Ik zal XL de weg wijzen,quote:Op donderdag 22 september 2005 12:03 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk nooit goed. Wie legt zijn lot nu in handen van iemand die eerst vreemde dwalingen maakt alvorens eindelijk Het Licht te zien?
Mijn oude plank is net wat te kort voor je. Ik ga zaterdag bij Duijvestein mijn plank ophalen en zal dan direct kijken of er iets interessants voor jou staat.quote:Op donderdag 22 september 2005 12:45 schreef BrakkeAap het volgende:
Heuj!
Het lijkt wel dat het weer wat harder gaat lopen in dit topic.. Komt er weer een winter aan ofzo??
Maarehm, ik ben eigenlijk op zoek naar winkels/sites waar ze tegen schappelijk tarief boards enzo van vorig seizoen verpatsen. Ik wil stiekem heel graag eigen materiaal hebben, maar dat kwam er om budgetaire redenen nooit van. En aangezien ik nog steeds best schraal ben, wil ik het maar met materiaal van vorig seizoen proberen. Ik heb al rond gekeken op BlueTomato, maar het probleem wat ik daarmee heb, is dat ik geen flauw idee heb wat nou goed is voor me en wat niet.
Mijn voorkeur gaat dan ook wel uit naar winkels waar ze je tenminste nog een beetje adviezen kunnen geven. Ik wil het vanmiddag gaan proberen bij the Old man, in a'dam, maar weten jullie misschien nog meer goede winkels?
Enneh, maar zijn er nog absolute do's of don'ts waar je rekening moet houden bij het aanschaffen van nieuwe spullen?
Dat heeft/had ( Vapor doet wat betreft prijs er weer een duit boven op) met paar dingen te maken.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:08 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast was er vorig jaar de opmerking van burton dat je met een T6 niet op een rail moet gaan omdat ze hem niet vergoeden als je hem breekt. Of ze dat met andere boards wel doen boeit me niet zo veel. Het gaat me er meer om waarom ze het juist bij dat board zeggen.
Stijver betekent inderdaad meer directe controle. Ik vroeg me afgelopen jaar in deze topicreeks al af wat het verschil was tussen freestyle-bindingen en freeride-bindingen. Niemand die het me uit kon leggen, omdat er eigenlijk geen echt onderscheid is. Het is een tijdje in de mode geweest om zo alles slap mogelijk te hebben (in de underground hardcore freestyle wereld dan toch ), maar je ziet nu dat ook de freestylers aan het 'verstijven' zijn. Jibplankjes zullen er wel blijven wegens het speelse karakter, maar de Intertoysbindingen zijn inmiddels geschiedenis.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:25 schreef BrakkeAap het volgende:
Want volgens mij wil ik alles zo stijf mogelijk hebben. Dan stuurt het het makkelijkste... toch?
In Den Haag en dan niet bij de Uithof.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:25 schreef BrakkeAap het volgende:XL: Als je ff zou willen kijken, graag!
Naar welk vestiging ga je?
Hmmm ik denk dat het dus toch een Baron ES wordtquote:Op donderdag 22 september 2005 16:53 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat heeft/had ( Vapor doet wat betreft prijs er weer een duit boven op) met paar dingen te maken.
a: Dat ding is er gewoon niet voor gemaakt. period.
b: Daar is ie te duur voor
c: aluminum honeycomb core veert niet bepaald mee zoals en wood core.
Eigenlijk is het belachelijk dat op veel plekken de Vapor gewoon al uitverkocht is, 900 euro ....
ehm.. met een Baron ES rails rijden is zegmaar je doodvonnis tekenenquote:Op donderdag 22 september 2005 18:22 schreef Komakie het volgende:
Je kunt wel duidelijk het verschil merken tussen Cartels (freestyle) en P1 Carbons (freeride)
Voornamelijk in de zijwaardse stijfheid van die bindingen.
Recht naar achteren tegen de hiback aan, zijn ze allebij stijf, maar je merkt met jibben toch wel dat je iets meer vrijheid hebt met die Cartels. Het is geen wereld van verschil maar het gaat toch ff dat ene kleine btje makkelijker
Ik had het idee dat het meer door de stijfheid in de breedte kwam zeg maar...
[..]
Hmmm ik denk dat het dus toch een Baron ES wordt
Niet dat ik veel rails rij ofzo. Eigenlijk zo goed als niet. Maar ik heb wel al begrepen dat jibben niet echt aan dat ding besteed is en dat landen na grotere sprongen ook niet echt een pretje is door het aluminium...
Zijn toch wel 2 dingen die ik naast het rijden regelmatig doe dus vind het wel belangrijk
Ben benieuwd hoeveel anders de Baron ES rijdt tov een Triumph eigenlijk....
Zoals ik al zei, het gaat me niet zo zeer om het rails rijden maar wel om het jibben. Ik wil gewoon kunnen jibben met een plank en ook dik kunnen carven. Ik zoek dus een echte allrounder.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:53 schreef Rnej het volgende:
[..]
ehm.. met een Baron ES rails rijden is zegmaar je doodvonnis tekenen
weet je hoe hard dat ding van een rail af stuitert?
baron ES is de Custom X maar dan brederquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het gaat me niet zo zeer om het rails rijden maar wel om het jibben. Ik wil gewoon kunnen jibben met een plank en ook dik kunnen carven. Ik zoek dus een echte allrounder.
Nou kon ik dat met die Triumph redelijk goed. Goed op te carven en redelijk mee te jibben. Alleen met die Triumph is switch rijden is nou niet echt je van het. Klein btje tapered shape helpt ook niet mee natuurlijk....
Ik zoek ook geen extreme dingen. Ik wil gewoon me freeride ding kunnen doen (carven, cruizen) maar ik wil ook lekker me noserolls, switch, wheely's, 180's, etc kunnen doen. Ik heb het idee dat dit met de T6 nou niet bepaald een pretje is. Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld ook de Raven getest en daarmee was jibben echt helemaal kut gewoon. Kon er niet mee uit de voeten. Nou is dat een freestyle board voor op de grote kickers maar je begrijpt wat ik bedoel....
Tenminste, dat heb ik al op meerdere sites gelezen. Ik kan alleen niet zo heel veel over de Baron ES vinden. Voornamelijk denk ik omdat het een board is voor grote voeten en grote/zware mensen en daar boarden er blijkbaar niet veel van
Maak voor de grap eens een foto van je collectie, damn, en ik maar blij te zijn met mijn ene plankjequote:Op vrijdag 23 september 2005 09:48 schreef Thermo het volgende:
Okee niet lachen![]()
Again een nieuw lid in de familie:
[afbeelding]
Rome Machine 157.
Het hakt, het bakt, het mixed het doet vanalles en vooral: Het is een betaalbaar freestyle jib plankje dat veel kan hebben en waar ik behoorlijk wat lol aan kan beleven. Betere base dan en Dominant, betere constructie, minder zwaar, iets meer mellow.
En belangrijkste, ik heb er niet veel voor betaald.
Ja dat weet ikquote:Op vrijdag 23 september 2005 00:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
baron ES is de Custom X maar dan breder
Wat ik mij dan weer afvraag is waarom ze het dan niet gewoon Custom X Wide noemen. Het product Custom en Custom X zijn de meest aansprekende boards van Burton. In ieder geval leg ik eerder de link Burton - Custom (X) dan Burton - Baron (ES).quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
baron ES is de Custom X maar dan breder
ik heb er nu een paar uurtjes op mijn Custom X opzitten en ik vind het de meerprijs waard. De WFO Sinterd base in merkbaar sneller. Het board is icm met Cartels echt heel licht. Ter vergelijk mijn zusje's Dominant van 150 cm met Burton Lexa bindingen is exact even zwaar als mijn X van 164 cm met Cartels. Het board is super responsive door de Carbon I beam, hij knalt echt uit de bochten. En met ollieen over een heuveltje of wat dan ook kom je hoger dan ooit. Als je de ervaring hebt (en die heb je) dan haal je er meer uit dan boards die er qua 'tech' net onder zitten.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik
Maar ik heb ook nog nooit op een Custom X gereden dus ja... weinig vergelijkingsmateriaal he.
Daarnaast is een Custom X te smal voor me dus ik denk niet dat het nuttig voor mij zou zijn
`quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:53 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik heb er nu een paar uurtjes op mijn Custom X opzitten en ik vind het de meerprijs waard. De WFO Sinterd base in merkbaar sneller. Het board is icm met Cartels echt heel licht. Ter vergelijk mijn zusje's Dominant van 150 cm met Burton Lexa bindingen is exact even zwaar als mijn X van 164 cm met Cartels. Het board is super responsive door de Carbon I beam, hij knalt echt uit de bochten. En met ollieen over een heuveltje of wat dan ook kom je hoger dan ooit. Als je de ervaring hebt (en die heb je) dan haal je er meer uit dan boards die er qua 'tech' net onder zitten.
nee, ik sta niet bij Burton op de loonlijst
nja ik heb op een custom uit 2001 gereden ....quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik
Maar ik heb ook nog nooit op een Custom X gereden dus ja... weinig vergelijkingsmateriaal he.
Daarnaast is een Custom X te smal voor me dus ik denk niet dat het nuttig voor mij zou zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |