abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2005 @ 10:35:58 #201
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_30938162
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:03 schreef Rnej het volgende:
gave boardjes hoor

maar hoe staan die bindingen op die baron? ... wel een beetje erg ingedraaid niet? :S
Niet eens zo erg op gelet... Ze staan in iedergeval op 25-5. Ik denk dat ik ze nog wel ff moet bijstellen voor ik 'm ga gebruiken...
Persoonlijk ligt m'n voorkeur bij 25-15
  maandag 26 september 2005 @ 10:49:48 #202
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_30938472
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef XL het volgende:

[..]

[afbeelding]

Jij hebt Nidecker s-460's toch?
Zijkwijf
Idd, en die gaan vervangen worden door Missions of Cartels

Die S-460's zijn inderdaad echt bagger... de schroefjes om de zooi af te stellen draai je behoorlijk snel dol...
Life's like music, get the rhythm..
pi_30938962
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:

[..]

Zijn de missions/ cartels de 'ideale' bindingen of zijn ze alleen speciaal voor feestyle/ freeboarden?
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 26 september 2005 @ 11:20:19 #204
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_30939180
Die twee zijn de bindingen die ongeveer in mijn budget passen... de mission is 189 en de cartel 219 dacht ik. De mission waren volgens mij meer freeride, de cartels meer freestyle, maar ik hoor ook dat het weer niet zo veel uitmaakt waarvoor je ze gebruikt

Dus ik weet het nog niet, denk dat het de Mission wel gaat worden.. Wilde overigens eerst de P1 carbons, maar die vind ik toch wat duurachtig (299,- )
  maandag 26 september 2005 @ 15:04:28 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30944182
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:49 schreef NoComment het volgende:

[..]

Die S-460's zijn inderdaad echt bagger... de schroefjes om de zooi af te stellen draai je behoorlijk snel dol...
Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:20 schreef NoComment het volgende:
Die twee zijn de bindingen die ongeveer in mijn budget passen... de mission is 189 en de cartel 219 dacht ik. De mission waren volgens mij meer freeride, de cartels meer freestyle, maar ik hoor ook dat het weer niet zo veel uitmaakt waarvoor je ze gebruikt

Dus ik weet het nog niet, denk dat het de Mission wel gaat worden.. Wilde overigens eerst de P1 carbons, maar die vind ik toch wat duurachtig (299,- )
Andersom.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30944401
Die Malolo ziet er ERG goed uit XL!

Gefeliciteerd
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_30946705
quote:
Op maandag 26 september 2005 15:04 schreef XL het volgende:

[..]

Dat ligt volgens mij toch echt niet aan de schroeven. Elke binding heeft schroeven. Allemaal schroeven voor dezelfde inserts. Vrijwel allemaal dezelfde schroeven zelfs. Ik kan het verschil tussen die van mij nog nooit gebruikte s-460-schroeven en mijn Flow-schroeven niet zien.
Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 26 september 2005 @ 18:12:56 #208
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30947734
Zo... iedereen pimpt hier wel met cartel bindingen en 32's en weet ik wat. Ik forceer mezelf er gewoon tussen met mijn lowbudget shit. Nu net in de uitverkoop burton tributes voor 60 euro gekocht. Laatste paar wat ze hadden, precies in mijn maat. Dus ik ben helemaal happy.
Morgen kijken naar die commando bindingen. Bij de vorige shop raadden ze mij die commandos af, omdat de highback plastic is. Ze vonden de team highback beter, dus zou ik voor 150 die nitro team moeten kopen. Naja, nog maar ff mee gewacht en blijkbaar terecht. Commando van vorig jaar heeft een plastic fantastic highback, commando van vorig jaar heeft een team highback. Dus morgen maar ff kijken of mijn nieuwe patta's in die nitro's gaan passen en als het lukt die shit kopen. ZO! Low-budget shit roelt teringhard :-D.
Owjah... ik wil eigenlijk ook een burton custom x met cartels...
pi_30947862
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:12 schreef Maruku het volgende:
Zo... iedereen pimpt hier wel met cartel bindingen en 32's en weet ik wat. Ik forceer mezelf er gewoon tussen met mijn lowbudget shit. Nu net in de uitverkoop burton tributes voor 60 euro gekocht. Laatste paar wat ze hadden, precies in mijn maat. Dus ik ben helemaal happy.
Morgen kijken naar die commando bindingen. Bij de vorige shop raadden ze mij die commandos af, omdat de highback plastic is. Ze vonden de team highback beter, dus zou ik voor 150 die nitro team moeten kopen. Naja, nog maar ff mee gewacht en blijkbaar terecht. Commando van vorig jaar heeft een plastic fantastic highback, commando van vorig jaar heeft een team highback. Dus morgen maar ff kijken of mijn nieuwe patta's in die nitro's gaan passen en als het lukt die shit kopen. ZO! Low-budget shit roelt teringhard :-D.
Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begint . Het hangt meer af van hoe solide dat ding in elkaar zit. Maat van me brak vorig jaar gewoon de voorste strap van z'n Nitro's af. Ja, en toen moest ie nog ff een paar kilometer naar beneden .

En wat zijn patta's? Die schoenen?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 26 september 2005 @ 18:24:35 #210
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30948020
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:18 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Das wel een nette schoen, en wat dat gelul van highback plastic, volgens mij ben je al snel behoorlijk pro bezig als je gelijk aan de carbon shit begint . Het hangt meer af van hoe solide dat ding in elkaar zit. Maat van me brak vorig jaar gewoon de voorste strap van z'n Nitro's af. Ja, en toen moest ie nog ff een paar kilometer naar beneden .

En wat zijn patta's? Die schoenen?
Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.
En ja, carbon is idd overdreven, maar ook nitro zelf zegt dat de team highback een stuk stugger is. Zal ook wel zo zijn, maar daarnaast probeerde die gast gewoon zijn 'vorig jaar'-binding te verkopen. Naja, fok it. Ik ga gewoon morgen die nitros kopen. Ook wel grappig: die gast verkocht northwave boots aan iemand die flowbindingen gebruikt. Leek me ook niet het slimste of wel?
Maaruh, die gebroken strap? Nog makkelijk te vinden of niet? Dat lijkt me namelijk wel een voordeel van een groter merk als nitro of burton, dingen die makkelijk te vinden zijn.

En weet iemand toevallig of burton schoenen en nitro bindingen goed samen gaan, of is dat af te raden? Ik kan mezelf niet zoveel problemen voorstellen.
  maandag 26 september 2005 @ 18:44:55 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30948640
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:

[..]

Ja, patta's zijn schoenen. De vorige keer dat ik het in dit topic gebruikte, reageerde iedereen er zo leuk op, dus vond ik het de moeite waard het woord nog een keer te introduceren.
Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30948664
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:24 schreef Maruku het volgende:

Maaruh, die gebroken strap? Nog makkelijk te vinden of niet? Dat lijkt me namelijk wel een voordeel van een groter merk als nitro of burton, dingen die makkelijk te vinden zijn.

En weet iemand toevallig of burton schoenen en nitro bindingen goed samen gaan, of is dat af te raden? Ik kan mezelf niet zoveel problemen voorstellen.
Nah, heeft toen bindingen gehuurd bij die shop daar, maar was sowieso beetje kutgebied (Mallnitz). Was sowieso een gefackte schroef dus zou het weer helemaal opgestuurd moeten worden.

Maar alle normale boots passen ook gewoon in de normale bindingen. Ja met burton verzinnen ze weer allerlei leuke extra grippunten enzo en dat zit dan meestal dan ook optimaal, maar normaliter zou dat absoluut geen probleem moeten zijn.

Ik zit zelf met Salomons in Burton Custom bindingen, geen probleem.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_30948858
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/753203/5/50#30947734]maandag 26 september 2005
Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor je

Die Tributes zijn prima patta's trouwens maar kun je bij Duijvestein (of ergens anders) geen Burton bindingen van vorig seizoen voor half geld scoren? Ik heb Nitro bindingen gehad en ik vond ze flink zuigen

[ Bericht 20% gewijzigd door Kentaro op 26-09-2005 18:56:44 ]
  maandag 26 september 2005 @ 18:57:36 #214
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30949092
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:44 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het woord sindsdien dagelijks gebruikt heb.
daarom dat ik het nog een keer introduceer . Ik denk dat de gebruikers die dit topic lezen er op dit moment meer klaar voor zijn .
  maandag 26 september 2005 @ 19:00:28 #215
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30949213
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik weet misschien volgend jaar wel een mooie Custom X met Cartels voor je

Die Tributes zijn prima patta's trouwens maar kun je bij Duijvestein (of ergens anders) geen Burton bindingen van vorig seizoen voor half geld scoren? Ik heb Nitro bindingen gehad en ik vond ze flink zuigen
Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.

Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebben Sowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
pi_30949428
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:

[..]

Mjah, ik zal even ergens gaan kijken. Maar ik dacht zelf dat nitro wel ok zou zijn. Ik kwam er eigenlijk ook pas vandaag achter dat je 4x4 baseplates in je burton bindingen kan gooien, dus burton bindingen zijn pas vanaf vandaag een optie.
Maar ik weet het eigenlijk nog gewoon niet. Ik weet gewoon dat die commandos instap zijn, een metalen heelcup hebben, acceptabele straps hebben en alu buckles. Als iemand burtons kent met dezelfde eigenschappen of met andere eigenschappen maar kwalitatief beter voor onder de 100 euro mag dat ook gezegd worden.

Ennuh... ik ben 1m80 en weeg 65 kilo, dus ik neem aan dat jij een te grote plank voor me zou hebben Sowieso is dan die custom x misschien wel te stijf...
Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 26 september 2005 @ 19:10:44 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30949576
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Als je 1.80 bent en je weegt 65 moet je niet snowboarden maar serieus gaan aankomen.
Weekje McDonalds ofzo .
Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veel
pi_30949705
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:10 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben 5 cm langer en weeg net zo veel
Die XL is dus ironisch bedoelt? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 26 september 2005 @ 19:15:24 #219
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30949740
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Weekje McDonalds ofzo .
aankomen hoeft helemaal niet. Beter blijf ik gewoon zo dun als ik nu ben. Volgens mij komt het omdat ik geen alcohol drink. En sowieso eet ik al best veel. Naja, als ik te licht ben voor boards, dan ga ik maar meer broeken dragen tijdens het boarden ofzo .
En 5 cm langer en net zoveel wegen, dat is wel extreem, maar betekent dat er in dit topic wel ruimte voor me is .
pi_30949788
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:00 schreef Maruku het volgende:

[..]

Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
  maandag 26 september 2005 @ 19:20:34 #221
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30949914
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Misschien is die plank wel wat te groot, ik denk ook niet dat ik hem volgend jaar weg doen. Wbt die bindingen, je kunt Duijvestein eens bellen volgens de site hebben ze Cartels van vorig jaar. Die zouden dan 110 euro zijn. misschien zijn die commando's wel ok hoor, ik ken ze niet. Maar eerlijk gezegt heb ik zo mijn bedenkingen bij bindingen van 80 euro.
80 euro is ook niet de originele prijs, ik geloof dat ze nieuwe normaal rond 130 kosten ofzo. 80 is omdat het een model van vorig jaar is. Naja, ik ga wel ff kijken morgen, heeft er nog iemand hints waar ik op moet letten om te tjekken of die kwaliteit een beetje ok is?
  maandag 26 september 2005 @ 19:35:27 #222
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_30950409
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:16 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...
Maar wellicht hebben ze in andere vestigingen nog meer Cartels...
pi_30950820
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:35 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag dan bij Duijvesteijn in Zoetermeer geweest, en toen had ie nog 1 setje Cartels van vorig jaar, maar die waren wit met mintgroen, dus ik ben maar voor zwarte Missions van dit jaar gegaan. De Cartels waren 150 en die Missions waren 180, dus dat maakte ook niet zo heel veel meer uit...
Maar wellicht hebben ze in andere vestigingen nog meer Cartels...
Wat is er mis met Mintgroen?
pi_30951350
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:48 schreef Thermo het volgende:

[..]

Wat is er mis met Mintgroen?
Mintgroen is supergeil op wit .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 26 september 2005 @ 20:56:55 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30953155
Wit met mintgroen is toch de versie van vorig jaar

Als ik moest kiezen zou ik trouwens voor Cartels gaan van 110 ipv commando's van 80. Gewoon omdat Burton betere bindingen maakt en de Cartel echt een superbinding is
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 26 september 2005 @ 21:53:55 #226
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30955190
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:56 schreef Komakie het volgende:
Wit met mintgroen is toch de versie van vorig jaar

Als ik moest kiezen zou ik trouwens voor Cartels gaan van 110 ipv commando's van 80. Gewoon omdat Burton betere bindingen maakt en de Cartel echt een superbinding is
mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.
Ik ga gewoon morgen tjekken of die nitro's iets zijn, zijn ze ruk, dan zoek ik verder...
  maandag 26 september 2005 @ 22:48:54 #227
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_30957043
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:30 schreef beerke het volgende:

[..]

Lars, weet je nog dat we destijds in Val Thorens bij iedere lift een half uur moesten wachten tot NoComment er eindelijk was en zijn bindingen uit had... Volgens mij heeft hij het niet over de "insert"schroeven, maar over die om de straps en dergelijke aan te passen.
Nou ja, de buckels zijn ook niet van geweldige kwaliteit... als het een beetje koud is gaat er eentje niet meer open, omdat dat plastick ding een keertje een opdonder gehad heeft (gek heh met boarden...) en met de schroeven bedoelde ik inderdaad niet die om de binding op de plank te schroeven, maar die om de straps enzo aan te passen.. ook voor de highback, één van de twee kan ik loskrijgen, die andere zit gewoon muurvast en is na 1000x proberen mooi dol gedraaid...

hmm, voor dit jaar maar deze dan

Big Pimpin'
  maandag 26 september 2005 @ 23:26:17 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30958222
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:53 schreef Maruku het volgende:

[..]

mjah... maar dan moet ik wel cartels van 110 tegenkomen. Maar denk dat dat best moeilijk gaat worden om te vinden.
Ik ga gewoon morgen tjekken of die nitro's iets zijn, zijn ze ruk, dan zoek ik verder...
Nouja, ff kijken bij Duyvestein zou ik zeggen...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:35:53 #229
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30974125
Mjah... ben vanochtend wezen kijken bij gunneman hier in Eindhoven, om te kijken of die commando bindingen wat waren. Heb ze tegen al jullie advies in toch maar meegenomen. Ik heb in ieder geval wel alles getjekt. Buckles zien er echt goed stevig uit. Alles van metaal. Straps zien er op zich goed gevormd uit en omsluiten de boots ook echt goed. Zijn goed aan te trekken en alles. Stijfheid van de highback heb ik ook nog even getest. Gewoon voet op baseplate zetten en met mijn eigen gewicht dat ding wegduwen. OK, tis geen carbon, maar het is volgens mij echt wel stijf genoeg. Sowieso die metalen heelcup kick ik op... ik weet nog niet echt waarom, maar ik denk dat Freud er vast iets interessants over kan zeggen.
Maarja, rekening houdend met het feit dat ik eerst een echt speelgoedboard had... zelfs nu op dit prutboard zijn de schoenen en bindingen echt een wereld van verschil. Ik ga van het weekend maar naar landgraaf of zoetermeer om mijn board te checken, maar het moet beter zijn. Misschien als ik ooit nog tegen een snowboard op loop, die kopen voor de winter, maar dat is niet echt een must voor me. Nu gewoon een teringslappe jibplank. Daar doe ik het ook wel voor.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:26:08 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30977237
Ik ga binnenkort toch naar een koelkast!
M'n Malolo staat de hele dag te zeuren dat ie wil vlammen en ik wil hem toch veel te graag proberen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:55:41 #231
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30978133
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef XL het volgende:
Ik ga binnenkort toch naar een koelkast!
M'n Malolo staat de hele dag te zeuren dat ie wil vlammen en ik wil hem toch veel te graag proberen.
mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:04:58 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30978416
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:55 schreef Maruku het volgende:

[..]

mjah... als je het echt doet om een duur board te testen, zou ik je landgraaf afraden. Elke keer kom ik terug met krassen in mijn belag. Ik weet niet of het in andere 'koelkasten' beter is.
1. Krassen horen erbij!
2. Waaraan maak je die krassen in godsnaam?
3. Het juist antwoord zou zijn: Hoe kun je nou op 500 m een goede indruk krijgen van je plank.
4. Als ik hem in december meeneem naar de Franse ijsvlaktes in de alpen zal ik wel meer krassen maken.
5. Mijn houding is goed genoeg om 'echte' krassen te voorkomen!
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:58:29 #233
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30979989
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 18:04 schreef XL het volgende:

[..]

1. Krassen horen erbij!
2. Waaraan maak je die krassen in godsnaam?
3. Het juist antwoord zou zijn: Hoe kun je nou op 500 m een goede indruk krijgen van je plank.
4. Als ik hem in december meeneem naar de Franse ijsvlaktes in de alpen zal ik wel meer krassen maken.
5. Mijn houding is goed genoeg om 'echte' krassen te voorkomen!
mjah, ik hoorde dat er met de osis cup stenen in het funpark lagen en ook onderaan de piste. En 500m een indruk van je plank krijgen lukt mij best iig. Zonder bochten voelt mijn plank iets over de helft niet meer lekker aan. Dus als je een slechte plank hebt kan je het op 500m echt wel merken ;-). Echte krassen heb ik ook nog niet gehad, na een keer waxen ziet het er al weer een stuk netter uit, maar toch vind ik de gedachte niet fijn.
En in Frankrijk krassen op je plank, dat hoort. Dat geeft ook een fijner gevoel. Tis klote om na een dag in een indoorhal krassen te vinden, terwijl na een vakantie het gewoon aanvoelt als 'damn, dat was een goeie vakantie'.
pi_30980313
Maruku heeft wel een punt mij zien ze voorlopig ook niet meer in Langraaf. Er liggen allemaal stenen in de sneeuw. Dat heb ik nog in geen andere koelkast gezien. Enne 500 m. is genoeg hoor om je plank te leren kennen en aan je teckniek te werken. Ook op de 300 m van Zoetermeer kan je nog aardig knallen. Ik laat elke week wel even mijn Custom uit, heerlijk.
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:14:18 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30980500
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:16 schreef XL het volgende:
[afbeelding]

Als bonus heb ik er ook nog een fotootje bij gedaan van de keuken van de buren.... Die hadden een 'probleempje' met een vergeten pan. 5 vrouwen in dat huis, dus ze kwamen bij ons aankloppen om te blussen. Uiteindelijk heeft een vrouw uit ons huis het geblust (de mannen waren zuipen).
Na de brand bij de buren en het woord koelkast in dit topic moest ik ineens denken aan een ander prachtig verhaal. We hadden gisteren namelijk zelf ineens ook brand in onze koelkast, in de keuken!
Ik heb het echter allemaal opgedronken
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:06:01 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30983317
haha hoe grappig is dat dan.
In het koudste plekje van het huis brand hebben

Maar ehm, je kunt in een koelkast wel je nieuwe board uitproberen, maar zoals bij een Malolo heb je toch eigenlijk een beetje poeder nodig om hem optimaal te kunnen testen.
Dat zou wat zijn hey... een koelkast vol met poedersneeuw....
Dan zeg je me heel wat vaker in de dingen

Maar goed, Landgraaf is dus voorlopig een "no-go" begrijp ik?
Nouja bij Zoetermeer kun je ook wel testen. Maar toch vind ik die 300m maar een prutstukje. Ben er zo snel beneden... das gewoon irritant. Daarnaast zijn die sleepliften daar alles behalve comfortabel
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:14:55 #237
71115 Rnej
I walk the line
pi_30983577
200 m ..... enne, met een beetje flex board gaat het testen wel, maar als je een stijve rakker hebt, dan moet je eerst goed strepen voor je een lekkere bocht in kan zetten.. maar dan ben je alweer beneden :S
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:24:41 #238
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30983859
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:14 schreef Rnej het volgende:
200 m ..... enne, met een beetje flex board gaat het testen wel, maar als je een stijve rakker hebt, dan moet je eerst goed strepen voor je een lekkere bocht in kan zetten.. maar dan ben je alweer beneden :S
Ja precies... eigenlijk zijn die indoorhallen alleen rielekst voor jibben en freestylen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:52:21 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30984750
En dat was precies het punt wat ik al jaren probeer te zeggen.
Ik kom nooit in zo'n ding omdat ik het niet leuk vind om 20x funparkje door te roegen of om noserolletjes naar beneden te maken de hele tijd (simplistisch gezien natuurlijk)
Ik moet een grote berg hebben anders dan werkt het niet voor me
pi_30986406
jibben

Freestyle

Snappen jullie hollanders nu eindelijk eens dat wij geen keus hebben behalve stijlvol jibben.

Als ik nu 3000m hoog in een blokhut woonde en elke dag mijn schaapjes kon hoede alla.

Maar hier moeten we het gewoon met die frigo doen
  woensdag 28 september 2005 @ 02:18:52 #241
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_30990014
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:34 schreef Thermo het volgende:
jibben

Freestyle

Snappen jullie hollanders nu eindelijk eens dat wij geen keus hebben behalve stijlvol jibben.

Als ik nu 3000m hoog in een blokhut woonde en elke dag mijn schaapjes kon hoede alla.

Maar hier moeten we het gewoon met die frigo doen
Nen frigo...

Kom net weer terug van het "roeien", twas weer gezellig mensen... geloof dat ik een zo-nu-en-dan-eens-roeier-en-vooral-veel-zuiper "roeier" wordt
  woensdag 28 september 2005 @ 07:38:21 #242
71115 Rnej
I walk the line
pi_30990892
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:52 schreef Komakie het volgende:
En dat was precies het punt wat ik al jaren probeer te zeggen.
Ik kom nooit in zo'n ding omdat ik het niet leuk vind om 20x funparkje door te roegen of om noserolletjes naar beneden te maken de hele tijd (simplistisch gezien natuurlijk)
Ik moet een grote berg hebben anders dan werkt het niet voor me
ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....

daarna pas de bergen in gegaan .. denk dat het wel scheelt .. meeste mensen die ik ken die regelmatiger op een berg staan die hoeven ook niet de vrieskist in....

achja tis toch gratis voor mij zodra mijn proeftijd weer ingaat
  woensdag 28 september 2005 @ 12:57:05 #243
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30996727
quote:
Op woensdag 28 september 2005 07:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja nja ik ben begonnen met boarden in een vrieskist....

daarna pas de bergen in gegaan .. denk dat het wel scheelt .. meeste mensen die ik ken die regelmatiger op een berg staan die hoeven ook niet de vrieskist in....

achja tis toch gratis voor mij zodra mijn proeftijd weer ingaat
Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijn

vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
pi_30997057
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:

[..]

Ach, een indoorbaan is leuk om zo even te doen, maar echt geen vervanging voor bergen. Al is het maar omdat die nare fransozen die met hun ski's op je snowboard staan er niet zijn

vraagje: bij mijn bindingen kreeg ik een stomp-pad, zo'n ding van rubber dat je tussen je bindingen plakt om grip te houden als je een voet los hebt. Wel of niet gebruiken? Ik vind het meestal echt lelijk, en heb volgens mij genoeg grip met mijn voet tegen de binding aan. Maaruh... rocken jullie zo'n ding?
Ik heb hem er tussen geplakt, wel helemaal naar m'n achterste bindingen. Als je wat ijs onder je boots heb zitten blijf ik never nooit niet staan op die plank, bovenkant is zo glad als wat.

En stijlvol vallen als je zo met één been aan het pimpen bent, dat wil niemand natuurlijk .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 28 september 2005 @ 14:22:52 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30999134
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:57 schreef Maruku het volgende:
Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
pi_30999261
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:22 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is voor huurboards. De vetste graphics zitten tussen de binding, daar ga je geen rotzooi overheen plakken. Laten we wel wezen, hoeveel grip biedt zo'n domme sticker nou?
Voet tegen de binding gaat meer dan prima, net als zonder grip dat gaat ook prima
Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een sticker .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 28 september 2005 @ 14:33:49 #247
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30999435
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:27 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ja of je koopt gewoon een mooie burton Bling plate, waardoor je board nog extra blingt, en het geeft meer grip dan een sticker .
Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nek
  woensdag 28 september 2005 @ 14:39:22 #248
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_30999574
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik heb dus helemaal geen rotzooi tussen mijn bindingen zitten. Geen schuim/foam ellende, geen stickers, geen bling bling-plaatjes, geen doorzichtige rubberen rommel. Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding? Sturen bij het uitstappen van de stoeltjeslift doe je niet met je achterste voet. Ik kan daar wegrijden zonder skiers te raken met 1 been in mijn nek
mjah, idd. en om dan meteen zo'n rubberen ding tussen je bindingen te plaatsen is ook weer zo extreem. Heb nog niet gehad dat ik bij het uitstappen uit een lift ben geflikkerd, sinds ik mijn eigen boardje heb, dus zal voorlopig ook wel niet gebeuren.
Wie wil er een rubberen nitro stomppad?
pi_31000046
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:33 schreef XL het volgende:

[..]

Hoe vaak ga je boarden met 1 voet in je binding?
Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.
  woensdag 28 september 2005 @ 15:04:12 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31000152
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef Thermo het volgende:

[..]

Afgelopen jaren best vaak eigenlijk, tussen liften door met wat blauwe of groene pistes gewoon rustig met 1 binding vast cruisen.
Oh ja... Straps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')