Niet eens zo erg op gelet... Ze staan in iedergeval op 25-5. Ik denk dat ik ze nog wel ff moet bijstellen voor ik 'm ga gebruiken...quote:Op zondag 25 september 2005 23:03 schreef Rnej het volgende:
gave boardjes hoor
maar hoe staan die bindingen op die baron? ... wel een beetje erg ingedraaid niet? :S
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartelsquote:Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef XL het volgende:
[..]
[afbeelding]
Jij hebt Nidecker s-460's toch?
Zijkwijf
Zijn de missions/ cartels de 'ideale' bindingen of zijn ze alleen speciaal voor feestyle/ freeboarden?quote:Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:
[..]
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.quote:Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:
[..]
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels
Die S-460's zijn inderdaad echt bagger... de schroefjes om de zooi af te stellen draai je behoorlijk snel dol...![]()
Andersom.quote:Op maandag 26 september 2005 11:20 schreef NoComment het volgende:
Die twee zijn de bindingen die ongeveer in mijn budget passen... de mission is 189 en de cartel 219 dacht ik. De mission waren volgens mij meer freeride, de cartels meer freestyle, maar ik hoor ook dat het weer niet zo veel uitmaakt waarvoor je ze gebruikt
Dus ik weet het nog niet, denk dat het de Mission wel gaat worden.. Wilde overigens eerst de P1 carbons, maar die vind ik toch wat duurachtig (299,-)
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.quote:Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begintquote:Op maandag 26 september 2005 18:12 schreef Maruku het volgende:
Zo... iedereen pimpt hier wel met cartel bindingen en 32's en weet ik wat. Ik forceer mezelf er gewoon tussen met mijn lowbudget shit. Nu net in de uitverkoop burton tributes voor 60 euro gekocht. Laatste paar wat ze hadden, precies in mijn maat. Dus ik ben helemaal happy.
Morgen kijken naar die commando bindingen. Bij de vorige shop raadden ze mij die commandos af, omdat de highback plastic is. Ze vonden de team highback beter, dus zou ik voor 150 die nitro team moeten kopen. Naja, nog maar ff mee gewacht en blijkbaar terecht. Commando van vorig jaar heeft een plastic fantastic highback, commando van vorig jaar heeft een team highback. Dus morgen maar ff kijken of mijn nieuwe patta's in die nitro's gaan passen en als het lukt die shit kopen. ZO! Low-budget shit roelt teringhard :-D.
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.quote:Op maandag 26 september 2005 18:18 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begint. Het hangt meer af van hoe solide dat ding in elkaar zit. Maat van me brak vorig jaar gewoon de voorste strap van z'n Nitro's af. Ja, en toen moest ie nog ff een paar kilometer naar beneden
.
En wat zijn patta's? Die schoenen?
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.quote:Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:
[..]
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.
Nah, heeft toen bindingen gehuurd bij die shop daar, maar was sowieso beetje kutgebied (Mallnitz). Was sowieso een gefackte schroef dus zou het weer helemaal opgestuurd moeten worden.quote:Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:
Maaruh, die gebroken strap? Nog makkelijk te vinden of niet? Dat lijkt me namelijk wel een voordeel van een groter merk als nitro of burton, dingen die makkelijk te vinden zijn.
En weet iemand toevallig of burton schoenen en nitro bindingen goed samen gaan, of is dat af te raden? Ik kan mezelf niet zoveel problemen voorstellen.
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor jequote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/753203/5/50#30947734]maandag 26 september 2005
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
daarom dat ik het nog een keer introduceerquote:Op maandag 26 september 2005 18:44 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.![]()
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.quote:Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor je
Die Tributes zijn prima patta's trouwens maar kun je bij Duijvestein (of ergens anders) geen Burton bindingen van vorig seizoen voor half geld scoren? Ik heb Nitro bindingen gehad en ik vond ze flink zuigen
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.quote:Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.
Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebbenSowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veelquote:Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo.
Die XL is dus ironisch bedoelt?quote:Op maandag 26 september 2005 19:10 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veel
aankomen hoeft helemaal niet. Beter blijf ik gewoon zo dun als ik nu ben. Volgens mij komt het omdat ik geen alcohol drink. En sowieso eet ik al best veel. Naja, als ik te licht ben voor boards, dan ga ik maar meer broeken dragen tijdens het boarden ofzoquote:Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo.
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.quote:Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.
Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebbenSowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
80 euro is ook niet de originele prijs, ik geloof dat ze nieuwe normaal rond 130 kosten ofzo. 80 is omdat het een model van vorig jaar is. Naja, ik ga wel ff kijken morgen, heeft er nog iemand hints waar ik op moet letten om te tjekken of die kwaliteit een beetje ok is?quote:Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...quote:Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
Wat is er mis met Mintgroen?quote:Op maandag 26 september 2005 19:35 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...
Maar wellicht hebben ze in andere vestigingen nog meer Cartels...
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.quote:Op maandag 26 september 2005 20:56 schreef Komakie het volgende:
Wit met mintgroen is toch de versie van vorig jaar
Als ik moest kiezen zou ik trouwens voor Cartels gaan van 110 ipv commando's van 80. Gewoon omdat Burton betere bindingen maakt en de Cartel echt een superbinding is
Nou ja, de buckels zijn ook niet van geweldige kwaliteit... als het een beetje koud is gaat er eentje niet meer open, omdat dat plastick ding een keertje een opdonder gehad heeft (gek heh met boarden...) en met de schroeven bedoelde ik inderdaad niet die om de binding op de plank te schroeven, maar die om de straps enzo aan te passen.. ook voor de highback, één van de twee kan ik loskrijgen, die andere zit gewoon muurvast en is na 1000x proberen mooi dol gedraaid...quote:Op maandag 26 september 2005 17:30 schreef beerke het volgende:
[..]
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.
Nouja, ff kijken bij Duyvestein zou ik zeggen...quote:Op maandag 26 september 2005 21:53 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.
Ik ga gewoon morgen tjekken of die nitro's iets zijn, zijn ze ruk, dan zoek ik verder...
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef XL het volgende:
Ik ga binnenkort toch naar een koelkast!![]()
M'n Malolo staat de hele dag te zeuren dat ie wil vlammen en ik wil hem toch veel te graag proberen.
1. Krassen horen erbij!quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:55 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.
mjah, ik hoorde dat er met de osis cup stenen in het funpark lagen en ook onderaan de piste. En 500m een indruk van je plank krijgen lukt mij best iig. Zonder bochten voelt mijn plank iets over de helft niet meer lekker aan. Dus als je een slechte plank hebt kan je het op 500m echt wel merken ;-). Echte krassen heb ik ook nog niet gehad, na een keer waxen ziet het er al weer een stuk netter uit, maar toch vind ik de gedachte niet fijn.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:04 schreef XL het volgende:
[..]
1. Krassen horen erbij!
2. Waaraan maak je die krassen in godsnaam?
3. Het juist antwoord zou zijn: Hoe kun je nou op 500 m een goede indruk krijgen van je plank.
4. Als ik hem in december meeneem naar de Franse ijsvlaktes in de alpen zal ik wel meer krassen maken.
5. Mijn houding is goed genoeg om 'echte' krassen te voorkomen!
Na de brand bij de buren en het woord koelkast in dit topic moest ik ineens denken aan een ander prachtig verhaal. We hadden gisteren namelijk zelf ineens ook brand in onze koelkast, in de keuken!quote:Op zondag 25 september 2005 17:16 schreef XL het volgende:
[afbeelding]
Als bonus heb ik er ook nog een fotootje bij gedaan van de keuken van de buren.... Die hadden een 'probleempje' met een vergeten pan. 5 vrouwen in dat huis, dus ze kwamen bij ons aankloppen om te blussen. Uiteindelijk heeft een vrouw uit ons huis het geblust (de mannen waren zuipen).
Ja precies... eigenlijk zijn die indoorhallen alleen rielekst voor jibben en freestylen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:14 schreef Rnej het volgende:
200 m ..... enne, met een beetje flex board gaat het testen wel, maar als je een stijve rakker hebt, dan moet je eerst goed strepen voor je een lekkere bocht in kan zetten.. maar dan ben je alweer beneden :S
Nen frigo...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:34 schreef Thermo het volgende:
jibben![]()
Freestyle![]()
Snappen jullie hollanders nu eindelijk eens dat wij geen keus hebben behalve stijlvol jibben.
Als ik nu 3000m hoog in een blokhut woonde en elke dag mijn schaapjes kon hoede alla.
Maar hier moeten we het gewoon met die frigo doen![]()
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef Komakie het volgende:
En dat was precies het punt wat ik al jaren probeer te zeggen.
Ik kom nooit in zo'n ding omdat ik het niet leuk vind om 20x funparkje door te roegen of om noserolletjes naar beneden te maken de hele tijd (simplistisch gezien natuurlijk)
Ik moet een grote berg hebben anders dan werkt het niet voor me
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijnquote:Op woensdag 28 september 2005 07:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....
daarna pas de bergen in gegaan.. denk dat het wel scheelt .. meeste mensen die ik ken die regelmatiger op een berg staan die hoeven ook niet de vrieskist in....
achja tis toch gratis voor mij zodra mijn proeftijd weer ingaat![]()
Ik heb hem er tussen geplakt, wel helemaal naar m'n achterste bindingen. Als je wat ijs onder je boots heb zitten blijf ik never nooit niet staan op die plank, bovenkant is zo glad als wat.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
[..]
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijn
vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?quote:Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een stickerquote:Op woensdag 28 september 2005 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nekquote:Op woensdag 28 september 2005 14:27 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een sticker.
mjah, idd. en om dan meteen zo'n rubberen ding tussen je bindingen te plaatsen is ook weer zo extreem. Heb nog niet gehad dat ik bij het uitstappen uit een lift ben geflikkerd, sinds ik mijn eigen boardje heb, dus zal voorlopig ook wel niet gebeuren.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nek![]()
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding?
Oh ja... Strapsquote:Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:
[..]
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |