Zijn de missions/ cartels de 'ideale' bindingen of zijn ze alleen speciaal voor feestyle/ freeboarden?quote:Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:
[..]
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.quote:Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:
[..]
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels
Die S-460's zijn inderdaad echt bagger... de schroefjes om de zooi af te stellen draai je behoorlijk snel dol...![]()
Andersom.quote:Op maandag 26 september 2005 11:20 schreef NoComment het volgende:
Die twee zijn de bindingen die ongeveer in mijn budget passen... de mission is 189 en de cartel 219 dacht ik. De mission waren volgens mij meer freeride, de cartels meer freestyle, maar ik hoor ook dat het weer niet zo veel uitmaakt waarvoor je ze gebruikt
Dus ik weet het nog niet, denk dat het de Mission wel gaat worden.. Wilde overigens eerst de P1 carbons, maar die vind ik toch wat duurachtig (299,-)
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.quote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begintquote:Op maandag 26 september 2005 18:12 schreef Maruku het volgende:
Zo... iedereen pimpt hier wel met cartel bindingen en 32's en weet ik wat. Ik forceer mezelf er gewoon tussen met mijn lowbudget shit. Nu net in de uitverkoop burton tributes voor 60 euro gekocht. Laatste paar wat ze hadden, precies in mijn maat. Dus ik ben helemaal happy.
Morgen kijken naar die commando bindingen. Bij de vorige shop raadden ze mij die commandos af, omdat de highback plastic is. Ze vonden de team highback beter, dus zou ik voor 150 die nitro team moeten kopen. Naja, nog maar ff mee gewacht en blijkbaar terecht. Commando van vorig jaar heeft een plastic fantastic highback, commando van vorig jaar heeft een team highback. Dus morgen maar ff kijken of mijn nieuwe patta's in die nitro's gaan passen en als het lukt die shit kopen. ZO! Low-budget shit roelt teringhard :-D.
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.quote:Op maandag 26 september 2005 18:18 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begint. Het hangt meer af van hoe solide dat ding in elkaar zit. Maat van me brak vorig jaar gewoon de voorste strap van z'n Nitro's af. Ja, en toen moest ie nog ff een paar kilometer naar beneden
.
En wat zijn patta's? Die schoenen?
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.quote:Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:
[..]
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.
Nah, heeft toen bindingen gehuurd bij die shop daar, maar was sowieso beetje kutgebied (Mallnitz). Was sowieso een gefackte schroef dus zou het weer helemaal opgestuurd moeten worden.quote:Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:
Maaruh, die gebroken strap? Nog makkelijk te vinden of niet? Dat lijkt me namelijk wel een voordeel van een groter merk als nitro of burton, dingen die makkelijk te vinden zijn.
En weet iemand toevallig of burton schoenen en nitro bindingen goed samen gaan, of is dat af te raden? Ik kan mezelf niet zoveel problemen voorstellen.
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor jequote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/753203/5/50#30947734]maandag 26 september 2005
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
daarom dat ik het nog een keer introduceerquote:Op maandag 26 september 2005 18:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.![]()
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.quote:Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor je
Die Tributes zijn prima patta's trouwens maar kun je bij Duijvestein (of ergens anders) geen Burton bindingen van vorig seizoen voor half geld scoren? Ik heb Nitro bindingen gehad en ik vond ze flink zuigen
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.quote:Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.
Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebbenSowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veelquote:Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo.
Die XL is dus ironisch bedoelt?quote:Op maandag 26 september 2005 19:10 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veel
aankomen hoeft helemaal niet. Beter blijf ik gewoon zo dun als ik nu ben. Volgens mij komt het omdat ik geen alcohol drink. En sowieso eet ik al best veel. Naja, als ik te licht ben voor boards, dan ga ik maar meer broeken dragen tijdens het boarden ofzoquote:Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo.
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.quote:Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.
Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebbenSowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
80 euro is ook niet de originele prijs, ik geloof dat ze nieuwe normaal rond 130 kosten ofzo. 80 is omdat het een model van vorig jaar is. Naja, ik ga wel ff kijken morgen, heeft er nog iemand hints waar ik op moet letten om te tjekken of die kwaliteit een beetje ok is?quote:Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...quote:Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
Wat is er mis met Mintgroen?quote:Op maandag 26 september 2005 19:35 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...
Maar wellicht hebben ze in andere vestigingen nog meer Cartels...
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.quote:Op maandag 26 september 2005 20:56 schreef Komakie het volgende:
Wit met mintgroen is toch de versie van vorig jaar
Als ik moest kiezen zou ik trouwens voor Cartels gaan van 110 ipv commando's van 80. Gewoon omdat Burton betere bindingen maakt en de Cartel echt een superbinding is
Nou ja, de buckels zijn ook niet van geweldige kwaliteit... als het een beetje koud is gaat er eentje niet meer open, omdat dat plastick ding een keertje een opdonder gehad heeft (gek heh met boarden...) en met de schroeven bedoelde ik inderdaad niet die om de binding op de plank te schroeven, maar die om de straps enzo aan te passen.. ook voor de highback, één van de twee kan ik loskrijgen, die andere zit gewoon muurvast en is na 1000x proberen mooi dol gedraaid...quote:Op maandag 26 september 2005 17:30 schreef beerke het volgende:
[..]
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.
Nouja, ff kijken bij Duyvestein zou ik zeggen...quote:Op maandag 26 september 2005 21:53 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.
Ik ga gewoon morgen tjekken of die nitro's iets zijn, zijn ze ruk, dan zoek ik verder...
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef XL het volgende:
Ik ga binnenkort toch naar een koelkast!![]()
M'n Malolo staat de hele dag te zeuren dat ie wil vlammen en ik wil hem toch veel te graag proberen.
1. Krassen horen erbij!quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:55 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.
mjah, ik hoorde dat er met de osis cup stenen in het funpark lagen en ook onderaan de piste. En 500m een indruk van je plank krijgen lukt mij best iig. Zonder bochten voelt mijn plank iets over de helft niet meer lekker aan. Dus als je een slechte plank hebt kan je het op 500m echt wel merken ;-). Echte krassen heb ik ook nog niet gehad, na een keer waxen ziet het er al weer een stuk netter uit, maar toch vind ik de gedachte niet fijn.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:04 schreef XL het volgende:
[..]
1. Krassen horen erbij!
2. Waaraan maak je die krassen in godsnaam?
3. Het juist antwoord zou zijn: Hoe kun je nou op 500 m een goede indruk krijgen van je plank.
4. Als ik hem in december meeneem naar de Franse ijsvlaktes in de alpen zal ik wel meer krassen maken.
5. Mijn houding is goed genoeg om 'echte' krassen te voorkomen!
Na de brand bij de buren en het woord koelkast in dit topic moest ik ineens denken aan een ander prachtig verhaal. We hadden gisteren namelijk zelf ineens ook brand in onze koelkast, in de keuken!quote:Op zondag 25 september 2005 17:16 schreef XL het volgende:
[afbeelding]
Als bonus heb ik er ook nog een fotootje bij gedaan van de keuken van de buren.... Die hadden een 'probleempje' met een vergeten pan. 5 vrouwen in dat huis, dus ze kwamen bij ons aankloppen om te blussen. Uiteindelijk heeft een vrouw uit ons huis het geblust (de mannen waren zuipen).
Ja precies... eigenlijk zijn die indoorhallen alleen rielekst voor jibben en freestylen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:14 schreef Rnej het volgende:
200 m ..... enne, met een beetje flex board gaat het testen wel, maar als je een stijve rakker hebt, dan moet je eerst goed strepen voor je een lekkere bocht in kan zetten.. maar dan ben je alweer beneden :S
Nen frigo...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:34 schreef Thermo het volgende:
jibben![]()
Freestyle![]()
Snappen jullie hollanders nu eindelijk eens dat wij geen keus hebben behalve stijlvol jibben.
Als ik nu 3000m hoog in een blokhut woonde en elke dag mijn schaapjes kon hoede alla.
Maar hier moeten we het gewoon met die frigo doen![]()
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef Komakie het volgende:
En dat was precies het punt wat ik al jaren probeer te zeggen.
Ik kom nooit in zo'n ding omdat ik het niet leuk vind om 20x funparkje door te roegen of om noserolletjes naar beneden te maken de hele tijd (simplistisch gezien natuurlijk)
Ik moet een grote berg hebben anders dan werkt het niet voor me
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijnquote:Op woensdag 28 september 2005 07:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....
daarna pas de bergen in gegaan.. denk dat het wel scheelt .. meeste mensen die ik ken die regelmatiger op een berg staan die hoeven ook niet de vrieskist in....
achja tis toch gratis voor mij zodra mijn proeftijd weer ingaat![]()
Ik heb hem er tussen geplakt, wel helemaal naar m'n achterste bindingen. Als je wat ijs onder je boots heb zitten blijf ik never nooit niet staan op die plank, bovenkant is zo glad als wat.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
[..]
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijn
vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een stickerquote:Op woensdag 28 september 2005 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nekquote:Op woensdag 28 september 2005 14:27 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een sticker.
mjah, idd. en om dan meteen zo'n rubberen ding tussen je bindingen te plaatsen is ook weer zo extreem. Heb nog niet gehad dat ik bij het uitstappen uit een lift ben geflikkerd, sinds ik mijn eigen boardje heb, dus zal voorlopig ook wel niet gebeuren.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nek![]()
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding?
Oh ja... Strapsquote:Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:
[..]
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.
Incompentente Flow-adapten die niet anders kunnen door gebrek aan skillzquote:
wat Thermo zeiquote:
ach, ik had een snowboardleraar afgelopen winter met zijn landes en die ging op groen met 1 voet los op zijn bek....quote:Op woensdag 28 september 2005 16:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
wat Thermo zei
Anyway, ik ken een stuk van iets van 100m rode piste dat je van lift naar lift moet doen. Dan doe ik dat ook altijd met 1 voet los, maar dan is het nog best lastig. 1x was ik daar met me groepje (al wat beter groepje) en ik zei van "probeer maar met achterste voet los, anders moet je alles weer aanstrappen enzo". Toen ging het bij mij echt super smooth
Leerlingen allemaal met open mond staan kijken
Ging aan het einde zelfs vrij korte bochten draaien hahaha
Een keer later dacht ik er trouwens weer te makkelijk over en ging ik genadeloos op me muil. Gelukkig was me groepje er toen niet bij
Ik ga sowieso liever met twee voeten vast, das leuk, zo'n vrijwel vlak stuk, en dan een beetje ollie / nollie doenquote:Op woensdag 28 september 2005 17:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
ach, ik had een snowboardleraar afgelopen winter met zijn landes en die ging op groen met 1 voet los op zijn bek....![]()
hehe een collega van mij daar in oostenrijk die is echt maf.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
ach, ik had een snowboardleraar afgelopen winter met zijn landes en die ging op groen met 1 voet los op zijn bek....![]()
Ik doe altijd twee bindingen los bij stoeltjesliften....quote:Op woensdag 28 september 2005 19:05 schreef Kentaro het volgende:
ik doe mijn bingingen eigenlijk nooit los, heel soms als het moet van zijn frusti liftbediende maar dan kun je toch gewoon met 1 binding vast omhoog?? Wat wel leuk is is met je bindingen allebei los in de sleep omhoog. Gewoon je voeten achter je bindingen zetten en dan 180 shify's doen![]()
Dat deed je. Je hebt een Malolo, dus het wordt hiken nu. Earn your turnquote:Op woensdag 28 september 2005 19:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik doe altijd twee bindingen los bij stoeltjesliften....
Instappen alsof er niks aan de hand is en dan als de lift 'opstijgt' het board lekker aan je leech laten bungelen.
Zonder liftpas verdien ik hem inderdaad zo terug!quote:Op woensdag 28 september 2005 19:45 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat deed je. Je hebt een Malolo, dus het wordt hiken nu. Earn your turn![]()
Je hebt wel al rekening gehouden met een lawine-pieper, sonde, schep, rugtas en gidsquote:Op woensdag 28 september 2005 19:48 schreef XL het volgende:
[..]
Zonder liftpas verdien ik hem inderdaad zo terug!
Ik heb dan misschien een Burton gekocht, maar ik ben geen beginner meer he.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:12 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Je hebt wel al rekening gehouden met een lawine-pieper, sonde, schep, rugtas en gids![]()
Maar de genoemde gear heb je nietquote:Op woensdag 28 september 2005 22:17 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb dan misschien een Burton gekocht, maar ik ben geen beginner meer he.
Wat een n00b!quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maar de genoemde gear heb je niet
En dan wel het dorp Briancon (Villeneuve ligt beter maar is een stuk duurder)quote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef 360sjors het volgende:
Ik pleit dit jaar overigens voor Serre Chevalier
dorp?quote:Op woensdag 28 september 2005 23:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
En dan wel het dorp Briancon (Villeneuve ligt beter maar is een stuk duurder)
Tussen mijn bindingen zit een Marihuanablad. Daar ga ik echt niks overheen plakken hoor...quote:Op woensdag 28 september 2005 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
de enige graphic op mijn board zit tussen mijn bindingen in....quote:Op donderdag 29 september 2005 00:22 schreef beerke het volgende:
[..]
Tussen mijn bindingen zit een Marihuanablad. Daar ga ik echt niks overheen plakken hoor...
Ik heb een rugzak en een gids. Die gids levert me de rest elk jaar.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:57 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Maar de genoemde gear heb je niet
Zeg, binnenkort eens onder het genot van een pilsje een datum/bestemming gaan prikken?
Als je uit een dusdanig grootte stad komt als sjors en ik. Dan vind je dat maar een dorpquote:Op woensdag 28 september 2005 23:36 schreef Rnej het volgende:
[..]
dorp?
is toch wel een flinke stad hoor
Ik pleit dit jaar trouwens voor het onaantrekkelijk dure Oostenrijk en voor eigen vervoer. Oh ja, en bij voorkeur in Februari of Maart ofzo. Moet overduidelijk nog wat dingen op een rijtje zetten mbt de winter en het afstuderenquote:Op woensdag 28 september 2005 23:01 schreef 360sjors het volgende:
Ik pleit dit jaar overigens voor Serre Chevalier
hmmm welk board was dit ook weerquote:Op donderdag 29 september 2005 07:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
de enige graphic op mijn board zit tussen mijn bindingen in....
[afbeelding]
no way dat ik daar wat op ga plakken![]()
die stickers werken idd echt niet veel beter dan je achterste voet gewoon tegen je achterste binding zetten
Ik ga regelmatig zonder gids en ik heb alle spullen dus zelf. Is wel net zo makkelijk en je kunt je veel beter bekent maken met je spullen. Vooral met een pieper is dat wel handig.quote:Op donderdag 29 september 2005 07:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb een rugzak en een gids. Die gids levert me de rest elk jaar.
Hey kom langs in Gerlos. Ik ken zat mooie poederafdalingen die niet zo vaak gedaan worden door de gemiddelde mens nooit gedaan wordenquote:Op donderdag 29 september 2005 09:18 schreef XL het volgende:
[..]
Ik pleit dit jaar trouwens voor het onaantrekkelijk dure Oostenrijk en voor eigen vervoer. Oh ja, en bij voorkeur in Februari of Maart ofzo. Moet overduidelijk nog wat dingen op een rijtje zetten mbt de winter en het afstuderen
Ik heb mijn eigen gear, mag ik mijzelf uitnodigen?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Komakie het volgende:
Hey kom langs in Gerlos. Ik ken zat mooie poederafdalingen die niet zo vaak gedaan worden door de gemiddelde mens nooit gedaan wordenKen het gebied op me duimpje.
Ik heb alleen geen pieper enzo voor je
Tenminste, bij de school hebben we er nog wel een paar maar zou niet kunnen garanderen dat ik die kan lenen.
de burton baronquote:Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm welk board was dit ook weer
moet eerlijk bekennen dat ik de graphic niet herken
[..]
Burton Canyon bedoel je zeker?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:48 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
de burton baron
rechtermuisknop --> eigenschappen![]()
Benzine + autobahn-schnitzel op en neer naar Kaprun in April/Mei was 90 euro. Dan kun je delen door 2 en dan kun je daarvoor toch niet sukkelen. Met meer dan 2 mensen in mijn wagen is wel minder comfortabel dan een bus.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:37 schreef Thermo het volgende:
Hier ook eigen vervoer.
Ook al is het 10x duurder dan een bus.
Ik moet ook nog datums uitzoeken mbt afstuderen grrr
Ken jij skischool-trucjes voor goedkope liftpassen ofzo?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:40 schreef Komakie het volgende:
Hey kom langs in Gerlos. Ik ken zat mooie poederafdalingen die niet zo vaak gedaan worden door de gemiddelde mens nooit gedaan wordenKen het gebied op me duimpje.
Ik heb alleen geen pieper enzo voor je
Tenminste, bij de school hebben we er nog wel een paar maar zou niet kunnen garanderen dat ik die kan lenen.
Ik ook, begin pas komende week i.p.v. een maand geleden, dus ben vermoedelijk pas eind jan. klaar.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:37 schreef Thermo het volgende:
Hier ook eigen vervoer.
Ook al is het 10x duurder dan een bus.
Ik moet ook nog datums uitzoeken mbt afstuderen grrr
Hmm ik hield rekening met 1200km frankrijk + tol etc, dan kom ik denk ik op behoorlijk wat meer dan 90 euro heen en terug. Ik weet niet wat jou auto doet maar met 1 op 10 mag ik erg blij zijn ( eerder 1 op 8quote:Op donderdag 29 september 2005 09:58 schreef XL het volgende:
[..]
Benzine + autobahn-schnitzel op en neer naar Kaprun in April/Mei was 90 euro. Dan kun je delen door 2 en dan kun je daarvoor toch niet sukkelen. Met meer dan 2 mensen in mijn wagen is wel minder comfortabel dan een bus.
[..]
Losse (week)passen zijn altijd duur, in Kirchberg/Kitzbuhel had je afgelopen jaren voor 2x de prijs van een weekpas een seizoenspas..quote:Op donderdag 29 september 2005 09:58 schreef XL het volgende:
Ken jij skischool-trucjes voor goedkope liftpassen ofzo?
Want de ellende aan Oostenrijk zijn die gruwelijk dure passen, in Frankrijk kost bier ook 3 euro.
Eind januari? Bedoel je niet Eind februari? Ik ben 20 januari klaar met 100 dagen stage lopen. Of moet jij er minder?quote:Op donderdag 29 september 2005 10:07 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik ook, begin pas komende week i.p.v. een maand geleden, dus ben vermoedelijk pas eind jan. klaar.
Ik ga al een week naar Oostenrijk (eind feb) en een week naar Frankrijk (halverwege april, slush rijden in Joue du Loup). Heb ook nog wel wat dingen uit te zoeken voor het afstuderen/doorstuderen (is het aantrekkelijk om gelijk in februari in te stromen bij een nieuwe studie, welkse studie zou dat dan worden, etc. ect.) maar sommige zaken moet je nu eenmaal prioriteit geven. Zo weet ik ook niet of ik in April daadwerkelijk weg kan, maar voor dat geld (70 euro p.p. incl. reis, appartement en pas) wil ik het risico best nemen.
Ja precies, als je week of 3 gaat kan je al beter een seizoenspas kopen...quote:Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Losse (week)passen zijn altijd duur, in Kirchberg/Kitzbuhel had je afgelopen jaren voor 2x de prijs van een weekpas een seizoenspas..
Ik rijd zeker 1 op 15. Misschien wel 1 op 20 (cinquecento). Tol richting Frankrijk is 35 euro extra. Bij Oostenrijk komt soms een autobahn-vignet a 8 euro. Meeste gebieden liggen rond de 1000km in afstand. Als je hem in Belgie voor 80 euro volgooit gooi je hem in Oostenrijk voor 50 euro vol. Wat de meerwaarde is van een cinquecento boven een bus mag je je terecht afvragen, ik vind hem aanwezig.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:08 schreef Thermo het volgende:
[..]
Hmm ik hield rekening met 1200km frankrijk + tol etc, dan kom ik denk ik op behoorlijk wat meer dan 90 euro heen en terug. Ik weet niet wat jou auto doet maar met 1 op 10 mag ik erg blij zijn ( eerder 1 op 8)
Zeker met de benzine prijzen die er nu zijn, ik doe een Tank vol met 80 euro ofzo, en dan rij ik echt niet zonder te tanken naar daar helaas.
Meer dan 2 personen lijkt me bij mij ook niet super comfortabel.
Nee eind januari, oorspronkelijke afstudeerdatum stond gepland op 9 januari. Wij doen niet aan 100 dagen, het is het resultaat dat teltquote:Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef Thermo het volgende:
[..]
Eind januari? Bedoel je niet Eind februari? Ik ben 20 januari klaar met 100 dagen stage lopen. Of moet jij er minder?
Instromen in Februari kan je wel vergeten lijkt het wel. Met de nieuwe Bachelor/ Master structuur moet ik overa ( erasmus,UVT,amterdam ) in september beginnen, dit omdat conversie cursus bachelor<>Master niet opnieuw begint in februari, en je niet in mag stromen om dat ze in februari al beginnen met bachelor thesis @ uni. Zeer irritant.
Daarover zei ik dat de benzine het verschil maakte. Hier reken ik alleen de benzine. ofzoquote:Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Kentaro het volgende:
een snowboardmeet in Gerlos hangt in de lucht..
btw XL enig creatief rekenen is jou niet vreemd. Een poosje terug rekende je me nog voor dat je naar Oostenrijk kan voor dezelfde prijs als naar Landgraaf
van mij wel.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:45 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen gear, mag ik mijzelf uitnodigen?![]()
Dan moet je ergens een plek vinden waar je een paar weken een kamer kunt hurenquote:Hoe zit dat eigenlijk met slaapruimte als je bv. alleen een paar weken ergens wil crashen?![]()
hehe mijn liftpas is gratisquote:Op donderdag 29 september 2005 09:58 schreef XL het volgende:
[..]
Benzine + autobahn-schnitzel op en neer naar Kaprun in April/Mei was 90 euro. Dan kun je delen door 2 en dan kun je daarvoor toch niet sukkelen. Met meer dan 2 mensen in mijn wagen is wel minder comfortabel dan een bus.
[..]
Ken jij skischool-trucjes voor goedkope liftpassen ofzo?
Want de ellende aan Oostenrijk zijn die gruwelijk dure passen, in Frankrijk kost bier ook 3 euro.
Voor Gerlos heb je geen vignet nodig. Tenminste, je kunt er binnendoor naar toe rijden en dat gaat niet langzamer dan over de snelwegquote:Op donderdag 29 september 2005 10:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik rijd zeker 1 op 15. Misschien wel 1 op 20 (cinquecento). Tol richting Frankrijk is 35 euro extra. Bij Oostenrijk komt soms een autobahn-vignet a 8 euro. Meeste gebieden liggen rond de 1000km in afstand. Als je hem in Belgie voor 80 euro volgooit gooi je hem in Oostenrijk voor 50 euro vol. Wat de meerwaarde is van een cinquecento boven een bus mag je je terecht afvragen, ik vind hem aanwezig.
Hoe vet zou dat zijnquote:Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Kentaro het volgende:
een snowboardmeet in Gerlos hangt in de lucht..
Kan ook nogquote:Op donderdag 29 september 2005 13:35 schreef NoComment het volgende:
Kunnen we niet in een tentje, zo besparen we vast ook veel geldDouchen doen we dan gewoon eens een weekje niet
Kun je tenminste wel wakker worden op 3000+ meter
Met alle respect, luxe is voor mij geen prioriteit als ik op wintersport ga, maar ik ben blij dat afgelopen seizoen in La Plagne een goedwerkende verwarming in de appartementjes aantrof. Bij temperaturen onder de 0 ga ik echt niet in een tent liggen. En hoe droog je dan je (binnen)"patta's"? Boven het kampvuur?quote:Op donderdag 29 september 2005 13:35 schreef NoComment het volgende:
Kunnen we niet in een tentje, zo besparen we vast ook veel geldDouchen doen we dan gewoon eens een weekje niet
Kun je tenminste wel wakker worden op 3000+ meter
Maar gewoon oosterijk in een appartement lijkt me ook prima. Zit alleen met hetzelfde probleem als iedereen hier, ik weet niet of ik vrij kan krijgen in verband met afstuderen...![]()
Is het makkelijker om daar lokaal een kamer te regelen of beter toch iets commercieels boeken als je zo'n actie doet? ( met de auto 3 weken ofzo daar bivak houden )quote:Op donderdag 29 september 2005 14:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
van mij wel.
Ben zoals het er nu uit ziet de hele maand januari vrij en waarschijnlijk ook de hele maand maart
[..]
Dan moet je ergens een plek vinden waar je een paar weken een kamer kunt huren
Krijg je misschien wel korting ook nog
Met de auto is idd gewoon duur. Als het nu mogelijk was om met 4 personen in een auto te gaan dan is het nog te doen, maar dan kun je moeilijk snowboards mee gaan nemen (op het dak misschien) en de rest van de bagage... je weet hoeveel ik meeneemquote:Op donderdag 29 september 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Met alle respect, luxe is voor mij geen prioriteit als ik op wintersport ga, maar ik ben blij dat afgelopen seizoen in La Plagne een goedwerkende verwarming in de appartementjes aantrof. Bij temperaturen onder de 0 ga ik echt niet in een tent liggen. En hoe droog je dan je (binnen)"patta's"? Boven het kampvuur?
Met de auto op vakantie is gewoon erg duur, afgelopen zomer waren meer dan de helft van alle tijdens mijn vakantie gemaakte kosten benzinekosten. In de winter is dat wel iets minder, omdat je ter plekke niet hoeft te rijden. XL rekende zijn kosten uit op basis van Direct Costing (alleen variabele kosten meenemen). Directe kosten zijn echter ook afschrijvingskosten/onderhouds van de wagen. En om met eenvolledigere berekening te komen mogen ook verzekering en belastingen niet buiten beeld blijven. Dat XL creatief is met berekeningen was binnen een selecte groep overigens al bekend, zo wilde hij 2 jaar terug niet naar Val Thorens omdat hem dat een Gamecube (of een Libertel-snowboard) scheelde.
Bij een beetje auto bedragen de gemiddelde kosten 20 ct per kilometer (afhankelijk van variabelen als aanschafprijs, restwaarde, brandstofverbruik, etc).
Ik reken inderdaad alleen de variabele kosten. De overigen kosten zie ik als 'jaarlijkse incidentele uitgaven'. Dat maakt het hebben van een auto als student een stuk lucratiever, als ik van te voren over de 'zogenaamde' vaste kosten ga nadenken kan ik die auto nooit betalen. Enige creativiteit is natuurlijk wel vereist als je zelf je kosten op een rijtje moet zetten. Op die manier heb ik mijn beide auto's ook na de zomer gekocht en hadden ze na de zomer de APK. In de zomer werk je namelijk veel, zodat je het na de zomer kan betalen. Eten kopen in november is dan een zorg voor november. Het is ook geen toeval dat mijn eerste auto in het voorjaar weg moest: geld op. Tja, na de winter en voor de zomer is het geld altijd op.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:
Met de auto op vakantie is gewoon erg duur, afgelopen zomer waren meer dan de helft van alle tijdens mijn vakantie gemaakte kosten benzinekosten. In de winter is dat wel iets minder, omdat je ter plekke niet hoeft te rijden. XL rekende zijn kosten uit op basis van Direct Costing (alleen variabele kosten meenemen). Directe kosten zijn echter ook afschrijvingskosten/onderhouds van de wagen. En om met eenvolledigere berekening te komen mogen ook verzekering en belastingen niet buiten beeld blijven. Dat XL creatief is met berekeningen was binnen een selecte groep overigens al bekend, zo wilde hij 2 jaar terug niet naar Val Thorens omdat hem dat een Gamecube (of een Libertel-snowboard) scheelde.
Bij een beetje auto bedragen de gemiddelde kosten 20 ct per kilometer (afhankelijk van variabelen als aanschafprijs, restwaarde, brandstofverbruik, etc).
Kijk! Dat is wiskunde en 700 km op een tank van Venlo!quote:Op donderdag 29 september 2005 16:03 schreef Kentaro het volgende:
benzine is duur. ik rij diesel en ik gooi op mijn tankpas (gratis) mijn tank vol bij de grens en kar daarmee naar Oostenrijk. Alleen nog een keer tanken, ongeveer 50 euro, om terug te rijden.
Dat is 1 op 12,7. Dus dat is niet zo vreemd. Normaal in NL rij ik 1 op 18 maar dat zijn geen autobahnsnelheden, tenminste meestal nietquote:Op donderdag 29 september 2005 16:06 schreef XL het volgende:
[..]
Kijk! Dat is wiskunde en 700 km op een tank van Venlo!
G E S P R E K !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |