequote:Op dinsdag 13 september 2005 12:29 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat bedoel ik niet. Heb jij je pas in Landgraaf of in Zoetermeer gekocht?
boeit wel want ik hoorde dat de zomerpassen van alle landgraaf'ers 1,5 maand gratis verlengd wordenquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
jah, dat kan ik ook niet ruiken dat je dat belangrijk vindt, want dat boeit ook nie
maargoed, zoetermeer
en over 30 dagen wordt mijn personeelspas weer voor een jaar geldigquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:35 schreef Kentaro het volgende:
[..]
boeit wel want ik hoorde dat de zomerpassen van alle landgraaf'ers 1,5 maand gratis verlengd worden![]()
Dentist.... lang niet gezienquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:06 schreef NoComment het volgende:
Ja maar skies zijn niet cool
en nu hopen dat Dentist toehapt, heb wel zin in een relletje!
hoezo? is het ongezellig dan? :Squote:Op woensdag 14 september 2005 00:12 schreef beerke het volgende:
Jongens, laten we het wel gezellig houden ja...
snowboarden is een veel grotere uitdaging dan skieëen, en we gaan misschien nie harder maar we zijn gewoon veel cooler!quote:Op woensdag 14 september 2005 11:27 schreef XL het volgende:
Ik vind skien veel leuker, vooral omdat het veel harder gaat en moeilijker is dan snowboarden.
Snowboarders maken de pistes kapot en zitten de hele dag met hun luie reet op het midden van de piste. Vaak probeer ik er dan achter te remmen zodat de sneeuw in zijn gezicht spat.
![]()
kewle dude ben jij johquote:Op woensdag 14 september 2005 11:27 schreef XL het volgende:
Ik vind skien veel leuker, vooral omdat het veel harder gaat en moeilijker is dan snowboarden.
Snowboarders maken de pistes kapot en zitten de hele dag met hun luie reet op het midden van de piste. Vaak probeer ik er dan achter te remmen zodat de sneeuw in zijn gezicht spat.
![]()
Dit topic loopt nog steeds ???? en dat verbaast je??quote:Op woensdag 14 september 2005 12:10 schreef Marty26 het volgende:
damm dit topic loopt nog steeds
Ik heb al zolang niet meer geboard eigenlijk schandalig.... Maar ja gewoon weg geen tijd.
Deze winter maar weer knallen.
Weer van de partij....quote:Op woensdag 14 september 2005 11:27 schreef XL het volgende:
Ik vind skien veel leuker, vooral omdat het veel harder gaat en moeilijker is dan snowboarden.
Snowboarders maken de pistes kapot en zitten de hele dag met hun luie reet op het midden van de piste. Vaak probeer ik er dan achter te remmen zodat de sneeuw in zijn gezicht spat.
![]()
baggy is het nieuwe zwart...quote:Op donderdag 15 september 2005 00:38 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Weer van de partij....
Maar als ik snowboard met kruis tussen me knieeën ben ik vet cool dope en bij skieeën lachen ze me uit daarom snowboard ik![]()
Die lijst moet weer in de openingspost. Veel handiger dan MyActiveTopics.quote:Op woensdag 14 september 2005 18:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
kewle dude ben jij joh
[..]
Dit topic loopt nog steeds ???? en dat verbaast je??
We hebben echt een die-hard groep
Om maar ff sentimenteel te worden:
Er is trouwens al vanaf dinsdag 13 augustus 2002 een centraal snowboardtopic geopend door DrPurno
[Snowboard] Centraal topic
Plaatje dat het langste in de openingspost staat:
[afbeelding]
Sinds topic nummer 4 en altijd gewoon
Alle topics op een rijtje:
[Snowboard] Centraal topic
[snowboard] centraal topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] Snowboard Topic deel 5
[Centraal] Snowboard Topic deel 6
[Centraal] Snowboard topic deel 7
[Centraal] Snowboard topic deel 8
[Centraal] snowboard topic deel 9
[Centraal] snowboard topic deel 10
[Centraal] snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard Topic; deel XII
[centraal] Snowboard topic deel 14
[centraal] Snowboard topic deel 15
[centraal] snowboard topic deel 16
[centraal] snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard Topic deel 19
[centraal] Snowboard Topic deel 20
[centraal] Snowboard Topic deel 21
We missen een deeltje denk je (deel 13 als het je nog niet was opgevallen) maar die heeft XL er een keer tussenuit gelaten want "dat is zo'n moeilijk nummer"
Tot zover de geschiedenis les kidz
helemaal mee eensquote:Op donderdag 15 september 2005 08:09 schreef XL het volgende:
[..]
Die lijst moet weer in de openingspost. Veel handiger dan MyActiveTopics.
Volgens mij sinds we naar Les 2 Alpes geweest zijn.. vanaf deel 4 ofzo?quote:Op donderdag 15 september 2005 12:58 schreef beerke het volgende:
SInds welk topic doe ik eigenlijk mee? Ik werd er destijds door XL op geattendeerd. En moet je nu eens kijken. Ik post er nog. Dat is gewoon omdat dit de mooiste sport en hobby is die je maar kunt hebben.
WTF, ze waren 249, ik ga ze wel mailen om het verschil terug te storten. ik laat het je wel wetenquote:Op donderdag 15 september 2005 13:42 schreef Thermo het volgende:
Kentaro :
http://www.blue-tomato.at(...)0doaRsqPEBWgen8Aie-1
klik eens.
Girosquote:Op vrijdag 16 september 2005 03:04 schreef beerke het volgende:
Godver, heb ik net na het stappen toch nog wat naar binnen gewerkt.... Dom, dom, dom...
Revolution is at hand
Ik he ze gemaild zoals je hebt gezien. Ik ga ervan uit dat we elk nog 30 euro terugkrijgenquote:Op donderdag 15 september 2005 14:08 schreef Thermo het volgende:
Weet ik, ze waren ook 250
Maar ik bedoelde er ook mee of je ze kon mailen voor terug storten.
( had je mail adres hier niet op mijn werk )
Ik had je toen ook al terug gemaild ja.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik he ze gemaild zoals je hebt gezien. Ik ga ervan uit dat we elk nog 30 euro terugkrijgen
Anders gewoon gaan dreigen dat je ze anders eens even fijn tot blauwe ketchup zult gaan slaan.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:18 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik had je toen ook al terug gemaild ja.
Ik maak me er verder niet druk om, maar ik keek vandaag het nieuwe blauwe tomaat boek nog door, en daar stonden ze ook voor 220 in
wel gek, bij mij op de doos van de bindingen staat wel 250. Bij jou ook?quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:18 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik had je toen ook al terug gemaild ja.
Ik maak me er verder niet druk om, maar ik keek vandaag het nieuwe blauwe tomaat boek nog door, en daar stonden ze ook voor 220 in
quote:Op zaterdag 17 september 2005 07:31 schreef Holyjoe het volgende:
Hebben jullie je Cartels al uitgeprobeerd ??? En hoe snel hebben jullie ze ontvangen van de blauwe tomaat ???
Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe die Cartels zijn icm met de Capstraps. Ik heb op dit moment Flow Pro-11 bindingen, deze bevallen op zich goed maar ik heb het idee dat ik af en toe wat respons mis ... omdat er toch elk jaar wat nieuws gekocht moet worden voor het boardenwil ik dit jaar toch weer straps gaan proberen, en nu zit ik te twijfelen tussen de Mission en de Cartel (een financiele meevaller lijkt mij toch richting Cartel te duwen
)
Ik wil hier niet de hele Flow-Straps discussie opnieuw beginnen maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met die bindingen ...
Nee hoor, ik had zijn post al gelezen en hier niks geschreven.quote:
Net alsof flow rijders daar enig verstand van hebbenquote:Op zaterdag 17 september 2005 10:52 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vind overigens de mission veel mooier dan de cartel![]()
Ik vind de Mission ook veer mooier dan de Cartel en ik vind Flows nog veel mooier. Alleen is dat geen criterium wanneer ik een keus maakquote:Op zaterdag 17 september 2005 10:52 schreef XL het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had zijn post al gelezen en hier niks geschreven.
Als alibi heb ik een post na zijn post in een ander topic![]()
Ik vind overigens de mission veel mooier dan de cartel![]()
Ik kan niet oordelen of je met Cartels meer respons hebt dan met die Flowbindingen. Ken die flowbindingen niet.quote:Op zaterdag 17 september 2005 07:31 schreef Holyjoe het volgende:
Hebben jullie je Cartels al uitgeprobeerd ??? En hoe snel hebben jullie ze ontvangen van de blauwe tomaat ???
Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe die Cartels zijn icm met de Capstraps. Ik heb op dit moment Flow Pro-11 bindingen, deze bevallen op zich goed maar ik heb het idee dat ik af en toe wat respons mis ... omdat er toch elk jaar wat nieuws gekocht moet worden voor het boardenwil ik dit jaar toch weer straps gaan proberen, en nu zit ik te twijfelen tussen de Mission en de Cartel (een financiele meevaller lijkt mij toch richting Cartel te duwen
)
Ik wil hier niet de hele Flow-Straps discussie opnieuw beginnen maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met die bindingen ...
http://snowboarding.about.com/library/glossary/bldef_jibbing.htmquote:Op zaterdag 17 september 2005 12:24 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik zit hier nu al een tijdje te lezen in deze topics enzo, maar ik vraag me nu stiekem toch wel af.
Wat is jibben?.
Ah ok, maar gebruiken jullie daar dan ook bomen voor?quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:34 schreef Kentaro het volgende:
[..]
http://snowboarding.about.com/library/glossary/bldef_jibbing.htm
Kreeg net een mailtje van ze met excuses enzo en dat ze 62 euro gaan terugstorten. Als je me je rek.nr. mailt dan maak ik het over.quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:42 schreef Thermo het volgende:
jep, hier ook.
Ik denk dat ze in de computer fout hadden gemaakt door de prijs van de Cartel LTD.
die is wel 250
ehm ja.... over de toppen jongen!!!quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:39 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ah ok, maar gebruiken jullie daar dan ook bomen voor?.
Ik denk nog niemand. Test boards zijn pas net binnen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 17:28 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik ben van plan om voor dit jaar de 'nieuwe' Burton Royale te gaan aanschaffen, voor een beetje funpark en de lekkere afdalingen. Heeft iemand deze al getest hier of er een mening over?
Damn, dan ben ik dus de hele tijd aan het jibben geweest. Wij sukkels dat steeds stunten te noemenquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
ehm ja.... over de toppen jongen!!!
nee over het algemeen niet. Heb wel een keer over een boom gegrind. Was maar 30cm hoog ofzo dus niet echt spannend. Was net omgevallen en geen takken in de weg ofzo. Maar was er niet echt heel erg kapot van (nee niet gevallen)
Ik gebruik over het algemeen ook geen rails voor het jibben. Voornamelijk hobbels op de piste, hopen sneeuw aan de rand van de piste of gewoon een vlakke piste
[..]
Ik denk nog niemand. Test boards zijn pas net binnen.
Dat heet sturen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:39 schreef -Mzraki- het volgende:
Of snel fs/bs wisselen
quote:
Helicoptertjesquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:17 schreef -Mzraki- het volgende:
[..].
Nee dat zo rondjes draaien op de piste. Dat truuckje dat je snowboardlerares je op de laatste dag van de week leert zodat je wat hebt om mee te pimpen als je thuis komt..
Jep, iddquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:39 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Damn, dan ben ik dus de hele tijd aan het jibben geweest. Wij sukkels dat steeds stunten te noemen.
Jibben klinkt natuurlijk veel vetter, beetje noseroll/tailroll snel achter elkaar aan enzo, ziet er altijd goed uit. Of snel fs/bs wisselen
. Jibben, ja daar gaan we voortaan voor
.
ja.quote:Op zondag 18 september 2005 03:55 schreef Komakie het volgende:
Maar ehm... hebben jullie ook altijd zo'n last van meligheid als jullie te veel gezopen hebben
Hier snap ik dus geen hout van.quote:Op zondag 18 september 2005 09:19 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik las trouwens dat er een vraag was waar Bataleon boards verkocht werden in nl, maar 'thehotzone' verkoopt ze gewoon... tenminste als deze in Bergen zit,,, want in Gerlos weet ik nog van vorig jaar
zoja, kan ik in Bergen niet gewoon mijn spullen passen en kopen, want via de site bestellen... dan kan ik ze niet ff passen
bestelling is:
1 x Royale 158
1 x Ruler : Khaki Brown
1 x Mission : Black
Ik denk dat ik em snap, Je gaat in Bergen een nieuw board kopen?quote:Op zondag 18 september 2005 09:19 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik las trouwens dat er een vraag was waar Bataleon boards verkocht werden in nl, maar 'thehotzone' verkoopt ze gewoon... tenminste als deze in Bergen zit,,, want in Gerlos weet ik nog van vorig jaar
zoja, kan ik in Bergen niet gewoon mijn spullen passen en kopen, want via de site bestellen... dan kan ik ze niet ff passen
bestelling is:
1 x Royale 158
1 x Ruler : Khaki Brown
1 x Mission : Black
En dat ligt in Nederland en daar verkopen ze ook Bataleon?quote:Op zondag 18 september 2005 17:29 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik denk dat ik em snap, Je gaat in Bergen een nieuw board kopen?
lol,quote:Op zondag 18 september 2005 22:11 schreef XL het volgende:
[..]
En dat ligt in Nederland en daar verkopen ze ook Bataleon?
Ik denk zelf aan Bergen op Zoom, maar kan het rijmen aan de rest van het verhaal
Ehm, ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (prachtige zin om je een beetje in te dekken haha) zeggen dat dat niet zo is.quote:Op maandag 19 september 2005 11:55 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
lol,
Ik denk dat ik niet geheel duidelijk ben geweest.
Op de site van Burton staat een bedrijf in het Noord Hollandse Bergen genaamd "The Hot Zone V.o.F." als leverancier van Burton boards.
en op de site van The Hot Zone is een online shop.
Nu weet ik nog niet zeker of sit hetzelfde bedrijf is en of ik daar mijn Burton board van de site kan passen (misschien is het bedrijf in Bergen een verdeelcentrum van The Hot Zone?)
op de site van The Hot Zone staan oof Bataleon Boards te koop dus ik dacht dat deze ook in Bergen aanwezig waren.
Allemaal een beetje hypothetisch..
http://www.hotzone.nl/quote:Op maandag 19 september 2005 13:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
The Hot Zone is maar 1 winkel voor zover ik weet dus een verdeelcentrum lijkt me niet nodig.
Ik denk dat The Hot Zone in Bergen toch iets heel anders is. Weet het wel zeker eigenlijk.
Het zegt mij op het eerste gehoor helemaal niets in ieder geval.
Is vorig jaar, misschien toen jij in Gerlos zat, uitgebreid aan bod gekomen in dit topic hoor. Dat Bataleon, ik wil ook nog steeds heel graag een keer op de board rijden.quote:Op maandag 19 september 2005 13:08 schreef Komakie het volgende:
Waarom wil je eigenlijk een bataleon board
Heb die merknaam nog niet zo veel horen vallen namelijk...
Je moet trouwens wel zoeken naar Hero en Enemy van vorig jaar.quote:Op maandag 19 september 2005 14:13 schreef shilizous_88 het volgende:
De hero en de enemy is alleen voor mij nog ietsje te ruig
Dit is zoals als zeggen, ik twijfel nog tussen een Landrover Defender en VW Polo. Hoe kun je nou twijfelen tussen een 168 poederboard en een 158 mid-wide allround freestyle plank?quote:Op maandag 19 september 2005 13:41 schreef shilizous_88 het volgende:
Oke, ik begrijp dat er een andere thehotzone snowboard leverancier is en in Bergen zit,
ik ga vanmiddag wel ff dat 06 nummer bellen dat bij de site staat.
Op zich twijfel ik nog tussen de Bataleon 'the undisputed' en de Burton 'Royale'.
Bataleon heeft een nieuwe 3 layer all round board (the undisputed) ,waar ik erg graag meer info over wil en deze schijnt heel erg goed ontvangen te worden.
Als je dan denkt als; kies ik voor parkeren in Nijmegen of voor iets wat ik liever wil?quote:Op maandag 19 september 2005 14:48 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dit is zoals als zeggen, ik twijfel nog tussen een Landrover Defender en VW Polo. Hoe kun je nou twijfelen tussen een 168 poederboard en een 158 mid-wide allround freestyle plank?
lol, het is meer de vraag vervang ik mijn oude Cruzer of koop ik een poederboard erbij;quote:Op maandag 19 september 2005 14:48 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dit is zoals als zeggen, ik twijfel nog tussen een Landrover Defender en VW Polo. Hoe kun je nou twijfelen tussen een 168 poederboard en een 158 mid-wide allround freestyle plank?
quote:Op maandag 19 september 2005 14:58 schreef XL het volgende:
[..]
Als je dan denkt als; kies ik voor parkeren in Nijmegen of voor iets wat ik liever wil?
Dan kun je nog steeds voor de Defender gaan.![]()
Dat is de surfschool van de Hot Zone. Heeft niets met de snowboardshop in Gerlos te maken. Buiten dat het dezelfde naam heeft en het altijd van dezelfde eigenaar was van de Hot Zone snowboardschool. Maar ik geloof dat dit tegenwoordig niet meer zo is. En waarschijnlijk dus ook geen connectie met dat ding in Bergen.quote:
Vervang dan de Polo voor een Golf GTI zodat je net iets lekkerder door de bochten gaat en net iets meer gas kunt geven. Of beter nog: Je vervangt hem voor een Passat. Iets moeilijker parkeren maar wel rijden als een jekko. Je koopt toch geen auto om te parkeren, maar om te rijden?quote:Op maandag 19 september 2005 15:09 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
lol, het is meer de vraag vervang ik mijn oude Cruzer of koop ik een poederboard erbij;
een polo voor makkelijk parkeren in de stad en de defender voor het groffere werk
de royale is relaxed, en een hoop beter dan de cruzer.... maarreh, ik zou dan eerder voor een baron gaanquote:Op maandag 19 september 2005 18:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is de surfschool van de Hot Zone. Heeft niets met de snowboardshop in Gerlos te maken. Buiten dat het dezelfde naam heeft en het altijd van dezelfde eigenaar was van de Hot Zone snowboardschool. Maar ik geloof dat dit tegenwoordig niet meer zo is. En waarschijnlijk dus ook geen connectie met dat ding in Bergen.
[..]
Vervang dan de Polo voor een Golf GTI zodat je net iets lekkerder door de bochten gaat en net iets meer gas kunt geven. Of beter nog: Je vervangt hem voor een Passat. Iets moeilijker parkeren maar wel rijden als een jekko. Je koopt toch geen auto om te parkeren, maar om te rijden?
Vertaling: Vervang je Cruzer voor een Royale of liever nog voor een nog iets beter board.
Dan kun je later altijd nog voor de Phaeton gaan als je echt in de 7de hemel wilt zijn...
ohw en XL, ik denk idd dat die discussie over Bataleon is gevoerd toen ik in Gerlos zat want ik kan me er niets meer van herinneren
Als je altijd op de weg (piste) of in de stad (park) rijdt koop je geen off-roader (off-piste board). Of je moet iets te compenseren hebben natuurlijkquote:Op maandag 19 september 2005 14:58 schreef XL het volgende:
[..]
Als je dan denkt als; kies ik voor parkeren in Nijmegen of voor iets wat ik liever wil?
Dan kun je nog steeds voor de Defender gaan.![]()
Het is misschien wel een goed plan om een board te kiezen dat mijn oude gaat vervangen ja, want die is wel hopeloos beperkt. En een Royale is misschien een te 'kleine' stap omhoog.quote:
"En een Royale is misschien een te stap omhoog."quote:Op maandag 19 september 2005 21:44 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Het is misschien wel een goed plan om een board te kiezen dat mijn oude gaat vervangen ja, want die is wel hopeloos beperkt. En een Royale is misschien een te stap omhoog.
Iemand een tip als all- round freestyle board, waarmee je erg hard een piste afkunt en ook mee kan stunten? het off piste board komt dan volgend jaar wel
Dit meen je niet, 61 puntenquote:Op maandag 19 september 2005 23:38 schreef XL het volgende:
Een lichte openbaring die ik wel aandurf nu ik net een paar pitchers bier achterover heb gekegeld en onze persoonlijk record van de Jameson Quiz Night heb gezet (61 pnt).
Ik denk serieus na over de Burton Malolo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik denk zelf serieus na over de triumph als allround scheurplankquote:Op dinsdag 20 september 2005 00:46 schreef Komakie het volgende:
XL en Burton....![]()
Maar ehm... Waarom een Malolo???
Voor het poederrijden? want in dat geval zeg ik: Waarom geen Fish?
Aan de andere kant kun je met de Malolo wel meer dan alleen poederen....
ik heb een keer trouwens op een Fish mogen rijden en dat is wel een hele aparte gewaarwording. Het is bijna net zoals pisterijden maar dan door de poeder. Je hebt wel nog dat heerlijke gevoel dat je door heerlijke zachte poeder aan het rijden bent, maar je hoeft niet meer helemaal achterover te leunen enzo. Das helemaal goed
Daarnaast kun je hem iets korter rijden waardoor hij echt makkelijk tussen bomen door te rammen is als je even door een bos moet om offpiste te gaan
Maar ja... Ik heb me oude Burton Triumph nog en als ik die een beetje setback geef, is het bijna een Fish(alleen dan wel 1 die bijna 10cm langer is dan een Fish die ik zou rijden waardoor hij een stuk zwaarder rijdt...)
Ja! Goed hequote:
What's next... Een capstrap voor XL?quote:
De Missionquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:32 schreef beerke het volgende:
[..]
What's next... Een capstrap voor XL?
![]()
Ik heb er mezelf op derde kerstdag ofzo het ziekenhuis ingeboard.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:09 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
niks tegen burton he
imy burton air
thnx xl btw. weet allee niet of ik daar zo blij mee moet zijn
zolang de pistes maar goed zijn, vind ik het prima. dat uitgaan is meer voor de andere (kuch pussy kuch) ik zal niet veel uitgaan. ik wil zolang mogelijk op de pistes kunnen staan. wij gaan trouwens niet met kerst maar we vertrekken op oudjaarsdag. met eigen vervoer. 1 januari zo vroeg mogelijk de pistes opquote:Op dinsdag 20 september 2005 15:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb er mezelf op derde kerstdag ofzo het ziekenhuis ingeboard.
Heb er geen beste herinneringen aan....
Is al heel wat jaartjes geleden. Het is een behoorlijk apres-ski-oord. Pistes zijn OK. Eigenlijk is het allemaal prima zelfs. Alleen heb ik nog nooit zoveel beschonken mensen actief zien wintersporten. Dat ik mezelf het ziekenhuis heb ingeholpen was ontzettend veel pech. Ik viel bij een snelheid van nog geen 10 km per uur (vlak na het wegrijden). Maar viel bijzonder ongelukkig. Er waren geen andere mensen bij betrokken. Daar kan Solden dus niks aan doen. het telefoonnummer van de dokter is hetzelfde als mijn verjaardag (2207).... Voorbestemd![]()
ohw hij rijdt op zich niet zo heel zwaar. Maar de Fish is echt een genot om tussen bomen door te rammen. Dat kan met een Triumph gewoon niet. omdat hij een stuk langer is en daarom een stuk logger. Als ik een Fish van 1.60m kan rijden, dan kan ik een stuk sneller bochten maken dan met een Triumph van 1.69m. Mede ook nog eens omdat ik met de Fish, ondanks zijn kortere lengte (das geen goed nederlands volgens mij maar goed), eigenlijk gewoon bochten kan draaien zoals ik dat op de piste ook doe en hij heel licht door de poeder glijdt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:08 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik denk zelf serieus na over de triumph als allround scheurplank... vraag me alleen af hoe ie nou rijdt, hoor gemengde gevoelens over de triumph..
en dat ie zwaar rijdt boeit niet, ik weeg 100+ kg en ben 1m90 dus ik krijg m wel de bocht om
Je bent alleen niet met tennissen wel erg verzekerd van je zelf, maar met snowboarden begin je ook een beetje praatjes te krijgen mannetjequote:Op dinsdag 20 september 2005 14:57 schreef XL het volgende:
Mijn insteek is dat ik nu van mezelf al zoveel kunde uitstraal dat een Burton-board mijn reputatie niet meer schaadt. Men zal op basis mijn indrukwekkende verschijning op het board nooit de verwachting koesteren dat ik een burton-fanboy ben die zichzelf een image aanschaft. Eerder zal men mij nawijzen en tegen elkaar roepen: Hee, kijk hij zal wel door Burton gesponsord worden. In dat plaatje zou een capstrap me niet misstaan, ware het niet dat mijn bindingen nog steeds prima zijn.
Net als dat filmpje wat Kentaro laatst postte is het misschien niet iets om trots op te zijn, maar als je zelfverzekerd genoeg bent kun je er overheen stappen. Het spul is gewoon goed en overpriced. Maar de uitverkoop van Blue Tomato maakt die Malolo toch wel een plank waar ik heerlijk mee offpiste kan (wat ik het liefste zou doen) maar waar ik me op de piste (wat je toch het meeste doet) ook voldoende mee kan uitleven.
![]()
Heerlijk is dat. 2 jaar geleden gedaan (ok eerlijk is eerlijk, vorig jaar lag ik ook te meuren in me bed op 1 januari terwijl ik had kunnen gaan snowboarden) en ik was gewoon alleen op de pistequote:Op dinsdag 20 september 2005 15:23 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
zolang de pistes maar goed zijn, vind ik het prima. dat uitgaan is meer voor de andere (kuch pussy kuch) ik zal niet veel uitgaan. ik wil zolang mogelijk op de pistes kunnen staan. wij gaan trouwens niet met kerst maar we vertrekken op oudjaarsdag. met eigen vervoer. 1 januari zo vroeg mogelijk de pistes op![]()
ja nja ik moet sowieso de 173 gaan rijden als ik de triumph zou willen aanschaffen,quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:25 schreef Komakie het volgende:
ohw hij rijdt op zich niet zo heel zwaar. Maar de Fish is echt een genot om tussen bomen door te rammen. Dat kan met een Triumph gewoon niet. omdat hij een stuk langer is en daarom een stuk logger. Als ik een Fish van 1.60m kan rijden, dan kan ik een stuk sneller bochten maken dan met een Triumph van 1.69m. Mede ook nog eens omdat ik met de Fish, ondanks zijn kortere lengte (das geen goed nederlands volgens mij maar goed), eigenlijk gewoon bochten kan draaien zoals ik dat op de piste ook doe en hij heel licht door de poeder glijdt.
Je moet het voor de grap maar eens proberen, het is echt helemaal top
ik heb het er alleen niet voor over om een poeder board te kopen als ik nog een redelijk goed board heb staan en nog een ander freeride/Freestyle board erbij wil hebben.
Dan zou ik op 3 boards uitkomen waarbij ik mijn Triumph waarschijnlijk niet meer zou gebruiken terwijl hij nog prima is voor Offpiste enzo
ik heb er trouwens ook niet het geld voor
Maar voor die Triumph ben je trouwens wel iets aan de zware kant. als je de 1.73 neemt, gaat het nog goed. Ik ben zelf 1.90 en 92kg en ik moet op me gewicht gaan letten dat ik niet de 1.69m ontgroei (in de breedte)
Hij rijdt voornamelijk lekker bij iets wat lichtere rijders. ik kan er nog redelijk goed op vooruit maar iets lichter zou ideaal zijn...
Superman-posticon he!quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:25 schreef Komakie het volgende:
Je bent alleen niet met tennissen wel erg verzekerd van je zelf, maar met snowboarden begin je ook een beetje praatjes te krijgen mannetje
Pistescheurwerk kun je met een Triumph prima doen. Waarschijnlijk is die nog iets stijver tussen de bindingen dan de Baron ES. Triumph staat bekend als een echte Freeride plank maar je kunt er ook nog redelijk op freestylenquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja ik moet sowieso de 173 gaan rijden als ik de triumph zou willen aanschaffen,
ik rij nu alleen canyon 163 (lekkah kort voor mijn gewicht) en die doet het best netjes in de poeder (slap, niet te slap, en breder worden ze niet dan deze) , dus ik twijfel nog, ik wil ook op de piste kunnen scheuren ....
wat denk je, beter een baron ES 168 voor het pistescheurwerk, of een triumph?
begin die canyon beetje te ontgroeien qua techniek... t freestylet(weet ook nie hoe je dat schrijft) heerlijk, maar freestylen is niet 100% mijn ding
hmmhmmm gelijk weer terug krabbelen he....quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:20 schreef XL het volgende:
[..]
Superman-posticon he!
Maar het is met gepast zelfspot hoor. Zeker in de richting van de mensen die me kennen. Fanatisme maakt verhalen ook al enthousiaster.
Wij delen al zoveeeeeel topics met elkaar, van jou kan ik wel wat hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:35 schreef Komakie het volgende:
je weet dat ik je maar een beetje zit te sarren he
firsttrack noemen ze dat tochquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:25 schreef Komakie het volgende:
Heerlijk is dat. 2 jaar geleden gedaan (ok eerlijk is eerlijk, vorig jaar lag ik ook te meuren in me bed op 1 januari terwijl ik had kunnen gaan snowboarden) en ik was gewoon alleen op de piste
nja ik twijfel nog, ik denk dat mijn canyon over een halfjaartje redelijk op is, en ik wil toch een allround plank blijven rijdenquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Pistescheurwerk kun je met een Triumph prima doen. Waarschijnlijk is die nog iets stijver tussen de bindingen dan de Baron ES. Triumph staat bekend als een echte Freeride plank maar je kunt er ook nog redelijk op freestylen
Ik ga nu zelf waarschijnlijk voor een Baron ES omdat ik toch een iets meer All mountain board erbij wil hebben dan alleen aangewezen zijn op een freerider
Met de Baron ES heb ik toch net iets meer mogelijkheden denk ik.
Bedenk wel dat de Baron ES een stuk breder is dan een Triumph he. Het scheelt ongeveer een halve centimeter...
Misschien moet je voor een gewone Baron gaan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:11 schreef Rnej het volgende:
[..]
nja ik twijfel nog, ik denk dat mijn canyon over een halfjaartje redelijk op is, en ik wil toch een allround plank blijven rijden
enne, die breedte heb ik nodig, heb maat 14 US (48 eu) boot.... en weeg 135 kg, dus mijn canyon 163 is echt een mini-jibdingetje voor mij
Ik was dus net aan het zoeken, en kwam hem niet meer tegenquote:
360 ofzoquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:45 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik was dus net aan het zoeken, en kwam hem niet meer tegen
Welke prijs stond hij er op?
Staat nog wel een Idiom op.
das wel relext maar ik heb nog geen geld.. pas in november heb ik weer centenquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:35 schreef Thermo het volgende:
Blue-tomato heeft nog een Baron 172 en een 167 van vorig jaar staan voor 335 euro.
Zeg, geen commentaar op mijn Aldi-snowboardbroek he. Staat prima op mijn P1 Carbonbinding en Rulerschoen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:11 schreef Kentaro het volgende:
Solden is wel een leuk gebied en ook sneeuwzeker, want gletscher. Alleen die Aldi wintersporters, te herkennen aan het niet hebben van Burton spullen, (of overjarig op de kop getikt, een jammerlijk poging om geaccepteerd te worden) die daar rond (apres) skieen vergallen de boel een beetje. Beetje het volk wat zomers voor 199 euro all-inclusive in Turkeije zit te brullen.
haha, ik dacht me al te herinneren dat hier iemand het eens over zijn Aldi broek had gehad. Wist alleen niet meer wie het wasquote:Op woensdag 21 september 2005 00:04 schreef beerke het volgende:
[..]
Zeg, geen commentaar op mijn Aldi-snowboardbroek he. Staat prima op mijn P1 Carbonbinding en Rulerschoen...
En is XL ook al in het tennistopic aan het "stoefen" over zijn talenten ja. Daar moet ik binnenkort ook maar eens gaan kijken dan.
Whehehe! Servicekanon!quote:Op woensdag 21 september 2005 00:04 schreef beerke het volgende:
[..]
Zeg, geen commentaar op mijn Aldi-snowboardbroek he. Staat prima op mijn P1 Carbonbinding en Rulerschoen...
En is XL ook al in het tennistopic aan het "stoefen" over zijn talenten ja. Daar moet ik binnenkort ook maar eens gaan kijken dan.
Sorry maar een Baron ES is GEEN Canyonquote:Op woensdag 21 september 2005 00:00 schreef Rnej het volgende:
[..]
enne, komakie, de baron ES is de vervanger van wat vroeger de canyon was, de canyon had vroeger een carbon I-beam.... nu nie meer,
nu is de baron ES een brede Custom X
er staat ook, vervanger van wat de canyon WASquote:Op woensdag 21 september 2005 08:26 schreef Thermo het volgende:
[..]
Sorry maar een Baron ES is GEEN Canyon
Eej, ze zijn wel hard he. Nu nog geplaatst serveren...quote:
En wij gingen snoeihard met roeienquote:Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef beerke het volgende:
[..]
Eej, ze zijn wel hard he. Nu nog geplaatst serveren...![]()
Weet niemand of Duijvestein ofzo er niet 1 heeft staan.... Of die zaak bij de skihal in Den Haag....quote:
Ik heb hem gekochtquote:Op woensdag 21 september 2005 13:05 schreef beerke het volgende:
Op de website van Duijvestein staat de Malolo van vorig jaar voor ¤ 265,-. Je zou even naar een van de vestigingen kunnen bellen om te vragen of ze die nog hebben en in welke maat. Het nummer van de Duivestein bij de skihal is 070-3598989. Als je hem daar koopt kun je hem ook meteen testen he
Schal de loftrompet! Eindelijk verstand bij deze jongen!quote:
Moet je een Picto kopen? Voor Anneke?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:24 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Schal de loftrompet! Eindelijk verstand bij deze jongen!
Dat er weer een mooi poederseizoen mag aanbreken![]()
158 en dusdanig stijf voor haar gewicht en ervaring, wat denk je zelf.. Welke lengte heb je overigens gekocht, 158 of 162? En koop je er direct een setje echte bindingen bij?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef XL het volgende:
[..]
Moet je een Picto kopen? Voor Anneke?
Hij is wat stijf voor een beginnende vrouw ja. Zeker voor van die kleintjesquote:Op woensdag 21 september 2005 13:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
158 en dusdanig stijf voor haar gewicht en ervaring, wat denk je zelf.. Welke lengte heb je overigens gekocht, 158 of 162? En koop je er direct een setje echte bindingen bij?
De Burton-site is een grote marketingbrochure...quote:Op woensdag 21 september 2005 13:42 schreef 360sjors het volgende:
Overigens vreemd op de burton site.. Zowel de Malolo en de DriverX worden bestempeld als 'terje's choice', maar ze worden niet als setje aangeraden.
Kwaliteit kun je niet ontkennenquote:
Lively, agile and lightweight; the T6™ is Terje’s all-terrain vehicle of choicequote:Op woensdag 21 september 2005 13:42 schreef 360sjors het volgende:
Overigens vreemd op de burton site.. Zowel de Malolo en de DriverX worden bestempeld als 'terje's choice', maar ze worden niet als setje aangeraden.
nja, als ik een t6 met normale bindingenstand en een malolo helemaal poeder-prepped heb staan (en dat heeftie, want hij krijgt al zijn gear gratis waarschijnlijk) ....quote:Op woensdag 21 september 2005 21:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Lively, agile and lightweight; the T6™ is Terje’s all-terrain vehicle of choice
Die Terje heeft een stelletje keuzes he
Dat weet ik ook wel, maar om maar ff te ondersteunen dat het ook een hoop marketingpraat is...quote:Op woensdag 21 september 2005 22:41 schreef Rnej het volgende:
[..]
nja, als ik een t6 met normale bindingenstand en een malolo helemaal poeder-prepped heb staan (en dat heeftie, want hij krijgt al zijn gear gratis waarschijnlijk) ....
dan zou ik als er net een metertje of 3 poeder is gevallen echt geen 5 minuten gaan zitten schroeven voor een setback standje op mijn bindingen.. dan wil ik al op weg naar boven zijn met een poederboardje op mijn rug
dat heb je anders lang genoeg gedaanquote:
snap ik ... maar....maar....quote:Op donderdag 22 september 2005 01:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar om maar ff te ondersteunen dat het ook een hoop marketingpraat is...
Vond het zo grappig
Hallo, ik ga niet eens mijn board verschroeven als er poeder is gevallen. Van de winter gaat mijn Triumph met setbackje en P1 Carbon bindingen echt wel op me liggen wachten totdat er poeder valt en dan ga ik knallen met dat ding
De rest van de tijd zal ik toch wel voornamelijk op me nieuwe board rijden (Baron ES of T6. Twijfel nog steeds. Hoewel ik naar de Baron ES neig), Maar met poeder weet ik al wat ik ga rijden
Ik deed je filmpje na... Jeremy Jones-stylequote:Op donderdag 22 september 2005 08:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
dat heb je anders lang genoeg gedaan![]()
Ok maar dan snap ik niet waarom je dan van Windows overstapt naar Applequote:Op donderdag 22 september 2005 08:30 schreef XL het volgende:
[..]
Ik deed je filmpje na... Jeremy Jones-style
Och... mijn overstap van Windows naar Apple heeft ook veel te lang geduurd. Belangrijk is dat ik uiteindelijk toch de juiste beslissing maak.![]()
quote:Op donderdag 22 september 2005 08:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok maar dan snap ik niet waarom je dan van Windows overstapt naar Apple
Bovendien word je er door vrouwen mee versierd als je ermee in de trein zit.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:36 schreef Thermo het volgende:
[..]
![]()
Je moet een vrij denkend en artistiek ontwikkeld persoon zijn wil je dat kunnen snappen.
Je moet een hoge drang hebben om boven de groep uit te komen, jezelf als individu willen tonen en altijd opzoek zijn naar nieuwe uitdagingen en kansen.
quote:Hee, jij hebt zo'n laptop uit goede tijden slechte tijden!
Eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik mijn auto en iBook tegelijk kocht. Ben er dus slechts 1 x mee in de trein geweest. Weet dus niet of dat elke keer gebeurd?quote:Op donderdag 22 september 2005 09:43 schreef XL het volgende:
[..]
Bovendien word je er door vrouwen mee versierd als je ermee in de trein zit.
[..]
Vroeger toen ik nog niet tot de Apple-elite behoorde en gewoon met Windows werkte reisde ik wel eens met dat ding. Het hoort er een beetje bij... meer dan 90% van de treinreizigers is Windows-gebruiker! Zegt genoeg lijkt me....quote:Op donderdag 22 september 2005 10:07 schreef Thermo het volgende:
Trein?
Is dt zo'n geel monster dat vaak stil staat ergens in de wei om vaak onverklaarbare redenen?
Een meerderheid onderhouden met een minderheid, daar is ons zorgstelsel op gebaseerd. Thermo, de rest en ik zullen proberen voor jullie te zorgen.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:16 schreef NoComment het volgende:
Meer dan 90% van de automobilisten is ook windows gebruiker, en meer dan 90% van de fietsers ook!
Misschien werkt gewoon 90% van de mensheid met Windows, daar al eens aan gedacht? Wat zegt dat over de mensheid![]()
We zijn verdoemd![]()
Dat komt natuurlijk nooit goed. Wie legt zijn lot nu in handen van iemand die eerst vreemde dwalingen maakt alvorens eindelijk Het Licht te zien?quote:Op donderdag 22 september 2005 11:27 schreef XL het volgende:
[..]
Een meerderheid onderhouden met een minderheid, daar is ons zorgstelsel op gebaseerd. Thermo, de rest en ik zullen proberen voor jullie te zorgen.
Ik zal XL de weg wijzen,quote:Op donderdag 22 september 2005 12:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk nooit goed. Wie legt zijn lot nu in handen van iemand die eerst vreemde dwalingen maakt alvorens eindelijk Het Licht te zien?
Mijn oude plank is net wat te kort voor je. Ik ga zaterdag bij Duijvestein mijn plank ophalen en zal dan direct kijken of er iets interessants voor jou staat.quote:Op donderdag 22 september 2005 12:45 schreef BrakkeAap het volgende:
Heuj!
Het lijkt wel dat het weer wat harder gaat lopen in dit topic.. Komt er weer een winter aan ofzo??
Maarehm, ik ben eigenlijk op zoek naar winkels/sites waar ze tegen schappelijk tarief boards enzo van vorig seizoen verpatsen. Ik wil stiekem heel graag eigen materiaal hebben, maar dat kwam er om budgetaire redenen nooit van. En aangezien ik nog steeds best schraal ben, wil ik het maar met materiaal van vorig seizoen proberen. Ik heb al rond gekeken op BlueTomato, maar het probleem wat ik daarmee heb, is dat ik geen flauw idee heb wat nou goed is voor me en wat niet.
Mijn voorkeur gaat dan ook wel uit naar winkels waar ze je tenminste nog een beetje adviezen kunnen geven. Ik wil het vanmiddag gaan proberen bij the Old man, in a'dam, maar weten jullie misschien nog meer goede winkels?
Enneh, maar zijn er nog absolute do's of don'ts waar je rekening moet houden bij het aanschaffen van nieuwe spullen?
Dat heeft/had ( Vapor doet wat betreft prijs er weer een duit boven op) met paar dingen te maken.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:08 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast was er vorig jaar de opmerking van burton dat je met een T6 niet op een rail moet gaan omdat ze hem niet vergoeden als je hem breekt. Of ze dat met andere boards wel doen boeit me niet zo veel. Het gaat me er meer om waarom ze het juist bij dat board zeggen.
Stijver betekent inderdaad meer directe controle. Ik vroeg me afgelopen jaar in deze topicreeks al af wat het verschil was tussen freestyle-bindingen en freeride-bindingen. Niemand die het me uit kon leggen, omdat er eigenlijk geen echt onderscheid is. Het is een tijdje in de mode geweest om zo alles slap mogelijk te hebben (in de underground hardcore freestyle wereld dan toch ), maar je ziet nu dat ook de freestylers aan het 'verstijven' zijn. Jibplankjes zullen er wel blijven wegens het speelse karakter, maar de Intertoysbindingen zijn inmiddels geschiedenis.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:25 schreef BrakkeAap het volgende:
Want volgens mij wil ik alles zo stijf mogelijk hebben. Dan stuurt het het makkelijkste... toch?
In Den Haag en dan niet bij de Uithof.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:25 schreef BrakkeAap het volgende:XL: Als je ff zou willen kijken, graag!
Naar welk vestiging ga je?
Hmmm ik denk dat het dus toch een Baron ES wordtquote:Op donderdag 22 september 2005 16:53 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat heeft/had ( Vapor doet wat betreft prijs er weer een duit boven op) met paar dingen te maken.
a: Dat ding is er gewoon niet voor gemaakt. period.
b: Daar is ie te duur voor
c: aluminum honeycomb core veert niet bepaald mee zoals en wood core.
Eigenlijk is het belachelijk dat op veel plekken de Vapor gewoon al uitverkocht is, 900 euro ....
ehm.. met een Baron ES rails rijden is zegmaar je doodvonnis tekenenquote:Op donderdag 22 september 2005 18:22 schreef Komakie het volgende:
Je kunt wel duidelijk het verschil merken tussen Cartels (freestyle) en P1 Carbons (freeride)
Voornamelijk in de zijwaardse stijfheid van die bindingen.
Recht naar achteren tegen de hiback aan, zijn ze allebij stijf, maar je merkt met jibben toch wel dat je iets meer vrijheid hebt met die Cartels. Het is geen wereld van verschil maar het gaat toch ff dat ene kleine btje makkelijker
Ik had het idee dat het meer door de stijfheid in de breedte kwam zeg maar...
[..]
Hmmm ik denk dat het dus toch een Baron ES wordt
Niet dat ik veel rails rij ofzo. Eigenlijk zo goed als niet. Maar ik heb wel al begrepen dat jibben niet echt aan dat ding besteed is en dat landen na grotere sprongen ook niet echt een pretje is door het aluminium...
Zijn toch wel 2 dingen die ik naast het rijden regelmatig doe dus vind het wel belangrijk
Ben benieuwd hoeveel anders de Baron ES rijdt tov een Triumph eigenlijk....
Zoals ik al zei, het gaat me niet zo zeer om het rails rijden maar wel om het jibben. Ik wil gewoon kunnen jibben met een plank en ook dik kunnen carven. Ik zoek dus een echte allrounder.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:53 schreef Rnej het volgende:
[..]
ehm.. met een Baron ES rails rijden is zegmaar je doodvonnis tekenen
weet je hoe hard dat ding van een rail af stuitert?
baron ES is de Custom X maar dan brederquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het gaat me niet zo zeer om het rails rijden maar wel om het jibben. Ik wil gewoon kunnen jibben met een plank en ook dik kunnen carven. Ik zoek dus een echte allrounder.
Nou kon ik dat met die Triumph redelijk goed. Goed op te carven en redelijk mee te jibben. Alleen met die Triumph is switch rijden is nou niet echt je van het. Klein btje tapered shape helpt ook niet mee natuurlijk....
Ik zoek ook geen extreme dingen. Ik wil gewoon me freeride ding kunnen doen (carven, cruizen) maar ik wil ook lekker me noserolls, switch, wheely's, 180's, etc kunnen doen. Ik heb het idee dat dit met de T6 nou niet bepaald een pretje is. Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld ook de Raven getest en daarmee was jibben echt helemaal kut gewoon. Kon er niet mee uit de voeten. Nou is dat een freestyle board voor op de grote kickers maar je begrijpt wat ik bedoel....
Tenminste, dat heb ik al op meerdere sites gelezen. Ik kan alleen niet zo heel veel over de Baron ES vinden. Voornamelijk denk ik omdat het een board is voor grote voeten en grote/zware mensen en daar boarden er blijkbaar niet veel van
Maak voor de grap eens een foto van je collectie, damn, en ik maar blij te zijn met mijn ene plankjequote:Op vrijdag 23 september 2005 09:48 schreef Thermo het volgende:
Okee niet lachen![]()
Again een nieuw lid in de familie:
[afbeelding]
Rome Machine 157.
Het hakt, het bakt, het mixed het doet vanalles en vooral: Het is een betaalbaar freestyle jib plankje dat veel kan hebben en waar ik behoorlijk wat lol aan kan beleven. Betere base dan en Dominant, betere constructie, minder zwaar, iets meer mellow.
En belangrijkste, ik heb er niet veel voor betaald.
Ja dat weet ikquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
baron ES is de Custom X maar dan breder
Wat ik mij dan weer afvraag is waarom ze het dan niet gewoon Custom X Wide noemen. Het product Custom en Custom X zijn de meest aansprekende boards van Burton. In ieder geval leg ik eerder de link Burton - Custom (X) dan Burton - Baron (ES).quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
baron ES is de Custom X maar dan breder
ik heb er nu een paar uurtjes op mijn Custom X opzitten en ik vind het de meerprijs waard. De WFO Sinterd base in merkbaar sneller. Het board is icm met Cartels echt heel licht. Ter vergelijk mijn zusje's Dominant van 150 cm met Burton Lexa bindingen is exact even zwaar als mijn X van 164 cm met Cartels. Het board is super responsive door de Carbon I beam, hij knalt echt uit de bochten. En met ollieen over een heuveltje of wat dan ook kom je hoger dan ooit. Als je de ervaring hebt (en die heb je) dan haal je er meer uit dan boards die er qua 'tech' net onder zitten.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik
Maar ik heb ook nog nooit op een Custom X gereden dus ja... weinig vergelijkingsmateriaal he.
Daarnaast is een Custom X te smal voor me dus ik denk niet dat het nuttig voor mij zou zijn
`quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik heb er nu een paar uurtjes op mijn Custom X opzitten en ik vind het de meerprijs waard. De WFO Sinterd base in merkbaar sneller. Het board is icm met Cartels echt heel licht. Ter vergelijk mijn zusje's Dominant van 150 cm met Burton Lexa bindingen is exact even zwaar als mijn X van 164 cm met Cartels. Het board is super responsive door de Carbon I beam, hij knalt echt uit de bochten. En met ollieen over een heuveltje of wat dan ook kom je hoger dan ooit. Als je de ervaring hebt (en die heb je) dan haal je er meer uit dan boards die er qua 'tech' net onder zitten.
nee, ik sta niet bij Burton op de loonlijst
nja ik heb op een custom uit 2001 gereden ....quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik
Maar ik heb ook nog nooit op een Custom X gereden dus ja... weinig vergelijkingsmateriaal he.
Daarnaast is een Custom X te smal voor me dus ik denk niet dat het nuttig voor mij zou zijn
Een vriend van me heeft er 1.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:10 schreef Rnej het volgende:
[..]
nja ik heb op een custom uit 2001 gereden ....
en dat ding was echt GEWELDIG!
wel dikke toe drag maarja...
quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:48 schreef Thermo het volgende:
Okee niet lachen![]()
Again een nieuw lid in de familie:
[afbeelding]
Rome Machine 157.
Het hakt, het bakt, het mixed het doet vanalles en vooral: Het is een betaalbaar freestyle jib plankje dat veel kan hebben en waar ik behoorlijk wat lol aan kan beleven. Betere base dan en Dominant, betere constructie, minder zwaar, iets meer mellow.
En belangrijkste, ik heb er niet veel voor betaald.
Ik ga al op een plank van die gasten rijden, ook nog lig worden van hun cluppie gaat wat ver he.quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:43 schreef Kentaro het volgende:
Niet om de eeuwige Flow - strap discusie nieuw leven in te blazen of om iemand te dissen (ik zou niet durven aangezien hij morgen een bijzonder vet board met DE grafics van vorig seizoen krijgt) Maar ik kwam op Burton Community (even profiel aanmaken) deze discussie tegen:
http://www.burton.com/community/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30620
Met dit comment:
The response level is terrible on them. They sell becaues they are put together horribly and can sell to chain stores at a low price. They are a marketing tool for big 5 and Chicks. What serious snowboarder rides them? Heavy, bulky, poorly made but sell well to ignorant mom's and grandma's. Lemme put it this way, what pro would ride those bindings. Look at burton's (because I like this example) if a pro isn't ridding for a binding company, they ride burtons. Jordan Mendenal has been ridding the same mission's for the past three seasons. If you want more reason's I can keep on goin
Heb de rest van vandaag geen tijd meer.....quote:
hmmm ik vind het een beetje overdreven reactie trouwens...quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:43 schreef Kentaro het volgende:
Niet om de eeuwige Flow - strap discusie nieuw leven in te blazen of om iemand te dissen (ik zou niet durven aangezien hij morgen een bijzonder vet board met DE grafics van vorig seizoen krijgt) Maar ik kwam op Burton Community (even profiel aanmaken) deze discussie tegen:
http://www.burton.com/community/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30620
Met dit comment:
The response level is terrible on them. They sell becaues they are put together horribly and can sell to chain stores at a low price. They are a marketing tool for big 5 and Chicks. What serious snowboarder rides them? Heavy, bulky, poorly made but sell well to ignorant mom's and grandma's. Lemme put it this way, what pro would ride those bindings. Look at burton's (because I like this example) if a pro isn't ridding for a binding company, they ride burtons. Jordan Mendenal has been ridding the same mission's for the past three seasons. If you want more reason's I can keep on goin
We verwachten uiteraard pica's en een review als je er op geboard hebtquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:01 schreef BrakkeAap het volgende:
Even ter informatie: het is een Burton Baron geworden met Mission bindingen en Salomon Maori schoenen...
Ik ga weer verder kwijlen
ik vond het grappig geschreven en opvallend dat de flow-strap discussie overal zo hoog oploopt.quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm ik vind het een beetje overdreven reactie trouwens...
Om nou te zeggen dat het echt zulk slecht en cheap spul is... Dan moet hij wat beter kijken.
Maar hij heeft wel gelijk dat ze zwaarder zijn over het algemeen.
ik heb trouwens de Transworld Buyersguide 2006 liggen hier en daar staan iets van 100 proriders in met hun gear en setups. Als ze andere schoenen en boards hebben, maar geen bindingsponsor hebben ze idd bijna altijd Burton bindingen viel me op(Nadat ik het trouwens ben gaan controleren omdat ik dit las
)
mja nja waar loopt hij niet hoog op?quote:Op zondag 25 september 2005 08:55 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik vond het grappig geschreven en opvallend dat de flow-strap discussie overal zo hoog oploopt.
Je moet trouwens oppassen met katten bij je board.quote:Op zondag 25 september 2005 17:15 schreef BrakkeAap het volgende:
Ok, dit is 'm:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm, ik had 'm wel even mogen oppoetsen...
Nou nog wachten tot ik 'm kan gebruiken...
Het mooiste aan Les Arcs is de skilift naar La Plagne.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:19 schreef errorken het volgende:
Vorige jaren zijn we gaan boarden in Tignes en Val thorens. Ik moet zeggen dat dit heel goed meeviel, ruime keuze aan pistes welke allemaal ruim en goed aangelegd waren. Het leuke aan beide locaties is dat je direct kan beginnen vanuit je appartement/hotel (itt Tirol bv).
Om weer is wat anders te doen willen we dit jaar naar Les Arcs gaan. Naar horen zeggen zou dit ideaal zijn voor boarders. Zijn er mensen die hier al geweest zijn en wat zijn jullie ervaringen ? Het zou ook leuk zijn als ik kon lezen hoe les arcs verschilt met de Tignes en Val Thorens...
We zijn allemaal ervaren boarders met voorkeur voor het freeriden. Hoewel we dit jaar wel wat meer tijd in het park willen doorbrengen.
We zouden (indien Les Arcres 'minder' is dan Tignes en Val Thorens) ook nog overwegen om terug naar Val Thorens te gaan daar we dat jaar slecht weer hadden en maar een beperkt aantal pistes konden aandoen.
Dus met 6 vrouwen konden ze het wel aan? Niet slechtquote:Op zondag 25 september 2005 17:16 schreef XL het volgende:
[afbeelding]
Daar is ie dan, mijn nieuwe speeltje.
Als bonus heb ik er ook nog een fotootje bij gedaan van de keuken van de buren.... Die hadden een 'probleempje' met een vergeten pan. 5 vrouwen in dat huis, dus ze kwamen bij ons aankloppen om te blussen. Uiteindelijk heeft een vrouw uit ons huis het geblust (de mannen waren zuipen).
quote:Op maandag 26 september 2005 00:38 schreef NoComment het volgende:
[..]
Dus met 6 vrouwen konden ze het wel aan? Niet slecht
Mooi boardje trouwens, maar dat wist je vast wel al... nu nog echte bindingen erop
Niet eens zo erg op gelet... Ze staan in iedergeval op 25-5. Ik denk dat ik ze nog wel ff moet bijstellen voor ik 'm ga gebruiken...quote:Op zondag 25 september 2005 23:03 schreef Rnej het volgende:
gave boardjes hoor
maar hoe staan die bindingen op die baron? ... wel een beetje erg ingedraaid niet? :S
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartelsquote:Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef XL het volgende:
[..]
[afbeelding]
Jij hebt Nidecker s-460's toch?
Zijkwijf
Zijn de missions/ cartels de 'ideale' bindingen of zijn ze alleen speciaal voor feestyle/ freeboarden?quote:Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:
[..]
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.quote:Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:
[..]
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels
Die S-460's zijn inderdaad echt bagger... de schroefjes om de zooi af te stellen draai je behoorlijk snel dol...![]()
Andersom.quote:Op maandag 26 september 2005 11:20 schreef NoComment het volgende:
Die twee zijn de bindingen die ongeveer in mijn budget passen... de mission is 189 en de cartel 219 dacht ik. De mission waren volgens mij meer freeride, de cartels meer freestyle, maar ik hoor ook dat het weer niet zo veel uitmaakt waarvoor je ze gebruikt
Dus ik weet het nog niet, denk dat het de Mission wel gaat worden.. Wilde overigens eerst de P1 carbons, maar die vind ik toch wat duurachtig (299,-)
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.quote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begintquote:Op maandag 26 september 2005 18:12 schreef Maruku het volgende:
Zo... iedereen pimpt hier wel met cartel bindingen en 32's en weet ik wat. Ik forceer mezelf er gewoon tussen met mijn lowbudget shit. Nu net in de uitverkoop burton tributes voor 60 euro gekocht. Laatste paar wat ze hadden, precies in mijn maat. Dus ik ben helemaal happy.
Morgen kijken naar die commando bindingen. Bij de vorige shop raadden ze mij die commandos af, omdat de highback plastic is. Ze vonden de team highback beter, dus zou ik voor 150 die nitro team moeten kopen. Naja, nog maar ff mee gewacht en blijkbaar terecht. Commando van vorig jaar heeft een plastic fantastic highback, commando van vorig jaar heeft een team highback. Dus morgen maar ff kijken of mijn nieuwe patta's in die nitro's gaan passen en als het lukt die shit kopen. ZO! Low-budget shit roelt teringhard :-D.
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.quote:Op maandag 26 september 2005 18:18 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begint. Het hangt meer af van hoe solide dat ding in elkaar zit. Maat van me brak vorig jaar gewoon de voorste strap van z'n Nitro's af. Ja, en toen moest ie nog ff een paar kilometer naar beneden
.
En wat zijn patta's? Die schoenen?
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.quote:Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:
[..]
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.
Nah, heeft toen bindingen gehuurd bij die shop daar, maar was sowieso beetje kutgebied (Mallnitz). Was sowieso een gefackte schroef dus zou het weer helemaal opgestuurd moeten worden.quote:Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:
Maaruh, die gebroken strap? Nog makkelijk te vinden of niet? Dat lijkt me namelijk wel een voordeel van een groter merk als nitro of burton, dingen die makkelijk te vinden zijn.
En weet iemand toevallig of burton schoenen en nitro bindingen goed samen gaan, of is dat af te raden? Ik kan mezelf niet zoveel problemen voorstellen.
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor jequote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/753203/5/50#30947734]maandag 26 september 2005
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
daarom dat ik het nog een keer introduceerquote:Op maandag 26 september 2005 18:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.![]()
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.quote:Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor je
Die Tributes zijn prima patta's trouwens maar kun je bij Duijvestein (of ergens anders) geen Burton bindingen van vorig seizoen voor half geld scoren? Ik heb Nitro bindingen gehad en ik vond ze flink zuigen
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.quote:Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.
Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebbenSowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veelquote:Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo.
Die XL is dus ironisch bedoelt?quote:Op maandag 26 september 2005 19:10 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veel
aankomen hoeft helemaal niet. Beter blijf ik gewoon zo dun als ik nu ben. Volgens mij komt het omdat ik geen alcohol drink. En sowieso eet ik al best veel. Naja, als ik te licht ben voor boards, dan ga ik maar meer broeken dragen tijdens het boarden ofzoquote:Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo.
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.quote:Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.
Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebbenSowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
80 euro is ook niet de originele prijs, ik geloof dat ze nieuwe normaal rond 130 kosten ofzo. 80 is omdat het een model van vorig jaar is. Naja, ik ga wel ff kijken morgen, heeft er nog iemand hints waar ik op moet letten om te tjekken of die kwaliteit een beetje ok is?quote:Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...quote:Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
Wat is er mis met Mintgroen?quote:Op maandag 26 september 2005 19:35 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...
Maar wellicht hebben ze in andere vestigingen nog meer Cartels...
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.quote:Op maandag 26 september 2005 20:56 schreef Komakie het volgende:
Wit met mintgroen is toch de versie van vorig jaar
Als ik moest kiezen zou ik trouwens voor Cartels gaan van 110 ipv commando's van 80. Gewoon omdat Burton betere bindingen maakt en de Cartel echt een superbinding is
Nou ja, de buckels zijn ook niet van geweldige kwaliteit... als het een beetje koud is gaat er eentje niet meer open, omdat dat plastick ding een keertje een opdonder gehad heeft (gek heh met boarden...) en met de schroeven bedoelde ik inderdaad niet die om de binding op de plank te schroeven, maar die om de straps enzo aan te passen.. ook voor de highback, één van de twee kan ik loskrijgen, die andere zit gewoon muurvast en is na 1000x proberen mooi dol gedraaid...quote:Op maandag 26 september 2005 17:30 schreef beerke het volgende:
[..]
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.
Nouja, ff kijken bij Duyvestein zou ik zeggen...quote:Op maandag 26 september 2005 21:53 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.
Ik ga gewoon morgen tjekken of die nitro's iets zijn, zijn ze ruk, dan zoek ik verder...
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef XL het volgende:
Ik ga binnenkort toch naar een koelkast!![]()
M'n Malolo staat de hele dag te zeuren dat ie wil vlammen en ik wil hem toch veel te graag proberen.
1. Krassen horen erbij!quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:55 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.
mjah, ik hoorde dat er met de osis cup stenen in het funpark lagen en ook onderaan de piste. En 500m een indruk van je plank krijgen lukt mij best iig. Zonder bochten voelt mijn plank iets over de helft niet meer lekker aan. Dus als je een slechte plank hebt kan je het op 500m echt wel merken ;-). Echte krassen heb ik ook nog niet gehad, na een keer waxen ziet het er al weer een stuk netter uit, maar toch vind ik de gedachte niet fijn.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:04 schreef XL het volgende:
[..]
1. Krassen horen erbij!
2. Waaraan maak je die krassen in godsnaam?
3. Het juist antwoord zou zijn: Hoe kun je nou op 500 m een goede indruk krijgen van je plank.
4. Als ik hem in december meeneem naar de Franse ijsvlaktes in de alpen zal ik wel meer krassen maken.
5. Mijn houding is goed genoeg om 'echte' krassen te voorkomen!
Na de brand bij de buren en het woord koelkast in dit topic moest ik ineens denken aan een ander prachtig verhaal. We hadden gisteren namelijk zelf ineens ook brand in onze koelkast, in de keuken!quote:Op zondag 25 september 2005 17:16 schreef XL het volgende:
[afbeelding]
Als bonus heb ik er ook nog een fotootje bij gedaan van de keuken van de buren.... Die hadden een 'probleempje' met een vergeten pan. 5 vrouwen in dat huis, dus ze kwamen bij ons aankloppen om te blussen. Uiteindelijk heeft een vrouw uit ons huis het geblust (de mannen waren zuipen).
Ja precies... eigenlijk zijn die indoorhallen alleen rielekst voor jibben en freestylen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:14 schreef Rnej het volgende:
200 m ..... enne, met een beetje flex board gaat het testen wel, maar als je een stijve rakker hebt, dan moet je eerst goed strepen voor je een lekkere bocht in kan zetten.. maar dan ben je alweer beneden :S
Nen frigo...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:34 schreef Thermo het volgende:
jibben![]()
Freestyle![]()
Snappen jullie hollanders nu eindelijk eens dat wij geen keus hebben behalve stijlvol jibben.
Als ik nu 3000m hoog in een blokhut woonde en elke dag mijn schaapjes kon hoede alla.
Maar hier moeten we het gewoon met die frigo doen![]()
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef Komakie het volgende:
En dat was precies het punt wat ik al jaren probeer te zeggen.
Ik kom nooit in zo'n ding omdat ik het niet leuk vind om 20x funparkje door te roegen of om noserolletjes naar beneden te maken de hele tijd (simplistisch gezien natuurlijk)
Ik moet een grote berg hebben anders dan werkt het niet voor me
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijnquote:Op woensdag 28 september 2005 07:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....
daarna pas de bergen in gegaan.. denk dat het wel scheelt .. meeste mensen die ik ken die regelmatiger op een berg staan die hoeven ook niet de vrieskist in....
achja tis toch gratis voor mij zodra mijn proeftijd weer ingaat![]()
Ik heb hem er tussen geplakt, wel helemaal naar m'n achterste bindingen. Als je wat ijs onder je boots heb zitten blijf ik never nooit niet staan op die plank, bovenkant is zo glad als wat.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
[..]
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijn
vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een stickerquote:Op woensdag 28 september 2005 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nekquote:Op woensdag 28 september 2005 14:27 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een sticker.
mjah, idd. en om dan meteen zo'n rubberen ding tussen je bindingen te plaatsen is ook weer zo extreem. Heb nog niet gehad dat ik bij het uitstappen uit een lift ben geflikkerd, sinds ik mijn eigen boardje heb, dus zal voorlopig ook wel niet gebeuren.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nek![]()
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding?
Oh ja... Strapsquote:Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:
[..]
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.
Incompentente Flow-adapten die niet anders kunnen door gebrek aan skillzquote:
wat Thermo zeiquote:
ach, ik had een snowboardleraar afgelopen winter met zijn landes en die ging op groen met 1 voet los op zijn bek....quote:Op woensdag 28 september 2005 16:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
wat Thermo zei
Anyway, ik ken een stuk van iets van 100m rode piste dat je van lift naar lift moet doen. Dan doe ik dat ook altijd met 1 voet los, maar dan is het nog best lastig. 1x was ik daar met me groepje (al wat beter groepje) en ik zei van "probeer maar met achterste voet los, anders moet je alles weer aanstrappen enzo". Toen ging het bij mij echt super smooth
Leerlingen allemaal met open mond staan kijken
Ging aan het einde zelfs vrij korte bochten draaien hahaha
Een keer later dacht ik er trouwens weer te makkelijk over en ging ik genadeloos op me muil. Gelukkig was me groepje er toen niet bij
Ik ga sowieso liever met twee voeten vast, das leuk, zo'n vrijwel vlak stuk, en dan een beetje ollie / nollie doenquote:Op woensdag 28 september 2005 17:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
ach, ik had een snowboardleraar afgelopen winter met zijn landes en die ging op groen met 1 voet los op zijn bek....![]()
hehe een collega van mij daar in oostenrijk die is echt maf.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
ach, ik had een snowboardleraar afgelopen winter met zijn landes en die ging op groen met 1 voet los op zijn bek....![]()
Ik doe altijd twee bindingen los bij stoeltjesliften....quote:Op woensdag 28 september 2005 19:05 schreef Kentaro het volgende:
ik doe mijn bingingen eigenlijk nooit los, heel soms als het moet van zijn frusti liftbediende maar dan kun je toch gewoon met 1 binding vast omhoog?? Wat wel leuk is is met je bindingen allebei los in de sleep omhoog. Gewoon je voeten achter je bindingen zetten en dan 180 shify's doen![]()
Dat deed je. Je hebt een Malolo, dus het wordt hiken nu. Earn your turnquote:Op woensdag 28 september 2005 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik doe altijd twee bindingen los bij stoeltjesliften....
Instappen alsof er niks aan de hand is en dan als de lift 'opstijgt' het board lekker aan je leech laten bungelen.
Zonder liftpas verdien ik hem inderdaad zo terug!quote:Op woensdag 28 september 2005 19:45 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat deed je. Je hebt een Malolo, dus het wordt hiken nu. Earn your turn![]()
Je hebt wel al rekening gehouden met een lawine-pieper, sonde, schep, rugtas en gidsquote:Op woensdag 28 september 2005 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Zonder liftpas verdien ik hem inderdaad zo terug!
Ik heb dan misschien een Burton gekocht, maar ik ben geen beginner meer he.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:12 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je hebt wel al rekening gehouden met een lawine-pieper, sonde, schep, rugtas en gids![]()
Maar de genoemde gear heb je nietquote:Op woensdag 28 september 2005 22:17 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb dan misschien een Burton gekocht, maar ik ben geen beginner meer he.
Wat een n00b!quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maar de genoemde gear heb je niet
En dan wel het dorp Briancon (Villeneuve ligt beter maar is een stuk duurder)quote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef 360sjors het volgende:
Ik pleit dit jaar overigens voor Serre Chevalier
dorp?quote:Op woensdag 28 september 2005 23:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
En dan wel het dorp Briancon (Villeneuve ligt beter maar is een stuk duurder)
Tussen mijn bindingen zit een Marihuanablad. Daar ga ik echt niks overheen plakken hoor...quote:Op woensdag 28 september 2005 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
de enige graphic op mijn board zit tussen mijn bindingen in....quote:Op donderdag 29 september 2005 00:22 schreef beerke het volgende:
[..]
Tussen mijn bindingen zit een Marihuanablad. Daar ga ik echt niks overheen plakken hoor...
Ik heb een rugzak en een gids. Die gids levert me de rest elk jaar.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maar de genoemde gear heb je niet
Zeg, binnenkort eens onder het genot van een pilsje een datum/bestemming gaan prikken?
Als je uit een dusdanig grootte stad komt als sjors en ik. Dan vind je dat maar een dorpquote:Op woensdag 28 september 2005 23:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
dorp?
is toch wel een flinke stad hoor
Ik pleit dit jaar trouwens voor het onaantrekkelijk dure Oostenrijk en voor eigen vervoer. Oh ja, en bij voorkeur in Februari of Maart ofzo. Moet overduidelijk nog wat dingen op een rijtje zetten mbt de winter en het afstuderenquote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef 360sjors het volgende:
Ik pleit dit jaar overigens voor Serre Chevalier
hmmm welk board was dit ook weerquote:Op donderdag 29 september 2005 07:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
de enige graphic op mijn board zit tussen mijn bindingen in....
[afbeelding]
no way dat ik daar wat op ga plakken![]()
die stickers werken idd echt niet veel beter dan je achterste voet gewoon tegen je achterste binding zetten
Ik ga regelmatig zonder gids en ik heb alle spullen dus zelf. Is wel net zo makkelijk en je kunt je veel beter bekent maken met je spullen. Vooral met een pieper is dat wel handig.quote:Op donderdag 29 september 2005 07:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb een rugzak en een gids. Die gids levert me de rest elk jaar.
Hey kom langs in Gerlos. Ik ken zat mooie poederafdalingen die niet zo vaak gedaan worden door de gemiddelde mens nooit gedaan wordenquote:Op donderdag 29 september 2005 09:18 schreef XL het volgende:
[..]
Ik pleit dit jaar trouwens voor het onaantrekkelijk dure Oostenrijk en voor eigen vervoer. Oh ja, en bij voorkeur in Februari of Maart ofzo. Moet overduidelijk nog wat dingen op een rijtje zetten mbt de winter en het afstuderen
Ik heb mijn eigen gear, mag ik mijzelf uitnodigen?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Komakie het volgende:
Hey kom langs in Gerlos. Ik ken zat mooie poederafdalingen die niet zo vaak gedaan worden door de gemiddelde mens nooit gedaan wordenKen het gebied op me duimpje.
Ik heb alleen geen pieper enzo voor je
Tenminste, bij de school hebben we er nog wel een paar maar zou niet kunnen garanderen dat ik die kan lenen.
de burton baronquote:Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm welk board was dit ook weer
moet eerlijk bekennen dat ik de graphic niet herken
[..]
Burton Canyon bedoel je zeker?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:48 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
de burton baron
rechtermuisknop --> eigenschappen![]()
Benzine + autobahn-schnitzel op en neer naar Kaprun in April/Mei was 90 euro. Dan kun je delen door 2 en dan kun je daarvoor toch niet sukkelen. Met meer dan 2 mensen in mijn wagen is wel minder comfortabel dan een bus.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:37 schreef Thermo het volgende:
Hier ook eigen vervoer.
Ook al is het 10x duurder dan een bus.
Ik moet ook nog datums uitzoeken mbt afstuderen grrr
Ken jij skischool-trucjes voor goedkope liftpassen ofzo?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Komakie het volgende:
Hey kom langs in Gerlos. Ik ken zat mooie poederafdalingen die niet zo vaak gedaan worden door de gemiddelde mens nooit gedaan wordenKen het gebied op me duimpje.
Ik heb alleen geen pieper enzo voor je
Tenminste, bij de school hebben we er nog wel een paar maar zou niet kunnen garanderen dat ik die kan lenen.
Ik ook, begin pas komende week i.p.v. een maand geleden, dus ben vermoedelijk pas eind jan. klaar.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:37 schreef Thermo het volgende:
Hier ook eigen vervoer.
Ook al is het 10x duurder dan een bus.
Ik moet ook nog datums uitzoeken mbt afstuderen grrr
Hmm ik hield rekening met 1200km frankrijk + tol etc, dan kom ik denk ik op behoorlijk wat meer dan 90 euro heen en terug. Ik weet niet wat jou auto doet maar met 1 op 10 mag ik erg blij zijn ( eerder 1 op 8quote:Op donderdag 29 september 2005 09:58 schreef XL het volgende:
[..]
Benzine + autobahn-schnitzel op en neer naar Kaprun in April/Mei was 90 euro. Dan kun je delen door 2 en dan kun je daarvoor toch niet sukkelen. Met meer dan 2 mensen in mijn wagen is wel minder comfortabel dan een bus.
[..]
Losse (week)passen zijn altijd duur, in Kirchberg/Kitzbuhel had je afgelopen jaren voor 2x de prijs van een weekpas een seizoenspas..quote:Op donderdag 29 september 2005 09:58 schreef XL het volgende:
Ken jij skischool-trucjes voor goedkope liftpassen ofzo?
Want de ellende aan Oostenrijk zijn die gruwelijk dure passen, in Frankrijk kost bier ook 3 euro.
Eind januari? Bedoel je niet Eind februari? Ik ben 20 januari klaar met 100 dagen stage lopen. Of moet jij er minder?quote:Op donderdag 29 september 2005 10:07 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik ook, begin pas komende week i.p.v. een maand geleden, dus ben vermoedelijk pas eind jan. klaar.
Ik ga al een week naar Oostenrijk (eind feb) en een week naar Frankrijk (halverwege april, slush rijden in Joue du Loup). Heb ook nog wel wat dingen uit te zoeken voor het afstuderen/doorstuderen (is het aantrekkelijk om gelijk in februari in te stromen bij een nieuwe studie, welkse studie zou dat dan worden, etc. ect.) maar sommige zaken moet je nu eenmaal prioriteit geven. Zo weet ik ook niet of ik in April daadwerkelijk weg kan, maar voor dat geld (70 euro p.p. incl. reis, appartement en pas) wil ik het risico best nemen.
Ja precies, als je week of 3 gaat kan je al beter een seizoenspas kopen...quote:Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Losse (week)passen zijn altijd duur, in Kirchberg/Kitzbuhel had je afgelopen jaren voor 2x de prijs van een weekpas een seizoenspas..
Ik rijd zeker 1 op 15. Misschien wel 1 op 20 (cinquecento). Tol richting Frankrijk is 35 euro extra. Bij Oostenrijk komt soms een autobahn-vignet a 8 euro. Meeste gebieden liggen rond de 1000km in afstand. Als je hem in Belgie voor 80 euro volgooit gooi je hem in Oostenrijk voor 50 euro vol. Wat de meerwaarde is van een cinquecento boven een bus mag je je terecht afvragen, ik vind hem aanwezig.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Hmm ik hield rekening met 1200km frankrijk + tol etc, dan kom ik denk ik op behoorlijk wat meer dan 90 euro heen en terug. Ik weet niet wat jou auto doet maar met 1 op 10 mag ik erg blij zijn ( eerder 1 op 8)
Zeker met de benzine prijzen die er nu zijn, ik doe een Tank vol met 80 euro ofzo, en dan rij ik echt niet zonder te tanken naar daar helaas.
Meer dan 2 personen lijkt me bij mij ook niet super comfortabel.
Nee eind januari, oorspronkelijke afstudeerdatum stond gepland op 9 januari. Wij doen niet aan 100 dagen, het is het resultaat dat teltquote:Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef Thermo het volgende:
[..]
Eind januari? Bedoel je niet Eind februari? Ik ben 20 januari klaar met 100 dagen stage lopen. Of moet jij er minder?
Instromen in Februari kan je wel vergeten lijkt het wel. Met de nieuwe Bachelor/ Master structuur moet ik overa ( erasmus,UVT,amterdam ) in september beginnen, dit omdat conversie cursus bachelor<>Master niet opnieuw begint in februari, en je niet in mag stromen om dat ze in februari al beginnen met bachelor thesis @ uni. Zeer irritant.
Daarover zei ik dat de benzine het verschil maakte. Hier reken ik alleen de benzine. ofzoquote:Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Kentaro het volgende:
een snowboardmeet in Gerlos hangt in de lucht..
btw XL enig creatief rekenen is jou niet vreemd. Een poosje terug rekende je me nog voor dat je naar Oostenrijk kan voor dezelfde prijs als naar Landgraaf
van mij wel.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:45 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen gear, mag ik mijzelf uitnodigen?![]()
Dan moet je ergens een plek vinden waar je een paar weken een kamer kunt hurenquote:Hoe zit dat eigenlijk met slaapruimte als je bv. alleen een paar weken ergens wil crashen?![]()
hehe mijn liftpas is gratisquote:Op donderdag 29 september 2005 09:58 schreef XL het volgende:
[..]
Benzine + autobahn-schnitzel op en neer naar Kaprun in April/Mei was 90 euro. Dan kun je delen door 2 en dan kun je daarvoor toch niet sukkelen. Met meer dan 2 mensen in mijn wagen is wel minder comfortabel dan een bus.
[..]
Ken jij skischool-trucjes voor goedkope liftpassen ofzo?
Want de ellende aan Oostenrijk zijn die gruwelijk dure passen, in Frankrijk kost bier ook 3 euro.
Voor Gerlos heb je geen vignet nodig. Tenminste, je kunt er binnendoor naar toe rijden en dat gaat niet langzamer dan over de snelwegquote:Op donderdag 29 september 2005 10:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik rijd zeker 1 op 15. Misschien wel 1 op 20 (cinquecento). Tol richting Frankrijk is 35 euro extra. Bij Oostenrijk komt soms een autobahn-vignet a 8 euro. Meeste gebieden liggen rond de 1000km in afstand. Als je hem in Belgie voor 80 euro volgooit gooi je hem in Oostenrijk voor 50 euro vol. Wat de meerwaarde is van een cinquecento boven een bus mag je je terecht afvragen, ik vind hem aanwezig.
Hoe vet zou dat zijnquote:Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Kentaro het volgende:
een snowboardmeet in Gerlos hangt in de lucht..
Kan ook nogquote:Op donderdag 29 september 2005 13:35 schreef NoComment het volgende:
Kunnen we niet in een tentje, zo besparen we vast ook veel geldDouchen doen we dan gewoon eens een weekje niet
Kun je tenminste wel wakker worden op 3000+ meter
Met alle respect, luxe is voor mij geen prioriteit als ik op wintersport ga, maar ik ben blij dat afgelopen seizoen in La Plagne een goedwerkende verwarming in de appartementjes aantrof. Bij temperaturen onder de 0 ga ik echt niet in een tent liggen. En hoe droog je dan je (binnen)"patta's"? Boven het kampvuur?quote:Op donderdag 29 september 2005 13:35 schreef NoComment het volgende:
Kunnen we niet in een tentje, zo besparen we vast ook veel geldDouchen doen we dan gewoon eens een weekje niet
Kun je tenminste wel wakker worden op 3000+ meter
Maar gewoon oosterijk in een appartement lijkt me ook prima. Zit alleen met hetzelfde probleem als iedereen hier, ik weet niet of ik vrij kan krijgen in verband met afstuderen...![]()
Is het makkelijker om daar lokaal een kamer te regelen of beter toch iets commercieels boeken als je zo'n actie doet? ( met de auto 3 weken ofzo daar bivak houden )quote:Op donderdag 29 september 2005 14:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
van mij wel.
Ben zoals het er nu uit ziet de hele maand januari vrij en waarschijnlijk ook de hele maand maart
[..]
Dan moet je ergens een plek vinden waar je een paar weken een kamer kunt huren
Krijg je misschien wel korting ook nog
Met de auto is idd gewoon duur. Als het nu mogelijk was om met 4 personen in een auto te gaan dan is het nog te doen, maar dan kun je moeilijk snowboards mee gaan nemen (op het dak misschien) en de rest van de bagage... je weet hoeveel ik meeneemquote:Op donderdag 29 september 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Met alle respect, luxe is voor mij geen prioriteit als ik op wintersport ga, maar ik ben blij dat afgelopen seizoen in La Plagne een goedwerkende verwarming in de appartementjes aantrof. Bij temperaturen onder de 0 ga ik echt niet in een tent liggen. En hoe droog je dan je (binnen)"patta's"? Boven het kampvuur?
Met de auto op vakantie is gewoon erg duur, afgelopen zomer waren meer dan de helft van alle tijdens mijn vakantie gemaakte kosten benzinekosten. In de winter is dat wel iets minder, omdat je ter plekke niet hoeft te rijden. XL rekende zijn kosten uit op basis van Direct Costing (alleen variabele kosten meenemen). Directe kosten zijn echter ook afschrijvingskosten/onderhouds van de wagen. En om met eenvolledigere berekening te komen mogen ook verzekering en belastingen niet buiten beeld blijven. Dat XL creatief is met berekeningen was binnen een selecte groep overigens al bekend, zo wilde hij 2 jaar terug niet naar Val Thorens omdat hem dat een Gamecube (of een Libertel-snowboard) scheelde.
Bij een beetje auto bedragen de gemiddelde kosten 20 ct per kilometer (afhankelijk van variabelen als aanschafprijs, restwaarde, brandstofverbruik, etc).
Ik reken inderdaad alleen de variabele kosten. De overigen kosten zie ik als 'jaarlijkse incidentele uitgaven'. Dat maakt het hebben van een auto als student een stuk lucratiever, als ik van te voren over de 'zogenaamde' vaste kosten ga nadenken kan ik die auto nooit betalen. Enige creativiteit is natuurlijk wel vereist als je zelf je kosten op een rijtje moet zetten. Op die manier heb ik mijn beide auto's ook na de zomer gekocht en hadden ze na de zomer de APK. In de zomer werk je namelijk veel, zodat je het na de zomer kan betalen. Eten kopen in november is dan een zorg voor november. Het is ook geen toeval dat mijn eerste auto in het voorjaar weg moest: geld op. Tja, na de winter en voor de zomer is het geld altijd op.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:
Met de auto op vakantie is gewoon erg duur, afgelopen zomer waren meer dan de helft van alle tijdens mijn vakantie gemaakte kosten benzinekosten. In de winter is dat wel iets minder, omdat je ter plekke niet hoeft te rijden. XL rekende zijn kosten uit op basis van Direct Costing (alleen variabele kosten meenemen). Directe kosten zijn echter ook afschrijvingskosten/onderhouds van de wagen. En om met eenvolledigere berekening te komen mogen ook verzekering en belastingen niet buiten beeld blijven. Dat XL creatief is met berekeningen was binnen een selecte groep overigens al bekend, zo wilde hij 2 jaar terug niet naar Val Thorens omdat hem dat een Gamecube (of een Libertel-snowboard) scheelde.
Bij een beetje auto bedragen de gemiddelde kosten 20 ct per kilometer (afhankelijk van variabelen als aanschafprijs, restwaarde, brandstofverbruik, etc).
Kijk! Dat is wiskunde en 700 km op een tank van Venlo!quote:Op donderdag 29 september 2005 16:03 schreef Kentaro het volgende:
benzine is duur. ik rij diesel en ik gooi op mijn tankpas (gratis) mijn tank vol bij de grens en kar daarmee naar Oostenrijk. Alleen nog een keer tanken, ongeveer 50 euro, om terug te rijden.
Dat is 1 op 12,7. Dus dat is niet zo vreemd. Normaal in NL rij ik 1 op 18 maar dat zijn geen autobahnsnelheden, tenminste meestal nietquote:Op donderdag 29 september 2005 16:06 schreef XL het volgende:
[..]
Kijk! Dat is wiskunde en 700 km op een tank van Venlo!
G E S P R E K !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |